Ach, loze bedreigingenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:22 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ja daar moet je blij om zijn...
http://www.kcna.co.jp/item/2012/201210/news18/20121018-28ee.htmlquote:Global Handwashing Day Observed in DPRK
Pyongyang, October 18 (KCNA) -- An event took place in Pongchon County, South Hwanghae Province, DPRK on Thursday to mark the Global Handwashing Day (Oct. 15).
Introduced in the event were handwashing advantages, the origin of the global handwashing day, correct method of handwashing with soap, etc.
Desiree Jongsma, representative of the UNICEF office, told KCNA:
I was very fortunate to participate both in the events of handwashing day in Pyongyang and Pongsan County and I have been very impressed with the celebration of the day here in DPRK.
UNICEF works on the basis of 5-year country program together with the DPRK and we are supporting the government's activities in relation to health, nutrition, water sanitation and also education very much.
We will have, next year, interim review because we are in the middle of 5- year plan and we will continue to further support.
Ik ben bang dat je de slagkracht van het Noord Koreaanse regime een beetje onderschat. Op dit moment hebben ze genoeg artillerie langs de grens staan om op iedere vierkante meter grond in Zuid Korea minstens een granaat te laten inslaan. Ik denk dat van beide Korea's helemaal niks meer overblijft mocht het misgaan.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:35 schreef kedge het volgende:
Ik acht de kans groot dat wanneer er een 'genadeloze oorlog' komt; de helft van de Noord-Koreanen al zijn overgelopen.
De rest die wel genoeg geïndoctrineerd is zal vechten voor hun oppermachtige leider. Misschien is het wel goed dat er oorlog komt, dan zijn we ook af van dat communistische N-K met hun atoombom. En een bondgenoot minder voor China en Korea herenigd.
One death is a tragedy, a million deaths is just a statistic.
In ieder geval Seoul, het lijkt me sterk dat ze artillerie hebben die enkele honderden kilometers bereik heeft.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:44 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je de slagkracht van het Noord Koreaanse regime een beetje onderschat. Op dit moment hebben ze genoeg artillerie langs de grens staan om op iedere vierkante meter grond in Zuid Korea minstens een granaat te laten inslaan. Ik denk dat van beide Korea's helemaal niks meer overblijft mocht het misgaan.
Dan heb je de bevolking en het regime tegen je. Er is dan juist de kans dat het wel een 'genadeloze' oorlog wordt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:36 schreef Prospos het volgende:
Waarom sluiten we NK niet gewoon af van de buitenwereld, het komt toch nooit meer goed met de gehersenspoelde bevolking.
Ik heb me even ingelezen en heb NK onderschat. De artillerie waar jij over spreekt staat dus al ingesteld om op elk moment Seoul te vernietigen. Die militaire aantallen van NK zijn ook bijzonder bijna meer dan een miljoen soldaten. Waarvan ze verwachten dat het goed opgeleide en disciplinaire soldaten zijn. Alleen in materieel doen ze zwaar onder. Het is inferieur aan het moderne leger van ZK.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:44 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je de slagkracht van het Noord Koreaanse regime een beetje onderschat. Op dit moment hebben ze genoeg artillerie langs de grens staan om op iedere vierkante meter grond in Zuid Korea minstens een granaat te laten inslaan. Ik denk dat van beide Korea's helemaal niks meer overblijft mocht het misgaan.
Ik ben bang dat dat vergelijk niet te maken is. De RG was hevig ondervoed en de meeste soldaten hadden na jaren oorlog tegen Iran helemaal geen zin meer om te vechten. Buiten dat hadden ze de grootste tacticsche blunder gemaakt die je kunt maken en dat was dat ze alle tanks hadden ingegraven. Het leger van NK is niet ondervoedt. Zo'n beetje al het voedsel dat NK heeft gaat daar naar toe en waar de soldaten van de RG gewoon wisten wat er in de rest van de wereld gebeurde, geloven de soldaten van NK echt dat ze voor een goede zaak vechten. Decenia aan afzondering en totaal geen contact met de rest van de wereld hebben daarvoor wel gezorgd.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:21 schreef kedge het volgende:
[..]
Dan heb je de bevolking en het regime tegen je. Er is dan juist de kans dat het wel een 'genadeloze' oorlog wordt.
[..]
Misschien te vergelijken met Irak en Amerika tijdens de golf oorlog. Daar werd ook verwacht dat de republikeinse garde de Amerikanen wel zou stoppen. Deze zouden ook tot de dood vechten. Het zou de moeder der oorlogen worden. Alleen door materieel inferieur te zijn aan de Amerikanen werden ze weggevaagd.
Is allang gebeurd. Je kunt alleen niet voorkomen dat NK wel naar buiten treedt met informatie.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:36 schreef Prospos het volgende:
Waarom sluiten we NK niet gewoon af van de buitenwereld, het komt toch nooit meer goed met de gehersenspoelde bevolking.
Daarnaast is de aziatische cultuur erg gericht op het militaire leven. In bijna alle Aziatische legers is de discipline erg hoog even als de bereidheid te sterven voor het vaderland.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:40 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat vergelijk niet te maken is. De RG was hevig ondervoed en de meeste soldaten hadden na jaren oorlog tegen Iran helemaal geen zin meer om te vechten. Buiten dat hadden ze de grootste tacticsche blunder gemaakt die je kunt maken en dat was dat ze alle tanks hadden ingegraven. Het leger van NK is niet ondervoedt. Zo'n beetje al het voedsel dat NK heeft gaat daar naar toe en waar de soldaten van de RG gewoon wisten wat er in de rest van de wereld gebeurde, geloven de soldaten van NK echt dat ze voor een goede zaak vechten. Decenia aan afzondering en totaal geen contact met de rest van de wereld hebben daarvoor wel gezorgd.
Echt gezond zien ze er ook niet uit hoor. Denk dat hun capaciteiten meer defensief dan offensief zijn ondanks dat ze een groot leger hebben en een giantische hoeveelheid artillerie. (waarvan het meeste Seoul niet haalt) dat ligt ongeveer 45 kilometer van de grensquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:40 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat vergelijk niet te maken is. De RG was hevig ondervoed en de meeste soldaten hadden na jaren oorlog tegen Iran helemaal geen zin meer om te vechten. Buiten dat hadden ze de grootste tacticsche blunder gemaakt die je kunt maken en dat was dat ze alle tanks hadden ingegraven. Het leger van NK is niet ondervoedt. Zo'n beetje al het voedsel dat NK heeft gaat daar naar toe en waar de soldaten van de RG gewoon wisten wat er in de rest van de wereld gebeurde, geloven de soldaten van NK echt dat ze voor een goede zaak vechten. Decenia aan afzondering en totaal geen contact met de rest van de wereld hebben daarvoor wel gezorgd.
Zuid-Korea heeft de VS als bondgenoot, dat is al genoeg om te garanderen dat Noord-Korea nooit zou aanvallen. Mocht N-K wel zo debiel zijn dan duurt dat hoogstens een dag, Z-K en de VS knallen dat land zo naar de haaien.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:14 schreef zarGon het volgende:
Zuid-Korea walst over Noord-Korea wanneer er een conflict tussen die twee uitbreekt, toch? Of nou ja, Z-K heeft langere adem dan N-K, no?
Seoul ook niet, ligt net buiten bereik van de conventionele artilleriequote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:49 schreef Sam_Raimi het volgende:
[..]
In ieder geval Seoul, het lijkt me sterk dat ze artillerie hebben die enkele honderden kilometers bereik heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |