Prima, maar waag het dan niet om rond oud en nieuw de grens over te gaan DE in om inkopen te doen of vuurwerk te halen...quote:Op maandag 22 oktober 2012 06:04 schreef Daffodil31LE het volgende:
Voor die paar dagen dat er een vlokje sneeuw valt? Gewoon de banden die er altijd onderliggen. Tegenwoordig schijnen die dingen "zomerbanden" te heten...
In theorie is het wel veiliger ja, echter in de praktijk blijkt dat god weet hoeveel mensen geen flauw benul hebben en denken ja maar ik heb toch winterbanden? Nu kan ik gerust 130 rijden hoor.quote:Je merkt het verschil wel, het is dus veiliger
Je kan ook harder met een winterband als het sneeuwt of er sneeuw ligt. En toch dezelfde veiligheidsmarge behouden.quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:18 schreef vosss het volgende:
[..]
In theorie is het wel veiliger ja, echter in de praktijk blijkt dat god weet hoeveel mensen geen flauw benul hebben en denken ja maar ik heb toch winterbanden? Nu kan ik gerust 130 rijden hoor.
En daarmee wordt het onveiliger.
Sterker nog, ik durf gerust te stellen dat heel die winterbanden niets meer zijn dan een schijnveiligheid. De mensen wanen zich veilig en rijden zoals ze in de zomer ook doen.
Dat is dus niet veilig. Je moet je rijstijl aanpassen aan de weersomstandigheden.
Laat mij maar lekker op mn zomerband de winter doorrijden. Dan ben ik mij er ten volste van bewust dat ik het rustig aan moet doen en zodoende rij ik dan veel veiliger dan al die sukkels met hun winterbanden die me voorbij vliegen
quote:Het is nu door onderzoek bewezen: met winterbanden is de kans op een ongeluk kleiner. Bij een auto op zomerbanden stijgt de kans op een ongeval in de wintermaanden met 32 procent. Met winterbanden is dat slechts 12 procent. Onderzoek onder 25.000 schadegevallen door verzekeraar Centraal Beheer Achmea wijst uit dat winterbanden met name bij sneeuwval hun nut bewijzen, bevestigt ook verkeerspsycholoog Adriaan Heino van verzekeraar Centraal Beheer Achmea. Het onderzoek geeft aan dat winterbanden daadwerkelijk een positief effect hebben. Eerder zeiden verkeerspsychologen te twijfelen aan het nut van winterbanden. Die zouden automobilisten een vals gevoel van veiligheid kunnen geven en kunnen leiden tot de gedachte dat ook op besneeuwde wegen flink kan worden doorgereden. Toch stelt Centraal Beheer Achmea winterbanden niet verplicht.
Wat hij zegt.quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:18 schreef vosss het volgende:
[..]
In theorie is het wel veiliger ja, echter in de praktijk blijkt dat god weet hoeveel mensen geen flauw benul hebben en denken ja maar ik heb toch winterbanden? Nu kan ik gerust 130 rijden hoor.
En daarmee wordt het onveiliger.
Sterker nog, ik durf gerust te stellen dat heel die winterbanden niets meer zijn dan een schijnveiligheid. De mensen wanen zich veilig en rijden zoals ze in de zomer ook doen.
Dat is dus niet veilig. Je moet je rijstijl aanpassen aan de weersomstandigheden.
Laat mij maar lekker op mn zomerband de winter doorrijden. Dan ben ik mij er ten volste van bewust dat ik het rustig aan moet doen en zodoende rij ik dan veel veiliger dan al die sukkels met hun winterbanden die me voorbij vliegen
Diezelfde theorie is ook al bewezen met het type auto dat je rijdt. Menig Volvo-rijder waande zich ook onkwetsbaar in zijn auto, waardoor deze meer risico nam. Bron zal ik er even bijzoeken, maar als ik 'm niet kan vinden moet je me maar op m'n woord geloven.quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:18 schreef vosss het volgende:
[..]
In theorie is het wel veiliger ja, echter in de praktijk blijkt dat god weet hoeveel mensen geen flauw benul hebben en denken ja maar ik heb toch winterbanden? Nu kan ik gerust 130 rijden hoor.
En daarmee wordt het onveiliger.
Sterker nog, ik durf gerust te stellen dat heel die winterbanden niets meer zijn dan een schijnveiligheid. De mensen wanen zich veilig en rijden zoals ze in de zomer ook doen.
Dat is dus niet veilig. Je moet je rijstijl aanpassen aan de weersomstandigheden.
Laat mij maar lekker op mn zomerband de winter doorrijden. Dan ben ik mij er ten volste van bewust dat ik het rustig aan moet doen en zodoende rij ik dan veel veiliger dan al die sukkels met hun winterbanden die me voorbij vliegen
Als je toch zoekt; doe het dan ook voor de autogordel en de airbagquote:Op maandag 22 oktober 2012 08:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Diezelfde theorie is ook al bewezen met het type auto dat je rijdt. Menig Volvo-rijder waande zich ook onkwetsbaar in zijn auto, waardoor deze meer risico nam. Bron zal ik er even bijzoeken, maar als ik 'm niet kan vinden moet je me maar op m'n woord geloven.
Klopt, dit geldt ook voor ABS, ESP, TC, rubber banden, ruitenwissers, kreukelzones, hoofdsteunen, mistlampen en vering.quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:55 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als je toch zoekt; doe het dan ook voor de autogordel en de airbag
Bij beide uitvindingen is hetzelfde effect gezien.
Uiteindelijk bied het je ook meer bescherming, je moet het alleen niet door trekken naar het extreme. Overal zit een max aan, dat is wat mensen nog weleens vergeten. Gezonde dosis verstand, kun je altijd gebruiken.quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Diezelfde theorie is ook al bewezen met het type auto dat je rijdt. Menig Volvo-rijder waande zich ook onkwetsbaar in zijn auto, waardoor deze meer risico nam. Bron zal ik er even bijzoeken, maar als ik 'm niet kan vinden moet je me maar op m'n woord geloven.
Ja, allemaal waar.quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:09 schreef mstx het volgende:
[..]
Klopt, dit geldt ook voor ABS, ESP, TC, rubber banden, ruitenwissers, kreukelzones, hoofdsteunen, mistlampen en vering.
Als iedereen nou zonder vering zou rijden en rubber banden zou vervangen door houten exemplaren zou het een stuk veiliger zijn, want niemand kan dan harder dan 10km/h rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |