Oma weerquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:50 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik heb dat geprobeerd met brood smeren, dan neem je maar niks mee. Tot bleek dat hij stiekem geld van oma had gekregen en elke dag chocola uit de automaat trok
Saboterende trutquote:
Opvoeden van een 'normaal' kind is al een uitdaging. Ik benijd je niet.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:54 schreef missbehavin het volgende:
Miss, achteraf hadik er ws niet zo'n punt van moeten maken nee... Kwam denk ik omdat hij al een paar dagen zat te mutsen dat hij zich niet zo lekker voelt enzo.. I'm still learning too..
Mijn moeder doet zo veel voorons, echt geweldig. De andere oma heb ik het niet zo op..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:55 schreef L-E het volgende:
Mijn schoonmoeder zegt altijd hoe geweldig ze me vindt als moeder. Dus eigenlijk vind ik oma's wel oke hoor
Als mijn moeder nog zou leven, zou zij zeker dingen doen die ik niet helemaal oke vind. Maar dat hoort ook wel een beetje bij oma zijn he, die zijn echt voor de leuk, niet voor de grenzenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:57 schreef Tally het volgende:
Dat vind mijn schoonmoeder ook ja
Mijn moeder daarin tegen wil nog wel eens zeiken dat ik dr onnodig overstuur maak als ik dr op dr donder geef
Ja ma ze moet leren dat ze bepaalde dingen niet mag.
En wellicht had/heeft je kind het gewoon echt niet koud. Ook prima toch?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:48 schreef L-E het volgende:
[..]
Die methode passen wij toe inderdaad. Zo'n kind gaat dan maar 1 keer zonder jas naar buiten, en je hoeft nooit meer die discussie te voeren. Werkt prettig.
Dat laatste gebeurt hier ook idd, ik vind het tofquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:57 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Mijn moeder doet zo veel voorons, echt geweldig. De andere oma heb ik het niet zo op..
Ook zo schattig, zoonlief noemt lief's ouders ook opa en oma
Ik mezelf ook nietquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Opvoeden van een 'normaal' kind is al een uitdaging. Ik benijd je niet.
Ja! De nieuwe opa vond het echt hartverwarmend, die begon helemaal te glimmen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat laatste gebeurt hier ook idd, ik vind het tof
Bij -8 kan ik me dat maar moeilijk voorstellenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:58 schreef MissMSX het volgende:
[..]
En wellicht had/heeft je kind het gewoon echt niet koud. Ook prima toch?
Dat klopt. En dat hoort ook. Maar toch heeft ze mijn opvoeding te respecteren.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Als mijn moeder nog zou leven, zou zij zeker dingen doen die ik niet helemaal oke vind. Maar dat hoort ook wel een beetje bij oma zijn he, die zijn echt voor de leuk, niet voor de grenzen
Absoluut!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:00 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat klopt. En dat hoort ook. Maar toch heeft ze mijn opvoeding te respecteren.
Als ik wil dat mijn dochter zit tijdens het eten en niet met haar wil rondlopen dan heeft ze dat te respecteren.
Dan hoef je het woord stoornis ook niet te gebruiken. Want je verlaart zijn gedrag uit zijn stoornis, maar dat gegeven is kennelijk niet relevant voor hoe je hem behandelt.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:51 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Hij heeft een stoornis, is niet acherlijk. Hij kan en moet dus ook leren dat hij sommige dingen niet kan doen.
Maar dat is bij mijn moeder wel eens moeilijkquote:
Dan heb je dus een heel ander probleem en is een heel andere oplossing nodigquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:50 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik heb dat geprobeerd met brood smeren, dan neem je maar niks mee. Tot bleek dat hij stiekem geld van oma had gekregen en elke dag chocola uit de automaat trok
Omdat ik weet waar iets vandaan komt, wil niet zeggen dat het een vrijbrief is voor dat gedrag. Hij is slim, slim genoeg om zich bewust te kunnen worden van hoe hij reageert en hoe dat anders moet. Daar praten we natuurlijk ook over,maar het heeft idd wel gevolgen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:02 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dan hoef je het woord stoornis ook niet te gebruiken. Want je verlaart zijn gedrag uit zijn stoornis, maar dat gegeven is kennelijk niet relevant voor hoe je hem behandelt.
Snap je de tegenstrijdigheid die ik zie? Of anders gezegd: Waarom vind je het nodig om de stoornis te noemen als je tegelijkertijd vind dat hij zich daar in feite overheen moet zetten van je?
Make love, not war!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:54 schreef missbehavin het volgende:
Miss, achteraf hadik er ws niet zo'n punt van moeten maken nee... Kwam denk ik omdat hij al een paar dagen zat te mutsen dat hij zich niet zo lekker voelt enzo.. I'm still learning too..
Oh geen probleem joh, ik snap jouw punt echt ook wel hoorquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:04 schreef MissMSX het volgende:
Owh en miss, ik bedoel absoluut niet te zeggen dat je het makkelijk hebt hoor. Ik zie slechts wat dingen die mij opvallen
Omdat hij bij zijn vader het hele weekend tot 0.00 uur op was ofzoquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:06 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Make love, not war!
'Mutsen' is wel een groot waardeoordeel he? Voor jou is het 'mutsen', voor hem waarschijnlijk een 'big deal'. Waarom voelde hij zich niet lekker?
Hou die gedachte vastquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:59 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik mezelf ook nietAch en het is ook ongetwijfeld moeilijk om zoonlief te zijn denk ik dan maar..
Oh dat doe ik zeker. Lijkt me heel lastig als jij de wereld niet snapt en die wereld jou niet...quote:
Ik ben het helemaal met je eens hoorquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:00 schreef L-E het volgende:
[..]
Bij -8 kan ik me dat maar moeilijk voorstellenMaar hier is het van belang de keus bij hem te laten, hoe gek veel ouders dat ook vinden.
Het kan voor je dochter ook een mooi leermoment zijn, namelijk dat het in het ene huishouden er anders aan toegaat dan in het andere.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:00 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat klopt. En dat hoort ook. Maar toch heeft ze mijn opvoeding te respecteren.
Als ik wil dat mijn dochter zit tijdens het eten en niet met haar wil rondlopen dan heeft ze dat te respecteren.
Mijn zoonquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:08 schreef AldoTheApache het volgende:
wie gaat zonder jas naar school
Welke stoornis heeft hij dan precies?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:11 schreef missbehavin het volgende:
En verder is het een ontzettend lekker ding, een leuk, grappig en apart kind.Probeer hem ook mee te geven dat hij ms niet altijd denkt of doet zoals de meerderheid, maar dat dat hem ook juist weer leuk maakt. Zoals hij altijd zegt 'we're weird he mam
'
En drie keer raden wie er dan weer voor hem moet zorgenquote:
Ik ben het helemaal met je eens dat het geen vrijbrief mag zijn, maar waarom dan wel steeds hameren op de 'oorzaak' van het gedrag? Noem het gewoon niet. Er zijn regels waar hij zich aan moet houden, net als elk ander kind. Dat staat volledig los van het hebben van een stoornis of niet.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:06 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Omdat ik weet waar iets vandaan komt, wil niet zeggen dat het een vrijbrief is voor dat gedrag. Hij is slim, slim genoeg om zich bewust te kunnen worden van hoe hij reageert en hoe dat anders moet. Daar praten we natuurlijk ook over,maar het heeft idd wel gevolgen.
Ik heb dit soort dingen natuurlijk uitvoerig besproken met de psycholoog enzo, en die zegt ook dat je hem niet overal mee kunt laten weg komen. Maar ik snap wel dat het soms wat tegenstrijdig overkomt.
Papa?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:13 schreef missbehavin het volgende:
[..]
En drie keer raden wie er dan weer voor hem moet zorgen
Dat leert ze maar als ze wat groter is en speelt bij vriendinnetjes of vriendjes.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:10 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het kan voor je dochter ook een mooi leermoment zijn, namelijk dat het in het ene huishouden er anders aan toegaat dan in het andere.
Pdd-nos.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Welke stoornis heeft hij dan precies?
Dat is meer om de hevigheid te verklaren. Dat het niet gewoon een rotkind is, snap je. En voor hem is het ook belangrijk om zich bewust te zijn van wat er speelt. Zo hebben ze op school ook lessen er over, zodat ze het zelf ook beter leren begrijpenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:13 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat het geen vrijbrief mag zijn, maar waarom dan wel steeds hameren op de 'oorzaak' van het gedrag? Noem het gewoon niet. Er zijn regels waar hij zich aan moet houden, net als elk ander kind. Dat staat volledig los van het hebben van een stoornis of niet.
Dat wordt lastig, aangezien hij bij mama woontquote:
jullie zijn gescheiden?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:17 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Dat wordt lastig, aangezien hij bij mama woont
Uhuhquote:
Ben ik met je eens.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:13 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat leert ze maar als ze wat groter is en speelt bij vriendinnetjes of vriendjes.
Mijn ouders (en schoonouders) hebben te respecteren hoe wij haar opvoeden en helpen daar hopelijk aan mee. En dat het echt niet 100% gaat zoals bij ons thuis snap ik. Maar wel zo veel mogelijk.
Ja maar het zou hier wel iets minder ingewikkeld mogenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:14 schreef L-E het volgende:
Ik vind opvoeding wel echt mega-interessant.
Pakweg een jaar geleden snapte ik er ook geen fuck meer van, je kent de verhalen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:19 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja maar het zou hier wel iets minder ingewikkeld mogen
12 glorieuze jarenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:18 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
hoe oud is je zoontje eigenlijk?
Jaquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:19 schreef L-E het volgende:
[..]
Pakweg een jaar geleden snapte ik er ook geen fuck meer van, je kent de verhalen.
Jawel. Het is pittig, dat wel.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:20 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
ah, dat is wel de leuke leeftijd toch?
Dan zou ik hem vanavond confronteren met de gevolgen van zijn gedrag (het niet lekker voelen en de explosie vanmorgen). Geen verwijten, gewoon het gesprek aangaan aan zeggen wat het met jou doet en vragen wat het met hem doet. Ook het tijdstip van naar bed gaan en het dragen van de gevolgen daarvan is zijn verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:07 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Omdat hij bij zijn vader het hele weekend tot 0.00 uur op was ofzoBeetje oververmoeid.
Au?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:22 schreef Tally het volgende:
Gelukkig laat mijn dochtertje nu nog merken dat ze het niet eens is door te roepen: NEE NEE NEEEEEE AU AU AU NEEEEEE NEEE.
Mee eens. Op die leeftijd zeker.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:21 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dan zou ik hem vanavond confronteren met de gevolgen van zijn gedrag (het niet lekker voelen en de explosie vanmorgen). Geen verwijten, gewoon het gesprek aangaan aan zeggen wat het met jou doet en vragen wat het met hem doet. Ook het tijdstip van naar bed gaan en het dragen van de gevolgen daarvan is zijn verantwoordelijkheid.
Ja au. Dat heeft ze net geleerd.quote:
Ik vind dit stukken interessanter dan plasseks of dategames eigenlijk.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:22 schreef missbehavin het volgende:
Maar goed, laten we het maar weer over neuken, dates en andere ellende hebben, voor iedereen boos op me wordt
Dat is wat veel gevraagd van hem denk ik.... Het is echt lastig balanceren...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:21 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dan zou ik hem vanavond confronteren met de gevolgen van zijn gedrag (het niet lekker voelen en de explosie vanmorgen). Geen verwijten, gewoon het gesprek aangaan aan zeggen wat het met jou doet en vragen wat het met hem doet. Ook het tijdstip van naar bed gaan en het dragen van de gevolgen daarvan is zijn verantwoordelijkheid.
Waarom zou een ander boos worden op de manier waarop jij je zoon op voed?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:22 schreef missbehavin het volgende:
Maar goed, laten we het maar weer over neuken, dates en andere ellende hebben, voor iedereen boos op me wordt
Nee ik bedoel dat het weer over kinderen gaatquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:23 schreef Tally het volgende:
[..]
Waarom zou een ander boos worden op de manier waarop jij je zoon op voed?
Een paar regeltjes laten niet zien hoe dat thuis gaat hoor. Zou erg oppervlakkig zijn om daar boos op te worden
En toch heb ik het hier regelmatig zien gebeuren.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:23 schreef Tally het volgende:
[..]
Waarom zou een ander boos worden op de manier waarop jij je zoon op voed?
Een paar regeltjes laten niet zien hoe dat thuis gaat hoor. Zou erg oppervlakkig zijn om daar boos op te worden
Nee. Ze heeft gemerkt dat als ze valt dat ze au kan zeggen omdat het pijn doen.quote:
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:25 schreef Tally het volgende:
[..]
Nee. Ze heeft gemerkt dat als ze valt dat ze au kan zeggen omdat het pijn doen.
Dus nu roept ze de hele dag overal AU bij. En soms is ze aan het spelen. Roept ze au. Komt ze met dr vinger wijzend naar Mama voor een kusje op haar vinger. Beetje aandacht vragen. Daarna gaat ze weer lief spelen
Ach. Alsof ik me daar iets van aan trekquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:24 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat het weer over kinderen gaat
In OUD vooralquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:24 schreef L-E het volgende:
[..]
En toch heb ik het hier regelmatig zien gebeuren.
Nee hoor. Mevrouw valt een dikke bult op dr kop. Gaat weer zitten en verder spelen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:25 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]![]()
geen watje van der maken he?
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:27 schreef Tally het volgende:
[..]
Nee hoor. Mevrouw valt een dikke bult op dr kop. Gaat weer zitten en verder spelen.
Het is dat ik het zag gebeuren en die bult zagAnders hadden we niet eens gemerkt dat ze was gevallen. Ze huilt niet snel. Maar als ze huilt is er echt iets aan de hand
dit dusquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:28 schreef Tally het volgende:
In de SC in SEX is er wel eens gezeik dat de ene het onderwerp niet bevaltDaar volgt dan een hele discussie over. En loopt vaak over in ruzie
Dat vind ik zo sneu. Als je het niets aan vind, begin je over iets anders of je zoekt een andere SC.
Maar ik ben ook heel liefquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:29 schreef missbehavin het volgende:
Tal wat heb jij een lieve ondertitel
Stiekem best wel hequote:
Ik ben onwijs lief! En geheel niet stiekemquote:
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:31 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik ben onwijs lief! En geheel niet stiekem
Alleen kan ik soms best bot zijnWat ik dan niet rot bedoel. Althans niet vaak
Wat een kut onderwerp! Daar wil ik het niet over hebben! Mensen mogen daar best ruzie over maken.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:28 schreef Tally het volgende:
In de SC in SEX is er wel eens gezeik dat de ene het onderwerp niet bevaltDaar volgt dan een hele discussie over. En loopt vaak over in ruzie
Dat vind ik zo sneu. Als je het niets aan vind, begin je over iets anders of je zoekt een andere SC.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:32 schreef Godtje het volgende:
[..]
Wat een kut onderwerp! Daar wil ik het niet over hebben! Mensen mogen daar best ruzie over maken.
Als die ruzie je niet bevalt lees je het niet.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik deel je mening nietquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:13 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat leert ze maar als ze wat groter is en speelt bij vriendinnetjes of vriendjes.
Mijn ouders (en schoonouders) hebben te respecteren hoe wij haar opvoeden en helpen daar hopelijk aan mee. En dat het echt niet 100% gaat zoals bij ons thuis snap ik. Maar wel zo veel mogelijk.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:34 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar ik deel je mening niet
Delen is net als ruilen. Daar komt huilen van.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:34 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat mag hoorquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:34 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Maar als die verklaring geen rol speelt bij het in de praktijk omgaan met zijn gedrag, dan kun je het toch achterwege laten? Loop je door het te benoemen niet ook juist het risico dat hij zich er wel achter gaat verschuilen?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:16 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Dat is meer om de hevigheid te verklaren. Dat het niet gewoon een rotkind is, snap je. En voor hem is het ook belangrijk om zich bewust te zijn van wat er speelt. Zo hebben ze op school ook lessen er over, zodat ze het zelf ook beter leren begrijpen
Ik snap je! Helpt dat? Je legt het goed uit hoor.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:38 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Maar als die verklaring geen rol speelt bij het in de praktijk omgaan met zijn gedrag, dan kun je het toch achterwege laten? Loop je door het te benoemen niet ook juist het risico dat hij zich er wel achter gaat verschuilen?
Hmmm, ik probeer iets duidelijk te maken, maar het lukt me niet![]()
![]()
Soms kan je teveel zeggenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:38 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Maar als die verklaring geen rol speelt bij het in de praktijk omgaan met zijn gedrag, dan kun je het toch achterwege laten? Loop je door het te benoemen niet ook juist het risico dat hij zich er wel achter gaat verschuilen?
![]()
Dat is dus wat ik bedoel met dat het lastig balanceren is. Ik wil niet dat hij zich er achter gaat verschuilen, maar door het te negeren leert hij ook niet omgaan met bepaalde beperkingen. It's trickyquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:38 schreef MissMSX het volgende:
[..]
![]()
Het lukt je welquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:38 schreef MissMSX het volgende:
[..]
![]()
Uhuh.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het lukt je wel. Maar lijkt mij dat ze niet tegen der zoon zegt van "he jij hebt een stoornis, dus snap dat je het doet, maar dit en dat".. Natuurlijk wel af en toe in een gesprek, maar niet als hij iets verkeerds doet wat uberhaupt niet mag..
En dat ze het op fok enzo gewoon erbij vermeld om het verhaal duidelijker te maken.
toch miss?
Er is toch nog een groot gebied tussen erachter verschuilen en het negeren?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:39 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik bedoel met dat het lastig balanceren is. Ik wil niet dat hij zich er achter gaat verschuilen, maar door het te negeren leert hij ook niet omgaan met bepaalde beperkingen. It's tricky
Dat hou ik als laatste optie achter de handquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:42 schreef Godtje het volgende:
De meeste ouders laten die autisten toch opgesloten op hun kamer met een pc waarmee ze op FOK! kunnen?
Ze geven de opvoeding uit handen aan onze mooie online gemeenschap
Denk je dat alleen of is dat ook zo? Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:23 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Dat is wat veel gevraagd van hem denk ik.... Het is echt lastig balanceren...
Ach joh, meer dan de helft van de mensen hier is ondertussen minstens zwangerquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:24 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat het weer over kinderen gaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |