abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:17:56 #1
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_118161947

De toch al gespannen relatie tussen Noord- en Zuid-Korea is verder op scherp gezet.

De regering van het stalinistische Noord-Korea dreigt met een militaire aanval volgende week als activisten in Zuid-Korea doorgaan met hun plannen om maandag pamfletten te droppen boven Noord-Koreaans grondgebied. Dat hebben lokale media bericht.

Het Zuid-Koreaanse ministerie van Defensie reageerde direct met de opmerking terug te slaan bij een eventuele aanval vanuit het noorden, aldus het persbureau Yonhap. De activisten, vooral Noord-Koreaanse overlopers, willen ballonnen oplaten met daaraan pamfletten.
Genadeloze aanval

In het verleden zijn wel vaker dergelijke acties uitgevoerd, maar Pyongyang reageerde nooit eerder zo furieus. Noord-Korea dreigt met 'een genadeloze militaire aanval zonder waarschuwing' zodra het eerste pamflet wordt gesignaleerd, aldus het persbureau KPA. De regering in Pyongyang raadt de bevolking in het gebied vanwaar de ballonnen worden opgelaten, aan uit voorzorg te evacueren.

De spanning aan de grens tussen beide landen is de laatste tijd weer toegenomen. De Zuid-Koreaanse president Lee Myung-Bak bracht donderdag een verrassingsbezoek aan een eiland vlak bij een omstreden grensgebied, dat 2 jaar geleden nog door Noord-Korea werd bestookt. Lee zei tegen de daar gestationeerde troepen dat ze moeten 'vechten tot de dood' om de grens te beschermen. In het Zuiden bestaat de vrees dat Noord-Korea een militair conflict wil uitlokken om de presidentsverkiezingen in het Zuiden in december te beïnvloeden.
Grote militaire oefening

Volgende week houdt Zuid-Korea een grote militaire oefening, waaraan meer dan 240.000 militairen meedoen en waarbij het leger, de marine en de luchtmacht zijn betrokken. Ook 500 Amerikaanse militairen doen mee. In Zuid-Korea zijn ruim 28.000 Amerikaanse militairen gelegerd.

De beide Korea's waren van 1950 tot 1953 met elkaar in oorlog. In 1953 werd een staakt-het-vuren van kracht, maar een vredesakkoord is nog nooit ondertekend, zodat beide landen formeel nog in oorlog zijn.

bron: http://www.rtl.nl/compone(...)rd-en-zuid-korea.xml
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:22:03 #2
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_118162087
Ready to rumble *G*
Mij mag je er voor wakker maken.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:22:43 #3
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_118162124
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:22 schreef minkuukel het volgende:
Ready to rumble *G*
Ja daar moet je blij om zijn... :')
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:23:41 #4
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_118162154
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:22 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ja daar moet je blij om zijn... :')
Ach, loze bedreigingen :{w
Mij mag je er voor wakker maken.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:28:11 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_118162297
Ze wassen hun handen alvast in onschuld. :')

quote:
Global Handwashing Day Observed in DPRK
Pyongyang, October 18 (KCNA) -- An event took place in Pongchon County, South Hwanghae Province, DPRK on Thursday to mark the Global Handwashing Day (Oct. 15).

Introduced in the event were handwashing advantages, the origin of the global handwashing day, correct method of handwashing with soap, etc.

Desiree Jongsma, representative of the UNICEF office, told KCNA:

I was very fortunate to participate both in the events of handwashing day in Pyongyang and Pongsan County and I have been very impressed with the celebration of the day here in DPRK.

UNICEF works on the basis of 5-year country program together with the DPRK and we are supporting the government's activities in relation to health, nutrition, water sanitation and also education very much.

We will have, next year, interim review because we are in the middle of 5- year plan and we will continue to further support.
http://www.kcna.co.jp/item/2012/201210/news18/20121018-28ee.html
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_118162491
Gaan ze soldaten katapulteren?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:35:42 #7
350968 kedge
cicatrix manet
pi_118162531
Ik acht de kans groot dat wanneer er een 'genadeloze oorlog' komt; de helft van de Noord-Koreanen al zijn overgelopen.

De rest die wel genoeg geïndoctrineerd is zal vechten voor hun oppermachtige leider. Misschien is het wel goed dat er oorlog komt, dan zijn we ook af van dat communistische N-K met hun atoombom. En een bondgenoot minder voor China en Korea herenigd.

One death is a tragedy, a million deaths is just a statistic.

[ Bericht 0% gewijzigd door kedge op 19-10-2012 10:41:03 ]
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
pi_118162565
Waarom sluiten we NK niet gewoon af van de buitenwereld, het komt toch nooit meer goed met de gehersenspoelde bevolking.
Hier staat niets.
pi_118162854
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:35 schreef kedge het volgende:
Ik acht de kans groot dat wanneer er een 'genadeloze oorlog' komt; de helft van de Noord-Koreanen al zijn overgelopen.

De rest die wel genoeg geïndoctrineerd is zal vechten voor hun oppermachtige leider. Misschien is het wel goed dat er oorlog komt, dan zijn we ook af van dat communistische N-K met hun atoombom. En een bondgenoot minder voor China en Korea herenigd.

One death is a tragedy, a million deaths is just a statistic.
Ik ben bang dat je de slagkracht van het Noord Koreaanse regime een beetje onderschat. Op dit moment hebben ze genoeg artillerie langs de grens staan om op iedere vierkante meter grond in Zuid Korea minstens een granaat te laten inslaan. Ik denk dat van beide Korea's helemaal niks meer overblijft mocht het misgaan.
pi_118162945
Gooi het maar los. Dat eeuwige gekibbel wordt je toch ook niet goed van.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_118162972
Kappen Noord-Korea. Ik wil de GalaxyS4 wel kunnen kopen volgend jaar.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118162991
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:44 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je de slagkracht van het Noord Koreaanse regime een beetje onderschat. Op dit moment hebben ze genoeg artillerie langs de grens staan om op iedere vierkante meter grond in Zuid Korea minstens een granaat te laten inslaan. Ik denk dat van beide Korea's helemaal niks meer overblijft mocht het misgaan.
In ieder geval Seoul, het lijkt me sterk dat ze artillerie hebben die enkele honderden kilometers bereik heeft.
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:54:54 #13
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_118163119
Alweer?
pi_118163259
maandag naar de winkel popcorn kopen
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:21:46 #15
350968 kedge
cicatrix manet
pi_118164001
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:36 schreef Prospos het volgende:
Waarom sluiten we NK niet gewoon af van de buitenwereld, het komt toch nooit meer goed met de gehersenspoelde bevolking.
Dan heb je de bevolking en het regime tegen je. Er is dan juist de kans dat het wel een 'genadeloze' oorlog wordt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:44 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Ik heb me even ingelezen en heb NK onderschat. De artillerie waar jij over spreekt staat dus al ingesteld om op elk moment Seoul te vernietigen. Die militaire aantallen van NK zijn ook bijzonder bijna meer dan een miljoen soldaten. Waarvan ze verwachten dat het goed opgeleide en disciplinaire soldaten zijn. Alleen in materieel doen ze zwaar onder. Het is inferieur aan het moderne leger van ZK.

Misschien te vergelijken met Irak en Amerika tijdens de golf oorlog. Daar werd ook verwacht dat de republikeinse garde de Amerikanen wel zou stoppen. Deze zouden ook tot de dood vechten. Het zou de moeder der oorlogen worden. Alleen door materieel inferieur te zijn aan de Amerikanen werden ze weggevaagd.

Dat laatste ben ik met je eens. Het zal geen oorlog van 1 maand worden. Eerder jaren. Waardoor beide landen economisch instorten en dit ook niet bevorderlijk is voor de wereld economie.
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
pi_118164705
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:21 schreef kedge het volgende:

[..]

Dan heb je de bevolking en het regime tegen je. Er is dan juist de kans dat het wel een 'genadeloze' oorlog wordt.

[..]
Misschien te vergelijken met Irak en Amerika tijdens de golf oorlog. Daar werd ook verwacht dat de republikeinse garde de Amerikanen wel zou stoppen. Deze zouden ook tot de dood vechten. Het zou de moeder der oorlogen worden. Alleen door materieel inferieur te zijn aan de Amerikanen werden ze weggevaagd.
Ik ben bang dat dat vergelijk niet te maken is. De RG was hevig ondervoed en de meeste soldaten hadden na jaren oorlog tegen Iran helemaal geen zin meer om te vechten. Buiten dat hadden ze de grootste tacticsche blunder gemaakt die je kunt maken en dat was dat ze alle tanks hadden ingegraven. Het leger van NK is niet ondervoedt. Zo'n beetje al het voedsel dat NK heeft gaat daar naar toe en waar de soldaten van de RG gewoon wisten wat er in de rest van de wereld gebeurde, geloven de soldaten van NK echt dat ze voor een goede zaak vechten. Decenia aan afzondering en totaal geen contact met de rest van de wereld hebben daarvoor wel gezorgd.
pi_118165875
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:36 schreef Prospos het volgende:
Is allang gebeurd. Je kunt alleen niet voorkomen dat NK wel naar buiten treedt met informatie.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_118173535
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:40 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Ik ben bang dat dat vergelijk niet te maken is. De RG was hevig ondervoed en de meeste soldaten hadden na jaren oorlog tegen Iran helemaal geen zin meer om te vechten. Buiten dat hadden ze de grootste tacticsche blunder gemaakt die je kunt maken en dat was dat ze alle tanks hadden ingegraven. Het leger van NK is niet ondervoedt. Zo'n beetje al het voedsel dat NK heeft gaat daar naar toe en waar de soldaten van de RG gewoon wisten wat er in de rest van de wereld gebeurde, geloven de soldaten van NK echt dat ze voor een goede zaak vechten. Decenia aan afzondering en totaal geen contact met de rest van de wereld hebben daarvoor wel gezorgd.
Daarnaast is de aziatische cultuur erg gericht op het militaire leven. In bijna alle Aziatische legers is de discipline erg hoog even als de bereidheid te sterven voor het vaderland.

ZK zal naar alle waarschijnlijkheid de oorlog winnen. De vraag is welke prijs ze hiervoor gaan betalen en ik vrees een erg hoge.
http://www.the-outbreak.com/ - Online strategy game
pi_118174028
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:40 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Echt gezond zien ze er ook niet uit hoor. Denk dat hun capaciteiten meer defensief dan offensief zijn ondanks dat ze een groot leger hebben en een giantische hoeveelheid artillerie. (waarvan het meeste Seoul niet haalt) dat ligt ongeveer 45 kilometer van de grens
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:45:38 #20
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_118174078
Ah, ik vroeg me al af waar het halfjaarlijkse dreigement bleef. Nog net op tijd gelukkig.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:10:32 #21
383477 DrommelsDrommels
StommelingUilskuikenFrikandel!
pi_118175030
Komt toch niks van terecht
pi_118175185
Zuid-Korea walst over Noord-Korea wanneer er een conflict tussen die twee uitbreekt, toch? Of nou ja, Z-K heeft langere adem dan N-K, no?
pi_118181918
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 16:14 schreef zarGon het volgende:
Zuid-Korea walst over Noord-Korea wanneer er een conflict tussen die twee uitbreekt, toch? Of nou ja, Z-K heeft langere adem dan N-K, no?
Zuid-Korea heeft de VS als bondgenoot, dat is al genoeg om te garanderen dat Noord-Korea nooit zou aanvallen. Mocht N-K wel zo debiel zijn dan duurt dat hoogstens een dag, Z-K en de VS knallen dat land zo naar de haaien.
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:53:55 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_118183502
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:49 schreef Sam_Raimi het volgende:

[..]

In ieder geval Seoul, het lijkt me sterk dat ze artillerie hebben die enkele honderden kilometers bereik heeft.
Seoul ook niet, ligt net buiten bereik van de conventionele artillerie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_118185364
Is dan niemand die dit in twijfel durft te trekken?

Ik heb geen enkele Noord-Koreaan deze woorden horen uitspreken noch bevestigen. Dan kan het toch net zo goed propaganda zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')