abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118098114
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 1% gewijzigd door V1z0R op 17-10-2012 21:20:27 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_118098316
Shit :{ Herkenbaarheid, zeg maar even of TT aangepast moet worden bij te veel herkenbaarheid, Maria :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_118098514
Zo te zien gaan de Hepie's m niet met rust laten hoor V1z ;)
Be someone that makes you happy
pi_118098551
Indiase bruiloften zijn geweldig idd. Vooral als je er alle dagen bij bent. Ik was ooit bij een bruiloft in Dehli en mocht meelopen in de dansende menigte met de bruidegom op een wit paard en een dweilorkest enzo. O+
Zo ontzettend leuk. O+

Nu tijd voor de great british food revival op de BBC. O+
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_118098600
O - 2 boterhammen met Johma
S : 1 uur cardio
T : Handje vol cashewnoten
L : 2 boterhammen met grilworst
D : Spaghetti
T : Fruitsalade

Dit heb ik tot nu, maar ik pak vanavond denk ik nog een handje cashewnoten, is dat erg?
En ik wil voor me zelf bijhouden hoeveel Kcal ik in neem, om niet te veel der onder te gaan zitten. Moet ik dan ook bijhouden hoeveel kcal ik verbrand, en had vanochtend een glaasje melk, moet ik dat ook gewoon erbij tellen?

[ Bericht 30% gewijzigd door marcie216 op 17-10-2012 21:07:35 ]
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_118098725
Om het nog iets leuker te maken, The great british food revival gaat nu over de O+ framboos O+

En ik ga morgen weer sporten. Echt waar. :Y
Doe wat je niet durft.
pi_118099139
Ja, drinken met voedingswaarde tellen, dus ook melk.
Bij jouw generatie zie je tegenwoordig zelfs dat een extreem deel van de kcals uit drinken komt.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:00 schreef Nallie het volgende:
80% is op moment van typen ook bedekt met Hepie :') Dit keer de langharige variant.
* bij de andere dingen die tijdens afwezigheid opgeborgen moeten worden zet *

* Ferme doch galante trap onder HPKW's welgevallige achterwerk ter aanmoediging *
pi_118099147
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:02 schreef marcie216 het volgende:
O - 2 boterhammen met Johma
S : 1 uur cardio
T : Handje vol cashewnoten
L : 2 boterhammen met grilworst
D : Spaghetti
T : Fruitsalade

Dit heb ik tot nu, maar ik pak vanavond denk ik nog een handje cashewnoten, is dat erg?
En ik wil voor me zelf bijhouden hoeveel Kcal ik in neem, om niet te veel der onder te gaan zitten. Moet ik dan ook bijhouden hoeveel kcal ik verbrand, en had vanochtend een glaasje melk, moet ik dat ook gewoon erbij tellen?
Je MOET niks, maar als je Kcal wil tellen dan zou ik wel alles meetellen waar calorieën inzitten en wat je naar binnen giet/schuift/werkt :)
  woensdag 17 oktober 2012 @ 21:15:14 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118099386
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:00 schreef Nallie het volgende:
ik snap deze post niet :@
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_118099469
Mijn BFF van de basisschool is getrouwd en heeft een baby :o Dus.
Worry is a misuse of imagination
  woensdag 17 oktober 2012 @ 21:16:50 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118099471
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:01 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Indiase bruiloften zijn geweldig idd. Vooral als je er alle dagen bij bent. Ik was ooit bij een bruiloft in Dehli en mocht meelopen in de dansende menigte met de bruidegom op een wit paard en een dweilorkest enzo. O+
Zo ontzettend leuk. O+

Nu tijd voor de great british food revival op de BBC. O+
:D Dit is dan een hindu bruiloft in Nepal, van twee vrij grote 'huizen', waardoor ze ook een hotel afhuren voor een paar dagen :D

Incluus veel dansen en orkesten en ceremonies begreep ik idd!
pi_118099479
Plaatje in de OP doet het niet V1z!
En bedankt voor de schop. Vandaag hoef ik niet van mezelf, want ik had een longfunctietest waarbij ze een hoop meuk naar binnen spuiten en daar word je nu niet bepaald fitter en levenslustiger van. >:O

En echt je stinkende best doen om naar die bruiloft te gaan Maria. Dat is gewoon zo'n ontzettend leuke en toffe ervaring. O+ :D
Ik word nog steeds blij als ik terugdenk aan die bruiloft waar ik een avondje bij was en dan kende ik het bruidspaar niet eens. :D
Doe wat je niet durft.
pi_118099603
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:15 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

V1z hoopte dat de katten aka hepies, zn muismat met rust gingen laten, maar op de foto die hij postte zag je er al een kat op zitten ;)
pi_118099632
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:15 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Zie
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 20:41 schreef V1z0R het volgende:
Trouwens een nieuwe muismat gekocht, vorige is in mei overleden en sinds die tijd gebruik ik tijdschriften en andere meuk die in m'n brievenbus beland is (moet een nee nee sticker kopen eigenlijk). Maar de nieuwe is dus groter dan een A4 :D Serieus, zo'n 40% breder en langer :o
/Awesomeness!

Nu nog even zorgen dat Hepie en Hepie 'm met rust laten :+
En (uit laatste post in vorig topic)

^ Hepie in actie...
pi_118099781
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:16 schreef Probability het volgende:
Mijn BFF van de basisschool is getrouwd en heeft een baby :o Dus.
not quite forever dus.
pi_118100130
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:21 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

not quite forever dus.
_O-

:* trouwens voor je sollicitatie, bagger is dat.
pi_118100443
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:21 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

not quite forever dus.
Ja of hoe noem je dat :P Vriendinnetje van toen
Worry is a misuse of imagination
  woensdag 17 oktober 2012 @ 21:34:42 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118100644
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:19 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Zie

[..]

En (uit laatste post in vorig topic)
[ afbeelding ]
^ Hepie in actie...
Ohhh ik dacht dat dat ging over mij en de mister :')

Wat een gigamuismat! :o
pi_118100695
Hartttsvriendin O+

Ik spreek niemand meer van toen. Ben zo slecht in contact onderhouden :{
  woensdag 17 oktober 2012 @ 21:36:02 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118100731
Hij heeft gewoon een hele kleine muis :P.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 21:39:53 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118100973
Kat en muisspel!

*badum-TISH*
pi_118101273
_O-
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:34 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ohhh ik dacht dat dat ging over mij en de mister :')

Wat een gigamuismat! :o
:D

:Y 45cm x 35cm :') wel blij dat ik weer precisie in het muizen heb...
* potje UT gaat doen om te testen *

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door V1z0R op 17-10-2012 22:30:41 ]
pi_118103812
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:25 schreef loveli het volgende:

[..]

Geen roomboter B-)
Juist wel :'(. Ik denk dat ik teveel bloem/te weinig boter had. En daarna te lang gebakken. Ze waren wel te eten, vikje vond ze wel lekker genoeg geloof ik. maar falen in bakken doe ik gemiddeld 1 keer per jaar. jammer dat het vanavond was. de vorige was de "exploding cupcake disaster" van 2011...

quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 20:34 schreef Phaidra het volgende:

[..]

E.lsbeth L.
Ik denk dat ik weet wie je bedoelt. Ik was niet bevriend met haar, denk dat ze me niet kent.
Kwak
pi_118103843
Het was gezellig theeën met Vikje! :D
Kwak
pi_118104342
"Exploding" is wanneer je natijd minimaal een half uur vloekend de tegels/oven/gasstel loopt te boenen.... }:|

^O^ leuk dat theeën leuk was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')