tuurlijk, een luisterend kind maar is er dan nog liefde?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:47 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Nouja maar zo is het wel. Met angst zorg je er ook wel voor dat je kind luistert. Het is alleen niet de manier die ik zou willen...
Er zijn ook opvoedmethodes zonder beloning/straf. Ik vind dat wel heel interessant eigenlijkquote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:49 schreef espri het volgende:
[..]
tuurlijk, een luisterend kind maar is er dan nog liefde?
ik stel het nu zeer zwart wit hoor maar meen het eigenlijk best wel dat jij als ouders een veilig iets zou moeten zijn..
ach, je kan er dagen over door bomen, ben eigenlijk wel blij dat ik niet meer "hoef"
Iedereen doet dat soort dingen op de manier die hem/haar het beste lijkt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:49 schreef espri het volgende:
[..]
tuurlijk, een luisterend kind maar is er dan nog liefde?
ik stel het nu zeer zwart wit hoor maar meen het eigenlijk best wel dat jij als ouders een veilig iets zou moeten zijn..
ach, je kan er dagen over door bomen, ben eigenlijk wel blij dat ik niet meer "hoef"
dat is ook waar cvboer, er moet wel een evenwichtige balans zijn.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:48 schreef cvboer het volgende:
[..]
Je zwengelt niks aan hoor. Denk niet dat een kind daardoor angstig wordt. Beloning op de juiste momenten doet ook een hoop. Er zullen ook zat momenten zijn waarop 1 á 2 keer waarschuwen afdoende is.
Ik weet nog wel iets wat kind/opvoeding gerelateerd is, maar dat zal ik maar niet noemen, wellicht dat ik daar een aantal mensen tegen het zere been schop.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:51 schreef espri het volgende:
[..]
dat is ook waar cvboer, er moet wel een evenwichtige balans zijn.
goed, wat is het volgende punt op deze vergaderavond?
hey, vrij forum en nu heb je me sgiernieuwig gemaakt dus vertel..quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:53 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik weet nog wel iets wat kind/opvoeding gerelateerd is, maar dat zal ik maar niet noemen, wellicht dat ik daar een aantal mensen tegen het zere been schop.
Het uitzonderlijke warme weer is een optie
Ik heb nogal een vrij uitgesproken mening onder kinderdagverblijven, aangezien sommige Fok!kers daar werken leek het mij niet gepast.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:54 schreef espri het volgende:
[..]
hey, vrij forum en nu heb je me sgiernieuwig gemaakt dus vertel..
Ja, laten we het over het weer hebben.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:53 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik weet nog wel iets wat kind/opvoeding gerelateerd is, maar dat zal ik maar niet noemen, wellicht dat ik daar een aantal mensen tegen het zere been schop.
Het uitzonderlijke warme weer is een optie
oke... geloof ikquote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:56 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik heb nogal een vrij uitgesproken mening onder kinderdagverblijven, aangezien sommige Fok!kers daar werken leek het mij niet gepast.
Oh ga je gang hoor. Wie weet deel ik je mening welquote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:56 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik heb nogal een vrij uitgesproken mening onder kinderdagverblijven, aangezien sommige Fok!kers daar werken leek het mij niet gepast.
Ik ben van mening dat de opvoeding dient te gebeuren door de ouders, en niet door de opvang.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:00 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Oh ga je gang hoor. Wie weet deel ik je mening wel
Ik ga er niet over in discussie denk ik, maar ik vind dat je prima mag/kan zeggen wat je er van vind. Mij schop je niet tegen mijn been.
en als mama niet wil maar MOET werken?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:05 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat de opvoeding dient te gebeuren door de ouders, en niet door de opvang.
Waar ik op doel is dat kinderen er s'morgens worden gedumpt en s'middags weer worden opgehaald omdat moeders wil werken. Bij gescheiden ouders kan ik er nog begrip voor hebben, in alle andere gevallen niet echt.
Je doelt op financiën neem ik aan? Dan zou ik kijken waar op te besparen valt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:06 schreef espri het volgende:
[..]
en als mama niet wil maar MOET werken?
Dat heb ik wel vaker gehoord ja, dat de opvang een 'dumpplek' is. Maar ik vind het juist fijn dat de keuze er is dat je als vrouw tegenwoordig kan en mag werken. Ik vind jou vrij ouderwets in je overtuigingenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:05 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat de opvoeding dient te gebeuren door de ouders, en niet door de opvang.
Waar ik op doel is dat kinderen er s'morgens worden gedumpt en s'middags weer worden opgehaald omdat moeders wil werken. Bij gescheiden ouders kan ik er nog begrip voor hebben, in alle andere gevallen niet echt.
oke en je hebt alles van voor naar achter en van achter naar voren uitgeplozen maar helaas pindakaas, we trekken het niet echt behalve als mama toch gaat werken?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:07 schreef cvboer het volgende:
[..]
Je doelt op financiën neem ik aan? Dan zou ik kijken waar op te besparen valt.
Ook dan is zij verantwoordelijk voor de opvoeding. Dat haar kinderen overdag ondergebracht zijn veranderd daar niets aan.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:06 schreef espri het volgende:
[..]
en als mama niet wil maar MOET werken?
alleen ZIJ?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:10 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ook dan is zij verantwoordelijk voor de opvoeding. Dat haar kinderen overdag ondergebracht zijn veranderd daar niets aan.
Ik ben inderdaad vrij controversieel in bepaalde dingen. 1 á 2 dagen oké, maar meer niet.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:08 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Dat heb ik wel vaker gehoord ja, dat de opvang een 'dumpplek' is. Maar ik vind het juist fijn dat de keuze er is dat je als vrouw tegenwoordig kan en mag werken. Ik vind jou vrij ouderwets in je overtuigingen.
Een kinderopvang is voor de kinderen ook goed, ze leren er een heleboel, vooral op sociaal vlak.
Ik vind het ook niet oké dat een kind 5 dagen p/w van half acht tot half zeven er isMaar 2 á 3 dagen moet geen probleem zijn.
5 dagen vind ik ook veel hoor. Maarja soms is er ook gewoon géén keus.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:13 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad vrij controversieel in bepaalde dingen. 1 á 2 dagen oké, maar meer niet.
Ze zullen er op sociaal vlak best iets van opsteken, echter is er ook een keerzijde, ze nemen ook de minder mooie dingen over van een ander.
Ik zie het met name in mijn omgeving veel, 5 dagen per week naar de opvang zodat moeders kan werken. Begin dan niet aan kinderen,
Wellicht verkeerde keuzes in het verleden gemaakt? Te dure hypotheek op dubbel inkomen en dan maximaal lenen. 2e auto, 2 keer per jaar op vakantie om maar een paar dingen te noemen. Het moet allemaal betaald worden. Ook de opvang is niet gratis.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:09 schreef espri het volgende:
[..]
oke en je hebt alles van voor naar achter en van achter naar voren uitgeplozen maar helaas pindakaas, we trekken het niet echt behalve als mama toch gaat werken?
al die dingen konden gewoon maar door omstandigheden,, kan het opeens niet meer maar je hebt wel al een kindje...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:16 schreef cvboer het volgende:
[..]
Wellicht verkeerde keuzes in het verleden gemaakt? Te dure hypotheek op dubbel inkomen en dan maximaal lenen. 2e auto, 2 keer paar op vakantie om maar een paar dingen te noemen. Het moet allemaal betaald worden. Ook de opvang is niet gratis.
Nee natuurlijk niet, de vader net zo goed. En ik weet dat er alleenstaande moeders zijn die overdag gaan werken en dan kan het niet anders dan de kinderen ergens onder te brengen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |