abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118274380
quote:
Een Italiaanse man zegt een hersentumor te hebben gekregen door mobiel bellen. Het Italiaanse hooggerechtshof stelde hem in het gelijk.

Twaalf jaar lang belde directeur Innocenzo Marcolini vijf tot zes uur per dag met zijn mobieltje. In de linkerkant van zijn hoofd werd bij Marcoline een tumor geconstateerd. Tijdens de vele uren bellen hield Marcolini zijn mobieltje in zijn linkerhand terwijl hij met rechts notities maakte. Hij spande een rechtzaak aan tegen Inail, een Italiaans Instituut dat werkgerelateerde ongelukken wil verminderen en werknemers een verzekering aanbiedt. Marcolini eiste een schadevergoeding.

De rechtbank in Brescia stelde Marcolini in het gelijk. Nu heeft het Italiaanse hooggerechtshof Marcolini in het hoger beroep ook in het gelijk gesteld. De rechtbank acht bewezen dat er een verband is tussen het veelvuldig gebruik van een mobieltje en het ontstaan van hersentumoren. De rechtbank baseerde haar uitspraak op een wetenschappelijke studie van een Zweedse Universiteit. De studie die tussen 2005 en 2009 plaatsvond was volgens de rechtbank onafhankelijk en in tegenstelling tot andere studies “niet mede gefinancieerd door dezelfde bedrijven die mobieltjes produceren.”

De uitspraak is opvallend. Het Italiaanse hooggerechtshof zegt hier mee dat het onomstotelijk vast staat dat het gebruik van mobieltjes tumoren kan veroorzaken terwijl de gezondheidsrisico’s van mobiel bellen omstreden blijven. Het Deense Cancer Epidemiology-instituut in Kopenhagen onderzocht 350.000 mensen over een periode van 1990 tot 2007 en constateerde dat de kans op tumoren bij frequente bellers niet hoger is dan bij mensen zonder een mobieltje. Ook de World Health Organisation deed onderzoek, daaruit bleek dat ze niet mogen concluderen dat mensen risico lopen door het hardcore gebruik van mobieltjes maar dat het ook te voorbarig is om te zeggen dat er geen risico's zijn. Volgens de WHO moet er meer langetermijnonderzoek gedaan worden.
Bron

Eindelijk, het zou eens tijd worden. Mensen, wees gewaarschuwd en pas op met mobiel internet, WiFi, etc.
  maandag 22 oktober 2012 @ 11:34:25 #2
97111 ukga
Siewosie baas
pi_118274447
OPEN JE OGEN MENSEN!!!
NIETS IS WAT HET LIJKT
  maandag 22 oktober 2012 @ 11:35:33 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_118274474
quote:
4s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:32 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Bron

Eindelijk, het zou eens tijd worden. Mensen, wees gewaarschuwd en pas op met mobiel internet, WiFi, etc.
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:34 schreef ukga het volgende:
OPEN JE OGEN MENSEN!!!
NIETS IS WAT HET LIJKT
Ja, open je ogen!

Er is namelijk al een topic :P

Italiaanse rechtbank ziet verband tussen mobiel bellen en kanker
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_118274614
Daarom mobieltjes wereldwijd verbieden.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_118274816
Ja, en ik ben Sinterklaas. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_118274906
quote:
Het Deense Cancer Epidemiology-instituut in Kopenhagen onderzocht 350.000 mensen over een periode van 1990 tot 2007 en constateerde dat de kans op tumoren bij frequente bellers niet hoger is dan bij mensen zonder een mobieltje. Ook de World Health Organisation deed onderzoek, daaruit bleek dat ze niet mogen concluderen dat mensen risico lopen door het hardcore gebruik van mobieltjes maar dat het ook te voorbarig is om te zeggen dat er geen risico's zijn.
Laten we deze instituten gewoon negeren en ons baseren op een onderzoek wat maar 4 jaar in beslag nam, dat is logisch. :')
pi_118275071
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:44 schreef Rezania het volgende:
Ja, en ik ben Sinterklaas. :')
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:46 schreef Rezania het volgende:

[..]

Laten we deze instituten gewoon negeren en ons baseren op een onderzoek wat maar 4 jaar in beslag nam, dat is logisch. :')
Die instituten krijgen miljoenen van telecombedrijven om hun bek dicht te houden.

Wat jij doet moet jij natuurlijk weten, maar mij zie je niet zomaar meer lopen met een telefoon aan mijn oor. Als je dat doet ben je gewoon dom.
pi_118275094
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:51 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

[..]

Die instituten krijgen miljoenen van telecombedrijven om hun bek dicht te houden.
WHO en een instituut voor kankeronderzoek, tuurlijk. :')
pi_118275130
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:46 schreef Rezania het volgende:

[..]

Laten we onze hersens eens proberen te gebruiken en ons afvragen of het onderzoeken van frequente bellers wel zo relevant is voor de gezondheidsrisico's van extreem veel bellen, 5 a 6 uur per dag.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_118275144
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:51 schreef Rezania het volgende:

[..]

WHO en een instituut voor kankeronderzoek, tuurlijk. :')
Ja. Het is toch overduidelijk dat hier financiële belangen een grote rol spelen? Alleen al de Nederlandse overheid verdiend miljarden met het uitgeven van vergunningen.
pi_118275169
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Laten we onze hersens eens proberen te gebruiken en ons afvragen of het onderzoeken van frequente bellers wel zo relevant is voor de gezondheidsrisico's van extreem veel bellen, 5 a 6 uur per dag.
Dat ook uiteraard. Ik bel helemaal niet zo vaak, lijkt me sterk dat ik dan hetzelfde risico loop als iemand die 6 uur per dag belt, als er al überhaupt een risico is.
pi_118275183
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:53 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Ja. Het is toch overduidelijk dat hier financiële belangen een grote rol spelen? Alleen al de Nederlandse overheid verdiend miljarden met het uitgeven van vergunningen.
Dus jij denkt dat het WHO voor de bedrijven werkt? :')
pi_118275216
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:54 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat ook uiteraard. Ik bel helemaal niet zo vaak, lijkt me sterk dat ik dan hetzelfde risico loop als iemand die 6 uur per dag belt, als er al überhaupt een risico is.
Vast wel, maar dit topic ging niet over jou maar over een veelbellende Italiaan en zijn toegewezen claim.
pi_118275278
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vast wel, maar dit topic ging niet over jou maar over een veelbellende Italiaan en zijn toegewezen claim.
Nee, maar TS doet net alsof we allemaal blind zijn en iedereen al een beginnende hersentumor heeft, enkel door mobieltjes in ons leven.
pi_118275359
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:57 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, maar TS doet net alsof we allemaal blind zijn en iedereen al een beginnende hersentumor heeft, enkel door mobieltjes in ons leven.
Dat maakt onderzoek naar frequente bellers nog niet per definitie relevant voor de situatie van een veelbeller.
pi_118275398
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat maakt onderzoek naar frequente bellers nog niet per definitie relevant voor de situatie van een veelbeller.
Ja, dat is dus ook het punt.
pi_118276005
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:53 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Hoeveel "financieel belang" denk je dat er met 500.000 hersentumordragende mobiele bellers is gemoeid??? _O-

Een rechtbank die zich niet baseert op wetenschap maar op onzin. Ook in Italie dus.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 12:35:19 #18
8781 crew  Frutsel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')