Het was geen open doel, want wat er stond is heelwat anders dan waar jij op probeert te scoren. Beetje jammer.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Euhm....
[..]
Sorry...![]()
Maar ik kon dat schot voor open doel gewoon even niet onbenut laten
absoluut, ik betaal, omdat ik al 12 jaar huur met de vaste huurverhogingen, enorm weinig.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat argument hebben velen hier al geopperd, toegegeven... jullie hebben gelijk.
Alleen zit je niet vast aan de ketens van een bankster die je op alle mogelijke manieren wil laten leegbloeden.... dat is op zijn minst goed voor je gemoedsrust
Nee, in jouw voorbeeld heb je het er over dat jouw ex-huis dan ineens voor 800 euro zou worden verhuurd, aan iemand anders dus, niet weer aan jou lijkt me.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:13 schreef BertV het volgende:
[..]
Ook ik zit zo vast als een koper. Ik dacht dat dit wel duidelijk was door mijn voorbeeld.
Als de VVD beslist om mijn huur met X-percentage te verhogen dan veranderd dat niks aan de woningmarkt.
Ik accentueerde gewoon even de punten die ik van grotere waarde acht. Neemt niet weg dat ik de rest van je boodschap ook gelezen heb.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het was geen open doel, want wat er stond is heelwat anders dan waar jij op probeert te scoren. Beetje jammer.
Ik heb geen zin om weer naar deel 12 te gaan en te copy/pasten, maar ik dacht dat "je pas slim bezig bent als je huurt"? Nu lees ik dat bij de huurders de echte problemen zitten? Dus wat wil je nou? Je bent een mafketel.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Point taken. Maar als ik een groter probleem heb? Waarom praten ze in de media dan daar niet over? Waarom praten over mensen die een fictieve restschuld hebben terwijl de echte problemen bij huurders zitten? Moeten de beleidsmakers zich daar dan geen zorgen over maken?
Precies, maar wat hij niet doorheeft is dat iedereen hier hem keihard uitlacht (althans ik wel), omdat het nogal kansloos over komt allemaal die bullshitposts van 'm.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:45 schreef CoolGuy het volgende:
Neuh, mHD9 heeft gewoon niet zoveel geduld met dat gezeik van je, want dat is 't. Jij wordt rechtvaardig behandeld. Jij zit alleen maar in deze situatie door je eigen toedoen, niet door iemand anders.
Wat jij dus doet is WEL verantwoordelijkheid afschuiven. Kijk je kunt hier posten wat je wil, maar dat gaat jouw situatie niet veranderen. Je hebt jezelf in deze positie gekregen. Jammer voor je, maar niet het probleem van iemand anders.
Het is toch volkomen logisch dat de "banksters" (quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
Alleen zit je niet vast aan de ketens van een bankster die je op alle mogelijke manieren wil laten leegbloeden.... dat is op zijn minst goed voor je gemoedsrust
Dat is dan wel weer de vrijheid van huren![]()
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wederom heb je helemaal gelijk, je behoort tot de groep mensen die wel zijn hersens weet te gebruiken. Waren er maar veel meer mensen zoals jij, dan zag de toekomst van ons land er een stuk rooskleuriger uit
Wat ik me hier nu over afvraag. 'Moet' je je zelf dit voorhouden voor je eigen gemoedsrust, of hoe moet ik dat zien? Waarom vergelijk jij steeds met een koper? "ja, ik heb het wel kut, maar iets anders, wat helemaal niet vantoepassing is omdat het alleen maar op papier is en ik dat stiekem wel weet is ook kut, dus de koper is toch slechter af dan ik".quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:16 schreef BertV het volgende:
[..]
absoluut, ik betaal, omdat ik al 12 jaar huur met de vaste huurverhogingen, enorm weinig.
Veel minder dan een willekeurige hypotheekbezitter verliest door waardevermindering van het huis van de bank.
Dat kan die dan niet betalen, ziehier; de Resthuurschuld...quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is leuk. Jij gaat weg. En dan ga je naar een ander huurhuis. En wat betaal je daar dan? ervanuit gaande dat het een gelijke woning is?
Wat is woongenot? Voor mij is dat iedere maand 1100,- netto-netto overhouden voor leuke dingen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus niet alleen zit je dan vast in je huurhuis, je krijgt er ook nog eens niks voor terug, anders dan woongenot, maar jullie schijnen allemaal niet te wonen voor woongenot.
Confirmedquote:
In de Engelse taal hebben ze een hele mooie uitspraak die mijn sentiment m.b.t. dat uitlachen goed onder woorden weet te brengen: "I couldn't care less"quote:Precies, maar wat hij niet doorheeft is dat iedereen hier hem keihard uitlacht (althans ik wel), omdat het nogal kansloos over komt allemaal die bullshitposts van 'm.
Ik vind het juist een tragedie dat al die mensen door banksters achtervolgt worden. Liever had ik gezien dat de toezichthouders de schaapjes beter tegen de wolven beschermt had.quote:Het is toch volkomen logisch dat de "banksters" () actie ondernemen als jij geen betalingen meer kan voldoen??? Zij hebben jou geld geleend he, dus men krijgt nog geld van jou. Het is dus logisch dat ze dan jou achter je vodden aan gaan zitten. Voordat je uit je huis wordt getrapt moet het wel erg ver komen, dus ik snap echt werkelijk waar nog steeds niet waarom je altijd het vingertje naar een ander wijst.
Nee, je kon niks tegen die post inbrengen, omdat je weet dat ik gelijk heb, maar omdat je tóch terug wil reageren en niet wil toegeven ga je dus maar op een dergelijke manier posten. Ik ben het respect dat ik voor je heb (geloof t of niet, dat heb ik) in zeer rap tempo aan 't opgeven.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik accentueerde gewoon even de punten die ik van grotere waarde acht. Neemt niet weg dat ik de rest van je boodschap ook gelezen heb.
Woongenot = geld overhouden, wat een kromme logica.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:22 schreef BertV het volgende:
[..]
Wat is woongenot? Voor mij is dat iedere maand 1100,- netto-netto overhouden voor leuke dingen.
Tuurlijk, ik kijk met een schuin oog naar een huis met wel een tuin, dubbelglas, isolatie en meer dan 50 liter warm water. Maar niet blind en koste wat kost zoals veel modale-figuren die nu ieder dubbeltje moeten omdraaien.
Voor mij is woongenot aan kunnen passen wat je wil als je dat wil, mn vaste lasten met gemak kunnen betalen, meer dan 1000 euro per maand kunnen sparen en nog steeds van het geld wat over is de leuke dingen kunnen doen die ik wil. Maar, toegegeven, ik verdien ook (veel) meer dan modaal.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:22 schreef BertV het volgende:
[..]
Wat is woongenot? Voor mij is dat iedere maand 1100,- netto-netto overhouden voor leuke dingen.
Tuurlijk, ik kijk met een schuin oog naar een huis met wel een tuin, dubbelglas, isolatie en meer dan 50 liter warm water. Maar niet blind en koste wat kost zoals veel modale-figuren die nu ieder dubbeltje moeten omdraaien.
Een deel van de hefboom zal verdwijnen, immers word aflossingsvrij en spaarproducten minder interessant. Zal toch echt behoorlijk schelen in de prijs van woningen. Gelukkig is men reeds begonnen met het uitfaseren van aflossingsvrij. Daarnaast verdwijnt ook het stukje hefboom als gevolg van toegenomen koopkracht door subsidie, immers als het kostenneutraal vereffend word stroomt er geen subsidie meer van scheefhuurders naar scheefleners.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:19 schreef komrad het volgende:
[..]je begrijpt hopelijk wel dat het om een relatieve waardering gaat en dat absolute waardering op termijn oa. ook grote inflatie en lastendruk componenten heeft. anders gezegd als de HRA afgeschaft wordt, volledig en gelijksoortig teruggegeven wordt via de verlaging vd loonheffingstarieven, de banken de regels gelijk houden dan kan de absolute waardering redelijk in stand blijven, wellicht op een iets lager niveau. Groei en relatieve waardering is een heel ander verhaal.
Dat dacht ik dus al, en dat (!) maakt het dus echt triest.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
In de Engelse taal hebben ze een hele mooie uitspraak die mijn sentiment m.b.t. dat uitlachen goed onder woorden weet te brengen: "I couldn't care less"
De consument had ook simpelweg de betalingen kunnen blijven voldoen, dat zou makkelijker zijn vind je niet. En kruip niet steeds in de slachtofferrol met je schaapjes en wolven. Slaat echt nergens op.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik vind het juist een tragedie dat al die mensen door banksters achtervolgt worden. Liever had ik gezien dat de toezichthouders de schaapjes beter tegen de wolven beschermt had.
woongenot ≈ leefgenotquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Woongenot = geld overhouden, wat een kromme logica.![]()
Je mag van je verhuurder vast wel een grotere ketel op eigen kosten erin plaatsen, dan krijg je misschien nog wel een kleine huurvermindering en heb je wel meer woongenot.
Dat schaapjes en wolven gaat ook helemaal nergens over. Wolven jagen op hun prooi. In het geval van iemand die een hypotheek wil zoekt het schaapje de wolf dan op. Alsof dat een correcte analogie isquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:28 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus al, en dat (!) maakt het dus echt triest.
Komt een beetje over als iemand die 25.000 bruto verdiend (kennis van mij) en denkt dat hij het helemaal heeft gemaakt. Zal ook nooit meer in het verschiet liggen voor hem, door zijn ego en zelfingenomen houding. En denken dat hij het helemaal heft gemaakt, oh oh oh. Kansloze lui.
[..]
De consument had ook simpelweg de betalingen kunnen blijven voldoen, dat zou makkelijker zijn vind je niet. En kruip niet steeds in de slachtofferrol met je schaapjes en wolven. Slaat echt nergens op.
Hè bah.... CG nou moet je niet niet ontzettend gaan aanstellen. Ik heb je post gelezen maar kon voor de rest er niets van maken.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, je kon niks tegen die post inbrengen, omdat je weet dat ik gelijk heb, maar omdat je tóch terug wil reageren en niet wil toegeven ga je dus maar op een dergelijke manier posten. Ik ben het respect dat ik voor je heb (geloof t of niet, dat heb ik) in zeer rap tempo aan 't opgeven.
Maar dat is toch nog steeds een stukje vrijheid? Immers geen restschuld.... Lijkt mij een stuk meer vrijheid dan iemand die zijn restschuld niet gefinancierd krijgt.. dus ondanks hoge kosten wel meer mogelijkheden... dat is vrijheid. Toch?quote:Of je nou in huurhuis A, 900 euro per maand aan huur betaald, die opzegt en naar huurhuis B gaat waar je ook 900 euro per maand betaald is GEEN vrijheid.
Over de financiele situatie van woonbasp hoef je je ook geen zorgen te maken anders was ik jaarlijks niet in staat om tussen de 7 en de 10% van mijn hypotheek af te lossen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:29 schreef BertV het volgende:
[..]
woongenot ≈ leefgenot
Hoe groot is het woongenot als je het maar net kunt betalen?
"woonbasp" in z'n nopjes en een "leefbasp" die niet kan slapen van de geldzorgen.
Ik heb geen ketel maar een boiler van 50 liter + centrale gaskachel.
Best wel een goed idee om toch te verbouwen, al had ik dat liever 12 jaar geleden gedaan.
Ben niet van plan om nog veel jaren te huren, maar net als verbouwende kopers kun je niet in de toekomst kijken. (ook investeren in een koopwoning levert bij verkoop niet veel winst op)
De schaapjes kwamen gewoon op bezoek bij de 'wolf in schaapskleren'quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:30 schreef CoolGuy het volgende:
Dat schaapjes en wolven gaat ook helemaal nergens over. Wolven jagen op hun prooi. In het geval van iemand die een hypotheek wil zoekt het schaapje de wolf dan op. Alsof dat een correcte analogie isHet klinkt wel lekker denegrerend, en dát is waar het om gaat.
De wolf kan niet alle schapen ineens opeten, dus moet je zorgen dat er altijd wel een schaap aan een ketting zit. Dan hoeft de wolf met zijn hangbuik niet al te hard achter die wolbaal aan te holen indien hij honger krijgtquote:Als je wel de weg naar de bank weet te vinden, dan zorg je ook maar dat je het aanbod dat je krijgt snapt voor je een handtekening zet. Daar ben je zelf bij. Een wolf vreet je op, of je dat nou wil of niet. Een bank kan helemaal niks zonder dat je als consument je handtekening zet.
Wat krom is praat ik wel weer recht... kwestie van lang genoeg onder de wolven vertoevenquote:Kromme analogie, maar wat ik zeg, het klinkt lekker denegrerend, en dat is wat telt.
De keizer was toch een naaktloperquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:39 schreef Basp1 het volgende:
Xeno, gaan we dadelijk ook nog het verhaaltje van de kleren van de keizer krijgen?
Ik leende je naam maar even.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Over de financiele situatie van woonbasp hoef je je ook geen zorgen te maken anders was ik jaarlijks niet in staat om tussen de 7 en de 10% van mijn hypotheek af te lossen.![]()
Ik begin me nu toch wel echt af te vragen hoeveel mensen nu daadwerkelijk een probleem hebben met restschuld, want zoals we in dit topic hebben kunnen zien lossen van de kopers velen toch af , ok sommige sparen op een vage manier maar hoe dan ook zijn de meesten wel bezig om ooit die hypotheek geheel of gedeeltelijk af te lossen.
mensen die huren kunnen ook niet verhuizenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is leuk. Jij gaat weg. En dan ga je naar een ander huurhuis. En wat betaal je daar dan? ervanuit gaande dat het een gelijke woning is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |