abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118338418
Sinds een tijd hebben wij in ons huis enorme last van bonkende waterleidingen.

Het lijkt op waterslag wat je hebt als je snel een kraan dichtgooit.
Het vreemde is alleen dat het ook gebeurt als er geen water wordt gepakt zoals 's nachts.
Ik heb dit heb ik gecontroleerd op de meter.

De enige manier om het te laten stoppen is het dichtdraaien van de hoofdkraan.
Zodra ik die weer open zet beginnen de leidingen gelijk weer te bonken zonder dat de meter draait.

Zou het mogelijk zijn dat dit aan de meter van mijn waterleverancier ligt?
Anders zou ik niet weten waar ik dit moet zoeken....

Leidingen die uitzetten en krimpen dacht ik eerst ook aan, maar omdat het gelijk stopt als de hoofdkraan dicht zit, is dit het ook niet denk ik.

Iemand enig idee?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:06:06 #2
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118338665
Misschien komt dat bonken door de buren als deze een kraan een kraan dichtdraaien?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:07:27 #3
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_118338725
Misschien staat er iemand voor de deur.
pi_118338830
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:06 schreef Goddelijker het volgende:
Misschien komt dat bonken door de buren als deze een kraan een kraan dichtdraaien?
Het is echt heel vaak; tientallen keren per uur.
En als de hoofdkraan dicht zit niets....
Seconden na het openen van de hoofdkraan is het weer raak.
pi_118342648
Je zegt geen waterverbruik, als je de hoofdkraan dichtgedraaid hebt, maar is dit ook als de hoofdkraan niet dicht is?
Het kan zijn dat er een inlaatcombinatie defect is, welke vrij continue wat water loost op het riool.
De inlaatcombinatie vindt je in de koudwaterleiding voor je combiketel en/of boiler, ook bij een close in of close up boiler hoort zo'n appendage te zitten, dus allen even nalopen.
pi_118355407
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:12 schreef klipper het volgende:
Je zegt geen waterverbruik, als je de hoofdkraan dichtgedraaid hebt, maar is dit ook als de hoofdkraan niet dicht is?
Ja

quote:
Het kan zijn dat er een inlaatcombinatie defect is, welke vrij continue wat water loost op het riool.
De inlaatcombinatie vindt je in de koudwaterleiding voor je combiketel en/of boiler, ook bij een close in of close up boiler hoort zo'n appendage te zitten, dus allen even nalopen.
De ketel is pas gecontroleerd.
En dan zou ik wel waterverbruik moeten zien, toch?
pi_118364983
Inlaatcombinatie zit onder de ketel, niet er in.
Genoeg monteurs die deze niet controleren.

En waterverbruik kan heel laag zijn, hooguit enkele liters.
pi_118365263
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:11 schreef klipper het volgende:
Inlaatcombinatie zit onder de ketel, niet er in.
Genoeg monteurs die deze niet controleren.

En waterverbruik kan heel laag zijn, hooguit enkele liters.
Misschien een vreemde vraag, maar is het altijd fout als dit af en toe zonder merkbare reden gebeurt? Of kan dit ook juist een correcte werking betekenen?
pi_118365975
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:20 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Misschien een vreemde vraag, maar is het altijd fout als dit af en toe zonder merkbare reden gebeurt? Of kan dit ook juist een correcte werking betekenen?
Tijdens opwarmen moet de inlaatcombinatie wat water lozen, dit is de correcte werking.
Echter soms blijft een inlaatcombinatie lozen terwijl het water al opgewarmd is, dan is deze defect en moet vervangen worden.

De meeste inlaatcombinaties gaan pas open bij een tegendruk van 8 bar ofwel 800 kPa.

Normaal gesproken is dit een geruisloze werking, maar als de klep defect raakt kan dit natuurlijk wel geluid gaan geven.

Zoals ts omschrijft dat het gebonk stopt als de hoofdkraan dicht staat, maar vrijwel gelijk weer begint als deze open staat, duidt gewoon op waterverbruik.
Weet natuurlijk niet hoe precies hij zijn watermeter afleest, vaak is het wel tezienaan hetwieltje dat het iets verdraait is.
pi_118366109
Vóór zo'n inlaatcombinatie zit ook vaak een afsluiter. Als je die nou 's nachts dichtdraait, en het geluid is over, weet je waar je de oorzaak moet zoeken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_118384529
@klipper

Geen van de wieltjes van de meter draait. Zelfs niet een klein beetje. En heb er zeker 5 minuten naar gekeken tijdens het bonken.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:46 schreef blomke het volgende:
Vóór zo'n inlaatcombinatie zit ook vaak een afsluiter. Als je die nou 's nachts dichtdraait, en het geluid is over, weet je waar je de oorzaak moet zoeken.
Volgens mij zit er onder de ketel idd een rode knop. Zal straks als ik thuis ben eens kijken.

Bedankt voor de tip.
pi_118387551
Rode knop.......waarschijnlijk je veiligheidsventiel, daar zou ik maar niet aan draaien.
pi_118389354
Meestal zwarte knop, loodrecht t.o.v. de rode knop.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_118389970
Inderdaad een zwarte knop.
De andere was een gele, maar die zit op de gasleiding.
Even voor de zekerheid:

pi_118392454
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:20 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Inderdaad een zwarte knop.
De andere was een gele, maar die zit op de gasleiding.
Even voor de zekerheid:

[ afbeelding ]
Ja.
De installatiedruk is overigens aan de lage kant, geadviseerd wordt tussen 1,5 en 2 bar zie blz 39 van de installatiehandleiding.

Waar is overigens het veiligheidsventiel gemonteerd?
Is dit binnen maximaal 4 meter afstand van net toestel?
pi_118393339
Veiligheidsventiel?

De druk krijg maar ietsje omhoog met bijvullen, maar niet 1,5 tot 2.
pi_118400862
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:06 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Veiligheidsventiel?

In de aanvoer het liefst dicht bij de ketel, maar maximaal op 4 meter afstand.
In oudere woningen zit deze vaak op de badkamerradiator gemonteerd.

Bijvoorbeeld 1 van ondertaande modellen.

http://www.vergelijk.nl/b(...)dsventiel_1_2_bi_dr/

http://superhandel.be/ver(...)scomano-1-2-3kg.html

http://www.warmteservice.(...)t-vulkr-manometer.do
  donderdag 25 oktober 2012 @ 00:41:33 #18
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_118402134
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:06 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Veiligheidsventiel?

Dit heb ik ook eens gehad, op de bovenste etage van een flatgebouw. De hele etage had er last van, onvoldoende waterdruk. Je kon het water zo tegenhouden als je de kraan opendraaide en je duim op de uitlaatopening hield. Waardeloos. Alleen met een eigen pomp met een hogere druk in een emmer of badkuip waren de CV's bij te vullen. Wat een gedoe zeg. De verhuurder stond op het standpunt dat de waterdruk voldoende was. Die weigerde er iets aan te doen. Dan ben je op z'n Hollands gezegd uitgeluld.

Woon jij ook op een flat? En hebben je buren dit ook? Zo niet, dan is er iets in mis in jou watervoorziening.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 00:48:39 #19
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_118402308
Ik ken zo'n kloppend geluid wel van een CV ketel waarvan alle radiatoren dicht stonden. Maar wat een hoofdkraan daarmee te maken zou hebben zou ik niet weten.

Heb je dit geluid ook als je je kamerthermostaat op bijvoorbeeld 10 graden zet?
pi_118405378
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 00:48 schreef Wandtegeltje het volgende:
Ik ken zo'n kloppend geluid wel van een CV ketel waarvan alle radiatoren dicht stonden. Maar wat een hoofdkraan daarmee te maken zou hebben zou ik niet weten.

Heb je dit geluid ook als je je kamerthermostaat op bijvoorbeeld 10 graden zet?
Dat kun je ook hebben als de radiatoren wel open staan.

TS is echter specifiek in het feit dat het geluid weg is als de hoofdkraan van het water dicht staat en na open draaien ervan het geluid weer terug komt.

Dan moet er wel stroming zijn van het water.
Te denken valt dan aan inlaatcombinaties bij ketels of close in boiler, vaatwasser, wasmachine, stortbak of een druppelende kraan.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:52:41 #21
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_118407000
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:31 schreef klipper het volgende:

[..]

Dat kun je ook hebben als de radiatoren wel open staan.

TS is echter specifiek in het feit dat het geluid weg is als de hoofdkraan van het water dicht staat en na open draaien ervan het geluid weer terug komt.

Dan moet er wel stroming zijn van het water.
Te denken valt dan aan inlaatcombinaties bij ketels of close in boiler, vaatwasser, wasmachine, stortbak of een druppelende kraan.
Ik kom op die opmerking omdat TS heel stellig zegt dat er geen water stroomt. Dan moet het toch iets anders zijn? Dan komt het geluid misschien niet van de waterleiding maar ergens anders van?
Ik probeer meer info te krijgen van TS zodat de oorzaak makkelijker te achterhalen is. Tot nu toe twijfel ik aan de inlaatcombinatie als oorzaak omdat TS zo stellig zegt dat er absoluut geen verbruik is te zien bij de watermeter.

Als het de inlaatcombinatie zou zijn zou TS toch moeten kunnen zien dat er dan wat water uitloopt bij dat geluid?

Kan je water zien/horen stromen bij de lnlaatcombinatie als je dat geluid hoort, TS?
En hoor je dat geluid ook als je de thermostaat van de verwarming op bijvoorbeeld 10 graden zet?

Vraagje aan Klipper: als de radiatoren open staan, waar kan dan een kloppend geluid vandaan komen? Ik dacht dat je dat geluid hoorde als de pomp zijn water niet 'kwijt' kan, maar blijkbaar is dat niet de enige oorzaak?

[ Bericht 2% gewijzigd door Wandtegeltje op 25-10-2012 10:32:44 ]
pi_118411134
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:52 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

Ik kom op die opmerking omdat TS heel stellig zegt dat er geen water stroomt. Dan moet het toch iets anders zijn? Dan komt het geluid misschien niet van de waterleiding maar ergens anders van?
Ik probeer meer info te krijgen van TS zodat de oorzaak makkelijker te achterhalen is. Tot nu toe twijfel ik aan de inlaatcombinatie als oorzaak omdat TS zo stellig zegt dat er absoluut geen verbruik is te zien bij de watermeter.

Als het de inlaatcombinatie zou zijn zou TS toch moeten kunnen zien dat er dan wat water uitloopt bij dat geluid?

Kan je water zien/horen stromen bij de lnlaatcombinatie als je dat geluid hoort, TS?
En hoor je dat geluid ook als je de thermostaat van de verwarming op bijvoorbeeld 10 graden zet?

Vraagje aan Klipper: als de radiatoren open staan, waar kan dan een kloppend geluid vandaan komen? Ik dacht dat je dat geluid hoorde als de pomp zijn water niet 'kwijt' kan, maar blijkbaar is dat niet de enige oorzaak?
Indien oorzaak in de ketel ligt, kan het de pompsnelheid zijn, luchtinlaatdemper, ventilator, actuator, afstelling co2/o2 of flowsensor.

Bovengenoemde oorzaken geven een mechanisch geluid van bonken tot ratelen.

Overigens vraag ik me af of er inderdaad geen water stroomt, het geluid is weg bij dichtgedraaide hoofdkraan water en begint bij geopende hoofdkraan water.
Er zal dan toch stroming aanwezig moeten zijn, hoe minimaal dan ook.
Zelfs de terugslagklep beweegt jiet in stilstaand water.
Overigens kan het ook een berkeerd gemonteerd onderdeel ondeel zijn, veel appendages moeten in de juiste stromingsrichting geplaats zijn.
Ook kan het een afgebroken klep zijn in een afsluiter of stopkraan.
pi_118433349
Met de afsluiter op de wateraanvoer naar de ketel dicht blijft het gebonk.

Het is 99% zeker niet van de CV. Ook als er geen verwarming aan staat gaat het bonken verder.
Je kunt het ook echt voelen aan de leidingen.

Ik zal eens kijken of ik wat videobewijsmateriaal kan maken waarop het gebonk en een stilstaande meter waar te nemen zijn...
pi_118433805
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 20:52 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Met de afsluiter op de wateraanvoer naar de ketel dicht blijft het gebonk.

Het is 99% zeker niet van de CV. Ook als er geen verwarming aan staat gaat het bonken verder.
Je kunt het ook echt voelen aan de leidingen.
Even aangenomen dat het dus 99% gebonk uit waterleidingen is en je geen waterverbruik hebt, wordt het tijd contact met je waterleidingmaatschappij op te nemen. Misschien dat je hen je opnames kan voorleggen.
pi_118434256
Blijft het gebonk ook als je de kraan naar je stortbak dichtzet?
Idem voor vaatwasser, wasmachine enz.
Dus sluit ieder onderdeel eens apart af en kijk wat er dan gebeurt.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 22:45:58 #26
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_118439826
Hoor je het gebonk ook als je de stekker van de ketel eruit trekt? Dan kan je de ketel voor 100% uitsluiten als je het nog hoort.
pi_118443692
Hoorde het net weer regelmatig. Echt 5 tot 6 keer in een minuut.
Ketel uit en toevoer dicht. De twee minuten daarna hoorde ik het nog.
Wasmachinekraan dicht. Bijna gelijk weer een knal.
WC kraan dicht..... Nu was het even 5 minuten stil, maar hoorde er net weer twee. Geen hele harde overigens, maar toch.

Het is ook met vlagen. En niet perse na watergebruik...

Verder zijn er geen kranen die eenvoudig dichtgezet kunnen worden...

Zou het echt in een kraan kunnen zitten? Zonder dat ie lekt?
pi_118445751
Weet je zeker dat het geen apparaat of dergelijke is wat tegen de waterleiding aan staat en zodoende het geluid doorgeeft?
Je zou een waterslagdemper kunnen overwegen, maar durft nu nog niet te zeggen dat dit ook soelaas biedt.

Geen stopkraantjes die lekverschijnselen hebben via de spindels?, in dat geval zou je de moertjes nog kunnen aandraaien.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 01:03:39 #29
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_118446256
Huisdier (hond die krabt) mand tegen een radiator, dat soort dingen..?? Nee zal wel niet..lijkt q music wel raad het geluid...alleen waar komt het vandaan.....???
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 01:06:10 #30
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_118446326
Uitzetten/krimpen CV leiding, zou dat kunnen? Dat de leiding vast zit in een montagebeugel??
pi_118451056
Nou, ik heb het geluid weten te vangen op video. Zal het vanavond eens online gooien.

Gisteren ook een logje bijgehouden toen ik ketel, wasmachinekraan, wc etc uit en aan heb gedaan.

Geen dader gevonden en vage resultaten...

Vanavond meer...
pi_118457381
Gisteravond

Verwarming uit, WC doorgetrokken + koud water gepakt.
23:37 4x gebonk. Volume verschilt van heel zacht tot gemiddeld
23:38 5x gebonk. Zacht, 2x hard, zacht en heel zacht
23:39 5x gebonk. Hard, daarna zacht
23:40 7x gebonk. Eerst gemiddeld, daarna 2x hard.

Ketel uit, water toevoer naar ketel dicht:
23:42 2x: Zacht, gemiddeld
23:43 2x Gemiddeld, hard

Kraan wasmachine dicht:
23:44 1x hard
23:47 WC kraan dicht

Tot 23:50 stil, dan weer incidenteel zacht kloppen

00:00 Ketel aan, wasmachine kraan open.
00:04 tot 00:10 6x per minuut kloppen verschillend volume.

Alleen wasmachine kraan dicht
00:11 1x gemiddeld
00:17 1x zacht, 1x gemiddeld
00:19 1x zacht
00:20 Meerdere malen hard.

Even niet geluisterd. Toen om 00:30 een minuutje warm water gepakt.
00:35 5x gebonk. Allemaal vrij hard.
00:36 Hard
00:37 Hard, hard

Toen ben ik er mee opgehouden, omdat ik geen verbanden meer kon zien :(
Het enige wat helpt is het afsluiten van de hoofdkraan.

Ik ga zometeen nog even proberen de hoofdkraan voor langere tijd af te sluiten.
Vannacht was het gebonk tussen 23:45 en 00:00 ook bijna weg.

Filmpje met 'het geluid' is aan het uploaden...

Overigens...bedankt voor het meedenken allemaal ^O^
pi_118458284
Is er wat aan de installatie veranderd enige tijd voordat het kloppen begon?
Is het leidingwerk goed gebeugeld?
Zijn er veel knieen ipv bochten gebruikt?
pi_118458424
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:16 schreef klipper het volgende:
Is er wat aan de installatie veranderd enige tijd voordat het kloppen begon?
Is het leidingwerk goed gebeugeld?
Zijn er veel knieen ipv bochten gebruikt?
Het probleem is dat ik niet meer precies kan herinneren wanneer het is begonnen.
Aan de installatie is niets veranderd. Aan de leidingen ook niet.
pi_118461532
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:19 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik niet meer precies kan herinneren wanneer het is begonnen.
Aan de installatie is niets veranderd. Aan de leidingen ook niet.
De ketel lijkt mij jonger dan de rest van de installatie.
pi_118474384
De CV kan ik denk ik wel uitsluiten, net als een apparaat of beest dat tegen de buizen tikt, want ik heb net een half uur het water eraf gehad en niks gehoord.
Meteen nadat het water er weer op stond, begon het weer.

Ik heb het geluid overigens opgenomen:
http://www.fileconvoy.com(...)2697c822c1346541a802

Ketel, Wasmachine en WC beneden heb ik gisteren min of meer uitgesloten.
Zou het echt in een gewone kraan kunnen zitten als die wel gewoon goed funcioneert?
Ik heb zelf nog steeds het vermoeden dat het van de straat af komt, maar de Dunea heeft mijn mail hierover nog niet in behandeling genomen...
pi_118475246
Zijn het geen langzame drukverschillen in de waterleiding die er voor zorgen dat een loszittende (niet lekkend, maar niet genoeg beugels op een lang recht stuk) leiding wat uitzet en krimpt en ergens blijft 'hangen', net als een uitzettende verwarmingsbuis?

Hier is de douche 's ochtends een hogedrukreiniger, en 's avonds een regenbui (heel extreem gezegd, maar drukverschil is wel merkbaar)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_118496666
Komt het niet uit de watermeter zelf?

Is het geluid er nu gewoon willekeurig, of steeds gelijk of vlak na waterverbruik?
Onder waterverbruik betekent dus niet alleen de kranen, maar bijvoorbeeld ook toilet, vaatwasser, wasmachine enz.
pi_118496700
Leidingen in de straat zijn overigens in het algemeen van kunststof, dus het moet haast wel in het gebouw zelf zitten.
pi_118496854
De kracht van waterslag ontlaadt zich vooral in de hoeken en bochten van de waterleiding. Dat kan op allerlei plaatsen zijn. Daarom is het belangrijk dat er tussen de veroorzaker van waterslag en de waterslagdemper geen bochten/ hoeken voorkomen.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:17:18 #41
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_118509906
In eerste instantie herken ik dit geluid toch wel als een cv leiding die in een beugel vastgeverfd zit of te strak is aan gedraaid. Zo klinkt het wel in ieder geval.

Waterslag is het niet, je hebt geen verbruik, er stroomt dus geen water. Klopt??

Als je de stekker van de ketel eruit haalt wordt het na verloop van tijd stil.
Dat klopt ook wel, het water heeft tijd nodig om af te koelen en met het afkoelen krimpt de leiding ook.

Na verloop van tijd wordt het stil. Klopt ook, om 23.42 trek je de stekker van de ketel eruit, het water koelt eerst af en daarna verandert niet meer van temperatuur. Het geluid neemt af en blijft weg. Dan zet je de ketel om 00.00 uur weer aan, het water wordt warm en het tikken begint weer omdat de leiding uitzet.

Als je wilt controleren of dit het idd is zou je de keten langer uit kunnen laten, na verloop van tijd zou het geluid dan weg moeten zijn (de leiding moet eerst afkoelen).

Je kan dan het toilet doortrekken, vaatwasser aanzetten,dat zou allemaal niks uit moeten maken.

De kunst is nu om de beugel(s) te vinden waardoor dit geluid door veroorzaakt wordt. Dat kan door alle beugels wat meer speling te geven t.o.v. de leiding, dan zou het geluid weg moeten zijn, Daarna kan je de beugels 1 voor 1 weer vastzetten tot het geluid weer terug komt.

Maar goed, als je de mogelijkheid hebt zou ik eerst de ketel eens langere tijd uitzetten en dan kijken of het na een half uurtje inderdaad stil blijft.... wat je verder ook doet.... :)
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:37:15 #42
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_118510674
Om het nog leuker te maken: ik heb dit 1 x gehad met een lange radiator, die hing op twee vastgeverfde beugels......
pi_118647433
Net even de ketel 2 uur uit gehad en nog steeds gebonk.
In de tussentijd geen water gebruikt.
Geen wc, douche, kraan, niets!

Ook als ik een dag geen verwarming aan heb bonkt het in huis, dus verwarming sbuizen lijkt me sterk.
Lijkt ook sterk op waterslag.
Het vreemde blijft dat ik gewoon geen waterverbruik zie tijdens het bonken op de hoofdmeter.
En als dez hoofdkraan dicht staat is er geen gebonk.

Dunea stond op de voicemail, dus die maar eens laten komen om de aansluiting te laten controleren.

Zou het anders ook niet weten.
Een loodgieter, maar dan ben ik bang dat alle leidingen gevolgd moeten worden...
pi_119149376
UPDATE!

Dunea is vandaag langsgeweest!
De monteur heeft een koppelstuk bij de hoofdkraan vervangen.
Hij zei dat het vreemd was dat zijn collega's dat zo aangesloten hadden...

Maar........tot op heden nog geen gebonk *O*
  dinsdag 13 november 2012 @ 04:46:49 #45
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_119153716
quote:
4s.gif Op maandag 12 november 2012 23:14 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
UPDATE!

Dunea is vandaag langsgeweest!
De monteur heeft een koppelstuk bij de hoofdkraan vervangen.
Hij zei dat het vreemd was dat zijn collega's dat zo aangesloten hadden...

Maar........tot op heden nog geen gebonk *O*
Verrassend.... zal wel stil zijn in huis nou...
pi_119155814
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 04:46 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

Verrassend.... zal wel stil zijn in huis nou...
Ik merkte het niet eens...
Was er inmiddels zo aan gewend dat ik goed moest opletten of het nog weel voorkwam, haha!
pi_119157915
oeps, verkeerde topic, excuus!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')