abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118165217
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_118165308
Moet je wel opletten als je t topic sluit...

Het ging over wennen, verjaardagen en mooie meisjes. Aanvullingen dames?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:58:12 #3
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118165456
Wij hebben al een redelijk grote familie, dus dan is het al gauw druk... En ja Danne ook al bijna 1! *O* nog 1 week!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_118165675
Jeetje wat gaat dat allemaal rap. Kan me nog goed herinneren dat ik een jaar geleden nog maar net zwanger was en jullie kleintjes allemaal geboren werden. En dan zijn ze nu ineens al 1 :o
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_118165748
Wij hebben ook een grote fam en verspreiden onze verjaardagen ook al over 2 dagen omdat het anders niet past in de woonkamer :+ een weekend vol taart en lekkere hapjes dus. Ook wel weer gezellig.

Vind het stiekem wel moeilijk om S te laten wennen en om S weg te brengen, ook al is het maar kort.
Nu heb ik nog het geluk dat ze bij familie terecht kan. (familie wilde niet dat S en nichtje naar het kdv gingen en wilden zelf graag oppassen)
hoop in nov iets met mijn baas te kunnen regelen qua werk, lijkt me ook wel weer fijn om iets te doen, al kan ik nog niet op de afdeling met cliënten werken.
pi_118165749
En ik ga straks gewoon m'n lieve meisje weer ophalen. Wel gebracht vanochtend want ze had alleen nog wat verhoging, maar nog wel heel vol. Was gister ook zo en toen kreeg ze in de loop van de dag toch weer koorts. En vanochtend had ik afspraken staan en vanmiddag niet, mama heeft zelf ook keelpijn en geen zin meer dus we maken er gewoon een extra mamamiddag van :P
pi_118168402
Gaat snel Clau :)
Hier ook keelpijn, al 2 wkn :( en omdat ik ook een vervelend gevoel in mn linkeroor krijg straks toch maar ff naar huisarts voor de zekerheid..

Beterschap voor ke meiske!
pi_118169890
Spannend al die 1e verjaardagen!

Vanochtend naar het cb geweest en meneer weegt net geen 10 kg en is 75 cm. Allebei netjes op de +1 dus. In een onbewaakt ogenblik is ook een 2e tandje doorgekomen, constateerde de arts :@ Verder doet hij het super! Grove motoriek mooi op schema (had ik niet verwacht), met taal loopt hij wat voor en voor de blokjes test is hij hopeloos gezakt _O-
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:05:09 #9
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118170174
Ik begrijp zelf niet wat ze nou met die blokjes moeten eigenlijk :@ :D
Geef je Midas Pokon? :P (mag ik zeggen, aangezien Anouk ook op +1 zit :D)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_118170339
2 blokjes tegelijk vasthouden. Midas pakt alles aan wat je hem geeft maar hij laat wat hij al in zijn handen heeft consequent vallen. Het was heel grappig.

Midas heeft groen blokje, arts geeft hem een rood blokje.... dag groen blokje.... arts geeft hem het groene blokje en hop daar gaat het rode. Even netjes blokje volgen en op de buik rollen. En toen had ie het bakje met nog meer blokjes in het vizier dus hij tijgert zo over de tafel heen om dat bakje te graaien. _O-
pi_118170351
Goed gescoret Kyara!
Bij 9maand moeten ze die blokjes overpakken. Dus als ze links al een blokje hebben, dan bieden ze de 2e ook links aan, en zouden ze het eerste blokje in de rechter moeten nemen, ipv laten vallen..
pi_118170368
Hij is ontzettend gegroeid sinds hij vast voedsel krijgt. Mama kookt blijkbaar lekker ;)
pi_118170405
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:10 schreef Deepfreeze het volgende:
Goed gescoret Kyara!
Bij 9maand moeten ze die blokjes overpakken. Dus als ze links al een blokje hebben, dan bieden ze de 2e ook links aan, en zouden ze het eerste blokje in de rechter moeten nemen, ipv laten vallen..
overpakken doet hij dus wel. Maar hij hoeft geen 2 dezelfde blokjes.... denk dat het meer met aandacht te maken heeft. Hij is nu ook al snel afgeleid.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:27:30 #14
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118170950
Goed bezig die Midas! En die blokjes....Tja, als je van jezelf maar weet dat ie het WEL doet, dan is het goed toch ;)

Ik heb trouwens net foto's zitten bestellen van 2008...Ik loop hopeloos achter :{ (750 foto's...en dat moet dan verdeeld worden over 2 albums....Hoop werk dus. Maar ik had bedacht, als ik nou elke maand, 2 maanden zo'n jaar laat afdrukken..ben ik ergens volgend jaar wel weer bij met alles :P.
Ben nu iig bezig met de foto's van Cristel in te plakken..zijn fotoafdrukken t/m half juli...Album 1 is al vol :X

Trouwens, dat gereedschapskarretje van het vorige topic zag er wel leuk uit, nu alleen maar hopen dat er niet op meubels of mensen/dieren wordt gemept :+ En ja, dat kan ook voor een meisje vind ik. Mijn zoon heeft ook een poppenwagen dus...waarom niet? ;)
pi_118171159
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:11 schreef Kyara het volgende:

[..]

overpakken doet hij dus wel. Maar hij hoeft geen 2 dezelfde blokjes.... denk dat het meer met aandacht te maken heeft. Hij is nu ook al snel afgeleid.
Dat had rowan ook. 2 blokjes was niet goed, maar als je ander speelgoed erbij aangaf wilde hij wel.
pi_118171667
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:55 schreef Kyara het volgende:
Spannend al die 1e verjaardagen!

Vanochtend naar het cb geweest en meneer weegt net geen 10 kg en is 75 cm. Allebei netjes op de +1 dus. In een onbewaakt ogenblik is ook een 2e tandje doorgekomen, constateerde de arts :@ Verder doet hij het super! Grove motoriek mooi op schema (had ik niet verwacht), met taal loopt hij wat voor en voor de blokjes test is hij hopeloos gezakt _O-
Who, hij is mijn M. aan het inhalen. :D Ook 75 cm (dus nog altijd netjes op de lijn vanaf de geboorte), maar 9 kg. Hij eet prima, maar verbrandt veel. :)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_118171724
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:33 schreef meissie1595 het volgende:

[..]

Dat had rowan ook. 2 blokjes was niet goed, maar als je ander speelgoed erbij aangaf wilde hij wel.
Hier ook. :Y De blokjes werden allemaal op de grond gegooid/ gemaaid. Met een klein boekje deed hij het wel.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_118171943
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:47 schreef Soempie het volgende:

[..]

Who, hij is mijn M. aan het inhalen. :D Ook 75 cm (dus nog altijd netjes op de lijn vanaf de geboorte), maar 9 kg. Hij eet prima, maar verbrandt veel. :)
Lopen kost ook veel energie :Y
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:03:40 #19
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_118172227
Crosspost...

Kom ik aan met mijn 10 maanden oude mini: 7,3 kilo, 71cm en één randje ondertand hihi!
pi_118172353
Zolang ze d'r eigen lijntje maar volgt is het prima toch. En draakje doet het super (behalve dan met slapen misschien?) En hier dus ook maar net 2 randjes ondertand hoor.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:23:25 #21
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_118173031
Ja ze doet het super! Maar al die mannen van Draakje's leeftijd zijn van die lekkere stoere bonkies en zij is zo'n smal sprietje hihi!!

Ach en die tanden, als ze 16 is zal ze heus wel d'r mond vol hebben. En anders kliklaminaat erin ;)!
pi_118173212
Ja, maar jij bent ook een smal sprietje dus dat is dan ook niet zo gek toch. En loopt ze nu ook al! Wow! Wat een snellerds hier!
pi_118173647
Dan is mijn meisje echt een billy vergeleken bij de jouwe NTS! :D.
pi_118173884
Nog even de statistiekjes:

Qua gewicht is M ook op de -1 begonnen. En toen ie 3 maanden was hebben ze hem verkeerd gemeten.
pi_118176861
Wat fijn dat hij het zo goed doet op je kookkunsten, Kyara. :Y) We gaan volgende week een gerecht proberen van je.
pi_118184190
Kyara, grappig dat hij nu opeens harder groeit.. Maar dat trekt ook wel weer recht als hij mobieler wordt.
NTS, maar jullie begonnen ook wat lager he. En de bouw van de ouders scheelt ook nog. Ze doet het verder prima toch? Dus dan hoef je je echt niet druk te maken..
Dan zit Daan er mooi tussenin. Met 9 maand was het 73 cm en 8,9kg..

We hebben net Daan in Chris zijn grote badje gedaan (ikea ding). En spetteren dat hij deed. Klein waterratje. Alleen blijft hij niet zitten, dus ik ga voorlopig maar weer met hem douchen. Ik was echt doorweekt. Maar babysop in je ogen prikt echt niet :P
pi_118185363
Hij stagneert nu gelukkig ook hoor. Hij zit nu braaf op de +1 en volgens het cb statistiekje (die weer net even anders is dan deze) zat hij daar de vorige keer ook al op.

En Daan lekker badderen! Hier nog steeds geen bad/douche/water fan. Over 2 weken naar centerparcs. Misschien vindt hij het zwembad wel leuk :')

Vandaag een tandenborstel voor hem gekocht. Alleen ook vergeten te poetsen. Oh en zijn vitamientjes ben ik ook al vergeten. Dat krijg je dus als manlief een avondje weg is :')
pi_118185619
Ach, daar valt hij echt van om Kyara ;)
pi_118195414
Hoe doen jullie dat eigenlijk met 's nachts wakker worden?
Onze meneer wordt om 23/24 uur wakker en rond 04/05 uur.. Hij krijgt nu een fles, want knuffelen en terugleggenontaard in uren huilentotdat hij toch een fles krijgt.. Water is niet goed genoeg.. Maanden geleden trok hij hele nachten door..
Natuurlijkishet helemaal niet gek dat hij wakker wordt, want baby's van deze leeftijd doen dat nu eenmaal. Maar iedere keer een fles.. Dat heeft hij volgens mij ook niet meer nodig.. Toch?

Nu dacht ik dat we de fles hoeveelheid af kunnen proberen te bouwen van 150 naar 120, dan 90, 60 en uiteindelijk 30 en dat dan zodanig verdunnen dat het water wordt (want daar neemt hij nu geen genoegen mee..)
Zou dat werken? Of gaat dit spontaan over? Ik heb nu nml de indruk dat het een gewoonte is die meneer wel bevalt meer dan dat hij hem nodig heeft...
pi_118201232
Oh, dat is wel jammer Nirak. Ik wist niet dat kindjes van bijna een jaar weer 's nachts wakker werden. Je kan de hoeveelheid van de fles veranderen of sterker verdunnen. Dat je wel 150 aanbiedt maar niet met 5 schepjes maar met 4 bijvoorbeeld en dan van daaruit afbouwen. Heeft hij ook echt honger of vindt hij het gewoon lekker om aan een flesje te lurken?

Midas is vandaag 40 weken en 3 dagen oud. Precies even lang uit de buik als dat hij erin heeft gezeten. Ook wel een raar idee dat diezelfde buik nu ook alweer bijna 20 weken bezet is door de tweeling.
pi_118201338
Raar idee, maar wel heel leuk kyara :)

Maar onze meneer heeft het niet nodig, ik verdenk hem er echt van dat hij het gebruikt om zich in slaap te drinken...
pi_118201362
Als hij verder gewoon goed eet dan zou het dat inderdaad niet meer nodig moeten hebben. Maar geen idee wat je verder nog kunt doen eigenlijk.
pi_118201422
Het klinkt als gewenning.
Op zich is je plan van steeds verder verdunnen een goede lijkt me.
Echter blijft hij dan wellicht wakker worden voor water en eer hij zover is dat hij zelf een flesje uit het hoekje van zijn bed kan pakken. Dat is nog wel een moeilijk concept voor hem nu.
Een speentje accepteert hij niet?

Een paar dagen vrij nemen en er doorheen door niet toe te geven aan de fles is het snelste denk ik.
Wij zijn zo van het in ons bed slapen af gekomen.
Wel er steeds heen gaan en troosten maar niet toegeven.
Hem een extra bakje yoghurt voor het slapen gaan geven? Gewoon ook om wat langer een vol gevoel te geven.

Het is echt lastig als de gewenning er eenmaal is.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118201977
Lastig nirak.. Daan wordt nu wel rond 5 uur soms wakker, maar dan is een knuffel van een paar minuten nog genoeg.
Dat verdunnen klinkt wel goed. Hou je hem wel op zijn eigen kamer? Liefst in zijn bedje ook..
Bij de oudste al geleerd dat gewoontes 's nachts best snel aanleren, maar afleren moeilijk is. Daar was uiteindelijk de oplossing (maar niet leuk) om hem te laten brullen, met om de 15-20 minuten terugleggen. Wel eerst gecheckt of er echt niks was met bijv zijn oren. Toen waren we er in 2 nachten doorheen. Maar Chris was geen volhouder. Dus geen idee hoe zoiets bij jullie zou uitpakken?
pi_118202416
Hallo allemaal.
Ik ben afgelopen donderdag om 21:53 bevallen van een zoon.
Hij heet L.uc

De borstvoeding lukt helaas niet, vandaag nog even proberen en anders ga ik over op kolven en dat via de fles geven. Hij is erg van slag door de heftige bevalling en slaapt daardoor veel. Voeden lukt o.a. daardoor niet goed. Maar ik heb een geweldige kraamverzorgster die me erg goed helpt en erg fanatiek is de borstvoeding te laten slagen O+

Ik ga mijn best doen hier vanaf nu mee te lezen en posten!

[ Bericht 0% gewijzigd door Skoap op 20-10-2012 11:55:48 ]
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_118202471
Mnohh wat een frummel O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_118202472
:W welkom met je mooie jongetje.
pi_118202587
L.uc O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118202601
Ah skoap, die knuistjes O+
pi_118202608
Skoap, wat een mooierd! O+ Ik hoop dat de borstvoeding snel gaat lukken :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118203109
Welkom Skoap O+. Heerlijk ventje!! Succes met de borstvoeding, lastig hè, als hij zo moe is steeds :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118204488
Welkom skoap wat een prachtig jongetje heb je gebakken O+
pi_118204652
Even jompelen voor mijn baby. Hij heeft bijna zijn hele boterham zelf opgegeten en maar 1 stukje op de grond gegooid *G*
pi_118205037
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 12:29 schreef Kyara het volgende:
Even jompelen voor mijn baby. Hij heeft bijna zijn hele boterham zelf opgegeten en maar 1 stukje op de grond gegooid *G*
:D. *O*.
pi_118205143
Hier wordt ook geoefend met brood trouwens. Hij vindt het lékker. OMG. Bikt zo een halve boterham weg. Zonder korstjes. Maar toch. Dat mondje blijft maar open gaan :D. Schattig wel.
pi_118205394
Broodeters *O*

Ben me aan het inlezen in bijvoeding, lijkt me zo leuk!! Maar ook wel gedoe :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118205705
Leuk he Kuuks! O+

Phaidra, valt wel mee hoor. Ga je pureren of rapley?
pi_118206216
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:14 schreef Kyara het volgende:
Leuk he Kuuks! O+

Phaidra, valt wel mee hoor. Ga je pureren of rapley?
Waarschijnlijk rapley. Ik heb een boekje van bitterend geleend, heel informatief! En ik dacht dat mijn lief het niks zou vinden, maar hij ziet het ook wel zitten. Hij heeft zelfs een collega die het ook doet, dus hij was al op de hoogte van het bestaan van rapley :D.

Maar voeden is nu vrij simpel: aan de tiet en klaar. Straks moet je andere dingen aanbieden, wanneer, hoeveel, wat mag met 6 maanden, wat nog niet? Wel of geen pap? En om de bv in stand te houden mag het ook weer niet te snel gaan... Nou ja, dan moet je er zo veel bij nadenken :D. Maar het lijkt me ook erg leuk om te zien wat hij ervan vindt!! :Y
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118206229
Oh Phaidra ja nu dat ik over na denk, kan je me even het recept van havermout pap geven? staat op de pagina met recepten, denk 143 ofzo :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118206245
Het gaat vanzelf.. eigenlijk. Althans, zo ervaar ik het tot nu toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')