uuhhh waarom bel je niet gewoon even? Lijkt me makkelijker en slimmer dan weer opnieuw het sollicitatieformulier in te vullenquote:Op maandag 22 oktober 2012 16:40 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ja, het nieuwe sollicitatieformulier is inmiddels verzonden. Kijken of het kwartje nu valt bij PostNL
Zulke mensen snap ik ook niet. Wel zeuren dat ze geen werk kunnen krijgen, maar het simpele werk is juist weer niet goed genoeg. Kom op zegquote:Op maandag 22 oktober 2012 16:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah, dan maar lekker uitslapen? Sorry hoor, ik heb tegenwoordig een meer dan uitstekende baan, maar vroeger genoeg smerig werk gedaan, werk is nooit minderwaardig!
Bijstand: ja, WW: nee.quote:Op maandag 22 oktober 2012 17:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je geen WW of bijstand hebt dan maakt het niet uit wat je weigert, maar als je WW of bijstand hebt dan kan die wel gekort worden als je om deze reden baantjes weigert..
quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah, dan maar lekker uitslapen? Sorry hoor, ik heb tegenwoordig een meer dan uitstekende baan, maar vroeger genoeg smerig werk gedaan, werk is nooit minderwaardig!
Ho ho, ik ben echt niet te min om schoon te maken. Ik heb dat zelfs al heel vaak gedaan.quote:Op maandag 22 oktober 2012 17:14 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Zulke mensen snap ik ook niet. Wel zeuren dat ze geen werk kunnen krijgen, maar het simpele werk is juist weer niet goed genoeg. Kom op zegAl is het maar 1 maand, je hebt toch even inkomsten en tussendoor kan je weer verder zoeken naar een leukere baan
In dit geval is het via een uitzendbureau.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:28 schreef fh101 het volgende:
Als je werk moet gaan aannemen, hoe zit dat dan? Biedt de gemeente je dan werk aan ofzo? Ik weet dat je ook werk onder je niveau moet gaan aannemen, maar dat is geen probleem.
Ah ok dacht alquote:Op maandag 22 oktober 2012 20:29 schreef Balisto het volgende:
[..]
[..]
Ho ho, ik ben echt niet te min om schoon te maken. Ik heb dat zelfs al heel vaak gedaan.
Alleen in dit geval sla ik even over.
Je werkcoach bij het UWV biedt je werkzaamheden aan (als je een ijverige coach hebt tenminste) en daar moet je dan verplicht op solliciteren. Die werkzaamheden kunnen vanalles zijn: van vuilnisman tot rattenvanger. Maar bij het UWV proberen ze de werkloze vaak de meest kloterige, laag betaalde baantjes aan te smeren (omdat niemand ze wil).quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:28 schreef fh101 het volgende:
Als je werk moet gaan aannemen, hoe zit dat dan? Biedt de gemeente je dan werk aan ofzo? Ik weet dat je ook werk onder je niveau moet gaan aannemen, maar dat is geen probleem.
Thanks!quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Je werkcoach bij het UWV biedt je werkzaamheden aan (als je een ijverige coach hebt tenminste) en daar moet je dan verplicht op solliciteren. Die werkzaamheden kunnen vanalles zijn: van vuilnisman tot rattenvanger. Maar bij het UWV proberen ze de werkloze vaak de meest kloterige, laag betaalde baantjes aan te smeren (omdat niemand ze wil).
Volgens de dame waarmee ik vorige week een gesprek had gebeurt dat niet. Tenminste niet als je een opleiding hebt.quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Je werkcoach bij het UWV biedt je werkzaamheden aan (als je een ijverige coach hebt tenminste) en daar moet je dan verplicht op solliciteren. Die werkzaamheden kunnen vanalles zijn: van vuilnisman tot rattenvanger. Maar bij het UWV proberen ze de werkloze vaak de meest kloterige, laag betaalde baantjes aan te smeren (omdat niemand ze wil).
als je een jaar werkloos bent of niet opgeleid bent kan dat ook je WW vernuecken.quote:
Als je WW hebt zijn ze niet zo lastig, omdat dat bedoeld is als vangnet voor het vinden van een passende baan, maar zodra je de bijstand in gaat zul je zeker alles moeten aanpakken wat ze toeschuiven. Of je dat nou leuk vindt of niet. Opleiding heeft er niets mee te maken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:18 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Volgens de dame waarmee ik vorige week een gesprek had gebeurt dat niet. Tenminste niet als je een opleiding hebt.
Ja kut, heb me toch maar eens gemeld voor aanvullende bijstand. 2 jaar lang nu aan de slag als huishoudelijke hulp, kan de eindjes nét aan elkaar knopen. Maar zodra ik een week vakantie neem eigenlijk niet meer (heb een min-max contract van 8 uur min). Dus zodra het bv. kerst wordt met verplichte vakantiedagen schiet mijn loon omlaag.
Binnenkort afspraak bij iemand van sociale zaken, ben benieuwd hoe dit verder gaat.
Ik wil verdorie gewoon lekker aan het werk, bah. Maar solliciteren gaat echt kut, profiel sluit niet aan op de vacature, vacatures zijn ingetrokken, teveel reacties, etc etc.... waardeloos.
Volgens die mevrouw van het UWV doen ze dat dus niet. Maar jij zit dus in de bijstand? Wat voor baantjes heb je al gedaan dan?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Als je WW hebt zijn ze niet zo lastig, omdat dat bedoeld is als vangnet voor het vinden van een passende baan, maar zodra je de bijstand in gaat zul je zeker alles moeten aanpakken wat ze toeschuiven. Of je dat nou leuk vindt of niet. Opleiding heeft er niets mee te maken.
ook geen paupervacatures waarvoor je je schaamt?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:03 schreef Balisto het volgende:
Er zijn hier geen vacatures meer bijgekomen waarvoor ik in aanmerking kom. Echt geen enkele.
Nee.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ook geen paupervacatures waarvoor je je schaamt?
En heb je alle open sollicitaties al verstuurd?quote:
Nee, maar dat zijn dan ook geen vacatures. Bovendien zijn open sollicitaties in vrijwel alle gevallen verspilde moeite.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En heb je alle open sollicitaties al verstuurd?
hoeveel open sollicitaties heb je deze maand al gestuurd?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:51 schreef Balisto het volgende:
[..]
Nee, maar dat zijn dan ook geen vacatures. Bovendien zijn open sollicitaties in vrijwel alle gevallen verspilde moeite.
Waar ben je naar op zoek? Wat is je opleiding, werkervaring en regio?quote:
iedereen heeft een netwerk, vaak kunnen uit familiecontacten, oud-studiecontacten of vriendengroepen ook de nodige banen komen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:52 schreef Mint_Clansell het volgende:
En als je nog geen netwerk hebt opgebouwd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |