abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118308368
quote:
Is de elektromagnetische straling van mobieltjes wel of niet slecht voor je gezondheid? Iedereen die nog twijfelt, kan wellicht nu opgelucht ademhalen. Noorse wetenschappers zijn overtuigd: het is onschadelijk.

Al jaren gaan de geruchten de ronde dat de elektromagnetische straling van mobieltjes en pc's slecht zou zijn voor je gezondheid. Voor veel mensen zorgt dat voor onrust.

Vorige week nog vertelde de Amerikaanse zangeres Sheryl Crow nog aan de media dat haar hersentumor veroorzaakt zou zijn door haar telefoon.
Wel/niet schadelijk?

Ook eedere onderzoekers verkondigden dat blootstelling aan elektromagnetische velden kankerverwekkend is, onvruchtbaarheid bij mannen veroorzaakt en gezond weefsel schaadt door verhitting.

Hoe zit het nou? Noorse onderzoekers wilden voor altijd duidelijk en startte een grootschalig onderzoek. Het Expert Comité in Noorwegen besloot de impact van het elektromagnetisch veld van radiozenders op de gezondheid te onderzoeken.

Geen schade!

De groep vond geen bewijs dat het stralingsveld rond mobiele telefoons het risico op kanker, onvruchtbaarheid schade aan de foetus of andere gezondheidsproblemen vergroot.

Er zijn sinds de komst van de mobiele telefoon niet meer gevallen van nek- en hersentumoren geregistreerd. De Noren zijn behoorlijk zeker van hun zaak: Het onderzoeksteam zegt dat meer onderzoek niet nodig is, omdat de grote hoeveelheid onderzoeken die zij bestudeerden een duidelijke conclusie gaven: straling is niet schadelijk.

HIER vind je het hele rapport. Benieuwd of dit onderzoek nu een einde maakt aan de eeuwige discussie.
http://www.rtl.nl/compone(...)kankerverwekkend.xml

Ik geloof er werkelijk geen fuck van! *O*

Deze wetenschappers zijn omgekocht, dat kan niet anders. De meeste rapporten over straling zijn bekostigt door telecommaatschappijen, en verklaren dat het niet schadelijk is. Onafhankelijke onderzoeken wijzen juist wél uit dat het schadelijk is.

Het is overduidelijk dat hier gewoon financiële belangen bij spelen. In het AD heeft onlangs gestaan dat onderzoekers aan de universiteit van Stanford aantoonbare schadelijke effecten hebben geconstateerd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_118308535
Dat lijkt mij geen onwaarschijnlijke stelling. Waar geld is, daar is macht. En geld heeft de telecomindustrie in overvloed. Daar zullen zeker belangen bij spelen en degenen die daar hun ogen niet voor openen, omdat ze te verknocht zijn aan hun smartphone, zijn niet meer dan blind en leven in hun eigen wereldje als je het mij vraagt.
pi_118308650
Bij de ortho stond vroeger altijd een bordje dat je mobiele telefoon uit moest zetten.

Het doet me trouwens niet veel, ik bel nooit en zit niet veel achter de computer.

En dat verhaal van die zakenman met z'n tumor geloof ik niks van. Wat een mafketel :')
-
pi_118308775
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Eens. Laten we de fatsoensnormen in acht nemen.
Ah ja. Fatsoenlijk. Zoals RTL heel fatsoenlijk de wereld voorhoudt dat er geen schadelijke fysieke gevolgen zijn van straling van mobiele telefoons, terwijl aan alle kanten door gedegen onderzoek wordt aangetoond dat dit wel het geval is.

Je zou maar eens het lef hebben om een miljardenmarkt in twijfel te trekken. Alleen al stilstaan bij de corporatieve consequenties wordt door velen beschouwt als "onfatsoenlijk".

Nou fuck dat.

Echte wetenschap en journalistiek heeft niets te maken met corporatieve belangen behartigen, het is alleen menselijk belang wat telt.

Helaas zijn beide werelden inmiddels opgekocht en afhankelijk gemaakt van corporatieve financiering.

quote:
We can easily forgive a child who is afraid of the dark; the real tragedy of life is when men are afraid of the light.

- Plato
http://www.sciencedaily.com/releases/2008/02/080214144349.htm
pi_118309206
quote:
6s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:24 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ah ja. Fatsoenlijk. Zoals RTL heel fatsoenlijk de wereld voorhoudt dat er geen schadelijke fysieke gevolgen zijn van straling van mobiele telefoons, terwijl aan alle kanten door gedegen onderzoek wordt aangetoond dat dit wel het geval is.

Je zou maar eens het lef hebben om een miljardenmarkt in twijfel te trekken. Alleen al stilstaan bij de corporatieve consequenties wordt door velen beschouwt als "onfatsoenlijk".

Nou fuck dat.

Echte wetenschap en journalistiek heeft niets te maken met corporatieve belangen behartigen, het is alleen menselijk belang wat telt.

Helaas zijn beide werelden inmiddels opgekocht en afhankelijk gemaakt van corporatieve financiering.

[..]

http://www.sciencedaily.com/releases/2008/02/080214144349.htm
Jaja, ben het tot op zekere hoogte met je eens, maar ik bedoel dat we op het topic tegenover elkaar wél fatsoenlijk kunnen proberen te zijn.
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:33:46 #6
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_118309287
Gedegen weet ik zo net nog niet... Ze doen in die studie heel veel testen, en maar een paar daarvan zijn net significant. Zeker als ze vooralsnog niets melden over correctie voor meerdere vergelijkingen ga ik me ernstig zorgen maken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_118309845
Alleen al het feit dat er in de gebruiksaanwijzing van je foon staat dat je tenminste 5 cm afstand tot het oor moet bewaren i.v.m. straling zou een indicatie moeten zijn dat het zeker niet zo onschuldig is als veel mensen het doen lijken.
pi_118309999
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:33 schreef ATuin-hek het volgende:
Gedegen weet ik zo net nog niet... Ze doen in die studie heel veel testen, en maar een paar daarvan zijn net significant. Zeker als ze vooralsnog niets melden over correctie voor meerdere vergelijkingen ga ik me ernstig zorgen maken.
Jij maakt je zorgen over de definitie van "gedegen" en "significant", terwijl mensen wiens informatie jij betwijfelt zich voornamelijk zorgen maken over de natuurlijke gesteldheid van het menselijk ras op aarde.

quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jaja, ben het tot op zekere hoogte met je eens, maar ik bedoel dat we op het topic tegenover elkaar wél fatsoenlijk kunnen proberen te zijn.
Fatsoen heeft na 8 jaar discussie met pure kortzichtige hiërarchische ontkenning weinig prioriteit.

Een ter dood veroordeelde kan wel tot zijn verhanging blijven ontkennen, ook al is zijn DNA op het moordwapen en het lijk en het plaats delict gevonden en heeft ie motief en manieren om zijn daad te plegen, maar dat neemt niet weg dat ie keihard gaat hangen.

Die metafoor gaat goed op voor de huidige gevestigde orde. Terror zaaien voor corporatief gewin en sociale controle is wat de klok slaat. Letterlijk.
pi_118310093
quote:
6s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:45 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Jij maakt je zorgen over de definitie van "gedegen" en "significant", terwijl mensen wiens informatie jij betwijfelt zich voornamelijk zorgen maken over de natuurlijke gesteldheid van het menselijk ras op aarde.

[..]

Fatsoen heeft na 8 jaar discussie met pure kortzichtige hiërarchische ontkenning weinig prioriteit.

Een ter dood veroordeelde kan wel tot zijn verhanging blijven ontkennen, ook al is zijn DNA op het moordwapen en het lijk en het plaats delict gevonden en heeft ie motief en manieren om zijn daad te plegen, maar dat neemt niet weg dat ie keihard gaat hangen.

Die metafoor gaat goed op voor de huidige gevestigde orde. Terror zaaien voor corporatief gewin en sociale controle is wat de klok slaat. Letterlijk.
Ook weer gedeeltelijk met je eens.
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:50:31 #10
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_118310272
quote:
6s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:45 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

[..]

Ik maak me zorgen of het een degelijk stuk werk is. Dat zou jij ook belangrijk moeten vinden, voor je gebaseerd op dat werk tot conclusies komt.
Onikaan ni ov dovah
pi_118310860
Ja. Nou dan.

Je hebt de farmaceutische industrie die massaal speed voorschotelt aan kinderen onder het mom van zogenaamde "afwijkingen" en "syndromen" die sinds kort opeens een label en een harddrugsrecept van de dokter nodig hebben.

Je hebt de media die keihard leugens verspreiden om oorlog te rechtvaardigen en zo miljoenen mensen over de kling te jagen.

Je hebt de voedselindustrie die massaal gewassen dusdanig genetisch manipuleert dat die gewassen geen zaden geven, na één seizoen sterven en "aluminium-resistent" zijn.

Je hebt de Verenigde Naties die in samenwerking met diezelfde internationals het klimaat proberen te beheersen via geo-engineering, waarbij er dagelijks op globaal niveau zware metalen en chemicaliën in de atmosfeer worden gesproeid.

Je hebt het educatieve systeem wat de studenten eerder uitmelkt en slaaf maakt dan hun een mogelijkheid geeft om zich in volle potentie te ontplooien.

Je hebt de olie-industrie die mensen moedwillig slaaf houdt van de verbrandingsmotor, terwijl elk patent en uitvinding die mensen olie-onafhankelijk maakt wordt opgekocht of gejat door diezelfde corporaties.

Je hebt de centrale banken in de wereld die elk land in voortdurende onbetaalbare staatsschuld gooien om op die manier meer macht en controle te accumuleren.

En dan kan ik nog wel effe zo doorgaan.

En dan moet ik zeker "fatsoen" tonen aan één of ander figuur die al die publieke, zwaarwegende zaken loopt te ontkennen, zonder onderbouwing, behalve constante herhaling van bronverzoeken, om die vervolgens te negeren als het hem uitkomt.

[CENSORED] Niets fatsoen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gray op 23-10-2012 07:56:05 (netjes gedragen of wegwezen) ]
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:03:47 #12
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_118311042
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:00 schreef Salvad0R het volgende:
Ja. Nou dan.

Je hebt de farmaceutische industrie die massaal speed voorschotelt aan kinderen onder het mom van zogenaamde "afwijkingen" en "syndromen" die sinds kort opeens een label en een harddrugsrecept van de dokter nodig hebben.

Je hebt de media die keihard leugens verspreiden om oorlog te rechtvaardigen en zo miljoenen mensen over de kling te jagen.

Je hebt de voedselindustrie die massaal gewassen dusdanig genetisch manipuleert dat die gewassen geen zaden geven, na één seizoen sterven en "aluminium-resistent" zijn.

Je hebt de Verenigde Naties die in samenwerking met diezelfde internationals het klimaat proberen te beheersen via geo-engineering, waarbij er dagelijks op globaal niveau zware metalen en chemicaliën in de atmosfeer worden gesproeid.

Je hebt het educatieve systeem wat de studenten eerder uitmelkt en slaaf maakt dan hun een mogelijkheid geeft om zich in volle potentie te ontplooien.

Je hebt de olie-industrie die mensen moedwillig slaaf houdt van de verbrandingsmotor, terwijl elk patent en uitvinding die mensen olie-onafhankelijk maakt wordt opgekocht of gejat door diezelfde corporaties.

Je hebt de centrale banken in de wereld die elk land in voortdurende onbetaalbare staatsschuld gooien om op die manier meer macht en controle te accumuleren.

En dan moet ik zeker "fatsoen" tonen aan één of ander figuur die al die publieke, zwaarwegende zaken loopt te ontkennen, zonder onderbouwing, behalve constante herhaling van bronverzoeken, om die vervolgens te negeren als het hem uitkomt.

Puike post.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gray op 23-10-2012 07:56:39 ]
pi_118311241
quote:
Ja. Nou dan.

bazentalk O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Gray op 23-10-2012 07:56:29 ]
pi_118320125
quote:
Ja. Nou dan.

ach komen weer met een 'guilty by association' post. Omdat groot bedrijf A iets stouts doet, moeten alle grote bedrijven wel iets stouts doen.

Dit soort on-onderbouwde rants verpesten alle mogelijke waarheden die hier (waarschijnlijk) voor een gedeelte in kunnen zitten.

Anyway, terug naar straling? Kan iemand mij uitleggen waarom GSM straling gevaarlijker is dan zeg een 100 watt peertje?
pi_118320284
Ja duh, GSM straling gaat dwars door je hoofd en ballen. Dat moet je met een 100 watt peertje niet proberen. Het gevaar zit 'm in de subtiliteit. Lijkt me logisch.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:00:58 #16
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_118320461
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:55 schreef Gray het volgende:
Ja duh, GSM straling gaat dwars door je hoofd en ballen. Dat moet je met een 100 watt peertje niet proberen. Het gevaar zit 'm in de subtiliteit. Lijkt me logisch.

;)
Onikaan ni ov dovah
pi_118326358
Roken was eerst toch ook niet schadelijk volgens alle medici en de desbetreffende bedrijven.

Voor wie een goed beeld wilt krijgen over de gevaren van GSM, dan raad ik aan de documentaire : Full Signal te bekijken.

Het gaat niet om zowel te GSM toestellen als de Zendmasten!
pi_118326984
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:43 schreef irencus het volgende:
Roken was eerst toch ook niet schadelijk volgens alle medici en de desbetreffende bedrijven.

Voor wie een goed beeld wilt krijgen over de gevaren van GSM, dan raad ik aan de documentaire : Full Signal te bekijken.

Het gaat niet om zowel te GSM toestellen als de Zendmasten!
Voor een wat genuanceerder beeld moet je ook hier eens zoeken: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/

Kan je me uitleggen wat het verschil in straling is tussen de zendmast en GSM, het is dezelfde frequentie neem ik aan?
pi_118327218
quote:
6s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:24 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Salvad0R, simpele vraag (met ja of nee te beantwoorden):

Is gedestilleerd water giftig?
pi_118328077
Zoals al eerder is gezegd:
Kom maar met cijfers van gigantische hoeveelheden tumoren bij het linker/rechteroor en bij de benen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:56:48 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118329282
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:04 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

Het bleef stil aan de overkant
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118329383
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:04 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

Belangrijk gegeven bij zo'n simpele vraag: hoeveel?
pi_118330021
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:59 schreef Gray het volgende:

[..]

Belangrijk gegeven bij zo'n simpele vraag: hoeveel?
Hier niet echt. :D

Je weet wat gedestilleerd water met je doet?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_118330160
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hier niet echt. :D

Je weet wat gedestilleerd water met je doet?
Een slokje. Niets.

Liters achtereen? Dood.
pi_118330161
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het bleef stil aan de overkant
Don't hold your breath :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: