SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook deze stijl?quote:
Alles wat met saz te maken heeftquote:
Cool, vorige docu van bram was wel tof.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:15 schreef WammesWaggel het volgende:
TURKIJE IN DE MEDIA
Vanaf Zondag in Langs de grenzen van Turkije
Op Ned2
Iedere week Turkije op de buis in Kaasland
Juist, hij spreekt ook wel leuk Turks.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:17 schreef Ayca het volgende:
[..]
Cool, vorige docu van bram was wel tof.
Ik miste Turkije al 3 jaar en toen ging ik afgelopen zomervakantie eindelijk en toen is mijn vakantie verpest door een Turkse buurjongen die de hele tijd aan mij plakte.quote:
Wat daaan?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:27 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik miste Turkije al 3 jaar en toen ging ik afgelopen zomervakantie eindelijk en toen is mijn vakantie verpest door een Turkse buurjongen die de hele tijd aan mij plakte.
Amateur! Dat je daar niet mee kan omgaan...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:27 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik miste Turkije al 3 jaar en toen ging ik afgelopen zomervakantie eindelijk en toen is mijn vakantie verpest door een Turkse buurjongen die de hele tijd aan mij plakte.
Had dan gezegd ''Olm, bak git!'' of ''Biz ayri dünyalarin insaniyiz!'' enzulks.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:27 schreef Levolution het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:36 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Had dan gezegd ''Olm, bak git!'' of ''Biz ayri dünyalarin insaniyiz!'' enzulks.
Bij nader inzien kon die laatste ook wel eens een averechts effect hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door TheMagnificent op 17-10-2012 22:50:21 ]
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:45 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik moet iets voor school doen, maar ik stel het al 4 uur lang steeds een half uurtje uit. ''Als het 19:00 is ga ik beginnen. Als het 19:30 is ga ik echt beginnen. Als het 20:00 is ga ik écht beginnen. Als het 20:30 is ga ik écht écht beginnen.''welcome to my life... Heb al 1.5 week geen enkel iets van motivatie meer.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat betekent het weekend bloeden.
quote:
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:33 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Amateur! Dat je daar niet mee kan omgaan...
Ik ken deze jongen al mijn hele leven. Toen ik nog een kleine Levolution was, speelden we al op straat met hem. Ook de aardbeving samen meegemaakt enzo.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:36 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Had dan gezegd ''Olm, bak git!'' of ''Biz ayri dünyalarin insaniyiz!'' enzulks.
Bij nader inzien kon die laatste ook wel eens een averechts effect hebben.
Tjah, 6 dagen werken voor 600/700 tl per maand, meer kan je ook niet verwachtenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:00 schreef Levolution het volgende:
Fuck man, zijn hele leven ziet er zo uit: werk, eten, sahil/kahve.
Ik zeg niet dat hij uit moet gaan of een wereldreis moet maken. Maar je kan toch ook bij je familie zitten een keer? Waarom moeten ze altijd ergens buiten thee lurken?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:03 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Tjah, 6 dagen werken voor 600/700 tl per maand, meer kan je ook niet verwachten![]()
Waarvan?quote:Heb de neiging om foto's te plaatsen
Kani kayniyordurquote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:04 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij uit moet gaan of een wereldreis moet maken. Maar je kan toch ook bij je familie zitten een keer? Waarom moeten ze altijd ergens buiten thee lurken?
[..]
Waarvan?
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:04 schreef Ambipur het volgende:
Aaaah... Je bent beleefd.
Ik ben onbeleefd. Dus als er bezoek kwam, waar ik een godsgruwelijk hekel aan had, was het simpel: ik kwam ze groeten en ging binnen TV kijken.
mensen die aan mij plakken negeer ik gewoon. Ambipur, ga je mee de stad in? Nee, ik ga niet mee de stad in. En dan ging ik later toch, maar dan met een ander.
De reden dat ik sommigen compleet negeer, omdat ze continu verwachten dat ik voor alles betaal. Als je geen geld hebt, doe ik dat met liefde en plezier. Als je verdomme poen hebt, mag jij ook een keer meebetalen.
Ik vind je wel heel netjesheel Turks. Ik ben een boer. Mijn ouders schamen zich dood voor mij.
Meisjes laten betalen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:09 schreef Ayca het volgende:
Ik betaal meestal ook wel. Werd vorig jaar wel gevraagd om sigaretten te gaan halendat heb ik wel geweigerd, ze bleven ook smeken
Denk dat deze gozer wel lief is idd... Tegen zulke mensen kan ik ook bot doen, maar dan wel met mate.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:08 schreef Levolution het volgende:
[..]![]()
Ik ben beleefd ja, ik kan ook niet makkelijk bot doen of nee zeggen. Maar bij deze gast maakte ik het wel duidelijk en dan had hij er nog steeds schijt aan. Plus hij wilde mij niets laten betalen. Zoals ik al zei, hij bedoelde het goed, hij is erg gastvrij.
Keer zat ik in de tuin te chillen met mijn laptop. Kleine jochies uit de buurt keken mee, vonden dat helemaal cool enzo. Komt die gast weer aan "ga je mee?". Nee zeg ik 10x. Op een gegeven moment zei zo'n klein jochie "hij zegt toch nee?". Begint die gast te berserken op dat kind "sen karisma vallah döverim seni".wtf.
Uiteindelijk is-ie afgedropen en heb ik de ganse avond onder de druivenbladeren gechilld.
X zei zo'n vriend tegen mij, sen ode bakim, ne de olsa Avrupalisin. Toen was ik nog lief en dacht ik wtf maar betaalde ik wel.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:09 schreef Levolution het volgende:
[..]
Meisjes laten betalen.
Sommige Turken kennen echt schaamte. Maakt niet uit dat jij jonger bent of een meisje bent: nee, je bent Avrupali dus je moet met geld strooien.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Denk dat deze gozer wel lief is idd... Tegen zulke mensen kan ik ook bot doen, maar dan wel met mate.
Ik werd echt schijtziek van die nichten en neven die mij lieten betalen.. Psycho's.. 1 x betalen, volgende x dacht ik Doei, ga nog liever alleen.
Maar moet zeggen, mijn overgrote deel van de familie heeft het goed en is zo gul als wat
Het domste zijn nog wel de Avrupali's die hierin trappen. Altijd die mensen overladen met cadeaus.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
X zei zo'n vriend tegen mij, sen ode bakim, ne de olsa Avrupalisin. Toen was ik nog lief en dacht ik wtf maar betaalde ik wel.
Nee oké, dat is anders inderdaad. Maar zoals bij Ambipur, dat ook mannen haar lieten betalen. Is wel een afgang vind ik.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:12 schreef Ayca het volgende:
Oh maar ik was met andere meisjes hoorals er een neef/oom ofzo is betaald hij meestal. En normaal vragen ze er nooit om, maar dit was omdat andere dan zouden weten dat ze rookten
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:19 schreef Eagle_99 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze waren achtergelaten in een donkere stal omdat ze nog te klein waren om mee te lopen met de grotere schapen. Er waren nog een stuk of 6/7 lammetjes die ik niet kon pakkenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:21 schreef Levolution het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Hij/zij kijkt wel heel droevig.
En?! Heb je ze lekker opgegeten?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:23 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ze waren achtergelaten in een donkere stal omdat ze nog te klein waren om mee te lopen met de grotere schapen. Er waren nog een stuk of 6/7 lammetjes die ik niet kon pakken
quote:
quote:
Zijn echt schattige beesten.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:23 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ze waren achtergelaten in een donkere stal omdat ze nog te klein waren om mee te lopen met de grotere schapen. Er waren nog een stuk of 6/7 lammetjes die ik niet kon pakken
Wat groen! Memleket nere?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:28 schreef Levolution het volgende:
[..]
Zijn echt schattige beesten.
Nu ga ik ook posten. Dit is/was onze köy:
[ afbeelding ]
Tegenwoordig dood en verlaten. Hoogstens een paar mensen die er nog wonen (verderop zijn wel wat meer köys). Vroeger was het vruchtbaarder, groener en levendiger, heb ik mij laten vertellen. Toen mijn opa en oma nog leefden, hadden ze vee enzo, dat heb ik nog wel mogen meemaken en dat was echt leuk.
De andere kant is één en al bos en heide. Doodstil en geen ziel te bekennen. Ik ben met mijn (andere) opa gaan wandelen en dat was eng, gezien je zo een beer of zwijn kan tegenkomen. We hebben sporen en uitwerpselen van deze dieren mogen aanschouwen.
[ afbeelding ]
Mengen, Bolu. Meer naar het oosten in Karadeniz is wel veel groener dan dit, dat wil ik nog eens zien.quote:
Fucking mooiquote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:28 schreef Levolution het volgende:
[..]
Zijn echt schattige beesten.
Nu ga ik ook posten. Dit is/was onze köy:
[ afbeelding ]
Tegenwoordig dood en verlaten. Hoogstens een paar mensen die er nog wonen (verderop zijn wel wat meer köys). Vroeger was het vruchtbaarder, groener en levendiger, heb ik mij laten vertellen. Toen mijn opa en oma nog leefden, hadden ze vee enzo, dat heb ik nog wel mogen meemaken en dat was echt leuk.
De andere kant is één en al bos en heide. Doodstil en geen ziel te bekennen. Ik ben met mijn (andere) opa gaan wandelen en dat was eng, gezien je zo een beer of zwijn kan tegenkomen. We hebben sporen en uitwerpselen van deze dieren mogen aanschouwen.
[ afbeelding ]
My gottt.. Dat je het hebt volgehouden met hem. Ik ben echt te kaas voor dit soort mensen, had hem waarschijnlijk allang duidelijk gemaakt dat ik meer space nodig had.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:00 schreef Levolution het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik ken deze jongen al mijn hele leven. Toen ik nog een kleine Levolution was, speelden we al op straat met hem. Ook de aardbeving samen meegemaakt enzo.
Die jongen is heel aardig en voelt zich verplicht om gasten te ontvangen en te vermaken. Hij bedoelt het goed.
Deze dingen maken het heel erg moeilijk om 'nee' te zeggen. Wat het nog moeilijker maakt, is dat deze gast echt traag van begrip is. Hints geven enzo werkt niet.
Soms had ik gewoon écht geen zin en zei ik dat ik thuis bleef. Ging hij eerst 10 minuten lang doorzeuren en uiteindelijk blijft hij dan bij je. Stuur in Turkije maar iemand weg uit je huis. Kan gewoon niet. Ayip.
Wat hij deed. Hij werkte 6 dagen in de week, tot 's avonds. Elke avond kwam hij gelijk naar mij om me op te halen. Echt elke avond. Ik was een keer aan het douchen, klopt hij op de deur dat ik op moet schieten.
Was ik aan het aankleden, komt hij mijn kamer binnenstormen terwijl ik in mijn boxer sta. Ik maak nog een sneer van "Ne bakiyon lan. Bilmem artik, Türk erkeklerine bacak olsun da ne bacagi olursa olsun, sizin isiniz belli olmaz." Gaat-ie dat voor de grap bevestigen.
Als hij me ophaalde wilde hij naar de sahil om thee te drinken. Of naar de kahve om okey te spelen maar dat weigerde ik meestal.
Fuck man, zijn hele leven ziet er zo uit: werk, eten, sahil/kahve.
Mengen is gruwelijk mooi, wel eens lang geweest toen we naar Çaycuma gingenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:29 schreef Levolution het volgende:
[..]
Mengen, Bolu. Meer naar het oosten in Karadeniz is wel veel groener dan dit, dat wil ik nog eens zien.
Ja, Bolu. Ik zie in de OP dat jij ook uit de buurt komt. Is ook te zien aan de foto's. Wat houd ik van bossen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:30 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Fucking mooiBolu?
Bizim(annemin) Köy:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dipsiz Göl
[ afbeelding ]
Toch, als ik foto's van 'dieper in Karadeniz' zie, ziet die bossen er net iets ruiger uit. Ik ben daar echt benieuwd naar.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:32 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Mengen is gruwelijk mooi, wel eens lang geweest toen we naar Çaycuma gingen![]()
Bolu bevat de grootste bospolulatie van Turkije, nummer 2 is Kastamonu
Rize, Artvin zijn veel groener omdat ze ook veel meer regen kennen. Ik zou Artvin zeker eens willen bezoeken, lijkt me een ongelofelijk mooie plaatsquote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:35 schreef Levolution het volgende:
[..]
Toch, als ik foto's van 'dieper in Karadeniz' zie, ziet die bossen er net iets ruiger uit. Ik ben daar echt benieuwd naar.
Die eerste foto, zo mooi. Echt zo'n kuil. Daar moet je gewoon op je rug gaan liggen en genieten. Wat vreten mee.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:34 schreef Eagle_99 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik aan het werk(let niet op mijn sokken, köylünün kene'yle savasi
)
[ afbeelding ]
Mij ook niet maar familie daar heeft het goed dus voel mij niet schuldig, sowieso is betalen zo'n gedoe in een restaurant met betalen... Gek geld en dan ja of nee fooi etcquote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:12 schreef Eagle_99 het volgende:
Ze laten in Tr mij juist nooit betalen
Hebben we heel toevallig ontdekt toen we gingen picknicken, we hadden een hele kip bij ons, die we perongeluk hebben verbrandquote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:36 schreef Levolution het volgende:
[..]
Die eerste foto, zo mooi. Echt zo'n kuil. Daar moet je gewoon op je rug gaan liggen en genieten. Wat vreten mee.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:37 schreef Bortecinem het volgende:
Mijn koy
[ afbeelding ]
Yayla
[ afbeelding ]
Natuurlijk bronwater in onze yayla
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rize heb ik al helemaal kapot gegoogled ooit, is inderdaad echt prachtig, Artvin kende ik niet.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:36 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Rize, Artvin zijn veel groener omdat ze ook veel meer regen kennen. Ik zou Artvin zeker eens willen bezoeken, lijkt me een ongelofelijk mooie plaats
Mooi.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:37 schreef Bortecinem het volgende:
Mijn koy
[ afbeelding ]
Yayla
[ afbeelding ]
Natuurlijk bronwater in onze yayla
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Perongeluk verbrand? watquote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:38 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Hebben we heel toevallig ontdekt toen we gingen picknicken, we hadden een hele kip bij ons, die we perongeluk hebben verbrand
Met spijkerbroek.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:34 schreef Eagle_99 het volgende:
Ik aan het werk(let niet op mijn sokken, köylünün kene'yle savasi
)
[ afbeelding ]
gewoon een dooie kip die je in de winkel koopt hoorquote:
Ik moest ''vegetatie'' googlen maar verder ben ik het met je eens.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:39 schreef Levolution het volgende:
[..]
Rize heb ik al helemaal kapot gegoogled ooit, is inderdaad echt prachtig, Artvin kende ik niet.
Ik googlede nu dit:
[ afbeelding ]
Prachtig.
[..]
Mooi.
Echt gaaf om te zien hoe de vegetatie verandert. Turkije is zo veelzijdig.
Ohh hahaquote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:41 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
gewoon een dooie kip die je in de winkel koopt hoorWe hebben vergeten folie eromheen te doen waardoor het verbrand is
Ik herken dit stukje..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:44 schreef Eagle_99 het volgende:
Richting Ilgaz vanuit Kastamonu:
[ afbeelding ]
Een politie wagen werd aangevallen door de PKK vorig jaar 4 of 5 Mei, als we een half uur eerder waren vertrokken uit Kastamonu zaten wij misschien tussen de schietpartij
Bij ons op het dorpsplein heb je ook zo'n grote çesme waar je echt ijskoud water uit kunt drinken. In het begin misschien even wennen voor sommigen (buikpijn enzo), maar zulks koud water (écht ijskoud) kun je maar op weinig plekken krijgen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:41 schreef Levolution het volgende:
Over bronwater gesproken, de çesme van mijn overleden opa en oma stroomde dit jaar nog. Na jaren. Uiteraard uit gedronken. Zo lekker, zacht water. Onder het genot van een pruim van de pruimenboom die er naast groeit.
Bij ons ook.. Prachtig..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:47 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Bij ons op het dorpsplein heb je ook zo'n grote çesme waar je echt ijskoud water uit kunt drinken. In het begin misschien even wennen voor sommigen (buikpijn enzo), maar zulks koud water (écht ijskoud) kun je maar op weinig plekken krijgen.
Echt epic dat inderdaad.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:47 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Bij ons op het dorpsplein heb je ook zo'n grote çesme waar je echt ijskoud water uit kunt drinken. In het begin misschien even wennen voor sommigen (buikpijn enzo), maar zulks koud water (écht ijskoud) kun je maar op weinig plekken krijgen.
Kirazquote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:49 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Bij ons ook.. Prachtig..
[ afbeelding ]
We hebben ook appels etc in de tuin.. Bomenvol met fruit.. Erik ook. Lekker opensnijden en dan drogen in de zon. Yammmmquote:
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:53 schreef TheMagnificent het volgende:
En dan te bedenken dat sommigen in Europa denken dat we in Turkije kamelendrijvers zijn in een dorre woestijnlandschap.
Visne toch?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:49 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Bij ons ook.. Prachtig..
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
We hebben ook appels etc in de tuin.. Bomenvol met fruit.. Erik ook. Lekker opensnijden en dan drogen in de zon. Yammmm
quote:
Jij weettttttttttttttttt!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:53 schreef TheMagnificent het volgende:
En dan te bedenken dat sommigen in Europa denken dat we in Turkije kamelendrijvers zijn in een dorre woestijnlandschap.
In NL hebben wij ook druiven, appelboom, perenboom, besjes, komkommers etc...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:56 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik probeer dat na te bootsen hier in Nederland. Bij mijn ouderlijke huis hebben we nu een jonge kersenboom, vijgenboom en blauwe besstruik met mijn vriendin geplant. Ik heb afgelopen zomer al van een handjevol verse blauwe bessen mogen genieten (= mijn favoriete fruit).
Prachtig inderdaad. In Boyabat, Sinop, heb je deze unieke basaltformaties...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:52 schreef Levolution het volgende:
[..]
Echt epic dat inderdaad.
In Saklikent heb je ook ijskoud water. Dat is een door erosie gevormde gang van kilometers lang in een fucking berg/rots.
De bron van dat water (aan het begin) is ook ijs- en ijskoud. Om deze spleet te betreden moet je eerst door dat water lopen tot kniehoogte en een hele sterke stroming en gladde rotsen. Dat is echt koud dus je moet niet vallen.
Uiteraard heb ik daar ook gelijk van gedronken.
[ afbeelding ]
He bah.. Spin!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:58 schreef xminator het volgende:
Bij ons is het maar saai![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben een liefhebber van insecten, dus als ik in de tuin bezig ben word ik sowieso afgeleid door die beesten.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]
In NL hebben wij ook druiven, appelboom, perenboom, besjes, komkommers etc...
Tis jammer dat ik het niet heb op insecten, anders had ik 't ook!
Saai? Uitgestrekte, adembenemende landschappen. Als je op zulke plekken staat, voel je je klein.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:58 schreef xminator het volgende:
Bij ons is het maar saai![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de tuin! Appels, erik, seftali, kelek, kavun, domates, biber, patlican, hiyar etc.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]
He bah.. Spin!
Waar zijn de bomen dan?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |