abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118282177
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:48 schreef Leonos het volgende:
Sturen je weleens open sollicitaties? En wat is jullie ervaring daar mee?
Ik merk dat ik daar helemaal 0,0 reacties op krijg ;(
Ik heb het vaak geprobeerd in april / mei en ik kreeg alleen maar reacties dat ze op het moment geen beschikbare vacatures hebben.

Bespaar je de moeite.
Copthorne 2.0
pi_118282364
Leuke vacature gezien.

Echter ben ik iets te onervaren op een specifiek gebied maar heb wel de capaciteiten om mezelf dit snel aan te leren.

Ik ga het er gewoon op wagen.
pi_118283015
Ik ben allang gestopt met het sturen van open sollicitaties. Al ik nu al een reactie krijg staat er altijd in wij kregen ruim 300 sollicitaties. Echt ik moet de motivatie echt zoeken om nog een brief te typen.
  maandag 22 oktober 2012 @ 15:28:07 #79
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_118283356
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:48 schreef Leonos het volgende:
Sturen je weleens open sollicitaties? En wat is jullie ervaring daar mee?
Ik merk dat ik daar helemaal 0,0 reacties op krijg ;(
Ik krijg wel reactie, maar dan solliciteer ik met name naar (kleine) praktijken en zij nemen nog wel de moeite om te reageren :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_118285274
Ik kreeg een schoonmaakklusje aangeboden voor de komende week, maar heb dat afgeslagen omdat het op een nogal openbare plaats is. Het risico om bekenden tegen te komen is me te groot. Ik heb er geen zin in dat zij me zien met schoonmakerskleding en met een schoonmaakkarretje. Het zou gewoon te genant zijn.
pi_118285345
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:06 schreef Balisto het volgende:
Ik kreeg een schoonmaakklusje aangeboden voor de komende week, maar heb dat afgeslagen omdat het op een nogal openbare plaats is. Het risico om bekenden tegen te komen is me te groot. Ik heb er geen zin in dat zij me zien met schoonmakerskleding en met een schoonmaakkarretje. Het zou gewoon te genant zijn.
Dus voor hun sla je dat af. Hun zullen toch ook wel begrijpen dat je geld nodig heb. Ik heb ook weleens 1 maand als vuilnisman gewerkt, en m'n ma tegen gekomen :') Tja als je geld nodig heb dan moet je toch echt alles aanpakken. :{
  maandag 22 oktober 2012 @ 16:22:45 #82
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118286125
Zometeen maar eens opnieuw solliciteren naar PostNL, volgens mij zijn ze m'n huidige sollicitatie vergeten. :') Op de site van PostNL staat mijn sollicitatie nog altijd als 'in behandeling' ...
  maandag 22 oktober 2012 @ 16:24:14 #83
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118286228
quote:
lol, als je WW wilt behouden moet je dat soort dingen uiteindelijk toch echt aannemen hoor ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118286836
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:28 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik krijg wel reactie, maar dan solliciteer ik met name naar (kleine) praktijken en zij nemen nog wel de moeite om te reageren :)
dit dus :)
pi_118286904
quote:
werk is geld he ;)

Het boeit mij nu echt geen ene reet meer hoor of iemand mij eventueel ziet schoonmaken :D
pi_118287105
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:22 schreef MissionPhailed het volgende:
Zometeen maar eens opnieuw solliciteren naar PostNL, volgens mij zijn ze m'n huidige sollicitatie vergeten. :') Op de site van PostNL staat mijn sollicitatie nog altijd als 'in behandeling' ...
Dan zijn ze je vergeten ja. Ik heb het ook 1x meegemaakt :') Gewoon nog een keer solliciteren en dan wordt je hopelijk wel terug gebeld ;) Lijkt me sterk dat je afgewezen bent voor zo'n functie. :P
  maandag 22 oktober 2012 @ 16:40:57 #87
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118287205
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:38 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Dan zijn ze je vergeten ja. Ik heb het ook 1x meegemaakt :') Gewoon nog een keer solliciteren en dan wordt je hopelijk wel terug gebeld ;) Lijkt me sterk dat je afgewezen bent voor zo'n functie. :P
Ja, het nieuwe sollicitatieformulier is inmiddels verzonden. Kijken of het kwartje nu valt bij PostNL :+
pi_118287458
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:08 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Dus voor hun sla je dat af. Hun zullen toch ook wel begrijpen dat je geld nodig heb.
Dat begrip valt bijzonder tegen bij sommige mensen, heb ik ondervonden. Niet iedereen kan zich verplaatsen in de situatie van de langdurig werkzoekende.
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

lol, als je WW wilt behouden moet je dat soort dingen uiteindelijk toch echt aannemen hoor ;)
Ik heb geen WW ;)
quote:
17s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:35 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

werk is geld he ;)

Het boeit mij nu echt geen ene reet meer hoor of iemand mij eventueel ziet schoonmaken :D
Het lijkt me bijzonder onprettig als bijvoorbeeld oude studiegenoten of docenten zien dat ik wc's aan het schoonmaken ben in een felgeel hesje.

En het zijn toch maar een paar uurtjes, dus heel erg is het niet als ik het afsla.
pi_118288018
quote:
Ah, dan maar lekker uitslapen? Sorry hoor, ik heb tegenwoordig een meer dan uitstekende baan, maar vroeger genoeg smerig werk gedaan, werk is nooit minderwaardig!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 22 oktober 2012 @ 17:10:07 #90
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118288680
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:45 schreef Balisto het volgende:

Ik heb geen WW ;)
Als je geen WW of bijstand hebt dan maakt het niet uit wat je weigert, maar als je WW of bijstand hebt dan kan die wel gekort worden als je om deze reden baantjes weigert..
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118288790
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:40 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ja, het nieuwe sollicitatieformulier is inmiddels verzonden. Kijken of het kwartje nu valt bij PostNL :+
uuhhh waarom bel je niet gewoon even? Lijkt me makkelijker en slimmer dan weer opnieuw het sollicitatieformulier in te vullen :D
pi_118288860
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ah, dan maar lekker uitslapen? Sorry hoor, ik heb tegenwoordig een meer dan uitstekende baan, maar vroeger genoeg smerig werk gedaan, werk is nooit minderwaardig!
Zulke mensen snap ik ook niet. Wel zeuren dat ze geen werk kunnen krijgen, maar het simpele werk is juist weer niet goed genoeg. Kom op zeg :r Al is het maar 1 maand, je hebt toch even inkomsten en tussendoor kan je weer verder zoeken naar een leukere baan :)
pi_118290862
Vandaag goed gesprek gehad met HR dame.
Volgende week hoor ik of ik naar ronde 2 mag ..
pi_118295066
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je geen WW of bijstand hebt dan maakt het niet uit wat je weigert, maar als je WW of bijstand hebt dan kan die wel gekort worden als je om deze reden baantjes weigert..
Bijstand: ja, WW: nee.
pi_118297820
Als je werk moet gaan aannemen, hoe zit dat dan? Biedt de gemeente je dan werk aan ofzo? Ik weet dat je ook werk onder je niveau moet gaan aannemen, maar dat is geen probleem.
pi_118297887
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:14 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Zulke mensen snap ik ook niet. Wel zeuren dat ze geen werk kunnen krijgen, maar het simpele werk is juist weer niet goed genoeg. Kom op zeg :r Al is het maar 1 maand, je hebt toch even inkomsten en tussendoor kan je weer verder zoeken naar een leukere baan :)
Ho ho, ik ben echt niet te min om schoon te maken. Ik heb dat zelfs al heel vaak gedaan.
Alleen in dit geval sla ik even over.
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:28 schreef fh101 het volgende:
Als je werk moet gaan aannemen, hoe zit dat dan? Biedt de gemeente je dan werk aan ofzo? Ik weet dat je ook werk onder je niveau moet gaan aannemen, maar dat is geen probleem.
In dit geval is het via een uitzendbureau.
pi_118298003
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:29 schreef Balisto het volgende:

[..]

[..]

Ho ho, ik ben echt niet te min om schoon te maken. Ik heb dat zelfs al heel vaak gedaan.
Alleen in dit geval sla ik even over.
Ah ok dacht al :P
pi_118307077
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:28 schreef fh101 het volgende:
Je werkcoach bij het UWV biedt je werkzaamheden aan (als je een ijverige coach hebt tenminste) en daar moet je dan verplicht op solliciteren. Die werkzaamheden kunnen vanalles zijn: van vuilnisman tot rattenvanger. Maar bij het UWV proberen ze de werkloze vaak de meest kloterige, laag betaalde baantjes aan te smeren (omdat niemand ze wil).
pi_118307242
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:55 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Je werkcoach bij het UWV biedt je werkzaamheden aan (als je een ijverige coach hebt tenminste) en daar moet je dan verplicht op solliciteren. Die werkzaamheden kunnen vanalles zijn: van vuilnisman tot rattenvanger. Maar bij het UWV proberen ze de werkloze vaak de meest kloterige, laag betaalde baantjes aan te smeren (omdat niemand ze wil).
Thanks!
pi_118311666
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:55 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Volgens de dame waarmee ik vorige week een gesprek had gebeurt dat niet. Tenminste niet als je een opleiding hebt.

Ja kut, heb me toch maar eens gemeld voor aanvullende bijstand. 2 jaar lang nu aan de slag als huishoudelijke hulp, kan de eindjes nét aan elkaar knopen. Maar zodra ik een week vakantie neem eigenlijk niet meer (heb een min-max contract van 8 uur min). Dus zodra het bv. kerst wordt met verplichte vakantiedagen schiet mijn loon omlaag.
Binnenkort afspraak bij iemand van sociale zaken, ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Ik wil verdorie gewoon lekker aan het werk, bah. Maar solliciteren gaat echt kut, profiel sluit niet aan op de vacature, vacatures zijn ingetrokken, teveel reacties, etc etc.... waardeloos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')