abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118288790
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:40 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ja, het nieuwe sollicitatieformulier is inmiddels verzonden. Kijken of het kwartje nu valt bij PostNL :+
uuhhh waarom bel je niet gewoon even? Lijkt me makkelijker en slimmer dan weer opnieuw het sollicitatieformulier in te vullen :D
pi_118288860
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ah, dan maar lekker uitslapen? Sorry hoor, ik heb tegenwoordig een meer dan uitstekende baan, maar vroeger genoeg smerig werk gedaan, werk is nooit minderwaardig!
Zulke mensen snap ik ook niet. Wel zeuren dat ze geen werk kunnen krijgen, maar het simpele werk is juist weer niet goed genoeg. Kom op zeg :r Al is het maar 1 maand, je hebt toch even inkomsten en tussendoor kan je weer verder zoeken naar een leukere baan :)
pi_118290862
Vandaag goed gesprek gehad met HR dame.
Volgende week hoor ik of ik naar ronde 2 mag ..
pi_118295066
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je geen WW of bijstand hebt dan maakt het niet uit wat je weigert, maar als je WW of bijstand hebt dan kan die wel gekort worden als je om deze reden baantjes weigert..
Bijstand: ja, WW: nee.
pi_118297820
Als je werk moet gaan aannemen, hoe zit dat dan? Biedt de gemeente je dan werk aan ofzo? Ik weet dat je ook werk onder je niveau moet gaan aannemen, maar dat is geen probleem.
pi_118297887
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ah, dan maar lekker uitslapen? Sorry hoor, ik heb tegenwoordig een meer dan uitstekende baan, maar vroeger genoeg smerig werk gedaan, werk is nooit minderwaardig!
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:14 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Zulke mensen snap ik ook niet. Wel zeuren dat ze geen werk kunnen krijgen, maar het simpele werk is juist weer niet goed genoeg. Kom op zeg :r Al is het maar 1 maand, je hebt toch even inkomsten en tussendoor kan je weer verder zoeken naar een leukere baan :)
Ho ho, ik ben echt niet te min om schoon te maken. Ik heb dat zelfs al heel vaak gedaan.
Alleen in dit geval sla ik even over.
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:28 schreef fh101 het volgende:
Als je werk moet gaan aannemen, hoe zit dat dan? Biedt de gemeente je dan werk aan ofzo? Ik weet dat je ook werk onder je niveau moet gaan aannemen, maar dat is geen probleem.
In dit geval is het via een uitzendbureau.
pi_118298003
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:29 schreef Balisto het volgende:

[..]

[..]

Ho ho, ik ben echt niet te min om schoon te maken. Ik heb dat zelfs al heel vaak gedaan.
Alleen in dit geval sla ik even over.
Ah ok dacht al :P
pi_118307077
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:28 schreef fh101 het volgende:
Je werkcoach bij het UWV biedt je werkzaamheden aan (als je een ijverige coach hebt tenminste) en daar moet je dan verplicht op solliciteren. Die werkzaamheden kunnen vanalles zijn: van vuilnisman tot rattenvanger. Maar bij het UWV proberen ze de werkloze vaak de meest kloterige, laag betaalde baantjes aan te smeren (omdat niemand ze wil).
pi_118307242
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:55 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Je werkcoach bij het UWV biedt je werkzaamheden aan (als je een ijverige coach hebt tenminste) en daar moet je dan verplicht op solliciteren. Die werkzaamheden kunnen vanalles zijn: van vuilnisman tot rattenvanger. Maar bij het UWV proberen ze de werkloze vaak de meest kloterige, laag betaalde baantjes aan te smeren (omdat niemand ze wil).
Thanks!
pi_118311666
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:55 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Volgens de dame waarmee ik vorige week een gesprek had gebeurt dat niet. Tenminste niet als je een opleiding hebt.

Ja kut, heb me toch maar eens gemeld voor aanvullende bijstand. 2 jaar lang nu aan de slag als huishoudelijke hulp, kan de eindjes nét aan elkaar knopen. Maar zodra ik een week vakantie neem eigenlijk niet meer (heb een min-max contract van 8 uur min). Dus zodra het bv. kerst wordt met verplichte vakantiedagen schiet mijn loon omlaag.
Binnenkort afspraak bij iemand van sociale zaken, ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Ik wil verdorie gewoon lekker aan het werk, bah. Maar solliciteren gaat echt kut, profiel sluit niet aan op de vacature, vacatures zijn ingetrokken, teveel reacties, etc etc.... waardeloos.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:21:28 #101
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118311783
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:40 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Bijstand: ja, WW: nee.
als je een jaar werkloos bent of niet opgeleid bent kan dat ook je WW vernuecken.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118313107
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:18 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Volgens de dame waarmee ik vorige week een gesprek had gebeurt dat niet. Tenminste niet als je een opleiding hebt.

Ja kut, heb me toch maar eens gemeld voor aanvullende bijstand. 2 jaar lang nu aan de slag als huishoudelijke hulp, kan de eindjes nét aan elkaar knopen. Maar zodra ik een week vakantie neem eigenlijk niet meer (heb een min-max contract van 8 uur min). Dus zodra het bv. kerst wordt met verplichte vakantiedagen schiet mijn loon omlaag.
Binnenkort afspraak bij iemand van sociale zaken, ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Ik wil verdorie gewoon lekker aan het werk, bah. Maar solliciteren gaat echt kut, profiel sluit niet aan op de vacature, vacatures zijn ingetrokken, teveel reacties, etc etc.... waardeloos.
Als je WW hebt zijn ze niet zo lastig, omdat dat bedoeld is als vangnet voor het vinden van een passende baan, maar zodra je de bijstand in gaat zul je zeker alles moeten aanpakken wat ze toeschuiven. Of je dat nou leuk vindt of niet. Opleiding heeft er niets mee te maken.
pi_118317537
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:53 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Als je WW hebt zijn ze niet zo lastig, omdat dat bedoeld is als vangnet voor het vinden van een passende baan, maar zodra je de bijstand in gaat zul je zeker alles moeten aanpakken wat ze toeschuiven. Of je dat nou leuk vindt of niet. Opleiding heeft er niets mee te maken.
Volgens die mevrouw van het UWV doen ze dat dus niet. Maar jij zit dus in de bijstand? Wat voor baantjes heb je al gedaan dan?
pi_118318021
Ik zit niet in de bijstand nu, maar heb er wel een paar weken in gezeten.
pi_118318713
Hoi, ik hoor hier -gelukkig- niet in het topic. Maar voor de ict-ers in Alkmaar/omgeving, het Medisch Centrum Alkmaar heeft momenteel 12 vacatures, meer info staat hier. Wie weet is er iemand mee geholpen, kwam het net tegen op intranet :)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:11:27 #106
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_118318975
Zo, net maar weer eens een sollicitatie verstuurd. Staat helaas nog een tijdje open, dus dat gaat nog wel even duren voordat ik een reactie krijg -O-
.
pi_118322586
Bedrijf had al 2 weken niets laten horen nav gesprek.
Dus ik bellen, betreffende dame is er niet maar de secretaresse kon wel even in het systeem kijken;
'Het spijt me om dit zo te moeten meedelen maar ik moet straks nog een brief naar u sturen dat u het niet geworden bent'. 'Oh ok, heeft u ook een reden voor mij'? 'Nee daar weet ik niets vanaf.'.

Voldeed aan alles, was alleen iets onder mijn niveau...
pi_118327820
Sommige recruiters...

Zet dan niet in je advertentie dat je gebeld wil worden....
pi_118331416
Donderdag weer een gesprek!
Toch best aardig, na een week solliciteren al 2 gesprekken :)
pi_118331704
Er zijn hier geen vacatures meer bijgekomen waarvoor ik in aanmerking kom. Echt geen enkele.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:13:35 #111
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118332187
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:03 schreef Balisto het volgende:
Er zijn hier geen vacatures meer bijgekomen waarvoor ik in aanmerking kom. Echt geen enkele.
ook geen paupervacatures waarvoor je je schaamt?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118332274
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ook geen paupervacatures waarvoor je je schaamt?
Nee.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:18:42 #113
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118332452
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:15 schreef Balisto het volgende:

[..]

Nee.
En heb je alle open sollicitaties al verstuurd?
Een gedicht over Maanvis
pi_118333869
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En heb je alle open sollicitaties al verstuurd?
Nee, maar dat zijn dan ook geen vacatures. Bovendien zijn open sollicitaties in vrijwel alle gevallen verspilde moeite.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:57:21 #115
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118334054
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:51 schreef Balisto het volgende:

[..]

Nee, maar dat zijn dan ook geen vacatures. Bovendien zijn open sollicitaties in vrijwel alle gevallen verspilde moeite.
hoeveel open sollicitaties heb je deze maand al gestuurd?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:03:44 #116
57497 happyme28
I'm so happy
pi_118334236
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:15 schreef Balisto het volgende:

[..]

Nee.
Waar ben je naar op zoek? Wat is je opleiding, werkervaring en regio?

Mijn man heeft trouwens ook na 9 maanden (zonder noemenswaardige opleiding en met een leeftijd van 43 jaar) na heel veel brieven en gesprekken weer een baan. Levert zo'n 10% in maar wel veel potentie en precies de functie die hij zocht.

Voor zijn gevoel heeft het (logisch) erg lang geduurd (als je nog nooit thuis hebt gezeten) maar al met al best nog vlot gegaan.
pi_118339804
pi_118350276
Balisto... In hoeverre heb je je netwerk al aangesproken? Je netwerk is de makkelijkste manier om aan een baan te komen.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_118353479
En als je nog geen netwerk hebt opgebouwd?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:54:55 #120
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118353664
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:52 schreef Mint_Clansell het volgende:
En als je nog geen netwerk hebt opgebouwd?
iedereen heeft een netwerk, vaak kunnen uit familiecontacten, oud-studiecontacten of vriendengroepen ook de nodige banen komen.
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')