Shane moest deaud omdat de driehoeksverhouding vervelend begon te worden en het tijd werd voor een andere anti-hero.quote:
Maar is het dan niet juist logischer om die militairen mee te nemen naar het kamp en te gebruiken om je linies te verdedigen? Ze hadden het zelf vast ook niet verkeerd gevonden om daar veilig te zitten. Bovendien werd de piloot daar nog verzorgd, dus geen reden tot vijandigheid.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:16 schreef karton2 het volgende:
Concurrentie en ze hebben spullen die dat dorpje goed kan gebruiken.
Je wilt als lullig dorpje vol met doorsnee burgers niet tegenover getrainde militairen staan die machinegeweren hebben.. alhoewel dat verklaart niet waarom dat die governer die soldaten afmaakte omdat hij ze leek te kennen (?) ..dan is het voor die collega's van de militairen niet moeilijk te raden wie hun maten heeft afgemaakt.
Volgens mij wilt die man gewoon een held gevonden worden, die smerige speech ook op die auto. Echt een wannabe leider die eigenlijk gewoon een dictator is.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar is het dan niet juist logischer om die militairen mee te nemen naar het kamp en te gebruiken om je linies te verdedigen? Ze hadden het zelf vast ook niet verkeerd gevonden om daar veilig te zitten. Bovendien werd de piloot daar nog verzorgd, dus geen reden tot vijandigheid.
Vlak daarvoor hield de governer nog een hele speech over civilization, daarom vond ik het contrast zo groot.
Zo'n sektegevoel kreeg ik erbij. Een Warren Jeffs-figuur. En dat hij de vrouwen wel laat leven draagt daar nog aan bij.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:44 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Volgens mij wilt die man gewoon een held gevonden worden, die smerige speech ook op die auto. Echt een wannabe leider die eigenlijk gewoon een dictator is.
Het lijkt me dat hij geinteresseerd was in de wapens (+medicijnen, voedsel etc). Laat je die militairen toe in het kamp heb je de kans dat ze na een tijdje het gezien hebben en weer verder trekken (en alles weer meenemen). Verder zullen ze wel niet zo goedsgeloofs zijn als de rest van het volk wat daar rondloopt, en ook veel moeilijker te controleren zijn. Plus, als je in een keer een groep van 6(?) man op 74 toelaat, blijven die militairen als een soort van aanhangsel, terwijl 1 persoon, zich veel sneller in die "maatschappij" settlet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar is het dan niet juist logischer om die militairen mee te nemen naar het kamp en te gebruiken om je linies te verdedigen? Ze hadden het zelf vast ook niet verkeerd gevonden om daar veilig te zitten. Bovendien werd de piloot daar nog verzorgd, dus geen reden tot vijandigheid.
Vlak daarvoor hield de governer nog een hele speech over civilization, daarom vond ik het contrast zo groot.
Ja daar snapte ik ook niks van. Wat is de toegevoegde waarde van het doden van die militairen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:33 schreef -Strawberry- het volgende:
Dus waarom werden die militairen nou weer vermoord? So much for civilization. Dubbele agenda.
Soldaten zijn geen mensen of zo? Ik denk dat iedereen na 9 maanden onzekerheid wel een beetje rust wil hoor.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:28 schreef Sautor het volgende:
[..]
Het lijkt me dat hij geinteresseerd was in de wapens (+medicijnen, voedsel etc). Laat je die militairen toe in het kamp heb je de kans dat ze na een tijdje het gezien hebben en weer verder trekken (en alles weer meenemen). Verder zullen ze wel niet zo goedsgeloofs zijn als de rest van het volk wat daar rondloopt, en ook veel moeilijker te controleren zijn. Plus, als je in een keer een groep van 6(?) man op 74 toelaat, blijven die militairen als een soort van aanhangsel, terwijl 1 persoon, zich veel sneller in die "maatschappij" settlet.
Zo zag ik het in ieder geval
Wat ik zo gezien heb loopt er in dat dorpje er maar 1 iemand met leiderschap rond, i.e. the governor. Neemt hij 6 militairen mee, die gaan zich niet zo makkelijk in die groep nestelen. Dus, er zal een grote kans zijn dat die militairen na een tijdje vertrekken, of de boel overnemen, maar aan het eind van de rit heb je dus niets. Plus lijkt het mij dat die voorraad die ze hebben goed van pas kan komen. Verder lijkt het me niet echt dat iedereen rust wil hebben, maar dat het een ikke-ikke-en de rest kan stikken-wereld is.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Soldaten zijn geen mensen of zo? Ik denk dat iedereen na 9 maanden onzekerheid wel een beetje rust wil hoor.
Die liepen wel wat achter he. Maar er zouden idd wel wat meer walkers op af moeten komen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:26 schreef ems. het volgende:
Wat ik vreemd vond was dat de helikopter keihard aan het crashen was, en dat het aantal walkers minimaal was. Eerder in de serie was een heli die overvloog genoeg om een hele kudde te laten volgen.
Afgezien van een paar van die kleine dingetjes heb ik me met de eerste 3 afleveringen van het nieuwe seizoen nu al een stuk meer vermaakt dan heel seizoen 2.
Er waren binnen de kortste keren 4 walkers. En die Walkers van die eerste helicopter kwamen ook pas veel later.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:26 schreef ems. het volgende:
Wat ik vreemd vond was dat de helikopter keihard aan het crashen was, en dat het aantal walkers minimaal was. Eerder in de serie was een heli die overvloog genoeg om een hele kudde te laten volgen.
Afgezien van een paar van die kleine dingetjes heb ik me met de eerste 3 afleveringen van het nieuwe seizoen nu al een stuk meer vermaakt dan heel seizoen 2.
Ik sluit me hierbij aan. Ben benieuwd hoe dit gaat verlopen!quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:50 schreef Jaeger85 het volgende:
De hinderlaag in deze aflevering was nogal ongeloofwaardig. Een groep van zes burgers die een vuurgevecht winnen van tien professionele zwaarbewapende militairen en er ook nog ongedeerd blijven ook. Je zou denken dat zodra de Governer zijn wapen trok hij onder vuur zou worden genomen door al die militairen. Maar ach, het blijft een TV serie.
Verder een goede aflevering!
True, maar dat was een heel andere omgeving (stad).quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:26 schreef ems. het volgende:
Shane had veel voorstanders, maar minstens net zoveel tegenstanders. Veel anti-Daryls heb ik niet gespot.quote:
Spullen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja daar snapte ik ook niks van. Wat is de toegevoegde waarde van het doden van die militairen?
Jawel, maar een aantal gedisciplineerde soldaten die gewend zijn om als groep te werden is een bedreiging voor de positie van de Governor. Ik denk dat in zo'n setting het volgende geldt: Een soldaat volgt bevelen, een groep soldaten geeft bevelen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Soldaten zijn geen mensen of zo? Ik denk dat iedereen na 9 maanden onzekerheid wel een beetje rust wil hoor.
Hmmm ik blijft het eerder paranoide denken vinden dan wat anders. Als die soldaten echt vijandig waren dan hadden ze niet zo happy gedaan toen de Governor ze aantrof. Ik ben net trouwens voor het eerst gespoilerd op een ergerlijke manier ergens. Zo'n ettertje dat niet alleen de strips had gelezen maar ook een of ander achtergrondboek. Die flapte er dus zomaar uit onder een recap van deze aflevering hoe het precies zat met de Governor. Wat een eikel zeg.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 00:34 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Spullen.
[..]
Jawel, maar een aantal gedisciplineerde soldaten die gewend zijn om als groep te werden is een bedreiging voor de positie van de Governor. Ik denk dat in zo'n setting het volgende geldt: Een soldaat volgt bevelen, een groep soldaten geeft bevelen.
Ik denk dat het voor de Governor niet uitmaakte hoe ze reageerden. Die had daarvoor al bepaald dat hij geen groep binnen wilde laten die zijn positie kon bedreigen en dat hij hun voorraad wilde stelen. En dat eerste is inderdaad enigszins paranoide. Maar voor iemand met slechte bedoelingen, zoals de Governor lijkt te zijn, is dat misschien niet eens ongegrond.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 00:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hmmm ik blijft het eerder paranoide denken vinden dan wat anders. Als die soldaten echt vijandig waren dan hadden ze niet zo happy gedaan toen de Governor ze aantrof. Ik ben net trouwens voor het eerst gespoilerd op een ergerlijke manier ergens. Zo'n ettertje dat niet alleen de strips had gelezen maar ook een of ander achtergrondboek. Die flapte er dus zomaar uit onder een recap van deze aflevering hoe het precies zat met de Governor. Wat een eikel zeg.
absolute powerquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja daar snapte ik ook niks van. Wat is de toegevoegde waarde van het doden van die militairen?
Kuddegedrag ?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 00:50 schreef AttunPalalin het volgende:
Waarom gingen die twee zombies van Michonne eigenlijk zo uit hun plaat, die nerd zei toch dat hun bijtverlangens waren uitgeschakeld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |