abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118364641
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:58 schreef Etcetera het volgende:

[..]

:')
Op welke school werk jij? _O-
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  Redactie Frontpage woensdag 24 oktober 2012 @ 09:58:49 #52
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_118364644
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:56 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nee, ik "jank" over leraren die klagen dat ze zoveel uren maken. Wat over een heel jaar bezien gewoon dikke onzin is.
Want mensen in het onderwijs hoeven hun lessen niet voor te bereiden? Hoeven geen werk na te kijken etc? Ik zit zelf niet in het onderwijs, maar ik ken drie mensen die wel in het onderwijs zitten en die werken effectief veel meer dan 40u per week. Eerder 50, vanwege alle zaken die er buiten lestijd bij komen kijken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_118364645
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:55 schreef rival het volgende:

[..]

dus de leraren moeten zich maar aanpassen aan de tijden van de ouders? want de leraren hebben zelf geen kinderen of dingen te doen 's avonds?
Nou hier waren de ouderavonden ook gewoon avonden en dus gewoon 's avonds.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 09:58:50 #54
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_118364646
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:58 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Zuipen met schoonpa die leraar was op de middelbare school. Beetje blues luisteren. Goede tijden.

Wat was die man druk.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  woensdag 24 oktober 2012 @ 09:59:25 #55
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_118364658
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:58 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Agrr
  woensdag 24 oktober 2012 @ 09:59:31 #56
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_118364660
Verdomme.
pi_118364668
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:58 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Want mensen in het onderwijs hoeven hun lessen niet voor te bereiden? Hoeven geen werk na te kijken etc? Ik zit zelf niet in het onderwijs, maar ik ken drie mensen die wel in het onderwijs zitten en die werken effectief veel meer dan 40u per week. Eerder 50, vanwege alle zaken die er buiten lestijd bij komen kijken.
Gemiddeld over het jaar? Daar geloof ik geen ruk van, je bent de 12 weken vakantie en vrije middagen vergeten mee te tellen.

Daarnaast: ik zeg ook niet dat leraren mínder werken dan anderen. Mijn klacht gaat over leraren die denken dat ze het zoveel zwáárder hebben dan anderen.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:00:22 #58
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_118364685
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:57 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ze neukte wel lekker. :D

Maar inderdaad. Als je ziet welk tuig ze daar aannemen. :{
De relevantie van dat eerste mis ik even.
Maar over tuig wil ik niet spreken maar het wel een vereiste dat er een beetje basiskennis is van de vaardigheid rekenen. Sommige leraressen kennen de tafel van 10 nog niet eens uit hun hoofd.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  Redactie Frontpage woensdag 24 oktober 2012 @ 10:00:27 #59
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_118364688
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:58 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Op welke school werk jij? _O-
Ik werk bij een uitgever. Als ik vrij ben, ben ik vrij, en hoef ik niks meer voor mijn werk te doen thuis. Als mijn zus (ja, die is basisschoollerares) vrij is, zit ze met regelmaat thuis nog dingen voor te bereiden, lesplannen te maken, vooruit te werken, na te kijken, administratie te doen en alle ongein die erbij komt kijken. Onbetaald.

Jij hebt er geen idee van wat er bij komt kijken om basisschoollerares/leraar te zijn. Echt nul.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  Redactie Frontpage woensdag 24 oktober 2012 @ 10:00:40 #60
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_118364690
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:57 schreef mirannie het volgende:
Zeer terechte klacht!!

Lessen voorbereiden gaat alleen op voor nieuwe leraren, de rest is bekend met het lesmateriaal en weet al waar het over gaat zodra ze het boek open slaan.
Toetsen worden op heel veel scholen gewoon in de les nagekeken als de kinderen aan het werk zijn.
Ouderavonden zijn er max 4x per jaar, naar dat is dan in mijn ogen nog de meeste belasting.

12 weken per jaar vakantie!! En dan nog klagen omdat je misschien een keer een uurtje langer door moet. Goh, vreemd zeg dat al die uren die er niet gewerkt worden toch enige compensatie vragen.
Dit zou allemaal kloppen als je niet 5 autisten, 4 PDD-NOS'ers, 2 ADHD'ers etc. in je klas hebt zitten omdat de ouders van die kinderen te skeer zijn ze naar speciaal onderwijs te sturen. Dit soort gestoorden vergt nou eenmaal veel intensieve voorbereiding.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:01:17 #61
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_118364704
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:00 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

De relevantie van dat eerste mis ik even.
Maar over tuig wil ik niet spreken maar het wel een vereiste dat er een beetje basiskennis is van de vaardigheid rekenen. Sommige leraressen kennen de tafel van 10 nog niet eens uit hun hoofd.
Als je er toch naast moet liggen is het wel handig, als vriendin niet als juf.

En niet eens rekenen, gewoon basiskennis ook ;(
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:01:38 #62
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_118364719
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:00 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik werk bij een uitgever. Als ik vrij ben, ben ik vrij, en hoef ik niks meer voor mijn werk te doen thuis. Als mijn zus (ja, die is basisschoollerares) vrij is, zit ze met regelmaat thuis nog dingen voor te bereiden, lesplannen te maken, vooruit te werken, na te kijken, administratie te doen en alle ongein die erbij komt kijken. Onbetaald.

Jij hebt er geen idee van wat er bij komt kijken om basisschoollerares/leraar te zijn. Echt nul.
Op donderdagmiddag/avond de hele creatieve vrijdagmiddag plannen met opdrachtjes, om dingen te maken etc.
Moet je allemaal zelf bedenken in je vrije tijd.
TS snapt niet :')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_118364743
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:00 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik werk bij een uitgever. Als ik vrij ben, ben ik vrij, en hoef ik niks meer voor mijn werk te doen thuis.
Good for you.

quote:
Als mijn zus (ja, die is basisschoollerares)
Ah, vandaar de defensieve houding :P

quote:
vrij is
En dat is nogal wat vaker dan de gemiddelde werkende nederlander....

quote:
, zit ze met regelmaat thuis nog dingen voor te bereiden, lesplannen te maken, vooruit te werken, na te kijken, administratie te doen en alle ongein die erbij komt kijken. Onbetaald.
Wat dat vaker vrij zijn weer zo ongeveer compenseert, waarmee ze dus helemaal niet méér werkt dan een gemiddelde werkende nederlander. En dat is prima. Zolang ze niet klaagt dat ze zo'n zware baan heeft.
pi_118364746
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:59 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Daarnaast: ik zeg ook niet dat leraren mínder werken dan anderen. Mijn klacht gaat over leraren die denken dat ze het zoveel zwáárder hebben dan anderen.
Schreef ze op haar Facebook dat ze het zwaarder heeft dan anderen dan?
Walter Sobchak: When we make the handoff, I double back, grab one of 'em and beat it out of him! Huh?
The Dude: That's a great plan, Walter. That's fuckin' ingenious, if I understand it correctly. It's a Swiss fuckin' watch.
pi_118364748
quote:
Zeer terechte klacht!!

Lessen voorbereiden gaat alleen op voor nieuwe leraren, de rest is bekend met het lesmateriaal en weet al waar het over gaat zodra ze het boek open slaan.
Toetsen worden op heel veel scholen gewoon in de les nagekeken als de kinderen aan het werk zijn.
Ouderavonden zijn er max 4x per jaar, naar dat is dan in mijn ogen nog de meeste belasting.

12 weken per jaar vakantie!! En dan nog klagen omdat je misschien een keer een uurtje langer door moet. Goh, vreemd zeg dat al die uren die er niet gewerkt worden toch enige compensatie vragen.
En hoeveel dagen van die 12 weken worden nog besteed aan vergaderen, voorbereiden, maken van leerlingenrapportages en andere administratie?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_118364762
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:01 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Op donderdagmiddag/avond de hele creatieve vrijdagmiddag plannen met opdrachtjes, om dingen te maken etc.
Moet je allemaal zelf bedenken in je vrije tijd.
TS snapt niet :')
Oh mijn god! Je moet óók nog creatief zijn! :O

Redactie Frontpage woensdag 24 oktober 2012 @ 10:03:21 #67
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_118364763
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:02 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Good for you.

[..]

Ah, vandaar de defensieve houding :P

[..]

En dat is nogal wat vaker dan de gemiddelde werkende nederlander....

[..]

Wat dat vaker vrij zijn weer zo ongeveer compenseert, waarmee ze dus helemaal niet méér werkt dan een gemiddelde werkende nederlander. En dat is prima. Zolang ze niet klaagt dat ze zo'n zware baan heeft.
Nope, TS snapt het echt niet :N
With four other people
And aliens
pi_118364768
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:02 schreef Sjarrel78 het volgende:

[..]

Schreef ze op haar Facebook dat ze het zwaarder heeft dan anderen dan?
Yup. Dat was de strekking.
pi_118364770
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:02 schreef Whuzz het volgende:

[..]
Ruil eens een dagje met haar.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_118364775
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:03 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Nope, TS snapt het echt niet :N
Leg uit wat ik er niet aan snap dan?
pi_118364792
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:03 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Yup. Dat was de strekking.
Of jouw interpretatie van haar verhaal? Ik merk een duidelijke vooringenomenheid jegens onderwijzend personeel.
pi_118364796
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:03 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ruil eens een dagje met haar.
Ik denk dat dat hele ernstige problemen op gaat leveren op mijn werk. En een stuk minder ernstige problemen op de school gok ik zo ;)
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:05:06 #73
381504 JosefDettelbacher
Approved by VD en Geelman! XD
pi_118364811
Ik heb ook een paar van die beginnend leraren die iedereen op FB de ogen uitsteken met hun talloze vrije dagen. :N
100% gluten en koemelk eiwitvrij!
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:05:13 #74
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_118364815
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:57 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Kind gaat elke dag om 9 uur naar bed, nadat ik hem heb voorgelezen O+
Op vrijdag en zaterdag een half uur later :)
valt weer mee, behalve dan de weekenden (maar ik ga wel uit van groep 8)

quote:
Zeer terechte klacht!!

en jij denkt in 1 avond klaar te zijn?
Je denkt toch niet dat met het nakijken van een toets het klaar is? het moet nog verwerkt worden naar in het lvs, je moet nog actie ondernemen op de kinderen die het niet goed hebben gedaan of te goed hebben gedaan. En ook ervaren docenten slaan hun boek nog wel open, maar zijn veel meer bezig met op een andere manier dingen voor te bereiden, maar voorbereiden gebeurd echt wel. Of denk je soms niet dat er een jaarprogramma ligt, dat de methoden altijd het zelfde blijven?
Daarbij heb je zo te horen totaal geen idee wat een leerkracht nog verder moet doen behalve het stukje lesgeven. Ik zou zeggen loop is een weekje mee op een basisschool.
Where's my fear???
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:05:23 #75
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_118364818
quote:

[..]

Oh mijn god! Je moet óók nog creatief zijn! :O

Selectief reageren :') en dan ook nog zo...

"Oh boehoeheohe ik heb het zoooo druk, mijn vrouw ook zooooo druk :'( boehoeee geen tijd voor mijn 'kids' hoor.. wehhhh'

Dan maar op jouw niveau. En dat noemt zich vader, bitchpls :')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_118364824
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:04 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Of jouw interpretatie van haar verhaal? Ik merk een duidelijke vooringenomenheid jegens onderwijzend personeel.
Ik heb niets tegen onderwijzend personeel. De leraren op de school van ons kind zijn stuk voor stuk capabel, vriendelijk en flexibel. Topmensen. Heb ze ook nooit horen klagen dat leraar zijn zo enorm zwaar is. :)
pi_118364832
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:04 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik denk dat dat hele ernstige problemen op gaat leveren op mijn werk. En een stuk minder ernstige problemen op de school gok ik zo ;)
OMFG je bent onmisbaar? How cute.
pi_118364850
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:05 schreef DroogDok het volgende:

[..]

OMFG je bent onmisbaar? How cute.
Waaruit concludeer je dat? Ik heb een paar collega's die mijn werk prima kunnen overnemen. Maar een basisschool lerares kan dat niet.

Daarintegen vermoed ik dat ik de kinderen best een dag bezig kan houden (vast niet zo goed als de lerares). Lukt me iig tijdens mijn voorleesuren op de school prima :)
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:09:21 #79
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_118364934
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:40 schreef Whuzz het volgende:
Meid op facebook post dat ze na een lange werkdag ook nog de lessen van morgen moet voorbereiden én nog "werkjes" ( :') ) moet nakijken. Mevrouw is lerares op een basisschool verdomme, dus hoe lang was die werkdag? Juist, van 8 uur tot 4. Dat is dus 8 uur, minus een uur pauze tussen de middag. Wel 7 hele uren gewerkt. Nou nou!
Ze gaat vervolgens verder met melden dat ze deze week er al 43 uur op heeft zitten en dat ze nu moe is. 43 uur? Ze bedoelt vermoedelijk 39 ofzo, want de uren pauze heeft ze er vast niet vanaf gehaald, maar zelfs ALS het 43 uur is, wat dan nog? Da's weinig bijzonders, helemaal niet als je in ogenschouw neemt dat mevrouw 6 weken zomervakantie, twee weken kerstvakantie, twee weken voorjaarsvakantie, één week herfstvakantie, een zooi "studiedagen" én elke woensdagmiddag vrij heeft.

Klacht: Leraren die geen besef hebben van het echte leven.
duidelijk nooit op een school gewerkt.
Grote vakantie is bijvoorbeeld meestal maar 4 weken omdat je in de eerste week vam de 6 aan het afsluiten bent (laatste toetsen, leerlingbesprekingen ect) , en in de laatste week van de vakantie aan het voorbereiden bent voor de nieuwe lessen / leerlingen en leraarsvergaderingen. Dit is bij zowat alle vakanties zo btw.

Zelfde als de kinderopvang. Zeer onderschat en ondergewaardeerd.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  Redactie Frontpage woensdag 24 oktober 2012 @ 10:10:45 #80
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_118364971
quote:

[..]

Leg uit wat ik er niet aan snap dan?
Geen zin meer in, want jij denkt toch dat je het beter weet ^O^
With four other people
And aliens
pi_118364974
quote:
13s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:09 schreef wise het volgende:

[..]

duidelijk nooit op een school gewerkt.
Grote vakantie is bijvoorbeeld meestal maar 4 weken omdat je in de eerste week vam de 6 aan het afsluiten bent (laatste toetsen, leerlingbesprekingen ect) , en in de laatste week van de vakantie aan het voorbereiden bent voor de nieuwe lessen / leerlingen en leraarsvergaderingen. Dit is bij zowat alle vakanties zo btw.
"Maar 4 weken" :D

quote:
Zelfde als de kinderopvang. Zeer onderschat en ondergewaardeerd.
Mee eens.
pi_118364982
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:10 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Geen argumenten meer.
FTFY
  Redactie Frontpage woensdag 24 oktober 2012 @ 10:11:11 #83
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_118364984
Het grappige van dit alles is dat mensen ook verwachten dat hun kind wordt opgevoed op de basisschool, dat afwijkingen van de kinderen worden genegeerd waardoor de werkdruk van de leraren explosief stijgt en dat er wordt gehuild als hun kind in de klas van 24 niet elke dag een uur intensief begeleid wordt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage woensdag 24 oktober 2012 @ 10:11:24 #84
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_118364990
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:11 schreef Whuzz het volgende:

[..]

FTFY
Oh genoeg, maar hey, ik moet ook werken. :W.
With four other people
And aliens
pi_118365015
Mijn pa is docent, nooit later dan 6u thuis en een paar keer per jaar verslagjes schrijven over de kids in z'n klas. Verder vooral thuis zeiken over alles, z'n werk mee naar huis nemen en altijd nog zeuren dat onze zomervakanties langer waren dan de zijne (toen mijn broers, zus en ik nog basis-/middelbare scholieren waren), want hij moest wel een week eerder beginnen, om alles weer klaar te maken voor het nieuwe jaar. Blij dat ik daar geen last meer van heb zeg.
Golf is knikkeren voor jongens die niet willen bukken.
pi_118365019
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:11 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Oh genoeg, maar hey, ik moet ook werken. :W.
Ik ook. Maar vergadering die voor de helft in een taal gaat die ik niet spreek. Dus dan moet je wat :P
pi_118365020
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:10 schreef Whuzz het volgende:

[..]

"Maar 4 weken" :D

In een periode die je niet zelf kan kiezen, waardoor je aan het hoogseizoen bent gebonden. Nou wat een luxe zeg, 4 weken vakantie in de duurste periode met overvolle hotels/campings/vakantieparken.
  Redactie Frontpage woensdag 24 oktober 2012 @ 10:14:09 #88
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_118365062
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:12 schreef devrouwelijkehenk het volgende:
Mijn pa is docent, nooit later dan 6u thuis en een paar keer per jaar verslagjes schrijven over de kids in z'n klas. Verder vooral thuis zeiken over alles, z'n werk mee naar huis nemen en altijd nog zeuren dat onze zomervakanties langer waren dan de zijne (toen mijn broers, zus en ik nog basis-/middelbare scholieren waren), want hij moest wel een week eerder beginnen, om alles weer klaar te maken voor het nieuwe jaar. Blij dat ik daar geen last meer van heb zeg.
Uit jouw reactie komt naar voren dat je het überhaupt niet zo hebt op je pa. Problemen thuis?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_118365114
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:44 schreef DroogDok het volgende:
TS onderschat het werk van een leerkracht enigszins. Natuurlijk hebben ze lekker lang vakantie (die ze dan weer niet zelf kunnen indelen), maar maken daar buiten lange dagen. Het nakijken van huiswerk en overhoringen en het voorbereiden van lessen moet nog gebeuren buiten de tijd dat ze voor de klas staan.
Ze maken met gemak 10 uur per dag, niet dat dat nou super veel is, maar een luizenbaantje is het zeker niet.

Kortom iets meer respect voor de mannen en vrouwen die de jeugd opleiden.
Okee, dus je wilt zeggen dat je veel voorbereiding nodig heeft voor het onderwijzen van basisschool leerlingen? Wat voor een pauper ben je dan :'). Velen kijken (zover ik gewend ben) proefwerken e.d. na als de kinderen bezig zijn met iets (schoolwerk of whatever). Plus als je elk jaar dezelfde groep hebt, geef je dus elk jaar zo goed als dezelfde stof. Het zijn gewoon altijd de vrouwelijke medemensen die van elke mug een onlifant willen maken om aan te tonen hoe 'zwaar' ze het wel niet hebben.

:')!
pi_118365133
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:54 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Zes weken zomervakantie= 30
Twee weken kerst (slechtste geval)= 7
Twee weken voorjaar= 10
Eén week herfst= 5

Sta je dan met je 40 dagen. Misschien had je beter je best moeten doen bij het bedingen van je (secundaire) arbeidsvoorwaarden.
je vergeet nog 2 weken mei vakantie :)
pi_118365144
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:11 schreef JeMoeder het volgende:
Het grappige van dit alles is dat mensen ook verwachten dat hun kind wordt opgevoed op de basisschool, dat afwijkingen van de kinderen worden genegeerd waardoor de werkdruk van de leraren explosief stijgt en dat er wordt gehuild als hun kind in de klas van 24 niet elke dag een uur intensief begeleid wordt.
Klassen zijn bij ons gelukking maximaal 20 (meesten 15-18). Voor de rest hoor je mij ook niet zeggen dat het werk IN de klas niet zwaar is, dat is het vast en zeker wel.
pi_118365165
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:12 schreef DroogDok het volgende:

[..]

In een periode die je niet zelf kan kiezen, waardoor je aan het hoogseizoen bent gebonden. Nou wat een luxe zeg, 4 weken vakantie in de duurste periode met overvolle hotels/campings/vakantieparken.
Wat dus ook voor de rest van nederland met kinderen geld. ;)
pi_118365168
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:02 schreef DroogDok het volgende:

[..]

En hoeveel dagen van die 12 weken worden nog besteed aan vergaderen, voorbereiden, maken van leerlingenrapportages en andere administratie?
Kinderen zijn echt niet tot 17 uur aanwezig op school hoor. Al met al krijgen 25 uur les per week ongeveer, meer dan genoeg tijd voor al die andere zaken dus binnen een normale werkweek van 40 uur.
  Redactie Frontpage woensdag 24 oktober 2012 @ 10:17:46 #94
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_118365170
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:15 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Okee, dus je wilt zeggen dat je veel voorbereiding nodig heeft voor het onderwijzen van basisschool leerlingen? Wat voor een pauper ben je dan :'). Velen kijken (zover ik gewend ben) proefwerken e.d. na als de kinderen bezig zijn met iets (schoolwerk of whatever). Plus als je elk jaar dezelfde groep hebt, geef je dus elk jaar zo goed als dezelfde stof. Het zijn gewoon altijd de vrouwelijke medemensen die van elke mug een onlifant willen maken om aan te tonen hoe 'zwaar' ze het wel niet hebben.

:')!
Ga eens in op het argument dat tegenwoordig de helft van de kinderen een bijna-mongool is die intensieve begeleiding nodig heeft, maar waarvan de ouders hun kind gewoon op het regulier onderwijs laten zitten? Verder wordt de helft van de kinderen thuis niet opgevoed of zelfs genegeerd, iets wat zich terug vertaald in het gedrag van zo'n kind in de klas.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage woensdag 24 oktober 2012 @ 10:18:26 #95
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_118365198
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:16 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Klassen zijn bij ons gelukking maximaal 20 (meesten 15-18). Voor de rest hoor je mij ook niet zeggen dat het werk IN de klas niet zwaar is, dat is het vast en zeker wel.
Voor juist die kinderen zijn onderwijzers ook buiten de reguliere uren om erg druk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_118365247
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:17 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ga eens in op het argument dat tegenwoordig de helft van de kinderen een bijna-mongool is die intensieve begeleiding nodig heeft, maar waarvan de ouders hun kind gewoon op het regulier onderwijs laten zitten? Verder wordt de helft van de kinderen thuis niet opgevoed of zelfs genegeerd, iets wat zich terug vertaald in het gedrag van zo'n kind in de klas.
Waar héb je het in godsnaam over. Ik lees die kinderen een paar uur per maand voor op school, al de vriendjes komen bij ons over de vloer en in het weekend sta ik met zijn halve klas op het voetbalveld en er zit geen één halve mongool in zijn klas. Er is één kindje dat een beetje ADHD verschijnselen heeft en die heeft daar medicijnen voor maar is desondanks wat meer werk dan de anderen. Daarnaast is er één met astma, waar je weinig van merkt, tenzij hij onze katten op pakt :P

De rest zijn gewoon normale kinderen. Misschien verwar je een openbare basisschool met een jeugdinrichting ofzo :?
pi_118365302
Leraren....

Zijn gemiddeld 1x per week ziek, paar weken overspannen of afwezig waardoor er dikke gaten in je rooster vallen en je lessen mist waardoor je een achterstand krijgt. Fijne mensen.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:22:49 #98
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_118365345
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:21 schreef Amberly-Fay-Mindy het volgende:
Leraren....

Zijn gemiddeld 1x per week ziek, paar weken overspannen of afwezig waardoor er dikke gaten in je rooster vallen en je lessen mist waardoor je een achterstand krijgt. Fijne mensen.
Lekker puberaal recalcitrant leraren op negatieve wijze over één kam scheren.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  Redactie Frontpage woensdag 24 oktober 2012 @ 10:22:54 #99
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_118365346
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:20 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Waar héb je het in godsnaam over. Ik lees die kinderen een paar uur per maand voor op school, al de vriendjes komen bij ons over de vloer en in het weekend sta ik met zijn halve klas op het voetbalveld en er zit geen één halve mongool in zijn klas. Er is één kindje dat een beetje ADHD verschijnselen heeft en die heeft daar medicijnen voor maar is desondanks wat meer werk dan de anderen. Daarnaast is er één met astma, waar je weinig van merkt, tenzij hij onze katten op pakt :P
Ik ken dus iemand die in totaal 7 extreme gevallen in haar klas heeft zitten, vorige leerjaren waren dit er 5 respectievelijk 6. Dan gaat het om kinderen met een autistisch aanverwante stoornis die eigenlijk 1 op 1 onderwijs nodig hebben, maar waarvan de ouders er dan toch maar voor kiezen dit niet te doen want het regulieren onderwijs zou beter zijn voor de ontwikkeling van zo'n kind ( :') sure, autisten doen het immers geweldig in een groep). Verder zijn er dan bij die kids ook nog kinderen met ADHD of ADD en kinderen met dyslectie en discalculie die je persoonlijk intensief moet begeleiden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:23:34 #100
356913 He-man-
Kan geen chick scoren.
pi_118365370
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:45 schreef Loverrrr het volgende:

[..]

Ouders van Pietje en Jantje die elke pauze vragen of dat het niet tijd wordt dat hun wonderkind
een groep overslaat :')
_O_
Op maandag 12 november 2012 13:46 schreef Splutje het volgende:
Herman is helemaal de weg kwijt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')