SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.internethaber.com/hz.-muhammed-turk-mu--203924h.htmquote:Op zondag 21 oktober 2012 00:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Was dat voor onzin. waar lees je dat?
Optumquote:
Volgens mij heb jij echt enorme waanideetjes, bijna ziekelijk.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, maar je probeert het wel. En gezien je eerdere pogingen om niet-Circassische Turken te claimen als Circassiers, probeer ik je voor te zijn. Ik heb je volgens mij wel drie of vier keer gewezen op het feit dat Dr.Oz geen Circassier is, maar telkens bleef je - of blijf je, geen idee, ik volg je postgeschiedenis niet - doorgaan met dezelfde propaganda.
Je bent een walgelijk en triest persoon. Iedere kans aangrijpen om Turken te kunnen afzeiken, niet Turken claimen als Circassiers - ik bedoel, ik weet dat Adyghe's als volk weinig voorstellen, maar jij bent zo wanhopig, te triest voor woorden - en dan hier komen doen alsof je een grote Turkenvriend bent.
Leg dat maar uit aan die bekeerlingen in Bosnistan.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Serviers zijn nooit een bedreiging geweest.
Ja, maar als ik even simpel denk. Turkije bestond toen nog niet. Dus was hij geen Turk. Of is dit wel erg simpel.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://www.internethaber.com/hz.-muhammed-turk-mu--203924h.htm
[..]
Optum
Idioot is het sowieso, maar de Turk bestond toen al hoor, de Turk bestaat niet sinds Turkijequote:Op zondag 21 oktober 2012 00:17 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja, maar als ik even simpel denk. Turkije bestond toen nog niet. Dus was hij geen Turk. Of is dit wel erg simpel.
Dat is wat simpel, het volk of je zou kunnen stellen de volkeren waren er al in die tijd.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:17 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja, maar als ik even simpel denk. Turkije bestond toen nog niet. Dus was hij geen Turk. Of is dit wel erg simpel.
'Turken' zijn in de 9de eeuw moslim geworden.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:17 schreef Ambipur het volgende:
[..]
quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
'Turken' zijn in de 9de eeuw moslim geworden.
Toen was er dus geen Turkije, maar ook waren de Turken geen aanhangers van de islam. Onmogelijker kan het niet.
Profeet Mohammed was een moslim, no? Waren er al in het jaar 610 moslim Turken? (Waren er überhaupt Turken op het Arabisch Schiereiland in die tijd?)quote:
Het uiterlijk van de gemiddelde Turk in die tijd was neem ik aan ook wat anders dan dat van de ons zo bekende variant uit modern Turkije, minder ronde ogen etcquote:Op zondag 21 oktober 2012 00:22 schreef Ambipur het volgende:
Ik moet mij eens verdiepen in zulke zakenWeet er niets over..
Slaven, handelaren, vluchtelingen, gestrande matrozen... kan zoveel mogelijkheden bedenken.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Profeet Mohammed was een moslim, no? Waren er al in het jaar 610 moslim Turken? (Waren er überhaupt Turken op dehet Arabisch Schiereiland in die tijd?)
quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:26 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het uiterlijk van de gemiddelde Turk in die tijd was neem ik aan ook wat anders dan dat van de ons zo bekende variant uit modern Turkije, minder ronde ogen etc
In hoeverre lijkt het moderne Turks eigenlijk op wat men toen in Centraal-Azie sprak?
Voor de openbaringen was Mohammed een Hanif, wat ik heb begrepen is dat er historisch ook voor de Islam een vorm van zuiver monotheisme was. Derhalve had de Profeet dus ook een Turk kunnen zijn, niet als de Mohammed zoals we hem kennen , maar wel als een Hanif doe toentertijd mogelijk zou gekozen zijn als profeet van een Turkse afkomst?quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Profeet Mohammed was een moslim, no? Waren er al in het jaar 610 moslim Turken? (Waren er überhaupt Turken op de Arabisch Schiereiland in die tijd?)
quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://www.internethaber.com/hz.-muhammed-turk-mu--203924h.htm
Wiki:quote:SÜMERLER TÜRK
quote:Sümer, Sümerliler, M.Ö. 3500 - M.Ö. 2000 yılları arasında
Bron: http://tr.wikipedia.org/wiki/S%C3%BCmerler.
'Turken' zijn toch van na Christus?quote:De hele geschiedenis van Soemerië bestrijkt een periode van 3800 tot 2000 v.Chr.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sumer.
Het idee komt voort uit de 'Gunes & Dil teorisi'quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
Wiki:
[..]
[..]
'Turken' zijn toch van na Christus?
Wat is er Aziatisch aan haar?quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:29 schreef Ambipur het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Turkse_volkeren Grappig.. Leer wat bij zo.
[..]Mijn mama is aziatisch qua uiterlijk.. Er is volgens mij geen typisch Turks uiterlijk. Ik ben ook niet echt in te delen.
Alles.quote:
Ik denk gewoon een Turkmeenquote:Op zondag 21 oktober 2012 00:38 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Alles.
haar huidskleur is donkerder op een wat "gelige" manier, haar ogen zijn aziatisch, evenals haar haar. Ze heeft van dat dikke, stijle, stugge haar, dat zeker niet Turks is.
Lijkt zij dan niet gewoon op de Turken uit Centraal-Azie en niet op hun nazaten die met Westerlingen paarden en zo de huidige Turkse bevolking vormden?quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:38 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Alles.
haar huidskleur is donkerder op een wat "gelige" manier, haar ogen zijn aziatisch, evenals haar haar. Ze heeft van dat dikke, stijle, stugge haar, dat zeker niet Turks is.
Turk komt uit Aziëquote:Op zondag 21 oktober 2012 00:41 schreef Ambipur het volgende:
Ik probeer even wat uiterlijke kenmerken te googlen, maar kom er niet uit... Even zoeken
Mama is zeker geen Turk, die heeft gewoon voorouders uit Azie. Papa is daarentegen een echte Turk.
Dit moet gewoon gequote worden.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:41 schreef Ambipur het volgende:
Ik probeer even wat uiterlijke kenmerken te googlen, maar kom er niet uit... Even zoeken
Mama is zeker geen Turk, die heeft gewoon voorouders uit Azie. Papa is daarentegen een echte Turk.
Ik las even de Turkse versie ervan...quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het idee komt voort uit de 'Gunes & Dil teorisi'
Hoe serieus kun je zoiets nemen?quote:Kelimelerin doğuşuyla ilgili varsayımlar
Örneğin Niagara şelalesinin ismini alış hikayesi çok ilginçtir. Bering boğazı yoluyla Amerika kıtasına geçen Türkler (sonradan Kızılderili olarak adlandırılacaklardır) kıtayı keşfe başlarlar. Bir müddet ilerledikten sonra önlerine korkunç gürültüler çıkaran bir şelale çıkar. Bu durumdan çok etkilenen Türkler "ne yaygara! ne yaygara!" derler. Zamanla "ne yaygara" yerini Niagara'ya bırakır.
Başka bir örnek de şöyledir. Kıta keşfine devam eden Türk boyları Güney Amerika'ya kadar gelmişlerdir. Burda ucu bucağı olmayan bir nehir görürler ve tüm çabalara rağmen sonunu bir türlü bulamazlar. Hayretler içinde kalıp "amma uzun!" demişler. Zamanla bu "amma uzun", Amazon'a dönüşmüştür.
Bron: http://tr.wikipedia.org/w(...)ili_varsay.C4.B1mlar.
Wat?quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:41 schreef Ambipur het volgende:
Ten tijde van Ataturk werd het heel erg serieus genomen, door o.a. staatsindoctrinatie, nu volgens mij zelfs niet eens meer door de Turkse wetenschappers. Ik kan je dingen vertellen, jonge, jonge.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik las even de Turkse versie ervan...
[..]
Hoe serieus kun je zoiets nemen?
Dat van dat haar en ogen herken ik bij mezelf. Om dan te stellen dat niet Turks is, is wel kort door de bocht.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:38 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Alles.
Vertel?quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ten tijde van Ataturk werd het heel erg serieus genomen, door o.a. staatsindoctrinatie, nu volgens mij zelfs niet eens meer door de Turkse wetenschappers. Ik kan je dingen vertellen, jonge, jonge.
Het huidige Turkije is zo divers als je het maar kan hebben.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:45 schreef Ambipur het volgende:
Ik doelde op de huidige Turkije en niet op de Turkse Volkoren waar TS het over had.
Borte, bedankt voor jouw geweldige bijdrage
Ah ja, dat verklaart een hoop ja. Sorry voor mijn onwetendheid.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:45 schreef Ambipur het volgende:
Ik doelde op de huidige Turkije en niet op de Turkse Volkoren waar TS het over had.
Borte, bedankt voor jouw geweldige bijdrage
Ik vind je niet onwetend hoor.. Ik vind de wijze, waarop je reageert hoogstens onwetendquote:Op zondag 21 oktober 2012 00:46 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ah ja, dat verklaart een hoop ja. Sorry voor mijn onwetendheid.![]()
Wat is er onwetend aan de wijze waarop ze reageert?quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik vind je niet onwetend hoor.. Ik vind de wijze, waarop je reageert hoogstens onwetend
Wat heb je daar bijgeleerd wat je nog niet wist?quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:29 schreef Ambipur het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Turkse_volkeren Grappig.. Leer wat bij zo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
Ik heb meer baat bij een correctie ipv zo'n reactie. Ik heb nooit wat met het Turks zijn gehad en weet zodoende niets over de geschiedenis daarvan. Dan heb ik liever wat teksten, bronnen etc die mij informatie geven.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat is er onwetend aan de wijze waarop ze reageert?
En...
[..]
Wat heb je daar bijgeleerd wat je nog niet wist?
Letterlijk:quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vertel?.
Als je tijd en zin hebt natuurlijk..
Daar heb je gelijk in. Maar de ironie was gewoon te leuk.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik heb meer baat bij een correctie ipv zo'n reactie. Ik heb nooit wat met het Turks zijn gehad en weet zodoende niets over de geschiedenis daarvan. Dan heb ik liever wat teksten, bronnen etc die mij informatie geven.
WTF die chick is gewoon cutequote:Op zondag 21 oktober 2012 00:50 schreef WammesWaggel het volgende:
The.Amazing.Race.S21E01
Even kijken, hopelijk komen ze dit seizoen ook in TR
Nee, toen ik je reactie las had ik het al doorquote:Op zondag 21 oktober 2012 00:55 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar de ironie was gewoon te leuk.
Maar geloof me, dit is echt mijn soort discussie en ik had heel graag meegedaan, maar heb het nu even te druk. Als je je inleest in de Turkse geschiedenis, dan kom je er vanzelf wel achter waarom ik zo moest lachen om jouw reactie.
Is het dan niet slimmer om bepaalde uitspraken niet te doen? Je neemt van alles aan en wanneer mensen daarop reageren vind je ze ontwetend reageren. En dat terwijl jij op een onwetende manier conclusies trekt.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik heb meer baat bij een correctie ipv zo'n reactie. Ik heb nooit wat met het Turks zijn gehad en weet zodoende niets over de geschiedenis daarvan. Dan heb ik liever wat teksten, bronnen etc die mij informatie geven.
quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:57 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, toen ik je reactie las had ik het al door![]()
Ik vind het alleen prettiger om dan een goed weerwoord te krijgen, that's all![]()
Ben alleen niet van het vergaren van informatie via google etc. Kent iemand een goed boek hierover?
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:56 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Heb je boeken van Jean-Paul Roux gelezen? Ik had Histoire des Turcs gelezen, hij is een tikkeltje bevooroordeeld maar ik vond zijn boek wel goed. Maar het gaat niet alleen over Turkije, alle Turkische volkeren zie je voorbij komen
Sons of the Conquerors van Hugh Pope was ook een heel mooi boek, maar het is meer over de hedendaagse Turkse/Turkische wereld.
Meer boeken kom ik nu even niet op, het boek van Hugh Pope is wel op Bol.com te koop
Zij mag reageren, zoals zij dat wenst te doen natuurlijk, maar dan heb ik natuurlijk ook het recht te reageren zoals ik dat wens.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Is het dan niet slimmer om bepaalde uitspraken niet te doen? Je neemt van alles aan en wanneer mensen daarop reageren vind je ze ontwetend reageren. En dat terwijl jij op een onwetende manier conclusies trekt.
quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Letterlijk:
'Ulan, dunyadaki herkez Turk ise, herkezin asli Turk ise, hersey Turklukten cikiyorsa, Turkiyedeki milliyetciligin ne ozeligi var, haaaaa, Turkler ustundur, Herkez Turktur, ama en ustun Turk, Turk-Turkudur... bunlarin kafasi karismis, ulan dalga mi geciyorsunuz siz?'
![]()
Ik ga de bron nog ooit voor je vinden.
Mijn doel was niet opkomen voor haar, maar begrijpen waarom je van mening was dat zij onwetend reageerde.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zij mag reageren, zoals zij dat wenst te doen natuurlijk, maar dan heb ik natuurlijk ook het recht te reageren zoals ik dat wens.
Als iedereen zou nadenken voor er iets gepost zou worden, zou het hier wat saaier zijn, lijkt mij
Maar Borte en ik zijn er eigenlijk al over uit, hoor... Ze kan best voor haarzelf opkomen, blijkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
'Zonen van de veroveraars' van Hugh Pope vond ik zelf wel een goed boek. Wel moet gezegd worden dat dit boek niet echt een introductie tot het onderwerp is; er wordt wel enige voorkennis verwacht van de lezer.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:57 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, toen ik je reactie las had ik het al door![]()
Ik vind het alleen prettiger om dan een goed weerwoord te krijgen, that's all![]()
Ben alleen niet van het vergaren van informatie via google etc. Kent iemand een goed boek hierover?
Dank je!quote:
Dat heb ik al toegelichtquote:Op zondag 21 oktober 2012 01:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mijn doel was niet opkomen voor haar, maar begrijpen waarom je van mening was dat zij onwetend reageerde.
Schitterend boek!quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:02 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
'Zonen van de veroveraars' van Hugh Pope vond ik zelf wel een goed boek. Wel moet gezegd worden dat dit boek niet echt een introductie tot het onderwerp is; er wordt wel enige voorkennis verwacht van de lezer.
heb geen enkel voorkennis om eerlijk te zijn... Maakt dat het onbegrijpbaar dan?quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:02 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
'Zonen van de veroveraars' van Hugh Pope vond ik zelf wel een goed boek. Wel moet gezegd worden dat dit boek niet echt een introductie tot het onderwerp is; er wordt wel enige voorkennis verwacht van de lezer.
Ik kan de video even niet vinden waar men kritiek gaf,quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:59 schreef zarGon het volgende:
[..].
Ik moest vooral lachen om "bunlarin kafasi karismis, ulan dalga mi geciyorsunuz siz?". Look who's talking en zo..
quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik kan de video even niet vinden waar men kritiek gaf,als ik vind dm ik je de link
Niet onbegrijpbaar, maar misschien wel iets moeilijker te begrijpen. Maar er is natuurlijk geen haast bij het lezen; je kunt de dingen die je niet duidelijk zijn altijd even opzoeken op Wikipedia.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
heb geen enkel voorkennis om eerlijk te zijn... Maakt dat het onbegrijpbaar dan?
Ik houd van vrouwen en vind ze tof en zo, maar mag ik die schreeuwende slang even hard meppen met de platte hand? Wat een teringwijf.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Ze komen weer terug![]()
Bij gebrek aan een Turkse versie, gewoon Reza inc snor claimen
Wat een prachtvrouwen!! Daaaamnnquote:Op zondag 21 oktober 2012 01:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Ze komen weer terug![]()
Bij gebrek aan een Turkse versie, gewoon Reza inc snor claimen
Ja mag, zij is eckt zo gek als een deurquote:Op zondag 21 oktober 2012 01:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik houd van vrouwen en vind ze tof en zo, maar mag ik die schreeuwende slang even hard meppen met de platte hand? Wat een teringwijf.. (De rest overigens ook hoor, maar lijkt me echt een tikje waard.)
Ik ga niet eens vragen waarom je naar dat soort rotzooi kijkt..
Dan ga ik deze bestellen! Dank je wel!quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:08 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Niet onbegrijpbaar, maar misschien wel iets moeilijker te begrijpen. Maar er is natuurlijk geen haast bij het lezen; je kunt de dingen die je niet duidelijk zijn altijd even opzoeken op Wikipedia.
Die zangeres is zo dom nog niet maar zooooo zweverigquote:Op zondag 21 oktober 2012 01:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Laat maar, wat een hersenloze snollen.
Ja, ze zijn prachtig. Maar toen ik even verder keek, dacht ik bah.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zeg alsjeblieft dat dat alleen geldt voor hun uiterlijk.
Gelukkig maar. Ik kan me serieus niet voorstellen dat je het complete pakket ook bestempelt als 'prachtvrouw'.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:13 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja, ze zijn prachtig. Maar toen ik even verder keek, dacht ik bah.
Op FOK! leer je nog eens wat, dit soort rotzooi maakt je alleen maar dommer.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:10 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja mag, zij is eckt zo gek als een deurterwijl haar ouders gewoon de Persian versie van Bir zijn
Dit is geen rotzooi mang... gewoon een soort Fok... de hele dag op hoog niveau op je werk bezig zijn en dan in je vrije tijd de meest aparte zaken bekijken is een mooie balans![]()
Nee.. Vrouwen die zich gedragen als schreeuwende Paris Hiltons vind ik eigenlijk walgelijk. Ik schaam mij voor zulke vrouwen. Maar, qua uiterlijk, damn. Wat een prachtvrouwen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Ik kan me serieus niet voorstellen dat je het complete pakket ook bestempelt als 'prachtvrouw'.
Valt wel mee, vond het zelf vrij simpel en het had een goed te volgen verhaal.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:02 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Kom ooop, de mannen waren net zo prachtig!quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:15 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee.. Vrouwen die zich gedragen als schreeuwende Paris Hiltons vind ik eigenlijk walgelijk. Ik schaam mij voor zulke vrouwen. Maar, qua uiterlijk, damn. Wat een prachtvrouwen.
Dat is die ene gast die zijn oksels laat likken? Mit schnorr?quote:
Jup.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat is die ene gast die zijn oksels laat likken? Mit schnorr?
Ik heb een wijverige homo gezien en iets wat niet interessant was. Nee, mijn voorkeur gaat uit naar een echte man. Geen ijdeltuit of iets dergelijks.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:16 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kom ooop, de mannen waren net zo prachtig!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een baas. als ik teh gay was zou ik er voor gaanquote:
quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:20 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik heb een wijverige homo gezien en iets wat niet interessant was. Nee, mijn voorkeur gaat uit naar een echte man. Geen ijdeltuit of iets dergelijks.
Ik herhaal:![]()
Hij is biseksueel toch? Een echte mannen-man. Als je nog een lekkertje hebt, kun je Gerard erbij nemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook jaquote:Op zondag 21 oktober 2012 01:21 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Wat een baas. als ik teh gay was zou ik er voor gaan![]()
En toch leer je er wel iets van... zijn achtergrond, het was niet gemakkelijk om een Moslim-Joods echtpaar te zijn in Iran, wat een leed.
Zat met een brok in de keel naar de aflevering met zijn vader en oma te kijken
Hmm.. Ben niet echt van delen..quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hij is biseksueel toch? Een echte mannen-man. Als je nog een lekkertje hebt, kun je Gerard erbij nemen.
'Cehape' zihniyetiquote:Op zondag 21 oktober 2012 01:23 schreef Triggershot het volgende:
CHP wilde een soort van Christelijke aanbidding in de moskee, met lichtjes, fluiten, gitaren, orkest enzo, 'romali musikasi'
Je mag hem hebben als ik zijn vrouw magquote:Op zondag 21 oktober 2012 01:25 schreef WammesWaggel het volgende:
En natuurlijk mijn favoriete acteur ever... Vincent Cassel![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:26 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Je mag hem hebben als ik zijn vrouw mag
Gerard ben ik met je eens; hiermee niet.quote:
Ik doel dan puur op dit filmpje.. Voor de rest niet, hoor. Zodra deze man zijn mond opendoet, ben ik mijn interesse al kwijtquote:Op zondag 21 oktober 2012 01:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Gerard ben ik met je eens; hiermee niet.
Wel vaag dat dit jaar Offerfeest in Turkije een dag eerder begint dan in Saoedi-Arabië, terwijl het normaliter óf andersom is óf beiden op dezelfde dag.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Leek me wel lachen zo een cuma namazi.
Turkije doet toch op basis van berekeningen?quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:31 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wel vaag dat dit jaar offerfeest in Turkije een dag eerder begint dan in Saoedi-Arabië, terwijl het normaliter óf andersom is óf beiden op dezelfde dag.
Denk niet dat zoiets haalbaar zou zijn destijds. Heb het ook wel gehoord ooit, maar het zal wel een of andere "voorloper"(kraldan çok kralci/dalkavuk) zijn die het bedacht heeft.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Leek me wel lachen zo een cuma namazi.
Jup, Ataturk heeft het afgewezen omdat het simpelweg te idioot voor woorden overkwam.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:33 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Denk niet dat zoiets haalbaar zou zijn destijds. Heb het ook wel gehoord ooit, maar het zal wel een of andere "voorloper"(kraldan çok kralci/dalkavuk) zijn die het bedacht heeft.
Volgens mij wel, dus wanneer de nieuwe maan te zien is waar ook ter wereld. In Saoedi-Arabië beginnen ze wanneer de nieuwe maan voor hén te zien is. Maar dat weet jij natuurlijk beter dan ik.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Turkije doet toch op basis van berekeningen?
Je bekijkt het als een man.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik doel dan puur op dit filmpje.. Voor de rest niet, hoor. Zodra deze man zijn mond opendoet, ben ik mijn interesse al kwijt
Dit.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:15 schreef xminator het volgende:
[..]
Valt wel mee, vond het zelf vrij simpel en het had een goed te volgen verhaal.
Ik doe dat liever wel idd..quote:
Ik ben pro-boek.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:42 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit.
Verder gaat het boek vooral over de huidige toestand in TR & CA en de relaties tussen de verschillende Turkse landen. Wat basiskennis over de verschillende Turkse volkeren zou wel fijn zijn voor dit boek.
Oh en Ambi, onderschat Wikipedia niet. Er staat genoeg info op en je kunt de bronnen zelf altijd nachecken. Ik zou dus beginnen met Wikipedia - wel de Engelse versie.
Vanwaar de interesse opeens?quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik doe dat liever wel idd..Vrouwenkijk is mij te complex, hoor. Dit bevalt me wel.
[..]
Ik ben pro-boek.Wiki is volgens mij handig voor basiskennis. Om het echt mijn hoofd in te krijgen, heb ik behoefte aan een boek. Ben daar best ouderwets in
Weet niet.. Heb de laatste tijd gewoon enorm veel interesse in Turkije etc en ik lees hier zoveel info, waar ik mij nooit mee heb bezig gehouden. De info wekt interesse op. Wil graag over alles en nog wat weten.quote:
quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:49 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Weet niet.. Heb de laatste tijd gewoon enorm veel interesse in Turkije etc en ik lees hier zoveel info, waar ik mij nooit mee heb bezig gehouden. De info wekt interesse op. Wil graag over alles en nog wat weten.
Komt wellicht ook doordat dit onderwerp hier aardig veel behandeld/besproken wordt. Mijn omgeving interesseert zich hier niet voor, dus ik kom er niet mee in aanraking.
Verder hou ik van lezen, maar ik lees geen romans etc.Dus een goed onderwerp voor het volgende boek.
Wiki is inderdaad handig voor basiskennis - iets wat jij mist (bedoel het zeker niet aanvallend dus no offence) - en daarom zou het wel handig zijn als je je wat zou inlezen over de verschillende Turkse volkeren, gezien het feit dat enige basiskennis wel een vereiste is voor dit boek.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik doe dat liever wel idd..Vrouwenkijk is mij te complex, hoor. Dit bevalt me wel.
[..]
Ik ben pro-boek.Wiki is volgens mij handig voor basiskennis. Om het echt mijn hoofd in te krijgen, heb ik behoefte aan een boek. Ben daar best ouderwets in
Boek dat ik nu lees: http://www.bol.com/nl/p/de-ware-toedracht/1001004010209253. Dikke aanrader.quote:
Nee, voel me niet aangevallen, dit bedoelde ik eigenlijk ookquote:Op zondag 21 oktober 2012 01:52 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wiki is inderdaad handig voor basiskennis - iets wat jij mist (bedoel het zeker niet aanvallend dus no offence) - en daarom zou het wel handig zijn als je je wat zou inlezen over de verschillende Turkse volkeren, gezien het feit dat enige basiskennis wel een vereiste is voor dit boek.
Ik lees momenteel dit...quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Boek dat ik nu lees: http://www.bol.com/nl/p/de-ware-toedracht/1001004010209253. Dikke aanrader.
[..]
Aaaah, dit ga ik ook bestellen, want toevallig zit ik met deze vragen de laatste paar weken!quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:56 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik lees momenteel dit...
http://www.bol.com/nl/p/e(...)es/1001004002056195/
Weet niet of het je ding is. Anders een aanrader.
Hé, zGquote:Op zondag 21 oktober 2012 02:04 schreef Eagle_99 het volgende:
Ik kom hem overal tegen![]()
lijkt wel "songul karli sutyensiz"
Soort van soort van, ja.quote:
quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:07 schreef Bortecinem het volgende:
Trouwens, vraagje, vinden jullie Engels lezen ook makkelijker dan Turks lezen? Ik heb echt moeite met Turks lezen, terwijl ik veel beter en makkelijker Turks spreek dan Engels. Het boek Su Cilgin Turkler ligt hier al jaren in de kast maar verder dan een paar pagina's ben ik niet gekomen.
Mooi!quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:04 schreef Eagle_99 het volgende:
Ik kom hem overal tegen![]()
lijkt wel "songul karli sutyensiz"
Weet niet of ik de geschikte persoon ben, gezien het niveau van mijn Turks, maar ik vind het idd makkelijker Engels te lezen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:07 schreef Bortecinem het volgende:
Trouwens, vraagje, vinden jullie Engels lezen ook makkelijker dan Turks lezen? Ik heb echt moeite met Turks lezen, terwijl ik veel beter en makkelijker Turks spreek dan Engels. Het boek Su Cilgin Turkler ligt hier al jaren in de kast maar verder dan een paar pagina's ben ik niet gekomen.
Jup!quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:07 schreef Bortecinem het volgende:
Mijn Engels is ook niet goed, alles behalve. Maar toch lees ik liever in het Engels dan het Turks. Vaag.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:08 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]Mijn engels is echt slecht, geef mij maar Turks
Ik heb dat ook, ja. Turks lezen voelt bij mij zo onnatuurlijk aan, terwijl ik geen moeite heb met spreken. Vaker Turkse boeken lezen dus.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:07 schreef Bortecinem het volgende:
Ja, idd. Internet artikelen etc. lees ik altijd in het Engels, al bestaat er een Nederlandse versie dat net zo goed is. Boeken lees ik het liefst in het Nederlands. Maar als ik moet kiezen tussen Turks en Engels, dan ga ik voor Engels. 100%. Terwijl ik veel beter Turks spreek dan Engels.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jup!
Ik vind het lezen in het Engels fijner dan Nederlands en Turks. (Mits geen zware kost, geef mij dan maar Nederlands.)
Alles in het Nederlandsquote:Op zondag 21 oktober 2012 02:10 schreef zarGon het volgende:
Een vraagje dan mij maar.
Berekenen en denken jullie in dezelfde taal?
Moeilijke vraag. Ik denk vooral in beelden, dus ik weet het niet.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:10 schreef zarGon het volgende:
Ik kan niet echt benoemen in welke taal in denk. Soms Turks, soms Nederlands, denk ik. Meer een taalloze innerlijke stem.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:10 schreef zarGon het volgende:
Hm, beelden... Hoe gaat dat? Zie jij dan wat je denkt gebeuren of...?quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Moeilijke vraag. Ik denk vooral in beelden, dus ik weet het niet.
Grappig... Heb ik ook...quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Moeilijke vraag. Ik denk vooral in beelden, dus ik weet het niet.
Het is moeilijk te beschrijven. Maar hoe weet je in welke taal je denkt? Praat je tegen jezelf? Zoals TM het al zei, ik kan het echt niet benoemen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hm, beelden... Hoe gaat dat? Zie jij dan wat je denkt gebeuren of...?
quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:12 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik kan niet echt benoemen in welke taal in denk. Soms Turks, soms Nederlands, denk ik. Meer een taalloze innerlijke stem.
quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:15 schreef Triggershot het volgende:
Wie vertaald : Yollarda gavur ami gibi islak amina koyim, iyimi?
even voor yvonne.
En juist, dat idee heb ik ook! Veel doeltreffender.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:13 schreef xminator het volgende:
Engels en Turks zijn ook talen die sterker zijn dan het Nederlands om kracht te geven aan tekst.
quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:15 schreef Triggershot het volgende:
even voor yvonne.
Cuuuuuuuuuuussss desem?quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:15 schreef Triggershot het volgende:
even voor yvonne.
Doe lekker zelfquote:Op zondag 21 oktober 2012 02:15 schreef Triggershot het volgende:
even voor yvonne.
Hm, soms is alles duidelijk wanneer je denkt, maar soms bespreek je het met jezelf toch?quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:14 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het is moeilijk te beschrijven. Maar hoe weet je in welke taal je denkt? Praat je tegen jezelf? Zoals TM het al zei, ik kan het echt niet benoemen.
En zie jij cijfers en letters in kleuren trouwens?
Nee, volgens mij bespreek ik nooit iets met mezelf. Ik denk. Mijn gedachten zijn er gewoon. Snap je?quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hm, soms is alles duidelijk wanneer je denkt, maar soms bespreek je het met jezelf toch?. Dat stemmetje.
Yep. Al was het vroeger veel en veel sterker bij mij. Had echt een hele duidelijke kleur voor iedere cijfer en letter, nu is het wat vager en minder geworden.quote:Bedoel je synesthesie?
Nooit hardop in je gedachten?quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:18 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, volgens mij bespreek ik nooit iets met mezelf.
Kun je er ook berekeningen mee maken? Zoals Daniel Tammet.quote:[..]
Yep. Al was het vroeger veel en veel sterker bij mij. Had echt een hele duidelijke kleur voor iedere cijfer en letter, nu is het wat vager en minder geworden.
Rijp voor het gesticht.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:20 schreef Ambipur het volgende:
Eh.. Ik hou heel vaak gesprekken met mijzelf. Maakt dat mij raar?
neequote:Op zondag 21 oktober 2012 02:20 schreef Ambipur het volgende:
Eh.. Ik hou heel vaak gesprekken met mijzelf. Maakt dat mij raar?
Denk jij in beelden zG?quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nooit hardop in je gedachten?
Hm...
[..]
Kun je er ook berekeningen mee maken? Zoals Daniel Tammet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Synesthesie_(zintuig)quote:Ook Liszt ervoer kleuren bij de muziek en riep het orkest soms onthutst toe: "Wat meer blauw in deze episode aub". Blijkbaar dacht hij dat iedereen het zo ervoer.
Ben naar het museumpje in Bodrum geweest, apart, kan de muziek nog niet echt begrijpen.quote:
quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Synesthesie_(zintuig)
Leuk om te zien!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 03:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Weleens gehoord van synesthesie? Dat is net zo tof!.
Daniel Tammet is er een die er 'last'' van heeft.
Zag het ooit op tv en was er echt van onder de indruk.
Nope. Mijn gedachten zijn er, ze spreken niet.quote:
Nee.quote:Kun je er ook berekeningen mee maken? Zoals Daniel Tammet.
Heb jij nooit dat jij iets voor jezelf duidelijk moet maken en dat je een heel gesprek in gedachten voert?quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb nooit gesprekken met mezelf
Peinzen, denken, brainstormen sure, een dialoog? Neeuh.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:25 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Heb jij nooit dat jij iets voor jezelf duidelijk moet maken en dat je een heel gesprek in gedachten voert?
Hm. Ik moet even denken nu.quote:
quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:25 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Heb jij nooit dat jij iets voor jezelf duidelijk moet maken en dat je een heel gesprek in gedachten voert?
Ik denk dat ik mij weer slecht verwoord.. Peinzen, zo zou je het idd kunnen benoemen..quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Peinzen, denken, brainstormen sure, een dialoog? Neeuh.
Dit.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Peinzen, denken, brainstormen sure, een dialoog? Neeuh.
Ik vloek er weleens wat uit als ik alleen en boos ben uit frustratie bijvoorbeeld als ik mijn voet stoot, maar praten tegen mezelf? Nope.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:29 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik denk dat ik mij weer slecht verwoord.. Peinzen, zo zou je het idd kunnen benoemen..Tegen mezelf praten, laat ik het zo zeggen.
Midden dat het een generatiekloof thing isquote:Op zondag 21 oktober 2012 02:30 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit.
Mijn moeder daarentegen is echt iemand die een heel gesprek met zichzelf voert. Ook hardop.
'Ne diyon anne?'
- Sana demiyom!
'Kiminle konusuyon ya'
- Kendimle Alalala yasak mi?![]()
![]()
Nooit gesnapt.
Ik bedoel niet hardop.. Stel ik kom ergens niet uit, dan voer ik wel een heel dialoog in gedachten.. Zo van: Waarom doet ze toch zo, wat is haar probleem? Hoe zou ik dat kunnen oplossen? Vaak volgt er dan een Fuck it en haal ik mijn schouders op. Maar dit bedoel ik dus.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vloek er weleens wat uit als ik alleen en boos ben uit frustratie bijvoorbeeld als ik mijn voet stoot, maar praten tegen mezelf? Nope.
aaaaaah borte, dat is mijn mama!!quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:32 schreef Bortecinem het volgende:
Ze doet het vooral wanneer ze boos is.
'Su evin haline bak, ne hale getirmisler. Hic dusunmuyorlar'
Gewoon sneaky laf sokmaquote:Op zondag 21 oktober 2012 02:32 schreef Bortecinem het volgende:
Dan ben je niet geschift nee.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:32 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik bedoel niet hardop.. Stel ik kom ergens niet uit, dan voer ik wel een heel dialoog in gedachten.. Zo van: Waarom doet ze toch zo, wat is haar probleem? Hoe zou ik dat kunnen oplossen? Vaak volgt er dan een Fuck it en haal ik mijn schouders op. Maar dit bedoel ik dus.
Ik praat echt hardop als ik bijv vloek idd.
quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:34 schreef Eagle_99 het volgende:
Ik zit soms wel een eigen bedachte film/verhaal af te spelen in mijn gedachten
Mijn moeder ook. Niet echt in zichzelf praten, maar dan net op een toon dat wij het ook kunnen horen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:32 schreef Bortecinem het volgende:
Ja, maar zoals ik het al zei, ze doet het ook wanneer ze denkt dat ze alleen is.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:34 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Mijn moeder ook. Niet echt in zichzelf praten, maar dan net op een toon dat wij het ook kunnen horen.
Ik ook, hoorquote:Op zondag 21 oktober 2012 02:34 schreef Eagle_99 het volgende:
Ik zit soms wel een eigen bedachte film/verhaal af te spelen in mijn gedachten
Dan heb jij een te leuk leven.quote:
Dit klopt............... Ik betrap mijzelf soms op dingen, waarvan ik weet dat mijn moeder dat ook zo doet. En bij haar vind ik het irritant, als ze zo doet..quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:39 schreef zarGon het volgende:
Jullie gaan allemaal lijken op jullie moeder.
Oh.quote:
Ik beschouw mijzelf als het perfecte kind van mijn ouders.. Ik heb van zowel vader als moeder karaktertrekjes en helaas niet hun beste trekjes, wel de slechte!quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:42 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh.
En hij heeft gelijk hoor. Ondanks het feit dat ik en mijn moeder totaaaaaaaaaaaaaal verschillend zijn qua karakter, kan ik overeenkomsten tussen ons vinden. We lijken allemaal wel een beetje op onze moeder, en al doen we dat niet, dan gaan we dat toch doen als we mama worden omdat alle moeders toch een beetje hetzelfde zijn.
Ik verzin enorm veel verhalen, genoeg scenario om een boek/roman te schrijven, maar wanneer ik het op papier wil zetten ben ik alles kwijtquote:Op zondag 21 oktober 2012 02:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ook. Ik zou niet weten waar ik zou zijn zonder mijn fantasie.
Graag!! Ik begin het wel door te krijgen, nu ik ouder word, maar heb momenten dat ik dingen niet los kan latenquote:Op zondag 21 oktober 2012 02:51 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb een 'amaaaaan' mentaliteit. Hebben?
Had ik dat ook maar.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:54 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik heb alleen een 'amaaan'-mentaliteit voor dingen die ook echt niet de moeite waard zijn om je hoofd over te breken of waaraan toch niets verandert, hoe hard je ook je best doet.
Mannen zijn daar geloof ik beter in.. Ik ben daar jaloers opquote:Op zondag 21 oktober 2012 02:54 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik heb alleen een 'amaaan'-mentaliteit voor dingen die ook echt niet de moeite waard zijn om je hoofd over te breken of waaraan toch niets verandert, hoe hard je ook je best doet.
Dat merk ik ook. Mannen kunnen dingen doorgaans vlugger achter zich laten en zich concentreren op wat komen gaat, heb ik het idee. Maar dit verschilt natuurlijk per geval.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Mannen zijn daar geloof ik beter in.. Ik ben daar jaloers op![]()
Vrouwen zijn moeilijk, over analyseren enzo.
Stuur eens een sms naar een vrouw en zet er extra punten achter. Dus bijv: Ik spreek je nog... xquote:Op zondag 21 oktober 2012 02:58 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat merk ik ook. Mannen kunnen dingen doorgaans vlugger achter zich laten en zich concentreren op wat komen gaat, heb ik het idee. Maar dit verschilt natuurlijk per geval.
Doe/deed ik soms ook hoorquote:Op zondag 21 oktober 2012 03:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Stuur eens een sms naar een vrouw en zet er extra punten achter. Dus bijv: Ik spreek je nog... x
Vrouwen gaan dan analyseren, waarom die punten... wat bedoelt hij daarmee.. waarom 1 keer x ipv meerdere keren, dit doet hij normaal gesproken nooit. Is er iets, zou er wat zijn bladiblablabla.
De meesten dan he..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
nooit doen.. Een sms zegt niets. Ik heb t ook met vriendinnen, soms komt een app niet duidelijk aan en dan gaan we via de app discussieren. Doe ik niet meer. Als ik het niet begrijp, bel ik. En dan is alles met 4 minuten duidelijk..:)quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:02 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Doe/deed ik soms ook hoorIk weet tenminste dat het niet 'zomaar' is als ik zo'n bericht krijg.
Ik ben R&P-mod. Ik snap wat je bedoelt.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Stuur eens een sms naar een vrouw en zet er extra punten achter. Dus bijv: Ik spreek je nog... x
Vrouwen gaan dan analyseren, waarom die punten... wat bedoelt hij daarmee.. waarom 1 keer x ipv meerdere keren, dit doet hij normaal gesproken nooit. Is er iets, zou er wat zijn bladiblablabla.
De meesten dan he..
Ik zeik ook hoor. Maar na 2 dagen ben ik er over uit en ga ik door met mijn leven.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik ben R&P-mod. Ik snap wat je bedoelt..
Verhaal waarover bijvoorbeeld?quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:07 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik zeik ook hoor. Maar na 2 dagen ben ik er over uit en ga ik door met mijn leven.
Maar sommige meiden... Heb er een als vriendin als zij met haar verhaal begint, heb ik de neiging om naar de zolder te rennen en mezelf de tuin in te gooien. Dus ik luister een half uur en daarna denk ik: genoeg.
Ze is zelf erg ongelukkig getrouwd. Daar kan ze uren over praten. Wat ik absoluut niet erg vind, maar als je mij om advies vraagt en vervolgens totaal niet naar mij luistert en 2 weken later weer hetzelfde verhaal vertelt, ben ik mijn interesse kwijt.quote:
quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ze is zelf erg ongelukkig getrouwd. Daar kan ze uren over praten. Wat ik absoluut niet erg vind, maar als je mij om advies vraagt en vervolgens totaal niet naar mij luistert en 2 weken later weer hetzelfde verhaal vertelt, ben ik mijn interesse kwijt.
Dan zeurt ze over dat hij niet helpt in het huishouden, dat ze hem afstraft met bepaalde dingen te onthouden etc etc. En terloops nog melden: ik ga echhht niet scheiden, straks ben ik zo'n zielig wijf dat voor de tweede of derde x gaat trouwen. Tegen mij nog welEn bedankt!
Verhalen om het zeuren dus. Niet om er iets aan te doen.
Word.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ze is zelf erg ongelukkig getrouwd. Daar kan ze uren over praten. Wat ik absoluut niet erg vind, maar als je mij om advies vraagt en vervolgens totaal niet naar mij luistert en 2 weken later weer hetzelfde verhaal vertelt, ben ik mijn interesse kwijt.
Dan zeurt ze over dat hij niet helpt in het huishouden, dat ze hem afstraft met bepaalde dingen te onthouden etc etc. En terloops nog melden: ik ga echhht niet scheiden, straks ben ik zo'n zielig wijf dat voor de tweede of derde x gaat trouwen. Tegen mij nog welEn bedankt!
Praat ze wel tegen haar man erover? Tegen iemand die er samen met haar wat aan kan doen?quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
KUTWIJF.quote:dat ze hem afstraft met bepaalde dingen te onthouden etc etc.
Heb er al maanden niet gesproken..... Ik trek dit soort shit niet meerquote:Op zondag 21 oktober 2012 03:13 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Word.
Heb ook zo'n vriendin (gehad). Werd er echt gek van.
Ambi, kun je mij dit uitleggen?quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:16 schreef Bortecinem het volgende:
Ik snap de pikstraf niet. Heb je dan gewoon geen seks ook al praat je voor de rest wel met je man? Ik bedoel, ik snap heel goed dat je geen seks wilt met een persoon waarmee je niet praat, maar voor de rest ga je toch niet weigeren om seks te hebben als je weer normaal tegen elkaar doet? Echt men, hoe gaat dat in zijn werking?
Voor haar was het zo:quote:
Dit idd!quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
De vrouw denkt de man te kunnen besturen met haar vagina.
Jaahaa, ik snap wat ze ermee wil bereiken. Maar niet hoe het in zijn werking gaat, snappie?quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
De vrouw denkt de man te kunnen besturen met haar vagina.
Waarom jezelf onthouden van dingen om je man te straffen. Snap ik ook net.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:20 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Voor haar was het zo:
Jij helpt niet mee met het ophangen van de was, jij doet lui en kookt niet, ondanks dat ik zorg voor het kind? Goed jongen. Ik geef jou even 2 weken geen seks, zodat jij niet je zin krijgt in alles.
Sex gebruiken als machtsspel... Heb haar dat zooooo afgeraden.. Vond ze onzin wat ik zei
Ook al praten ze met elkaar, dan nog weigert ze het idd..quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jaahaa, ik snap wat ze ermee wil bereiken. Maar niet hoe het in zijn werking gaat, snappie?
Is het zo dat ze weigert seks te hebben nadat ze net ruzie hebben gehad - iets wat ik heel goed kan begrijpen? Of weigert ze seks helemaal, ook al praten ze verder wel met elkaar?
Even zonder nuance: seks voor de Turkse vrouw is minder belangrijk dan seks voor de Turkse man. Alhoewel, deze versie is beter: seks is belangrijk voor de (Turkse) man.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Waarom jezelf onthouden van dingen om je man te straffen. Snap ik ook net.
Vaag inderdaad.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:22 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ook al praten ze met elkaar, dan nog weigert ze het idd..
Dom, want seks zorgt juist voor binding. Als dat wegvalt, kunnen de alarmbellen aan.
Dat geldt in het algemeen. Mannen hebben gewoon een hoger libido.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Even zonder nuance: seks voor de Turkse vrouw is minder belangrijk dan seks voor de Turkse man. Alhoewel, deze versie is beter: seks is belangrijk voor de (Turkse) man.
Zij kan het handlen. Of nou ja, ze denkt dat ze er beter uitkomt dan de man.
Er zijn uitzonderingen, maar dit klopt...quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Even zonder nuance: seks voor de Turkse vrouw is minder belangrijk dan seks voor de Turkse man. Alhoewel, deze versie is beter: seks is belangrijk voor de (Turkse) man.
Zij kan het handlen. Of nou ja, ze denkt dat ze er beter uitkomt dan de man.
Denk niet dat zij er van genoot..quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
BORTEEE, als jij later ooit zo gaat doen ga ik je klappen heee!quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:23 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat geldt in het algemeen. Mannen hebben gewoon een hoger libido.
Maar toch..
Ze geniet niet van de seks met haar man?quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:24 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Er zijn uitzonderingen, maar dit klopt...
[..]
Denk niet dat zij er van genoot..
Kezban noemen ze dat in Turkijequote:Op zondag 21 oktober 2012 03:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet met jou trouwen. Julis dover.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
BORTEEE, als jij later ooit zo gaat doen ga ik je klappen heee!
Volgens mij geld dit voor de meeste Turkse vrouwenquote:Op zondag 21 oktober 2012 03:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ze geniet niet van de seks met haar man?.
quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:25 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet met jou trouwen. Julis dover.
Nee. Weet zeker van niet.. Ik herken het aan mensen, hoe hun band etc is. Bij hun zie ik acceptatie van de situatie en ik zie geen sprankeling bij hun.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ze geniet niet van de seks met haar man?.
Eh.... Adam isini bilirse, kan de vrouw er ook van genieten hoor.....quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:25 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Volgens mij geld dit voor de meeste Turkse vrouwenDie liggen plat op hun rug en wachten af tot het over is.
Damn.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:26 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee. Weet zeker van niet.. Ik herken het aan mensen, hoe hun band etc is. Bij hun zie ik acceptatie van de situatie en ik zie geen sprankeling bij hun.
het fijne aan het zelf meegemaakt te hebben is, ik zie meteen of de vrouw gelukkig of ongelukkig is, of ze een goede relatie hebben etc. Die van hun is kut, dat is duidelijk.
Zo'n pikstraf klinkt zo slecht nog niet.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:26 schreef zarGon het volgende:
[..].
Niet bij natuurlijk, maar met bij jouw eigen partner! Nu geen begrip voor kunnen tonen, later alsnog zo gedragen en zo...
quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:25 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Volgens mij geld dit voor de meeste Turkse vrouwenDie liggen plat op hun rug en wachten af tot het over is.
Wisselwerking. Vrouwenlichaam moet eerst opwarmen etc etc.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:27 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Eh.... Adam isini bilirse, kan de vrouw er ook van genieten hoor.....
Ja tuurlijk, het is dan ook niet alleen het schuld van de vrouw, het zit in onze cultuur/opvoedingquote:Op zondag 21 oktober 2012 03:27 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Eh.... Adam isini bilirse, kan de vrouw er ook van genieten hoor.....
Komt omdat seks als een taboe wordt gezien.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:25 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Pffff.. wat erg, ik weet niet eens hoe oud ze is! eeeh, ik gok zo'n 34 ofzo. En ze zijn zeker 10 jaar getrouwd.. .quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Damn.. En maar doormodderen...
Hoelang zijn ze getrouwd en zo? En hoe oud zijn ze?.
quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:28 schreef Triggershot het volgende:
Godzijdank, denkt mijn vrouw niet zo, is het gewoon bonusnacht wanneer het kan
Yalan mi?quote:
quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:29 schreef Ayca het volgende:
[..]
Komt omdat seks als een taboe wordt gezien.
Eerst hun dochters leren hoe slecht seks is en hoe ze zich ervan moeten onthouden tot hun huwelijk, en daarna zeiken dat ze er niks van bakken. Turkse mannen. Zucht.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:29 schreef Ayca het volgende:
[..]
Komt omdat seks als een taboe wordt gezien.
Vrouwenlichaam moet idd eerst even opgewarmd worden, dat jij dan kookt en de afwas doet, is al behulpzaamquote:Op zondag 21 oktober 2012 03:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wisselwerking. Vrouwenlichaam moet eerst opwarmen etc etc.
Sowieso, het ligt ook vooral aan de man natuurlijk.
Ze is nog zoooo jong.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:30 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Pffff.. wat erg, ik weet niet eens hoe oud ze is! eeeh, ik gok zo'n 34 ofzo. En ze zijn zeker 10 jaar getrouwd.. .
Niet alleen Turkse mannen, maar Turkse ouders (en Turkse familie/omgeving).quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:30 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Eerst hun dochters leren hoe slecht seks is en hoe ze zich ervan moeten onthouden tot hun huwelijk, en daarna zeiken dat ze er niks van bakken. Turkse mannen. Zucht.
Mannn, I already gave up!quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ze is nog zoooo jong..
Ik word kwaad hè..
Ik vind onze opvoeding schandalig! Weet jij hoeveel vrouwen niet eens seks kunnen hebben de eerste maanden van hun huwelijk, omdat ze zooooooo bang, zenuwachtig zijn. waardoor ze die bekkenspieren kapot spannen? Lekker begin van je huwelijk..quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:30 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Eerst hun dochters leren hoe slecht seks is en hoe ze zich ervan moeten onthouden tot hun huwelijk, en daarna zeiken dat ze er niks van bakken. Turkse mannen. Zucht.
quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:30 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Vrouwenlichaam moet idd eerst even opgewarmd worden, dat jij dan kookt en de afwas doet, is al behulpzaam
Serieus?quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:32 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Mannn, I already gave up!
[..]
Ik vind onze opvoeding schandalig! Weet jij hoeveel vrouwen niet eens seks kunnen hebben de eerste maanden van hun huwelijk, omdat ze zooooooo bang, zenuwachtig zijn. waardoor ze die bekkenspieren kapot spannen? Lekker begin van je huwelijk..
Wat is daar mis mee.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:30 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Pffff.. wat erg, ik weet niet eens hoe oud ze is! eeeh, ik gok zo'n 34 ofzo. En ze zijn zeker 10 jaar getrouwd.. .
[..]
De Turkse cultuur is paternalistisch van nature, de mannen hebben het uiteindelijk altijd voor het zeggen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Niet alleen Turkse mannen, maar Turkse ouders (en Turkse familie/omgeving).
Zoek eens kadinlarkulubu opquote:
Hayvan.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:33 schreef zarGon het volgende:
[..].
Koken, afwassen, stofzuigen, dit dat alles. Wedden dat ze dan plotseling verwent tijdens de seks?!.
Hij heeft gelijk, Borte.. Zo werkt 't wel....quote:
Ja, serieus. Vrouwen hebben veel moeite tijdens de daad. Ze schamen zichquote:
Dan nog kunnen de moeders het één en ander bijbrengen. De vaders hebben veel voor het zeggen, maar de moeders doen te panisch over seks en alles wat met seks te maken heeft.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De Turkse cultuur is paternalistisch van nature, de mannen hebben het uiteindelijk altijd voor het zeggen.
Ik las het verkeerd.quote:
Oh, nee joh.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:37 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik las het verkeerd.![]()
Ik las eerst 'vrouwen lichaam moet eerst opgewarmd' en daarna 'afwassen, stofzuigen etc'. Ik las niet alles en dacht dat je bedoelde dat wij ons eerst moesten opwarmen door het huishouden te doen.
Dat gaat moeilijk als de moeder de jaren voor haar huwelijk heeft geleerd om haar vader te gehoorzamen --> die haar weer heeft geleerd om haar man te gehoorzamen. Het is een vicieuze cirkel.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dan nog kunnen de moeders het één en ander bijbrengen. De vaders hebben veel voor het zeggen, maar de moeders doen te panisch over seks en alles wat met seks te maken heeft.
Dat is niet per se Turks.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De Turkse cultuur is paternalistisch van nature, de mannen hebben het uiteindelijk altijd voor het zeggen.
Dat weet ik wel. Maar het is dus ook de taak van de vrouwen onderling. Door alles op de mannen af te schuiven heb je dan misschien wel de dader te pakken, maar het is constructiever om voor elkaar te zorgen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat gaat moeilijk als de moeder de jaren voor haar huwelijk heeft geleerd om haar vader te gehoorzamen --> die haar weer heeft geleerd om haar man te gehoorzamen. Het is een vicieuze cirkel.
Nou.. Mijn moeder heeft 't voor het zeggen..quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat gaat moeilijk als de moeder de jaren voor haar huwelijk heeft geleerd om haar vader te gehoorzamen --> die haar weer heeft geleerd om haar man te gehoorzamen. Het is een vicieuze cirkel.
Dan gaat zij erop. Duh.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben te zwaar, dus niet altijd gezond.
Zo raar om zulke dingen in het Turks te lezen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:39 schreef Eagle_99 het volgende:
http://www.kadinlarkulubu.com/jinekoloji/566513-acil-yardim.html
![]()
Nerden geldi bu site aklima![]()
Zei toch..quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:37 schreef Eagle_99 het volgende:
@zG
http://www.kadinlarkulubu(...)ligim-tehlikede.html
Pas op
Daarom zeg ik ook wanneer het kan.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nou.. Mijn moeder heeft 't voor het zeggen..
[..]
Dan gaat zij erop. Duh.
Hier ook.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nou.. Mijn moeder heeft 't voor het zeggen..
Pff, best erg. Ik vind het echt oprecht zielig voor ze.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:37 schreef Eagle_99 het volgende:
@zG
http://www.kadinlarkulubu(...)ligim-tehlikede.html
Pas op
Helemaal goed. Als jij maar happy bent.quote:Op zondag 21 oktober 2012 03:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook wanneer het kan.
Iddquote:Op zondag 21 oktober 2012 03:41 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zo raar om zulke dingen in het Turks te lezen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |