overpakken doet hij dus wel. Maar hij hoeft geen 2 dezelfde blokjes.... denk dat het meer met aandacht te maken heeft. Hij is nu ook al snel afgeleid.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:10 schreef Deepfreeze het volgende:
Goed gescoret Kyara!
Bij 9maand moeten ze die blokjes overpakken. Dus als ze links al een blokje hebben, dan bieden ze de 2e ook links aan, en zouden ze het eerste blokje in de rechter moeten nemen, ipv laten vallen..
Dat had rowan ook. 2 blokjes was niet goed, maar als je ander speelgoed erbij aangaf wilde hij wel.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:11 schreef Kyara het volgende:
[..]
overpakken doet hij dus wel. Maar hij hoeft geen 2 dezelfde blokjes.... denk dat het meer met aandacht te maken heeft. Hij is nu ook al snel afgeleid.
Who, hij is mijn M. aan het inhalen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:55 schreef Kyara het volgende:
Spannend al die 1e verjaardagen!
Vanochtend naar het cb geweest en meneer weegt net geen 10 kg en is 75 cm. Allebei netjes op de +1 dus. In een onbewaakt ogenblik is ook een 2e tandje doorgekomen, constateerde de artsVerder doet hij het super! Grove motoriek mooi op schema (had ik niet verwacht), met taal loopt hij wat voor en voor de blokjes test is hij hopeloos gezakt
Hier ook.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:33 schreef meissie1595 het volgende:
[..]
Dat had rowan ook. 2 blokjes was niet goed, maar als je ander speelgoed erbij aangaf wilde hij wel.
Lopen kost ook veel energiequote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:47 schreef Soempie het volgende:
[..]
Who, hij is mijn M. aan het inhalen.Ook 75 cm (dus nog altijd netjes op de lijn vanaf de geboorte), maar 9 kg. Hij eet prima, maar verbrandt veel.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 12:29 schreef Kyara het volgende:
Even jompelen voor mijn baby. Hij heeft bijna zijn hele boterham zelf opgegeten en maar 1 stukje op de grond gegooid
Waarschijnlijk rapley. Ik heb een boekje van bitterend geleend, heel informatief! En ik dacht dat mijn lief het niks zou vinden, maar hij ziet het ook wel zitten. Hij heeft zelfs een collega die het ook doet, dus hij was al op de hoogte van het bestaan van rapleyquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:14 schreef Kyara het volgende:
Leuk he Kuuks!
Phaidra, valt wel mee hoor. Ga je pureren of rapley?
Haha klein boefje!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:32 schreef Marjolijntje het volgende:
Helemaal leukZe heeft staan dansen op tafel
Mama zat gewoon aan de ijsthee hoor, helaasquote:
Ik vind deze zo leuk:quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:39 schreef Kwisted het volgende:
heeft er iemand tips voor fijne merken babyslofjes? Is baby Dutch iets? Die zien er zo schattig uit
Oh wat lief. Nu moet ik ze ook hebbenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:33 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vind deze zo leuk:
http://stores.ebay.nl/tula2shoes
Maar ik ben er nog niet toe gekomen om iets te bestellen, dus geen idee hoe ze zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo, tis weer bedtijd!
Is dat uberhaubt wel verstandig voor jou? Je bent dan? 29 weken zwanger? Rust is heeeeeel belangrijk, vooral bij tweelingzwangerschap.. Maar de risico's ken je zelf vast beter dan ikquote:Op zondag 21 oktober 2012 10:02 schreef Kyara het volgende:
Weekendjes weg met de hele familie. Tja, van mijn kant heb ik alleen mijn moeder dus dat wordt dan wat treurig. En we moeten gaan begin december gezellig met de andere kant in een huisje. Dan zijn we met 9 personen. op zich gezellig maar ik zie al een beetje op tegen de drukte en zo, zeker met een megabuik.....
Nou, we kijken het even aan. Misschien toch thuis slapen en dan in de loop van de dag aansluiten of zo. Midas moet dan ook bij ons op de kamer dus dat zal ook wel wennen zijn. Maar ik ga toch zwemmen en Midas waarschijnlijk ook niet dus dan blijven wij lekker bij het huisje of zo. We zullen wel zien.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:07 schreef Nirak het volgende:
[..]
Is dat uberhaubt wel verstandig voor jou? Je bent dan? 29 weken zwanger? Rust is heeeeeel belangrijk, vooral bij tweelingzwangerschap.. Maar de risico's ken je zelf vast beter dan ikHeb je daar de mogelijkheid om je even terug te trekken ofzo?
ja, helaas pindakaas, het is dus een 8 persoonshuisje geworden. Schoonouders hebben geboekt dus ik had er zelf ook niet veel over te zeggen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Zorg in ieder geval voor genoeg ruimte. Reken kinderen maar dubbel, qua slaap kun je ze makkelijk kwijt, maar voor het spelen is ruimte wel fijn. Vooral in de winter als ze ook al niet naar buiten kunnen..
Dus prop jullie niet in een 8persoonshuisje
En van de vorige sprong zien we ook nog niets terug.. Ik maak me zorgenquote:Voorbeelden van wat je baby kan na het nemen van de sprong:
- komt met een jas en muts naar je toe, omdat hij naar buiten wil gaan;
- pakt zijn kleren en wil zich aankleden;
zet de spulletjes terug in de kast waar ze horen;
-kiest een cd om op te zetten;
pakt stiften en papier en 'tekent' als je hem vertelt hoe hij dat moet doen;
- doet een pop in bad;
verzint denkbeeldige wegen die hij kruipt of met een speelgoedauto aflegt;
- bestudeert heel intensief hoe jij een programma afwerkt, zoals 'eten', 'koken' of 'je opmaken'
yeah right, en dat moet een kind van bijna 1 kunnen?quote:Op zondag 21 oktober 2012 13:50 schreef Nirak het volgende:
Owjee, onze baby loopt een beetje achter als ik "Oei ik groei" moet geloven...
[..]
En van de vorige sprong zien we ook nog niets terug.. Ik maak me zorgen
Eensch inderdaad. Ruilen PE?quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:04 schreef Susie het volgende:
Niet uit bed krijgen lijkt mij niet een groots probleem(behalve wanneer naar school/werk enzo natuurlijk
)
Neuhquote:
Mijn moeder heeft ook maar een dun dekentje normaal en gebruikt in de winter een extra dekentje. Stopt ze samen in een dekbedovertrekje (want dat mag wel) en Puck heeft dan ook nog een winterslaapzak aan.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:20 schreef Nirak het volgende:
Vraagje over dekentje voor op bed. We hebben nu een dekentje (wol/fleece-achtig).
Maar een dekbedje, daar is het nog te vroeg voor. Bestaat er zoiets als een middenweg? Of moet ik als het koud wordt gewoon 2 dekentjes over elkaar doen?
Hij slaapt ook in een slaapzak trouwens.
Liene is maandenlang ingebakerd geweest, en die hebben we niet afgebouwd. Op een dag heb ik dr met dr middagdutje in een slaapzak met lange mouwen gedaan (die nog wat stug was) en mw sliep gewoon net als andersquote:Op maandag 22 oktober 2012 13:31 schreef clauwheee het volgende:
Hier nu nog fleecedekentje met hoes erover. Niet te dik en hoog, want ze ligt nog steeds ingebakerd. Dat willen we gaan afbouwen (tips zijn zeer welkom...) en dan denk ik dikke slaapzak of combisleeper.
Slapen is hier drama laatste weken. Waar ze eerst al heel snel echt doorsliep, wordt ze nu om de haverklap wakker en wil dan niet meer slapen tenzij ze de fles krijgt. Maar dan is het na drie uur wel weer klaar. En dat willen we dr eigenlijk niet aanleren, want echt nodig heeft ze hem vaak niet, ti's meer troost. Dus wij zaten vanochtend ook al... Hoe krijgen we dr weer op de rit en doen we dat gelijk icm afbouwen inbakeren.. Anders zitten we over paar wk weer. En dat uur volgende week moet ik ook nog ff uitvogelen inderdaad.
die van ons was een winterslaapzak van de hema, zo'n heel dikke. En expres niet voorgewassen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:49 schreef clauwheee het volgende:
Daar zitten wij ook aan te denken nu BJ, want ik zie ons nog niet hannessen met 1 arm wel en 1 arm niet. Onze pittige tante kennende wordt ze daar alleen maar frusti van. Ik zoek nog een goeie stugge met lange mouwen, waar had je die van jou gekocht? Wilde vandaag op pad maar lig gestrekt met keel-middenoor-klieren ontsteking, jippie!
Heel strak erbij instoppen hebben jullie dus ook niet gedaan?
Beterschap!quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:49 schreef clauwheee het volgende:
Daar zitten wij ook aan te denken nu BJ, want ik zie ons nog niet hannessen met 1 arm wel en 1 arm niet. Onze pittige tante kennende wordt ze daar alleen maar frusti van. Ik zoek nog een goeie stugge met lange mouwen, waar had je die van jou gekocht? Wilde vandaag op pad maar lig gestrekt met keel-middenoor-klieren ontsteking, jippie!
Heel strak erbij instoppen hebben jullie dus ook niet gedaan?
Wat leuk dat jullie meedoen. Wordt hij over een bepaalde periode gevolgd? Of is het voor jullie eenmalig?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 06:35 schreef Tinuviel het volgende:
Nirak dit onderzoek gaat over gemiddelde leeftijd dat kinderen iets kunnen. Dit onderzoek is in de USA gedaan, maar wordt nu voor Nederland gedaan omdat bleek dat gemiddelde leeftijden verschillen, zeker nog meer als je ook nach achtergrond, huidskleur ed kijkt.
Maar hier ook nog eens in combi met slecht eten dus. Zal ook wel loslopen, maar was nu al 2 dagen achter elkaar...ben wel benieuwd hoe het op het kdv gaat eigenlijk.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:48 schreef PureEvil het volgende:
Ik had het onderlaatst met mn moeder erover dat Cristel soms een fles laat staan 's avonds (dan drinkt ze dus maar 2 flessen = ca. 400 ml of minder) Zegt ze: oh dat geeft toch niks, ze kunnen makkelijk een dagje zonder drinken!![]()
Nou ja, ik ben er ook nog steeds dus 't zal wel loslopen
Oei.. Dat is het enige waar mijn moeder echt over paniekt bij kleine kinderen.. Al eten ze 3 dagen niet, zolang ze drinken komt het wel goed...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:48 schreef PureEvil het volgende:
Ik had het onderlaatst met mn moeder erover dat Cristel soms een fles laat staan 's avonds (dan drinkt ze dus maar 2 flessen = ca. 400 ml of minder) Zegt ze: oh dat geeft toch niks, ze kunnen makkelijk een dagje zonder drinken!![]()
Nou ja, ik ben er ook nog steeds dus 't zal wel loslopen
Modder, dat hoort er toch gewoon bij.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:57 schreef PureEvil het volgende:
Sam, misschien bedoelde ze het advies vanaf 6 maanden? Want dat is ze al bijna (staat bij ons op het pak 2, 3 x 210 ml fles)
Maar fijn dat verder alles goed is!
Meissie, beterschap voor Rowan!
Euhm ja Bitterend, niet in de tuin laten kruipen. Veel te nat/koud, en wat te denken van moddervlekken in kleding![]()
Cristel heeft vandaag trouwens de kattenbrokken en de waterbak van Janus de kat ontdektHeel leuk om met je handen in die bakken te graaien, en dan de waterbak even ondersteboven te gooien
Het is een wat groter luikje, vanwege een grote/ dikke kater.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:18 schreef Kyara het volgende:
Sorry Soempie, maar ik moest toch even lachen. Vast in het kattenluikje, hoe krijgt hij het voor elkaar
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:22 schreef bitterend het volgende:
Kleintje is ook gek op snoeren! en boeken, tijdschriften enzoen het allerleukst is mama haar tas leeg halen! en aardappelen erin doen
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:24 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat je de deur uit bent en met een aardappel staat, ipv de autosleutels.
Ik loop eigenlijk standaard met een luier, toetenvegers en rijstwafels in mijn tas lolquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:24 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat je de deur uit bent en met een aardappel staat, ipv de autosleutels.
+1quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:39 schreef Tinuviel het volgende:
Soempie, jouw menneke in het kattenluikje. Krijgen we daar ook een foto van?
Volgend jaar past ze deze toch niet meer denkquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:41 schreef bitterend het volgende:
Tinu krijg ik een goed excuus om een nieuwe te kopen
Ik weet dat ik eerst het fototoestel ging pakken toen hij omviel in een boodschappenkratje, maar met het kattenluikje vond ik dat niet verantwoord.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:39 schreef Tinuviel het volgende:
Sompie, jouw menneke in het kattenluikje. Krijgen we daar ook een foto van?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 07:51 schreef Kyara het volgende:
hieperdepiep voor de allereerste verjaardag van Anouk!!!!!!!
+1. Gisteren Etos gehaald om eens te proberen. Wat een zachtheid vergeleken met Kruidvat.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 07:52 schreef Kyara het volgende:
lol, ik wilde net posten dat ik etos wel fijn vind. minder stug dan kv
Mijn mini rolt ook nog niet hoor. Ik hoor het wel van veel kindjes om me heen van ongeveer dezelfde leeftijd, maar volgens mij is dat eerder vroeg. Hij komt wel al zelfstandig op zijn zij, maar hoe hij dan verder komt, snapt hij nog niet.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:32 schreef Marjolijntje het volgende:
Anouk alweer 1! Gefeliciteerd!!![]()
Vanaf wanneer moeten baby's eigenlijk gaan rollen? Want de mijne maakt echt totaal geen aanstalten om het te doen.. Daarentegen komt ze wel bijna zonder hulp omhoog tot zit en is staan ook helemaal geweldig (en kan ze zich al een aardig eind zelf omhoog drukken)
Mevrouw is verder nog steeds een flink pittige tante, weinig alleen willen zijn, slapen blijft ook vechten.. Maar ze is wel lief en kan onwijs leuk lachenAlleen kroelen is voor mietjes
Dat blieft madam niet!
En doorslapen, wat is dat? Ze kon het, maar nu is het max 2,5 - 3 uur en dan wil ze weer drinken. Wat wel goed is voor mn productie trouwens, ik kolf veel op werkdagen
Mooi he.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 08:12 schreef Deepfreeze het volgende:
Soempie, heerlijk!
Daan vind snoertjes ook geweldig. Of over de stofzuiger duiken, of de cd uit de Wii halen, of de voorraadkast leegroven, etc...
Oh dat is goed om te weten. De fysio hier hamert erop dat Billie moet gaan rollen van buik naar rug. En dat ie moet schuiven, naar achter. Als ie zich afzet met z'n armpjes. Dat doet ie nu heel af en toe.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:49 schreef Troeta het volgende:
Gefeliciteerd met Anouk!!!
Marjolijn, Mex heeft nooit gerold en hij kan al een tijdje lopen,springen en rennen...komt goed hoor!
Nena is een ontzettende kletskous en ze giechelt, echt gezellig!
Dus hij KAN het welquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:27 schreef Kuukske het volgende:
In bed doet ie het trouwens wel, dus het is waarschijnlijk te wijten aan de vloer beneden. Maar toch.
Op mijn CB werd gezegd dat het ongeveer 3-6 uur later kon zijn, tot 24-48 uur erna.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:44 schreef Cantare het volgende:
Ja, maar mijn vraag is wanneer je wat merkt als je kind ziek wordt. Krijgen ze dan bijvoorbeeld na 2 uur al koorts, of pas na 12 uur, of... ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot snel allemaalgeloof niet dat ik afscheid van dit topic kan nemen....
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
De prikjes an sich zijn goed gegaan, hoewel het altijd wel wat sneu is. De verpleegkundige zei dat ze er na een uur of 4 á 5 last van zou kunnen krijgen. Toen ik thuiskwam heb ik toch maar gelijk de vergadering - eigenlijk bijeenkomst van BOinK - afgezegd. Ik wilde het risico toch niet nemen dat ik daar zou zitten met een kind dat zich niet lekker voelt en huilt. Dat leek me voor niemand leuk.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Euhhhm.. nee ik geloof het niet.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:31 schreef Ticootje het volgende:
Is FTA hier al eens geweest? Ik ben zo benieuwd hoe het met haar gaat...
Of ik moet nu users door elkaar halen... Maar ze moest toch vanaf week 28 ofzo elke week naar het ziekenhuis omdat het kindje zo slecht bewoog en zo raar lag?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:19 schreef Kuukske het volgende:
Bedankt voor de reacties nog allen.
Susie, ongelooflijk dat je kleine meisje alweer een jaar oud is. Ik kan me de eerste foto in het Z&G-topic nog goed herinneren.
En een jaar geleden was ik 20 weken zwanger. Bwohh.. Tijd vliegt.
Zucht.
[..]
Euhhhm.. nee ik geloof het niet.
En don't mind me asking, maar wat is er gebeurd dan?.
Ja dat was FTA, en die heeft nog gemeld dat de kleine was geboren en alles goed was, en dat ze dezelfde dag nog naar huis mochten. Maar verder heb ik er ook niks van gelezen helaas..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:28 schreef Kuukske het volgende:
Euhw, geen idee. Staat me wel iets van bij, nu je dat zo zegt. Maar geen idee welke user dat was. Kan best wel eens FTA geweest zijn. In Z&G ook niets meer van haar vernomen dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |