abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118535881
quote:
Hennis-Plasschaert op Defensie
VD-Kamerlid Jeanine Hennis-Plasschaert wordt in het nieuwe kabinet minister van Defensie.

Informateur en huidig minister van Sociale Zaken Henk Kamp krijgt Economische Zaken en Landbouw, en VVD-onderhandelaar Stef Blok wordt minister voor Wonen en Rijksdienst. Daarmee staan alle VVD-ministers vast, zo melden bronnen in Den Haag.

Dat Hennis-Plasschaert naar Defensie gaat, is een verrassing. Zij wordt de eerste vrouwelijke minister van Defensie.
Uri Rosenthal

De andere VVD-ministers stonden al vast. Rutte blijft minister-president, Opstelten blijft minister van Veiligheid en Justitie, Schippers blijft op WVS en Schultz van Haegen behoudt Infrastructuur en Milieu.

Huidig minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal keert in het nieuwe kabinet niet terug, zo bevestigen Haagse bronnen.
Nu hebben we dus 2 Barbiepopjes, Hennis en Schulz. :N
  zondag 28 oktober 2012 @ 14:27:25 #127
104871 remlof
Europees federalist
pi_118535947
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:26 schreef remcoP het volgende:

[..]

Liever Barbiepopjes dan plofkoppen.
  zondag 28 oktober 2012 @ 14:45:21 #128
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_118536853
quote:

Van Hennis verwacht ik heel veel. Ik vind haar een van de betere kamerleden bij de VVD. Voordat ze in de kamer kwam, zat ze in het Europees Parlement.
  zondag 28 oktober 2012 @ 14:50:27 #129
123170 alors
zlata1234
pi_118537090
quote:

[..]

Lekker belangrijk, nu heb ik van Schulz niet zo'n hoge pet op, maar van Hennis wel, ik had haar liever ergens anders gezien dan op Defensie.
know'm sayin?
word? word.
pi_118537495
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:50 schreef alors het volgende:

[..]

Lekker belangrijk, nu heb ik van Schulz niet zo'n hoge pet op, maar van Hennis wel, ik had haar liever ergens anders gezien dan op Defensie.
pi_118541471
Oké, mijn mening over de (hoogstwaarschijnlijk) aanstaande ministers:

1. Algemene Zaken, Mark Rutte (VVD): ik heb PvdA gestemd, maar ik heb weinig tegen Mark Rutte. Leidde hiervoor een klotekabinet, maar ja.

2. Financiën, Jeroen Dijsselbloem (PvdA): lijkt met een verstandige man. Heb ik wel vertrouwen in.

3. Binnenlandse Zaken & Koninkrijksrelaties, Ronald Plasterk (PvdA): ik heb bij de verkiezingen van dit jaar op hem gestemd. Komt sympathiek over en is mijns inziens een echte sociaaldemocraat. Ik heb veel vertrouwen in de man, maar ik weet niet, of dit het juiste ministerie voor hem is. Ik had hem liever op Onderwijs of op Buitenlandse Handel & Ontwikkelingssamenwerking gezien.

4. Buitenlandse Zaken, Frans Timmermans (PvdA): kundige man, Europeaan, spreekt zijn talen, kortom: de best mogelijke keuze voor dit departement.

5. Onderwijs, Jet Bussemaker (PvdA): weet niet wat ik ervan moet denken. Ze wordt "mijn" minister (ik werk in het onderwijs). Ik had hier liever Dijsselbloem of Plasterk gezien.

6. Sociale Zaken & Werkgelegenheid, Lodewijk Asscher (PvdA): ik verwacht dat Asscher, samen met Timmermans, de beste minister van het kabinet wordt. Kan harde, noodzakelijke besluiten uitvoeren, maar verliest het sociale aspect nooit uit het oog.

7. Economische Zaken, Landbouw en Innovatie, Henk Kamp (VVD): ondanks dat het een VVD'er is, heb ik best wel vertrouwen in deze man. Ik had hem echter liever op Defensie gezien.

8. Veiligheid & Justitie, Ivo Opstelten (VVD): afschuwelijk dat deze man terug mag keren in het kabinet, waarschijnlijk samen met zijn al even erge hulpje, staatssecretaris Fred Teeven. Deze man heeft niets met vrijheid en een fatsoenlijke vorm van liberalisme te maken.

9. Infrastructuur & Milieu, Melanie Schulz van Haegen (VVD): leuke vrouw, maar mijns inziens niet echt een capabele minister van I&M. Dat 130 rijden hoefde van mij niet zo nodig.

10. Volksgezondheid, Welzijn & Sport, Edith Schippers (VVD): misschien iets beter dan Schulz van Haegen, maar mijns inziens ook niet echt een topminister. Ik mag hopen dat er een iets minder marktgerichte koers komt op dit ministerie, door de invloed van de PvdA.

11. Buitenlandse Handel & Ontwikkelingssamenwerking, Lilianne Ploumen (PvdA): ik ben blij dat er weer een minister van Ontwikkelingssamenwerking komt. Hopelijk speelt dat onderdeel een essentiële rol bij dit departement. Die bezuiniging van 1 miljard euro doet mij pijn, aangezien we nu een VN-norm loslaten en ik het geen pas vind geven dat de allerzwaksten der Aarde mede de dupe worden van de internationale crisis. Nou ja, ik ben benieuwd wat deze minister in de praktijk gaat doen. Ronald Plasterk was voor mij ook een goede kandidaat voor deze post.

12. Defensie, Jeanine Hennis-Plasschaert (VVD): yes, een progressieve VVD'er in het kabinet! Ik heb veel vertrouwen in deze vrouw. Ik had haar liever op Veiligheid & Justitie gezien (zodat Opstelten kon vertrekken) en Henk Kamp op Defensie, maar ja. Ik ben benieuwd naar haar als minister.

13. Wonen & Rijksdienst, Stef Blok (VVD): naast Ivo Opstelten de ergste persoon in deze ploeg. Ik vind hem vaak eng rechts overkomen. Moest van de VVD beloond worden na zijn fractievoorzitterschap. Hopelijk gaat er nu echt iets gebeuren op de woningmarkt (zowel wat hypotheekrenteaftrek als scheefwonen betreft). Het worden spannende tijden op het gebied, waar dit nieuwe departement zich mee bezig gaat houden. Ik had hier persoonlijk liever een andere persoon gezien. Een type zoals Rick van der Ploeg (PvdA), Willem Vermeend (PvdA) of Annemarie Jorritsma (VVD). Welke andere VVD'er zou er geschikt zijn voor deze post? Ik weet het persoonlijk niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Britpop1995 op 28-10-2012 16:34:28 (foutje gemaakt) ]
Liefde is een product van vrijheid. Liefde op basis van dominantie is een leugen.
Geniet van de kleine dingen. Op een dag kijk je terug op je leven en dan blijken juist die kleine dingen de grote dingen te zijn geweest.
  zondag 28 oktober 2012 @ 16:39:55 #132
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_118541801
Hier dan even mijn mening

1. Algemene Zaken, Mark Rutte (VVD): Goeie man met veel ervaring. Aangezien ik VVD ben ben ik heel positief.

2. Financiën, Jeroen Dijsselbloem (PvdA): geef hem een kans.

3. Binnenlandse Zaken & Koninkrijksrelaties, Ronald Plasterk (PvdA): Een vrolijke man met veel ervaring die overkomt als een politicus met mensenkennis.

4. Buitenlandse Zaken, Frans Timmermans (PvdA): Deze post had naar de VVD moeten gaan en hier had Hans van Baalen moeten zitten.

5. Onderwijs, Jet Bussemaker (PvdA): geef haar ook een kans

6. Sociale Zaken & Werkgelegenheid, Lodewijk Asscher (PvdA): Dit vind ik een enge gladde vent. Laat maar thee drinken met de buitenlanders in Amsterdam.

7. Economische Zaken, Landbouw en Innovatie, Henk Kamp (VVD): Is een goeie minister.

8. Veiligheid & Justitie, Ivo Opstelten (VVD): Deze man is veel te oud voor een politieke functie.

9. Infrastructuur & Milieu, Melanie Schulz van Haegen (VVD): Heeft het niet slecht gedaan.

10. Volksgezondheid, Welzijn & Sport, Edith Schippers (VVD): Komt vaak nogal koud over moet wat meer lachen.

11. Buitenlandse Handel & Ontwikkelingssamenwerking, Lilianne Ploumen (PvdA): Dit is natuurlijk een post van niks kost weer belasting geld.

12. Defensie, Jeanine Hennis-Plasschaert (VVD): Het hulpje van Hans van Baalen in het Europees parlement. Hans van baalen zou hier komen dus dit is erg apart.

13. Wonen & Rijksdienst, Stef Blok (VVD): Is een beloning voor zijn werk in de kamer
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  zondag 28 oktober 2012 @ 17:46:46 #133
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_118543549
quote:
"Sander Dekker op Onderwijs"
Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG, zondag - De Haagse wethouder Sander Dekker wordt waarschijnlijk de nieuwe staatssecretaris van Onderwijs, melden bronnen aan De Telegraaf. De 37-jarige VVD’er zal dan Halbe Zijlstra opvolgen, die naar verwachting de nieuwe fractievoorzitter van de VVD in de Tweede Kamer wordt. Kamerlid Jeanine Hennis wordt waarschijnlijk minister van Defensie.

De liberalen krijgen in het nieuwe kabinet drie staatssecretarissen, één minder dan de PvdA. Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) en Frans Weekers (Financiën) mogen hun werk afmaken op de departmenten waar ze nu al zitten.

De PvdA mag staatssecretarissen leveren op de ministeries van ELI, Sociale Zaken, Volksgezondheid en Infrastructuur. Voor de laatste post zal oud-Kamerlid en huidige gedupteerde Co Verdaas van de provincie Gelderland waarschijnlijk aan de slag gaan. De Groningse gedeputeerde Wilma Mansveld wordt naar verwachting de milieu-staatssecretaris op het ministerie van Infrastructuur.

De nummer 2 van de PvdA, Kamerlid Jetta Klijnsma, is in de race voor staatssecretaris van Sociale Zaken of Volksgezondheid. Wie de vierde PvdA-kandidaat is is nog onbekend.

VVD-Kamerlid Jeanine Hennis (39) wordt waarschijnlijk de eerste vrouwelijke minister van Defensie. De oud-europarlementariër oogstte na VVD-leider Rutte en minister Schippers (Volksgezondheid) bij de afgelopen verkiezingen de meeste voorkeursstemmen voor de liberalen.

In theorie kan er nog met mensen geschoven worden, als de onderhandelaars van VVD en PvdA morgen weer om de tafel gaan zitten.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_op_Onderwijs__.html
pi_118546519
Ik vraag me toch wel af hoe Dijsselbloem het gaat doen als MinFin - in zijn CV staat niet veel waar uit ik kan afleiden dat het de geschikte persoon is voor deze post.
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:13:05 #135
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_118546940
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:03 schreef Eem_Il het volgende:
Ik vraag me toch wel af hoe Dijsselbloem het gaat doen als MinFin - in zijn CV staat niet veel waar uit ik kan afleiden dat het de geschikte persoon is voor deze post.
Ik heb het idee dat ie van de ongeschikte personen het meeste geschikt is, maar er waren veel betere opties ja...
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_118547266
OCW krijgt nu zo'n excuustruus, een vrouw die een functie krijgt omdat ze er nog even een vrouw bij moesten halen, niet omdat ze zichzelf heeft gepresenteerd met overweldigende kwaliteiten. Nooit krijgt OCW een volwassen minister die zich door en door bewezen heeft, altijd een excuustruus, een leek (van der Hoeven, van Bijsterveldt) of een beginner (Plasterk). Om over de leerling-ministers van OCW nog maar te zwijgen met Dijksma (werkelijk niets gepresteerd op carrièrevlak) en Zijlstra.
Niemand kan mij in deze kwestie opportunisme verwijten, ik heb het hier al vaker geroepen dat het ministerie laag in de hiërarchie staat en steeds middelmatige of slechte ministers krijgt.

Laat ik maar eens één voorbeeld geven van een betere kandidaat, maar er zijn er velen: Frederick van der Ploeg, beter bekend als Rick van der Ploeg. Deze man heeft ervaring als staatssecretaris, nog wel van hetzelfde ministerie, hij is al lang genoeg uit de politiek om niet verpest te zijn door al die politieke spelletjes, hij is hoogleraar geweest aan verschillende universiteiten, heeft natuurkunde en economie gestudeerd en is aan Cambridge University gepromoveerd in de economie. Hij heeft ook de nodige ervaring voor de camera: interviews en zelf nog eens presentator geweest van de Wetenschapsquiz.
Ik weet wel wie ik liever heb als minister van OCW.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:21:21 #137
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118547388
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
OCW krijgt nu zo'n excuustruus, een vrouw die een functie krijgt omdat ze er nog even een vrouw bij moesten halen, niet omdat ze zichzelf heeft gepresenteerd met overweldigende kwaliteiten. Nooit krijgt OCW een volwassen minister die zich door en door bewezen heeft, altijd een excuustruus, een leek (van der Hoeven, van Bijsterveldt) of een beginner (Plasterk). Om over de leerling-ministers van OCW nog maar te zwijgen met Dijksma (werkelijk niets gepresteerd op carrièrevlak) en Zijlstra.
Laat ik maar eens één voorbeeld geven van een betere kandidaat, maar er zijn er velen: Frederick van der Ploeg, beter bekend als Rick van der Ploeg. Deze man heeft ervaring als staatssecretaris, nog wel van hetzelfde ministerie, hij is al lang genoeg uit de politiek om niet verpest te zijn door al die politieke spelletjes, hij is hoogleraar geweest aan verschillende universiteiten, heeft natuurkunde en economie gestudeerd en is aan Cambridge University gepromoveerd in de economie. Hij heeft ook de nodige ervaring voor de camera: interviews en zelf nog eens presentator geweest van de Wetenschapsquiz.
Ik weet wel wie ik liever heb als minister van OCW.
Ongeleid projectiel, arrogant, ongeschikt om mee samen te werken. Prototype briljante autist.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118547536
Ja, hij is een klein beetje een ongeleid projectiel en hij heeft geen gebrek aan zelfvertrouwen. Ik ben het niet met je eens dat je niet met hem kan samenwerken, vergeet niet dat hij inmiddels flink wat jaartjes ouder is (50+). Ik denk trouwens dat dit ministerie een soort van dictator nodig heeft, misschien is het wel een aanbeveling dat hij een prototype briljante einzelganger is?
Volgens insiders die hebben gelekt is er enorm veel mis binnen het ministerie van OCW, er zou een cultuur van intimidatie zijn: in het gelid lopen m.b.t. allerlei politieke idealen van bepaalde hoge ambtenaren en anders...
#NoDAPL
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:26:08 #139
123170 alors
zlata1234
pi_118547659
Jet Bussemaker een excuustruus noemen lijkt me ook onnodig. Ook zij heeft ervaring als staatssecretaris, heeft gestudeerd en is gepromoveerd.
know'm sayin?
word? word.
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:29:36 #140
66825 Reya
Fier Wallon
pi_118547853
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:26 schreef alors het volgende:
Jet Bussemaker een excuustruus noemen lijkt me ook onnodig. Ook zij heeft ervaring als staatssecretaris, heeft gestudeerd en is gepromoveerd.
Bussemaker lijkt me inderdaad een prima kandidaat.
pi_118547854
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:26 schreef alors het volgende:
Jet Bussemaker een excuustruus noemen lijkt me ook onnodig. Ook zij heeft ervaring als staatssecretaris, heeft gestudeerd en in gepromoveerd.
Heet ze als staatssecretaris iets gepresteerd?
Is het gepromoveerd zijn in de politicologie relevant voor dit ministerie?
Natuurlijk kan je wel wat vrouwen vinden die min of meer geschikt zijn. Het gaat er om hoe zij afsteekt bij andere kandidaten? Als er geschiktere mannelijke kandidaten zijn dan haar en voor haar is gekozen omdat zij een vrouw is dan is zij een excuustruus. We kunnen hier enkel naar speculeren maar de geschiedenis leert dat de vrouwelijke ministers in Nederland geen hoogvliegers zijn. Ik geloof trouwens niet dat er geen geschikte vrouwen zijn, het heeft eerder te maken met selectiemechanismes en het schromelijk lage aandeel van vrouwen die politiek actief is.
#NoDAPL
pi_118547897
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:29 schreef Reya het volgende:

[..]

Bussemaker lijkt me inderdaad een prima kandidaat.
Even specifiek: waarom lijkt het jou een goede kandidaat voor uitgerekend dit ministerie?
#NoDAPL
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:33:43 #143
66825 Reya
Fier Wallon
pi_118548097
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Even specifiek: waarom lijkt het jou een goede kandidaat voor uitgerekend dit ministerie?
Ze heeft veel politieke ervaring, ze kent een deel van de sector (het hoger onderwijs) uit persoonlijke ervaring, en ze heeft eerder een vrij zwaar staatssecretariaat (ze had onder andere medisch-ethische onderwerpen onder haar hoede, met de CU als coalitiepartner) goed verteerd.
pi_118548946
Jij vindt haar een betere kandidaat dan Frederick van der Ploeg en vele anderen?
#NoDAPL
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:52:22 #145
66825 Reya
Fier Wallon
pi_118549252
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jij vindt haar een betere kandidaat dan Frederick van der Ploeg en vele anderen?
Van der Ploeg is volledig ongeschikt voor een politiek-bestuurlijke functie; de argumentatie is eerder al door eriksd gegeven. Om eenzelfde reden zit iemand als Arend Jan Boekestijn niet meer in de Kamer. Of ze geschikter is dan 'vele anderen' kan ik niet beoordelen, maar het lijkt me preferabel dat deze post door één gekend iemand wordt bekleed, en niet door een veelvoud aan onbekenden.
pi_118549742
Ik denk dat dit soort mensen best geschikt zijn en in het algemeen moet er volgens mij weer veel meer ruimte komen voor de vakidioot, zonderling of niet. Als die persoon maar goed is in het werk, wat maakt het dan uit? Je kan altijd iemand anders als communicatieve brug laten functioneren. De SG en de staatssecretaris kunnen wat meer worden geselecteerd op communicatieve vaardigheden.
#NoDAPL
  zondag 28 oktober 2012 @ 20:02:36 #147
66825 Reya
Fier Wallon
pi_118549885
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik denk dat dit soort mensen best geschikt zijn en in het algemeen moet er volgens mij weer veel meer ruimte komen voor de vakidioot, zonderling of niet. Als die persoon maar goed is in het werk, wat maakt het dan uit? Je kan altijd iemand anders als communicatieve brug laten functioneren. De SG en de staatssecretaris kunnen wat meer worden geselecteerd op communicatieve vaardigheden.
Heb je enig idee wat voor werkzaamheden een minister uitvoert?
pi_118550117
Niet enig idee, een goed idee aangezien ik al jarenlang de politiek volg. Als je volledig contactgestoord bent dan wordt het lastig ja maar kom op, Frederick van der Ploeg en Arend Jan Boekestijn zijn echt niet contactgestoord, ze zijn gewoon net een beetje anders dan anderen zoals je zo vaak ziet bij intellectuelen. Daar valt uitstekend mee te communiceren als je niet moeilijk doet over hun eigenaardigheidjes.
#NoDAPL
pi_118556001
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:13 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ie van de ongeschikte personen het meeste geschikt is, maar er waren veel betere opties ja...
Ik vind het jammer dat ze Jan Kees niet laten zitten. Ik vond het hem helemaal niet zo slecht doen.
  maandag 29 oktober 2012 @ 01:19:30 #150
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_118564889
Wat blijft er nu eigenlijk over voor de minister van BZK nu er een minister voor Wonen en Rijksdienst komt? De Antillen en het openbaar bestuur? Of komt Immigratie e.d. nu ook bij deze minister terecht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')