Hoezo kleiner?quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:55 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
onderste kaart is kleiner, dus je vergelijking is niet helemaal netjes.
De FOK!correspondent ben je momenteel haha.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:27 schreef Tanin het volgende:
Ik zit momenteel in New Jersey. Eten en drinken is ingeslagen, stroom en TV doen het nog.
Vanochtend sterke wind gehad, maar inmidels heel rustig, klein beetje regen.
Verwachting is dat het morgen te keer zal gaan...
Over dat de orkanen meestal wegdraaien: die stormen kwamen meestal niet recht op NJ/NY afstormen, maar er vlak langs, dit ziet er anders uit, en men maakt zich zorgen.
Bij mij zijn ze exact even groot. Van lake Okeechobee in het zuiden tot lake Michigan in het noorden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:55 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Dit is wel opvallend inderdaad.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:36 schreef Co_OL het volgende:
Nou valt me wel op als er een storm over Amerika komt is de media er vol van... als Taiwan een CAT 4 of 5 voor hun kiezen krijgt dan hoor je bar weinig...
Of de Filipijnen, Japan, China... Maar goed.. das normaalquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:36 schreef Co_OL het volgende:
Nou valt me wel op als er een storm over Amerika komt is de media er vol van... als Taiwan een CAT 4 of 5 voor hun kiezen krijgt dan hoor je bar weinig...
je hebt gelijk, sorry, ik keek niet goed.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:01 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Bij mij zijn ze exact even groot. Van lake Okeechobee in het zuiden tot lake Michigan in het noorden.
De Filipijnen zijn helaas in alle opzichten minder voorbereid op een storm dan New York, ook al komen ze meerdere keren per jaar voor.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:11 schreef DeParo het volgende:
Die landen zijn, zover dat kan, ook gebouwd op allerlei natuurgeweld.
Voor zover ik weet is New York dat toch een stuk minder.
Inderdaad, 'leuke' camquote:
Niks opvallends aan als je de hele tijd naar westerse media blijft kijken. Ga voor de grap eens een tijdje Aljazeera volgen en je krijgt een heel ander beeld van de wereld.quote:
Irene heeft heel veel draaikracht zo te zien, Sandy is wel groot maar weinig beweging zo te zien. Irene lijkt echt op een draaikolk.quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:54 schreef Frutsel het volgende:
Even ter vergelijking...
Orkaan Irene die vorig jaar de oostkust van de VS schampte en 19 miljard dollar schade veroorzaakte... en de huidige orkaan Sandy...
[ afbeelding ]
Tel uit je winst
Klopt, toch had Irene een kerndruk van 951 mbar toen ze bij de Carolina's was (normaliter voor Categorie 3 orkaan) en was die orkaan in Augustus, dus warmer zeewater en betere omstandigheden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Irene heeft heel veel draaikracht zo te zien, Sandy is wel groot maar weinig beweging zo te zien. Irene lijkt echt op een draaikolk.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
http://www.beurs.nl/nieuw(...)-de-verenigde-staten
"Scholen, die meer dan een miljard studenten dienen, worden eveneens gesloten totdat de storm is gaan liggen. Burgemeester Michael Bloomberg meldde dat een geschatte 375.000 inwoners hun"![]()
Ik vind het spannend, ik volg het nu al sinds gisterenmiddag. Je hoopt dat er niemand gewond raakt natuurlijk, maar buiten dat, Go !quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klopt, toch had Irene een kerndruk van 951 mbar toen ze bij de Carolina's was (normaliter voor Categorie 3 orkaan) en was die orkaan in Augustus, dus warmer zeewater en betere omstandigheden.
Zeewater is nu kouder want het is al oktober. Sandy heeft een druk van 946 mbar dacht ik. Best een bizarre waarde plus dat ze met de naderende winterstorm uit het westen aan het rommelen is wat volgens meteorologen een uniek systeem kan opleveren.
Blijft afwachten wat de komende 24-30 uur brengt qua enorme hoeveelheden neerslag, overstromingen, windsnelheden, tornado's etc etc
Heeft met de frequentie van doen (orkaan Sandy is een uitzonderlijk geval) en ook dat de media meer op de VS gericht zijn (nog) dan op het verre oosten.quote:
Als het al zo is, scheelt het niet bar veel.quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:55 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Oh, maar da's gewoon waar. MIT zet namelijk al hun colleges online, en iedereen in India kan die bekijkenquote:Op maandag 29 oktober 2012 13:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
http://www.beurs.nl/nieuw(...)-de-verenigde-staten
"Scholen, die meer dan een miljard studenten dienen, worden eveneens gesloten totdat de storm is gaan liggen. Burgemeester Michael Bloomberg meldde dat een geschatte 375.000 inwoners hun"![]()
Er zijn een paar verschillende op die site, gewoon steeds next webcam klikken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:37 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Zijn er nog meer webcams zoals deze?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |