Nog steeds nachtmerrie van uit de tijd van .net Controls welke een eigen id genererenquote:Op woensdag 13 maart 2013 18:07 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
var yolo = document.getElementById('YOLOSWAG');
Maar je hebt wel gelijk.
Het is nuttig om ook het DOM model enigzins te begrijpen, omdat JQuery altijd minder efficient is dan direct het dom model te gebruiken, zeker als je high performance sites oplevert is JQuery niet altijd ideaal.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:31 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mwah ik nog dagelijks dat ik er gemak van heb ook redelijk wat pure javascript ervaring te hebben, maar ik ben zeker niet alwetend zo blijkt maar weer.
Waar ik meer "last" van heb is mijn google-gedrag. Ik voer heel veel functies die ik gebruik eerst in google in om even snel de docs erbij te hebben, waardoor ik zelf weinig paraat heb. Daar heb je echt last van als je een keer op een offline omgeving zit.
1 2 3 4 5 6 | var locations = [ ['Hamburgervijver, Groningen', 53.219383, 6.566502, 129, 13], ['Groningen, Corpus den Hoorn', 53.192940, 6.548663, 116, 8], ['Groningen, Kardine', 53.219383, 6.566502, 0, 7], ['Hoornsediep, Groningen', 53.206360, 6.561688, 103, 1], ]; |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | for (i = 0; i < locations.length; i++) { var image = 'http://xxx/mediabase/' + locations[i][3] + '/48x48'; var url = 'http://xxx/mediabase/' + locations[i][3] + '/48x48'; marker = new google.maps.Marker({ position: new google.maps.LatLng(locations[i][1], locations[i][2]), map: map, url: url, icon: image }); |
1 2 3 | google.maps.event.addListener(marker, 'click', function() { window.location.href = marker.url; }); |
1 | var geocoder = new GClientGeocoder(); geocoder.getLatLng(this.value, function (point) {if (point) { map.setCenter(point, 8, G_PHYSICAL_MAP); }}); |
Hoeft ook niet ala minute catch, tis toch voor mijn vis projectje waar ik al jaren mee bezig ben en nog lange niet klaar hebquote:Op maandag 18 maart 2013 16:13 schreef Catch22- het volgende:
ja dat is even geklooi, heb even geen tijd om op te zoeken hoe dat werkt. Die maps api is vrij kut
Nogal ja, heel andere werkwijze maar moet zeggen dat de maps met veel markers wel sneller laden in V3 dan V2.. Ook veel aanroepen zijn simpeler maar sommige dingen.... pffff.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:15 schreef Cue_ het volgende:
Hebben hier enkel v2. Maar vind het enorm gedoe om er iets aan te moeten veranderen
Misschien zou een V3 wel goed voor ons zijn. Maar het werkt, dus we laten het maar even zoals het nu isquote:Op maandag 18 maart 2013 16:15 schreef Chandler het volgende:
Nogal ja, heel andere werkwijze maar moet zeggen dat de maps met veel markers wel sneller laden in V3 dan V2.. Ook veel aanroepen zijn simpeler maar sommige dingen.... pffff.
Dan doe je het verkeerd.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:19 schreef -Datdus- het volgende:
Godverdomme, elke keer als ik eigen objecten maak krijg ik uncaught type error.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | var player = new Player(); player.test(); function player(){ this.test = test; function test(){ alert('pff'); } } |
Open deur gevondenquote:
Nee, want zoals je zelf al zegt is dat geen class maar een variabele.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:09 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Ook voor de variabel?
var Player = new Player();
Zo?
Zeik dan niet ik doe het gewoon goed.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:14 schreef mstx het volgende:
[..]
Nee, want zoals je zelf al zegt is dat geen class maar een variabele.
nee dat doe je nietquote:Op maandag 18 maart 2013 19:15 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Zeik dan niet ik doe het gewoon goed.![]()
![]()
nounounou.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:15 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Zeik dan niet ik doe het gewoon goed.![]()
![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 | function Player() { this.test = function(){ alert('pfffff'); } } var player = new Player(); player.test(); |
JS heeft geen classesquote:
1 2 3 4 5 6 7 | var player = { property: "test", doeIets: function() { this.property = "iets anders"; return this.property; } }; |
Heb ik even bekeken maar openlayers is niet echt mijn ding..quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | var geocoder, map; function codeAddress(address) { geocoder = new google.maps.Geocoder(); geocoder.geocode( { 'address': address + ', the netherlands'}, function(results, status) { if (status == google.maps.GeocoderStatus.OK) { map.setCenter(results[0].geometry.location); } }); } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | var marker, i; for (i = 0; i < locations.length; i++) { var image = 'http://xxx/mediabase/' + locations[i][3] + '/48x48'; /* var url = 'http://xxx/mediabase/' + locations[i][3] + '/48x48'; */ marker = new google.maps.Marker({ position: new google.maps.LatLng(locations[i][1], locations[i][2]), map: map, /* url: url, */ icon: image }); google.maps.event.addListener(marker, "click", (function(url) { return function() { window.location = 'http://xxx/object/' + url; } })(locations[i][4])); } |
Ik begrijp niet waarom je geen nieuwe objecten instantieert met new Object().quote:Op maandag 18 maart 2013 19:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
JS heeft geen classes
Sowieso gebruik ik "new" eigenlijk nooit in JS. Bovenstaande code zou ik zo doen:
[ code verwijderd ]
Vervolgens kun je gewoon player.property gebruiken of player.doeIets(), daar heb je geen new voor nodig. En mocht ik echt private variabelen/methoden nodig hebben, dan zou ik er een module van maken. Heb je alsnog geen new nodig.
En als je drie objecten van type Player nodig hebt, ga je de code copy/pasten?quote:Op maandag 18 maart 2013 19:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
JS heeft geen classes
Sowieso gebruik ik "new" eigenlijk nooit in JS. Bovenstaande code zou ik zo doen:
[ code verwijderd ]
Vervolgens kun je gewoon player.property gebruiken of player.doeIets(), daar heb je geen new voor nodig. En mocht ik echt private variabelen/methoden nodig hebben, dan zou ik er een module van maken. Heb je alsnog geen new nodig.
Object.create() gebruiken:quote:Op maandag 18 maart 2013 21:48 schreef Light het volgende:
[..]
En als je drie objecten van type Player nodig hebt, ga je de code copy/pasten?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | var player = { property: "test", doeIets: function() { this.property = "iets anders"; return this.property; } }; var p1 = Object.create(player); var p2 = Object.create(player); var p3 = Object.create(player); |
1 | $("[rel^=lightbox-list]").fancybox(); |
Ook niet in je javascript console?quote:Op maandag 18 maart 2013 22:39 schreef Chandler het volgende:
Iemand een idee hoe ik lightbox simpel kan vervangen door fancybox? dus alle rel="lightbox-list", rel="lightbox" laten overnemen door fancybox? zonder eerst mijn code te doorlopen en alle rel's te vervangen door classes..
bv
[ code verwijderd ]
maar dat werkt niet... maar zie ook geen fouten....
Hoort die ^ daar wel, of moet je dit hebben?quote:Op maandag 18 maart 2013 22:39 schreef Chandler het volgende:
Iemand een idee hoe ik lightbox simpel kan vervangen door fancybox? dus alle rel="lightbox-list", rel="lightbox" laten overnemen door fancybox? zonder eerst mijn code te doorlopen en alle rel's te vervangen door classes..
bv
[ code verwijderd ]
maar dat werkt niet... maar zie ook geen fouten....
1 | $("[rel=lightbox-list]").fancybox(); |
Waarom zou je dat doen? Het maken van een object met een literal is wat mij betreft heel duidelijk en nieuwe kopieën maken kan prima met Object.create().quote:Op maandag 18 maart 2013 21:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom je geen nieuwe objecten instantieert met new Object().
Als alle rel=lightbox-list hetzelfde zijn kun je net zo goed met je text editor alles zoeken en vervangen.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:51 schreef Chandler het volgende:
nee helemaal niets, daar kijk ik de hele avond al naar fouten (ook zo bij het maken van de andere scriptjes een paar posts hierboven.)
Hij zoekt twee verschillende, alleen "lightbox" hebben ze gemeen.quote:Op maandag 18 maart 2013 23:22 schreef Light het volgende:
[..]
Hoort die ^ daar wel, of moet je dit hebben?
[ code verwijderd ]
Ja en nee, maar ben de hele ochtend bezig geweest met die freeking fancybox en die is nu foetsie, ben overgestapt naar colorbox die veel gemakkelijker werkt! en binnen 5 minuten geïntegreerd was in mijn MCV systeempje..quote:Op maandag 18 maart 2013 23:22 schreef Light het volgende:
[..]
Hoort die ^ daar wel, of moet je dit hebben?
[ code verwijderd ]
Ik zocht inderdaad een oplossing om de lightbox te vervangen zonder alteveel poespas. Veel alternatieven hebben geheel andere oplossingen qua aanroepen van scripting zoals gebruik van classes etc, terwijl ik in het systeem rel="lightbox" gebruik.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 00:23 schreef Crutch het volgende:
Hij zoekt twee verschillende, alleen "lightbox" hebben ze gemeen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | $(document).ready(function(){ $("[rel=lightbox]").colorbox({photo:true, maxHeight:'90%', maxWidth:'90%'}); $("[rel=lightbox-list]").colorbox({photo:true, maxHeight:'90%', maxWidth:'90%'}); $("[rel=lightbox-prev]").colorbox({photo:true, maxHeight:'90%', maxWidth:'90%'}); }); |
Object.create werkt niet op IE8 bijvoorbeeld, terwijl new Object() overal werkt. Waarom je dan ook zoiets fundamenteels als new Object() uit alle macht zou willen vermijden begrijp ik niet helemaal. Ik zie alleen maar nadelen aan het vermijden kleven, geen voordelen. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je met create() het prototype gebruikt terwijl je bij new dat niet hebt. Zoiets kan je ook gewoon bewerkstelligen door in je object prototype te gebruiken bij het declareren van een functie.quote:Op maandag 18 maart 2013 23:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Het maken van een object met een literal is wat mij betreft heel duidelijk en nieuwe kopieën maken kan prima met Object.create().
Misschien mis ik iets, maar ik begrijp niet echt wat het voordeel van new zou zijn, behalve dat het lijkt op de syntax van talen die heel anders werken dan JS.
Object.create heeft in combinatie met ES5 properties de voorkeur. Maar omdat Object.create nog niet overal wordt ondersteund wordt ‘new’ meestal nog gebruikt. Dat is ook één van de oorzaken dat bijvoorbeeld TypeScript nog niet Object.create gebruikt.quote:Op maandag 18 maart 2013 23:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Het maken van een object met een literal is wat mij betreft heel duidelijk en nieuwe kopieën maken kan prima met Object.create().
Misschien mis ik iets, maar ik begrijp niet echt wat het voordeel van new zou zijn, behalve dat het lijkt op de syntax van talen die heel anders werken dan JS.
Van actief vermijden is niet echt sprake, ik merk gewoon op dat ik het nooit doe in de praktijk. In talen met classical inheritance is het een logische constructie, maar in JS is daar geen sprake van. Het komt simpelweg niet bij me op om new te gebruiken wanneer ik JS schrijf.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 08:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Object.create werkt niet op IE8 bijvoorbeeld, terwijl new Object() overal werkt. Waarom je dan ook zoiets fundamenteels als new Object() uit alle macht zou willen vermijden begrijp ik niet helemaal. Ik zie alleen maar nadelen aan het vermijden kleven, geen voordelen. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je met create() het prototype gebruikt terwijl je bij new dat niet hebt. Zoiets kan je ook gewoon bewerkstelligen door in je object prototype te gebruiken bij het declareren van een functie.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | <script> function functie() { var start = ??? ... nog meer code... } </script> <form> <input type="text" id="start"> </form> <button type="button" onclick="functie();">tekst</button> |
Je kunt met document.getElementById een verwijzing naar het tekstveld krijgen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:39 schreef Ferreus het volgende:
Ik ben bezig met een projectje en loop nu een beetje vast. Ik heb een formuliertje en de gegevens van een veld moeten worden gebruikt in Javascript, maar hoe krijg ik die in een variable?
Misschien is de vraag een beetje vaag dus hierbij mijn code:
[ code verwijderd ]
var start moet dus de input zijn van het formulier
1 2 | var tekstveld = document.getElementById("start"); var tekst = tekstveld.value; |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | function calcHeight() { //find the height of the internal page var the_height=parent.document.getElementById('iframe').contentWindow.document.body.scrollHeight +25; //change the height of the iframe parent.document.getElementById('iframe').height=the_height; } </script> <iframe style="border:0px;width:100%;" onload="calcHeight();" id="iframe" name="iframe" src="sub.domain.com"></iframe> |
1 | var the_height=parent.document.getElementById('iframe').contentWindow.document.body.scrollHeight +25; |
Ik vermoed dat document.domain readonly is in IEquote:Op donderdag 23 april 2015 20:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb een wazig IE9 probleem.
Ik heb een pagina op www.domein.com. Daarop heb ik een iframe met een src van sub.domein.com. Ik wilde de hoogte van het iframe berekenen op basis van de content van het iframe
[ code verwijderd ]
Dit gaat niet, je krijgt een access denied op
[ code verwijderd ]
Dat komt door de 'same origin' restrictie omdat de bron in een ander (sub) domein staat. De oplossing is om op beide pagina's document.domain = 'domain.com' te zetten.
Dat heb ik gedaan en het werkt op alle browsers... behalve IE9, die blijft 'access denied' roepen. Op internet kom ik dit probleem vaak tegen wanneer men dmv DOM een iframe opbouwt, maar dat is dus hier niet het geval.
Iemand een oplossing?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | //api/config.js export default class extends Component { //some key value TOKEN_KEY = '@TOKEN_KEY'; // CLIENT_ID = "jophouhouhouhouhouhouhbbbggdrs345"; // )} //File Usage.js uses these import: import config from '../api/config'; config.TOKEN_KEY ; //->returns null. |
1 2 3 4 5 6 | config.js export default config = { TOKEN_KEY : '@TOKEN_KEY', HOST : "192.168.104.137:8000", CLIENT_ID : "jouhouhohhahahauohou" }; |
twitter:wesbos twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 19:40:37Woah, you can an ES6 spread to see what an emoji is made up of https://t.co/zvurJsfnzj reageer retweet
twitter:wesbos twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 19:46:38Emojis that support skin tones/gender are "glued together" with something called a Zero Width Joiner.Cool / Wat https://t.co/GYlsf3D1ee reageer retweet
twitter:wesbos twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 19:58:42Last one I promise - but yo can also regex replace an emoji! https://t.co/VQooc2UNsT reageer retweet
quote:Op donderdag 1 september 2016 15:25 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]twitter:wesbos twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 19:40:37Woah, you can an ES6 spread to see what an emoji is made up of https://t.co/zvurJsfnzj reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:wesbos twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 19:46:38Emojis that support skin tones/gender are "glued together" with something called a Zero Width Joiner.Cool / Wat https://t.co/GYlsf3D1ee reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:wesbos twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 19:58:42Last one I promise - but yo can also regex replace an emoji! https://t.co/VQooc2UNsT reageer retweet
Emoji ZWJ Sequences: Three Letters, Many Possibilitiesquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |