Gezien het feit dat ik zelf wel gewoon van een stukje vlees hou en toch weet dat die beesten zo opgepropt wordenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:26 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Hoezo ben je dan hypocriet? Ik vind daar niets hypocriets aan.
Nee, dat is natuurlijk niet zo, maar je moet die beesten niet onnodig lang laten lijden, dus parkeer ze dan niet langs de weg om ze er vervolgens voor een onbepaalde tijd te laten staanquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:28 schreef Apuleius het volgende:
Nee, je moet ze in een soort van vakantiepark op wielen vervoeren en dan het liefst per stuk.
Joh, dat zal best een gegronde reden hebben.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:30 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
[..]
Nee, dat is natuurlijk niet zo, maar je moet die beesten niet onnodig lang laten lijden, dus parkeer ze dan niet langs de weg om ze er vervolgens voor een onbepaalde tijd te laten staan
Ik ga er vanuit dat ze sowieso lijden als je ziet hoe ze in die trailers gepropt zittenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:31 schreef voederbietel het volgende:
En dan ga je er maar van uit dat varkens lijden langs de snelweg?
Waarom?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:32 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat ze sowieso lijden als je ziet hoe ze in die trailers gepropt zitten
Ik geloof best dat ze tegen een stootje kunnen, maar ik ben dan ook niet tegen het varkenstransport. Ik klaag eerder over het onbeheerd achterlaten van een trailer vol varkens die daar dus voor een bepaalde tijd zitten. Een normale trailer achterlaten allicht, prima, maar doe dit niet waarbij levende beesten worden getransporteerd.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:33 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom?
Varkens zijn onwijs sterke beesten en kunnen wel tegen een stootje. Als ze geen vreten in die kar hebben krijgen ze het wel benauwd denk ik.
Verder natuurlijk niet echt netjes van de vervoerder om een kar vee te laten staan, draagt ook niet bij aan het beeld van de varkenssector.
Maar waarom dan niet?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:36 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
[..]
Ik geloof best dat ze tegen een stootje kunnen, maar ik ben dan ook niet tegen het varkenstransport. Ik klaag eerder over het onbeheerd achterlaten van een trailer vol varkens die daar dus voor een bepaalde tijd zitten. Een normale trailer achterlaten allicht, prima, maar doe dit niet waarbij levende beesten worden getransporteerd.
Mensen staan ook iedere dag vrijwillig verplicht in de file gepropt, dus die varkens motten niet zeuren. Die krijgen tenminste nog een lekker sausje over zich heen in sommige gevallen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:36 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
[..]
Ik geloof best dat ze tegen een stootje kunnen, maar ik ben dan ook niet tegen het varkenstransport. Ik klaag eerder over het onbeheerd achterlaten van een trailer vol varkens die daar dus voor een bepaalde tijd zitten. Een normale trailer achterlaten allicht, prima, maar doe dit niet waarbij levende beesten worden getransporteerd.
Een gemiddelde varkensstal is misschien wel drukker. En in zo'n trailer hebben die beesten tenminste frisse lucht ipv gerecyclede 35 graden lucht.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:38 schreef kawa4 het volgende:
die trailers zitten niet helemaal volgestouwd met varkens,
alle piggies staan bij de openingen/zijkant
zodat er in het midden genoeg ruimte is.
en mischien had de trekker wel pech is ie weg gesleept, en kom de chauffeur terug met een nieuwe trekker.
weet jij veel
Misschien moet je een keer vragen om een rondleiding in een slachthuis. Vion is een bekende. Best mooi machtig voor de eerste keer. Je krijgt speciale kleding en alles wordt gedesinfecteerd. Raad het je echt aan. Het is een prachtige ervaring voor degenen die zoiets voor de eerste keer 'real life' zien.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:36 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
[..]
Dat is een mogelijkheid, maar het blijft gissen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:38 schreef kawa4 het volgende:
die trailers zitten niet helemaal volgestouwd met varkens,
alle piggies staan bij de openingen/zijkant
zodat er in het midden genoeg ruimte is.
en mischien had de trekker wel pech is ie weg gesleept, en kom de chauffeur terug met een nieuwe trekker.
weet jij veel
Die grill hobby van je, is ter compensatie van dat?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:41 schreef JosefDettelbacher het volgende:
En die wagens stinken ook een uur in de wind...
Wat is daar moeilijk aan. Die industrie is aan hele strenge wetten en regels gebonden, maar het draait puur om winst. Ze zullen het niet zo heel nauw nemen met het feit dat ze een trailer vol met levende varkens even onbeheerd achter laten. Dat een individu zich daar zorgen om maakt zal ze aan hun reet roesten. Die mensen doen dat dag in dag uit. Weten niet beter. In hun ogen zijn varkens gewoon hun 'werk'. Niet meer, niet minder.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:41 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
[..]
Dat is een mogelijkheid, maar het blijft gissen.
Mijn gehakt wordt uitsluitend gemaakt van op de kinderboerderij scharrelende hangbuikzwijntjes, die op humane wijze dood geknuffeld worden voor ze naar de slachter gaan. True story.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:42 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Die grill hobby van je, is ter compensatie van dat?
Ik ben verder niet tegen het slachten, gezien ik ook graag een stukje vlees eetquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:41 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Misschien moet je een keer vragen om een rondleiding in een slachthuis. Vion is een bekende. Best mooi machtig voor de eerste keer. Je krijgt speciale kleding en alles wordt gedesinfecteerd. Raad het je echt aan. Het is een prachtige ervaring voor degenen die zoiets voor de eerste keer 'real life' zien.
Je moet wel tegen bloed op de vloer kunnen, maar dat lijkt mij niet meer dan logisch.
Als het dan toch puur om winst draait, lijkt het je dan niet een beetje onlogisch om een kar, vol of leeg, langs de weg te laten staan?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:44 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Wat is daar moeilijk aan. Die industrie is aan hele strenge wetten en regels gebonden, maar het draait puur om winst. Ze zullen het niet zo heel nauw nemen met het feit dat ze een trailer vol met levende varkens onbeheerd achter laten. Dat een individu zich daar zorgen om maakt zal ze aan hun reet roesten. Die mensen doen dat dag in dag uit. Weten niet beter. In hun ogen zijn varkens gewoon hun 'werk'. Niet meer, niet minder.
Tja, maar het komt niet zo maar terecht op je bord. Gaat een heel groot en lang proces aan vooraf.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:45 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
[..]
Ik ben verder niet tegen het slachten, gezien ik ook graag een stukje vlees eet
lievv!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:44 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Mijn gehakt wordt uitsluitend gemaakt van op de kinderboerderij scharrelende hangbuikzwijntjes, die op humane wijze dood geknuffeld worden voor ze naar de slachter gaan. True story.
Je begrijpt mij heel goed. De gronden waarom die chauffeur even zijn biggen onbeheerd laat, daar kunnen we verder alleen maar na gissen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:46 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Als het dan toch puur om winst draait, lijkt het je dan niet een beetje onlogisch om een kar, vol of leeg, langs de weg te laten staan?
Dat.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:46 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je begrijpt mij heel goed. De gronden waarom die chauffeur even zijn biggen onbeheerd laat, daar kunnen we verder alleen maar na gissen.
Ah op die manier.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:46 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je begrijpt mij heel goed. De gronden waarom die chauffeur even zijn biggen onbeheerd laat, daar kunnen we verder alleen maar na gissen.
Dude, ga weg met je slachthuis, wat is daar nou machtig mooi aan. Niks leuks aan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:41 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Misschien moet je een keer vragen om een rondleiding in een slachthuis. Vion is een bekende. Best mooi machtig voor de eerste keer. Je krijgt speciale kleding en alles wordt gedesinfecteerd. Raad het je echt aan. Het is een prachtige ervaring voor degenen die zoiets voor de eerste keer 'real life' zien.
Je moet wel tegen bloed op de vloer kunnen, maar dat lijkt mij niet meer dan logisch.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:48 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ah op die manier.
Verder ben ik blij dat ik geen varken ben.
Om te zien. Voor die varkens is het een heel ander verhaal. Maar dat is mijn mening, niet meer.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:48 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Dude, ga weg met je slachthuis, wat is daar nou machtig mooi aan. Niks leuks aan.
Om de motorwagen te lossen?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:39 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
[..]
Die beesten zit er al lang genoeg in, waarom zou je ze dan langs de kant parkeren?
Nogal wiedes, jij zou je vrijwillig in een vrachtwagen laten proppen? Risico van het vakquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Om de motorwagen te lossen?.
En geloof maar niet dat varkens zielig zijn. Veerijders kunnen je stuk voor stuk littekens laten zien van die krengen.
Machtig interessant dan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:48 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Dude, ga weg met je slachthuis, wat is daar nou machtig mooi aan. Niks leuks aan.
Dat komt doordat varkens gewoon niet zo achterlijk zijn als koeien die gewoon bijna alles pikken.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Om de motorwagen te lossen?.
En geloof maar niet dat varkens zielig zijn. Veerijders kunnen je stuk voor stuk littekens laten zien van die krengen.
Gewoon ander vlees, er bestaat wel gewoon diervriendelijk varkensvlees, maar dan moet je wel verder kijken dan je neus lang is.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:53 schreef controlaltdelete het volgende:
Je geeft zelf al aan dat het een beetje hypocriet is om je druk te maken over die varkens en dan evengoed je karbonaadje eten. Als je echt wil dat dit dierenleed vermindert moet je juist eens af en toe geen stukje vlees eten ipv je druk te maken om een trailer met varkens langs de weg.
Nee, als je dierenleen wilt voorkomen moet je zelf een varken houden. Of vlees direct bij een veehouder kopen waarvan je weet dat 'ie z'n beesten goed behandeld.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:53 schreef controlaltdelete het volgende:
Je geeft zelf al aan dat het een beetje hypocriet is om je druk te maken over die varkens en dan evengoed je karbonaadje eten. Als je echt wil dat dit dierenleed vermindert moet je juist eens af en toe geen stukje vlees eten ipv je druk te maken om een trailer met varkens langs de weg.
Yup als je al vlees eet dan niet het vlees uit de supermarkt maar van een goeie slager. Evengoed eens een paar keer p/w geen vlees eten is goed voor het milieu, het dierwelzijn en je gezondheid.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:54 schreef Chai het volgende:
[..]
Gewoon ander vlees, er bestaat wel gewoon diervriendelijk varkensvlees, maar dan moet je wel verder kijken dan je neus lang is.
Klopt, maar dat is geen reden om ze onnodig te laten lijden.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:53 schreef controlaltdelete het volgende:
En die zijn er dus steeds meer, want naar dat soort vlees is genoeg vraag.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:55 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Nee, als je dierenleen wilt voorkomen moet je zelf een varken houden. Of vlees direct bij een veehouder kopen waarvan je weet dat 'ie z'n beesten goed behandeld.
Minder vlees kopen resulteert in hogere kostprijzen voor veehouders en dus een verdere intensivering.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is niet goed voor het milieu en dierwelzijn. Varkensmest wordt veel gebruikt in de akkerbouw. Minder mest betekend meer chemische kunstmest. Chemische kunstmest is op den duur gewoon op. Chemische kunstmest is vaak slechter voor het milieu als dierlijke mest (hangt af van de toepassing en het weer).quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:56 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Yup als je al vlees eet dan niet het vlees uit de supermarkt maar van een goeie slager. Evengoed eens een paar keer p/w geen vlees eten is goed voor het milieu, het dierwelzijn en je gezondheid.
Die dieren lijden al bij voorbaat. Zodra ze het slachthuis in lopen, beginnen ze al te krijsen. Die dieren voelen dat heel goed aan en zitten de laatste 10 a 15 minuten in doodsangst voordat ze worden geslacht. Uiteraard krijgen ze eerst een stroomschok en daarna worden ze geslacht.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:00 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is geen reden om ze onnodig te laten lijden.
Dat klopt, maar wat begrijp je niet aan 'onnodig', handel het dan zo snel mogelijk af!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:03 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Die dieren lijden al bij voorbaat. Zodra ze het slachthuis in lopen, beginnen ze al te krijsen. Die dieren voelen dat heel goed aan en zitten de laatste 10 a 15 minuten in doodsangst voordat ze worden geslacht. Uiteraard krijgen ze eerst een stroomschok en daarna worden ze geslacht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |