abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118366185
Haten op een anders zijn/haar werk, zonder je te verdiepen :')

Daarbij ben ik blij dat, ondanks de lagere salarissen, er nog zoveel mensen bereid zijn om te werken in zowel onderwijs als in de zorg. Zij besteden hun tijd in ieder geval nuttiger dan TS die over een docente loopt te klagen o|O
pi_118366207
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:39 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Meer contacturen? Leg dat eens uit?
School begint om 8:30 en plein gaat open om 8:15. Als ik de kleine naar school breng als het hondenweer is, dan zie ik de lerares tegelijk met ons aankomen. Dus laten we zeggen dat die om 8:15 begint.
School is uit om 12:15 en begint weer om 13:15, dus een uur pauze. School is uit om 15:15. Op woensdag eindigt de school om 13:00. Dus in totaal 32.75 26.75 contacturen.

Dan heeft een leraar dus zo'n 8 16 uur om extra werk in te doen op school, dan zitten ze aan de 40 uur.

[..]

Jij gaat dus uit van 10 uur extra werk die ze thuis doen, zou best waar kunnen zijn, maar het lijkt me toch sterk, gezien de 16 uur die ze al hebben... Dan zitten ze op 50 uur per werk, waar enorm veel andere banen ook aan zitten. Maar die hebben dan níet 14 weken per jaar vakantie.

Lijkt me allemaal nog steeds best meevallen dus.

Edit: Ik moet zelf terug naar de basisschool, rekenfoutje gemaakt. Leraar heeft geen 32, maar 26 contact uren.
Jij snapt het echt niet helemaal hé... Je moet echt alles zelf doen bij een basisschool.
Dus zelf je proefwerken kopiëren. Zelf je rotzooi opruimen. Zelf je bestellingen doen en dat natuurlijk wel in overleg. Als een PC het niet doet ben je meestal op je eigen kunnen aangewezen. Is namelijk niet iemand die daar verstand van heeft aanwezig op zo'n locatie en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit alles zorgt ervoor dat je nogal wat extra tijd nodig hebt.

Tja dat er docenten zijn die er de kantjes van af lopen die heb je ook in het bedrijfsleven maar geloof mij. De goede docenten die jij ook zo ervaren hebt vroeger zijn er gewoon van 8 t/m 5 op school om alles voor te bereiden en te innoveren in hun les en daarnaast zijn deze docenten ook nog gewoon bezig thuis met het nakijken van huiswerk.

Maar goed ga maar eens een keertje ruilen... :')
pi_118366359
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:25 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik ga er geen welles-nietes discussie van maken, wat ik in mijn omgeving zie is dat leerkrachten (zowel basis- als middelbare school) thuis in de avonduren nog zeer frequent aan het werk zijn, het zelfde geldt voor de eerste en laatste dagen van een vakantie. Dit is dan nog buiten de aanwezigheid in het schoolgebouw om, waat de van 8 tot 15 les geven en vervolgens nog tot 17:30 vergaderen of bezig zijn met extra taken als werkgroepen, cursussen en dat soort dingen.

Als je dit niet geloofd prima.
Ik geloof je, maar dit is niet elke dag/week/maand. Als je goed kan plannen is er geen probleem. Mijn halve familie is leerkracht, vertel mij niks over het vak aub ;-).
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:56:15 #129
17420 DeX090
bastard on parade
pi_118366395
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:47 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan mijn feiten dan? Ze hébben 14 weken per jaar vrij en maken maar 26 contacturen per week. Ik neem graag aan dat ze buiten die uren nog een boel extra werk moeten doen, en dat ze gemiddeld over een heel jaar best een normaal aantal uren maken. Wat ze dus geen reden tot klagen geeft :P
Die twee feiten kloppen ook wel. Daarom herhaal jij ze tot in den treure in dit topic. Dat er in de verdere vrije uren en vakantieweken ook regelmatig (onbetaald!!!) gewerkt moet worden, daar gaan mensen als jij vrij makkelijk aan voorbij, hoewel jij het nu eindelijk wel door lijkt te hebben. Echter, laten we zeggen dat jij ergens op kantoor werkt. Lekker rustig, geen gezeik aan je kop behalve misschien van de baas die vraagt of jij dit of dat voor lunchtijd af wil leveren. Is nog wel redelijk mee om te gaan. En jij doet dit alles voor, laten we zeggen, 2000 euro in de maand (gemiddeld starterssalaris hbo'er, want pabo = hbo). De basisschoolleraar staat op alle contacturen met gemiddeld dertig kinderen waarvan er zeg vijf ontzettende kutkinderen tussen zitten. Je bent na een schooldag compleet gesloopt vanwege alle ongein die die kutkinderen uithalen, die jij moet corrigeren. En dat voor zo'n 1200 euro in de maand.

Gemiddeld werken ze grofweg evenveel uren als een andere baan, maar ze krijgen ongeveer een derde van alle gewerkte uren niet uitbetaald, en de uren die wel uitbetaald worden zijn in verhouding behoorlijk zwaar. Dat wijf wat klaagt op jouw facebook...tja, ze heeft er inderdaad zelf voor gekozen. Mag ze daarom niet klagen? Ik heb er ook zelf voor gekozen te gaan studeren, maar dat was ik soms ook schijtziek. Ik neem aan dat jouw baan ook z'n betere en z'n mindere dagen heeft, net zoals al het andere in het leven.
Beter één joint in de hand, dan tien Joint Strike Fighters in de lucht.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:56:36 #130
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_118366404
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:49 schreef Arjentjuh86 het volgende:

[..]

Jij snapt het echt niet helemaal hé...
Maar gelukkig ga jij het me uitleggen! *O*

quote:
Je moet echt alles zelf doen bij een basisschool.
Dit in tegenstelling tot andere banen, waarbij je niets hoeft te doen en anderen alles voor je doen :?

quote:
Dus zelf je proefwerken kopiëren.
Tenzij dit met de hand gebeurt zie ik het probleem niet.

quote:
Zelf je rotzooi opruimen.
Want bij andere banen doen je collega's dat voor je :?
Overigens helpt mijn vriendin elke week bij de handenarbeid les, waarbij de voornaamste taak is: de rotzooi opruimen na afloop.

quote:
Zelf je bestellingen doen en dat natuurlijk wel in overleg.
Ok. Gelukkig hebben ze die 16 uur contactloze uren per week...

quote:
Als een PC het niet doet ben je meestal op je eigen kunnen aangewezen.Is namelijk niet iemand die daar verstand van heeft aanwezig op zo'n locatie
Ze hebben een full-time IT-er op "onze" school, aardige kerel. Ze hebben ook een stagair-IT-er die volgens mij het meeste werk doet op IT gebied :P
De docenten doen dat iig niet zelf.

quote:
en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit alles zorgt ervoor dat je nogal wat extra tijd nodig hebt.
Ga vooral door, ik ben nog niet overtuigd. Tuurlijk hebben ze extra tijd nodig, en die hebben ze dan ook.

quote:
Tja dat er docenten zijn die er de kantjes van af lopen
Daar gaat mijn klacht helemaal niet over. De docenten op school hier zijn allemaal goede docenten voor zover ik ze heb meegemaakt.
Mijn klacht gaat over leraren die klagen dat ze het zo zwaar hebben, terwijl ze het niet zwaarder hebben dan in elke normale baan.

quote:
Maar goed ga maar eens een keertje ruilen... :')
Nogmaals: lijkt me onwijs leuk om een keertje te doen. Ik kan het vast niet zo goed als een opgeleide docent. De basischool leerkracht die mijn baan over moet nemen in die ruil kan dat denk ik ook niet zo goed als ik :P
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  Redactie Frontpage woensdag 24 oktober 2012 @ 10:59:31 #131
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_118366542
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:46 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Als je daar niet mee om kan gaan in deze tijd, hoor je geen leraar(es) te worden.. Als je zoiets gaat doen, moet je van je vak houden.. Mensen in dat vak overraten zichzelf, maar daar hebben meerdere mensen wel last van. Elk werk heeft zijn voor -en nadelen, maar dat betekend niet dat je het zoooooo zwaar hebt :'). Een vrachtwagen chauffeur heeft het zwaar, als voorbeeld. Of misschien leraren van het VMBO e.d. (petjes en vuilniszakjasjes) niet zo'n stomme basisschool leraar. Daar heb je alleen veel werk aan als je een mongool bent. Nuff said.
:')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 24 oktober 2012 @ 11:02:17 #132
131603 Afwazig
Serious business
pi_118366629
Iedereen die hier het beroep zo makkelijk vindt en dat het makkelijk geld verdienen is (want vakanties en weinig werkuren) maar toch een lerarentekort. Ja jongens. FOK! weet het beter :').
pi_118366697
Leraren :') Makkelijkste baan ter wereld, boeken voorlezen, stickertjes plakken, krulletjes zetten.
Run rabbit, run.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 11:06:04 #134
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_118366737
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:56 schreef DeX090 het volgende:
Echter, laten we zeggen dat jij ergens op kantoor werkt. Lekker rustig, geen gezeik aan je kop
:D
We hebben het kennelijk niet over mijn baan dan :P

quote:
behalve misschien van de baas die vraagt of jij dit of dat voor lunchtijd af wil leveren. Is nog wel redelijk mee om te gaan.
Je begrijpt dat je hetzelfde doet als waar je mij van beschuldigd neem ik aan. Maar laten we daar even in mee gaan...

quote:
En jij doet dit alles voor, laten we zeggen, 2000 euro in de maand (gemiddeld starterssalaris hbo'er, want pabo = hbo).
pabo = hbo... daar is vast wel een klachttopic over te vinden _O-

quote:
De basisschoolleraar staat op alle contacturen met gemiddeld dertig20 kinderen waarvan er zeg vijf ontzettende kutkinderen tussen zitten. Je bent na een schooldag compleet gesloopt vanwege alle ongein die die kutkinderen uithalen, die jij moet corrigeren. En dat voor zo'n 1200 2075 euro in de maand.
Even wat voor je aangepast. En dat met die kutkinderen, dat is je baan. Elke baan heeft dingen waar je moe van wordt.

quote:
Gemiddeld werken ze grofweg evenveel uren als een andere baan, maar ze krijgen ongeveer een derde van alle gewerkte uren niet uitbetaald, en de uren die wel uitbetaald worden zijn in verhouding behoorlijk zwaar.
En dát betwijfel ik dus. Ik geloof niet dat ze een dérde van de uren niet uitbetaald krijgen. Dat zou betekenen dat ze naast hun 40 uur (waarvan er maar 26 van die zware uren zijn en waarin ze al 16 uur hebben om ander werk te doen) nog eens 13 uur in de avonden *gemiddeld* (dus na verekening van 560 uur vakantie) extra werken?

quote:
Dat wijf wat klaagt op jouw facebook...tja, ze heeft er inderdaad zelf voor gekozen. Mag ze daarom niet klagen?
Het is een vrij land. Natuurlijk mag ze klagen. Waarop ik op mijn beurt weer klaag dat ze onterecht klaagt. Waarna jij op jouw beurt klaagt dat mijn klacht over een onterechte klacht onterecht is. Zo houden we elkaar lekker bezig :P

quote:
Ik neem aan dat jouw baan ook z'n betere en z'n mindere dagen heeft, net zoals al het andere in het leven.
Nee joh, ik zit lekker op kantoor, lekker rustig, geen gezeik aan mijn hoofd, behalve dat mijn baas af en toe vraagt of iets voor lunchtijd af kan hebben. Toch? :P
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_118366791
quote:
10s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:02 schreef Afwazig het volgende:
Iedereen die hier het beroep zo makkelijk vindt en dat het makkelijk geld verdienen is (want vakanties en weinig werkuren) maar toch een lerarentekort. Ja jongens. FOK! weet het beter :').
Ik heb geen zin om andersmans kutkoters op te voeden, ik heb wel wat beters te doen met mijn leven. Vandaar dat ik er ook niet voor gekozen heb :)
  woensdag 24 oktober 2012 @ 11:08:29 #136
131603 Afwazig
Serious business
pi_118366820
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:07 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om andersmans kutkoters op te voeden, ik heb wel wat beters te doen met mijn leven. Vandaar dat ik er ook niet voor gekozen heb :)
Ja ik heb geen zin om iemand anders oorlog te voeren en weer eens naar Afghanistan te moeten om bommen te droppen vandaar dat ik geen straaljagerpiloot ben :).
pi_118366910
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:08 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Ja ik heb geen zin om iemand anders oorlog te voeren en weer eens naar Afghanistan te moeten om bommen te droppen vandaar dat ik geen straaljagerpiloot ben :).
Dan zijn we er toch uit? Leraren zijn overrated.. Ik zeg niet dat dat een feit is, maar dat dat mijn mening is.
pi_118367184
Hilarisch topic! _O-
Overigens ben ik het volledig eens met Whuzz en Redbullkid, want ik heb genoeg ervaring met meerdere leerkrachten basisonderwijs (waaronder een ex, vanaf PABO opleiding t/m 4 jaar werkervaring) en mijn beeld sluit exact aan op wat bovengenoemde users hier zeggen.
Mannen; jullie snappen het! _O_
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 11:21:29 #139
17420 DeX090
bastard on parade
pi_118367263
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:06 schreef Whuzz het volgende:

[..]

:D
We hebben het kennelijk niet over mijn baan dan :P

[..]

Je begrijpt dat je hetzelfde doet als waar je mij van beschuldigd neem ik aan. Maar laten we daar even in mee gaan...

[..]

pabo = hbo... daar is vast wel een klachttopic over te vinden _O-

[..]

Even wat voor je aangepast. En dat met die kutkinderen, dat is je baan. Elke baan heeft dingen waar je moe van wordt.

[..]

En dát betwijfel ik dus. Ik geloof niet dat ze een dérde van de uren niet uitbetaald krijgen. Dat zou betekenen dat ze naast hun 40 uur (waarvan er maar 26 van die zware uren zijn en waarin ze al 16 uur hebben om ander werk te doen) nog eens 13 uur in de avonden *gemiddeld* (dus na verekening van 560 uur vakantie) extra werken?

[..]

Het is een vrij land. Natuurlijk mag ze klagen. Waarop ik op mijn beurt weer klaag dat ze onterecht klaagt. Waarna jij op jouw beurt klaagt dat mijn klacht over een onterechte klacht onterecht is. Zo houden we elkaar lekker bezig :P

[..]

Nee joh, ik zit lekker op kantoor, lekker rustig, geen gezeik aan mijn hoofd, behalve dat mijn baas af en toe vraagt of iets voor lunchtijd af kan hebben. Toch? :P
Het was een aanname dat jij dat werk deed. Als jij het niet doet, dan doet iemand anders het. Relatief gezien is een basisschool, waar gemiddeld toch echt bijna 30 kinderen per klas zitten (waar jij die 20 vandaan haalt, is me een raadsel), wat stressvoller dan een baan als ICT'er bij een of andere webshop. En dat voor 1200 euro netto, want dat had ik er blijkbaar ook bij moeten vermelden.

quote:
Mag ik dan wel vragen op welke basis jij weigert te geloven dat dat waar is? Een basisschoolleraar begint rond 8 uur 's morgens, en gaat pas om half 5, 5 uur naar huis. Is toch al zo'n 45 uur per week (toegegeven, zonder het verrekenen van pauze en vrijdagmiddag geen les). Daarnaast moet hij/zij in het weekend over het algemeen ook wel een en ander voorbereiden, dus 45 uur per week klopt uiteindelijk best aardig.

Dus, ik ga er even vanuit dat ze gezegd heeft dat ze een gemiddeld gezien zware baan heeft, maar dat maakt eigenlijk niet eens zo veel uit. Kan mij dat wijf schelen. Het gaat mij erom dat zo veel mensen het idee hebben dat basisschoolleraar een baantje van niks is. Het is behoorlijk aanpoten voor een hongerloontje, zeker als je de geïnvesteerde moeite afzet tegen de beloning die er tegenover staat. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat er genoeg werk is dat een stuk makkelijker is dan basisschoolleraar, dus wat dat betreft moet ik zeggen dat ze gelijk heeft.
  Forum Admin woensdag 24 oktober 2012 @ 11:23:56 #140
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_118367353
Toch wel fijntjes dat als je het de hele week drukjes hebt met werkjes doen en nakijken dat je dan woensdagmiddags met je vriendinnetjes lekker shopjes kan doen en een paar roseetjes kan wegtetteren op een terrasje. Instagrammetje hier, Facebook updateje daar, likeje.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_118367490
quote:
10s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:19 schreef R-Tech het volgende:
Hilarisch topic! _O-
Overigens ben ik het volledig eens met Whuzz en Redbullkid, want ik heb genoeg ervaring met meerdere leerkrachten basisonderwijs (waaronder een ex, vanaf PABO opleiding t/m 4 jaar werkervaring) en mijn beeld sluit exact aan op wat bovengenoemde users hier zeggen.
Mannen; jullie snappen het! _O_
Eindelijk bevestiging! Dear God.. Haha
pi_118367543
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:56 schreef DeX090 het volgende:
Gemiddeld werken ze grofweg evenveel uren als een andere baan, maar ze krijgen ongeveer een derde van alle gewerkte uren niet uitbetaald
Ok, rekensommetje. 8 weken per jaar extra vakantie = 320 uur
40 weken per jaar les = 8 uur per week extra "tijd".
Zou je dus een derde niet uitbetaald krijgen, betekent dat dat je weken moet gaan maken van 64 uur per week. Yeah right!
pi_118367671
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:21 schreef DeX090 het volgende:

[..]

Het was een aanname dat jij dat werk deed. Als jij het niet doet, dan doet iemand anders het. Relatief gezien is een basisschool, waar gemiddeld toch echt bijna 30 kinderen per klas zitten (waar jij die 20 vandaan haalt, is me een raadsel), wat stressvoller dan een baan als ICT'er bij een of andere webshop. En dat voor 1200 euro netto, want dat had ik er blijkbaar ook bij moeten vermelden.

[..]

Mag ik dan wel vragen op welke basis jij weigert te geloven dat dat waar is? Een basisschoolleraar begint rond 8 uur 's morgens, en gaat pas om half 5, 5 uur naar huis. Is toch al zo'n 45 uur per week (toegegeven, zonder het verrekenen van pauze en vrijdagmiddag geen les). Daarnaast moet hij/zij in het weekend over het algemeen ook wel een en ander voorbereiden, dus 45 uur per week klopt uiteindelijk best aardig.

Dus, ik ga er even vanuit dat ze gezegd heeft dat ze een gemiddeld gezien zware baan heeft, maar dat maakt eigenlijk niet eens zo veel uit. Kan mij dat wijf schelen. Het gaat mij erom dat zo veel mensen het idee hebben dat basisschoolleraar een baantje van niks is. Het is behoorlijk aanpoten voor een hongerloontje, zeker als je de geïnvesteerde moeite afzet tegen de beloning die er tegenover staat. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat er genoeg werk is dat een stuk makkelijker is dan basisschoolleraar, dus wat dat betreft moet ik zeggen dat ze gelijk heeft.
Als de kinderen kwart over 3 naar huis gaan, wil jij mij dan eens haarfijn vertellen wat je die 1 uur en 3 kwartier aan het doen bent? Klas opruimen duurt een kwartier max? Dan heb je nog 1,5 uur over voor simpele nakijkwerkjes, daar zou je in een half uur mee klaar moeten zijn. Heb je nog een uur over voor evt voorbereiding voor de volgende dag zodat je 5 uur naar huis gaat en dan zou je dus klaar moeten zijn.
2-4x per jaar een ouderavondje, voorderest meer vakanties. Plus het feit dat de kinderen woensdags om 1 uur weg gaan (en dan te bedenken dat er ook scholen zijn die half 3 uit zijn de overige dagen..) Maar stel je zou woensdag vergaderen een uurtje. Dan is het zo gezegd 2 uur 's middags halfuur opruimen is half 3. Nakijken is 3 uur + 2 uur voorbereiden is 5. Dus dan heb je een normale werkweek. Die 2-4x ouderavond compenseer je met je vakanties en je bent klaar.

Dus in welke zin is een lerares meer bezig dan menig ander? Juist, helemaal niks.

Nu jij weer :)
pi_118367685
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:29 schreef mirannie het volgende:

[..]

Zou je dus een derde niet uitbetaald krijgen, betekent dat dat je weken moet gaan maken van 64 uur per week. Yeah right!
Plus dit :)
pi_118367959
Anders vergeet iedereen even dat kinderen voor de meeste ouders het waardevolste bezit is. En over die kinderen krijg je als leerkracht een groot verantwoordelijkheid. Ouders verwachten dus ontzettend veel van je en sommige ouders laten ook merken als het hun niet zint.
...everyone's afraid, but that's no excuse...
pi_118368004
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:44 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Precies, en dat gebeurt thuis omdat er overdag geen tijd voor is.
Gewoon uurtje stil lezen inlassen en je kan dat bijwerken.
It's not too late to change your hikikomori ways!
  woensdag 24 oktober 2012 @ 11:45:28 #147
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_118368094
quote:
10s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:43 schreef LookAtMe het volgende:

[..]

Gewoon uurtje stil lezen inlassen en je kan dat bijwerken.
Op de basisschool zou dat misschien kunnen, maar bij het voortgezet onderwijs kan je dat wel schudden.
Mij mag je er voor wakker maken.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 11:46:33 #148
356913 He-man-
Kan geen chick scoren.
pi_118368139
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:23 schreef Pharkus het volgende:
Toch wel fijntjes dat als je het de hele week drukjes hebt met werkjes doen en nakijken dat je dan woensdagmiddags met je vriendinnetjes lekker shopjes kan doen en een paar roseetjes kan wegtetteren op een terrasje. Instagrammetje hier, Facebook updateje daar, likeje.
Uw nageslacht heeft geluk een hippe vader die met de tijd meegaat.
Op maandag 12 november 2012 13:46 schreef Splutje het volgende:
Herman is helemaal de weg kwijt
  woensdag 24 oktober 2012 @ 11:47:59 #149
17420 DeX090
bastard on parade
pi_118368190
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:33 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Als de kinderen kwart over 3 naar huis gaan, wil jij mij dan eens haarfijn vertellen wat je die 1 uur en 3 kwartier aan het doen bent? Klas opruimen duurt een kwartier max? Dan heb je nog 1,5 uur over voor simpele nakijkwerkjes, daar zou je in een half uur mee klaar moeten zijn. Heb je nog een uur over voor evt voorbereiding voor de volgende dag zodat je 5 uur naar huis gaat en dan zou je dus klaar moeten zijn.
2-4x per jaar een ouderavondje, voorderest meer vakanties. Plus het feit dat de kinderen woensdags om 1 uur weg gaan (en dan te bedenken dat er ook scholen zijn die half 3 uit zijn de overige dagen..) Maar stel je zou woensdag vergaderen een uurtje. Dan is het zo gezegd 2 uur 's middags halfuur opruimen is half 3. Nakijken is 3 uur + 2 uur voorbereiden is 5. Dus dan heb je een normale werkweek. Die 2-4x ouderavond compenseer je met je vakanties en je bent klaar.

Dus in welke zin is een lerares meer bezig dan menig ander? Juist, helemaal niks.

Nu jij weer :)
Dus jij stelt mij een vraag omdat je het niet weet, geeft daarna zelf een antwoord en verbindt daar je eigen conclusies aan? Bijzonder interessante manier van het voeren van een discussie.

Maar goed, ik heb gezegd dat een leerkracht op jaarbasis grofweg evenveel uren draait als menig ander met een full-time baan, maar dat veel uren daarvan niet geregistreerd worden, en dus ook niet uitbetaald worden. Daarbij komt dat de uren die wel op school doorgebracht worden, zwaarder zijn dan wat bijvoorbeeld de gemiddelde ICT'er uitvoert.
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:29 schreef mirannie het volgende:

[..]

Tja, ook jij bent blijkbaar in de stellige overtuiging dat een leerkracht geen ene flikker uitvoert in de schoolvakanties. Dat bedoel ik dus met bekrompen vooroordeeltjes. Je hebt geen flauw benul, maar je komt wel meedoen in een discussie.
pi_118368207
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:45 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Op de basisschool zou dat misschien kunnen, maar bij het voortgezet onderwijs kan je dat wel schudden.
Dat staat toch in de OP? Of had jij het over iets anders, heb niet het hele topic gelezen.
It's not too late to change your hikikomori ways!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')