abonnement Unibet Coolblue
pi_118214043
Link naar het vorige topic: Deel 34

Nuttige cavialinks:

Informatie:
- http://www.knoevel.net
- http://www.degrotecavia.nl
- http://www.caviarassen.nl

Caviafora, voor raad, advies en cavia's vinden
- http://www.caviagids.nl
- http://www.knoevel.nl/forum
- http://www.eccforum.nl
- http://www.nhdp.nl/caviaforum3

Caviashops:
- http://www.knoevelshop.nl (tip!)
- http://www.cafepress.com/cavycomic
- http://www.fretten.nl (let op, niet alles hier is geschikt voor cavia's, maar bv wel kooien en huisjes)

Caviaopvang:
- www.kuufke.com
- www.knoevel.net
- www.stichtingcavia.nl

Korte caviatips:

Huisvesting

- 1 cavia heeft een kooi van min 80x50 nodig. Twee cavia’s 100x50. Per cavia kun je ongeveer 20 cm in totaal erbij meten. Altijd geldt: hoe meer ruimte, hoe beter.
- Op de bodem moet een laag bodembedekking. Niet geschikt zijn kattengrind, stro en kranten. Wel geschikt zijn o.a. zaagsel, aubiose, beukensnippers, houtkorrels en hemparade.
- Het hok moet op een tochtvrije plaats in huis staan. Niet direct tegen een verwaming aan. Liefst op een verhoging, omdat anders álles wat beweegt direct boven de diertjes gebeurt. Omdat de grootste vijand van wilde cavia’s van boven komt (de roofvogel), worden cavia’s erg schrikachtig hierdoor.
- De meest geschikte en meest voorkomende kooien zijn dunabakken (met doorzichtige plastic bovenkap) en traliekooien (onder plastic, boven tralies). De ondergrond van het hok mag niet uit tralies bestaan, maar uit egaal materiaal (zoals kunststof of hout), omdat tralies de pootjes kunnen beschadigen.

Inrichting

- In het hok kan een nachthuisje staan. Het ligt helemaal aan het baasje of de cavia hier schuw van blijft. Als je ze er regelmatig uithaalt wennen ze vanzelf. Omdat cavia’s prooidieren zijn voelen ze zich veilig in een huisje.
- Een cavia heeft een zwaar etensbakje nodig wat niet om kan klappen.
- Een drinkflesje, liefst met een inhoud van 300 ml of groter.
- Hooi is een primaire levensbehoefte en moet altijd in het hok aanwezig zijn. Dit kan los op de bodem of bv in een hooibal.
- een knaagsteen hoort NIET in een caviakooi thuis. Deze levert verhoogde risico’s op blaasproblemen op. Om aan te knagen bieden takken van wilgenbomen of fruitbomen een uitkomst.
- Speelgoed is niet nodig. Cavia’s spelen niet graag, ze verwonden zich makkelijk aan klein speelgoed.

Eten en drinken

- Het hardvoer bestaat uit voer verrijkt met vitamine C. Bekende merken voor caviakorrel zijn Kasper Faunafoods, Garvo, Teurlings en Hope Farms (deze laatste is het meest verkrijgbaar in dierenwinkels en zeer geschikt). Gemengd voer is bijvoorbeeld van XtraVital, Gerty guinea pig of Evert.
- Aanvullend op het hardvoer heeft een cavia altijd hooi nodig: nooit mag dit ontbreken in de kooi. Vrijwel ieder verkrijgbaar hooi is geschikt. Er bestaat ook kruidenhooi dat gegeven kan worden. Let wel op dat als je terug wilt stappen op normaal (goedkoper) hooi, sommige cavia’s te verwend zijn en er minder van eten.
- Een cavia is gek op groenvoer en dient hier iedere dag wat van te krijgen. Vitamine C rijke groentes als witlof en paprika zijn geschikt. Andere groentes (slechts een greep uit de mogelijkheden) zijn andijvie, komkommer, winterpeen, bospeen (mét loof), spinazie, tomaat, suikermais en peterselie. Goedkoper (maar minder vitamine C rijk) zijn gras en paardenbloembladeren. Koolsoorten mogen wel, maar met mate, omdat hier snel gasvorming door ontstaat.
- Snoepjes (yoghurtdrops, knaagstengels…) zijn overbodig, maar moge met mate gegeven worden.
- Cavia’s drinken na hun eerste 4 weken moedermelk niets anders meer dan schoon water. Gooi hier geen vitamine C druppels in: de vitamine C vervliegt razendnsel en je houdt vies drinkwater over. Geef liever iedere dag een vitamine C tabletje, zoals Roter met citroensmaak en Kruidvat met sinaasappelsmaak (gewoon voor mensen).

Cavia’s

- Mannetjes heten beren, vrouwtjes heten zeugen.
- Een cavia kan tussen de 4 (gemiddeld) en 8 (hoogbejaard) jaar oud worden
- Een normaal gewicht voor een pasgeboren cavia licht tussen de 60 en de 130 gram. Een volwassen zeug weegt gemiddeld tussen de 900 en 1500 gram, een beer tussen de 1000 en 1600 gram. Dit varieert echt enorm per cavia: het gewicht moet gewoon bij het dier passen.
- Cavia’s zijn vanaf 4 weken vruchtbaar (zowel beren als zeugen). Zij zijn dan echter nog véél te jong om al in verwachting te raken. Zeugjes mogen pas gedekt worden rond de 5 maanden met een minimaal gewicht van ca. 700 gram. Ook moeten zij voor hun eerste jaar een nestje gehad hebben, in verband met het verharden van het bekken.
- Cavia’s leven graag in een groep. Wie cavia’s gaat aanschaffen, wordt dan ook geadviseerd altijd minimaal twéé dieren aan te schaffen.
- Een goede combinatie is twee zeugen, twee beren (óf allebei jong, óf één oud en één jong, maar zelden tot nooit twee oude beren die niet eerder samenzaten) of een gecastreerde beer bij een zeug. Meer beren bij 1 of meer zeugen gaat vrijwel altijd fout.

Geslachten

Een duidelijke site met veel voorbeeldfoto’s is http://cavyspirit.com/sexing.htm . Kijk daar als je twijfelt over het geslacht van je cavia.

Gedrag

- Cavia’s staan bekend om hun vrolijke geluid, dat ookwel whiepen genoemd wordt. Een duidelijke engelstalige site waar alle geluiden en betekenissen opstaan is http://www.treenspigs.com/fun/media.html .
- Cavia’s die net gekoppeld zijn vertonen vaak dominantiegedrag. Dit lijkt op het gedrag dat een beer naar een zeug vertoond wanneer hij haar wil berijden. Dit gedrag bestaat voornamelijk uit lange, lage ‘prrrrrrrrts’ laten horen, wiebelen met het achterwerk en het berijden van de andere cavia(‘s). Dit gedrag kan, als uiting van dominantie, óók bij zeugjes voorkomen.
- Zeker beertjes willen soms wel eens ruzie maken en mopperen op elkaar, vooral in het begin of als ze sterk zeugjes ruiken. Beren kun je altijd samen laten zitten totdat er bloed vloeit. Ze kunnen aardig wat verdragen, en een beetje happen is ook niet verkeerd als ze elkaar nog moeten leren kennen, maar als er wondjes ontstaan is het het teken dat dit duo niet samengaat.
- Cavia’s hebben vaak ‘de gekke vijf minuten’, wat ook wel popcornen wordt genoemd. Hierbij rennen ze door het dolle heel rondjes door het hok, waarbij het zaagsel alle kanten op vliegt. Dit is geen gek gedrag, dit is alleen maar een teken dat ze het naar hun zin hebben.
- Cavia’s eten hun eigen keutels. Dit is normaal: in de keutels blijven nuttige voedinsstoffen achter die pas bij een tweede keer opgenomen worden door het lichaam.

Wanneer naar de dierenarts?

Cavia’s zijn kampioen in pijn verbergen. Vaak merk je pas dat ze ziek zijn als ze écht al behoorlijk ziek zijn. Hou afwijkend gedrag nauwlettend in de gaten! Een zieke cavia kan de volgende symptonen hebben:

- Stil in een hoekje zitten, weinig geluid maken, slecht reageren op omgeving.
- De vacht staat omhoog
- Troebele oogjes, vieze neus (verkoudheid)
- Eén oogje vochtig met een blauw waasje (ontsteking, makkelijk te verhelpen met een zalfje)
- De cavia valt af. Altijd belangrijk om in de gaten te houden: afvallen gebeurt NOOIT zonder reden. Tot 20 gram is het niet zorgwekkend, gaat het harder en niet meer omhoog is er vaak een diepliggender probleem.
- De cavia eet niet meer of minder.
- De cavia heeft diarree, stinkende keutels of juist helemaal geen ontlasting meer.
- De cavia piept of kreunt bij het plassen, en/of heeft een rood gekleurd plasje (blaas of nierproblemen)
- De cavia heeft vreemde bultjes of bobbels.
- De huid is droog, schilferig en/of vertoond wondjes (schurft/schimmel)
- Er zitten witte of zwarte stippen in de vacht (luis)

Bij ieder gedrag dat je niet herkent van je cavia is contact met de DA voor ten minste telefonisch overleg geen overbodige luxe.
pi_118215056
Oke, nieuw topic is geopend :)

Ik heb een theemuts bij slaaplekkerzacht besteld en gister binnen gekregen. De dames waren er super blij mee en ik heb gelijk het hok verschoont en de inrichting veranderd zodat de theemuts erin paste. Nou zag ik gister avond dat ze aan het randje bij de ingang wat hadden zitten knabbelen maar dat doen ze wel vaker ook bij kleding e.d. omdat dat natuurlijk reuze intressant is! Maar toen ik vanochtend weer beneden kwam hadden ze heel dat ding dus lopen slopen :') Hij is nog heel en niks wat niet valt te maken maar ik zag wel dat er een stukje stof (1,5 bij 1 cm schat ik) verdwenen was. De meeste gaten pasten gewoon op elkaar maar bij een was er dus echt wat weg, het ligt ook niet in de kooi dus ik denk dat een van de twee het opgegeten heeft...

Ik heb de theemuts er gelijk uitgehaald want ik wist niet of het gevaarlijk was en dat is dus mijn vraag. Kan het gevaarlijk zijn als ze dat stukje hebben opgegeten en zou ik dan naar de DA moeten?
Het is katoen met een printje, ze zijn allebei gewoon happy en alles dus ik denk dat er niks aan de hand is maar ik vind het toch nogal eng...

Ik post in de spoiler wel even een paar fototjes, voor de leuk en om de 'schade' te laten zien. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit:
Nou er zijn alweer 2 nachten voorbij en ik heb nog steeds twee zeer blije dames met mooie gezonde drolletjes, niks aan het handje dus :) Al zijn ze wel verontwaardigd dat de theemuts er nog niet inzit :')

[ Bericht 7% gewijzigd door JoelBaka op 21-10-2012 11:42:17 ]
pi_118236001
-Dubbel-
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 12:10:35 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_118236602
Oh jee, ik kan me voorstellen dat je een beetje geschrokken bent :o

Ik denk dat je gelukt hebt gehad :) echt goed lijkt het me niet, maar dit keer heeft het geen kwaad gekund denk ik. Gelukkig maar!

Mijn caaf heeft alleen een houten huisje, daar kan ie gerust aan knagen. Doet ie alleen niet :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118236944
Die van mij hebben nog steeds zachte keutels :') De dierenarts kon niets aan ze vinden en het is ook geen diarree, alleen zacht, en dan gaan ze erop liggen (vieze beesten) en dan wordt het dus plat. Ik geef ze al een tijdje geen natte groenten meer, alleen witlof, paprika en groen van wortels (ja oké, en soms andijvie maar anders wordt het zo eentonig... laat het wel altijd de halve dag drogen). Ze zijn zelf niet uit hun doen ofzo en ze hebben geen vieze kont.

Bij mij eten ze ook aan de knuffelmuts, die van mij heeft een soort bont van binnen en dat trekken ze los, dus dan zie je overal blauwe plukjes liggen. Dus die heb ik er ook al uitgehaald. En omdat ze er graag met z'n drieën in willen en dat past niet. Hoor je een hoop gegil, als van een gekeelde kat, en dan moet ik die muts ondersteboven leggen zodat ze eruit rollen.
Beetje lullig maar het komt niet in ze op om er zelf uit te gaan om ruimte te maken voor degene die achterin geplet wordt.
Tap tap tap
pi_118238108
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 12:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh jee, ik kan me voorstellen dat je een beetje geschrokken bent :o

Ik denk dat je gelukt hebt gehad :) echt goed lijkt het me niet, maar dit keer heeft het geen kwaad gekund denk ik. Gelukkig maar!

Mijn caaf heeft alleen een houten huisje, daar kan ie gerust aan knagen. Doet ie alleen niet :D
Ja, in principe mogen ze het van mij prima slopen :P Zolang ze het maar niet opeten!
Maar we hebben geluk gehad! Ik ga de muts er voortaan alleen maar inzetten als er iemand bij is die oplet en dan nee roept als ze gaan knabbelen zodat ze het afleren :)

quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 12:27 schreef CherryLips het volgende:
Bij mij eten ze ook aan de knuffelmuts, die van mij heeft een soort bont van binnen en dat trekken ze los, dus dan zie je overal blauwe plukjes liggen. Dus die heb ik er ook al uitgehaald. En omdat ze er graag met z'n drieën in willen en dat past niet. Hoor je een hoop gegil, als van een gekeelde kat, en dan moet ik die muts ondersteboven leggen zodat ze eruit rollen.
Beetje lullig maar het komt niet in ze op om er zelf uit te gaan om ruimte te maken voor degene die achterin geplet wordt.
Dat pluizige aan de binnenkant hebben ze niet opgegeten of losgetrokken gelukkig, wel een paar tand afdrukjes maar katoen was blijkbaar een stuk lekkerder :') Haha ja dat is inderdaad wel drama! Bij mij ligt Joepie dan lekker te maffen en dan rend Jade met een noodvaart dat ding in bovenop Joepie, en dan na veel gepiep blijven ze ook echt zo liggen. xD

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit:
Oh en met de poepjes. Zijn ze gewoon zacht en een beetje vochtig maar wel gewoon compact en in normale vorm? Dan is er denk ik niks aan de hand, dat zijn meestal opeet poepjes. Hoelang hebben ze er al last van en zijn het altijd zachte poepjes?

[ Bericht 3% gewijzigd door JoelBaka op 21-10-2012 13:38:06 ]
pi_118239200
Volgens mij heeft vooral Beer er last van, al een maand ongeveer. Ze zijn gewoon zacht, en sommige hebben een puntje. Gister liepen ze weer los en lagen er weer een paar met een puntje en eentje die doormidden was en een beetje geplet door pootjes.
Tap tap tap
pi_118239981
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 14:00 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij heeft vooral Beer er last van, al een maand ongeveer. Ze zijn gewoon zacht, en sommige hebben een puntje. Gister liepen ze weer los en lagen er weer een paar met een puntje en eentje die doormidden was en een beetje geplet door pootjes.
Hmm... Dat klinkt niet echt schadelijk :) Heeft de DA zijn maagje en darmpjes gechecked? Houd het gewoon goed in de gaten. Is hij nog gewoon zijn normale gewicht? Verandering in gedrag of zijn vacht? Kijkt hij blij uit zijn oogjes?
pi_118240639
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 14:22 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Hmm... Dat klinkt niet echt schadelijk :) Heeft de DA zijn maagje en darmpjes gechecked? Houd het gewoon goed in de gaten. Is hij nog gewoon zijn normale gewicht? Verandering in gedrag of zijn vacht? Kijkt hij blij uit zijn oogjes?
Alles is verder prima. Vreet als een bootwerker. Staat altijd te bedelen om eten, als enige. Zet een keel op als je z'n nageltjes knipt. Pies is kleurloos. oogjes waren wat nattig, daarom ging ik ook naar de dierenarts. Heb er een cremepje voor gekregen maar zie nog geen verbetering. Ze heeft z'n darmen betast, niks aan de hand. Alleen z'n blaas voelde een beetje gevoelig aan, maar z'n pies is niet rood (ik heb witte losloopkleden, niks op te zien). Toen ik de eerste zachte drol zag ben ik gelijk gestopt met komkommer en tomaat enzo.
Tap tap tap
pi_118249778
Nou afgelopen week was het weer raak, ook ik moest naar de dierenarts met mijn oma van 6 jaar.
Ze at weer slechter en dat is meestal het teken dat ze een hormonenprik moet krijgen.
Over twee weken mag ik weer :P

Gelukkig is de dierenarts aardig en rekende ze geen consultkosten, hoewel ze dat natuurlijk wel had kunnen doen _O_
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:50:16 #11
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118277066
Mijn Fozzekind (Fozzy dus) is nu ook bij de dierenarts. :{
Wat er aan de hand is, geen idee. Het is alsof hij wel wil eten, maar het niet lukt.
Maar dan ineens eet ie weer n harde brok van zn voer.. Soms is het net of ie zich verslikt in iets en dan spuugt ie het ook weer uit. Ontlasting is ook niet veel soeps.
Hij maakt nog wel veel geluid en verweekte brokjes gingen erin als koek (maar dus ook soms een harde).
Hoop maar dat er iets aan te doen is. Misschien overdreven, maar ben op van de zenuwen.
En uiteraard gebeurt het nu. Ben elke maandag vrij, maar vanwege de schoolvakantie werk ik nu voor n collega. ;(
pi_118277233
Nou iedereen in de lappenmand :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:53:40 #13
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118281895
Uhuh.. hij moest blijven. Vanmiddag gaan ze onder narcose bekijken of het idd zn kiesjes zijn waar het probleem zit. Hoop het maar (en dat het goed te verhelpen is). :{
  maandag 22 oktober 2012 @ 17:07:40 #14
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118288588
Als het goed is, is ie nu geopereerd en mag ie over n half uurtje naar huis.. *O*
pi_118288807
Duimen *O*
Tap tap tap
  maandag 22 oktober 2012 @ 17:18:04 #16
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118289010
Mn moeder belde net, en hij had idd één of meerdere haakjes aan een kies/kiezen.
Hij mag zometeen naar huis *O* *O* *O*
nu maar hopen dat het niet zomaar terugkomt..
pi_118289178
Hopelijk knapt ie snel op *O*
Tap tap tap
pi_118306537
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 14:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Alles is verder prima. Vreet als een bootwerker. Staat altijd te bedelen om eten, als enige. Zet een keel op als je z'n nageltjes knipt. Pies is kleurloos. oogjes waren wat nattig, daarom ging ik ook naar de dierenarts. Heb er een cremepje voor gekregen maar zie nog geen verbetering. Ze heeft z'n darmen betast, niks aan de hand. Alleen z'n blaas voelde een beetje gevoelig aan, maar z'n pies is niet rood (ik heb witte losloopkleden, niks op te zien). Toen ik de eerste zachte drol zag ben ik gelijk gestopt met komkommer en tomaat enzo.
Nou dat klinkt als een gezonde cavia hoor :) (Op de oogjes na dan) Misschien heeft het met het weer te maken? Achja, zolang hij er maar geen last van heeft dan komt het wel goed ^^

Ik heb mijn Theemuts weer aan elkaar genaaid, ze krijgen hem nu alleen overdag en ze worden goed in de gaten gehouden! Jade probeerde nog wat te knagen maar na een paar keer heel hard nee roepen hield ze er mee op :) Joepie was zo te merken gewoon aan het meehelpen want die toont echt geen interesse in katoen opeten :') Maar vandaag is de muts dus knaagvrij doorgekomen en extreem veel gebruikt! Als het zo nog een paar daagjes doorgaat dan mogen ze hem 's nachts ook weer, ze vinden hem zo fijn dat is gewoon zielig om hem dan niet te geven :P

Overigens een vraagje:
Joepie heeft geen oogwit meer, dat is helemaal bruin geworden. De kleur van haar oog is dus 'uitgelopen'. Dit heeft ze echt al heel lang en het is geleidelijk gegaan maar ik vroeg me af of dat misschien een teken is van aanleg voor staar? Ze kan nu nog prima zien en als ze het zou ontwikkelen duurt dat vast nog eeuwen dus ik maak me er verder geen zorgen om, het is alleen een beetje apart :)
pi_118340431
Wat is dit voor hysterisch en ongelukkig geluid dat ze maken?

http://img.photobucket.co(...)5a4c0c1f31b6d4f3.mp4
Tap tap tap
pi_118344588
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:38 schreef CherryLips het volgende:
Wat is dit voor hysterisch en ongelukkig geluid dat ze maken?

http://img.photobucket.co(...)5a4c0c1f31b6d4f3.mp4
Ahem:
"Aahhh wat een lekker eten! Nonomnom... WAAG HET NIET OM HET TE STELEN! hmmmm...."

Blij en babbelend maar wel met een waarschuwende toon :P
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:07:23 #21
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_118345410
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:38 schreef CherryLips het volgende:
Wat is dit voor hysterisch en ongelukkig geluid dat ze maken?

http://img.photobucket.co(...)5a4c0c1f31b6d4f3.mp4
Die linkse caaf wat een held met dat haar :)
Maar die zitten echt te praten met elkaar. Super grappig.
pi_118345530
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:07 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Die linkse caaf wat een held met dat haar :)
Maar die zitten echt te praten met elkaar. Super grappig.
Idd, Beer is echt stoer :D

Wat voor soort is knofje nou precies? :o Ik vind haar zo mooi O+
pi_118345831
Het is vooral Knofje die dat geluid maakt (rechts), dat ligt niet zo goed met Schaap (midden). Lopen de hele tijd te kloten, vooral Schaap. Eten afpakken, gewoon jennen, wegjagen, dat soort dingen.

Ik heb Beer gister grondig kortgeknipt :@ Er bleef van alles aan z'n kont hangen en hij zag geen steek. Hij heeft nu een kort pittig kapsel. Eén iemand moest hem vasthouden zodat de ander kon knippen. Hij vindt het zo verschrikkelijk :')

Knofje is een eeh... Ja. Geen idee. Ze is aan me verkocht omdat de fokker dacht dat het een Tessel was, maar dat is het dus niet. Een sheltie met ruwe, golvende haren. Een vuilnisbakje O+ Ze heeft weleens een soort pijpenkrul aan haar kont maar die wordt supersnel vies. En ze is echt heel klein en licht, voelt een beetje botterig aan maar ze eet goed, zolang Schaap het niet afpakt.

Maar die geluiden zijn dus oké? Want ze hebben zaterdagavond dus twee uur lang zo zitten pruttelen. Het klinkt zo ongelukkig. Ze lopen ook nooit te popcornen ofzo. Beer heeft af en toe een tic, alsof hij een stroomstoot krijgt, en Schaap heeft weleens het gekke uurtje en dan duiken die andere twee weg. Maar zoals die filmpjes op YouTube, zo doen ze eigenlijk nooit ;(
Tap tap tap
pi_118346590
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:13 schreef CherryLips het volgende:
Het is vooral Knofje die dat geluid maakt (rechts), dat ligt niet zo goed met Schaap (midden). Lopen de hele tijd te kloten, vooral Schaap. Eten afpakken, gewoon jennen, wegjagen, dat soort dingen.

Ik heb Beer gister grondig kortgeknipt :@ Er bleef van alles aan z'n kont hangen en hij zag geen steek. Hij heeft nu een kort pittig kapsel. Eén iemand moest hem vasthouden zodat de ander kon knippen. Hij vindt het zo verschrikkelijk :')

Knofje is een eeh... Ja. Geen idee. Ze is aan me verkocht omdat de fokker dacht dat het een Tessel was, maar dat is het dus niet. Een sheltie met ruwe, golvende haren. Een vuilnisbakje O+ Ze heeft weleens een soort pijpenkrul aan haar kont maar die wordt supersnel vies. En ze is echt heel klein en licht, voelt een beetje botterig aan maar ze eet goed, zolang Schaap het niet afpakt.

Maar die geluiden zijn dus oké? Want ze hebben zaterdagavond dus twee uur lang zo zitten pruttelen. Het klinkt zo ongelukkig. Ze lopen ook nooit te popcornen ofzo. Beer heeft af en toe een tic, alsof hij een stroomstoot krijgt, en Schaap heeft weleens het gekke uurtje en dan duiken die andere twee weg. Maar zoals die filmpjes op YouTube, zo doen ze eigenlijk nooit ;(
Waarschijnlijk heeft ze wat van beide, echt mooi :)

En de geluiden zijn echt prima hoor! Je ziet idd dat Schaap een beetje loopt te kutten en dat Knofje een beetje terughoudend is, en op het einde zie je Schaap in de ik-wil-alfa-zijn-aanval gaan :') Maar het is gewoon druk gebabbel maar niets echt negatief. En niet alle caafjes popcornen (vaak) hoor, dat betekend niet gelijk dat ze ongelukkig zijn. Zo'n tic als Beer heeft heeft Joepie toevallig ook xD Ze klinken iig wel gelukkig en wat ik zie op foto's en het filmpje is het een lekker stelletje caafjes!
Maar was je nou niet nog opzoek naar een vriendinnetje voor Knofje?
pi_118346668
Stiekem wel, want wat mij betreft heb ik een hele grote groep O+ maar omdat Schaap zo'n asperger is durf ik er niks bij te zetten.
Tap tap tap
pi_118346908
Schaap is idd een tikkeltje vaag maar ook erg dominant zo te zien ;) Als je er een dametje bij zet die het voor Knofje opneemt dan zal Schaap ze wel met rust laten. Knofje laat toch een beetje over dr heen lopen en als ze dus wat steun heeft dan denk ik dat het allemaal wel los loopt. Gewoon een pittig caafje erbij zetten die goed met Knofje klikt! Een kleintje is daar misschien nog wel het beste in, Jade is echt een uk maar omdat ze Joepie als een moeder achtig persoon ziet is ze ontzettend beschermend! (En vice versa)

En ik denk dat het toch wel fijn voor Knofje is :)
  woensdag 24 oktober 2012 @ 09:06:52 #27
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118363508
Gaat helaas toch niet zo goed met Fozzy.
Gister Critical Care en medicatie gehaald bij de dierenarts.
Nu steeds dwangvoederen. Iemand nog een goede tip om dit zo stressloos mogelijk te doen?
Hij is er echt niet blij mee.
  Moderator woensdag 24 oktober 2012 @ 12:32:27 #28
155227 crew  Guppy
dus
pi_118369798
In een handdoek wikkelen wil wel eens helpen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118412138
Of in een pyama/tshirt dat je hebt gedragen, dat ruikt dan naar jou en dan voelen ze zich wat veiliger ;)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 16:12:45 #30
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118421447
Helaas heb ik gisteravond Fozzy moeten laten inslapen. :'(
De wortels van zijn kiezen waren tot ver zn kaak gegroeid, dus hij had heel veel pijn.. :{
Hij wordt een dezer dagen gecremeerd en dan kan ik zn as volgende week ophalen..

[ Bericht 11% gewijzigd door NijntjesUk op 25-10-2012 16:19:16 ]
pi_118422855
Ach, arme Fozzy ;( Veel sterkte, je hebt alles voor hem gedaan :*
Tap tap tap
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:04:09 #32
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118423496
Dank je wel. Had wel gedacht dat ik er verdrietig om zou zijn, maar zo erg.. kan er niet van eten. Zal wel beter worden en ik weet ook wel dat het voor hem beter is, maar mis m zo. :'(
pi_118426866
Ahwww.. sterkte
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator donderdag 25 oktober 2012 @ 18:38:36 #34
155227 crew  Guppy
dus
pi_118426898
Fozzy :*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118442819
Ik heb een vraagje..
Binnenkort ga ik samenwonen en wil ik misschien een cavia aanschaffen. Het is alleen dat we allebei werken overdag.
Nu weet ik niet of het erg is om een cavia alleen te laten. Qua verzorging kan het wel, maar bedoel meer of het zielig is dat zo'n beestje dan alleen zit van 9 tot 5.
Hoe doen jullie dat?
pi_118444313
Twee cavia's nemen :) sowieso, of je nu werkt of niet. Het zijn sociale beestjes en zitten graag samen met een soortgenoot. Kijk eens op www.degrotecavia.nl voor meer info over cavia's houden en hoe je ze kunt koppelen :) en veel mensen hebben ze in de tuin staan, daar zijn ze ook veel alleen. Als ze elkaar maar hebben. En eten :P
Tap tap tap
pi_118446355
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:41 schreef Tjik het volgende:
Ik heb een vraagje..
Binnenkort ga ik samenwonen en wil ik misschien een cavia aanschaffen. Het is alleen dat we allebei werken overdag.
Nu weet ik niet of het erg is om een cavia alleen te laten. Qua verzorging kan het wel, maar bedoel meer of het zielig is dat zo'n beestje dan alleen zit van 9 tot 5.
Hoe doen jullie dat?
Meer dan twee cavia's nemen.
Een cavia alleen vereenzaamd, met twee cavia's maakt het niet uit hoe lang je weg bent.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_118533941
Ah oke :)
Hoeveel zijn jullie gemiddeld kwijt per maand aan verzorging?
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 13:55:51 #39
155227 crew  Guppy
dus
pi_118534389
Reatief weinig, ik zou het niet eens precies weten.

Ik voer Science Selective voer (zak van 2kg voor ongeveer ¤ 13,-).
Op de bodem van de kooi heb ik Hemparade (zak van 14kg voor ongeveer ¤10,-)
Verder nog hooi, gewoon zo'n 5kg zak.
En groenvoer. Maar dat haal ik gewoon bij de supermarkt :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118539987
Ik wil het niet weten :') ze krijgen van mij Kaspar Fauna Food, vier kilo voor 6,50 ofzo. En ik heb laatst twee grote pakken hooi gehaald voor acht euro maar daar doe ik wonderbaarlijk lang mee. En als bodembedekking heb ik BedXcel, dat kost 17 euro voor 20 kilo. Ben nu nog met het eerste pak bezig en ik gok dat ik er iets meer dan twee maanden mee doe, voor een hok van 1.40 x 0.70. De groenten zijn de grootste kostenpost, die haal ik gewoon bij de supermarkt en vooral 's winters is andijvie en paprika best duur en vreten ze me arm.
En dan de dierenarts. Bij m'n vorige dierenarts was ik al 32 euro kwijt voor een consult, maar bij de nieuwe amper 20. Ben er in 1 jaar tijd twee keer geweest, een keer voor luisjes en een keer omdat er eentje wat rare dingen had die uiteindelijk van elkaar losstonden.
En dan koop ik nog weleens kruiden voor ze en huisjes en knuffelmutsen en andere zooi.
Tap tap tap
pi_118812490
Ik ga hopelijk woensdag een koppel halen uit het asiel *O*

Nu nog een leuke duonaam verzinnen.....
  maandag 5 november 2012 @ 16:49:51 #42
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118853719
Kvind er niets aan zonder huisdier :{
Kheb nu net een grotere kooi besteld en ben al aan het rondneuzen op internet, maar kan (in de buurt) niet echt koppeltjes vinden in de opvang/het asiel.
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 16:58:09 #43
155227 crew  Guppy
dus
pi_118854078
In welke buurt zoek je?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 5 november 2012 @ 17:01:44 #44
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118854242
Rotterdam. Ben namelijk nogal beperkt qua vervoer (geen rijbewijs).
pi_118855794
Het is idd lastig, daar kwam ik ook achter. In capelle a/d IJssel zit een fokker, is dat een optie?
  maandag 5 november 2012 @ 18:35:44 #46
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118858192
Op zich ben ik niet tegen een fokker, maar ga liever voor opvangcavia's zeg maar. Mja, moet ik die wel kunnen vinden en het liefst binnen afzienbare tijd.
pi_118858373
ja dat snap ik, zelf heb ik de afgelopen dagen ook alle asiels afgezocht maar er zitten maar weinig cavia's.

Ik had zelf een heel leuk koppel op het oog maar die was al weg :'(

Nu ga ik er morgen eentje halen van drie maanden en die mag dan weer speeddaten in een ander asiel waar er ook eentje zit :P
  maandag 5 november 2012 @ 18:40:20 #48
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118858415
Hahaha, speeddatende cavia's! Die vind ik leuk!
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 19:25:15 #49
155227 crew  Guppy
dus
pi_118860361
Deze zit in Ridderkerk O+
http://ikzoekbaas.nl/asie(...)naagspoor-ridderkerk

Dan hoef je alleen nog maar een vrouwtje te zoeken :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 5 november 2012 @ 19:42:01 #50
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118861280
Rambo heb ik idd ook gevonden. Heb liever in één keer een koppeltje/twee zusjes, omdat ik mensen in mn omgeving moet vragen me erheen te brengen (en hen uiteraard benzinekosten wil vergoeden!). Snap je? Zag bijv ook pluisje en dushi (geloof ik), maar die hebben inmiddels een baasje gevonden.
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 19:54:37 #51
155227 crew  Guppy
dus
pi_118862034
Ik snap het :Y In het asiel in Rijswijk zitten ook veel koppeltjes, kijk maar eens op ikzoekbaas.nl. Misschien zou dat een optie zijn?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118874631
Wat m'n mormels nou hebben gedaan! Blijkbaar zitten er onder op de voerbak rubberen nopjes zodat hij niet over een glad oppervlak gaat schuiven. Die bak heb ik al bijna een jaar. Nu zag ik net dat ze de voerbak ondersteboven hadden gegooid en dat er een nopje ontbrak. Die dingen waren me nooit opgevallen, en je moet goed je best doen om ze los te wrikken, maar ik vond hem niet terug tussen het zaagsel :( O slapeloze nachten, ben als de dood dat er morgen eentje dood in het hok ligt. De andere nopjes waren aangeknaagd maar dat ene stukje is dus pleitos :( kutkutkut
Tap tap tap
pi_118874865
Nou ja even in de gaten houden dat ze wel normaal blijven doen.
Hier had ooit een cavia een hap plastic ( 8)7 Dat is toch niet lekker?) gegeten.
Geen last van gehad :')

Maar goed, die at ook vliegen/muggen/vleeswaren/m&ms en was dol op chocolade. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_118875055
Ik dacht dat ze van plastic ook wel het hoekje om gingen :o
En dit zijn niet eens zulke vandalen. Knagen niet aan tralies of aan wilgenbruggetjes of wcrolletjes, maar wel daar aan :( hoe lang duurt het voor zoiets uit het systeem is? Ik heb er een zwik hooi in gedaan en nieuw voer gegeven (in een ander bakje :') ) en groenvoer gegeven om de boel goed in beweging te houden.
Tap tap tap
  Moderator dinsdag 6 november 2012 @ 08:21:24 #55
155227 crew  Guppy
dus
pi_118878443
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Nou ja even in de gaten houden dat ze wel normaal blijven doen.
Hier had ooit een cavia een hap plastic ( 8)7 Dat is toch niet lekker?) gegeten.
Geen last van gehad :')

Maar goed, die at ook vliegen/muggen/vleeswaren/m&ms en was dol op chocolade. :{
Goed kans dat dat al een tijdje zo was ;) of in ieder geval dat er niks aan de hand is. Ik heb die nopjes hier er ook afgetrokken, is nergens goed voor
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118879222
Ze leven nog. Ben vannacht meerdere keren wakker geworden :') Ik moet echt nooit aan kinderen beginnen geloof ik.
Tap tap tap
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:55:26 #57
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118889614
Vleeswaren?! :?
Kben nog altijd aan het rondkijken naar cavia's. Kweet niet of Rijswijk een optie is (voor mijn 'taxi' zeg maar). Moet ik even overleggen.
pi_118889693
In Bakkeveen hebben ze altijd leuke opvangertjes maar dat is bijna Noorwegen, zo ver is het ;(

Tweede voerbak lag net trouwens ook ondersteboven. Ze hebben iets nieuws ontdekt geloof ik.
Tap tap tap
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:04:11 #59
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118889968
_O-
Ze willen graag een verbouwing geloof ik.
pi_118898957
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:55 schreef NijntjesUk het volgende:
Vleeswaren?! :?
Kben nog altijd aan het rondkijken naar cavia's. Kweet niet of Rijswijk een optie is (voor mijn 'taxi' zeg maar). Moet ik even overleggen.
Mocht je eventueel nog vervoer nodig hebben van Rijswijk naar Rotterdam (bijvoorbeeld cs) kan ik ook nog wel wat betekenen hoor :)
Ik heb een ov studentenkaart en ben niet te beroerd om wat caafje te vervoeren :D
Heb het al eerder gedaan voor een opvang, van Rotterdam naar Groningen :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:15:41 #61
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118900647
Wat lief! O+
  Moderator dinsdag 6 november 2012 @ 19:44:01 #62
155227 crew  Guppy
dus
pi_118902264
Top-aanbod :Y en caafjes kunnen het prima hebben hoor, het OV :)

Dit zit er in Rijswijk:

Linda en Ingrid:


Lia en Sophie:


Ilona en Nutella


O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:17:21 #63
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118904140
O+
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:29:39 #64
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_118908505
Ilona & Nutella!! O+ Wat een schatjes!!
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_118913373
Ja Nutella had ik ook gezien! Zo lief!
Tap tap tap
pi_118925281
Een cavia die Nutella heet _O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_118925430
vandaag mijn twee caviaatjes halen *O*

nog tips om ze aan elkaar te laten wennen?

ik neem ze in aparte kooien mee naar huis en ik dacht eraan om ze in de ren kennis te laten maken(meer ruimte), of kan ik ze juist beter tegelijkertijd in de nieuwe kooi zetten?
pi_118925482
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:13 schreef hugsy33 het volgende:
vandaag mijn twee caviaatjes halen *O*

nog tips om ze aan elkaar te laten wennen?

ik neem ze in aparte kooien mee naar huis en ik dacht eraan om ze in de ren kennis te laten maken(meer ruimte), of kan ik ze juist beter tegelijkertijd in de nieuwe kooi zetten?
Eerst in de ren denk ik? Met meerdere huisjes.
Tap tap tap
  woensdag 7 november 2012 @ 09:47:19 #69
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118926064
Helaas gaat het hier even niet door.. de kooi is niet leverbaar en ik vind het onzin om er 15 euro extra voor te betalen bij een andere winkel. Nog even geduld dus. :{
pi_118926109
welke kooi zoek je?

@cherrylips, ja dat dacht ik ook
  woensdag 7 november 2012 @ 10:00:26 #71
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118926409
De Ferplast Casita 100.
pi_118926627
Heb je al op zooplus gekeken?

O wacht, daar zijn ze niet meer in de aanbieding, eerst wel. Daar heb ik vorig jaar de Ferplast Rabbit 100 voor 30 euro besteld.
Tap tap tap
pi_118926633
is dit iets?
kan na mailcontact ook verzonden worden voor zes euro

http://www.fretten.nl/ind(...)nfo&products_id=1584
  woensdag 7 november 2012 @ 10:16:35 #74
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118926821
Nou weet je, die winkel is niet aangesloten bij thuiswinkel waarborg. Ik ben nogal voorzichtig met via internet bestellen en wil altijd wel dat ze daarbij aangesloten zijn. Misschien mutserig hoor, maar toch.
Bij Zooplus issie dus niet leverbaar. Bij bijv Pet's Place is ie 12 euro duurder ofzo.
pi_118926953
Fretten is betrouwbaar, heb er al vaker besteld :)
Tap tap tap
pi_118927549
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:16 schreef NijntjesUk het volgende:
Nou weet je, die winkel is niet aangesloten bij thuiswinkel waarborg. Ik ben nogal voorzichtig met via internet bestellen en wil altijd wel dat ze daarbij aangesloten zijn. Misschien mutserig hoor, maar toch.
Bij Zooplus issie dus niet leverbaar. Bij bijv Pet's Place is ie 12 euro duurder ofzo.
is niet mutserig hoor, ik ben er pasgeleden ook ingetrapt dus ik ben nu ook weer wat voorzichtiger.
  woensdag 7 november 2012 @ 10:50:32 #77
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_118927850
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:20 schreef CherryLips het volgende:
Fretten is betrouwbaar, heb er al vaker besteld :)
:Y
bij "Casper" kan je prima bestellen, hier ook al vaker besteld, altijd goed gekomen, ze doen ook totaal niet moeilijk over ruilen/retouren.

en een oud fototje van Koffieboontje en Mo ;)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 7 november 2012 @ 11:05:43 #78
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118928379
Ik ga ns even mailen, bedankt allemaal!
pi_118928651
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:41 schreef hugsy33 het volgende:

[..]

is niet mutserig hoor, ik ben er pasgeleden ook ingetrapt dus ik ben nu ook weer wat voorzichtiger.
Ja ik ook, met een behoorlijk bedrag :{ Maar dat is wel weer goedgekomen.
O wacht, die was trouwens wel aangesloten bij al die thuiswinkelorganisaties, dus dat zegt ook niks.
Tap tap tap
pi_118928741
nee idd een keurmerk betekent helaas niks, bij mij was het gelukkig maar een euro of vijftien maar ik ken daar echt kwaad om worden :')
  woensdag 7 november 2012 @ 13:34:46 #81
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_118933267


Ik vind deze te schattig dat ik hem moest delen.
Mijn caaf vindt het nu leuk om op schoot te klimmen :D
pi_118940848
Ontplofte cavia's O+

Die van mij zijn weer even getraumatiseerd. M'n neefje is er en zit naast de kooi te spelen. En hij wil ook de cavia's aaien. Vooral de ontplofte want die is zo leuk wild. Ja, die heeft asperger en flipt bij het minste geringste, zat te klappertanden en stuiterde door de kooi. Dus nee, laat die maar even. Beer gepakt. Die was lief. Maar toen wilde hij Knofje op schoot. Tilt ie Knofje op, zegt ie 'wat als ik haar nu loslaat?' Ja, dan valt ze, dat is zielig :{
'Mag ik haar in de kooi zetten?'
Vooruit, maar voorzichtig.
Pleurt ie haar het hok in en klapt ze tegen het wilgenbruggetje. Ik vond het zooo zielig ;( Snel Knofje even bekeken, ze had alle tanden nog, wat lekkers in de kooi gelegd en kooi dicht en extra huisje erin gezet.
Ik heb er zo'n hekel aan als kinderen aan m'n beestjes komen :@ Gelukkig is hij niet boven geweest want daar staan de bejaarde hamsters :')

Knofje ;(
Tap tap tap
  woensdag 7 november 2012 @ 16:50:30 #83
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118941701
Arme Knofje! Ik hou ook niet zo van kinderen bij huisdieren eerlijk gezegd.
Ligt ook aan het kind natuurlijk, sommigen zijn superlief met dierenn.
pi_118942239
Ja eerst was hij dat ook, zachtjes aaien bij Beer, onder het kinnetje. Dus toen mocht hij Knof wel op schoot, zat ie ook mee te aaien, maar toen tilde ie d'r op en begon hij rare dingen te zeggen. Ik hou hem in de gaten :{w
Tap tap tap
pi_118942707
Sommige kinderen kunnen extreem lomp zijn met dieren. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_118942747
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Sommige kinderen kunnen extreem lomp zijn met dieren. :')
Ik wilde eerst een hangslot op de kooi hangen maar dat vond ik ook weer zo drastisch :')
Tap tap tap
pi_118942843
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik wilde eerst een hangslot op de kooi hangen maar dat vond ik ook weer zo drastisch :')
"Dit caviahok is gesloten." :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_118942864
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

"Dit caviahok is gesloten." :')
Criminele caafs. Met gevangenispakjes aan.
Tap tap tap
pi_118942952
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:21 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Criminele caafs. Met gevangenispakjes aan.
:') maar ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik zo lomp was met beesten vroeger :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 7 november 2012 @ 17:30:31 #90
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118943195
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:21 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Criminele caafs. Met gevangenispakjes aan.
_O-
Als u een loslopende cavia ziet, benader deze dan niet zelf, maar bel de politie.
Dit dier is extreem gevaarlijk. ;)
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 17:46:17 #91
155227 crew  Guppy
dus
pi_118943665
Nou ja zeg. Je hebt hem toch wel duidelijk gemaakt dat dit niet oké is, toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118944513
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Nou ja zeg. Je hebt hem toch wel duidelijk gemaakt dat dit niet oké is, toch?
Ja, kooi dicht, afblijven, niet meer aankomen, je hebt hem pijn gedaan, nu blijf je ervan af.

Ik weet nog dat ik een jaar of 9, 10 was en m'n nichtjes hamsters hadden. Ik wilde ze graag zien maar ik was al gewaarschuwd dat ik ze niet wakker moest maken want dan gingen ze bijten. Ik eigenwijs, toch vingers door de tralies gestoken, wakker gemaakt en gebeten.
Wel gelijk afgeleerd :')
Tap tap tap
pi_118944561
Maar ze zijn al zo ontzettend bang en niet tam, nu moet ik weer helemaal opnieuw beginnen ;(
Ik had hem ook verteld dat ze snel schrikken van harde geluiden, zoals vuurwerk. Hij heeft thuis een hond die heel panisch wordt van vuurwerk dus dat begreep hij wel en vond hij heel zielig.
Maar toch maar de klemmen op de kooi gezet.
Tap tap tap
pi_118947951
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:13 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, kooi dicht, afblijven, niet meer aankomen, je hebt hem pijn gedaan, nu blijf je ervan af.

Ik weet nog dat ik een jaar of 9, 10 was en m'n nichtjes hamsters hadden. Ik wilde ze graag zien maar ik was al gewaarschuwd dat ik ze niet wakker moest maken want dan gingen ze bijten. Ik eigenwijs, toch vingers door de tralies gestoken, wakker gemaakt en gebeten.
Wel gelijk afgeleerd :')
:D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_118948470


Nomnom komkommer!
pi_118950593
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 16:32 schreef CherryLips het volgende:
Ontplofte cavia's O+

Die van mij zijn weer even getraumatiseerd. M'n neefje is er en zit naast de kooi te spelen. En hij wil ook de cavia's aaien. Vooral de ontplofte want die is zo leuk wild. Ja, die heeft asperger en flipt bij het minste geringste, zat te klappertanden en stuiterde door de kooi. Dus nee, laat die maar even. Beer gepakt. Die was lief. Maar toen wilde hij Knofje op schoot. Tilt ie Knofje op, zegt ie 'wat als ik haar nu loslaat?' Ja, dan valt ze, dat is zielig :{
'Mag ik haar in de kooi zetten?'
Vooruit, maar voorzichtig.
Pleurt ie haar het hok in en klapt ze tegen het wilgenbruggetje. Ik vond het zooo zielig ;( Snel Knofje even bekeken, ze had alle tanden nog, wat lekkers in de kooi gelegd en kooi dicht en extra huisje erin gezet.
Ik heb er zo'n hekel aan als kinderen aan m'n beestjes komen :@ Gelukkig is hij niet boven geweest want daar staan de bejaarde hamsters :')

Knofje ;(
arm beestje ;(

Daarom laat ik kinderen nooit zomaar mijn dieren pakken, ik hou daar ook niet van.
Als ze ze interessant vinden dan neem ik er wel eentje op schoot en mogen zij aaien.


Mijn caafjes zijn er sinds vanmiddag ook allebei, eentje uit het asiel(borstel) en eentje van een Fokker (us teddy) O+

De grote ging eerst continu achter en over de kleine aan, maar ze liggen ze al lekker samen onder de wilgenbrug.

pi_118950720
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Sommige kinderen kunnen extreem lomp zijn met dieren. :')
Mijn zusje heeft toen ze klein was wel eens gepresteerd om te roepen Kijk, ik heb n nijn *tilt konijn bij de oren de lucht in :')
  woensdag 7 november 2012 @ 20:51:50 #98
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_118952325
Ow wat een leukies Hugsy!! O+ En lyssa! Wat een mooi koppie zo met dat haar! O+ Timon en Pumba eten nagenoeg geen komkommer? Geef het ze wel eens, maar kan het na een paar uur weggooien terwijl er 2 hapjes uit zijn ofzo? Ze zijn wel verzot op witlof en andijvie! Ze springen nog net het hok niet uit als ik dat in mijn handen heb! :o

Arme knofje :'(

Hier ook weer wat foto's gemaakt, om te kijken of ze gegroeid zijn :P

10 juli 2012



6 november 2012

❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_118954899
Nieuwe caafs *O*
Hier is de rust wedergekeerd na een traumatische dag :') Alleen met Schaap komt het voorlopig niet meer goed.

O nu gaat m'n broer voor de kooi liggen.
Tap tap tap
  donderdag 8 november 2012 @ 14:06:49 #100
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_118977826
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:45 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]

Nomnom komkommer!
Dat haar vet haha!
pi_119137504
@cherrylips, hoe is nu nu met je caafjes? Zijn ze goed bekomen van hun avontuur of waren ze gelijk weer schuw?

Hier gaat het goed, ze beginnen al wat minder schuw te worden. Funny kroelt al lekker, Flash(de kleine) begon enorm te piepen als ik Funny op schoot had en was zelf op schoot bang. Dus nu neem ik ze samen op schoot en dan liggen ze al lekker rustig O+

pi_119138036
O+ Wat schattig
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 12 november 2012 @ 20:38:38 #103
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_119140366
O+ wat een onwijs lieve foto!!!
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_119141280
bedankt *;
pi_119156104
Wat een lieve foto!

Mijn caafs hebben het trauma wel overleefd hoor, zodra m'n neefje de deur uit was, kwamen ze tevoorschijn. Maar ik zie nog wel gebeuren dat hij nu ook cavia's krijgt terwijl hij er heel gemeen voor was -O-

En ik snap m'n Schaap echt niet. Als je die oppakt en aait, begint ze hard te piepen alsof je haar pijn doet, alsof je allemaal plukken haar uit haar lijfje trekt :{ Ik vraag me af of ze gewoon gestoord is of dat ze wat mankeert dat ze zo hysterisch is, maar volgens de dierenarts een tijdje geleden mankeerde ze niets.
Tap tap tap
pi_119156912
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:10 schreef CherryLips het volgende:
Wat een lieve foto!

Mijn caafs hebben het trauma wel overleefd hoor, zodra m'n neefje de deur uit was, kwamen ze tevoorschijn. Maar ik zie nog wel gebeuren dat hij nu ook cavia's krijgt terwijl hij er heel gemeen voor was -O-

En ik snap m'n Schaap echt niet. Als je die oppakt en aait, begint ze hard te piepen alsof je haar pijn doet, alsof je allemaal plukken haar uit haar lijfje trekt :{ Ik vraag me af of ze gewoon gestoord is of dat ze wat mankeert dat ze zo hysterisch is, maar volgens de dierenarts een tijdje geleden mankeerde ze niets.
Merk wel dat mijn langhaar het ook niet heel prettig vind om geaait te worden.
Misschien ligt het wel aan de haargroei?

Over dr kopje vindt ze het wel lekker
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_119156963
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Merk wel dat mijn langhaar het ook niet heel prettig vind om geaait te worden.
Misschien ligt het wel aan de haargroei?

Over dr kopje vindt ze het wel lekker
Ja precies, en onder het kinnetje. Alsof je steeds tegen de haargroei in aait. Misschien dat dat zo gevoelig is ;( D'r haren staan alle kanten op dus er is niet echt een groeirichting.
Tap tap tap
  dinsdag 13 november 2012 @ 10:44:13 #108
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119156984
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Merk wel dat mijn langhaar het ook niet heel prettig vind om geaait te worden.
Misschien ligt het wel aan de haargroei?

Over dr kopje vindt ze het wel lekker
Ook ervaring mee idd. Ik mag wel het koppie aaien, maar zodra ik de lange haren aanraak dan lijkt het een soort grommen wat mijn caaf doet :D
pi_119157093
Dan zal dat het wel zijn. Nu nog dat gillen afleren maar ik heb het afgelopen jaar nog geen verbetering gezien ;( En het is op schoot een lieverd (waarschijnlijk gewoon versteend van angst :') ) en ze ziet er zo lief uit ;(
Tap tap tap
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:43:45 #110
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119166695
Hebben jullie trouwens tips om het rondlopen in de kamer voor een caaf leuk te houden?
pi_119166775
Flieft O+
http://link.marktplaats.nl/616031561
Maar ik heb geen plek voor twee caafjes erbij ;(
Tap tap tap
pi_119166801
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:43 schreef Danielle83 het volgende:
Hebben jullie trouwens tips om het rondlopen in de kamer voor een caaf leuk te houden?
Goeie vraag :D Die van mij lopen ook niet zo veel. Wilgenbruggetjes, lekkers, hooi in een wc-rolletje, verder kom ik ook niet :P
Tap tap tap
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 15:47:38 #113
155227 crew  Guppy
dus
pi_119166834
Die van mij vindt het hele concept "uit het hok" een idioot idee :') die wil zo snel mogelijk weer terug
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:48:55 #114
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119166882
Ik leg door de hele kamer eten en dat vindt die leuk. Wc rolletjes met hooi is even leuk en heb ook zo'n bruggetje. Alleen als het eten op is dan is die al verveeld :')
pi_119166898
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Die van mij vindt het hele concept "uit het hok" een idioot idee :') die wil zo snel mogelijk weer terug
Die van mij springen ook weer terug :') Zelfs de 'dikke' sprong laatst weer terug terwijl ik niet had verwacht dat hij over de rand zou komen. Maar als je met een nagelschaartje aan komt zetten is blijkbaar alles mogelijk.
Tap tap tap
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 15:50:46 #116
155227 crew  Guppy
dus
pi_119166953
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:49 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die van mij springen ook weer terug :') Zelfs de 'dikke' sprong laatst weer terug terwijl ik niet had verwacht dat hij over de rand zou komen. Maar als je met een nagelschaartje aan komt zetten is blijkbaar alles mogelijk.
Oh, het nagelschaartje... Hier ook een reden voor totale en blinde paniek
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119167039
Ik prop die twee caafjes gewoon in de kooi. Past best :( Moeten ze maar niet zo dik worden.
Tap tap tap
pi_119168215
Ik vind dit topic zo grappig, omdat alles zo herkenbaar is :') :D

Nu heb ik een langhaar die het niet zo leuk vind om geknipt te worden en dat ding is zo snel dat je uit moet kijken dat je niet met een schaar ergens prikt ofzo :@

Een rodeo is er niets bij.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_119169554
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:43 schreef Danielle83 het volgende:
Hebben jullie trouwens tips om het rondlopen in de kamer voor een caaf leuk te houden?
zo'n bal waar af en toe een snoepje uitrolt?

Of zo'n lange tunnel/doolhof?
pi_119170532
Ze hebben bij de klustoko's van die grijze regenpijpen maar ik vraag me altijd af of de grootste wel groot genoeg is :P
Tap tap tap
  dinsdag 13 november 2012 @ 17:32:17 #121
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119171010
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:18 schreef CherryLips het volgende:
Ze hebben bij de klustoko's van die grijze regenpijpen maar ik vraag me altijd af of de grootste wel groot genoeg is :P
Haha mijn caaf groeit de pan uit dus ik denk dat die mn zn kont erin blijft hangen :')
Ik ga morgen even bij de dierenwinkel kijken of ik nog wat leuks kan vinden..
pi_119172415
je hebt ook buizen voor konijnen die zullen toch wel groot genoeg zijn?
pi_119173364
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:25 schreef hugsy33 het volgende:

[..]

Mijn zusje heeft toen ze klein was wel eens gepresteerd om te roepen Kijk, ik heb n nijn *tilt konijn bij de oren de lucht in :')
Braaf konijn wel :')
Maar misschien had ik gewoon een killerkonijn
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 19:47:02 #124
155227 crew  Guppy
dus
pi_119175684
We hadden net onze caaf even op schoot en terwijl we dat doen bekijken we m ook altijd even goed. Nu ontdekten we aan z'n linkervoorpootje een soort extra stukje vel... Het idee is een beetje net zoals op deze foto, zo'n bobbeltje vel zeg maar.

Het is niet warm, niet hard, hij heeft er geen pijn aan en geen last van. Het is net gewoon een stukje extra vel.

Wat denken jullie? Ik ben geneigd om het even aan te kijken voor ik naar de DA ren. Ik bedoel, als het niet groeit, zal het ook wel geen kwaad kunnen, toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 14 november 2012 @ 15:46:20 #125
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119202935


Ik heb dit gehaald. Ben benieuwd of het wat is :D
pi_119205986
ik zie je foto niet maar misschien ligt dat aan mij?

Edit: nevermind :D

[ Bericht 50% gewijzigd door hugsy33 op 14-11-2012 17:45:47 ]
pi_119294886
Ze mogen weer loslopen. Wat vinden ze dat toch leuk.



Ze zitten al ruim een uur met z'n drieën onder 1 bruggetje ;(
Tap tap tap
pi_119295429
gezellig hoor haha.

Funny was vanmiddag in de zak van m'n trui gekropen en wilde er niet meer uit :') Dus toen heb ik maar gewoon zo rondgelopen, de hond vond me erg interessant :+
  Moderator vrijdag 16 november 2012 @ 22:18:17 #129
155227 crew  Guppy
dus
pi_119295517
Zo herkenbaar, die drie onder het bruggetje :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119296691
Het bruggetje weghalen doet wel wonderen :P ze zitten nu lekker te snaaien.
Tap tap tap
pi_119297343
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 22:07 schreef CherryLips het volgende:
Ze mogen weer loslopen. Wat vinden ze dat toch leuk.

[ afbeelding ]

Ze zitten al ruim een uur met z'n drieën onder 1 bruggetje ;(
Kan zijn dat ze de lege ruimte te bedreigend vinden, die van mij zouden ook onder het huisje gaan zitten. Met wat meer kruip-door-sluip-door vinden ze het wellicht wat veiliger? :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_119300462
Goed idee :) misschien wat buizen ofzo neerzetten. Ik had twee wilgenbruggetjes staan maar misschien stonden die te ver uit elkaar.

Ik heb ze net voor het eerst een knaagstengel gegeven. Ze zijn er weg van. Stelletje vreetwolven. Dat ding is volgens mij binnen een uur helemaal kapot.
Tap tap tap
pi_119303074
Hier vreten ze die knaagstengels ook binnen een dag kaal :') Van die gekleurde broodbolletjes lusten de prinsesjes niet. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 17 november 2012 @ 10:50:23 #134
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119306403
Ik heb een speeltunnel gekocht en dat werkt zeker :)
pi_119310394
Het oranje broodje vinden ze niet boeiend. De knaagstengel was losgetrokken van het houdertje dat hem aan de tralies hield, maar ze hebben alleen de onderkant een stukje afgeknaagd.
Ik denk, ik verwen ze eens met zoete troep, maar nee hoor, ze willen alleen andijvie :{w
Tap tap tap
pi_119331072


Ze hadden het vanochtend koud :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_119335580
wat gezellig O+

word zo'n slaapplek niet snel vies? ik twijfel namelijk of ik er ook eentje zal kopen ;)
pi_119338199
Ja het wordt er niet schoner op, maar ze zijn er zo blij mee
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_119338985
hmm twijfel twijfel.... ;)

Ze vinden het heerlijk om in m'n zak te zitten dus ik denk dat ze dit ook leuk vinden. Maar misschien hou ik het toch maar bij de hangmat die is wat makkelijker te wassen.

In zo'n zak dus niet in m'n broekzak :+
:

[ Bericht 14% gewijzigd door hugsy33 op 18-11-2012 12:51:03 ]
pi_119339413
Die knuffelmuts van mij is echt zo goor :') ik durf hem niet meer te wassen want ik krijg die haren er niet meer af.
Tap tap tap
pi_119360430
En ff in een sopje met biotex laten weken?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 19 november 2012 @ 13:05:07 #142
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119380707
Ik heb besloten om er toch nog een caaf bij te nemen.. Heb er nu eentje en krijg er een jonkie bij. Hij is nu een week en over 3 weken komt de nieuwe aanwinst :) Iemand ervaring met een caaf die wat ouder is dan een jonkie en of dat goed gaat??
pi_119382723
wat leuk *O* Heb je al een foto?

Sorry dit zijn mijn eerste cavia's dus ik kan je geen advies geven ;)

Weet iemand misschien of deze tunnel veilig is voor cavia's? Ik twijfel of het plastic niet te zacht is en ze er stukjes af kunnen bijten?

http://m.zooplus.nl/shop/(...)ProductGroupId=5832#
pi_119391189
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 13:05 schreef Danielle83 het volgende:
Ik heb besloten om er toch nog een caaf bij te nemen.. Heb er nu eentje en krijg er een jonkie bij. Hij is nu een week en over 3 weken komt de nieuwe aanwinst :) Iemand ervaring met een caaf die wat ouder is dan een jonkie en of dat goed gaat??
Welk geslacht heeft jouw huidige caaf?

Ik heb enkel zeugjes gehad (mijn eerste cavia was wel een beertje, maar die zat alleen) en het koppelen is altijd goed gegaan. Dus een ouder zeugje met een jonger zeugje.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_119391244
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:02 schreef hugsy33 het volgende:
wat leuk *O* Heb je al een foto?

Sorry dit zijn mijn eerste cavia's dus ik kan je geen advies geven ;)

Weet iemand misschien of deze tunnel veilig is voor cavia's? Ik twijfel of het plastic niet te zacht is en ze er stukjes af kunnen bijten?

http://m.zooplus.nl/shop/(...)ProductGroupId=5832#
Mijn cavia's zouden het plastic wel met rust laten, maar als je echte knagers erbij hebt zitten dan zou ik toch terughoudend zijn om deze tunnel te komen, ivm dat sommige cavia's daadwerkelijk plastic als een delicatesse zien :')

Tenzij je continu toezicht houdt...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 19 november 2012 @ 17:36:02 #146
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_119391872
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:02 schreef hugsy33 het volgende:
wat leuk *O* Heb je al een foto?

Sorry dit zijn mijn eerste cavia's dus ik kan je geen advies geven ;)

Weet iemand misschien of deze tunnel veilig is voor cavia's? Ik twijfel of het plastic niet te zacht is en ze er stukjes af kunnen bijten?

http://m.zooplus.nl/shop/(...)ProductGroupId=5832#
heb m hier voor de konijnen maar hij gaat vrij makkelijk stuk/gesloopt helaas
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_119392403
Daar was ik al bang voor, het zijn geen enorme knagers, al begint de oudste nu wel te tralieknagen.

Iemand een idee voor een andere lange tunnel?

ik wil hem aan de tralies vastmaken in de vorm van een U waarbij het middelste gedeelte iets hoger ligt. Dus ik heb een stevige, buigzame tunnel nodig.
pi_119392823
Wellicht van die kattentunnels?

Dat tralieknagen kan je wel afleren overigens, alleen moet je daar net zin in hebben :P
Ik vond het vrij irritant, dus ik heb het ze wel afgeleerd. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_119393321
ja dat is echt een irritant geluid :')

Hoe heb jij het ze afgeleerd?

Ik klap nu in m'n handen want daar schrikken ze van.
pi_119394480
De van mij hebben het gewoon nooit gedaan. Alleen Beer knaagt nog steeds aan m'n kleren, dat is echt fors irritant. Al deed ie het laatst volgens mij meer omdat ie moest plassen (of dat was toeval).
Tap tap tap
pi_119395419
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:13 schreef hugsy33 het volgende:
ja dat is echt een irritant geluid :')

Hoe heb jij het ze afgeleerd?

Ik klap nu in m'n handen want daar schrikken ze van.
Heel consequent in het gezicht blazen als ze aan het knagen zijn, dit kan overigens nog even duren voordat ze doorhebben dat het niet mag en dat die wind ophoudt als je niet meer knaagt aan de tralies :')

Van steeds in de handen klappen kunnen ze schrikachtig van worden :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_119396107
oh dan zal ik daar meteen mee stoppen, was meer een noodoplossing omdat hij het vannacht ineens heel erg deed.

Hopelijk snapt hij het blazen snel :+
pi_119396383
Geloof mij... cavia's en iets snel snappen /leren gaan niet zo goed samen, tenzij er eten in het spel is :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_119420647
ik heb geduld ;)

Iemand ervaring met deze tunnel?

http://www.bunnybunch.nl/(...)oduct&product_id=355

[ Bericht 28% gewijzigd door hugsy33 op 20-11-2012 12:13:24 ]
pi_119421215
Nee, maar die lijkt me leuk :D

Dit is ook wel een geheid succes denk ik:
http://www.bunnybunch.nl/(...)_konijnen/grastunnel
Ik heb ze weleens zo'n ronde bol gegeven en die wordt gewoon geslacht.
Tap tap tap
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:55:59 #156
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119422236
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:19 schreef CherryLips het volgende:
Nee, maar die lijkt me leuk :D

Dit is ook wel een geheid succes denk ik:
http://www.bunnybunch.nl/(...)_konijnen/grastunnel
Ik heb ze weleens zo'n ronde bol gegeven en die wordt gewoon geslacht.
Die heb ik idd en is een succes :) En nog even terugkomen op mn nieuwe aanwinst. Heb helaas geen foto's, maar over 3 weken is die er. Gaat snel genoeg! Nu op zoek naar een grote kooi. Denk dat ik er eentje van 120 wil. Dat lijkt me genoeg voor 2 cavia's?
  maandag 26 november 2012 @ 11:13:27 #157
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_119632285
Ze hebben een nieuwe knaagtunnel! *O*



Samen blaadjes knabbelen :9

❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_119632306
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:55 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Die heb ik idd en is een succes :) En nog even terugkomen op mn nieuwe aanwinst. Heb helaas geen foto's, maar over 3 weken is die er. Gaat snel genoeg! Nu op zoek naar een grote kooi. Denk dat ik er eentje van 120 wil. Dat lijkt me genoeg voor 2 cavia's?
120 is een mooie maat :)
Tap tap tap
pi_119632316
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:13 schreef Ireth het volgende:
Ze hebben een nieuwe knaagtunnel! *O*

[ afbeelding ]

Samen blaadjes knabbelen :9

[ afbeelding ]
Tof :o Waar heb je die gehaald?
Tap tap tap
pi_119632893
Even nog een vraagje van mij, zo'n drie weken geleden heb ik twee jonge beertjes gekoppeld.
Het leek de eerste twee weken heel goed te gaan, ze sliepen samen onder de wilgenbrug, er werd en word niet gevochten over groenten en alles was rustig.

Vanaf het begin was Funny (de grote) wel de dominante en liep hij regelmatig achter Flash aan met het rrrrr-geluid(volgens de grote cavia-site, het ik vind je leuk/ik wil paren/ik wil indruk op je maken-geluid)
Flash rende weg en verder gebeurde er niets.

De derde week viel me echter op dat Funny regelmatig z'n kop omhoog doet, tot op heden hebben ze echter nog nooit gevochten.

Sinds ik vrijdag deze gekleurde tunnel heb gekocht ligt Flash liever alleen daarin en zitten ze elkaar een paar keer per dag achterna, meestal hebben ze s ochtends en s avonds hun gekke 5 minuten.

Omdat dit pas mijn eerste cavia's zijn kan ik echter moeilijk inschatten of dit spelen is of niet. Funny maakt tijdens de achtervolging ook het rrrr-geluid, Flash prt af en toe maar dit geluid kan ik niet goed thuisbrengen.

Ik heb er voor de duidelijkheid een filmpje van gemaakt, wat is jullie idee hiervan?

View My Video
  maandag 26 november 2012 @ 11:35:35 #161
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_119632936
Hier bij de dierenwinkel :) De vorige keer hadden ze er zo 1.

❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  Moderator maandag 26 november 2012 @ 12:56:12 #162
155227 crew  Guppy
dus
pi_119635257
Die tunnels zijn hier ook een hit :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 26 november 2012 @ 13:33:14 #163
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119636354
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Die tunnels zijn hier ook een hit :Y
Hier ook! Hij is al bijna kaal gevreten ;)
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:42:51 #164
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119670106
Nog een vraagje. Hebben jullie gewoon 1 huisje voor 2 cavia's?
pi_119670465
Nee, ik heb drie caafs en meestal twee huisjes.
Tap tap tap
  dinsdag 27 november 2012 @ 17:40:05 #166
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_119679667
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:34 schreef hugsy33 het volgende:
Even nog een vraagje van mij, zo'n drie weken geleden heb ik twee jonge beertjes gekoppeld.
Het leek de eerste twee weken heel goed te gaan, ze sliepen samen onder de wilgenbrug, er werd en word niet gevochten over groenten en alles was rustig.

Vanaf het begin was Funny (de grote) wel de dominante en liep hij regelmatig achter Flash aan met het rrrrr-geluid(volgens de grote cavia-site, het ik vind je leuk/ik wil paren/ik wil indruk op je maken-geluid)
Flash rende weg en verder gebeurde er niets.

De derde week viel me echter op dat Funny regelmatig z'n kop omhoog doet, tot op heden hebben ze echter nog nooit gevochten.

Sinds ik vrijdag deze gekleurde tunnel heb gekocht ligt Flash liever alleen daarin en zitten ze elkaar een paar keer per dag achterna, meestal hebben ze s ochtends en s avonds hun gekke 5 minuten.

Omdat dit pas mijn eerste cavia's zijn kan ik echter moeilijk inschatten of dit spelen is of niet. Funny maakt tijdens de achtervolging ook het rrrr-geluid, Flash prt af en toe maar dit geluid kan ik niet goed thuisbrengen.

Ik heb er voor de duidelijkheid een filmpje van gemaakt, wat is jullie idee hiervan?

View My Video
Ik zie gewoon twee levendige caafjes die tikkertje spelen. Er zit in ieder geval geen agressie in zo te zien.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_119679842
gelukkig O+
pi_119680131
Drie cavia's, 1 huisje... ze zoeken het maar uit met z'n allen :{w
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_119680768
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Drie cavia's, 1 huisje... ze zoeken het maar uit met z'n allen :{w
Gister heb ik eens alle huisjes eruit gehaald. Dikke vette hommeles.

Ik weet soms niet wat ik met Schaap aan moet :@
Tap tap tap
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:27:37 #170
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_119688942
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Drie cavia's, 1 huisje... ze zoeken het maar uit met z'n allen :{w
Hier ook 1 huisje, op 2 cavia's. En verder de knaagtunnel. Als de een in het huisje ligt, gaat de ander er meestal bovenop liggen of in de tunnel :D
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_119698948
Nou ja ze zitten hier ook wel eens met zn drieën in het huisje :')
Vast niet comfortabel.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 29 november 2012 @ 09:01:21 #172
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119737979
Ik ben een beetje te enthousiast. De kooi is binnen nu alleen de nieuwe cavia nog :D
pi_119738001
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 09:01 schreef Danielle83 het volgende:
Ik ben een beetje te enthousiast. De kooi is binnen nu alleen de nieuwe cavia nog :D
Beter zo dan andersom he :P
Tap tap tap
pi_119740433
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 09:01 schreef Danielle83 het volgende:
Ik ben een beetje te enthousiast. De kooi is binnen nu alleen de nieuwe cavia nog :D
ik ken het :D tussen het bezorgen van de kooi en het halen van de cavia's zat bij mij een uur, en dat was alleen omdat het asiel 40 minuten rijden was :')
  donderdag 29 november 2012 @ 11:41:14 #175
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119742002
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:53 schreef hugsy33 het volgende:

[..]

ik ken het :D tussen het bezorgen van de kooi en het halen van de cavia's zat bij mij een uur, en dat was alleen omdat het asiel 40 minuten rijden was :')
Ik moet nog een paar weken wachten, maar kan wel nu aan de inrichting gaan denken :P Kooi is groter dan ik had verwacht..
pi_119745197


[ Bericht 100% gewijzigd door hugsy33 op 29-11-2012 19:39:23 ]
  donderdag 29 november 2012 @ 18:55:46 #177
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_119754979
Kheb inmiddels twee dametjes in huis. Oekie en Saartje.
Man o man, twee vrouwen, wat kunnen die kiften zeg. Willen allebei persé in het kuiltje op schoot liggen en o wee als dat niet past.. }:|
pi_119755207
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:55 schreef NijntjesUk het volgende:
Kheb inmiddels twee dametjes in huis. Oekie en Saartje.
Man o man, twee vrouwen, wat kunnen die kiften zeg. Willen allebei persé in het kuiltje op schoot liggen en o wee als dat niet past.. }:|
Die van mij maken elkaar soms af, is ook niet aan te raden :')
Tap tap tap
  donderdag 29 november 2012 @ 19:04:55 #179
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_119755284
Nee idd. Gelukkig groeien ze goed en eten ze allebei, dus delen lukt wel. Maar op schoot lukt dat max 10 min en dan is het drama. Oekie heeft inmiddels wel door dat ze ook in het kuiltje van mn arm (als je je arm buigt en dan bij de binnenkant van je ellenboog) lekker kan liggen. Als Saartje er dan achter komt, wil ze ook persé daar liggen. :{w
pi_119772538
Ik merk overigens dat mijn langhaar en de twee langharen die ik daarvoor heb gehad een stuk lomper omgaan met hun hokgenoten dan bijvoorbeeld borstel of gladharen.
Jullie daar ook ervaring mee? :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_119772900
Mijn lunk is de stresskip. De bitch O+
Tap tap tap
pi_119774318
Mja en gewoon maar bovenop hokgenoten springen, die hebben toch geen gevoel :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_119787160
Schaap had een zonnebloempitje tussen de tanden zitten ofzo. Ze zat steeds gekke bekken te trekken. Ik haar vangen, want ze was helemaal in paniek, bekje vastgehouden, beest gilde het uit. Hoe maak je de bek van een cavia eigenlijk open? Nou ja, er stak een pitje uit de bek dus die had ik zo los, beestje was over de zeik, nog erger dan anders. En later liep ze weer te mieren, weer gevangen, weer gegil, maar toen zag ik niks. Heb haar wat lekkers gegeven en dat at ze gewoon op, en ze zat ook gewoon van het hooi te eten. Ze hebben ook eindelijk de knaagstengel ontdekt, daar kwam het zeker door. Ding hangt er pas twee weken maar nu is ie interessant. Knofje snapte het niet helemaal en duwde hem alleen steeds opzij. Maf beest :')
Tap tap tap
pi_119809283
Schaap heeft me net gebeten :o het was niet door of heel hard, maar ze ging wel heel strategisch recht voor de knokkel. Raaaaaaaar best.
Tap tap tap
pi_119813451
Strategisch denkende cavia's :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_119881496
Iemand bekend met gecastreerde beren? Mijn vriendin en ik hebben bij een caviaopvang 3 zeugen en 1 gecastreerde beer opgehaald. Echter berijdt die ene beer zijn kooigenoot van bij de opvang. Daarnaast wil hij dat ook met andere kooigenoten doen maar die bijten mooi van zich af (niet letterlijk).
Kan dat kwaad? Houden ze die drift ook na castratie?
pi_119881765
Mijn castraat doet dat ook nog weleens, niet meer zo heel vaak. Een zeugje doet even leuk mee, die heeft er wel zin in, de ander niet. Hij is wel z´n zaakje kwijt, maar niet z'n driften. Hoe lang heb je ze al?
Tap tap tap
pi_119881819
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:30 schreef CherryLips het volgende:
Mijn castraat doet dat ook nog weleens, niet meer zo heel vaak. Een zeugje doet even leuk mee, die heeft er wel zin in, de ander niet. Hij is wel z´n zaakje kwijt, maar niet z'n driften. Hoe lang heb je ze al?
Klein weekje nu ongeveer. Ik was eerst totaal niet weg van cavia's maar ze hebben toch ook mijn hart gewonnen :P
  maandag 3 december 2012 @ 20:18:55 #189
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119893426
Woensdagmiddag komt mijn nieuwe cavia! Wat is het moeilijk om een naam te verzinnen. Ik heb al een cavia die Diego heet en het liefst wil ik er naam bij die past. Iemand een idee?
pi_119893627
sid&diego(van ice age) ?
  maandag 3 december 2012 @ 20:58:00 #191
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119895661
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:22 schreef hugsy33 het volgende:
sid&diego(van ice age) ?
Ik vind het echt moeilijk :( Heb nu al Juan, Carlos, Mikel, Victor, Pablo, Manu, Nani.. :P
pi_119896977
ja ik ken het, het heeft bij mij ook lang geduurt en eigenlijk vind ik het (funny & flash) nog steeds geen geweldige namen.
  maandag 3 december 2012 @ 21:28:34 #193
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_119897294
Hier hebben we Timon en Pumba :P (Ik wou Nick & Simon, maar dochterlief keurde dat af :D )

Ik ben trouwens vandaag 'gebeten' door Timon! :o

Had vanmiddag een flinke bos wortelloof en ik wil de voorkant van de kooi openen. Heb hem al een klein stukje open toen Timon beide voorpoten op de tralies zette en ik hem dus niet verder kon openen zonder hem mee te trekken. Zat alleen dus ook precies met mijn hand daar waar hij zat en hij dacht schijnbaar dat er wat lekkers tussen de tralie's door stak en pakte dus mijn vinger om de kooi in te trekken :o

Hij beet dus niet, pakte hem alleen vast, maar ik schrok me de tandjes :X Hij schijnbaar ook, hij liet gelijk los waarna ik dus het wortelloof in de kooi kon leggen :P
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_119897491
Die van mij dan, Beer, Schaap en Knofje :') Ik had allemaal toffe namen verzonnen maar die bleven niet zo plakken.
Tap tap tap
pi_119900088
http://smg.photobucket.co(...)000003084560D2A2.mp4

Blije caafs O+ Meestal verzetten ze geen stap bij het loslopen en nu waren ze een uur lang aan het hobbelen en piepen en zelfs aan het popcornen O+ Dus dit is al echt heel wat.

Sorry voor de herrie van de tv, op de een of andere manier pikt de camera dat soort geluiden heel goed op terwijl hij in een andere kamer staat :@
Tap tap tap
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:00:14 #196
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119913142
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:22 schreef hugsy33 het volgende:
ja ik ken het, het heeft bij mij ook lang geduurt en eigenlijk vind ik het (funny & flash) nog steeds geen geweldige namen.
Ik moet morgen echt een naam hebben :')
Ben allerlei sites aan het afspeuren, maar er is zoveel keuze.
Ik zat aan de Spaanse namen te denken vanwege Diego. Ik zoek nog even verder :D
pi_119913701
ach anders heeft ie toch nog even geen naam, ze luisteren toch niet ;)
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:20:10 #198
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_119913760
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:00 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Ik moet morgen echt een naam hebben :')
Ben allerlei sites aan het afspeuren, maar er is zoveel keuze.
Ik zat aan de Spaanse namen te denken vanwege Diego. Ik zoek nog even verder :D
Noem hem Dora :P
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:30:54 #199
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119914136
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:20 schreef Ireth het volgende:

[..]

Noem hem Dora :P
Het is een mannetje :')
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:36:09 #200
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_119914294
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:30 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Het is een mannetje :')
Hij zal er vast geen identiteitscrisis aan over houden :P Die van mij luisteren eigenlijk voornamelijk naar 'piehiep' en 'kraahaak'.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:38:30 #201
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119914374
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:36 schreef Ireth het volgende:

[..]

Hij zal er vast geen identiteitscrisis aan over houden :P Die van mij luisteren eigenlijk voornamelijk naar 'piehiep' en 'kraahaak'.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha ik zat meer te denken aan Juan Carlos ofzo. Heerlijk fout :P
Echt he cavia's en koelkasten zijn een goeie combinatie.
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:39:31 #202
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_119914413
Als je dan toch voor fout wil gaan noem hem dan Casanova :P
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:43:46 #203
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119914583
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:39 schreef Ireth het volgende:
Als je dan toch voor fout wil gaan noem hem dan Casanova :P
Dan moet ik gelijk denken aan dat nr:
I'm not your casanova :P
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:47:10 #204
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_119914707
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:43 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Dan moet ik gelijk denken aan dat nr:
I'm not your casanova :P
Dus zelfs dubbel fout :')
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:50:44 #205
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119914819
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:47 schreef Ireth het volgende:

[..]

Dus zelfs dubbel fout :')
Nu zit ik met dat nr in mn hoofd :P
pi_119917305
2 van onze cavia's heten Jasmine en Aladin. Hoezo fout?
  Moderator dinsdag 4 december 2012 @ 14:53:57 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_119918594
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:17 schreef hugsy33 het volgende:
ach anders heeft ie toch nog even geen naam, ze luisteren toch niet ;)
Die van ons heeft eigenlijk geen naam :@ maar we noemen hem Kereltje :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119920948
mario&diego?
  dinsdag 4 december 2012 @ 16:09:02 #209
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119921235
Haha ik denk dat ik vanavond namen ga dromen. Heb er zoveel gezien :P
Vind Chico of Juan een goeie kans maken ;)
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:43:05 #210
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119929327


Ik heb net een foto gekregen :D Dit is hem dus en ik noem hem Luca.
pi_119929805
wat een schatje O+

Hoe oud is hij daar? Hij lijkt veel groter dan Flash.
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:57:37 #212
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119930060
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:52 schreef hugsy33 het volgende:
wat een schatje O+

Hoe oud is hij daar? Hij lijkt veel groter dan Flash.
Het is echt een mega close-up want hij is pas 6 weken :')
pi_119931086
oo dan vertekend hij idd denk ik, hoewel flash nog geen vier weken was toen ik hem kreeg.
pi_119933756
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:43 schreef Danielle83 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb net een foto gekregen :D Dit is hem dus en ik noem hem Luca.
Wat een schatje! O+ En de naam Luca past echt supergoed!

Edit:

Hebben hier mensen wel eens zelf een hok (of flat) gebouwd?
Nu hebben mijn caafjes een 'gewoon' traliehok en dat is opzich prima.
Maar ik vind het wel superleuk en ook een stuk mooier om er zelf een te maken.
Dit zal nog wel een hele tijd duren want ik wil dat dan doen als ik op kamers ga,
want dan heb ik een zomer van 3 maanden om lekker te klussen!
Mijn dames gaan dan helaas niet mee want tegen die tijd zijn het alweer oude besjes en zo'n
heftig verschil van locatie en leefstijl is dan echt niet prettig, ik zie er nou al tegenop :(

Maar in ieder geval, ik heb net een beetje mijn idee lopen uitschetsen en ik vroeg me af of dat een beetje haalbaar is:



Let niet op de krabbeltjes eronder!
Maar mijn plan is dus:

Ik wil een hok van 120 bij 80 (of 70 daar twijfel ik nog over) voor als ik 3 caafjes ga nemen en anders een van 100 bij 65/70 voor twee, ik kan natuurlijk nog niet ruiken hoeveel ruimte ik heb! :P

De achterkant wordt dan L120xB80xH50
De voorkant wordt dan L120xH10+H20Plexi
In de voorkant wil ik dan een soort gat maken zodat ik er plexiglas in kan schuiven als ik slaap of niet thuis ben zodat ze er niet uitspringen. Overigens wil ik het voorkantje ook uitklapbaar maken ivm makkelijker schoonmaken.
De zijkanten worden dan L80xH30/H50 (De voorkant 30 cm die dan schuin omhoog loopt naar 50 cm)
En de onderkant spreekt voor zich.

Nou is dit in principe allemaal niet zo lastig alleen dus die voorkant!
Uitklapbaar met iets van scharnieren moet toch wel te doen zijn?
En is dat idee van het inschuifbare plexiglas een drama of..?

En is dit allemaal heel duur of valt dat wel mee? Ik zal dan ca 5x1 meter hout nodig hebben en zeil en plexiglas ed. Gereedschap heb ik allemaal al ;)

Heel erg bedankt alvast!

[ Bericht 29% gewijzigd door JoelBaka op 04-12-2012 21:58:48 ]
pi_119936899
Ik wil ook nog een bak maken :) Maar dan door m'n vader, dat is een handige Henkie. En dan het liefst 1.50 x 50 ofzo :@ voor vier caafs, is dat groot genoeg? En met plexiglas aan de voorkant, en hij moet van de grond staan.
Op het caviaforum loopt een topic met mensen die hun eigen flats hebben gemaakt en ik heb daar al allemaal plaatjes gejat ideeën opgedaan, misschien kun je daar ook even kijken?
Volgens m'n vader is plexiglas vrij duur en hij kan het zelf niet zagen, dat zou je dan bij een bouwmarkt ofzo laten doen. Je hebt ook verschillende diktes.

Heeft iemand nog tip om op de bodem te leggen? Als er pies in het hout komt, krijg je dat er niet zo makkelijk uit. Hoe kun je het 't beste allemaal dichtkitten en lakken en afwerken? Ik wil niet dat ze aan het kit gaan knagen. Zou je vinyl op de bodem kunnen leggen en dat een beetje makkelijk schoonmaken?
Tap tap tap
pi_119945346
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:06 schreef CherryLips het volgende:
Ik wil ook nog een bak maken :) Maar dan door m'n vader, dat is een handige Henkie. En dan het liefst 1.50 x 50 ofzo :@ voor vier caafs, is dat groot genoeg? En met plexiglas aan de voorkant, en hij moet van de grond staan.
Op het caviaforum loopt een topic met mensen die hun eigen flats hebben gemaakt en ik heb daar al allemaal plaatjes gejat ideeën opgedaan, misschien kun je daar ook even kijken?
Volgens m'n vader is plexiglas vrij duur en hij kan het zelf niet zagen, dat zou je dan bij een bouwmarkt ofzo laten doen. Je hebt ook verschillende diktes.

Heeft iemand nog tip om op de bodem te leggen? Als er pies in het hout komt, krijg je dat er niet zo makkelijk uit. Hoe kun je het 't beste allemaal dichtkitten en lakken en afwerken? Ik wil niet dat ze aan het kit gaan knagen. Zou je vinyl op de bodem kunnen leggen en dat een beetje makkelijk schoonmaken?
1.50 is lang genoeg voor 4 :) 50 breed kan wel maar ik merk nu dat dat een beetje ondiep is voor als je nog een theemuts of nachthuisje erin zet :P Maar 1,50 bij 50 kan opzich prima hoor!

Ik heb dat topic inderdaad al een aantal keer doorgelezen, zo ben ik ook een beetje op mijn idee gekomen :) Plexiglas zal idd wel duur worden met dat zagen ook enz, maar het hout lijkt mij nog wel te doen want dat kan ik zelf zagen!

En op de bodem leggen de meeste mensen van dat tafelzeil neer! (Toen ik klein was hadden wij altijd zo'n tafelkleed van zeil op tafel liggen voor als er geknoeid werd) Dat kan je vrij goedkoop bij de markt halen, bij een stofjes markt bijvoorbeeld of dus gewoon zo'n tafelkleed kopen en kapot knippen. Daar trekt het niet echt in en super makkelijk schoon te maken! Vinyl heeft denk ik hetzelfde effect? (Ze plakken/kitten dat natuurlijk wel vast)

Ik ga denk ik gewoon van af nu elke maand een paar euro sparen, dan heb ik tegen die tijd vast wel genoeg ^^
pi_119945853
M'n kooi is nu 70 diep en daar breek ik echt m'n nek over zo diep, die staat echt midden in de kamer gelijk :P
Tap tap tap
pi_119959476
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 08:25 schreef CherryLips het volgende:
M'n kooi is nu 70 diep en daar breek ik echt m'n nek over zo diep, die staat echt midden in de kamer gelijk :P
Dat kan ik me voorstellen :o Misschien 55 cm? :P
  woensdag 5 december 2012 @ 16:37:17 #219
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119960853


Daar is die dan eindelijk :) Het gaat goed samen wel aan het aftasten wie de baas is.
pi_119961521
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:37 schreef Danielle83 het volgende:
[ afbeelding ]

Daar is die dan eindelijk :) Het gaat goed samen wel aan het aftasten wie de baas is.
Oh gossie wat een schatjes! O+
Toevallig zaten Joepie en Jade precies zo toen ik ze ging koppelen! :D

Jade -> Joepie


Ik heb trouwens een ideaal tafeltje gevonden om een groot hok op te zetten!
Klik!
Wel iets te breed voor de meeste hokken maar verder perfect, ik heb zelf de goedkopere variant van 90 cm nu. Daar past ook precies zo'n witte semi doorzichtige bak van de ikea in waar je alle spulletjes in kan stoppen. Misschien nog nuttig voor iemand!

Edit:
(Jeetje ik blijf maar posten xD)

Ik bedacht me net dat het veel praktischer is om de voorkant van hout er in te schuiven zoals vaak met plexiglas in caviaflats gebeurt!

[ Bericht 2% gewijzigd door JoelBaka op 05-12-2012 17:28:05 ]
pi_119963172
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:56 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen :o Misschien 55 cm? :P
Ja, kan ook :P Ik ga binnenkort verhuizen en het is niet zo heel groot, dus ik moet het even gaan opmeten. Anders moet ik het bij drie mormels houden maar ik wil eigenlijk niet dat het kleiner wordt dan wat ze nu hebben, dan hou ik de kooi wel gewoon (die wilde ik dan bij m'n ouders dumpen voor als ze op moeten passen. Weten zij nog niet.)
Tap tap tap
pi_119963204
Kleine caaf en grote caaf O+ Wat schattig O+ O+ O+
Tap tap tap
pi_119970151
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:43 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, kan ook :P Ik ga binnenkort verhuizen en het is niet zo heel groot, dus ik moet het even gaan opmeten. Anders moet ik het bij drie mormels houden maar ik wil eigenlijk niet dat het kleiner wordt dan wat ze nu hebben, dan hou ik de kooi wel gewoon (die wilde ik dan bij m'n ouders dumpen voor als ze op moeten passen. Weten zij nog niet.)
Ah vandaar ;) Inderdaad gewoon kijken naar hoeveel ruimte je hebt!
pi_119972919
je verkijkt je echt snel op die maten, mijn hok is echt gigantisch in m'n kamer van 3x3,5 meter :')

Funny is net helemaal schoon gelikt door de hond :D

(Hond is gek op alle dieren, behalve mieren want die zijn eng :') )
  woensdag 5 december 2012 @ 21:30:36 #225
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119973385
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:55 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Oh gossie wat een schatjes! O+
Toevallig zaten Joepie en Jade precies zo toen ik ze ging koppelen! :D

Jade -> Joepie
[ afbeelding ]

Ik heb trouwens een ideaal tafeltje gevonden om een groot hok op te zetten!
Klik!
Wel iets te breed voor de meeste hokken maar verder perfect, ik heb zelf de goedkopere variant van 90 cm nu. Daar past ook precies zo'n witte semi doorzichtige bak van de ikea in waar je alle spulletjes in kan stoppen. Misschien nog nuttig voor iemand!

Edit:
(Jeetje ik blijf maar posten xD)

Ik bedacht me net dat het veel praktischer is om de voorkant van hout er in te schuiven zoals vaak met plexiglas in caviaflats gebeurt!
Lijkt idd precies hetzelfde! Wat een leuke caafs trouwens met dat zwart witte :)
pi_119975643
Schaap heeft me weer gebeten. Alleen een snelle hap, niet door ofzo. Heb al een paar keer gekeken of ze niet ergens pijn heeft, maar het is ook gewoon hysterie bij haar zodra er iemand in de buurt van de kooi komt, de andere caafs worden onder de voet gelopen en zitten bang in een hoekje als zij door de kooi gaat stuiven en nu durf ik haar helemaal niet meer op te pakken zo :')
Tap tap tap
  donderdag 6 december 2012 @ 10:59:14 #227
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119988766
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 22:09 schreef CherryLips het volgende:
Schaap heeft me weer gebeten. Alleen een snelle hap, niet door ofzo. Heb al een paar keer gekeken of ze niet ergens pijn heeft, maar het is ook gewoon hysterie bij haar zodra er iemand in de buurt van de kooi komt, de andere caafs worden onder de voet gelopen en zitten bang in een hoekje als zij door de kooi gaat stuiven en nu durf ik haar helemaal niet meer op te pakken zo :')
Herkenbaar dat bijten. Het is echt meer een reactie dat ze het niet leuk vinden. Nu las ik ergens dat je zachtjes kan blazen in t gezicht om te laten weten dat het niet mag.
  donderdag 6 december 2012 @ 12:51:42 #228
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_119992122
oeh wat een ontzettende leuke nieuwe caafjes allemaal!
Al die foto's maken mij wel een beetje heimwee hebben na caafjes, het is zo stil in mijn kamer.
Ach over een jaartje ofzo mss mezelf weer overhalen om caafjes te nemen als ik een baan heb en uitgestudeerd ben en iets meer zekerheid heb over de plek waar ik ga wonen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_119992204
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:59 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Herkenbaar dat bijten. Het is echt meer een reactie dat ze het niet leuk vinden. Nu las ik ergens dat je zachtjes kan blazen in t gezicht om te laten weten dat het niet mag.
Ze vindt het inderdaad absoluut niet leuk, maar ik zal haar toch weleens op moeten pakken en ik wil haar niet alleen oppakken om de nagels te knippen. Dus nu krijgt ze Hele Lekker Dingen als ze eruit is, zoals peterselie. Ze rent toch weer gelijk haar kooi in, maar ik wil gewoon dat ze mijn handen niet gelijk als OMG ALIEN FINGERSSSS!!!11~! ziet.
Tap tap tap
pi_119996378
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ze vindt het inderdaad absoluut niet leuk, maar ik zal haar toch weleens op moeten pakken en ik wil haar niet alleen oppakken om de nagels te knippen. Dus nu krijgt ze Hele Lekker Dingen als ze eruit is, zoals peterselie. Ze rent toch weer gelijk haar kooi in, maar ik wil gewoon dat ze mijn handen niet gelijk als OMG ALIEN FINGERSSSS!!!11~! ziet.
Bijt ze dan door? Want zacht bijten kunnen ze op meerdere manieren bedoelen. Als ze iets niet prettig vind of als je in de weg zit met je hand, of als ze zich bedreigd voelt. Maar ook een liefkozend hapje kan, Joepie die pakt als sinds ze klein is dan mijn vinger stevig vast met haar tandjes en dan gaat ze er op sabbelen net als een baby! Bijten hoeft eigenlijk niet afgeleerd te worden alleen als ze echt continu bezig zijn of dus doorbijten en je echt gaat bloeden of een wondje krijgt. Want het lijkt me idd niet praktisch als ze nu niet meer opgepakt wilt worden xD
Dit is mijn ervaring, andere caafjes kunnen anders zijn! :X
pi_119996866
Nee, ze 'pikt' eerder. Snel even uithalen. Ze doet het ook bij de andere cavia's. Als ik bijvoorbeeld even de bodembedekking door elkaar hussel en ze zit onder het bruggetje, dan haalt ze uit. Of als ik haar dus even over het koppie wil aaien. Ze holt ook gelijk weer weg. Zo hapt ze ook naar haar zusje en dan neemt ze soms een pluk haar mee. Het is niet door, maar je voelt de boven- en ondertanden wel razendsnel over je huid glijden. En je schrikt je rot.
Oppakken heeft ze nooit tof gevonden. Toen ik haar ophaalde schreeuwde ze al moord en brand. Ik dacht, dat komt wel goed met genoeg aandacht. Met haar zusje kun je ondertussen alles doen, maar zij echt niet. Ik loop er nu al een jaar mee te tobben, omdat ze dus ook gemeen is naar de anderen. Soms kun je haar zo oppakken en zit ze mak op schoot, maar meestal moet je haar echt vangen en soms begint ze zelfs hard te piepen alsof ik haar knijp ofzo.

Het vervelende is dat iedereen haar helemaal geweldig vindt en haar wil aaien :') Geen goed idee.
Tap tap tap
pi_120045354
Snel advies nodig!

Joepie, mijn zeugje van net 4 jaar maakt sinds vanmiddag een heel apart geluid en ik maak me nogal zorgen. Als ze ademt klinkt er een apart hol geluid, jullie hebben vast wel een keer een verkouden caaf gehad met een snotneusje dat klinkt ook raar. Nou dat geluid alleen dan echt 10x harder. Ik liep vanmiddag de kamer in (net terug van school) en ik hoorde het gelijk, op zo'n 3 meter afstand. Ik heb even gegoogled en het kan op een luchtwegen infectie duiden, vandaar dat ik me dus zo'n zorgen maak want ze is ook de jongste niet meer!

Gewicht: 1100 gram (Ze is juist aangekomen sinds ik haar laatst woog, niks mis dus)
Haar: Nog zacht en mooi glanzend
Oogjes: Schoon, behalve wat slaapzand.
Neusje: Schoon
Oortjes: Schoon
Warmte: Ze voelt normaal warm aan, niet heet.
Buikje: Niks gevoelig, ook de darmpjes niet
Algemene uitstraling: Doodnormaal, alsof er niks aan het handje is
Ademhaling: Opervlakkiger dan normaal en ook een tikkeltje sneller
Hartslag: Ook zoals normaal
Snot/Niezen: Nee
Gedrag met Jade: Niks raars
Eten: Eergister wat weinig maar gister en vandaag weer goed
Drinken: Ze drinkt ook goed

Heeft iemand dit eerder meegemaakt en moet ik naar de dierenarts?
Of kunnen we het nog eventjes aankijken? (Er woont een dierenarts in onze straat, als er nood is kunnen we dus wel daar heen.)

Edit: Vr 21:52

Nadat Joepie een half uur heel diep heeft liggen slapen is het geluid weg en ademt ze weer normaal, ik vind het nog steeds eng dus ik zet vannacht een paar wekkers om te checken. Morgen ga ik mijn best doen om mijn ouders over te halen om naar de DA te gaan.

Edit2: Za 15:41

Het gaat nog steeds goed met haar :)

[ Bericht 7% gewijzigd door JoelBaka op 08-12-2012 15:42:00 ]
  zaterdag 8 december 2012 @ 19:09:33 #233
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_120081868
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:30 schreef JoelBaka het volgende:
Snel advies nodig!

Joepie, mijn zeugje van net 4 jaar maakt sinds vanmiddag een heel apart geluid en ik maak me nogal zorgen. Als ze ademt klinkt er een apart hol geluid, jullie hebben vast wel een keer een verkouden caaf gehad met een snotneusje dat klinkt ook raar. Nou dat geluid alleen dan echt 10x harder. Ik liep vanmiddag de kamer in (net terug van school) en ik hoorde het gelijk, op zo'n 3 meter afstand. Ik heb even gegoogled en het kan op een luchtwegen infectie duiden, vandaar dat ik me dus zo'n zorgen maak want ze is ook de jongste niet meer!

Gewicht: 1100 gram (Ze is juist aangekomen sinds ik haar laatst woog, niks mis dus)
Haar: Nog zacht en mooi glanzend
Oogjes: Schoon, behalve wat slaapzand.
Neusje: Schoon
Oortjes: Schoon
Warmte: Ze voelt normaal warm aan, niet heet.
Buikje: Niks gevoelig, ook de darmpjes niet
Algemene uitstraling: Doodnormaal, alsof er niks aan het handje is
Ademhaling: Opervlakkiger dan normaal en ook een tikkeltje sneller
Hartslag: Ook zoals normaal
Snot/Niezen: Nee
Gedrag met Jade: Niks raars
Eten: Eergister wat weinig maar gister en vandaag weer goed
Drinken: Ze drinkt ook goed

Heeft iemand dit eerder meegemaakt en moet ik naar de dierenarts?
Of kunnen we het nog eventjes aankijken? (Er woont een dierenarts in onze straat, als er nood is kunnen we dus wel daar heen.)

Edit: Vr 21:52

Nadat Joepie een half uur heel diep heeft liggen slapen is het geluid weg en ademt ze weer normaal, ik vind het nog steeds eng dus ik zet vannacht een paar wekkers om te checken. Morgen ga ik mijn best doen om mijn ouders over te halen om naar de DA te gaan.

Edit2: Za 15:41

Het gaat nog steeds goed met haar :)
Ik zou zeker naar de dierenarts gaan! Meer advies kan ik je niet geven.
pi_120104794
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:09 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Ik zou zeker naar de dierenarts gaan! Meer advies kan ik je niet geven.
Mijn moeder wilt niet naar de dierenarts omdat het nu goed met haar gaat... Maar ik houd het goed in de gaten en de seconde dat ik een geluidje of snotje hoor dan ga ik gelijk naar de DA!
pi_120146769
Heeft iemand hier ervaring mee?
https://www.knoevelshop.n(...)pels-10ml-p-229.html
Omdat ik zo'n enorme stresskip heb en er weer vuurwerk afgestoken gaat worden EN ik ga verhuizen, ben ik bang dat ze nog een keer een rolberoerte krijgt van al het gedoe. Vorig jaar zat ze ook steeds te brr'en met het vuurwerk. Ik lees alleen bij een review dat er alcohol in zit, kun je dat zo geven? :o

Ook heeft Beer weer last van z'n oogje. Je ziet nu het onderste ooglid een beetje uitpuilen zeg maar, en het is duidelijk roze. De cavasan werkte laatst wel, maar ik heb het blijkbaar niet lang genoeg gebruikt en de tube is nu na twee maanden wel over datum denk ik. Ga zo even bellen of ik weer zo'n tube kan krijgen of dat hij toch weer op consult moet, al sjouw ik hem liever niet door de kou :{
Tap tap tap
pi_120149666
Dierenarts gebeld, kan het zalfje zo weer ophalen en hoef niet met hem door de kou :)
Tap tap tap
pi_120149754
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:25 schreef CherryLips het volgende:
Heeft iemand hier ervaring mee?
https://www.knoevelshop.n(...)pels-10ml-p-229.html
Omdat ik zo'n enorme stresskip heb en er weer vuurwerk afgestoken gaat worden EN ik ga verhuizen, ben ik bang dat ze nog een keer een rolberoerte krijgt van al het gedoe. Vorig jaar zat ze ook steeds te brr'en met het vuurwerk. Ik lees alleen bij een review dat er alcohol in zit, kun je dat zo geven? :o

Ook heeft Beer weer last van z'n oogje. Je ziet nu het onderste ooglid een beetje uitpuilen zeg maar, en het is duidelijk roze. De cavasan werkte laatst wel, maar ik heb het blijkbaar niet lang genoeg gebruikt en de tube is nu na twee maanden wel over datum denk ik. Ga zo even bellen of ik weer zo'n tube kan krijgen of dat hij toch weer op consult moet, al sjouw ik hem liever niet door de kou :{
Ik heb er verder niet veel ervaring mee maar ik heb wel een vuurwerk tip:
Als je in een pyjama slaapt (het liefst een flanellen of iets in die richting) en je die al een tijdje aan hebt dan ruikt deze helemaal naar jou. Ik weet niet of de caafjes helemaal alleen thuis zijn? Maar anders kan iemand ze op schoot nemen in de pyjama gewikkeld of je kan ze in het hok leggen. Dit ruikt dan naar jou en dat vinden ze vaak heel rustgevend en veilig :)

Bij Joepie werkt het in ieder geval wel heel goed, als ik dan bij vrienden ben dan ligt ze lekker lang uit in de pyjama bij mijn moeder op schoot en ze kijkt er nauwelijks meer van op :) (Jade wordt nog een uitdaging want dat is echt een stresskip, al is het eigenlijk altijd wel goed zolang Joepie er is. Het wordt de eerste jaarwisseling voor Jade!)

Je kan natuurlijk ook een dekentje/trui/t-shirt gebruiken, zolang het maar heel sterk naar je ruikt! ^^
pi_120149853
Ik weet niet of Schaap mijn geur een geruststelling vindt hoor, van mij moet ze ook niets weten :D
Ze heeft nu wel Beer, misschien dat hij haar kan troosten :')

Maar ik kan een nieuw tubetje voor Beer ophalen, voor z'n dikke oogje.
Tap tap tap
pi_120153510
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:57 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Ik heb er verder niet veel ervaring mee maar ik heb wel een vuurwerk tip:
Als je in een pyjama slaapt (het liefst een flanellen of iets in die richting) en je die al een tijdje aan hebt dan ruikt deze helemaal naar jou. Ik weet niet of de caafjes helemaal alleen thuis zijn? Maar anders kan iemand ze op schoot nemen in de pyjama gewikkeld of je kan ze in het hok leggen. Dit ruikt dan naar jou en dat vinden ze vaak heel rustgevend en veilig :)

Bij Joepie werkt het in ieder geval wel heel goed, als ik dan bij vrienden ben dan ligt ze lekker lang uit in de pyjama bij mijn moeder op schoot en ze kijkt er nauwelijks meer van op :) (Jade wordt nog een uitdaging want dat is echt een stresskip, al is het eigenlijk altijd wel goed zolang Joepie er is. Het wordt de eerste jaarwisseling voor Jade!)

Je kan natuurlijk ook een dekentje/trui/t-shirt gebruiken, zolang het maar heel sterk naar je ruikt! ^^
Goeie tip! Ik had er nog helemáál niet over nagedacht eerlijk gezegd maar dit is natuurlijk voor Funny en Flash ook hun eerste oud en nieuw.

Wat zijn de.tekenen van stress bij cavia's?
  maandag 10 december 2012 @ 17:06:33 #240
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_120155071
Ik dacht er laatst nog aan hoe zou het gaan met oud&nieuw. De tip is wel een goeie :)
pi_120155578

lol :+
  donderdag 13 december 2012 @ 18:00:55 #242
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_120275286
Hahaha, die is leuk!
Ben ook benieuwd hoe het deze O&N zal gaan met Oekie en Saartje. Wordt hun eerste ook.
Fozzy lag juist liever in zn bak. Die werd helemaal gestresst op schoot, waarschijnlijk omdat ik me steeds het leplazerus schrok.

Oh ja trouwens, deze cavia's zijn (ook al) defect.. ze reageren niet op de koelkast/krakende zakjes.. ;( Fozzy deed dat ook al niet.. Ze zijn stuk.. ;)
pi_120275367
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:21 schreef hugsy33 het volgende:
[ afbeelding ]
lol :+
:D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_120275615
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:21 schreef hugsy33 het volgende:
[ afbeelding ]
lol :+
Goeie :D Fabian is een wandelende weerborstel dus euhm ja _O-

Oud en nieuw maak ik me geen zorgen om, het kan hem werkelijk niks schelen. Net als stofzuigers, je kunt rustig naast zijn kooi stofzuigen, komt ie juist ff kijken wat je aan het doen bent :')

Ook als ie op de mat aan het wandelen is en de kat komt eraan, Fabian sprint op haar af en Missy zelf zit tegen het plafond. Maar ze zijn wel graag samen O+
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_120275669
Mijn cavia's zijn statisch ;(
Tap tap tap
pi_120281389
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 18:12 schreef CherryLips het volgende:
Mijn cavia's zijn statisch ;(
ahh ;(
  donderdag 13 december 2012 @ 22:36:08 #247
379446 sirPiteye
watkanjewel.com
pi_120287046
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 18:12 schreef CherryLips het volgende:
Mijn cavia's zijn statisch ;(
Mijn borstelharige ook, echter alleen in de zomer voor een of andere reden.
Bezoek ook mijn webcomic:
www.watkanjewel.com
Of ga naar mijn facebook:
www.facebook.com/Watkanjewel
  donderdag 13 december 2012 @ 23:21:48 #248
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_120289081
Heeft iemand tips om een caaf meer groenvoer te laten eten? Caaf is nu 5 weken, maar vindt niet veel lekker. Ik moet hem echt paprika en andijvie voeren :')
pi_120290040
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:21 schreef Danielle83 het volgende:
Heeft iemand tips om een caaf meer groenvoer te laten eten? Caaf is nu 5 weken, maar vindt niet veel lekker. Ik moet hem echt paprika en andijvie voeren :')
ligt het wel op een ' veilige' plek? misschien voelt hij zich nog niet op z'n gemak genoeg om buiten z'n huisje te eten?
  donderdag 13 december 2012 @ 23:44:43 #250
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_120290108
Paprika krijg ik er hier ook niet in. Vooralsnog hebben ze de voorkeur voor andijvie, witlof, sla, wortel en wortelloof.
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  donderdag 13 december 2012 @ 23:46:58 #251
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_120290216
Diegene waar ik de caaf van heb, zei al van tevoren dat hij niet fan is van groente :')
Hij neemt een paar hapjes en dan is t klaar. Terwijl caaf 2 helemaal gek word als ik de koelkast alleen al open doe.
pi_120292527
Ik maak me niet druk voor oud en nieuw, daar reageren ze amper op :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_120292534
Hier gaan ze fluiten als ik de wc doortrek :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 14 december 2012 @ 13:09:22 #254
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_120300930
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 01:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hier gaan ze fluiten als ik de wc doortrek :')
Hier is het echt alleen de koelkast. Stofzuiger bv zijn ze echt bang voor :D
  Moderator vrijdag 14 december 2012 @ 14:22:13 #255
155227 crew  Guppy
dus
pi_120303192
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 01:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hier gaan ze fluiten als ik de wc doortrek :')
Hier bij heel veel dingen, maar opvallendst is als we de tv uitzetten :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 14 december 2012 @ 15:52:59 #256
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_120306654
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:22 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hier bij heel veel dingen, maar opvallendst is als we de tv uitzetten :')
Als ik 's avonds de computer uit zet om naar bed te gaan zitten er hier 2 malloten met hun voorpootjes tegen de tralies luidruchtig te piepen. Dan willen ze hun midnightsnack :')

Sja, zelf aangeleerd dat ze nog een blaadje witlof krijgen voor het licht uit gaat _O-
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  vrijdag 14 december 2012 @ 18:23:56 #257
379446 sirPiteye
watkanjewel.com
pi_120311850
Ik heb wel dat ze zo'n, "ik verdedig de bak door een maf dansje te doen en te klapperen of fluiten" moment bij bepaalde muziek en televisie programma's.
Bezoek ook mijn webcomic:
www.watkanjewel.com
Of ga naar mijn facebook:
www.facebook.com/Watkanjewel
pi_120312630
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:22 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hier bij heel veel dingen, maar opvallendst is als we de tv uitzetten :')
Caafjes kijken graag Tv :) Ze kunnen natuurlijk kleuren zien dus zo'n gek ding waar geluid uit komt en allemaal kleuren (en personen) op te zien zijn is natuurlijk reuze tof :P Joepie gaat ook altijd op haar speciale tv plekje liggen en dan zit ze er echt naar te kijken, en als ik er voor ga staan wordt ze boos :')

Joepie die heeft het opgegeven om te piepen want Jade schreeuwt er wel boven uit, al als ik richting de keuken loop elk moment van de dag :P En ze gaat pas echt schreeuwen als een speenvarken als ik Joepie heb en ze dr niet kan vinden, Jade heeft echt verlatingsangst xD (Wel het levende bewijs dat caafjes echte die hard groepsdieren zijn en echt niet alleen mogen)
pi_120345290
Ik heb zo'n leuk caafje gezien vandaag O+ een mislukte peruuf, mooie kleurtjes, alleen rode oogjes, en ook al ben ik daar niet zo'n fan van, deze had zo'n lekker bekkie dat ik er verliefd op werd O+
Helaas (of gelukkig) was het een beertje ;(
Tap tap tap
  zondag 16 december 2012 @ 18:58:23 #260
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_120384166


Ik was mn cavia's kwijt. Zitten ze samen in een zak hooi :')
pi_120428083
Mijn caafje Doris;

pi_120430971
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 19:20 schreef asabeta1 het volgende:
Mijn caafje Doris;

[ afbeelding ]
Wat een leukerd O+ Kerstcaaf ~:)
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  maandag 17 december 2012 @ 20:22:11 #263
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_120431013
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 19:20 schreef asabeta1 het volgende:
Mijn caafje Doris;

[ afbeelding ]
En gewoon blijven zitten. Held :D
pi_120432059
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 20:21 schreef Lutte het volgende:

[..]

Wat een leukerd O+ Kerstcaaf ~:)
Dank je, hij is heel lief en aanhankelijk. Ik had nog een caafje ''Japie'' maar die is van de zomer overleden. Doris kon daar niet mee overweg en wil mij toch voor zichzelf hebben dus neem ik er geen andere er meer bij.
pi_120453952
Mijn caviabeertje Muffin blijft maar afvallen...Van ruim 1100 gr. toen hij nog gezond was naar 820gr. vandaag. Ook plast hij af en toe bloed, daar krijgt hij nu enrofloxoral tegen maar dat lijkt niet afdoende te helpen. Hij is bijna 4, met zijn tandjes is niets aan de hand maar omdat hij zo af blijft vallen geef ik hem nu ook critical care.
Vandaag heeft hij een echo gehad om te kijken of hij last heeft van nier- of blaasstenen, maar er was op het eerste gezicht niets afwijkends te zien. Zijn vacht staat constant op en ik vind hem wat minder actief dan normaal, maar hij staat nog steeds vooraan als het groenvoer wordt uitgedeeld, hij is zeker niet sloom ofzo. Ik ben bang dat hij pijn heeft, maar kan hem geen pijnstilling geven omdat dat weer aan aanslag op de nieren is terwijl de dierenarts toch vermoedde dat daar het probleem lag (in ieder geval tot de echo net), ook omdat een urinetest aantoonde dat zijn urine lang niet zo geconcetreerd is als het zou moeten zijn.

De dierenarts wil de gemaakte echofoto's nog even overleggen met collega's en belt mij morgen met de precieze uitslag, maar heeft iemand hier een idee? Ik heb het idee dat Muffin lijdt en daar kan ik slecht tegen :{
pi_120529537
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:38 schreef M-etje het volgende:
Mijn caviabeertje Muffin blijft maar afvallen...Van ruim 1100 gr. toen hij nog gezond was naar 820gr. vandaag. Ook plast hij af en toe bloed, daar krijgt hij nu enrofloxoral tegen maar dat lijkt niet afdoende te helpen. Hij is bijna 4, met zijn tandjes is niets aan de hand maar omdat hij zo af blijft vallen geef ik hem nu ook critical care.
Vandaag heeft hij een echo gehad om te kijken of hij last heeft van nier- of blaasstenen, maar er was op het eerste gezicht niets afwijkends te zien. Zijn vacht staat constant op en ik vind hem wat minder actief dan normaal, maar hij staat nog steeds vooraan als het groenvoer wordt uitgedeeld, hij is zeker niet sloom ofzo. Ik ben bang dat hij pijn heeft, maar kan hem geen pijnstilling geven omdat dat weer aan aanslag op de nieren is terwijl de dierenarts toch vermoedde dat daar het probleem lag (in ieder geval tot de echo net), ook omdat een urinetest aantoonde dat zijn urine lang niet zo geconcetreerd is als het zou moeten zijn.

De dierenarts wil de gemaakte echofoto's nog even overleggen met collega's en belt mij morgen met de precieze uitslag, maar heeft iemand hier een idee? Ik heb het idee dat Muffin lijdt en daar kan ik slecht tegen :{
Heb je inmiddels de uitslag al?
pi_120547161
Nee, de dierenarts heeft gister niet gebeld. Ik heb net zelf de partijk gebeld en ze werkt niet vandaag. De assistente zet het voor morgen nogmaals op het to-do lijstje.
pi_120552659
Ook belachelijk zeg! En ondertussen zit jij in de stress en je cavia wordt steeds zieker. Ik zou naar een andere dierenarts gaan als het mij zou overkomen. :N
pi_120553722
idd! En weer die banner van de paranormale hulplijn eronder :')
pi_120556774
Nou, ik denk eigenlijk dat dit betekent dat wat hij heeft niet direct behandeling vereist (of wil ik dat heel graag?). Ik kom al een aantal jaar bij deze dierenarts en ze staan hier in de omgeving heel goed bekend voor knaagdieren. Ze werden mij getipt door de opvang waar Muffin vandaan komt.

Maar er is hier niemand die zijn symptomen herkent? Ik heb uiteraard flink gegoogled en las eigenlijk 2 opties voor afvallen zonder verder heel duidelijke symptomen: of het zijn de nieren, of het hart. In beide gevallen kun je er eigenlijk niets mee...
pi_120558070
Ben ik het niet helemaal mee eens van dat geen directe behandeling vereist. Je cavia valt veel af, dat is nooit een goed teken (dat weet je zelf ook). Een cavia is niet zo sterk, daar kan het zo mee gebeurt zijn en dan is het noodzaak dat er snel iets aan gedaan wordt ook al kan je er niet veel mee. Ik ben bang dat je dan een keuze moet maken als je denkt dat Muffin lijdt.
pi_120558550
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 16:53 schreef M-etje het volgende:
Nou, ik denk eigenlijk dat dit betekent dat wat hij heeft niet direct behandeling vereist (of wil ik dat heel graag?). Ik kom al een aantal jaar bij deze dierenarts en ze staan hier in de omgeving heel goed bekend voor knaagdieren. Ze werden mij getipt door de opvang waar Muffin vandaan komt.

Maar er is hier niemand die zijn symptomen herkent? Ik heb uiteraard flink gegoogled en las eigenlijk 2 opties voor afvallen zonder verder heel duidelijke symptomen: of het zijn de nieren, of het hart. In beide gevallen kun je er eigenlijk niets mee...
Ik herken de symptomen wel enigszins van mijn zeugje Chili. Zij was ongeveer 4,5 jaar toen ze ook begon af te vallen zonder dat ze pijn oid leek te hebben en terwijl ze wel gewoon at en lekker (wel wat langzaam) door het weilandje liep met de andere caafs. Ik heb de DA gevraagd wat hij dacht en na luisteren met een stethoscoop was het volgens hem een probleem met haar hartje. Ze kreeg wat AB en pijnstilling voorgeschreven omdat ze ook een lichte blaasontsteking leek te hebben (ze had wat urine gelekt over haar achterste) en verder heb ik besloten er niets mee te doen. Er was sowieso geen verdere behandeling mogelijk, ze at nog gewoon en leek niet echt te lijden dus wat mij betreft mocht ze op haar eigen tijd doodgaan. Ze heeft toen nog een aantal weken geleefd buiten met de andere cavia's voor ze overleed.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_120559067
Pfoe.

Ik overleg morgen met de dierenarts. Als zij meent dat er niets gedaan kan worden maar dat hij wel lijdt, laat ik hem inslapen.

:'(

En het is zo'n leuk caafje. Niet bang voor mensen of oppakken, likt af en toe mijn handen en ik heb hem een trucje kunnen leren in ruil voor een vitamine C tabletje (springt op de hangmat en rent rondjes). Zo moeilijk dit.

Dank voor jullie reacties en ik laat weten wat het wordt.
pi_120559410
Heel veel sterkte, duim voor je dat alles goed komt.
pi_120559415
Succes met afwachten M-etje, het is nooit leuk als je diertje ziek is en al helemaal niet als je zo'n bang vermoeden hebt over wat het kan zijn. Ik hoop iig dat het iets simpels is dat makkelijk verholpen kan worden zodat je nog lang plezier van Muffin hebt :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_120607849
De dierenarts heeft vandaag gebeld, ze vermoedt nu een nierbekkenontsteking. Dat verklaart zowel het afvallen als dat er op de echo niets raars te zien is aan de nieren en blaas. Het is een bacteriële infectie die heel moeilijk te bestrijden is met antibioticum. De prognose is slecht...Komende week doen we nog een nieuwe urinetest die hopelijk nog wat meer uitsluitsel kan geven.
pi_120609062
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:21 schreef M-etje het volgende:
De dierenarts heeft vandaag gebeld, ze vermoedt nu een nierbekkenontsteking. Dat verklaart zowel het afvallen als dat er op de echo niets raars te zien is aan de nieren en blaas. Het is een bacteriële infectie die heel moeilijk te bestrijden is met antibioticum. De prognose is slecht...Komende week doen we nog een nieuwe urinetest die hopelijk nog wat meer uitsluitsel kan geven.
Nee :( Hopen op goed nieuws, sterkte! :*
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  donderdag 27 december 2012 @ 14:54:48 #278
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_120818525
M-etje, hoe is t nu met je caaf?

Ik tilde zondag Saartje op om haar in de weegschaal te zetten. Tilde haar er weer uit, zat er bloed in de weegschaal. :{ Ik haar op dr rug gelegd, blijkt dat ze gewoon n heel nageltje mist. :? En dat bloedde dus. Ze heeft er verder geen last meer van, maar vind t toch zielig.
pi_120868837
Ik heb Muffin net in laten slapen. De urinetest wees uit dat er nog steeds veel bloed in zijn urine zat en hij was zo mager....Hij was met 2 minuten weg. Ik heb hem gedoneerd aan diergeneeskunde van de universiteit Utrecht. Zo redt hij weer het leven van een proefdier.

Nu zit Biscuitje (zeugje) alleen en zij is nogal een hyperactieve caaf, dus dat moet niet te lang duren want dat lijkt me niet goed voor haar. Binnenkort maar weer eens bij de opvang kijken, maar vandaag even niet.

Dank voor jullie medeleven!
pi_120869467
arme muffin, sterkte! :*
pi_120870353
Aww, veel sterkte ;( :*
Tap tap tap
pi_120870984
Sterkte...
Altijd sneu om een beestje in te laten slapen.

Hier net de feestdagen achter de rug.. alle huisdieren gelijk gestressed vanwege rondrennende kinders en zo :') Zelfs de vissen moesten het ontgelden (rambambam op het aquarium). :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_120871230
Mijn neefje was laatst ook weer langs ja, maar nu was z'n vader erbij. gelukkig maar, want hij kan best gemeen zijn tegen dieren :@
Tap tap tap
pi_120872110
Nou gelukkig werd deze wel in het gareel gehouden dat er aan niets aangekomen mocht worden.
Daar waren de caafs wel blij mee
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_120872115
Ja oke, behalve het aquarium dan.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_120873869
Heel veel sterkte M-etje en Biscuit :* Fijne gedachte dat Muffin zo een leven redt O+
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  zondag 30 december 2012 @ 17:08:06 #287
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_120962808
Sterkte M-etje..

Oekie en Saartje zijn vreetzakken.. heel verrassend ;)
Ze hebben vandaag 3 (DRIE!!) stronkjes witlof opgegeten!!
pi_121221789
ik had vannacht ineens eens stel vechtende cavia's -O-

Funny is twee maanden ouder en tot nu toe altijd de baas geweest, Flash accepteerde dat, tot vannacht.

Ze gingen telkens weer vechten, met een hoop gepiep. Ik heb ze in de gaten gehouden en ze het laten uitvechten maar ik ben er natuurlijk niet altijd bij een wil niet dat ze elkaar verwonden.

wat kan ik nu het beste doen??
pi_121224664
ze vechten nu ook weer af en toe...
  Moderator zondag 6 januari 2013 @ 13:01:06 #290
155227 crew  Guppy
dus
pi_121225002
Vloeit er ook bloed dan? Want als dat het geval is, uit elkaar halen...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_121230180
nee dat gelukkig(nog) niet
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:59:09 #292
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_121416348
Ik heb skinnies sinds vandaag :D
Mama Schaampie:

En haar vier kale kinders, van twee weken oud.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_121419076
Skinnies!!! O+ O+ O+
Tap tap tap
pi_121692942
Trots op de achtergrond van m'n mobiel O+

pi_121745878


Frodo is nieuwsgierig :)
pi_121746067


Bolleke, Frodo en Wolly
  Moderator zaterdag 19 januari 2013 @ 07:58:58 #297
155227 crew  Guppy
dus
pi_121753940
Zoekplaatje! En die rechtse O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_121754370
Camoucaafs!
CH'tjes O+ (toch?)
Tap tap tap
pi_121755164
Jup :), krullen bollen. De middelste is een vuilnisbakke rasje :p. De 2 CH's zijn zeugjes en Frodo is een beertje. Gelukkig heeft Bolleke een witte vlek op haar kopje anders is het raden wat de voorkant is.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:40:51 #300
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_121758512


:')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_121758553
Wat zijn ze leuk! Hoe kom je ineens aan een nestje?
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')