PS3 Gamertags (Tussen haakjes FOK!Forum nick)quote:AFCAsteven (stevenmac26)
dedafmonteur (StijnDa)
KevinNL (Dudeweiser )
Jonnsie89 (Jonnsie)
tonymacerony (Johnbon)
Luukiee09 (Luukiee09)
DutchStoner (Tobi-wan)
cr00kk (n0ir)
DANNYDEKO (DannyDeko)
vandermar89 (vandermar)
IwanovichIzBack ( BDIL)
x ZatoX x (DarkSonic2)
bnoankaas (laucas)
Barbathor (Thorb)
Unique BrawlZ (Geluidssysteem)
fetsss (fetss)
Smookz (jepperdeprep)
Cha0s_Jr (WezepAFCA)
quote:kkbal (wieisboos)
OmniRocket_nl (OmniRocket)
DutchSith (DutchSL)
Mash-nl (Over_hedge)
bnoankaas (laucas)
Nickskeh (Nickskuh)
Klaas_Toefjes (Toefjes)
Fuszy2806 (Fuszy)
Koenoosterbroek (el-blanchito)
MaartenFM (MaartenFM)
dion_v_k (dion_v_k)
JoodNL (JoodNL)
Sjineez (Rijst)
Mr_Don123 (RavioliPunch)
KrAlex-03 (KrAlex)
TheFast0ne (TheFastOne)
marciezimo (marcie216)
Richievdm (GeeftJeEnergie)
Mr_Lars1982 (PrideoftheSouth)
Maikdeboer (Der_rudi)
MartijnTor(allenatoreme)
ThatDutch(ThatDutch)
neequote:
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:03 schreef Thorb het volgende:
http://www.sbs6.nl/progra(...)roemenie-nederland-r
Mulder is 10x beter dan die kut steekquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:04 schreef vandermar het volgende:
Lekker gekeept door die kutkeeper.
Hennesey voor 500 coins, dat lijkt mij wel een prima deal
Ja, die speelt alleen niet omdat hij een blessure heeft, anders was hij eerste keus.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:06 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Mulder is 10x beter dan die kut steek
pechquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:08 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Wat? die bal komt van de lat af tegen die Roemeen aan. Als die daar niet stond zat hij niet
Nee volgens mij gewoon onderkant lat, licht getoucheerd.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:08 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Wat? die bal komt van de lat af tegen die Roemeen aan. Als die daar niet stond zat hij niet
Volgens mij zat er niks tussen hoor?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:08 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Haha nee inderzaad.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:08 schreef wieisboos het volgende:
[..]
En hij heeft nog 5* WF ook, jammer dat hij geen 5* heeftquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:08 schreef vandermar het volgende:
http://futhead.com/fifa/players/2590/#.UH2inoawfPQ
2* skills terwijl hij de mcGeady spin doet
Met 5* skills zou ik een fins team makenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:09 schreef DarkSonic2 het volgende:
[..]
En hij heeft nog 5* WF ook, jammer dat hij geen 5* heeft
Verkeerde topic vriend.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:13 schreef Onnoman het volgende:
hoeveel allochtonen voetballen er nu in het neerlands elftal eigenlijk?
Je kan beter vragen hoeveel Nederlandersquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:13 schreef Onnoman het volgende:
hoeveel allochtonen voetballen er nu in het neerlands elftal eigenlijk?
oopsquote:
We weten wel dat je niet voor Feyenoord bent. Maar om dat nou net zovaak als mij te laten merken.quote:
Vlaar speelt toch bij Aston Villa?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:15 schreef vandermar het volgende:
[..]
We weten wel dat je niet voor Feyenoord bent. Maar om dat nou net zovaak als mij te laten merken.
Oh sorryquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vlaar speelt toch bij Aston Villa?
Tis watquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Net lekker genaaid door EA.
Begon een toernooi-wedstrijd. Ik was net een minuut of zo onderweg en toen viel de verbinding weg met de EA-servers. Ik kom weer terug in FUT. Kan ik de wedstrijd opnieuw spelen, maar zijn mijn spelers wel allemaal 1 contract kwijt.
Ik heb Benzia nodig als SPquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:17 schreef Dudeweiser het volgende:
Iedereen wil ineens Benzia van mij kopen
ga weg ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:18 schreef Anonymous61 het volgende:
[..]
Ik heb Benzia nodig als SP/careSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hjb SBquote:
Lens doet dat momenteel welquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:22 schreef pascal08 het volgende:
Lens en Narsingh zijn toch wel 2 ontzettend goede spelers. Jammer (of niet) dat ze dat bij PSV niet vaak laten zien.
Dat heeft die anonymous natuurlijk vernaaid.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:22 schreef GekkeGerrit- het volgende:
En wat is dit voor OP chick dan TS?
Ik ook niet want ik pikte net een Adryan 4-1-2-1-2 op voor 15k terwijl hij meer dan 20k waard isquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:20 schreef Jonnsie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik mag niet klagen geloof ik!
Waarom niet gewoon sbs 6?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:28 schreef Toefjes het volgende:
tv op ipad loopt achter. hier moet ie nog vallen
skkltje.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:28 schreef Lindgren. het volgende:
Ik wist niet dat het al begonnen was.
Stiekem welquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:15 schreef vandermar het volgende:
[..]
We weten wel dat je niet voor Feyenoord bent. Maar om dat nou net zovaak als mij te laten merken.
Dat zou terecht zijn als je een alternatief hebt inderdaadquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:29 schreef Thorb het volgende:
[..]
Ik denk dat hij uit principe geen sbs kijkt.
bij mij Real Madridquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:30 schreef Lindgren. het volgende:
FC Barcelona meldt zich voor Kenneth Vermeer.
FIFA 13![]()
Wordt hij een LBquote:
idd. Nutteloos met zijn pacequote:
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:31 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
die zit te futten, alvast alle BMI's opkopen.
Daar mag hij ten minste op de bank zitten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:34 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Oh, hij ging liever naar Stuttgart.Logisch.
Meer speeltijd dan bij Barcelonaquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:34 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Oh, hij ging liever naar Stuttgart.Logisch.
Hij zal gewoon een LB met 71 pace worden dan ofzoquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:33 schreef Nickskuh het volgende:
Zou wel bazig zijn als bmi een if krijgt op cb, IF BMI en Donk.
Felipe Santana mi man.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:37 schreef Dudeweiser het volgende:
welja, ik verkoop Dede, Zouma eruit voor 3 maandenGelukkig heb ik Denswil en Veltman nog
jinxquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:37 schreef StijnDa het volgende:
Roemenië voetbalt best goedJammer voor ze dat Nederland 2 uit 2 scoort zo ongeveer.
lekker in de lucht springen als je moet duiken tochquote:
al lang wegquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:38 schreef kilozout het volgende:
Fuck, geen ruimte meer. Staat een Puyol op van 5 K. 4-2-2-2.
Andere jong, koekerdtquote:
Kandji al gekocht?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:42 schreef Lindgren. het volgende:
Iemand nog een goede speler voor Ajax? Ik heb 15 miljoen.
ib4 Koevermans. Ik wil er sowieso nog een CDM bij.
Demougequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:42 schreef Lindgren. het volgende:
De Rossiquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:42 schreef Lindgren. het volgende:
Frimpong, Coquelin, Eastmond, Yennaris. Zomaar wat opties!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:42 schreef Lindgren. het volgende:
Lacazette/ Leandro.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:42 schreef Lindgren. het volgende:
Ben Arfaquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:42 schreef Lindgren. het volgende:
quote:
Thanks. Heb je Gabriel al gecheckt? Die van Vercelli. Schijnt ook enorm veel potentie te hebben. Ik zal de bovenstaande even opzoeken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:43 schreef Thorb het volgende:
[..]
Frimpong, Coquelin, Eastmond, Yennaris. Zomaar wat opties!
Nee, die is te slecht en te oud.quote:
Even kaiken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:43 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
De Rossi
nee even serieus, hoe oud is Vadis bij jou? Want die is ook wel goed
Nee. Ik noem gewoon even wat Arsenal spelers. Wil nog wel een carriere beginnen. Gewoon alle oudjes eruit gooien en met de jonkies van Arsenal spelenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:45 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
[..]
Thanks. Heb je Gabriel al gecheckt? Die van Vercelli. Schijnt ook enorm veel potentie te hebben. Ik zal de bovenstaande even opzoeken.
[..]
Nee, die is te slecht en te oud.
[..]
Even kaiken.
http://www.futhead.com/fifa/squads/167091/#.UH2rZ4awcyQquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:45 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
[..]
Thanks. Heb je Gabriel al gecheckt? Die van Vercelli. Schijnt ook enorm veel potentie te hebben. Ik zal de bovenstaande even opzoeken.
[..]
Nee, die is te slecht en te oud.
[..]
Even kaiken.
Hij begon op een meter achterstand, wringt zich om die verdediger heen en komt er voor uit. Wat klopt er niet? Die verdediger is ook een stuk sterker en houdt hem de hele tijd vast.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:45 schreef DarkSonic2 het volgende:
Hoezo heeft Narsingh 94 pace? Hij werd er daar toch bijna uitgelopen
Huhuhuhu xd xdquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:46 schreef vandermar het volgende:
[..]
http://www.futhead.com/fifa/squads/167091/#.UH2rZ4awcyQ
Hier staan wel goede CDM's in
Odjidja is al 23.quote:
Laat die PSV-haters gaan jonge!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:46 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Hij begon op een meter achterstand, wringt zich om die verdediger heen en komt er voor uit. Wat klopt er niet? Die verdediger is ook een stuk sterker en houdt hem de hele tijd vast.
Ik heb Gabriel als talentje op CDMquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:42 schreef Lindgren. het volgende:
quote:
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:45 schreef Lindgren. het volgende:
Laat maar dan. Dan weet ik geen goede CDMs meer sorryquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:47 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Huhuhuhu xd xd
[..]
Odjidja is al 23.
Pogba wilde niet omdat hij net bij de club zat, misschien nu welquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:48 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Laat maar dan. Dan weet ik geen goede CDMs meer sorryEven zoeken op midfielders en onder 21, vind je vast wel een goede.
Net even 15 miljoen winst gemaakt op Pogba, prima.
Alles vervangen door goud. Bronzen spelen fucking kutquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:48 schreef ThatDutch het volgende:
Wat kan ik hier aan verbeteren?
[ afbeelding ]
Speel je geen FUT meer?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:48 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Laat maar dan. Dan weet ik geen goede CDMs meer sorryEven zoeken op midfielders en onder 21, vind je vast wel een goede.
Net even 15 miljoen winst gemaakt op Pogba, prima.
oh halen die hap, net voor 20 miljoen verpatst.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:48 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Pogba wilde niet omdat hij net bij de club zat, misschien nu wel.
FYPquote:
Ik hoor het al, met carriere maak je meer coins dan met fut!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:49 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
oh halen die hap, net voor 20 miljoen verpatst.
+6 na het eerste seizoen maar dat had meer kunnen zijn als ik zelf alles had gespeeld.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:47 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
[..]ik ook. Hoe ontwikkelt ie zich?
Ik wou gewoon een Bronzen betaalbaar hybridje makenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:48 schreef vandermar het volgende:
[..]
Alles vervangen door goud. Bronzen spelen fucking kut
haterquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:49 schreef Thorb het volgende:
[..]
Ik hoor het al, met carriere maak je meer coins dan met fut!
Dat zeg je ook alleen maar omdat ze niet bij Feyenoord spelenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:50 schreef Fuszy het volgende:
bah bah wat een saaie wedstrijd ondanks 4 doelpunten.
Heitinga, Strootman, Narsingh en van Rhijn vind ik wel heel matig.
Babel en Boerrigter even verkopen en deze knul halen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:50 schreef Dudeweiser het volgende:
Fuck ik had Sergio Araujo eerder moeten halendie gast is fucking goed nu. En duur
verstandig.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:51 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Babel en Boerrigter even verkopen en deze knul halen.
Die heb ik ook bij Swansea.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:52 schreef laucas het volgende:
Vilhena is toch wel het grootste talent denk ik. Na het eerste seizoen ontving ik al meerdere aanbiedingen van topclubs a 15 miljoen en meer
Koeman ziet het andersquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:52 schreef laucas het volgende:
Vilhena is toch wel het grootste talent denk ik. Na het eerste seizoen ontving ik al meerdere aanbiedingen van topclubs a 15 miljoen en meer
Kloptquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:51 schreef vandermar het volgende:
[..]
Dat zeg je ook alleen maar omdat ze niet bij Feyenoord spelen
/ajacieden kneusjes
http://www.sonyentertainmentnetwork.com/nl-nl/home/quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:53 schreef KrAlex het volgende:
Waar kan je PSN opwaarderen op de website? Kan niks vinden.
Dit is hetzelfde als dat je een PSN kaartje koopt toch? Ik kan nu bijvoorbeeld 8 euro erop zetten om FIFA Points te kopen?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:53 schreef Fuszy het volgende:
[..]
http://www.sonyentertainmentnetwork.com/nl-nl/home/
Gaat per 5 euro.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:55 schreef KrAlex het volgende:
[..]
Dit is hetzelfde als dat je een PSN kaartje koopt toch? Ik kan nu bijvoorbeeld 8 euro erop zetten om FIFA Points te kopen?
Wereldklassequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:55 schreef Vijf_voor het volgende:
In welke moeilijkheidsgraad doen jullie career?
Bronzes > alles imo.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:51 schreef KrAlex het volgende:
Bronzes spelen gewoon lekkerder, heb weer het FUT gevoel te pakken na 2 wedstrijden.
Ja bedankt man, ik zie het nu.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:55 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Gaat per 5 euro.
5 - 10 - 20 - 30- 50 volgens mij.
Die ook nog eens moeilijk doet over zijn contract. Optyfen met die gast, die mag überhaupt blij zijn dat hij in de goddelijke Kuip mag spelen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:53 schreef vandermar het volgende:
[..]
Koeman ziet het andersdie zet liever kindsoldaat Leerdam erin
Allebei.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:56 schreef Fuszy het volgende:
Even een vraag. Je hebt twee soorten carriere.
Prof en manager, maar is manager alleen maar simuleren en manager zijn of kan je daar ook zelf wedstrijden spelen?
Heb me wel een aantal keer geërgerd aan die aannames, maar ach het speelt in ieder geval wat lekkerder. Ik domineer weer wedstrijden en kan aanvallen ook daadwerkelijk bekronen met doelpunten.quote:
Manager kan je ook wedstrijden zelf spelen, eigenlijk zoals het vroeger was = managerquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:56 schreef Fuszy het volgende:
Even een vraag. Je hebt twee soorten carriere.
Prof en manager, maar is manager alleen maar simuleren en manager zijn of kan je daar ook zelf wedstrijden spelen?
Ik ben erbijquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:57 schreef KrAlex het volgende:
[..]
Kan ik doen als mensen dat nog leuk vinden om te bekijken.
Ik kijk wel, maar alleen als nederland afgelopen isquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:57 schreef KrAlex het volgende:
[..]
Altijd leuk om te bekijkenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:57 schreef KrAlex het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:55 schreef Vijf_voor het volgende:
Maar niet zo veel tijd voor helaas.quote:
quote:
Uiteraard als het voetbal afgelopen is.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:58 schreef ThatDutch het volgende:
[..]
Ik kijk wel, maar alleen als nederland afgelopen is
Ik wil een nationaliteit in san marino bemachtigenquote:
Ikquote:
Geschorst?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:59 schreef Fuszy het volgende:
Ik speel die met de prof op wereldklasse, maar ik kan geen potten breken. Ik heb pas 12 punten uit 14 wedstrijden met Aldershot Town. Daarvan zijn er nog eens 3 gehaald toen ik geschorst was
Amateur maar ik ben dan ook fucking slechtquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:55 schreef Vijf_voor het volgende:
Ik was gefrustreerd omdat ik niet kon winnen. Daarna iemand 4x snoeihard neergehaald en pas de vierde keer van achter kreeg ik de rode kaartquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:00 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Geschorst?![]()
Je bestuurt maar een poppetje en je krijgt het voor elkaar om rood te krijgen?
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:00 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ik was gefrustreerd omdat ik niet kon winnen. Daarna iemand 4x snoeihard neergehaald en pas de vierde keer van achter kreeg ik de rode kaart.
Van Rhijn speelt dan ook erg slechtquote:
My bad, ik dacht dat krullemans zei dat vRhijn niet meer terugkwam binnen de lijnen na rust.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:03 schreef Thorb het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Janmaat dan getint met een bandage om de arm?
4* skillsquote:
Mercedes-Benzquote:
Allesquote:
quote:
Normaal houdt iemand een pleidooi over zon speler, maar bedankt. Ik koop em nuquote:
Kleine pricefixquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:07 schreef gushmen het volgende:
ik zoek partner voor kleine pricefixpm voor info
Kutopstellingquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:12 schreef 5M1L3 het volgende:
Wie heeft ervaring met 3-4-3, balans etc
Leuk tegen kutteams, die rol je op, maar je staat verdedigend nergensquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:12 schreef 5M1L3 het volgende:
Wie heeft ervaring met 3-4-3, balans etc
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:13 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
het gaat dus om een kleine speler. JE WIL ELTON FIXEN HE JA IK HEB JE DOOR
Ook niet met een LM en RM met hoge defensive workrates?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:12 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Leuk tegen kutteams, die rol je op, maar je staat verdedigend nergens
Wordt al beter dan. Het liefst ook nog wat verdedigende skills en dan is er nog wel wat van te makenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:14 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Ook niet met een LM en RM met hoge defensive workrates?
Waar speelt hij nu eigenlijk? Nog bij Shakhtar?quote:
Denswilquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:17 schreef vandermar het volgende:
Al mijn koopjes van vandaag, alles rond discard value op Mccleary na die 5K was
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas welquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:17 schreef Geluidssysteem het volgende:
[..]
Waar speelt hij nu eigenlijk? Nog bij Shakhtar?
Daar zitten wel goeie tussen, zoals die Hennessey, Leandro Donizete en die Saudi League ST. Ik had zelf o.a. Vercoutre voor 350, voor de rest niet veel bijzonders maar ik had wel een Jenas voor 15.5k en voor 24.5k verkocht en net dus een Adryan voor 15k die denk ik wel voor 20k of meer verkoopt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:17 schreef vandermar het volgende:
Al mijn koopjes van vandaag, alles rond discard value op Mccleary na die 5K was
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:20 schreef DarkSonic2 het volgende:
[..]
Daar zitten wel goeie tussen, zoals die Hennessey, Leandro Donizete en die Saudi League ST. Ik had zelf o.a. Vercoutre voor 350, voor de rest niet veel bijzonders maar ik had wel een Jenas voor 15.5k en voor 24.5k verkocht en net dus een Adryan voor 15k die denk ik wel voor 20k of meer verkoopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |