Ik ken ook iemand die. Dat wil niet zeggen dat dat de gemiddelde situatie vertegenwoordigd.quote:
Ik ga er geen welles-nietes discussie van maken, wat ik in mijn omgeving zie is dat leerkrachten (zowel basis- als middelbare school) thuis in de avonduren nog zeer frequent aan het werk zijn, het zelfde geldt voor de eerste en laatste dagen van een vakantie. Dit is dan nog buiten de aanwezigheid in het schoolgebouw om, waat de van 8 tot 15 les geven en vervolgens nog tot 17:30 vergaderen of bezig zijn met extra taken als werkgroepen, cursussen en dat soort dingen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:15 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Okee, dus je wilt zeggen dat je veel voorbereiding nodig heeft voor het onderwijzen van basisschool leerlingen? Wat voor een pauper ben je dan. Velen kijken (zover ik gewend ben) proefwerken e.d. na als de kinderen bezig zijn met iets (schoolwerk of whatever). Plus als je elk jaar dezelfde groep hebt, geef je dus elk jaar zo goed als dezelfde stof. Het zijn gewoon altijd de vrouwelijke medemensen die van elke mug een onlifant willen maken om aan te tonen hoe 'zwaar' ze het wel niet hebben.
!
Nee hoor, geen problemen. Behalve dat ik me altijd dood kon ergeren als ie zat te zeuren over z'n werk.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:14 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Uit jouw reactie komt naar voren dat je het überhaupt niet zo hebt op je pa. Problemen thuis?
Maar wat is nu de klacht je klinkt eerder jaloers dan wat anders?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:23 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik ken ook iemand die. Dat wil niet zeggen dat dat de gemiddelde situatie vertegenwoordigd.
lolwut. Ben jij ooit wel eens op een basisschool geweest na 17:00? Dan is alleen het KDV (zit bij ons in hetzelde gebouw) nog open. Van de basisschool heb je mazzel als de directeur nog aanwezig is, maar dan houd het op.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:25 schreef DroogDok het volgende:
. Dit is dan nog buiten de aanwezigheid in het schoolgebouw om, waat de van 8 tot 15 les geven en vervolgens nog tot 17:30 vergaderen of bezig zijn met extra taken als werkgroepen, cursussen en dat soort dingen.
Welk deel van de OP was niet leesbaar voor je?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:26 schreef He-man- het volgende:
[..]
Maar wat is nu de klacht je klinkt eerder jaloers dan wat anders?
Nou inderdaad zeg!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:23 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik ken ook iemand die. Dat wil niet zeggen dat dat de gemiddelde situatie vertegenwoordigd.
Ja zo heb je altijd uitzonderingen. Ten minste wel een gave uitdaging op je werk, kan geloof ik niet iedere basisschooldocent zeggen!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:27 schreef mirannie het volgende:
[..]
Nou inderdaad zeg!
Mijn dochter zit in een klas maar 2 kinderen een hersentumor heeft, 1 net genezen is van leukemie, 1 adhd heeft, 3 een flinke taal achterstand hebben. Maar dit is echt geen weerspiegeling van de gemiddelde nederlandse basisschool klas.
Maar wat heeft dit jou persoonlijk aangedaan dat het klachtwaardig is? Dit is een beetje alsof ik iets zie op facebook dat mij niet bevalt en dan maar ga klagen hier. Nu ben ik best wereldvreemd maar toch.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:27 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Welk deel van de OP was niet leesbaar voor je?
Zoals ik al zei, welles-nietes discussie heeft niet zoveel zinquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:26 schreef Whuzz het volgende:
[..]
lolwut. Ben jij ooit wel eens op een basisschool geweest na 17:00? Dan is alleen het KDV (zit bij ons in hetzelde gebouw) nog open. Van de basisschool heb je mazzel als de directeur nog aanwezig is, maar dan houd het op.
Met zoveel gaten in mijn rooster is het bijna een zelfstudie.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:22 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Lekker puberaal recalcitrant leraren op negatieve wijze over één kam scheren.
Niets, dat moest er nog eens bij komen!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:30 schreef He-man- het volgende:
[..]
Maar wat heeft dit jou persoonlijk aangedaan dat het klachtwaardig is?
Dat mag hoor. Je kunt een klacht openen over mensen die op fok over facebook klagen bijvoorbeeldquote:Dit is een beetje alsof ik iets zie op facebook dat mij niet bevalt en dan maar ga klagen hier.
Nou nou, niet zo laagdunkend over jezelfquote:Nu ben ik best wereldvreemd maar toch.
Nee, geloof ik niet. Mijn zwager is leraar op een middelbare school en is bijna nooit na 17:00 uur thuis (vertrekt dus om 16:30 van school). Daarbij heeft hij minstens 1x per week de eerste 2 uur vrij. Alleen de laatste week voor de zomervakantie maakt hij lange dagen. En een week voordat de zomer vakantie voorbij is, gaat hij 1 a 2 uur per dag vast een planning maken.quote:
Nee daar is het centrale facebook ergernissen topic in klb voor.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:32 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Niets, dat moest er nog eens bij komen!
[..]
Dat mag hoor. Je kunt een klacht openen over mensen die op fok over facebook klagen bijvoorbeeld
[..]
Nou nou, niet zo laagdunkend over jezelf
Meer contacturen? Leg dat eens uit?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:33 schreef Arjentjuh86 het volgende:
Haha, een basisschool docent heeft het, het zwaarst.
- Geen OOP.
- Meer contacturen.
Jij gaat dus uit van 10 uur extra werk die ze thuis doen, zou best waar kunnen zijn, maar het lijkt me toch sterk, gezien de 16 uur die ze al hebben... Dan zitten ze op 50 uur per werk, waar enorm veel andere banen ook aan zitten. Maar die hebben dan níet 14 weken per jaar vakantie.quote:Jij bent vrij als je thuis bent hun dus niet. Dan heb je wel mooi veel vrij maar goed dat mag dan ook wel als je iedere week zo'n 50 uur maakt
Is goed, zal even kijken of ik een VVD-er kan omkopen om dat voor me te doenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:42 schreef He-man- het volgende:
Nou ts ga kamervragen stellen. Vraag het de lerares in kwestie. Wij kunnen niet voor haar antwoorden.
Gr gr ninja
Mietje doe het zelluf.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:43 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Is goed, zal even kijken of ik een VVD-er kan omkopen om dat voor me te doen
Als je daar niet mee om kan gaan in deze tijd, hoor je geen leraar(es) te worden.. Als je zoiets gaat doen, moet je van je vak houden.. Mensen in dat vak overraten zichzelf, maar daar hebben meerdere mensen wel last van. Elk werk heeft zijn voor -en nadelen, maar dat betekend niet dat je het zoooooo zwaar hebtquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:17 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ga eens in op het argument dat tegenwoordig de helft van de kinderen een bijna-mongool is die intensieve begeleiding nodig heeft, maar waarvan de ouders hun kind gewoon op het regulier onderwijs laten zitten? Verder wordt de helft van de kinderen thuis niet opgevoed of zelfs genegeerd, iets wat zich terug vertaald in het gedrag van zo'n kind in de klas.
Wat klopt er niet aan mijn feiten dan? Ze hébben 14 weken per jaar vrij en maken maar 26 contacturen per week. Ik neem graag aan dat ze buiten die uren nog een boel extra werk moeten doen, en dat ze gemiddeld over een heel jaar best een normaal aantal uren maken. Wat ze dus geen reden tot klagen geeftquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:44 schreef DeX090 het volgende:
TS, waarom open je een topic als je weigert ook maar iets van andere mensen aan te nemen over een onderwerp waarvan je duidelijk geen enkel verstand hebt? Het hele topic staat vol met een herhaling van 14 WEKEN VRIJ, 26 UUR PER WEEK. Andere mensen kunnen je vertellen wat ze willen, maar jouw posts zijn gewoon het bovenstaande in een of andere variatie. Totaal zinloos topic dit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |