quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:34 schreef Saind het volgende:
[..]
of hier Het neuken van een lege badschuimfles.
quote:
Ik was met stijgende verbazing dat topic aan het lezen: Is KLB hetzelfde als ONZ?quote:
Hij is gevallen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:42 schreef Adames het volgende:
waarom heeft Tyron streepjes door zijn naam
Hij gaat ons helaas verlaten voor het eeuwige, hij heeft vorige week aids opgelopen op het eo kamp in Ethiopië.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:42 schreef Adames het volgende:
waarom heeft Tyron streepjes door zijn naam
ja maar, normaal hebben gebanden toch geen streepje door de naam in de OP. is dat nieuw of is Tyron een hele speciale jongenquote:
Nadal was al bekend met zijn duistere knieoperaties.quote:
Alle spaanse sporters zitten aan de dope. Punt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:44 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Nadal was al bekend met zijn duistere knieoperaties.
Djoko is ook ineens nooit meer geblesseerdquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:45 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Mooi man, Federer en Djoko nu de enig waardige tenniskampioenen
Mysterie.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Djoko is ook ineens nooit meer geblesseerd![]()
Federer
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Alle spaanse sporters zitten aan de dope. Punt.
quote:The curious case of Rafael Nadal. Over Nadal en doping valt heel veel te zeggen, maar het volgende verhaal vind ik het meest frappante van allemaal. Nadal heeft heel veel last gehad van beide knieën. Daar liep hij in ieder geval jaren over te klagen. In 2010 startte hij met een omstreden experimentele behandelmethode genaamd PRP, oftewel Platelet-Rich Plasma. Bij die techniek wordt bloed afgenomen van de patiënt, daar worden wat stoffen uitgehaald zodat het gehalte rode bloedlichaampjes groter wordt, en er worden groeihormonen (hGH) aan toegevoegd. Daarna wordt het bloed ingespoten rond de blessure. Er is geen sluitend wetenschappelijk bewijs dat deze behandelmethode daadwerkelijk resultaat oplevert, maar hij is de laatste jaren wel steeds populairder geworden bij sporters.
Het grote voordeel voor dopinggebruikers is dat als ze deze methode hebben ondergaan, ze legaal hGH in hun bloed mogen hebben. Ze krijgen daar dan een TUE (oftewel, Theraputic Use Exemption) voor. Dat wil zeggen dat als bij een dopingcontrole een bepaalde verboden stof wordt gevonden, je niet wordt bestraft als je een TUE voor die stof hebt. Zo’n TUE voor hGH in het geval van een PRP behandeling is echter beperkt geldig, en je krijgt hem per blessure maar 1 keer. Je kan dus niet het hele jaar door “fictieve” PRP behandelingen ondergaan om het hele jaar door TUE’s te hebben voor hGH. Maar goed, vanwege de TUE voor hGH gecombineerd met het gebrek aan wetenschappelijk bewijs over de effectiviteit van PRP, zijn wat mij betreft alle sporters die PRP behandelingen ondergaan verdacht. Maar Nadal doet er nog een schepje bovenop.
In april 2010 liet hij zich met PRP behandelen aan zijn linkerknie, maar niet aan zijn rechterknie. Toen hem werd gevraagd waarom hij zich niet meteen aan beide knieën liet behandelen, was het antwoord: “te weinig tijd”. Een PRP behandeling aan 1 knie duurt ongeveer 10 minuten, een PRP behandeling aan 2 knieën duurt ongeveer 20 minuten. “Te weinig tijd” slaat dus totaal nergens op! De PRP behandeling aan zijn rechterknie kreeg hij een paar maanden later. Waarom zou je in godsnaam niet meteen in 1 keer allebei je pijnlijke knieën laten behandelen?! De enige plausibele reden die ik kan bedenken is om twee keer een TUE voor hGH te krijgen.
Toevallig was 2010, ondanks de pijnlijke knieën, het beste jaar uit Nadals carrière. Hij won alle 3 Masters 1000 graveltoernooien, plus Roland Garros, Wimbledon en de U.S. Open.
Oh ik had hem onderstreept, Stijntje blijkbaar doorgestreeptquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:44 schreef Adames het volgende:
[..]
ja maar, normaal hebben gebanden toch geen streepje door de naam in de OP. is dat nieuw of is Tyron een hele speciale jongen
nee.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:53 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Oh ik had hem onderstreept, Stijntje blijkbaar doorgestreept
doe niet zo stoer graag.quote:
stijn is druk bezig met een fapje plegen op een plaatje die ik hem stuurde.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:02 schreef GGMM het volgende:
[ afbeelding ]
Toch gewoon 2 DM's van Stijn gemist
Ik ben bezig met mijn eigen Ajax-game.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:03 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
stijn is druk bezig met een fapje plegen op een plaatje die ik hem stuurde.
Jij bent er zeker zo een die voor elke wedstrijd gaat saven, en als je hem verliest opnieuw gaat laden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:04 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik ben bezig met mijn eigen Ajax-game.
[ afbeelding ]
Nee joh.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:05 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Jij bent er zeker zo een die voor elke wedstrijd gaat saven, en als je hem verliest opnieuw gaat laden.
hij is gewoon een meester tacticusquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:05 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Jij bent er zeker zo een die voor elke wedstrijd gaat saven, en als je hem verliest opnieuw gaat laden.
Of heb je van die truckjes, net zoals vroegah met corners bijv.quote:
Haalde de Halve finale van het WK en werd Europees Kampioen in 2014 en 2012.. Doe ik hem niet naquote:
Idd. Triest is dat zeg.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:05 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |