abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124038226
quote:
6s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:07 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

var yolo = document.getElementById('YOLOSWAG');

Maar je hebt wel gelijk. :)
Nog steeds nachtmerrie van uit de tijd van .net Controls welke een eigen id genereren :(
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_124038228
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:31 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Mwah ik nog dagelijks dat ik er gemak van heb ook redelijk wat pure javascript ervaring te hebben, maar ik ben zeker niet alwetend zo blijkt maar weer.
Waar ik meer "last" van heb is mijn google-gedrag. Ik voer heel veel functies die ik gebruik eerst in google in om even snel de docs erbij te hebben, waardoor ik zelf weinig paraat heb. Daar heb je echt last van als je een keer op een offline omgeving zit.
Het is nuttig om ook het DOM model enigzins te begrijpen, omdat JQuery altijd minder efficient is dan direct het dom model te gebruiken, zeker als je high performance sites oplevert is JQuery niet altijd ideaal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_124208758
Weet iemand waarom alle markers dezelfde uitkomst hebben?

Ik heb een overzicht van markers met 5 waarden in de array,
'naam', lat, lon, afbeelding_id, item_id,
'naam', lat, lon, afbeelding_id, item_id,
'naam', lat, lon, afbeelding_id, item_id,
'naam', lat, lon, afbeelding_id, item_id,

bv
1
2
3
4
5
6
    var locations = [
      ['Hamburgervijver, Groningen', 53.219383, 6.566502, 129, 13],
      ['Groningen, Corpus den Hoorn', 53.192940, 6.548663, 116, 8],
      ['Groningen, Kardine', 53.219383, 6.566502, 0, 7],
      ['Hoornsediep, Groningen', 53.206360, 6.561688, 103, 1],
    ];
deze lees ik zo uit en maak zo de 'markers' aan.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    for (i = 0; i < locations.length; i++) { 
      var image = 'http://xxx/mediabase/' + locations[i][3] + '/48x48';
      var url   = 'http://xxx/mediabase/' + locations[i][3] + '/48x48';
      marker = new google.maps.Marker({
        position: new google.maps.LatLng(locations[i][1], locations[i][2]),
        map: map,
        url: url,
        icon: image
      });
Alle afbeeldingen zijn allemaal goed, echter de link naar de URL niet? deze is voor alle markers het zelfde?
1
2
3
      google.maps.event.addListener(marker, 'click', function() {
          window.location.href = marker.url;
      });
Weet iemand waar ik de fout in ga?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 18 maart 2013 @ 15:59:12 #104
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124209094
je krijgt vast alleen de url van de laatste marker?

je moet die eventlistner wel in de for-lus fixen. En die markers een unique identifier geven
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_124209259
Of de eerste, tis maar net hoe je het ziet :7
dus als ik de urls vast in de marker zet zonder de var url/image dan zou het moeten werken? :D het rare is dat de afbeeldingen wel goed zijn maar de link niet.

En weet je ook een oplossing om te centreren op provincie?
1var geocoder = new GClientGeocoder(); geocoder.getLatLng(this.value, function (point) {if (point) { map.setCenter(point, 8, G_PHYSICAL_MAP); }});
werkt alleen op google maps v2 maar ik gebruik natuurlijk v3 en daar zou ik dan google.maps.geoCoder() moeten gebruiken maar die werkt op een of andere manier niet... :{
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 18 maart 2013 @ 16:13:44 #106
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124209639
ja dat is even geklooi, heb even geen tijd om op te zoeken hoe dat werkt. Die maps api is vrij kut
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 18 maart 2013 @ 16:15:43 #107
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_124209715
Hebben hier enkel v2. Maar vind het enorm gedoe om er iets aan te moeten veranderen :X
pi_124209718
quote:
11s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:13 schreef Catch22- het volgende:
ja dat is even geklooi, heb even geen tijd om op te zoeken hoe dat werkt. Die maps api is vrij kut
Hoeft ook niet ala minute catch, tis toch voor mijn vis projectje waar ik al jaren mee bezig ben en nog lange niet klaar heb :+

(was dit je antwoord op de 1e vraag? :P)

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:15 schreef Cue_ het volgende:
Hebben hier enkel v2. Maar vind het enorm gedoe om er iets aan te moeten veranderen :X
Nogal ja, heel andere werkwijze maar moet zeggen dat de maps met veel markers wel sneller laden in V3 dan V2.. Ook veel aanroepen zijn simpeler maar sommige dingen.... pffff.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 18 maart 2013 @ 16:26:25 #109
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_124210277
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:15 schreef Chandler het volgende:

Nogal ja, heel andere werkwijze maar moet zeggen dat de maps met veel markers wel sneller laden in V3 dan V2.. Ook veel aanroepen zijn simpeler maar sommige dingen.... pffff.
Misschien zou een V3 wel goed voor ons zijn. Maar het werkt, dus we laten het maar even zoals het nu is :+
pi_124213014
Openlayers FTW *O*
pi_124215264
Godverdomme, elke keer als ik eigen objecten maak krijg ik uncaught type error. :(
  maandag 18 maart 2013 @ 18:21:34 #112
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_124215346
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:19 schreef -Datdus- het volgende:
Godverdomme, elke keer als ik eigen objecten maak krijg ik uncaught type error. :(
Dan doe je het verkeerd.
pi_124216979
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
var player = new Player();
player.test();

function player(){
    this.test = test;
    
    function test(){
        alert('pff');
    }
}

Uncaught ReferenceError: Player is not defined

Er is duidelijk iets waar ik geen weet van heb. Kan iemand me bijspijkeren?
pi_124217014
OH... Player, player.. :@
  maandag 18 maart 2013 @ 19:07:34 #115
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_124217113
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dan doe je het verkeerd.
Open deur gevonden ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  maandag 18 maart 2013 @ 19:08:10 #116
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124217141
Classnames ALTIJD met een hoofdletter
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_124217204
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:08 schreef Catch22- het volgende:
Classnames ALTIJD met een hoofdletter
Ook voor de variabel?

var Player = new Player();

Zo?
  maandag 18 maart 2013 @ 19:14:23 #118
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_124217391
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:09 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Ook voor de variabel?

var Player = new Player();

Zo?
Nee, want zoals je zelf al zegt is dat geen class maar een variabele.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_124217438
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:14 schreef mstx het volgende:

[..]

Nee, want zoals je zelf al zegt is dat geen class maar een variabele.
Zeik dan niet ik doe het gewoon goed. ;( ;(
  maandag 18 maart 2013 @ 19:18:27 #120
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124217555
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:15 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Zeik dan niet ik doe het gewoon goed. ;( ;(
nee dat doe je niet

Je initieert de class player met Player()
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 18 maart 2013 @ 19:22:32 #121
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_124217771
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:15 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Zeik dan niet ik doe het gewoon goed. ;( ;(
nounounou.
Je weet het verschil tussen een class en een variabele?

1
2
3
4
5
6
7
8
function Player() {
     this.test = function(){
         alert('pfffff');
     }
}

var player = new Player();
player.test();


[ Bericht 27% gewijzigd door Crutch op 18-03-2013 19:29:26 ]
Je moeder is een hamster
  maandag 18 maart 2013 @ 19:38:24 #122
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_124218642
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:08 schreef Catch22- het volgende:
Classnames ALTIJD met een hoofdletter
JS heeft geen classes B-)

Sowieso gebruik ik "new" eigenlijk nooit in JS. Bovenstaande code zou ik zo doen:

1
2
3
4
5
6
7
var player = {
  property: "test",
  doeIets: function() {
    this.property = "iets anders";
    return this.property;
  }
};

Vervolgens kun je gewoon player.property gebruiken of player.doeIets(), daar heb je geen new voor nodig. En mocht ik echt private variabelen/methoden nodig hebben, dan zou ik er een module van maken. Heb je alsnog geen new nodig.
pi_124225795
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:26 schreef KomtTijd... het volgende:
Openlayers FTW *O*
Heb ik even bekeken maar openlayers is niet echt mijn ding..

Iemand trouwens nog een oplossing? zo niet dan zoeken we verder....

[edit]

oplossing voor centreren op provincie op basis van geocoder werkt, en was vrij simpel
1
2
3
4
5
6
7
8
9
var geocoder, map;
function codeAddress(address) {
    geocoder = new google.maps.Geocoder();
    geocoder.geocode( { 'address': address + ', the netherlands'}, function(results, status) {
      if (status == google.maps.GeocoderStatus.OK) {
        map.setCenter(results[0].geometry.location);
      }
    });
  }

maar oplossing voor links werkt nog niet, catch? had jij nog een idee?

Oplossing voor meerdere links is deze ;)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
    var marker, i;

    for (i = 0; i < locations.length; i++) { 
        var image = 'http://xxx/mediabase/' + locations[i][3] + '/48x48';
/*        var url   = 'http://xxx/mediabase/' + locations[i][3] + '/48x48'; */
        marker = new google.maps.Marker({
            position: new google.maps.LatLng(locations[i][1], locations[i][2]),
            map: map,
/*            url: url, */
            icon: image
        });

        google.maps.event.addListener(marker, "click", (function(url) {
            return function() {
                window.location = 'http://xxx/object/' + url;
            }
        })(locations[i][4]));
    }

de addlistener is iets aangepast en ik heb de URL gewoon verwijderd :) naar oplossing via
http://www.helpmij.nl/for(...)n-Google-Maps-API-V3

[ Bericht 44% gewijzigd door Chandler op 18-03-2013 22:06:55 ]
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_124226024
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

JS heeft geen classes B-)

Sowieso gebruik ik "new" eigenlijk nooit in JS. Bovenstaande code zou ik zo doen:
[ code verwijderd ]

Vervolgens kun je gewoon player.property gebruiken of player.doeIets(), daar heb je geen new voor nodig. En mocht ik echt private variabelen/methoden nodig hebben, dan zou ik er een module van maken. Heb je alsnog geen new nodig.
Ik begrijp niet waarom je geen nieuwe objecten instantieert met new Object().
pi_124227008
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

JS heeft geen classes B-)

Sowieso gebruik ik "new" eigenlijk nooit in JS. Bovenstaande code zou ik zo doen:
[ code verwijderd ]

Vervolgens kun je gewoon player.property gebruiken of player.doeIets(), daar heb je geen new voor nodig. En mocht ik echt private variabelen/methoden nodig hebben, dan zou ik er een module van maken. Heb je alsnog geen new nodig.
En als je drie objecten van type Player nodig hebt, ga je de code copy/pasten?
pi_124229879
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:48 schreef Light het volgende:

[..]

En als je drie objecten van type Player nodig hebt, ga je de code copy/pasten?
Object.create() gebruiken:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
var player = {
  property: "test",
  doeIets: function() {
    this.property = "iets anders";
    return this.property;
  }
};

var p1 = Object.create(player);
var p2 = Object.create(player);
var p3 = Object.create(player);
pi_124230646
Iemand een idee hoe ik lightbox simpel kan vervangen door fancybox? dus alle rel="lightbox-list", rel="lightbox" laten overnemen door fancybox? zonder eerst mijn code te doorlopen en alle rel's te vervangen door classes..

bv
1$("[rel^=lightbox-list]").fancybox();
maar dat werkt niet... maar zie ook geen fouten....
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 18 maart 2013 @ 22:46:05 #128
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_124231088
quote:
15s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:39 schreef Chandler het volgende:
Iemand een idee hoe ik lightbox simpel kan vervangen door fancybox? dus alle rel="lightbox-list", rel="lightbox" laten overnemen door fancybox? zonder eerst mijn code te doorlopen en alle rel's te vervangen door classes..

bv
[ code verwijderd ]

maar dat werkt niet... maar zie ook geen fouten....
Ook niet in je javascript console?
Je moeder is een hamster
pi_124231465
nee helemaal niets, daar kijk ik de hele avond al naar fouten (ook zo bij het maken van de andere scriptjes een paar posts hierboven.)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_124233262
quote:
15s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:39 schreef Chandler het volgende:
Iemand een idee hoe ik lightbox simpel kan vervangen door fancybox? dus alle rel="lightbox-list", rel="lightbox" laten overnemen door fancybox? zonder eerst mijn code te doorlopen en alle rel's te vervangen door classes..

bv
[ code verwijderd ]

maar dat werkt niet... maar zie ook geen fouten....
Hoort die ^ daar wel, of moet je dit hebben?
1$("[rel=lightbox-list]").fancybox();
  maandag 18 maart 2013 @ 23:59:52 #131
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_124235046
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom je geen nieuwe objecten instantieert met new Object().
Waarom zou je dat doen? Het maken van een object met een literal is wat mij betreft heel duidelijk en nieuwe kopieën maken kan prima met Object.create().

Misschien mis ik iets, maar ik begrijp niet echt wat het voordeel van new zou zijn, behalve dat het lijkt op de syntax van talen die heel anders werken dan JS.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 00:22:42 #132
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_124236012
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:51 schreef Chandler het volgende:
nee helemaal niets, daar kijk ik de hele avond al naar fouten (ook zo bij het maken van de andere scriptjes een paar posts hierboven.)
Als alle rel=lightbox-list hetzelfde zijn kun je net zo goed met je text editor alles zoeken en vervangen.
En.. heb je fancybox getest of het überhaupt werkt?
Je moeder is een hamster
  dinsdag 19 maart 2013 @ 00:23:35 #133
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_124236049
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:22 schreef Light het volgende:

[..]

Hoort die ^ daar wel, of moet je dit hebben?
[ code verwijderd ]

Hij zoekt twee verschillende, alleen "lightbox" hebben ze gemeen.
Je moeder is een hamster
pi_124239744
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:22 schreef Light het volgende:

[..]

Hoort die ^ daar wel, of moet je dit hebben?
[ code verwijderd ]

Ja en nee, maar ben de hele ochtend bezig geweest met die freeking fancybox en die is nu foetsie, ben overgestapt naar colorbox die veel gemakkelijker werkt! en binnen 5 minuten geïntegreerd was in mijn MCV systeempje..

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 00:23 schreef Crutch het volgende:
Hij zoekt twee verschillende, alleen "lightbox" hebben ze gemeen.
Ik zocht inderdaad een oplossing om de lightbox te vervangen zonder alteveel poespas. Veel alternatieven hebben geheel andere oplossingen qua aanroepen van scripting zoals gebruik van classes etc, terwijl ik in het systeem rel="lightbox" gebruik.

Nu heb ik dmv een simpele toevoeging van
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$(document).ready(function(){
                $("[rel=lightbox]").colorbox({photo:true,
        maxHeight:'90%',
        maxWidth:'90%'});
                $("[rel=lightbox-list]").colorbox({photo:true,
        maxHeight:'90%',
        maxWidth:'90%'});
                $("[rel=lightbox-prev]").colorbox({photo:true,
        maxHeight:'90%',
        maxWidth:'90%'});
});

Alle lightboxjes vervangen door colorbox die er ook nog een stuk beter uitziet *)
Al zou ik liever lightbox-* willen veranderen zonder het per 'list' en 'prev' aan te geven, maar dat is mij nog niet gelukt (maar daar kom ik nog wel achter)

[ Bericht 61% gewijzigd door Chandler op 19-03-2013 08:13:40 ]
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_124239925
quote:
5s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:59 schreef Tijn het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen? Het maken van een object met een literal is wat mij betreft heel duidelijk en nieuwe kopieën maken kan prima met Object.create().

Misschien mis ik iets, maar ik begrijp niet echt wat het voordeel van new zou zijn, behalve dat het lijkt op de syntax van talen die heel anders werken dan JS.
Object.create werkt niet op IE8 bijvoorbeeld, terwijl new Object() overal werkt. Waarom je dan ook zoiets fundamenteels als new Object() uit alle macht zou willen vermijden begrijp ik niet helemaal. Ik zie alleen maar nadelen aan het vermijden kleven, geen voordelen. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je met create() het prototype gebruikt terwijl je bij new dat niet hebt. Zoiets kan je ook gewoon bewerkstelligen door in je object prototype te gebruiken bij het declareren van een functie.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2013 08:25:42 ]
pi_124240989
quote:
5s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:59 schreef Tijn het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen? Het maken van een object met een literal is wat mij betreft heel duidelijk en nieuwe kopieën maken kan prima met Object.create().

Misschien mis ik iets, maar ik begrijp niet echt wat het voordeel van new zou zijn, behalve dat het lijkt op de syntax van talen die heel anders werken dan JS.
Object.create heeft in combinatie met ES5 properties de voorkeur. Maar omdat Object.create nog niet overal wordt ondersteund wordt ‘new’ meestal nog gebruikt. Dat is ook één van de oorzaken dat bijvoorbeeld TypeScript nog niet Object.create gebruikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aether op 19-03-2013 09:37:16 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 10:35:28 #137
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_124242470
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 08:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Object.create werkt niet op IE8 bijvoorbeeld, terwijl new Object() overal werkt. Waarom je dan ook zoiets fundamenteels als new Object() uit alle macht zou willen vermijden begrijp ik niet helemaal. Ik zie alleen maar nadelen aan het vermijden kleven, geen voordelen. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je met create() het prototype gebruikt terwijl je bij new dat niet hebt. Zoiets kan je ook gewoon bewerkstelligen door in je object prototype te gebruiken bij het declareren van een functie.
Van actief vermijden is niet echt sprake, ik merk gewoon op dat ik het nooit doe in de praktijk. In talen met classical inheritance is het een logische constructie, maar in JS is daar geen sprake van. Het komt simpelweg niet bij me op om new te gebruiken wanneer ik JS schrijf.

Ondersteuning voor IE8 en andere non-ES5 browsers is trouwens simpel om te lossen met een polyfill van 4 regels, dus dat is niet echt een probleem.
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:39:40 #138
410586 Ferreus
Oh no, I know a dirty word!
pi_130792642
Ik ben bezig met een projectje en loop nu een beetje vast. Ik heb een formuliertje en de gegevens van een veld moeten worden gebruikt in Javascript, maar hoe krijg ik die in een variable?

Misschien is de vraag een beetje vaag dus hierbij mijn code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<script>
function functie() {
var start = ???
... nog meer code...
}
</script>

<form>
    <input type="text" id="start">
</form>

<button type="button" onclick="functie();">tekst</button>

var start moet dus de input zijn van het formulier
pi_130793324
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:39 schreef Ferreus het volgende:
Ik ben bezig met een projectje en loop nu een beetje vast. Ik heb een formuliertje en de gegevens van een veld moeten worden gebruikt in Javascript, maar hoe krijg ik die in een variable?

Misschien is de vraag een beetje vaag dus hierbij mijn code:
[ code verwijderd ]

var start moet dus de input zijn van het formulier
Je kunt met document.getElementById een verwijzing naar het tekstveld krijgen.
Vervolgens staat in de property value de tekstwaarde.
1
2
var tekstveld = document.getElementById("start");
var tekst = tekstveld.value;
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:02:45 #140
410586 Ferreus
Oh no, I know a dirty word!
pi_130794033
Tnx! Om een of andere werkt het nog niet helemaal, maar dat ga ik wel even uitzoeken!
pi_134198410
Hoi,

ik ben op dit moment bezig met een project voor school, een shootergame ontwikkelen om zo kennis te maken met Javascript. Nu lukt het me allemaal al vrij aardig, maar ik stoot tegen iets aan.

Ik heb een twee spritesheets en deze wil ik allebei op een andere snelheid laten bewegen, is dit mogelijk? Of kan ik een spritesheet enkel met een Ticker FPS laten bewegen?

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

gr.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 april 2015 @ 20:41:30 #142
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_151967212
Ik heb een wazig IE9 probleem.

Ik heb een pagina op www.domein.com. Daarop heb ik een iframe met een src van sub.domein.com. Ik wilde de hoogte van het iframe berekenen op basis van de content van het iframe

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
function calcHeight()
{
     //find the height of the internal page
      var the_height=parent.document.getElementById('iframe').contentWindow.document.body.scrollHeight +25;
      //change the height of the iframe
      parent.document.getElementById('iframe').height=the_height;
}
</script>

<iframe style="border:0px;width:100%;" onload="calcHeight();" id="iframe" name="iframe" src="sub.domain.com"></iframe>

Dit gaat niet, je krijgt een access denied op

1var the_height=parent.document.getElementById('iframe').contentWindow.document.body.scrollHeight +25;

Dat komt door de 'same origin' restrictie omdat de bron in een ander (sub) domein staat. De oplossing is om op beide pagina's document.domain = 'domain.com' te zetten.

Dat heb ik gedaan en het werkt op alle browsers... behalve IE9, die blijft 'access denied' roepen. Op internet kom ik dit probleem vaak tegen wanneer men dmv DOM een iframe opbouwt, maar dat is dus hier niet het geval.

Iemand een oplossing?
  maandag 27 april 2015 @ 15:36:54 #143
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_152072740
quote:
11s.gif Op donderdag 23 april 2015 20:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb een wazig IE9 probleem.

Ik heb een pagina op www.domein.com. Daarop heb ik een iframe met een src van sub.domein.com. Ik wilde de hoogte van het iframe berekenen op basis van de content van het iframe
[ code verwijderd ]

Dit gaat niet, je krijgt een access denied op
[ code verwijderd ]

Dat komt door de 'same origin' restrictie omdat de bron in een ander (sub) domein staat. De oplossing is om op beide pagina's document.domain = 'domain.com' te zetten.

Dat heb ik gedaan en het werkt op alle browsers... behalve IE9, die blijft 'access denied' roepen. Op internet kom ik dit probleem vaak tegen wanneer men dmv DOM een iframe opbouwt, maar dat is dus hier niet het geval.

Iemand een oplossing?
Ik vermoed dat document.domain readonly is in IE
Je moeder is een hamster
pi_162511849
Heerlijk na een jaar tijd dit topic op te schoppen, maar heb toch wat info nodig :).

ik zat in ecmascript ES2015 te klieren en vroeg me af:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
//api/config.js
export default class extends Component {
 
    //some key value
    TOKEN_KEY = '@TOKEN_KEY'; //
    CLIENT_ID = "jophouhouhouhouhouhouhbbbggdrs345"; //
)}
 
//File Usage.js uses these import:
import config from '../api/config';
 
config.TOKEN_KEY ; //->returns null. 

Ik krijg hier geen waarde uit terug. doe ik iets fout?

Resolved:
1
2
3
4
5
6
config.js
export default config = {
    TOKEN_KEY : '@TOKEN_KEY', 
    HOST : "192.168.104.137:8000", 
    CLIENT_ID : "jouhouhohhahahauohou" 
};


[ Bericht 5% gewijzigd door cablegunmaster op 26-05-2016 12:00:14 ]
Redacted
pi_165011732
wesbos twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 19:40:37 Woah, you can an ES6 spread to see what an emoji is made up of https://t.co/zvurJsfnzj reageer retweet

wesbos twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 19:46:38 Emojis that support skin tones/gender are "glued together" with something called a Zero Width Joiner.Cool / Wat https://t.co/GYlsf3D1ee reageer retweet

wesbos twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 19:58:42 Last one I promise - but yo can also regex replace an emoji! https://t.co/VQooc2UNsT reageer retweet
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_165112054
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:25 schreef Aether het volgende:
wesbos twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 19:40:37 Woah, you can an ES6 spread to see what an emoji is made up of https://t.co/zvurJsfnzj reageer retweet
[ afbeelding ]
wesbos twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 19:46:38 Emojis that support skin tones/gender are "glued together" with something called a Zero Width Joiner.Cool / Wat https://t.co/GYlsf3D1ee reageer retweet
[ afbeelding ]
wesbos twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 19:58:42 Last one I promise - but yo can also regex replace an emoji! https://t.co/VQooc2UNsT reageer retweet
[ afbeelding ]
:D :D :D
  vrijdag 9 september 2016 @ 11:04:37 #147
230788 n8n
Pragmatisch
pi_165196376
Wtf die shit werkt echt
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_165196517
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 september 2016 11:04 schreef n8n het volgende:
Wtf die shit werkt echt
Emoji ZWJ Sequences: Three Letters, Many Possibilities




[ Bericht 17% gewijzigd door Aether op 09-09-2016 11:22:29 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_165196598
quote:
19s.gif Op maandag 5 september 2016 20:23 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

:D :D :D
WTF :D
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173847334
https://coin-hive.com/documentation/miner

Kan iemand helpen met hoe ik dit kan toepassen bij mijn Wordpress blog? Hoe pak ik dit aan?
Uitvinder van de biersmiley.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')