Want mensen in het onderwijs hoeven hun lessen niet voor te bereiden? Hoeven geen werk na te kijken etc? Ik zit zelf niet in het onderwijs, maar ik ken drie mensen die wel in het onderwijs zitten en die werken effectief veel meer dan 40u per week. Eerder 50, vanwege alle zaken die er buiten lestijd bij komen kijken.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:56 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nee, ik "jank" over leraren die klagen dat ze zoveel uren maken. Wat over een heel jaar bezien gewoon dikke onzin is.
Nou hier waren de ouderavonden ook gewoon avonden en dus gewoon 's avonds.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:55 schreef rival het volgende:
[..]
dus de leraren moeten zich maar aanpassen aan de tijden van de ouders? want de leraren hebben zelf geen kinderen of dingen te doen 's avonds?
Zuipen met schoonpa die leraar was op de middelbare school. Beetje blues luisteren. Goede tijden.quote:
Agrrquote:
Gemiddeld over het jaar? Daar geloof ik geen ruk van, je bent de 12 weken vakantie en vrije middagen vergeten mee te tellen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:58 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Want mensen in het onderwijs hoeven hun lessen niet voor te bereiden? Hoeven geen werk na te kijken etc? Ik zit zelf niet in het onderwijs, maar ik ken drie mensen die wel in het onderwijs zitten en die werken effectief veel meer dan 40u per week. Eerder 50, vanwege alle zaken die er buiten lestijd bij komen kijken.
De relevantie van dat eerste mis ik even.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:57 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ze neukte wel lekker.
Maar inderdaad. Als je ziet welk tuig ze daar aannemen.
Ik werk bij een uitgever. Als ik vrij ben, ben ik vrij, en hoef ik niks meer voor mijn werk te doen thuis. Als mijn zus (ja, die is basisschoollerares) vrij is, zit ze met regelmaat thuis nog dingen voor te bereiden, lesplannen te maken, vooruit te werken, na te kijken, administratie te doen en alle ongein die erbij komt kijken. Onbetaald.quote:
Dit zou allemaal kloppen als je niet 5 autisten, 4 PDD-NOS'ers, 2 ADHD'ers etc. in je klas hebt zitten omdat de ouders van die kinderen te skeer zijn ze naar speciaal onderwijs te sturen. Dit soort gestoorden vergt nou eenmaal veel intensieve voorbereiding.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:57 schreef mirannie het volgende:
Zeer terechte klacht!!
Lessen voorbereiden gaat alleen op voor nieuwe leraren, de rest is bekend met het lesmateriaal en weet al waar het over gaat zodra ze het boek open slaan.
Toetsen worden op heel veel scholen gewoon in de les nagekeken als de kinderen aan het werk zijn.
Ouderavonden zijn er max 4x per jaar, naar dat is dan in mijn ogen nog de meeste belasting.
12 weken per jaar vakantie!! En dan nog klagen omdat je misschien een keer een uurtje langer door moet. Goh, vreemd zeg dat al die uren die er niet gewerkt worden toch enige compensatie vragen.
Als je er toch naast moet liggen is het wel handig, als vriendin niet als juf.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:00 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
De relevantie van dat eerste mis ik even.
Maar over tuig wil ik niet spreken maar het wel een vereiste dat er een beetje basiskennis is van de vaardigheid rekenen. Sommige leraressen kennen de tafel van 10 nog niet eens uit hun hoofd.
Op donderdagmiddag/avond de hele creatieve vrijdagmiddag plannen met opdrachtjes, om dingen te maken etc.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:00 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik werk bij een uitgever. Als ik vrij ben, ben ik vrij, en hoef ik niks meer voor mijn werk te doen thuis. Als mijn zus (ja, die is basisschoollerares) vrij is, zit ze met regelmaat thuis nog dingen voor te bereiden, lesplannen te maken, vooruit te werken, na te kijken, administratie te doen en alle ongein die erbij komt kijken. Onbetaald.
Jij hebt er geen idee van wat er bij komt kijken om basisschoollerares/leraar te zijn. Echt nul.
Good for you.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:00 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik werk bij een uitgever. Als ik vrij ben, ben ik vrij, en hoef ik niks meer voor mijn werk te doen thuis.
Ah, vandaar de defensieve houdingquote:Als mijn zus (ja, die is basisschoollerares)
En dat is nogal wat vaker dan de gemiddelde werkende nederlander....quote:vrij is
Wat dat vaker vrij zijn weer zo ongeveer compenseert, waarmee ze dus helemaal niet méér werkt dan een gemiddelde werkende nederlander. En dat is prima. Zolang ze niet klaagt dat ze zo'n zware baan heeft.quote:, zit ze met regelmaat thuis nog dingen voor te bereiden, lesplannen te maken, vooruit te werken, na te kijken, administratie te doen en alle ongein die erbij komt kijken. Onbetaald.
Schreef ze op haar Facebook dat ze het zwaarder heeft dan anderen dan?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:59 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Daarnaast: ik zeg ook niet dat leraren mínder werken dan anderen. Mijn klacht gaat over leraren die denken dat ze het zoveel zwáárder hebben dan anderen.
En hoeveel dagen van die 12 weken worden nog besteed aan vergaderen, voorbereiden, maken van leerlingenrapportages en andere administratie?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:57 schreef mirannie het volgende:
Zeer terechte klacht!!
Lessen voorbereiden gaat alleen op voor nieuwe leraren, de rest is bekend met het lesmateriaal en weet al waar het over gaat zodra ze het boek open slaan.
Toetsen worden op heel veel scholen gewoon in de les nagekeken als de kinderen aan het werk zijn.
Ouderavonden zijn er max 4x per jaar, naar dat is dan in mijn ogen nog de meeste belasting.
12 weken per jaar vakantie!! En dan nog klagen omdat je misschien een keer een uurtje langer door moet. Goh, vreemd zeg dat al die uren die er niet gewerkt worden toch enige compensatie vragen.
Oh mijn god! Je moet óók nog creatief zijn!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:01 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Op donderdagmiddag/avond de hele creatieve vrijdagmiddag plannen met opdrachtjes, om dingen te maken etc.
Moet je allemaal zelf bedenken in je vrije tijd.
TS snapt niet
Nope, TS snapt het echt nietquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:02 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Good for you.
[..]
Ah, vandaar de defensieve houding
[..]
En dat is nogal wat vaker dan de gemiddelde werkende nederlander....
[..]
Wat dat vaker vrij zijn weer zo ongeveer compenseert, waarmee ze dus helemaal niet méér werkt dan een gemiddelde werkende nederlander. En dat is prima. Zolang ze niet klaagt dat ze zo'n zware baan heeft.
Yup. Dat was de strekking.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:02 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Schreef ze op haar Facebook dat ze het zwaarder heeft dan anderen dan?
Ruil eens een dagje met haar.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:02 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Wat dat vaker vrij zijn weer zo ongeveer compenseert, waarmee ze dus helemaal niet méér werkt dan een gemiddelde werkende nederlander. En dat is prima. Zolang ze niet klaagt dat ze zo'n zware baan heeft.
Leg uit wat ik er niet aan snap dan?quote:
Of jouw interpretatie van haar verhaal? Ik merk een duidelijke vooringenomenheid jegens onderwijzend personeel.quote:
Ik denk dat dat hele ernstige problemen op gaat leveren op mijn werk. En een stuk minder ernstige problemen op de school gok ik zoquote:
valt weer mee, behalve dan de weekenden (maar ik ga wel uit van groep 8)quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:57 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Kind gaat elke dag om 9 uur naar bed, nadat ik hem heb voorgelezen
Op vrijdag en zaterdag een half uur later
en jij denkt in 1 avond klaar te zijn?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:57 schreef mirannie het volgende:
Zeer terechte klacht!!
Selectief reagerenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:03 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Oh mijn god! Je moet óók nog creatief zijn!![]()
Ik heb niets tegen onderwijzend personeel. De leraren op de school van ons kind zijn stuk voor stuk capabel, vriendelijk en flexibel. Topmensen. Heb ze ook nooit horen klagen dat leraar zijn zo enorm zwaar is.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:04 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Of jouw interpretatie van haar verhaal? Ik merk een duidelijke vooringenomenheid jegens onderwijzend personeel.
OMFG je bent onmisbaar? How cute.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:04 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik denk dat dat hele ernstige problemen op gaat leveren op mijn werk. En een stuk minder ernstige problemen op de school gok ik zo
Waaruit concludeer je dat? Ik heb een paar collega's die mijn werk prima kunnen overnemen. Maar een basisschool lerares kan dat niet.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:05 schreef DroogDok het volgende:
[..]
OMFG je bent onmisbaar? How cute.
duidelijk nooit op een school gewerkt.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:40 schreef Whuzz het volgende:
Meid op facebook post dat ze na een lange werkdag ook nog de lessen van morgen moet voorbereiden én nog "werkjes" () moet nakijken. Mevrouw is lerares op een basisschool verdomme, dus hoe lang was die werkdag? Juist, van 8 uur tot 4. Dat is dus 8 uur, minus een uur pauze tussen de middag. Wel 7 hele uren gewerkt. Nou nou!
Ze gaat vervolgens verder met melden dat ze deze week er al 43 uur op heeft zitten en dat ze nu moe is. 43 uur? Ze bedoelt vermoedelijk 39 ofzo, want de uren pauze heeft ze er vast niet vanaf gehaald, maar zelfs ALS het 43 uur is, wat dan nog? Da's weinig bijzonders, helemaal niet als je in ogenschouw neemt dat mevrouw 6 weken zomervakantie, twee weken kerstvakantie, twee weken voorjaarsvakantie, één week herfstvakantie, een zooi "studiedagen" én elke woensdagmiddag vrij heeft.
Klacht: Leraren die geen besef hebben van het echte leven.
Geen zin meer in, want jij denkt toch dat je het beter weetquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:03 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Leg uit wat ik er niet aan snap dan?
"Maar 4 weken"quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:09 schreef wise het volgende:
[..]
duidelijk nooit op een school gewerkt.
Grote vakantie is bijvoorbeeld meestal maar 4 weken omdat je in de eerste week vam de 6 aan het afsluiten bent (laatste toetsen, leerlingbesprekingen ect) , en in de laatste week van de vakantie aan het voorbereiden bent voor de nieuwe lessen / leerlingen en leraarsvergaderingen. Dit is bij zowat alle vakanties zo btw.
Mee eens.quote:Zelfde als de kinderopvang. Zeer onderschat en ondergewaardeerd.
Oh genoeg, maar hey, ik moet ook werken.quote:
Ik ook. Maar vergadering die voor de helft in een taal gaat die ik niet spreek. Dus dan moet je watquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:11 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Oh genoeg, maar hey, ik moet ook werken..
In een periode die je niet zelf kan kiezen, waardoor je aan het hoogseizoen bent gebonden. Nou wat een luxe zeg, 4 weken vakantie in de duurste periode met overvolle hotels/campings/vakantieparken.quote:
Uit jouw reactie komt naar voren dat je het überhaupt niet zo hebt op je pa. Problemen thuis?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:12 schreef devrouwelijkehenk het volgende:
Mijn pa is docent, nooit later dan 6u thuis en een paar keer per jaar verslagjes schrijven over de kids in z'n klas. Verder vooral thuis zeiken over alles, z'n werk mee naar huis nemen en altijd nog zeuren dat onze zomervakanties langer waren dan de zijne (toen mijn broers, zus en ik nog basis-/middelbare scholieren waren), want hij moest wel een week eerder beginnen, om alles weer klaar te maken voor het nieuwe jaar. Blij dat ik daar geen last meer van heb zeg.
Okee, dus je wilt zeggen dat je veel voorbereiding nodig heeft voor het onderwijzen van basisschool leerlingen? Wat voor een pauper ben je danquote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:44 schreef DroogDok het volgende:
TS onderschat het werk van een leerkracht enigszins. Natuurlijk hebben ze lekker lang vakantie (die ze dan weer niet zelf kunnen indelen), maar maken daar buiten lange dagen. Het nakijken van huiswerk en overhoringen en het voorbereiden van lessen moet nog gebeuren buiten de tijd dat ze voor de klas staan.
Ze maken met gemak 10 uur per dag, niet dat dat nou super veel is, maar een luizenbaantje is het zeker niet.
Kortom iets meer respect voor de mannen en vrouwen die de jeugd opleiden.
je vergeet nog 2 weken mei vakantiequote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:54 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Zes weken zomervakantie= 30
Twee weken kerst (slechtste geval)= 7
Twee weken voorjaar= 10
Eén week herfst= 5
Sta je dan met je 40 dagen. Misschien had je beter je best moeten doen bij het bedingen van je (secundaire) arbeidsvoorwaarden.
Klassen zijn bij ons gelukking maximaal 20 (meesten 15-18). Voor de rest hoor je mij ook niet zeggen dat het werk IN de klas niet zwaar is, dat is het vast en zeker wel.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:11 schreef JeMoeder het volgende:
Het grappige van dit alles is dat mensen ook verwachten dat hun kind wordt opgevoed op de basisschool, dat afwijkingen van de kinderen worden genegeerd waardoor de werkdruk van de leraren explosief stijgt en dat er wordt gehuild als hun kind in de klas van 24 niet elke dag een uur intensief begeleid wordt.
Wat dus ook voor de rest van nederland met kinderen geld.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:12 schreef DroogDok het volgende:
[..]
In een periode die je niet zelf kan kiezen, waardoor je aan het hoogseizoen bent gebonden. Nou wat een luxe zeg, 4 weken vakantie in de duurste periode met overvolle hotels/campings/vakantieparken.
Kinderen zijn echt niet tot 17 uur aanwezig op school hoor. Al met al krijgen 25 uur les per week ongeveer, meer dan genoeg tijd voor al die andere zaken dus binnen een normale werkweek van 40 uur.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:02 schreef DroogDok het volgende:
[..]
En hoeveel dagen van die 12 weken worden nog besteed aan vergaderen, voorbereiden, maken van leerlingenrapportages en andere administratie?
Ga eens in op het argument dat tegenwoordig de helft van de kinderen een bijna-mongool is die intensieve begeleiding nodig heeft, maar waarvan de ouders hun kind gewoon op het regulier onderwijs laten zitten? Verder wordt de helft van de kinderen thuis niet opgevoed of zelfs genegeerd, iets wat zich terug vertaald in het gedrag van zo'n kind in de klas.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:15 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Okee, dus je wilt zeggen dat je veel voorbereiding nodig heeft voor het onderwijzen van basisschool leerlingen? Wat voor een pauper ben je dan. Velen kijken (zover ik gewend ben) proefwerken e.d. na als de kinderen bezig zijn met iets (schoolwerk of whatever). Plus als je elk jaar dezelfde groep hebt, geef je dus elk jaar zo goed als dezelfde stof. Het zijn gewoon altijd de vrouwelijke medemensen die van elke mug een onlifant willen maken om aan te tonen hoe 'zwaar' ze het wel niet hebben.
!
Voor juist die kinderen zijn onderwijzers ook buiten de reguliere uren om erg druk.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:16 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Klassen zijn bij ons gelukking maximaal 20 (meesten 15-18). Voor de rest hoor je mij ook niet zeggen dat het werk IN de klas niet zwaar is, dat is het vast en zeker wel.
Waar héb je het in godsnaam over. Ik lees die kinderen een paar uur per maand voor op school, al de vriendjes komen bij ons over de vloer en in het weekend sta ik met zijn halve klas op het voetbalveld en er zit geen één halve mongool in zijn klas. Er is één kindje dat een beetje ADHD verschijnselen heeft en die heeft daar medicijnen voor maar is desondanks wat meer werk dan de anderen. Daarnaast is er één met astma, waar je weinig van merkt, tenzij hij onze katten op paktquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:17 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ga eens in op het argument dat tegenwoordig de helft van de kinderen een bijna-mongool is die intensieve begeleiding nodig heeft, maar waarvan de ouders hun kind gewoon op het regulier onderwijs laten zitten? Verder wordt de helft van de kinderen thuis niet opgevoed of zelfs genegeerd, iets wat zich terug vertaald in het gedrag van zo'n kind in de klas.
Lekker puberaal recalcitrant leraren op negatieve wijze over één kam scheren.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:21 schreef Amberly-Fay-Mindy het volgende:
Leraren....
Zijn gemiddeld 1x per week ziek, paar weken overspannen of afwezig waardoor er dikke gaten in je rooster vallen en je lessen mist waardoor je een achterstand krijgt. Fijne mensen.
Ik ken dus iemand die in totaal 7 extreme gevallen in haar klas heeft zitten, vorige leerjaren waren dit er 5 respectievelijk 6. Dan gaat het om kinderen met een autistisch aanverwante stoornis die eigenlijk 1 op 1 onderwijs nodig hebben, maar waarvan de ouders er dan toch maar voor kiezen dit niet te doen want het regulieren onderwijs zou beter zijn voor de ontwikkeling van zo'n kind (quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:20 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Waar héb je het in godsnaam over. Ik lees die kinderen een paar uur per maand voor op school, al de vriendjes komen bij ons over de vloer en in het weekend sta ik met zijn halve klas op het voetbalveld en er zit geen één halve mongool in zijn klas. Er is één kindje dat een beetje ADHD verschijnselen heeft en die heeft daar medicijnen voor maar is desondanks wat meer werk dan de anderen. Daarnaast is er één met astma, waar je weinig van merkt, tenzij hij onze katten op pakt
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:45 schreef Loverrrr het volgende:
[..]
Ouders van Pietje en Jantje die elke pauze vragen of dat het niet tijd wordt dat hun wonderkind
een groep overslaat
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |