abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:57:21 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118344845
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 4% gewijzigd door uniekhoorn op 23-10-2012 21:07:07 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_118344901
Gister werd hier gesproken over een app. Die dan een dalend lijntje gaf en dat dat motivatie gaf. Welke app is dat :P?
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:59:24 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118344949
Eatallthevegetables. Geloof ik.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_118344968
Post ik toch nog even een daglijstje in het nieuwe topic! :+

O: volk. boterham hummus, appel, latte
T: krentenbol, banaan
L: restje kedgeree (rijst/doperwten/wortel/ui) met makreel
T: volk. boterham hummus, handje nootjes, cup a soup kip
D: spinazie, vier vissticks, paar gebakken aardappelschijfjes met (wederom zelfgemaakte) mayo :9
T: thee en een handje pepernoten straks, dan is de zak op!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_118345019
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Eatallthevegetables. Geloof ik.
:D

Ik heb een app, die heet "Curves" volgens mij. Weet niet of het de eerste optie is die je vindt als je zoekt.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_118345117
Mijn lijstje, omdat het kan:
O: dubbele bth pindakaas
T: edamameboontjes
L: pistolet ham/kaas/ei, salade met frisee, kom&tom, kikkererwten en tonijn
T: paar happen pasta met rucola en pijnboompitjes
T: appel
B: 2x20 minuten fietsen
D: sperziebonen, spitskool, komkommer, 1 gekookt ei, met zelfgemaakte satesaus
T: 2 stuks zelfgemaakte chocolade

Beetje te veel gezonde vetjes :')
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:04:22 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118345244
Ik ga zo maar weer naar bed denk ik :'). Lig er bijna elke avond rond 21:30 in. Als het niet eerder is.

:@
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_118345383
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ga zo maar weer naar bed denk ik :'). Lig er bijna elke avond rond 21:30 in. Als het niet eerder is.

:@
Slaap je weer beetje beter?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:07:40 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118345432
Nee, nog steeds wel regelmatig wakker en soms slaap ik wel snel weer in, maar meestal duurt het ff. Dus dan maar eerder naar bed om aan mn uurtjes te komen.
pi_118345436
O/L: dubbele boterham pindakaas
T: appel, 2 pruimen
D: thaise curry met kip en rijst, 2 glaasjes wijn
T: volle yoghurt geblenderd met diepvriesaardbeien en een beetje suiker :9
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:09:33 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118345551
Eens even kijken, daglijstje

o. havermout met appel + probiotisch drankje + blokje kaas
t. mandarijn + banaan
l. tosti kaas + salade van kidneybonen, sellerie, appel, cranberries, komkommer, mayo, yoghurt, gember
t. 2 crackers met oude kaas + blokje kaas + plakje rookvlees
t. 2 x een hapje van een minimagnum (1x limoncello, 1x koffielikeur oid) en toen maar het hele pak weggegooid wegens *vies*
d. soepbord met couscous + courgette + feta + halve avocado + koriander
t. handje jellybeans
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:10:01 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118345587
Wat weinig puff!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:10:22 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118345609
't Klinkt ook al vies Tink :D.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:10:29 #14
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118345617
Heel vervelend XM.

Ga ook naar de douche vertrekken, wekkert gaat weer om 4.40... Maar vannacht is lief thuis dus daar kan ik mij aan opwarmen, hij heeft altijd gloeipoten *O*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:11:54 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118345734
Slaap lekker uniek! Hier gaat ie een kleine twee uur later!
pi_118345752
oh think, ik had eens per ongeluk het verkeerde pak minimagnums meegenomen... VIES!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:12:19 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118345762
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
't Klinkt ook al vies Tink :D.
Deze :r

Echt, voor ik een pak ijsjes weggooi dat ik net heb gekocht :X
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:13:15 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118345821
Ik kan me niet heugen in de afgelopen 10 jaar een doos magnums te hebben gekocht, maar ik zal ze ontwijken :+. We kopen eigenlijk alleen festini peer in de zomer en that's it.
pi_118345849
Er zijn nog 10 amandelen bijgekomen op mijn lijstje. Volgens mij issie aardig perfect vandaag.

Ik heb wel een hartslagmeter, maar loop er eigenlijk nooit meer mee. Kan me herinneren dat hij wel altijd rond de 160 bpm zat en tijdens het lopen langzaam nog wat verder omhoog kroop. Omdat het niet lukte om hem tijdens het lopen onder de 155 bpm te krijgen ben ik er mee gestopt ;'). Ik heb wel besloten om een sporttest te laten doen, om ook mijn hart te laten doormeten. Aan beide kanten in de familie zitten hardproblemen, en na dat er bij de marathon van Eindhoven iemand is overleden (aan vermoedelijk hartproblemen, terwijl ze wel goed getraind was) zag ik een bericht van een sportarts die zei dat het niet onverstandig was om zoiets te laten controleren. Krijg die test volgens mij zelfs vergoed.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_118345877
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kan me niet heugen in de afgelopen 10 jaar een doos magnums te hebben gekocht, maar ik zal ze ontwijken :+. We kopen eigenlijk alleen festini peer in de zomer en that's it.
Mijn vriendje is hier de boosdoener :D ~O>
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:15:20 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118345964
Nee, die geeft er ook niet zo om eigenlijk. Maar die heeft weer een enorm zwak voor snoepgoed. Drop en zulks.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:15:44 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118345996
Ik baal wel een beetje, want ik had zo veel zin in lekker ijs. Had ik nou toch maar dit ijs gekocht. Zo lekker :9~

dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:17:17 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118346098
Herzog heeft het enige ijs dat ik écht lekker vind al eeuwen geleden geschrapt. Yoghurtijs. Gewoon yoghurtijs, zonder bosvruchten/aardbeien/weetikwat. Dat laatste kan je volop krijgen. Maar gewoon naturel yoghurtijs. Dat mis ik ;(.

*traantje wegpinkt
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:18:11 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118346148
Waarom lopen jullie dan niet gewoon wat langzamer. Soms "ren" ik nog langzamer dan ik zou gaan als ik gewoon zou lopen om onder de 130 te blijven. Maar ook onder de 150 ben ik nog niet heel snel ofzo.

Maar ik loop dan ook niet om een parcours zo snel mogelijk af te ronden, maar om mijn conditie op te bouwen en/of af te vallen en/of weerstand op te bouwen. Afhankelijk van mijn doel loop ik harder of langzamer.
pi_118346164
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:10 schreef Tinkepink het volgende:
Wat weinig puff!
Ja dat is ook wel maar ik heb tot half twee geslapen en niets meer gedaan dan douchen en een beetje opruimen en afwassen :@
Morgen ga ik weer op een normale tijd uit bed komen, drie maaltijden eten, strijken, ohja en sporten :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')