abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118070405
Wat ik mij vanochtend nu weer eens zag :o !

Ik reed naar mijn werk en zag, zoals wel vaker, een trailer zonder vrachtwagen langs de weg staan. Echter is het bij mij automatisme om even te kijken wat en van welk bedrijf het is. Nu zag ik tot mijn grote verbazing dat het een trailer was waar de varkens nog steeds hutje mutje in gepropt zaten :r . Ik weet niet hoe lang deze al langs de weg stond, maar vond het toch wel ernstig dat dit zo maar kan.

Nou eet ik zelf ook gewoon mijn stukjes vlees, maar ben wel van mening dat je de dieren zo min mogelijk moet laten lijden. (Ja, TS is een hypcriet.)

Klacht: met varkens gevulde trailer langs de weg geparkeerd.
okeokeoke
pi_118070422
Hoezo ben je dan hypocriet? Ik vind daar niets hypocriets aan.
pi_118070436
Nee, je moet ze in een soort van vakantiepark op wielen vervoeren en dan het liefst per stuk.
pi_118070440
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:26 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Hoezo ben je dan hypocriet? Ik vind daar niets hypocriets aan.
Gezien het feit dat ik zelf wel gewoon van een stukje vlees hou en toch weet dat die beesten zo opgepropt worden :P
okeokeoke
pi_118070451
quote:
10s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:28 schreef Apuleius het volgende:
Nee, je moet ze in een soort van vakantiepark op wielen vervoeren en dan het liefst per stuk.
Nee, dat is natuurlijk niet zo, maar je moet die beesten niet onnodig lang laten lijden, dus parkeer ze dan niet langs de weg om ze er vervolgens voor een onbepaalde tijd te laten staan :')
okeokeoke
pi_118070460
En dan ga je er maar van uit dat varkens lijden langs de snelweg?
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_118070466
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:30 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:

[..]

Nee, dat is natuurlijk niet zo, maar je moet die beesten niet onnodig lang laten lijden, dus parkeer ze dan niet langs de weg om ze er vervolgens voor een onbepaalde tijd te laten staan :')
Joh, dat zal best een gegronde reden hebben.
pi_118070472
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:31 schreef voederbietel het volgende:
En dan ga je er maar van uit dat varkens lijden langs de snelweg?
Ik ga er vanuit dat ze sowieso lijden als je ziet hoe ze in die trailers gepropt zitten :')
okeokeoke
  woensdag 17 oktober 2012 @ 08:33:26 #9
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_118070489
Dat is algemeen bekend, daarom knippen ze ook de staarten van die beesten af, omdat varkens op zich best intelligente dieren zijn en anders uit verveling aan elkaar staarten gaan knagen. Maar vlees wordt op zo'n schaal gegeten dat het niet rendabel is om die beesten bijzonder humaan te vervoeren of te herbergen, dan zouden de vleesprijzen omhoog schieten en omdat economische redenen altijd zwaar vegen gebeurt het zo. Overigens is dat allemaal wel verbonden aan regels van de EU en strenge regels van Nederland zelf. Maar goed, het ziet er nog steeds niet humaan uit.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_118070495
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:32 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat ze sowieso lijden als je ziet hoe ze in die trailers gepropt zitten :')
Waarom?
Varkens zijn onwijs sterke beesten en kunnen wel tegen een stootje. Als ze geen vreten in die kar hebben krijgen ze het wel benauwd denk ik.

Verder natuurlijk niet echt netjes van de vervoerder om een kar vee te laten staan, draagt ook niet bij aan het beeld van de varkenssector.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 08:34:34 #11
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_118070509
Pff, jij hebt niks gezien in je leven zo blijkt. Gelukkig ben ik dol om mijn eigen ervaringen te delen met mensen en zal dat nu ook weer niet achterwege laten. Bij het slachtbedrijf waar ik een aantal jaren geleden vakantiewerk heb gedaan was dat de gewoonste zaak van de dag. Varkens zaten hutje knusje in de trailer, maar ook knus als ze het slachthuis kwamen binnen lopen. Varkens die een gebroken poot hadden werden eruit gefilterd en kregen een stroomschok. Binnen 2 a 3 seconden waren ze dood en sommige werden met huid en haar gewoon in een container geflikkerd.

Geen dank hoor.
pi_118070532
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:33 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Waarom?
Varkens zijn onwijs sterke beesten en kunnen wel tegen een stootje. Als ze geen vreten in die kar hebben krijgen ze het wel benauwd denk ik.

Verder natuurlijk niet echt netjes van de vervoerder om een kar vee te laten staan, draagt ook niet bij aan het beeld van de varkenssector.
Ik geloof best dat ze tegen een stootje kunnen, maar ik ben dan ook niet tegen het varkenstransport. Ik klaag eerder over het onbeheerd achterlaten van een trailer vol varkens die daar dus voor een bepaalde tijd zitten. Een normale trailer achterlaten allicht, prima, maar doe dit niet waarbij levende beesten worden getransporteerd. :{
okeokeoke
pi_118070552
quote:
15s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:36 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:

[..]

Ik geloof best dat ze tegen een stootje kunnen, maar ik ben dan ook niet tegen het varkenstransport. Ik klaag eerder over het onbeheerd achterlaten van een trailer vol varkens die daar dus voor een bepaalde tijd zitten. Een normale trailer achterlaten allicht, prima, maar doe dit niet waarbij levende beesten worden getransporteerd. :{
Maar waarom dan niet?
  woensdag 17 oktober 2012 @ 08:38:23 #14
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_118070553
die trailers zitten niet helemaal volgestouwd met varkens,
alle piggies staan bij de openingen/zijkant
zodat er in het midden genoeg ruimte is.

en mischien had de trekker wel pech is ie weg gesleept, en kom de chauffeur terug met een nieuwe trekker.

weet jij veel
mee bekant vangde gin haas.
pi_118070577
quote:
15s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:36 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:

[..]

Mensen staan ook iedere dag vrijwillig verplicht in de file gepropt, dus die varkens motten niet zeuren. Die krijgen tenminste nog een lekker sausje over zich heen in sommige gevallen.
pi_118070578
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:38 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Maar waarom dan niet?
Die beesten zit er al lang genoeg in, waarom zou je ze dan langs de kant parkeren?
okeokeoke
pi_118070590
quote:
18s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:38 schreef kawa4 het volgende:

en mischien had de trekker wel pech is ie weg gesleept, en kom de chauffeur terug met een nieuwe trekker.

weet jij veel
Een gemiddelde varkensstal is misschien wel drukker. En in zo'n trailer hebben die beesten tenminste frisse lucht ipv gerecyclede 35 graden lucht.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 08:41:11 #18
381504 JosefDettelbacher
Approved by VD en Geelman! XD
pi_118070607
En die wagens stinken ook een uur in de wind... :N
100% gluten en koemelk eiwitvrij!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 08:41:23 #19
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_118070609
quote:

[..]

Misschien moet je een keer vragen om een rondleiding in een slachthuis. Vion is een bekende. Best mooi machtig voor de eerste keer. Je krijgt speciale kleding en alles wordt gedesinfecteerd. Raad het je echt aan. Het is een prachtige ervaring voor degenen die zoiets voor de eerste keer 'real life' zien.

Je moet wel tegen bloed op de vloer kunnen, maar dat lijkt mij niet meer dan logisch.
pi_118070620
quote:
18s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:38 schreef kawa4 het volgende:

weet jij veel
Dat is een mogelijkheid, maar het blijft gissen.
okeokeoke
  woensdag 17 oktober 2012 @ 08:41:51 #21
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_118070621
Hier een trailer met varkens

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_118070631
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:41 schreef JosefDettelbacher het volgende:
En die wagens stinken ook een uur in de wind... :N
Die grill hobby van je, is ter compensatie van dat?
  woensdag 17 oktober 2012 @ 08:44:34 #23
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_118070659
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:41 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:

[..]

Dat is een mogelijkheid, maar het blijft gissen.
Wat is daar moeilijk aan. Die industrie is aan hele strenge wetten en regels gebonden, maar het draait puur om winst. Ze zullen het niet zo heel nauw nemen met het feit dat ze een trailer vol met levende varkens even onbeheerd achter laten. Dat een individu zich daar zorgen om maakt zal ze aan hun reet roesten. Die mensen doen dat dag in dag uit. Weten niet beter. In hun ogen zijn varkens gewoon hun 'werk'. Niet meer, niet minder.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 08:44:48 #24
381504 JosefDettelbacher
Approved by VD en Geelman! XD
pi_118070664
quote:
10s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:42 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Die grill hobby van je, is ter compensatie van dat?
Mijn gehakt wordt uitsluitend gemaakt van op de kinderboerderij scharrelende hangbuikzwijntjes, die op humane wijze dood geknuffeld worden voor ze naar de slachter gaan. True story.
100% gluten en koemelk eiwitvrij!
pi_118070669
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:41 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Misschien moet je een keer vragen om een rondleiding in een slachthuis. Vion is een bekende. Best mooi machtig voor de eerste keer. Je krijgt speciale kleding en alles wordt gedesinfecteerd. Raad het je echt aan. Het is een prachtige ervaring voor degenen die zoiets voor de eerste keer 'real life' zien.

Je moet wel tegen bloed op de vloer kunnen, maar dat lijkt mij niet meer dan logisch.
Ik ben verder niet tegen het slachten, gezien ik ook graag een stukje vlees eet :P
okeokeoke
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')