Als ik jou was zou ik gewoon de dichtstbijzijnde muziekwinkel in lopen en wat gitaren proberen. Dan kun je zelf beslissen wat je tof vind en hoeveel je uit wilt geven.quote:Op donderdag 8 november 2012 23:23 schreef Darkzell het volgende:
Ben een totale beginner op gitaar gebied, maar zie in rocksmith wel de ideale manier om het eens te leren. Is het nou echt te leren via dit spel? En nog tips voor een evt goedkope gitaar voor beginners
Ideaal om te SOGgen dusquote:Op donderdag 8 november 2012 22:09 schreef R4m0n_46 het volgende:
Vandaag min of meer begonnen met Rocksmith, niveau 4 nu
Aardig verslavend moet ik wel zeggen (en dat in m'n tentamenweek)
Ik doe gewoon het standaard missie gedeelte, maar kies er af en toe voor om nummers vaker te oefenen voordat ik een event speel. Daarnaast soms een los nummer spelen of wat spelletjes. Af en toe speel ik samen met een vriend en dan kiezen we gewoon losse nummers.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:44 schreef VTB het volgende:
.........
Gezien ik beginnend gitaarspeler ben. Is het de bedoeling om eerst de hele tour af te lopen en dan los nummers te oefenen. Of is het beter los nummers (wellicht in volgorde van de tour) te oefenen. Dat wordt nergens aangegeven?
Ik zie nu niet het nut van de tour als je de nummers alleen in amateur niveau mee kunt tokkelen.
Dit ja, als je een nummer niet genoeg onder de knie hebt haal je de event score niet. Dan moet je wel. En omdat je skill level toch omhoog gaat zal je merken dat er bij een tweede playthrough soms meerdere noten bijkomen.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:59 schreef Kptelmo het volgende:
[..]
Ik doe gewoon het standaard missie gedeelte, maar kies er af en toe voor om nummers vaker te oefenen voordat ik een event speel. Daarnaast soms een los nummer spelen of wat spelletjes. Af en toe speel ik samen met een vriend en dan kiezen we gewoon losse nummers.
Ik kies er wel bewust voor om de qualify-score niet te verlagen als ik een nummer nog niet goed genoeg speel. Dat lijkt me namelijk niet wenselijk.
Ben rank 2, absolute noob op de gitaar (voor de beeldvorming).
Ow, werkt het zo. Ik heb alleen de eerste 2 events gedaan.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:08 schreef Poit het volgende:
[..]
Dit ja, als je een nummer niet genoeg onder de knie hebt haal je de event score niet. Dan moet je wel. En omdat je skill level toch omhoog gaat zal je merken dat er bij een tweede playthrough soms meerdere noten bijkomen.
Echt oefenen zorgt natuurlijk voor de beste progressie maar het blijft wel een game natuurlijk. Als je een nummer 100 keer moet spelen voordat je verder kan is de lol er snel van af. En je merkt al snel genoeg dat er genoeg vooruitgang is. Sommige nummers kom je vaker tegen en juist dan merk je een flink verschil.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:50 schreef VTB het volgende:
[..]
Ow, werkt het zo. Ik heb alleen de eerste 2 events gedaan.
Omdat het dus de eerste keer is haal je deze events ondanks dat je amper iets aan slaat.
Ik zag daarom niet echt het nut van de hele tour.
Met los het eerste nummer (rolling stones) te oefenen kreeg ik meer voldoening en had ik het idee dat ik ook aan het oefenen was.
Vooral als je eindelijk een stuk onder de knie hebt en dan je gitaar op de versterker aan sluit om het nogmaals na te spelen
Ja, er kunnen custom songs gemaakt worden nu. Je kan zelfs zonder de Rocksmith cable spelen, in plaats daarvan gebruik je gewoon een jack cable.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:27 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hier al iemand die van zijn 360-versie al wil toevallig? Vandaag voor het eerst gespeeld: deze moet ik hebben!
Is er trouwens al progressie in die PC-hack?
Geen MediaMarkt, Saturn, FreeRecordShop oid in de buurt?quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:10 schreef Sabumnim het volgende:
Yo,
Rocksmith ziet er best stoer uit en wil het eigenlijk gaan kopen, maar merk de laatste tijd dat een 'offline' winkel vinden verdomd lastig begint te worden.
Iemand enig idee waar ik dit op kan halen (regio Haaglanden) dichtsbijzijnde wat ik heb gevonden is Raalte, maar om nou 5 uur te gaan reizen voor het spel vind ik wat overdreven (denk ik).
Thanks alvast.
Lol!quote:
Koop een basgitaar, veel leuker!quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:59 schreef Big_Boss het volgende:
Net even gestart met emulated bass. Even een event met twee makkelijke nummers: Where Is My Mind en All The Small Things (DLC). Meteen dubbele encore, dus een van de 6 bonusnummers vrijgespeeld! Het is toch makkelijker om zo ook wat bonusnummers vrij te spelen, ben als gitarist van level 7 niet goed genoeg om daar een dubbele encore te halen
Nope, ben nog steeds om de dag bezig. Merk nu ook echt dat het beter wordt, B.B. King kon ik vrijwel foutloos meespelenquote:Op woensdag 12 december 2012 21:53 schreef MacorgaZ het volgende:
Na al het enthousiasme is het gitaar spelen bij iedereen toch weer op een laag pitje gekomen?
Jup, maar komt ook door drukte met studie (afstuderen), tijdje geleden besloten m'n avonden anders te besteden (niet op de bank hangen en tv kijken/laptoppen/gamen) en ik ben er niet zo goed inquote:Op woensdag 12 december 2012 21:53 schreef MacorgaZ het volgende:
Na al het enthousiasme is het gitaar spelen bij iedereen toch weer op een laag pitje gekomen?
Nope, nog steeds geregeld bezig. Ik heb wel bij rank 4 (en drie-kwart) het punt bereikt waar de vooruitgang trager loopt. Ik merk dat meer nummers akkoorden verwachten. Toch maar eens wat meer die minigames en challenges gaan doen.quote:Op woensdag 12 december 2012 21:53 schreef MacorgaZ het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |