quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:21 schreef Jeroen44 het volgende:
nooit uitkijken
aso zijn etc.
hebben ze misschien wel een klein beetje gelijk in
genoeg bijna ongelukken gehad
in aanraking gekomen met klein jochie op kinderfietsje
hier is je antwoordquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:21 schreef Jeroen44 het volgende:
ik hoor altijd iedereen klagen over dat racefietsers nooit uitkijken, en aso zijn etc.
hebben ze misschien wel een klein beetje gelijk in, ik doe het zelf ook en heb genoeg bijna ongelukken gehad.
Weet je wel hoe zwaar en on-aerodynamisch zo'n bel is, dan gaat je topsnelheid met 10km/h omlaag.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:24 schreef tuut-chips het volgende:
Als iemand die 30 km per dag fietst:
Wielrenners bellen niet. Wielrenners worden boos als je niet voor ze aan de kant gaat, ook al bellen ze niet. Begrijpelijk, want als een wielrenner moet remmen is hij al z'n snelheid kwijt en da's natuurlijk zonde.
MAAR WIELRENNERS MOETEN GEWOON ZORGEN DAT ZE EEN BEL HEBBEN anders verdienen ze het om van hun fiets getrapt te worden.
Een bel kost een euro bij de Action, doe de mensheid een lolquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:25 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Het is idd niet snel goed als je op een racefiets zit. Ik ben op fietspaden enz. altijd erg voorzichtig, maar heb geen bel. Ik ben ook geen schreeuwer, maar nader de mensen met een lage snelheid en verzoek netjes of ik er langs mag.
Hoe vaak ik wel niet uitgescholden ben. Ik had namelijk een bel moeten hebben. Beetje negatief stigma gekregen dat wielrennen.
Hierom misschien?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:21 schreef Jeroen44 het volgende:
ik hoor altijd iedereen klagen over dat racefietsers nooit uitkijken, en aso zijn etc.
hebben ze misschien wel een klein beetje gelijk in, ik doe het zelf ook en heb genoeg bijna ongelukken gehad.
Dan maak je idd meteen geen kans meer om die fictieve Tour de France in de hoofd te winnen....(!)quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:25 schreef mstx het volgende:
[..]
Weet je wel hoe zwaar en on-aerodynamisch zo'n bel is, dan gaat je topsnelheid met 10km/h omlaag.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:27 schreef Vierkantblokje het volgende:
Omdat het tering flikkers zijn die nooit uitkijken en idd nooit bellen, ik ga ook altijd breder fietsen als ik hoor dat ze schreeuwen dat ze er langs willen. een keer pakte dit niet goed uit en knalde er eentje tegen mij aan hierdoor vielen wij keihard op de grond. hij was erger gewond dan ik dus ik stond eerder op trapte zijn fiets helemaal kapot en rende toen keihard weg mijn fiets kon ik rustig achterlaten want die was toch gestolen ik woon namelijk in de randstad.
Ik rij ze altijd aan met de autoquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:30 schreef _GdR_ het volgende:
ik heb een keer een wielrenner van zn fiets afgeschopt toen ik aan het motorrijden was.
heel herkenbaar....quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:30 schreef Limburg82 het volgende:
Ik heb een bel en gebruik deze ook. Helpt echter geen ene flikker. Pas na 8 keer bellen en 1 keer roepen wanneer ik al op de bagagedrager van mijn voorganger zit, schrikt er iemand wakker en gaat aan de kant.
haha, mooi ditquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:27 schreef Vierkantblokje het volgende:
Omdat het tering flikkers zijn die nooit uitkijken en idd nooit bellen, ik ga ook altijd breder fietsen als ik hoor dat ze schreeuwen dat ze er langs willen. een keer pakte dit niet goed uit en knalde er eentje tegen mij aan hierdoor vielen wij keihard op de grond. hij was erger gewond dan ik dus ik stond eerder op trapte zijn fiets helemaal kapot en rende toen keihard weg mijn fiets kon ik rustig achterlaten want die was toch gestolen ik woon namelijk in de randstad.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:30 schreef Limburg82 het volgende:
Ik heb een bel en gebruik deze ook. Helpt echter geen ene flikker. Pas na 8 keer bellen en 1 keer roepen wanneer ik al op de bagagedrager van mijn voorganger zit, schrikt er iemand wakker en gaat aan de kant.
dit. en ze scheren hun benen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:31 schreef dribbel79 het volgende:
ondanks abvious troll:
wielrenners zijn kuhomo's: doen alsof de weg en het fietspad van hen is, aso biggen...als je niet aan de kant gaat, dan spugen ze je in je nek, vieze flikkers...
allemaal epo-aso's...
zou dat werken? ben bang dat dat niet genoeg is.... en als je dan de hele tijd belt of je er langs mag schelden ze je ook uit, wat wil iedereen nou?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:33 schreef muzas het volgende:
Ik heb een bel, maar zit er nu toch stevig aan te denken om een scheepshoorn te monteren. Zodat al dat slingerende twittervolk het wellicht wél hoort.
Jongens we hebben er éénquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:33 schreef muzas het volgende:
Ik heb een bel, maar zit er nu toch stevig aan te denken om een scheepshoorn te monteren. Zodat al dat slingerende twittervolk het wellicht wél hoort.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:28 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
snap niet wat daar mis mee is, er is niks gebeurd...
dat was serieus, als er niks gebeurt is moet je niet zeiken. typisch voetballers om je zo aan te stellen...quote:
Misschien omdat jij vier keer zo snel gaat als het omaatje dat je wilt inhalen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:30 schreef Limburg82 het volgende:
Zijn er tegenwoordig ook al cicuits voor scholieren? Want als er één groep is die echt een gevaar op de weg zijn zijn het wel van die k-scholierenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:35 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Jongens we hebben er één
Ga gewoon op een circuit racefietsen hansworst
Of in binnenstad Utrecht. Wat een mongool was dat. Doe je je best om niet meegesleurd te worden door een bus, nee, word je van je sokken gereden door een wielrenner op een supersmal paadje.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:29 schreef Pharkus het volgende:
Ga gewoon de polder in als je 40 wil rijden en probeer dat niet in een woonwijk te halen
Ja, en álle hardlopers op de sintelbaan. Rolschaatsende mensen tiefen ook maar naar een speciale club en mensen die het wágen in een park te voetballen moeten opgehangen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:35 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Jongens we hebben er één
Ga gewoon op een circuit racefietsen hansworst
dan zul je mij wel erg haten, ik ben een combi van die 2quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zijn er tegenwoordig ook al cicuits voor scholieren? Want als er één groep is die echt een gevaar op de weg zijn zijn het wel van die k-scholieren. Ik heb liever wielrenners dan een groep scholieren die echt geen flauw idee hebben wat ze aan het doen zijn op de weg.
Die moeten tenminste ergens zijn, ze zitten niet 'voor hun plezier' op de fietsquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zijn er tegenwoordig ook al cicuits voor scholieren? Want als er één groep is die echt een gevaar op de weg zijn zijn het wel van die k-scholieren. Ik heb liever wielrenners dan een groep scholieren die echt geen flauw idee hebben wat ze aan het doen zijn op de weg.
Mensen zijn gewoon jaloers dat wij wel een dure fiets kunnen kopen!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:38 schreef Limburg82 het volgende:
Ik voel mij niet aangesproken met al die kritiek. Ik houd mij netjes aan alle verkeersregels en fatsoensnormen.
Mag best iets minder generaliserend over wielertoeristen gesproken worden.
Het zijn niet alleen dikke 40plussers hoorquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:27 schreef Yi-Long het volgende:
Niemand zit te wachten op dikke 40-plussers die in een strak lullig spandex-broekje (vaak met een ranzig modderspoor over hun ass heen omdat ze geen spatbordje vnan 60 gram op hun achterwiel willen plaatsen(!) ) je voorbij komen crossen.
mee eens.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:38 schreef Limburg82 het volgende:
Ik voel mij niet aangesproken met al die kritiek. Ik houd mij netjes aan alle verkeersregels en fatsoensnormen.
Soit, in dat geval excuses en ik heb niets gezegdquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:39 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja, en álle hardlopers op de sintelbaan. Rolschaatsende mensen tiefen ook maar naar een speciale club en mensen die het wágen in een park te voetballen moeten opgehangen.
Wat een onzin. Kan allemaal prima. Maar er zijn altijd een stel idioten die de boel verpesten. Houd een beetje rekening met elkaar en denk na. Ik rijd altijd alleen en heb nog nooit een aanvaring gehad. Ik zoek gewoon lange polderwegen op om te blazen, en in iedere stad of dorp matig ik snelheid.
Want voor je plezier op de fiets zitten mag niet? Calvinistisch Nederland op zijn smalst!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:39 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Die moeten tenminste ergens zijn, ze zitten niet 'voor hun plezier' op de fiets
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
WielrennersAsovolk. Denk maar niet dat ik rem als er weer zo'n aso oversteekt.
Niet als jouw plezier de dag van andere mensen vergalt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Want voor je plezier op de fiets zitten mag niet? Calvinistisch Nederland op zijn smalst!
Undercover?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Als jij zown fietser bent die maling heeft aan verkeersregels laat ik je gewoon tanden spugen als het in je hoofd haalt om mij van m'n fiets te rijden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kijk als je mede tourdefrance aspiranten dat ook zouden doen dan zou er een stuk minder over geklaagd worden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:39 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja, en álle hardlopers op de sintelbaan. Rolschaatsende mensen tiefen ook maar naar een speciale club en mensen die het wágen in een park te voetballen moeten opgehangen.
Wat een onzin. Kan allemaal prima. Maar er zijn altijd een stel idioten die de boel verpesten. Houd een beetje rekening met elkaar en denk na. Ik rijd altijd alleen en heb nog nooit een aanvaring gehad. Ik zoek gewoon lange polderwegen op om te blazen, en in iedere stad of dorp matig ik snelheid.
Waarom mogen ze dan deelnemen aan het verkeer?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:41 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Niet als jouw plezier de dag van andere mensen vergalt.
Wielrenners gaan willens en wetens een uurtje rondfietsen en andere mensen van de sokken rijden, scholieren doen het uit onkunde
Fietsenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als jij zown fietser bent die maling heeft aan verkeersregels laat ik je gewoon tanden spugen als het in je hoofd haalt om mij van m'n fiets te rijden.
Alleen ben jij wel zo'n aso die zich niet aan de regels houdt en gewoon aso is..quote:
Moet je mij niet vragenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom mogen ze dan deelnemen aan het verkeer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mag niet ontbreken in een wielrenklaagbaaktopic.
nee, ik kijk wel gewoon uit. dat mensen het vervelend vinden dat je sneller fietst dan zij, omdat ze te dik zijn, is hun probleem, niet het mijne.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:44 schreef essnhills het volgende:
[..]
Alleen ben jij wel zo'n aso die zich niet aan de regels houdt en gewoon aso is..![]()
Bron: OP
Oke, je geeft dus toe dat mensen wel een beetje gelijk hebben als ze zeggen dat wielrenners aso zijn en niet goed uitkijken en dat je dit zelf ook doet, maar bent oprecht verbaasd als mensen het niet leuk vinden als ze bijna omver gereden worden door zo'n asociale wielrenner die niet goed uitkijkt omdat 'als er niks gebeurd is moeten ze niet zeiken'?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:36 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
dat was serieus, als er niks gebeurt is moet je niet zeiken. typisch voetballers om je zo aan te stellen...
Ik vind het overigens terecht dat je andere fietsers voor hun sokken mag rijden als ze zich niet aan de regels houden. Bijvoorbeeld mensen die met z'n 4en naast elkaar fietsen en zo'n dubbel (2-richtingen) fietspad helemaal gebruiken en niet aan de kant gaan als je belt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:41 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Niet als jouw plezier de dag van andere mensen vergalt.
Wielrenners gaan willens en wetens een uurtje rondfietsen en andere mensen van de sokken rijden, scholieren doen het uit onkunde
En álle marokkanen jatten!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:45 schreef Typisch het volgende:
Ze bellen niet, rijden door rood, schelden je verrot als je niet direct in de berm springt als je ze aan ziet komen, remmen niet als je ze niet ziet aankomen en rijden gewoon frontaal tegen je aan (true story, zelf meegemaakt rip), zijn er vaak tering veel. En bovenal fietsen ze sneller dan ik, waardoor ze eerder ergens zijn de vuilakken.
preciesquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:46 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Oke, je geeft dus toe dat mensen wel een beetje gelijk hebben als ze zeggen dat wielrenners aso zijn en niet goed uitkijken en dat je dit zelf ook doet, maar bent oprecht verbaasd als mensen het niet leuk vinden als ze bijna omver gereden worden door zo'n asociale wielrenner die niet goed uitkijkt omdat 'als er niks gebeurd is moeten ze niet zeiken'?
Dus als jij netjes door groen loopt en bijna omver gereden wordt door een auto die door rood rijdt, dan ben jij de minste niet en zwaait even vriendelijk naar de aso, want ach 'er is toch niks gebeurd en dan moet je niet zeiken'..?
Ik blijf er niet in hangen iig.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:46 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Oke, je geeft dus toe dat mensen wel een beetje gelijk hebben als ze zeggen dat wielrenners aso zijn en niet goed uitkijken en dat je dit zelf ook doet, maar bent oprecht verbaasd als mensen het niet leuk vinden als ze bijna omver gereden worden door zo'n asociale wielrenner die niet goed uitkijkt omdat 'als er niks gebeurd is moeten ze niet zeiken'?
Dus als jij netjes door groen loopt en bijna omver gereden wordt door een auto die door rood rijdt, dan ben jij de minste niet en zwaait even vriendelijk naar de aso, want ach 'er is toch niks gebeurd en dan moet je niet zeiken'..?
En roep vervolgens niet dat alle automobilisten aso's zijn.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik blijf er niet in hangen iig.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:45 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
nee, ik kijk wel gewoon uit. dat mensen het vervelend vinden dat je sneller fietst dan zij, omdat ze te dik zijn, is hun probleem, niet het mijne.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:21 schreef Jeroen44 het volgende:
hebben ze misschien wel een klein beetje gelijk in, ik doe het zelf ook en heb genoeg bijna ongelukken gehad. maar aangezien ik nog nooit iemand heb aangereden, (wel in aanraking gekomen met klein jochie op kinderfietsje, maar dat was zijn schuld!) snap ik niet wat iedereen tegen ze heeft, wij zijn immers degenen die altijd heel hard remmen als er weer zo'n kleine etter de weg op komt rennen....
Nee hoor, ik ben zat Marokkanen tegen gekomen die dat niet doen. Bij racefietsers echter heb ik nog nooit eentje meegemaakt die zich netjes aan de regels hield. Heb er nog nooit eentje bij een stoplicht zien staan, zien wachten bij een rotonde. Laat staan even remmen als je er niet zo makkelijk langs kunt. Gewoon kut volk.quote:
de een minder dan de anderquote:
dat ik ze bijna aanrijd, komt gewoon omdat ze het verstand niet op kunnen brengen om aan de kant te gaan, als je iemand 300x achter je hoort bellen, maar rustig doorfietst alsof er niks aan de hand is.quote:
Mijn punt exact. Omdat jij ze niet kent, ofwel niet opvallen zijn ze er niet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:48 schreef Typisch het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben zat Marokkanen tegen gekomen die dat niet doen. Bij racefietsers echter heb ik nog nooit eentje meegemaakt die zich netjes aan de regels hield. Heb er nog nooit eentje bij een stoplicht zien staan, zien wachten bij een rotonde. Laat staan even remmen als je er niet zo makkelijk langs kunt. Gewoon kut volk.
En ze zitten ook nog eens allemaal aan de dope.
Ik ken zat wielrenners, mijn baas is er zelf eentje en die zegt het zelfde. Gewoon kut volk als ze op die fiets zitten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:50 schreef muzas het volgende:
[..]
Mijn punt exact. Omdat jij ze niet kent, ofwel niet opvallen zijn ze er niet.
Lang niet zo kut als scholieren.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:51 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik ken zat wielrenners, mijn baas is er zelf eentje en die zegt het zelfde. Gewoon kut volk als ze op die fiets zitten.
Daar gaat dit topic dan ook niet over.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lang niet zo kut als scholieren.
Tja, dan moeten we toch eens samen een stukje gaan fietsen, zodat jij je beeld bij kunt stellen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:51 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik ken zat wielrenners, mijn baas is er zelf eentje en die zegt het zelfde. Gewoon kut volk als ze op die fiets zitten.
Maar dat komt doordat het (waarschijnlijk) maar een enkele keer gebeurt. Maar als je bijna elke keer dat je wilt oversteken bijna omver wordt gereden door een eikel in een rode Toyota, dan ga je waarschijnlijk vanzelf een hekel krijgen aan eikels in een rode Toyota. Om maar iets te noemenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik blijf er niet in hangen iig.
Ze moeten niet lullen, ik heb een speciale bel voor op mn racefiets. Dat ding is pas aerodynamisch. Ik ga er juist harder doorquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:25 schreef mstx het volgende:
[..]
Weet je wel hoe zwaar en on-aerodynamisch zo'n bel is, dan gaat je topsnelheid met 10km/h omlaag.
Klopt, maar scholieren zijn een groter gevaar dan wielrenners.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:51 schreef Typisch het volgende:
[..]
Daar gaat dit topic dan ook niet over.
Je komt steeds met andere verhalen.. Eerst geef je toe nooit uit te kijken en aso te zijn, vervolgens kijk je wel altijd uit en komt het gewoon omdat mensen er niet tegen kunnen dat jij harder gaat, en nu ligt het er ineens aan dat mensen niet reageren op je fietsbel.. Wat is het nou TS?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:50 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
dat ik ze bijna aanrijd, komt gewoon omdat ze het verstand niet op kunnen brengen om aan de kant te gaan, als je iemand 300x achter je hoort bellen, maar rustig doorfietst alsof er niks aan de hand is.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Klopt, maar scholieren zijn een groter gevaar dan wielrenners.
Heb overigens zelf vanmorgen zo'n snotaap nog een duw verkocht omdat hij ineens een fietspad op kwam fietsen zonder zich ook maar een beetje te bekommeren om verkeersborden of andere weggebruikers met als gevolg dat ik ineens vol in de ankers moest omdat ik anders tegen 'm aan geknalt was. (en dat niet eens op m;n racefiets!)
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:51 schreef Typisch het volgende:
[..]
Daar gaat dit topic dan ook niet over.
Ik kom sinds een jaar nooit meer in Limburg en dat houd ik zo, dus nee bedankt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:52 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Tja, dan moeten we toch eens samen een stukje gaan fietsen, zodat jij je beeld bij kunt stellen.
Dan wil ik even die gare mamafietsen noemen, die dingen passen zo lekker in een fietsenstalling. (NOT!)quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik wil ook graag babyboomers op een e-bike in dit bash topic betrekken.
Babyboomers op een e-bike
ik heb nooit gezegd dat ik aso ben, alleen dat iedereen denkt dat ze allemaal aso zijn, omdat je een keer een nare ervaring hebt gehad met een racefietser. dat is hetzelfde als "mijn vriendje maakte het uit, dus alle jongens zijn eikels"quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:55 schreef essnhills het volgende:
[..]
Je komt steeds met andere verhalen.. Eerst geef je toe nooit uit te kijken en aso te zijn, vervolgens kijk je wel altijd uit en komt het gewoon omdat mensen er niet tegen kunnen dat jij harder gaat, en nu ligt het er ineens aan dat mensen niet reageren op je fietsbel.. Wat is het nou TS?
Maar je bent wel aso.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:57 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
ik heb nooit gezegd dat ik aso ben, alleen dat iedereen denkt dat ze allemaal aso zijn, omdat je een keer een nare ervaring hebt gehad met een racefietser. dat is hetzelfde als "mijn vriendje maakte het uit, dus alle jongens zijn eikels"
wat is er mis met 40 in de bebouwde kom? kan jouw reactievermogen dat niet aan?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:29 schreef Pharkus het volgende:
Ga gewoon de polder in als je 40 wil rijden en probeer dat niet in een woonwijk te halen
In je OP staat toch echt wat anders hoorquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:57 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
ik heb nooit gezegd dat ik aso ben, alleen dat iedereen denkt dat ze allemaal aso zijn, omdat je een keer een nare ervaring hebt gehad met een racefietser. dat is hetzelfde als "mijn vriendje maakte het uit, dus alle jongens zijn eikels"
Tevens dit:quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:21 schreef Jeroen44 het volgende:
hebben ze misschien wel een klein beetje gelijk in, ik doe het zelf ook en heb genoeg bijna ongelukken gehad. maar aangezien ik nog nooit iemand heb aangereden, (wel in aanraking gekomen met klein jochie op kinderfietsje, maar dat was zijn schuld!) snap ik niet wat iedereen tegen ze heeft, wij zijn immers degenen die altijd heel hard remmen als er weer zo'n kleine etter de weg op komt rennen....
quote:
Je stelling klopt net zo min, niet iedereen vindt of denkt dat alle wielrenners aso's zijn.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:57 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Eigenlijk vind ik dat wielrenners op de weg moeten en dan moeten alle auto's bidons en extra wielen meenemen en aangeven als een wielrenner daar om vraagt.
Dat is voor de automobilisten ook leuk om eens mee te maken hoe dat nu voelt om een wielrenner te zijn, al is het maar vanuit de volgwagen.
in nederlandquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:59 schreef muzas het volgende:
Oh, en ik kan iedereen aanraden om mensen in een radioshack pakje voor bolle autist uit te maken.
Dat je dan op mij loopt te kankeren omdat je bijna op de motorkap zat omdat je door rood licht moest crossen omdat je anders je 'snelheid' kwijt was. Ga gewoon ergens spelen waar je niemand tot last bent.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:59 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wat is er mis met 40 in de bebouwde kom? kan jouw reactievermogen dat niet aan?
aangezien jij aan voetbal doet ben je een vreselijke aansteller, en ga je om niks op het veld liggen janken. leuk joh, dat generaliseren.quote:
Je tijd verdoen aan een b-sportquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:02 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
aangezien jij aan voetbal doet ben je een vreselijke aansteller, en ga je om niks op het veld liggen janken. leuk joh, dat generaliseren.
we hadden het over 40 bbk, als jij dat argument al verliest en je dus maar moet verzinnen dat ik door rood reed ben je gewoon een seniele oude lul en mag je je rbw inleveren, koop maar een brilquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:01 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Dat je dan op mij loopt te kankeren omdat je bijna op de motorkap zat omdat je door rood licht moest crossen omdat je anders je 'snelheid' kwijt was. Ga gewoon ergens spelen waar je niemand tot last bent.
Dat ook inderdaad, ik vind heus niet alle wielrenners aso's. Alleen die wielrenners die zich als aso gedragen, zich niet aan de regels houden en er vanuit gaan dat het ieders doel is om wielrenners het zo gemakkelijk mogelijk maken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:00 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Je stelling klopt net zo min, niet iedereen vindt of denkt dat alle wielrenners aso's zijn.
Tijdens wedstrijden doen ze dat ook gewoon.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:02 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
aangezien jij aan voetbal doet ben je een vreselijke aansteller, en ga je om niks op het veld liggen janken. leuk joh, dat generaliseren.
Zegt de knul met een jank topic.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:04 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
jij verdoet je tijd aan liggen janken om niks...
ik jank niet, ik vind het gewoon vervelend dat iedereen om niks loopt te janken als ze een snellere fiets niet bij kunnen houden.quote:
Gewoon aanrijden. Toch al oud. Denk dat kutwijf wel niet. Net bezig KOM'metje te pakken.. gaat zo'n verlepte kuthoer in de weg waggelen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:05 schreef Limburg82 het volgende:
Ik ben gisteren nog voor een omaatje op een zebrapad gestopt. Had er makkelijk omheen gekund, maar dacht, het is mooi weer, heb er zin in, laat ik eens stoppen.
Ik heb de groene ventieldoppen wel verdiend.
Je doet net alsof remmen voor andere mensen iets heel speciaals is terwijl het volstrekt normaal is om het te doen. De weg is niet van jullie.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:21 schreef Jeroen44 het volgende:
snap ik, maar er zijn genoeg mensen die dat wel denken, aangezien ze zomaar de weg oplopen zonder ook maar te denken "zou er misschien ook iemand aan komen? nee vast niet, de weg is immers van mij...."quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:06 schreef Faux. het volgende:
[..]
Je doet net alsof remmen voor andere mensen iets heel speciaals is terwijl het volstrekt normaal is om het te doen. De weg is niet van jullie.
Eens. Als je geluk hebt zit er een deuk in je wiel kan je die daarna verhalen op die gare oude doos wegens illegaal oversteken en een nieuw setje carbon knallers van kopenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:06 schreef muzas het volgende:
[..]
Gewoon aanrijden. Toch al oud. Denk dat kutwijf wel niet. Net bezig KOM'metje te pakken.. gaat zo'n verlepte kuthoer in de weg waggelen.
Bij het langsrijden nog wat mierzoete isostar in d'r bek tuffen.
Je jankt welquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:06 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
ik jank niet, ik vind het gewoon vervelend dat iedereen om niks loopt te janken als ze een snellere fiets niet bij kunnen houden.
Ik denk dat de meeste mensen die zomaar oversteken dat uit haast of onwetendheid doen, niet omdat ze denken dat de hele weg van hun is. Wielrenners daarentegen fietsen bewust breeduit over de hele weg en gaan voor niets en niemand aan de kant.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:08 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
snap ik, maar er zijn genoeg mensen die dat wel denken, aangezien ze zomaar de weg oplopen zonder ook maar te denken "zou er misschien ook iemand aan komen? nee vast niet, de weg is immers van mij...."
Wat wil je er aan gaan doen dan?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:10 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
zegt ie huilend, stel je voor dat ie me niet gelijk geeft? *jank*
das niet waar. jij vind nu dat ik niet zo moet denken over iedereen die zomaar de weg oversteekt, jij zou net zomin over racefietsers moeten denken. ik ga gewoon voor iedereen aan de kant.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:10 schreef Faux. het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen die zomaar oversteken dat uit haast of onwetendheid doen, niet omdat ze denken dat de hele weg van hun is. Wielrenners daarentegen fietsen bewust breeduit over de hele weg en gaan voor niets en niemand aan de kant.
Je vertelde net nog dat je last had van huilbuien en dat je dan graag topics opent op FOK!.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:12 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
waaraan? ik heb geen probleem. dat jij er wel een hebt, zoek je zelf maar uit.
Dit dusquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:24 schreef tuut-chips het volgende:
Als iemand die 30 km per dag fietst:
Wielrenners bellen niet. Wielrenners worden boos als je niet voor ze aan de kant gaat, ook al bellen ze niet. Begrijpelijk, want als een wielrenner moet remmen is hij al z'n snelheid kwijt en da's natuurlijk zonde.
MAAR WIELRENNERS MOETEN GEWOON ZORGEN DAT ZE EEN BEL HEBBEN anders verdienen ze het om van hun fiets getrapt te worden.
Nooit begrepen hoe vrouwen aan hun eigenwaarde komen als ze alleen maar gezien worden als broedmachines en hun praatjes niet waar kunnen maken, omdat ze nog geen deuk in een pakje boter slaan.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:11 schreef Croissant.fr het volgende:
Waar ik rij op de scooter rijden er met mooi weer vaak wielrenners (dat type met bierbuiken, strakke broekjes, een helm op en een willekeurige reclame van de boerderij om de hoek). Ik moet langs de snelweg rijden en dit fietspad is parallel aan de oprit van de snelweg. Deze loopt in een vrij scherpe bocht.
Ik heb een keer meegemaakt dat ik de bocht nam, en er misschien wel 5 wielrenners naast elkaar fietsten en ik maar 1 meter de ruimte (ongeveer) had om hier langs te rijden. Vervolgens ging ik toeteren en ze uitschelden, vonden ze niet zo leuk (hoofd omdraaien).
Verder rijden ze regelmatig op de weg. Hoe gek ben je als auto;s daar 50 rijden? Ik reed hem voorbij over de autoweg (45 km scooter) en wees hem aan waar het fietspad was. Vond hij niet zo leuk.
Ik ben eigenwijs ja. Maar wielrenners, die haat ik gewoon. Punt uit.
oh ja joh? ga bij je moeder uithuilen ipv jezelf met onzin ergens onderuit proberen te lullen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:12 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Je vertelde net nog dat je last had van huilbuien en dat je dan graag topics opent op FOK!.
Ze geven je een meter en je komt er niet langs en dan ben jij diegene die gaat schelden. Wie is hier de aso?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:11 schreef Croissant.fr het volgende:
Waar ik rij op de scooter rijden er met mooi weer vaak wielrenners (dat type met bierbuiken, strakke broekjes, een helm op en een willekeurige reclame van de boerderij om de hoek). Ik moet langs de snelweg rijden en dit fietspad is parallel aan de oprit van de snelweg. Deze loopt in een vrij scherpe bocht.
Ik heb een keer meegemaakt dat ik de bocht nam, en er misschien wel 5 wielrenners naast elkaar fietsten en ik maar 1 meter de ruimte (ongeveer) had om hier langs te rijden. Vervolgens ging ik toeteren en ze uitschelden, vonden ze niet zo leuk (hoofd omdraaien).
Verder rijden ze regelmatig op de weg. Hoe gek ben je als auto;s daar 50 rijden? Ik reed hem voorbij over de autoweg (45 km scooter) en wees hem aan waar het fietspad was. Vond hij niet zo leuk.
Dikke wijven op scootersquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:11 schreef Croissant.fr het volgende:
Hoezo zou ik me ergens onderuit moeten lullen, maak er een topic over zou ik zeggen. Jankbal.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:15 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
oh ja joh? ga bij je moeder uithuilen ipv jezelf met onzin ergens onderuit proberen te lullen.
Waar lees je dat ik vind dat jij zo over zulke mensen moet gaan denken? Ik vind het ook ontzettend irritant als er iemand zomaar oversteekt. En jij kan wellicht aan de kant gaan, heel veel van je mede-wielrenners doen het niet. Het is al zo vaak gebeurd dat ik rustig op een smal weggetje zat te wandelen en letterlijk de berm in werd geduwd inclusief het bijbehorende gescheld doordat een groepje volwassen kleuters op een racefietsje erlangs wilde.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:11 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
das niet waar. jij vind nu dat ik niet zo moet denken over iedereen die zomaar de weg oversteekt, jij zou net zomin over racefietsers moeten denken. ik ga gewoon voor iedereen aan de kant.
jij gaat op de snelweg ook wel opeens naar links als er iemand aankomt?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:06 schreef Faux. het volgende:
[..]
Je doet net alsof remmen voor andere mensen iets heel speciaals is terwijl het volstrekt normaal is om het te doen. De weg is niet van jullie.
Ga ergens anders fietsen zou ik zeggenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:13 schreef muzas het volgende:
En hondenbezitters... Serieus... Zo'n wandelpad in het park is al zo smal... Ga ergens anders lopen. Altijd als ik net lekker topsnelheidje neer aan zetten ben gaat er zo'n harige schijtfabriek in de weg lopen. Hou ze aan de lijn en ga lekker in je achtertuin met die mormels spelen.
Om het ze af te leren sla ik die beesten nu met m'n handpomp in het voorbijrijden.
wat is de maximum snelheid op een fietspad dan?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:24 schreef Casos het volgende:
Omdat je aan het racen bent op de openbare weg / fietspad, daarom! Voor zoiets zijn er wielerbanen en andere afgesloten parcours, waar je naar hartenlust kan racen, maar niet op de openbare weg.
ik hoop dat je weet wat ik bedoelquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
jij gaat op de snelweg ook wel opeens naar links als er iemand aankomt?
maar 1 meter ruimte? ah gossie, de gemiddelde bestuurder laat amper 50 cm tussen de auto en de fietsers die ze inhalen over, hand uitsteken, zo hand mogelijk tegen de auto rammen en ze snappen het weerquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:11 schreef Croissant.fr het volgende:
Dat heet defensief rijdenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:10 schreef Faux. het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen die zomaar oversteken dat uit haast of onwetendheid doen, niet omdat ze denken dat de hele weg van hun is. Wielrenners daarentegen fietsen bewust breeduit over de hele weg en gaan voor niets en niemand aan de kant.
Ik ben niet dik, m'n scooter is een Vespa met een windscherm en daar heb je minstens 1,5m voor nodig want je ego rijdt ook mee.quote:
Fixed!quote:
ik rijd geen auto, nee dus.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Daarom ook mijn vraag; doe jij dat regelmatig?
Jaloezie heet datquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:19 schreef Jeroen44 het volgende:
iedereen vind het blijkbaar gewoon leuk om iedereen die ze niet bij kunnen houden, en iedereen die net wat te weinig ruimte overlaat te haten. erg logisch.
Maar op de fiets wel?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:20 schreef Faux. het volgende:
[..]
ik rijd geen auto, nee dus. [ afbeelding ]
Nee het is gewoon leuk om huilebalken die voorbij komen te fietsen van de weg te tikken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:19 schreef Jeroen44 het volgende:
iedereen vind het blijkbaar gewoon leuk om iedereen die ze niet bij kunnen houden, en iedereen die net wat te weinig ruimte overlaat te haten. erg logisch.
ik rijd iemand die ineens oversteekt niet plat jaquote:
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:21 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Nee het is gewoon leuk om huilebalken die voorbij komen te fietsen van de weg te tikken.
net zo leuk om over alles te lopen janken? denk het niet. lijkt me heerlijk, om over al je ellende even flink uit te huilen. maar doe dat bij je moeder ofzo...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:21 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Nee het is gewoon leuk om huilebalken die voorbij komen te fietsen van de weg te tikken.
Zo'n windscherm is maar 50 cm breed. Je ontbeert enige vorm van inschattingsvermogen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:19 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
Ik ben niet dik, m'n scooter is een Vespa met een windscherm en daar heb je minstens 1,5m voor nodig want je ego rijdt ook mee.
goedemorgen dit is het museum wij hebben nog interesse gr grquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Tijdje terug nog een echte Jan Jansen fiets gekocht trouwens. Was maar 4000 Euro. Schijnt dat ie daar nog de vuelta van 67 op heeft gereden
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:21 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Leef er mee.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:22 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
net zo leuk om over alles te lopen janken? denk het niet. lijkt me heerlijk, om over al je ellende even flink uit te huilen. maar doe dat bij je moeder ofzo...
Nee want daar heb je een auto voor nodig, zover waren we al, maar als jij een slinger naar links maakt moeten anderen voor jou remmen toch?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:22 schreef Faux. het volgende:
[..]
ik rijd iemand die ineens oversteekt niet plat ja
Als ik bij een zebrapad oversteek en er komt toevallig een wielrenner aan moet ik maar aan de kant springen toch?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee want daar heb je een auto voor nodig, zover waren we al, maar als jij een slinger naar links maakt moeten anderen voor jou remmen toch?
Nee, doorlopen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:25 schreef essnhills het volgende:
[..]
Als ik bij een zebrapad oversteek en er komt toevallig een wielrenner aan moet ik maar aan de kant springen toch?
Of je nou aan de kant springt of niet, remmen beginnen ze niet aan.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:25 schreef essnhills het volgende:
[..]
Als ik bij een zebrapad oversteek en er komt toevallig een wielrenner aan moet ik maar aan de kant springen toch?
Waar heb je het nou allemaal overquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee want daar heb je een auto voor nodig, zover waren we al, maar als jij een slinger naar links maakt moeten anderen voor jou remmen toch?
jawel hoor, dat ze niet voor jou remmen ligt gewoon aan hoe chagrijnig jij bent....quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:26 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Of je nou aan de kant springt of niet, remmen beginnen ze niet aan.
Het maakt mij vrij weinig uit of ze vol op me knallen, mijn fiets kost toch maar 75 euro.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:27 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
jawel hoor, dat ze niet voor jou remmen ligt gewoon aan hoe chagrijnig jij bent....
En toen ik dat deed reedt die wielrenner me aan, was zijn fiets kapot en was hij boos op mijquote:
En wat doe jij dan in zo'n situatie? Als je dan iemand vol aanrijdt terwijl diegene voorrang heeft? Biedt je dan netjes je excuses aan?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:27 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
jawel hoor, dat ze niet voor jou remmen ligt gewoon aan hoe chagrijnig jij bent....
Ik bedoel te zeggen, dat wanneer jij doorloopt, de wielrenner achter langs kan fietsen en beide dus niet hoeven te stoppen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:28 schreef essnhills het volgende:
[..]
En toen ik dat deed reedt die wielrenner me aan, was zijn fiets kapot en was hij boos op mij![]()
(Ik val jou niet aan Limburg82, aan je reacties te lezen ben jij een van de wielrenners die wél weten hoe het hoort, in tegenstelling tot een paar andere posters hier in het topic)
ik rijd niemand aan, vooral omdat ik niet in drukke gebieden rijd... en als ik toch iemand aanrijd komt dat wel omdat diegene aan de verkeerde kant van de weg rijd.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:29 schreef essnhills het volgende:
[..]
En wat doe jij dan in zo'n situatie? Als je dan iemand vol aanrijdt terwijl diegene voorrang heeft? Biedt je dan netjes je excuses aan?
Dan moet de wielrenner er wel op anticiperen dat hij lichtelijk moet uitwijken om mij niet aan te rijden. Dat deed hij dus niet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:29 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Ik bedoel te zeggen, dat wanneer jij doorloopt, de wielrenner achter langs kan fietsen en beide dus niet hoeven te stoppen.
Je moet gewoon stoppen bij een zebrapad als er mensen op lopen. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:29 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Ik bedoel te zeggen, dat wanneer jij doorloopt, de wielrenner achter langs kan fietsen en beide dus niet hoeven te stoppen.
Klopt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:31 schreef essnhills het volgende:
[..]
Dan moet de wielrenner er wel op anticiperen dat hij lichtelijk moet uitwijken om mij niet aan te rijden. Dat deed hij dus niet.
Is goed de volgende keer rem ik niet voor je of voor je makkerquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:03 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
we hadden het over 40 bbk, als jij dat argument al verliest en je dus maar moet verzinnen dat ik door rood reed ben je gewoon een seniele oude lul en mag je je rbw inleveren, koop maar een bril
Geen idee, maar het hele probleem met die wieldebielen is dat ze geen enkele keer snelheid willen minderen. Ze moeten en zullen hun tempo aanhouden, ten kostte van zo een beetje alles. Zo werkt het niet. En je zal je iig aan de geldende maximumsnelheid voor auto's moeten houden, dus stapvoets op een woonerf en niet harder dan 30 in een 30 km zone.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:17 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
wat is de maximum snelheid op een fietspad dan?
een beetje om elkaar denken kan geen kwaad. Wielrenners even de benen stilhouden wanneer ze willen passeren. 'normale' fietsers gewoon aan de kant gaan wanneer er gebeld wordt of wanneer iemand iets als 'pardon' roept. Hiervoor hoeft er niet eerst omgekeken en geslingerd te worden. Ook moet je niet verwachten dat wanneer je met oortjes in fietst de wielrenner geduldig blijft wachten totdat je het signaal hoort.
Enige reden om te remmen is dat je anders altijd 50% schuld hebt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:33 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Is goed de volgende keer rem ik niet voor je of voor je makkerauto is toch aan vervanging toe.
prima, en voor de rest 50 binnen de bebouwde kom en 80 erbuiten?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:33 schreef Casos het volgende:
[..]
Geen idee, maar het hele probleem met die wieldebielen is dat ze geen enkele keer snelheid willen minderen. Ze moeten en zullen hun tempo aanhouden, ten kostte van zo een beetje alles. Zo werkt het niet. En je zal je iig aan de geldende maximumsnelheid voor auto's moeten houden, dus stapvoets op een woonerf en niet harder dan 30 in een 30 km zone.
Verzekeringswerk.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:34 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Enige reden om te remmen is dat je anders altijd 50% schuld hebt.
Naast de max. snelheid zijn er ook nog andere verkeersregels. Zoals dat voetgangers op een zebrapad voorrang hebben, rechts gaat voor, als er een object op jouw weghelft staat moet jij je tegenligger voorrang geven etc. Dat doen veel (niet alle) wielrenners niet omdat ze dan hun snelheid kwijt zijn. Dat ze zich aan de snelheid houden wil niet zeggen dat je daardoor alle andere regels maar mag vergeten..quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:36 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
prima, en voor de rest 50 binnen de bebouwde kom en 80 erbuiten?
Je miept dus behoorlijk. Wielrenners fietsen meestal rond de 30, dus prima binnen de snelheidsgrens. Ander volk is gewoon zo traag dat ze het hard vinden.
ik beschrijf hoe iedereen over ze denken...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:38 schreef HiddenResponse het volgende:
TS beschrijft de gemiddelde wielrenner eerst als asociaal en egoistisch en vraagt zich daarna af wat iedereen tegen wielrenners hebben ? Waar is de logica ?
Je bevestigd het zelf hoor...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:39 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
ik beschrijf hoe iedereen over ze denken...
neequote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:40 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Je bevestigd het zelf hoor...
net als op de rechterhelft blijven fietsen en niet met meer dan 2 mensen naast elkaar. Als mensen zich daaraan houden kunnen wielrenners eenvoudig passeren. Zij hebben niet zoveel ruimte nodig.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:38 schreef essnhills het volgende:
[..]
Naast de max. snelheid zijn er ook nog andere verkeersregels. Zoals dat voetgangers op een zebrapad voorrang hebben, rechts gaat voor, als er een object op jouw weghelft staat moet jij je tegenligger voorrang geven etc. Dat doen veel (niet alle) wielrenners niet omdat ze dan hun snelheid kwijt zijn. Dat ze zich aan de snelheid houden wil niet zeggen dat je daardoor alle andere regels maar mag vergeten..
En als mensen dan antwoord geven op je vraag waarom iedereen zo denkt over de gemiddelde wielrenner ben je het er niet mee eens..quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:39 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
ik beschrijf hoe iedereen over ze denken...
Maar daar mag je niks over zeggen want alleen wielrenners zijn kutquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:41 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
net als op de rechterhelft blijven fietsen en niet met meer dan 2 mensen naast elkaar. Als mensen zich daaraan houden kunnen wielrenners eenvoudig passeren. Zij hebben niet zoveel ruimte nodig.
inderdaad. iedereen generaliseerd veel te veel over wielrenners.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:41 schreef essnhills het volgende:
[..]
En als mensen dan antwoord geven op je vraag waarom iedereen zo denkt over de gemiddelde wielrenner ben je het er niet mee eens..
quote:
ja....quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:21 schreef Jeroen44 het volgende:
Klopt. Net zoals dat het net zo aso is als mensen niet aan de kant gaan voor wielrenners die netjes bellen als ze willen inhalen op plaatsen waar dat makkelijk kan. Die mensen zijn net zo aso.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:41 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
net als op de rechterhelft blijven fietsen en niet met meer dan 2 mensen naast elkaar. Als mensen zich daaraan houden kunnen wielrenners eenvoudig passeren. Zij hebben niet zoveel ruimte nodig.
Je zegt toch zelf: ik doe het zelf ook / misschien hebben ze gelijk.quote:
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar daar mag je niks over zeggen want alleen wielrenners zijn kut
Ten eerste heb ik meerdere keren aangegeven dat dit niet voor alle wielrenners geldt, en dat andere weggebruikers zich ook aan de regels dienen te houdenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:42 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
inderdaad. iedereen generaliseerd veel te veel over wielrenners.
ik vraag me ook af of je net als twentefc om alles gaat lopen zeuren...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:48 schreef Weakling het volgende:
Ik vraag me toch nog steeds af wat TS heeft bewogen om zich op Fok! te registreren puur en alleen om dit topic te kunnen starten.
Okay, ik snap het: troll. Da's verder prima. Je vermaakt het volk hier al 5 pagina's opperbest blijkbaar, dus ga vooral door.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:49 schreef Jeroen44 het volgende:
ik vraag me ook af of je net als twentefc om alles gaat lopen zeuren...
Ik vraag me af wanneer je 12e verjaardag is.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:49 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
ik vraag me ook af of je net als twentefc om alles gaat lopen zeuren...
dat het eerste wat ik op dit forum deed zo'n topic openen was, is gewoon toeval.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:50 schreef Weakling het volgende:
[..]
Okay, ik snap het: troll. Da's verder prima. Je vermaakt het volk hier al 5 pagina's opperbest blijkbaar, dus ga vooral door.
Toeval bestaat nietquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:51 schreef Jeroen44 het volgende:
dat het eerste wat ik op dit forum deed zo'n topic openen was, is gewoon toeval.
ik vraag me af of jij ooit ophoud met zijken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:51 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ik vraag me af wanneer je 12e verjaardag is.
Ik vraag me af wanneer jij een cursus Nederlands neemt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:52 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
ik vraag me af of jij ooit ophoud met zijken.
Dat kan geen toeval zijn ...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:52 schreef Jeroen44 het volgende:
meestal ben ik het daar mee eens, maar nu even niet.
volgens de fokkertjes moet je keihard in de ankersquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:27 schreef Faux. het volgende:
[..]
Waar heb je het nou allemaal overAls ik fiets en er steekt iemand over, fiets ik om diegene heen. Kleine moeite, toch?
voor nog geen goud ga ik ooit op een racefiets zitten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
volgens de fokkertjes moet je keihard in de ankersdus jij bent een foute wielrenner!
het leed is al gedaan..quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:48 schreef Faux. het volgende:
[..]
voor nog geen goud ga ik ooit op een racefiets zitten.
Dude, wat een enorm kutargument!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:06 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
ik jank niet, ik vind het gewoon vervelend dat iedereen om niks loopt te janken als ze een snellere fiets niet bij kunnen houden.
Flikker dat je bentquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:21 schreef Jeroen44 het volgende:
(wel in aanraking gekomen met klein jochie op kinderfietsje, maar dat was zijn schuld!)
Wat is de Action?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Een bel kost een euro bij de Action, doe de mensheid een lol
want die is van jou natuurlijkquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:50 schreef Frank_Drebin het volgende:
Succesvol trolltopic.
Verder; omdat het arrogante bokkenlullen zijn die er naast dat er niet uitzien in hun pakjes die zo strak zitten dat ieder spermacelletje inmiddels wel gedood moet zijn - ook ergens wel weer een voordeel - mensen te denken dat de hele weg van hen is.
en doen tranen op het asfalt morsen omdat 45km/u toch wel hard aankwam zekerquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:54 schreef tufkai het volgende:
[..]
Dude, wat een enorm kutargument!
De reden dat wielrenners niet altijd even gewaardeerd worden ligt zeer waarschijnlijk in het feit dat ze denken dat ze altijd voorrang hebben als ze in groepsverband aan het fietsen zijn en zelfs de weg opeisen terwijl ze op het fietspad horen.
Ik vind het altijd leuk om juist geen voorrang te verlenen als ze dat eisen. Ik kom van rechts, ik heb voorrang dus ik neem dan ook voorrang. Helemaal als er een groepje wielrenners van links aan komt rijden die druk beginnen te roepen/bellen om aan te kondigen dat ze eraan komen.
Joh, wat leuk! Maar ik ga niet voor jullie stoppenomdat jullie denken voorrang te krijgen.
Racefietsers in groepsverband
Nog nooit aangereden door racefietsers... wel vriendelijke bedankjes van ze gehadquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
en doen tranen op het asfalt morsen omdat 45km/u toch wel hard aankwam zeker
dus eigenlijk ben je niet zon stoere internetheld die fietser doorrijd?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:49 schreef tufkai het volgende:
[..]
Nog nooit aangereden door racefietsers... wel vriendelijke bedankjes van ze gehad
Door te zorgen dat in het ergste geval wel tijdig kan stoppen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:54 schreef Life2.0 het volgende:
Maar als ze stiekem voorrang nemen rijd jij wel door, hoe doe je dat dan?
Waarom doe je er dan geen bel op? Zelf heb ik zo één:quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:25 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Het is idd niet snel goed als je op een racefiets zit. Ik ben op fietspaden enz. altijd erg voorzichtig, maar heb geen bel. Ik ben ook geen schreeuwer, maar nader de mensen met een lage snelheid en verzoek netjes of ik er langs mag.
Hoe vaak ik wel niet uitgescholden ben. Ik had namelijk een bel moeten hebben. Beetje negatief stigma gekregen dat wielrennen.
Zal mij toch een zorg zijn als hun op dr mail gaan als een spelletje domino. Ik denk uiteraard wel aan mijn eigen hachje... Ze krijgen pas voorrang als ik te laat op de kruising ben om voorrang te krijgen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:11 schreef Life2.0 het volgende:
en dus creeer je gevaarlijke situaties, ja enig
Oh jij bent een -ikke in muh autotjuh, iedereen voor mai wijkeuh-quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:31 schreef tufkai het volgende:
[..]
Zal mij toch een zorg zijn als hun op dr mail gaan als een spelletje domino. Ik denk uiteraard wel aan mijn eigen hachje... Ze krijgen pas voorrang als ik te laat op de kruising ben om voorrang te krijgen.
Dat weegt 30 gram ofzo en dat kunnen die tere zieltjes niet extra hebben op hun fiets. Hoe lichter hoe beter he?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:13 schreef RuckTape het volgende:
[..]
Waarom doe je er dan geen bel op? Zelf heb ik zo één:
[ afbeelding ]
Nope, want ik heb geen autoquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Oh jij bent een -ikke in muh autotjuh, iedereen voor mai wijkeuh-!
je bent dus gewoon jaloers met je dikke pensquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:34 schreef tufkai het volgende:
[..]
Nope, want ik heb geen autoIk ben een brokkenpiloot op de fiets en inmiddels alweer 18 jaar schadevrij.
Dan is mijn fiets niet meer zo gestroomlijnd en kom ik minder gesoigneerd over.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:13 schreef RuckTape het volgende:
[..]
Waarom doe je er dan geen bel op? Zelf heb ik zo één:
[ afbeelding ]
Dat is geen racefietsen meer. Dat is gewoon uitzonderlijk zwaar transport vergelijken met F1...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:51 schreef Awesome_ het volgende:
[ afbeelding ]
geen bel voor deze jongen! Aërodynamica FTW!
dikkiequote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:40 schreef tufkai het volgende:
Nee hoor, want ik heb meerdere fietsen; 2 daarvan zijn racefietsen.
Inmiddels wel een wat dikkere pens, maar dat heeft een andere reden.
Lullig voor je maar het lijkt erop dat het overgrote deel van je "collega's" het verpesten omdat zij zich asociaal gedragen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:38 schreef Limburg82 het volgende:
En de politie met 12,3km/u erachteraan?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:17 schreef essnhills het volgende:
Trouwens, fietsbellen zijn gewoon verplicht, ook op racefietsen.
Politie, gaat aan de slag!![]()
Wel politie te fiets natuurlijk! Kunnen ze gelijk hun conditie verbeterenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:22 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En de politie met 12,3km/u erachteraan?
Je moet niet stoppen maar voorrang verlenen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:31 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Je moet gewoon stoppen bij een zebrapad als er mensen op lopen. Zo moeilijk is dat toch niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |