Oma weerquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:50 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik heb dat geprobeerd met brood smeren, dan neem je maar niks mee. Tot bleek dat hij stiekem geld van oma had gekregen en elke dag chocola uit de automaat trok
Saboterende trutquote:
Opvoeden van een 'normaal' kind is al een uitdaging. Ik benijd je niet.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:54 schreef missbehavin het volgende:
Miss, achteraf hadik er ws niet zo'n punt van moeten maken nee... Kwam denk ik omdat hij al een paar dagen zat te mutsen dat hij zich niet zo lekker voelt enzo.. I'm still learning too..
Mijn moeder doet zo veel voorons, echt geweldig. De andere oma heb ik het niet zo op..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:55 schreef L-E het volgende:
Mijn schoonmoeder zegt altijd hoe geweldig ze me vindt als moeder. Dus eigenlijk vind ik oma's wel oke hoor
Als mijn moeder nog zou leven, zou zij zeker dingen doen die ik niet helemaal oke vind. Maar dat hoort ook wel een beetje bij oma zijn he, die zijn echt voor de leuk, niet voor de grenzenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:57 schreef Tally het volgende:
Dat vind mijn schoonmoeder ook ja
Mijn moeder daarin tegen wil nog wel eens zeiken dat ik dr onnodig overstuur maak als ik dr op dr donder geef
Ja ma ze moet leren dat ze bepaalde dingen niet mag.
En wellicht had/heeft je kind het gewoon echt niet koud. Ook prima toch?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:48 schreef L-E het volgende:
[..]
Die methode passen wij toe inderdaad. Zo'n kind gaat dan maar 1 keer zonder jas naar buiten, en je hoeft nooit meer die discussie te voeren. Werkt prettig.
Dat laatste gebeurt hier ook idd, ik vind het tofquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:57 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Mijn moeder doet zo veel voorons, echt geweldig. De andere oma heb ik het niet zo op..
Ook zo schattig, zoonlief noemt lief's ouders ook opa en oma
Ik mezelf ook nietquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Opvoeden van een 'normaal' kind is al een uitdaging. Ik benijd je niet.
Ja! De nieuwe opa vond het echt hartverwarmend, die begon helemaal te glimmen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat laatste gebeurt hier ook idd, ik vind het tof
Bij -8 kan ik me dat maar moeilijk voorstellenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:58 schreef MissMSX het volgende:
[..]
En wellicht had/heeft je kind het gewoon echt niet koud. Ook prima toch?
Dat klopt. En dat hoort ook. Maar toch heeft ze mijn opvoeding te respecteren.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Als mijn moeder nog zou leven, zou zij zeker dingen doen die ik niet helemaal oke vind. Maar dat hoort ook wel een beetje bij oma zijn he, die zijn echt voor de leuk, niet voor de grenzen
Absoluut!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:00 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat klopt. En dat hoort ook. Maar toch heeft ze mijn opvoeding te respecteren.
Als ik wil dat mijn dochter zit tijdens het eten en niet met haar wil rondlopen dan heeft ze dat te respecteren.
Dan hoef je het woord stoornis ook niet te gebruiken. Want je verlaart zijn gedrag uit zijn stoornis, maar dat gegeven is kennelijk niet relevant voor hoe je hem behandelt.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:51 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Hij heeft een stoornis, is niet acherlijk. Hij kan en moet dus ook leren dat hij sommige dingen niet kan doen.
Maar dat is bij mijn moeder wel eens moeilijkquote:
Dan heb je dus een heel ander probleem en is een heel andere oplossing nodigquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:50 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik heb dat geprobeerd met brood smeren, dan neem je maar niks mee. Tot bleek dat hij stiekem geld van oma had gekregen en elke dag chocola uit de automaat trok
Omdat ik weet waar iets vandaan komt, wil niet zeggen dat het een vrijbrief is voor dat gedrag. Hij is slim, slim genoeg om zich bewust te kunnen worden van hoe hij reageert en hoe dat anders moet. Daar praten we natuurlijk ook over,maar het heeft idd wel gevolgen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:02 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dan hoef je het woord stoornis ook niet te gebruiken. Want je verlaart zijn gedrag uit zijn stoornis, maar dat gegeven is kennelijk niet relevant voor hoe je hem behandelt.
Snap je de tegenstrijdigheid die ik zie? Of anders gezegd: Waarom vind je het nodig om de stoornis te noemen als je tegelijkertijd vind dat hij zich daar in feite overheen moet zetten van je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |