Vergis je niet in de vereiste fitheid van de rijders, ook dat zijn gewoon topsporters die fysiek tot de limiet gaan.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Eh, waar had ik het over doping?
Maar goed, motorracen is zo'n beetje de meest geregelde sport ter wereld. En doping helpt niet zo veel (de motor doet het meeste werk), dus kun je het net zo goed niet doen.
Motorcross is overigens wel ietsje anders, dat is ontzettend fysiek. Ik denk niet dat je daar aan de top kan rijden zonder doping.
Ik vermoed omdat daar geen structureel gebruik van dope in de ploeg is geconstateerd. Zal misschien contract technisch ook een reden kunnen zijn.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:10 schreef marcodej het volgende:
Waarom wel doorgaan met de veldrijders en offroad-ploeg, maar niet met de vrouwen btw?
Hij heeft gelijk.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:06 schreef heywoodu het volgende:
David Millar @millarmind
Dear Rabobank, you were part of the problem. How dare you walk away from your young clean guys who are part of the solution. Sickening.
Kun je van 'zelfreinigend vermogen' spreken als de gewraakte praktijken klaarblijkelijk jarenlang onder de neus van alles en iedereen konden plaatsvinden? De recente onthullingen geven juist weinig vertrouwen in de sport als geheel en haar instituties.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:26 schreef Saysem het volgende:
Begrijpelijke beslissing hoor, maar je moet je afvragen of het wielrennen nu niet gestraft wordt omdat ze juist wél zelfreinigend vermogen tonen i.t.t. veel andere sporten.
Klopt, F1 piloten zijn vaak fitter dan enig andere topsporter, zie je vaak wel in die contests tussen sporters.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vergis je niet in de vereiste fitheid van de rijders, ook dat zijn gewoon topsporters die fysiek tot de limiet gaan.
Zal te maken hebben met de zichtbaarheid in de media vermoed ikquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:10 schreef marcodej het volgende:
Waarom wel doorgaan met de veldrijders en offroad-ploeg, maar niet met de vrouwen btw?
Hij heeft wel gelijk.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:06 schreef heywoodu het volgende:
David Millar @millarmind
Dear Rabobank, you were part of the problem. How dare you walk away from your young clean guys who are part of the solution. Sickening.
En bij de vrouwen en heren wel en op dit moment dus blijkbaar ook? Denk het niet. Gaat alleen maar om imago. Wat dat betreft zou ik het logischer vinden dat ze zouden doorgaan met de vrouwen en het veldrijden zouden droppen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vermoed omdat daar geen structureel gebruik van dope in de ploeg is geconstateerd.
En dat van een erkend dopeur. Je moet maar durven.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:06 schreef heywoodu het volgende:
David Millar @millarmind
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:06 schreef heywoodu het volgende:
David Millar @millarmind
Boek gelezen?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:14 schreef Reya het volgende:
[..]
En dat van een erkend dopeur. Je moet maar durven.
Eens, maar heb jij wel vertrouwen in het zelfreinigend vermogen (van sport in het algemeen zelfs)? Ik niet.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:15 schreef marcodej het volgende:
Rabobank baseert zich op het rapport van de USADA en heeft geen vertrouwen in het zelfreinigend vermogen. Maar dat rapport is juist een onderdeel van dat zelfreinigend vermogen...
Ze zochten gewoon een stok om mee te slaan.
Je denkt na al deze jaren nog steeds dat de hoogte van de straf ook maar de minste invloed heeft op de keuze om doping te gebruiken?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:16 schreef Individual het volgende:
Bij doping een levenslange schorsing, een flinke boete voor de ploeg en boetes/celstraf voor iedereen die ermee heeft te maken heeft. Het is zover uit de hand gelopen dat drastische maatregelen nodig zijn. Zero tolerance en dit voor alle sporten.
Schoon krijg je het nooit, dopeurs zal je altijd hebben. Maar ik denk dat de wielersport wel op een relatief goede weg is.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:16 schreef bjarki het volgende:
[..]
Eens, maar heb jij wel vertrouwen in het zelfreinigend vermogen (van sport in het algemeen zelfs)? Ik niet.
Klopt, zelfs in het amateurwielrennen gebruikt men doping.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:17 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Je denkt na al deze jaren nog steeds dat de hoogte van de straf ook maar de minste invloed heeft op de keuze om doping te gebruiken?
Ze mogen ook best 40 gemiddeld rijden hoor.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:18 schreef raptorix het volgende:
Het is naieef om te denken dat wielrennen in toekomst wel schoon word, zolang je mannetjes van 65 kilo, 3 weken lang 3500 kilometer laat rijden met een gemiddelde van 42 het uur.
Ik vind het een gedurfde uitspraak. En hoe naïef kan je zijn? Net alsof de sport nu schoon is, het feit dat er geen positieve tests zijn, betekend niet dat er geen doping van enige soort wordt gebruikt. Dat heeft het verleden inmiddels wel bewezen....quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:06 schreef heywoodu het volgende:
David Millar @millarmind
Wat moet je anders? Door blijven dopen of de hele professionele tak van de sport opheffen? Ik denk dat de hoogste straf de levenslange schorsing is.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:17 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Je denkt na al deze jaren nog steeds dat de hoogte van de straf ook maar de minste invloed heeft op de keuze om doping te gebruiken?
Waar baseer je die goede weg op? Sky, Omega Pharma en Gilbert kan je met een hoop scepsis bekijken.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:18 schreef marcodej het volgende:
[..]
Schoon krijg je het nooit, dopeurs zal je altijd hebben. Maar ik denk dat de wielersport wel op een relatief goede weg is.
En inderdaad, laten ze er in andere sporten ook maar eens zo dicht op zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |