abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119001828
Ben een totale beginner op gitaar gebied, maar zie in rocksmith wel de ideale manier om het eens te leren. Is het nou echt te leren via dit spel? En nog tips voor een evt goedkope gitaar voor beginners
  donderdag 8 november 2012 @ 23:29:18 #262
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_119002026
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 23:23 schreef Darkzell het volgende:
Ben een totale beginner op gitaar gebied, maar zie in rocksmith wel de ideale manier om het eens te leren. Is het nou echt te leren via dit spel? En nog tips voor een evt goedkope gitaar voor beginners
Als ik jou was zou ik gewoon de dichtstbijzijnde muziekwinkel in lopen en wat gitaren proberen. Dan kun je zelf beslissen wat je tof vind en hoeveel je uit wilt geven.

Slechte beginnersgitaren bestaan eigenlijk niet meer. Als je echt op safe wilt spelen, zou ik Squier, Yamaha en Ibanez proberen. Daar kun je je sowieso geen buil aan vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Belabor op 09-11-2012 11:02:07 ]
  vrijdag 9 november 2012 @ 02:40:26 #263
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_119004905
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:09 schreef R4m0n_46 het volgende:
Vandaag min of meer begonnen met Rocksmith, niveau 4 nu :)

Aardig verslavend moet ik wel zeggen (en dat in m'n tentamenweek :P)
Ideaal om te SOGgen dus ;)

Zal wat worden aangezien ik de komende maanden af mag studeren.. :D
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_119005278
Weet je waar ik op hoop? Een fusie van Rockband/smith. Aka, Rockband moet in het volgende deel gewoon die Real Tone cable of iets soortgelijks gaan gebruiken en meerdere arrangementen gitaar en bass in het spel stoppen. Dichter bij echt muziek spelen zal het dan niet meer komen.
pi_119007915
Hmz.. vandaag een mailtje gehad dat de levering van Rocksmith vertraagd is.. De verwachting is dat hij nu de 14e binnen komt.. :(
pi_119197320
Maandag Rocksmith binnen gekregen voor de Xbox. Gezien ik nog een audio setje moet kopen gaat het geluid via de tv. Gelukkig nog geen last van merkbare lag.

Zeer apart dat wat je aanslaat ook goed wordt geregistreerd. Waarom heeft men dit niet eerder uitgebracht.

Gezien ik beginnend gitaarspeler ben. Is het de bedoeling om eerst de hele tour af te lopen en dan los nummers te oefenen. Of is het beter los nummers (wellicht in volgorde van de tour) te oefenen. Dat wordt nergens aangegeven?

Ik zie nu niet het nut van de tour als je de nummers alleen in amateur niveau mee kunt tokkelen.
  woensdag 14 november 2012 @ 12:59:25 #267
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_119197751
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:44 schreef VTB het volgende:
.........

Gezien ik beginnend gitaarspeler ben. Is het de bedoeling om eerst de hele tour af te lopen en dan los nummers te oefenen. Of is het beter los nummers (wellicht in volgorde van de tour) te oefenen. Dat wordt nergens aangegeven?

Ik zie nu niet het nut van de tour als je de nummers alleen in amateur niveau mee kunt tokkelen.
Ik doe gewoon het standaard missie gedeelte, maar kies er af en toe voor om nummers vaker te oefenen voordat ik een event speel. Daarnaast soms een los nummer spelen of wat spelletjes. Af en toe speel ik samen met een vriend en dan kiezen we gewoon losse nummers.
Ik kies er wel bewust voor om de qualify-score niet te verlagen als ik een nummer nog niet goed genoeg speel. Dat lijkt me namelijk niet wenselijk.

Ben rank 2, absolute noob op de gitaar (voor de beeldvorming).
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_119199904
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:59 schreef Kptelmo het volgende:

[..]

Ik doe gewoon het standaard missie gedeelte, maar kies er af en toe voor om nummers vaker te oefenen voordat ik een event speel. Daarnaast soms een los nummer spelen of wat spelletjes. Af en toe speel ik samen met een vriend en dan kiezen we gewoon losse nummers.
Ik kies er wel bewust voor om de qualify-score niet te verlagen als ik een nummer nog niet goed genoeg speel. Dat lijkt me namelijk niet wenselijk.

Ben rank 2, absolute noob op de gitaar (voor de beeldvorming).
Dit ja, als je een nummer niet genoeg onder de knie hebt haal je de event score niet. Dan moet je wel. En omdat je skill level toch omhoog gaat zal je merken dat er bij een tweede playthrough soms meerdere noten bijkomen.
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
pi_119200220
Eerst een mail dat hij de 14e binnen zou komen.. Vandaag een mailtje dat hij nog niet leverbaar is en dat ze niet kunnen zeggen wanneer hij dat wel is.. bout zooi..
pi_119200681
Merk wel dat ik beter begin te worden, erg leuk moet ik zeggen, gewoon dagelijks een uurtje oefenen.
Geen referral hier.
pi_119201173
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:08 schreef Poit het volgende:

[..]

Dit ja, als je een nummer niet genoeg onder de knie hebt haal je de event score niet. Dan moet je wel. En omdat je skill level toch omhoog gaat zal je merken dat er bij een tweede playthrough soms meerdere noten bijkomen.
Ow, werkt het zo. Ik heb alleen de eerste 2 events gedaan.

Omdat het dus de eerste keer is haal je deze events ondanks dat je amper iets aan slaat.
Ik zag daarom niet echt het nut van de hele tour.

Met los het eerste nummer (rolling stones) te oefenen kreeg ik meer voldoening en had ik het idee dat ik ook aan het oefenen was.
Vooral als je eindelijk een stuk onder de knie hebt en dan je gitaar op de versterker aan sluit om het nogmaals na te spelen
pi_119202850
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:50 schreef VTB het volgende:

[..]

Ow, werkt het zo. Ik heb alleen de eerste 2 events gedaan.

Omdat het dus de eerste keer is haal je deze events ondanks dat je amper iets aan slaat.
Ik zag daarom niet echt het nut van de hele tour.

Met los het eerste nummer (rolling stones) te oefenen kreeg ik meer voldoening en had ik het idee dat ik ook aan het oefenen was.
Vooral als je eindelijk een stuk onder de knie hebt en dan je gitaar op de versterker aan sluit om het nogmaals na te spelen
Echt oefenen zorgt natuurlijk voor de beste progressie maar het blijft wel een game natuurlijk. Als je een nummer 100 keer moet spelen voordat je verder kan is de lol er snel van af. En je merkt al snel genoeg dat er genoeg vooruitgang is. Sommige nummers kom je vaker tegen en juist dan merk je een flink verschil.
Ik vind het erg tof dat je op deze manier steeds beter wordt. Ook de heerlijke soundtrack helpt daar goed in mee :)
pi_119255124
He he, eindelijk Jessica gevonden. Die ga ik helemaal kapot oefenen!
pi_119302637
Hier al iemand die van zijn 360-versie al wil toevallig? Vandaag voor het eerst gespeeld: deze moet ik hebben!

Is er trouwens al progressie in die PC-hack?
pi_119312350
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:27 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hier al iemand die van zijn 360-versie al wil toevallig? Vandaag voor het eerst gespeeld: deze moet ik hebben!

Is er trouwens al progressie in die PC-hack?
Ja, er kunnen custom songs gemaakt worden nu. Je kan zelfs zonder de Rocksmith cable spelen, in plaats daarvan gebruik je gewoon een jack cable.
Geen referral hier.
pi_119327465
Oke. Maargoed: ik wil hem ook wel lekker in de woonkamer op de 360 kunnen spelen. En dan doe ik die hack wel via de pc :)
pi_119387727
Ff een bump:

wat heb ik dan precies nodig als ik hem zonder die dure Ubisoft kabel wil kunnen spelen?
pi_119418987
Yo,

Rocksmith ziet er best stoer uit en wil het eigenlijk gaan kopen, maar merk de laatste tijd dat een 'offline' winkel vinden verdomd lastig begint te worden.

Iemand enig idee waar ik dit op kan halen (regio Haaglanden) dichtsbijzijnde wat ik heb gevonden is Raalte, maar om nou 5 uur te gaan reizen voor het spel vind ik wat overdreven (denk ik).

Thanks alvast.
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:42:47 #279
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_119419997
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:10 schreef Sabumnim het volgende:
Yo,

Rocksmith ziet er best stoer uit en wil het eigenlijk gaan kopen, maar merk de laatste tijd dat een 'offline' winkel vinden verdomd lastig begint te worden.

Iemand enig idee waar ik dit op kan halen (regio Haaglanden) dichtsbijzijnde wat ik heb gevonden is Raalte, maar om nou 5 uur te gaan reizen voor het spel vind ik wat overdreven (denk ik).

Thanks alvast.
Geen MediaMarkt, Saturn, FreeRecordShop oid in de buurt?
It's Time To Shine
pi_119420325
Had er hierboven niet bijgezet dat het om de PC versie ging, de andere versies zijn nog wel flink beschikbaar, maar het gaat me echt om de PC versie. De reactie die ik tot nu toe van de meeste winkels krijg is vanaf de 23e weer, maar ik wil het nuuhuuuu...
pi_119500942
Ik heb mijn tweede kabel via Amazon.co.uk besteld, was binnen 3 dagen in huis. Op de site claimen ze dat Rocksmith voorradig is.... Het is weliswaar geen offline winkel, maar is dat echt een probleem?
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_119532409
Vandaag mail gehad dat hij dan toch verstuurd is! Hopelijk kan ik er vanavond mee beginnen :)
pi_119533529
Ik ga zondag weer een paar liedjes doen :)
pi_119552424
Hier schreef JustinK het volgende:
@:Hooidraad spreekt altijd de waarheid
pi_119556838
vandaag hier ook binnen,.. Wel klein beetje lag. hoe verminder ik dat op de 360?
  zaterdag 24 november 2012 @ 01:00:43 #286
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_119563677
quote:
Lol! _O-

Dat high-five en dat handje aan het einde! O+ _O-
It's Time To Shine
pi_119630424
Bij mij zat er zowaar direct een activatiecode.. dus denk dat het daarom zo lang geduurd heeft! Spel bevalt goed, lastig, maar dat komt gewoon omdat ik nog niet zo goed ben met een gitaar.. :P
pi_119670525
Net even gestart met emulated bass. Even een event met twee makkelijke nummers: Where Is My Mind en All The Small Things (DLC). Meteen dubbele encore, dus een van de 6 bonusnummers vrijgespeeld! Het is toch makkelijker om zo ook wat bonusnummers vrij te spelen, ben als gitarist van level 7 niet goed genoeg om daar een dubbele encore te halen :P
"It doesn't matter who wins here. Our fight will continue. The loser will be liberated from the battlefield, and the survivor will live out the rest of his days as a soldier"
  dinsdag 27 november 2012 @ 14:18:01 #289
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_119672879
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:59 schreef Big_Boss het volgende:
Net even gestart met emulated bass. Even een event met twee makkelijke nummers: Where Is My Mind en All The Small Things (DLC). Meteen dubbele encore, dus een van de 6 bonusnummers vrijgespeeld! Het is toch makkelijker om zo ook wat bonusnummers vrij te spelen, ben als gitarist van level 7 niet goed genoeg om daar een dubbele encore te halen :P
Koop een basgitaar, veel leuker! ;) Ik heb ook moeite vanaf level 6 op gitaar, maar heb het nu op bijna level 8 op basgitaar nog steeds redelijk eenvoudig. Ik heb al bij een stuk of 3 nummers de master-mode vrijgespeeld, terwijl me dat bij gitaar nog maar met 1 gelukt is.
  vrijdag 30 november 2012 @ 14:30:04 #290
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_119780360
Memo aan zelf: na het werk gitaar ophalen bij de reparateur.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  woensdag 12 december 2012 @ 21:53:33 #291
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_120247157
Na al het enthousiasme is het gitaar spelen bij iedereen toch weer op een laag pitje gekomen?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_120247713
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:53 schreef MacorgaZ het volgende:
Na al het enthousiasme is het gitaar spelen bij iedereen toch weer op een laag pitje gekomen?
Nope, ben nog steeds om de dag bezig. Merk nu ook echt dat het beter wordt, B.B. King kon ik vrijwel foutloos meespelen :D.
Geen referral hier.
  donderdag 13 december 2012 @ 00:15:16 #293
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_120253959
quote:
Jup, maar komt ook door drukte met studie (afstuderen), tijdje geleden besloten m'n avonden anders te besteden (niet op de bank hangen en tv kijken/laptoppen/gamen) en ik ben er niet zo goed in :P
It's Time To Shine
pi_120258088
quote:
Nope, nog steeds geregeld bezig. Ik heb wel bij rank 4 (en drie-kwart) het punt bereikt waar de vooruitgang trager loopt. Ik merk dat meer nummers akkoorden verwachten. Toch maar eens wat meer die minigames en challenges gaan doen.

Gisteren nog een lekker avondje multiplayer gedaan... da's toch nog het leukste.

Ik hoop trouwens dat er wel binnenkort nog wat meer leuke nummers in de DLC-lijst gezet worden (de aangekondigde Nickelback hoeft niet zo wat mij betreft). Waar blijft Mötley Crüe?
pi_120259858
Momenteel op een laag pitje bij mij.. Met de laatste dingen van een verhuizing bezig.. als die achter de rug zijn wil ik vaak gaan spelen...
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:51:10 #296
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_120304308
Het is bij mij ook al minder geworden, maar momenteel geniet ik nog wel erg van de bas-modus. Met gitaar heb ik rond niveau 7 het gevoel dat ik tegen een muur aan loop, dus het plezier is er dan ook redelijk uit. Met basgitaar zit ik nu al ver in niveau 8 en heb ik al een aantal nummers bijna gemasterd (200,000 punten in master-mode).

Wat me wel heel erg tegenvalt bij Rocksmith is de riff repeater. Ik had er veel van verwacht, maar nu ik het een aantal keren gebruikt heb vind ik het maar vrij slecht uitgevoerd. Hij laat je steeds maar een klein stuk oefenen, maar als ik dan het hele nummer weer moet spelen en ik kom weer bij datzelfde stuk waar ik moeite mee had, dan ga ik gewoon weer de fout in. Riff repeater zou eigenlijk veel grotere stukken uit een nummer mee moeten pakken.
pi_120304527
MP aan het rocken nu. Best cool!
  zaterdag 15 december 2012 @ 20:45:41 #298
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_120350833
Hmm, Queen-pack was nu ¤11,99, dan maar het classic rock pakket gekocht voor ¤29,99 :s)

Nu weer snel door met spelen ;)
Als plaatselijke support act! \m/
It's Time To Shine
  dinsdag 18 december 2012 @ 20:56:29 #299
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_120477528
Zo, net even Back in Black gespeeld als test. De custom DLC werkt verrassend goed. Net echt :).

Geinteresseerden kunnen even kijken op deze website. Custom songs zijn te vinden op dezelfde site (inloggen required).
pi_120498833
Ik dacht dat dat om je eigen gekozen liedjes ging. Maar gaat helaas nog wel om liedjes die als DLC voor Rocksmith zijn uitgebracht...
pi_120498980
Ik heb al weeeeeeeken niet kunnen spelen ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')