Ja zeker, is erg belangrijk, maar het kan geen kwaad om iemand aan te raden om wat in te lezen wanneer ze zeggen dat zoomen met de 50 1.8 nog niet goed luktquote:
Nee, dat is ook goed maar er wordt afgeraden te beginnen met portret, ik zeg, als je dat wilt doe dat en durf fouten te makenquote:Op woensdag 17 juli 2013 12:55 schreef fyah het volgende:
[..]
Ja zeker, is erg belangrijk, maar het kan geen kwaad om iemand aan te raden om wat in te lezen wanneer ze zeggen dat zoomen met de 50 1.8 nog niet goed lukt
Mwhehehehequote:Op woensdag 17 juli 2013 12:55 schreef fyah het volgende:
[..]
Ja zeker, is erg belangrijk, maar het kan geen kwaad om iemand aan te raden om wat in te lezen wanneer ze zeggen dat zoomen met de 50 1.8 nog niet goed lukt
vind je het niks om bepaalde mensen op straat te fotograferen? je bent een vrouw dus je zou het best goed moeten kunnen pullen om andere vrouwen op de foto te zetten, als je het mooi vraagtquote:Op woensdag 17 juli 2013 13:05 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Mwhehehehe
Is ook zo, hij heeft ook wel een punt. Maar ik wil dat niet eerst alleen maar moeten ontdekken en oefenen met landschappen, maar óók met portretten, zeg maaren niet zozeer zelfportretten, ook van anderen (mijn pasgeboren neefje, mijn vrienden, op feesten etc) en dan leren echte sfeerbeelden te maken en goed oefenen, zien waar het mis gaat etc. Als ik alleen maar zou moeten oefenen op landschappen dan word ik gek
Ja, maar dan niet die geposeerde shit (zegt het "model"quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:08 schreef fyah het volgende:
[..]
vind je het niks om bepaalde mensen op straat te fotograferen? je bent een vrouw dus je zou het best goed moeten kunnen pullen om andere vrouwen op de foto te zetten, als je het mooi vraagt
fight the power!quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:12 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ja, maar dan niet die geposeerde shit (zegt het "model") maar van die rauwe straatbeelden met een oud, verrimpeld mannetje met een pijp in z'n mond, bijv
We hebben het dan ook niet over een cursus maar gewoon over beginnen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:53 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als het voor jou werkt, prima.. Maar voor de meeste mensen is het niet de juiste weg. Er is ook echt geen één fotocursus die begint met:
les 1: probeer maar wat.
Les 2: probeer nog eens wat, maar dan beter dan les 1.
Les 3: blijf proberen
Tsja, daar is een fotocursus natuurlijk niet voor bedoeld! Al die cursisten hebben een aangeboren talent en bedienden reeds een 1Dx voordat ze ontdekten dat een bijtring prettig is om op te kauwen. Hun eerste woordje was "Chromatische abberatie" en op de vraag "welke kleur is de olifant?'" antwoordden ze "18% grijs".quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:15 schreef Stefan het volgende:
We hebben het dan ook niet over een cursus maar gewoon over beginnen.
Zullen we het er gewoon op houden dat jij het anders hebt geleerd dan dat de meeste mensen dat doen?quote:Alles wat ik weet is dankzij trail and error. Als ik voor een cursus had gekozen was ik via een andere weg van alles te weten gekomen. Veerle geeft aan dat ze het zelf wil leren, dus dan trail and error
Dat is sowieso een feit en er zijn er ook zat die vinden dat ik t nog steeds niet kan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:23 schreef DonJames het volgende:
Zullen we het er gewoon op houden dat jij het anders hebt geleerd dan dat de meeste mensen dat doen?
ja, ik zag hem ook al voorbij komen. jammer.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:27 schreef fyah het volgende:
[ afbeelding ]
Elite models zo schieten, er is hoop voor me
het is jammer, omdat ik het model ken, ze beter materiaal heeft en juist hiermee de miss-verkiezing wil winnen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:14 schreef fliert het volgende:
Wat is er jammer aan?
VeerEli dat doe je goed op je eerste dag met de spiegelreflex.
Met deze foto? Zo moeilijk is t toch niet een nieuwe foto te makenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:48 schreef photolex het volgende:
[..]
het is jammer, omdat ik het model ken, ze beter materiaal heeft en juist hiermee de miss-verkiezing wil winnen.
Strobisten.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:27 schreef Susteren het volgende:
Binnenkort heb ik een shoot met een meisje voor de nieuwe flyers die ik laat drukken en m'n site, graag wil ik zo'n soort zwart-wit foto's gaan maken:
[ ]afbeelding ]
Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? Met tegenlicht dus.
's Morgens of avonds (of zelfs 's middags) fotograferen? Reflectiescherm gebruiken, flitsen of het zonlicht zachter maken met een dun stuk stof als diffuser (of zelfs een scherm gebruiken om het model helemaal donker te maken)?
Uiteraard in raw fotograferen, maar verder? Ik vind het namelijk altijd mooi hoe de modellen zo egaal zijn belicht in zulke foto's. Een wolkenbed zou natuurlijk ideaal zijn, maar dit kun je moeilijk voorspellen op lange termijn.
Thx
Hmm, draadloos inflitsen met een diffuser zou misschien kunnen ja, maar vraag me af of het wel zo'n effect geeft.quote:
Zat eropquote:Op zondag 21 juli 2013 14:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
"Vage" waas is zacht uitgedrukt ..
Zonnekapje gebruiken misschien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |