Allereerst bedankt voor alle reacties. Tof!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:29 schreef teknomist het volgende:
Ik denk dat een smartphone toch de beste optie is, kun je ook mee bellen, sms-en en whatsappen... Anders zit je straks met 2 abonnementen... de persoon in kwestie heeft al een gsm?
Succes!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:02 schreef Staal het volgende:
[..]
Allereerst bedankt voor alle reacties. Tof!
De user heeft een eigen laptop maar die kan daar niet aangesloten worden want verplicht moet er een laptop gehuurd worden met internetverbinding en dat kost tien euro per dag.
Een telefoon met internet (pre-paid om de kosten in kaart te houden) heeft de user al. Punt is dat is dat er als neveneffect van de ziekte de ogen ook nog eens heel slecht zijn en dan proberen te typen is ondoenlijk. Het lukt wel maar dan zijn er berichten waarvan men denkt dat iemand het Noorden kwijt is geraakt terwijl dat ondanks de zware medicatie dit absoluut niet het geval is.
Zal me morgen inlezen over dat dongel. Dat vastzitten aan een abonnement lijkt mij niet handig. Maar de optie ben ik eerder ook tegengekomen en het lijkt alsof dit de enige mogelijkheid is. Heb er geen verstand van. Vandaar dat ik bedacht dat iemand in de directe nabijheid van het ziekenhuis misschien wel zo lief wil zijn om de user gebruik te laten maken van zijn of haar netwerk.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken en de snelle reacties. Top!
Het is een FOK!ker. Niet uit ons gezin, godzijdank.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:13 schreef teknomist het volgende:
[..]
Succes!
Maar eh "user" .. is het een fokker? Ryan3?
Oh geen probleem, ik was gewoon nieuwsgierig - niet dat dat iets toevoegt - maar ik ken Ryan3 van interessante POL-discussies en van die "FOK-meme" in Woensdrecht e.o., weet alleen niet meer wat dat precies was...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:25 schreef Staal het volgende:
[..]
Het is een FOK!ker. Niet uit ons gezin, godzijdank.
Het is niet aan mij iets los te laten. En dat is niet van kijk mij even interessant zijn of laten we raden wie het is. Maar ik heb beloofd mijn bek te houden en daar hou ik me aan. De user in kwestie heeft wel zelf een topic geopend onder een andere naam (loopt momenteel in DIG). Daar post diegene ook onder vanuit het ziekenhuis want heeft de gegevens niet meer onder de knop en het gaat via telefoon.
Het is geen kutkloon, het is serieus.
Werk je op het laboratorium?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:02 schreef EDMAN- het volgende:
Zozo das lekker. Moet je je dagen opmaken?
iemand nog een oude fiets staan die ik misschien over kan nemen voor een prikkie??
Het kwam heel makkelijk uit nu, had er idd nog wat over, maar ik had ze voor de zekerheid opgenomen, omdat ik afgelopen vrijdag de auto had weggebracht om wat roest aan de wielkast rechtsachter te laten weghalen, bleek dat er toch meer roest zat dan je in eerste instantie kon zien, dus was ie pas dinsdagavond klaar. Anders had ik geen auto gehad om naar het werk te gaan.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:02 schreef EDMAN- het volgende:
Zozo das lekker. Moet je je dagen opmaken?
iemand nog een oude fiets staan die ik misschien over kan nemen voor een prikkie??
Ja was erg hè. Wij merkte er tijdens de auto puzzeltocht van scouting veel van. Echt van die gelige sluimeringen over de weg enzo.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:54 schreef Kper_Norci het volgende:
Vorige week de auto nog gewassen, omdat ie dus gespoten ging worden. Vrijdag een berg saharazand erop joh
Sterkte!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:40 schreef mrspoeZ het volgende:
Studiedag....dagje met lucifers in mijn ogen net doen of ik het interessant vind en dan WEEKEND!
Oh HEEEERLIJK!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:32 schreef Kper_Norci het volgende:
Zojuist kwam een collega die vrij was langs met 2 schalen hapjes, i.v.m. offerfeest, ik zou bijna Moslim worden zo lekker dat ze waren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 12:28 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Oh HEEEERLIJK!![]()
Ik heb de eerste week op m'n nieuwe werk overleefd.
Ja, ze waren echt superlekker, van die hele zoete broodjes, en ook broodjes van bladerdeeg met gekruid gehakt erin. Moet ie vaker doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En bevalt het werk een beetje? Of was het met hapjes toch beter geweest![]()
Je zou ook eenvoudig naar het recept kunnen vragen. Hoewel moslim worden voor mannen nauwelijks tot geen nadelen heeft.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:32 schreef Kper_Norci het volgende:
Zojuist kwam een collega die vrij was langs met 2 schalen hapjes, i.v.m. offerfeest, ik zou bijna Moslim worden zo lekker dat ze waren
Hier in de buurt waren ze ook al bezig afgelopen week. Pestventjes.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Smooorgggessss
Kwart over 7 waren ze hier van dat knal vuurwerk aan het afsteken echt.... Paupers
Ehhh? Geen alcohol meer?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:26 schreef Staal het volgende:
[..]
Je zou ook eenvoudig naar het recept kunnen vragen. Hoewel moslim worden voor mannen nauwelijks tot geen nadelen heeft.
Gevind! Zoete broodjes en de bladerdeeghapjes met gehaktquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:26 schreef Staal het volgende:
[..]
Je zou ook eenvoudig naar het recept kunnen vragen. Hoewel moslim worden voor mannen nauwelijks tot geen nadelen heeft.
Ja, heb je ze net allemaal een beurt gegeven, heb je alleen maar alcoholvrij bier in de koelkast staan. Horror...quote:
Dat is een nadeel inderdaad maar zou dat niet te nauw nemen hoor. Haha, in het pandje waar bij ons de kleine AH zit, daar zit ook een G&G Zag er laatst een Marokkaan van een jaar of 25 na betalen in die hal schichtig om zich heen kijkend een fles sterke drank in zijn tas wegmoffelen. En op Ryans werk is er ook een Turkse moslim die gewoon bier drinkt thuis en openlijk op personeelsfeestjes.quote:
Bladerdeeghapjes zijn heel erg makkelijk om te maken en lekker. Dat zou zelfs mijn moeder lukken als ze het eens zou proberen. (Die kan nog ei bakken namelijk.)quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:37 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Gevind! Zoete broodjes en de bladerdeeghapjes met gehakt
Toch eens een keer proberen om te maken denk, ziet er niet al te moeilijk uit.
Oh ja, ik ken die figuren ook... wel moslim, maar toch bier drinken. Maar mijn weekendalcoholisme zou toch echt conflicteren.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:42 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat is een nadeel inderdaad maar zou dat niet te nauw nemen hoor. Haha, in het pandje waar bij ons de kleine AH zit, daar zit ook een G&G Zag er laatst een Marokkaan van een jaar of 25 na betalen in die hal schichtig om zich heen kijkend een fles sterke drank in zijn tas wegmoffelen. En op Ryans werk is er ook een Turkse moslim die gewoon bier drinkt thuis en openlijk op personeelsfeestjes.
Nee, juist niet. Eerst de week op vrijdagmiddag afsluiten met kattengejank in zo'n moskee maar daarna heb je wel echt weekend!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:48 schreef teknomist het volgende:
[..]
Oh ja, ik ken die figuren ook... wel moslim, maar toch bier drinken. Maar mijn weekendalcoholisme zou toch echt conflicteren.
Ik had laatst voor de Ipad een app gedownload die iedere dag een ander recept aangeeft. Dacht misschien krijg ik er wel inspiratie vanquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:45 schreef Staal het volgende:
[..]
Bladerdeeghapjes zijn heel erg makkelijk om te maken en lekker. Dat zou zelfs mijn moeder lukken als ze het eens zou proberen. (Die kan nog ei bakken namelijk.)
Ik ga straks brownies maken met daar topping van pure chocolade over. Als we voor fout gaan, dan maar helemaal fout dus met mengsel van slagroom, mascarpone en frambozen naast.
Een vriezertje is onmisbaar en reuze handig ook nog want dan hoef je niet iedere avond voor jezelf te koken. En dat is niet zo duur in verbruik hoor. Maar dan moet je hem niet aanzetten voor een pizza en pakje ijs.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:03 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ik had laatst voor de Ipad een app gedownload die iedere dag een ander recept aangeeft. Dacht misschien krijg ik er wel inspiratie vanMaar ik vind de beschrijvingen van hoe je het moet bereiden vaak zo summier. Zal wel aan mij liggen maar als er dan bijvoorbeeld staat snij dit of dat aan stukjes, dan denk ik altijd, ja, grote stukjes, of kleine stukjes?
![]()
En ik moet ook alleen voor mezelf koken natuurlijk. Meeste recepten zijn altijd voor meerdere personen, en dat is bij boodschappen doen ook makkelijker dan alleen voor jezelf boodschappen halen. Toch eens een keer misschien voor een vriezer kijken, tweedehands ofzo, als dat niet teveel stroom verbruikt dan. Dan kan je toch wat makkelijker dingen bewaren enzo.
Als er vier personen staat kun je vaak de hoofdingrediënten wel halveren hoor.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:05 schreef teknomist het volgende:
Vroeger kon je op Allerhande receptensite filteren op voor hoeveel personen de maaltijd bedoeld is, maar dat kan tegenwoordig niet meer. Dus nu zoek ik een goeie site met recepten voor 1-2 personen.
Ik heb het ook meer met nieuwe recepten, biefstuk heb ik al vaak genoeg gedaan, de eerste was idd een schoenzool, maar nu heb ik daar wel feeling voor. De tijd dat ik water liet aanbranden is allang voorbij, alleen met dingen die ik nog nooit gefabriceerd heb in de keuken is het altijd wat onwennig.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:14 schreef Staal het volgende:
[..]
Een vriezertje is onmisbaar en reuze handig ook nog want dan hoef je niet iedere avond voor jezelf te koken. En dat is niet zo duur in verbruik hoor. Maar dan moet je hem niet aanzetten voor een pizza en pakje ijs.
En voor koken krijg je vanzelf feeling naarmate je het vaker doet. Voorbeeld is het bakken van biefstukje.
Zeg, we bakken hem 3 minuten per kant. Iemand die het voor het eerst doet gaat dit ook werkelijk zo uitvoeren. Resultaat? Buitenkant goed, binnenkant niet roze maar rauw.
Dus de tweede keer. Nou dan moet het vuur dus getemperd en dan langer. Resultaat: een schoenzool. Dit is de reden dat er ook veel mensen zijn die zeggen niet van biefstuk te houden simpelweg omdat ze nooit een goed gebakken biefstuk gegeten hebben. Als je het zes keer gedaan hebt, dan voel je aan de buitenkant hoe de binnenkant is en kun je perfecte biefstukken bakken.
Zo ook met die recepten. Op een gegeven moment weet je wat de bedoeling is. En daarna wordt je nog handiger want dan weet je uit je smaakgeheugen zelf iets te combineren van wat je nog in je koelkast hebt liggen. Je hoeft er geen geleerde voor te zijn. Belangrijkste is dat je het leuk vindt.
Nou ja, op zich is die app wel leuk hoor, gewoon om te kijken wat je allemaal voor lekkers kan maken, je kan ook alles terugzoeken enzo, en er staat ook precies bij wat je allemaal nodig hebt. Maar het is idd niet echt iets om iedere dag te doen idd. Dan heb je ook veel te veel verschillende dingen nodig.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:41 schreef Staal het volgende:
Kpr, dan is die app dus eigenlijk helemaal niet handig. Kun je beter de Allerhande doorlezen en daar wat uit kiezen om te maken. Voordeel is ook nog eens dat er bij staat of iets makkelijk of moeilijk te bereiden is en hoeveel tijd je er ongeveer aan kwijt bent en of je het kunt invriezen.
Dan hoef je niet iedere dag uit je werk te koken want laten we eerlijk zijn wie heeft daar nu zin in als je moe thuis komt. Ik vind koken heel erg leuk maar ik kan door de weeks flink grmbelen van wat moeten we nou weer eten.
Doe ik ook iedere week een aantal keer. Dan voel ik me ook niet zo verplicht om in het weekend langs te moeten gaan, omdat je dan doordeweeks al bent geweest.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:42 schreef KaBuf het volgende:
Ik eet in ieder geval 2x bij moeders thuis. Scheelt weer twee keer koken![]()
Baklava?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:23 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ja, ze waren echt superlekker, van die hele zoete broodjes, en ook broodjes van bladerdeeg met gekruid gehakt erin. Moet ie vaker doen![]()
En bevalt het werk een beetje? Of was het met hapjes toch beter geweest
Behalve voor de staatskas zeker?quote:
Heb ik ook gedaan maar dan met een wijntje erbij.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:42 schreef Kper_Norci het volgende:
Filmpje kijken vanavond met een lekker trapistje erbij.
Leuk! Heb hem ff doorgestuurd. Maar moet een hoop aan gebeuren en in geïnvesteerd worden.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:29 schreef Staal het volgende:
Iemand een bootje?
[GRATIS] Polyester zeiljacht 9 meter
Wel een eindje weg hoor.
Ja, dat wel. Maar als je het voor noppes krijgt is het leuk om op te knappen. Hoeft niet in 1 dag ook.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Leuk! Heb hem ff doorgestuurd. Maar moet een hoop aan gebeuren en in geïnvesteerd worden.
Nee klopt. Jammer genoeg mijn achtertuin s te klein. En ligplaatsen in de haven zijn veel te duur.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:50 schreef Staal het volgende:
[..]
Ja, dat wel. Maar als je het voor noppes krijgt is het leuk om op te knappen. Hoeft niet in 1 dag ook.
Neuh, quitte gespeeldquote:
Alleen ga je dan als een raketje.quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nou ik probeer nu schone dekbed overtrekken over mn dekbedden te doen.maar misschien moet ik dat morgen even doen. En die raketjes blijven lekker. Niet de ijsjes ja die zijn ook wel lekker maar bedoel Bacardi razz met sinas. dat smaakt naar raketjes.
In het bos?!quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:56 schreef EDMAN- het volgende:
mogguh, bijgekomen na een dubbele nacht feest int bos
Gaat de alcohol er vanaf.. Das zonde.quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:14 schreef Brannagh het volgende:
Kan je dan niet net zo goed zelf dat drankje invriezen?
Dit soort berichten, en ook de koffieautomaatpraat van een collega van me net, over 2 weken Brazilië in februari, all-in resort met bungalows in een klein, pittoresk Braziliaans dorpje geven mij niet bepaald veel motivatie voor een maandagse werkdag...quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:21 schreef Staal het volgende:
Morgen! Iedereen weer blij aan het werk?
Ik ben lekker vrij!
In BoZ?quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:56 schreef EDMAN- het volgende:
mogguh, bijgekomen na een dubbele nacht feest int bos
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |