quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:04 schreef benzin het volgende:
[..]
Het punt is dat ik jou zou kunnen begrijpen, maar meisjes niet.
Het is echt zo. Het is niet persoonlijk bedoeld, maar de meeste vrouwen zijn gewoon lastig te begrijpen. Waarom kan niemand dat gewoon erkennen???quote:
Elke regel heeft uitzonderingen. Je zegt zelf dat je eigenlijk kwa veel dingen net een man bent, in dat geval ben je waarschijnlijk wel makkelijker te begrijpen. Maar jij bent een uitzonderingquote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:20 schreef Pvoesss het volgende:
Maar dat is niet alle vrouwen..
Als ik mijn hobby's mijn bezigheden en hoe ik in het leven sta en hoe ik met mensen om ga dan ben ik een typische kerel. Een erg nerdige kerel.En omdat ik een vrouwenplasser heb is het ineens anders.
Nerdig, en dan als onderschrift ook nog "Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!"...vergeef me als ik even een heel raar gedachtensprongetje maak, maar heb je toevallig dan ook ooit een spreekbeurt gehouden over dinosaurussen? Of wellicht zelfs over Galilei?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:20 schreef Pvoesss het volgende:
Maar dat is niet alle vrouwen..
Als ik mijn hobby's mijn bezigheden en hoe ik in het leven sta en hoe ik met mensen om ga dan ben ik een typische kerel. Een erg nerdige kerel.En omdat ik een vrouwenplasser heb is het ineens anders.
omdat het niet zo is.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:17 schreef benzin het volgende:
[..]
Het is echt zo. Het is niet persoonlijk bedoeld, maar de meeste vrouwen zijn gewoon lastig te begrijpen. Waarom kan niemand dat gewoon erkennen???
Het ging over gedragquote:Op donderdag 18 oktober 2012 06:08 schreef Cassandra87 het volgende:
Jullie vallen allebei op vrouwen, hebben beiden een penis en komen allebei uit een moeder, zó moeilijk is dat toch niet te bedenken ook gek..
Wat bedoel je met echt kennen? Ik had geen vrouwelijke vriendinnen en geen vrouwelijke collega's. Sinds een tijdje is er wel een meisje waarvan ik het idee heb dat ik haar ken.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 08:51 schreef Cue_ het volgende:
Ik vraag mij eigenlijk af hoeveel vrouwen Benzin eigenlijk echt kent. En dan niet van zien lopen op straat of enkel oppervlakkig collegiaal contact.
Veel meer dan 3.quote:Mijn gevoel is dat je 3 vrouwen hebt ontmoet die je niet kon begrijpen, vervolgens daaruit opmaakt "vrouwen zijn ingewikkeld en ik snap ze niet" en dat dus de totale conclusie is over alle vrouwen.
Terwijl er genoeg mannen zijn die vrouwen wel snappen/begrijpen/logisch vinden (tot op zekere hoogte natuurlijk, jullie blijven toch het andere geslacht.. maar dat geldt andersom precies zo)
Mijn stelling is juist ook dat vrouwen zo ingewikkeld zijn doordat er te weinig wetmatigheden lijken te zijn. Ze zijn niet in regels te vangen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:01 schreef Mystikvm het volgende:
We hebben te maken met een niet exacte wetenschap. Wij kunnen dus geen wetmatigheden leveren aangaande de omgang met andere mensen, in dit geval specifiek vrouwen. Dus het bewijs moet van jou komen. Wij beweren hier te maken te hebben met iets wat niet in regels te vangen is, jij beweert van wel. Dan is het dus jouw taak om met die regels te komen. Wij hoeven je hypothese alleen maar te ontkrachten. Als we dat niet kunnen, dan heb jij dus gelijk. Ik geef het je te doen.
Regelmatig spreken? Hoe vaak en bedoel je dan IRL of anders? IRL gemiddeld een keer per paar weken een meisje, op andere manieren elke dag.quote:En ja, ik vraag me inderdaad af op hoeveel vrouwen benzin zijn mening baseert. Hoeveel spreek je er op regelmatige basis? Mag je een vrouw tot je kennissenkring rekenen?
Misschien hebben zij mazzel gehad. En als het op gevoel werkt zoals jullie zeggen betekent dat niet dat iemand die meer expertise heeft een betere mening kan geven, omdat ze zelf niet snappen wat ze doen.quote:Het zou je dan ook sieren als je de mening van mensen die aantoonbaar meer expertise hebben dan jij op dit vlak zou accepteren in plaats van het terzijde te schuiven.
dat je weet hoe ze in elkaar steekt, dat je dus niet enkel oppervlakkigheden bespreekt van allerdag, maar ook diepere gesprekken hebt. En vaker met haar optrekt zodat je weet hoe ze zich gedraagt in verschillende situaties.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:30 schreef benzin het volgende:
Wat bedoel je met echt kennen? Ik had geen vrouwelijke vriendinnen en geen vrouwelijke collega's. Sinds een tijdje is er wel een meisje waarvan ik het idee heb dat ik haar ken.
Maar niet zoals bovenstaand meisje .. haal ik uit je verhaal op.quote:Veel meer dan 3.
dat geldt voor mannen net zo goed. Dus waarin zit dan het verschil? Dat er nog minder wetmatigheden zijn? In oorsprong zijn mannen en vrouwen gelijk en vervolgens zijn er vaak wat basiszaken die voor een gemiddelde vrouw geldt en andere zaken/regels die voord e basisman geldt. en vanuit daar gaat voor iedereen iets anders opquote:Mijn stelling is juist ook dat vrouwen zo ingewikkeld zijn doordat er te weinig wetmatigheden lijken te zijn. Ze zijn niet in regels te vangen.
natuurlijk IRL! via internet telt echt niet mee in deze discussie.quote:Regelmatig spreken? Hoe vaak en bedoel je dan IRL of anders? IRL gemiddeld een keer per paar weken een meisje, op andere manieren elke dag.
Ik denk dat er één meisje is dat ik wel daartoe zou kunnen rekenen ja.
Zij is soms ook heel ingewikkeld en onvoorspelbaar. Soms is ze boos op me zonder goede reden en dan blijkt achteraf dat ik al weken iets heb gemist wat ze gewoon eigenlijk niet heeft gezegd. Te vaakquote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:35 schreef Cue_ het volgende:
Is zij ook onvoorspelbaar en ingewikkeld? en zoals je moeder /tante/zussen? zijn die ook super ingewikkeld?
Veel minder ja.quote:Maar niet zoals bovenstaand meisje .. haal ik uit je verhaal op.
dat geldt voor mannen net zo goed. Dus waarin zit dan het verschil? Dat er nog minder wetmatigheden zijn?
Nja, meisjes hebben de neiging om veel teveel subtiel te hinten in de hoop dat anderen het op magische wijze snappen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:56 schreef Cue_ het volgende:
Misschien zijn er zaken die jij gewoon niet ziet / opvalt en ze daardoor zo ingewikkeld zijn voor jou?
Terwijl dit meisje voor andere mannen gewoon 'normaal' is en niet ingewikkeld of heel onvoorspelbaar.
Niet alleen de meisjes die op de middelbare school vreselijk gemeen tegen me waren, maar ook alle meisjes die nu gemeen of uit de hoogte doen. Bijna al mijn ervaringen met meisjes zijn ervaringen waarin het meisje nodeloos gemeen tegen me is.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:08 schreef ook_gek het volgende:
Wacht even je mening van vrouwen zijn niet te begrijpen zijn gebaseerd op je zus, moeder en een meisje die je "goed" kent en de meisjes die jou vroeger gepest hebben?
Dan is jou beeld en dus mening dat vrouwen niet te begrijpen zijn volledig krom en totaal niet op de gemiddelde waarheid gebaseerd?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:44 schreef benzin het volgende:
[..]
Nja, meisjes hebben de neiging om veel teveel subtiel te hinten in de hoop dat anderen het op magische wijze snappen.
[..]
Niet alleen de meisjes die op de middelbare school vreselijk gemeen tegen me waren, maar ook alle meisjes die nu gemeen of uit de hoogte doen. Bijna al mijn ervaringen met meisjes zijn ervaringen waarin het meisje nodeloos gemeen tegen me is.
Nodeloos gemeen is natuurlijk een subjectief begrip. Heb je voorbeelden?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:44 schreef benzin het volgende:
Niet alleen de meisjes die op de middelbare school vreselijk gemeen tegen me waren, maar ook alle meisjes die nu gemeen of uit de hoogte doen. Bijna al mijn ervaringen met meisjes zijn ervaringen waarin het meisje nodeloos gemeen tegen me is.
Nja, als ik het aantal meisjes tel waarmee contact is geweest dan heb ik voldoende voor een representatieve steekproef. Meer dan 90% was gemee en/of onbegrijpelijk, dus het gemiddelde is gemeen en.of onbegrijpelijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:49 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dan is jou beeld en dus mening dat vrouwen niet te begrijpen zijn volledig krom en totaal niet op de gemiddelde waarheid gebaseerd?
Wat dus inhoud dat jou stelling "vrouwen zijn niet te begrijpen" op louter jou persoonlijke ervaring is gebaseerd.
Een stelling zoals deze moet je baseren op een gemiddelde.
Je slaat dus weer eens de plank volledig mis.
Ik kan ook zo voorbeelden geven waar juist vrouwen zijn die het voor je opnemen. Bijvoorbeeld op de middelbare als ze een stukje volwassener zijn dan de jongens.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:52 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nodeloos gemeen is natuurlijk een subjectief begrip. Heb je voorbeelden?
Op de middelbare volwassener dan jongens? Juist daar hebben ze me helemaal stuk gemaakt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:55 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik kan ook zo voorbeelden geven waar juist vrouwen zijn die het voor je opnemen. Bijvoorbeeld op de middelbare als ze een stukje volwassener zijn dan de jongens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |