En dan heeft de EU het voor het zeggen en dan ? gewoon omrollen en wachten wat ze voor je in petto hebben ? Het ziet er al rooskleurig uit in Frankrijk , Spanje , Griekenland , Portugal en Italie . Het lijkt me fijn als je als volk ook zelf bepaald waar je geld heengaat en in vrijheid kan leven ipv afwachten wat de machthebbers nou weer voor je hebben verzonnen . Het lijkt me ook fijn om als volk uit te kunnen sluiten dat er niet weer een hitler opstaat waar je niks tegen kan doen . Het zou vooral ook fijn zijn als niet een stelletje debielen oorlog gaan voeren met het geld van de burger , de burger kiest voor een leuk leven en eten en onderwijs en onderdak , de burger wil de universele rechten van de mens , al die zaken die nu steeds meer worden afgepakt . De meerderheid van de bevolking zou niet stemmen voor oorlog of mensen aan de bedelstaf brengen door middel van economische sancties of politieagentje spelen over andere landen , ze zouden kiezen voor een vrij internet en onafhankelijke media . De meerderheid Zou dit bijv niet doenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:14 schreef Copycat het volgende:
Okay ... En dan zout de regering op en heeft het volk de macht. En dan?
De geboorte van de hemel op aarde?
Nee dan zijn er geen regels meer en is iedereen 'vrij'. Dat het dan complete chaos wordt omdat men niet met vrijheid kan omgaan, daar is nog niet over nagedacht.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:14 schreef Copycat het volgende:
Okay ... En dan zout de regering op en heeft het volk de macht. En dan?
De geboorte van de hemel op aarde?
Met alle respect, maar ik denk dat je het antwoord zelf wel weet. "Alles moet anders"... en daar stopt het. Zo gaat het inmiddels al een jaar en zo zal het de komende jaren ook blijven gaan. Totdat 'men' bij Occupy gaat inzien dat je zonder leiding geen volgers kunt hebben en dat je zonder leiding en ideeen niets meer bent dan een roepende in de woestijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:47 schreef Copycat het volgende:
Goed antwoord!
Maar kun je nu ook concreet zijn?
Maar dat hoeft toch niet per se chaos te veroorzaken? Wellicht geeft het juist even rust doordat mensen dan het gevoel krijgen dat er in ieder geval íets van daadkracht in verandering plaatsvindt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:45 schreef Copycat het volgende:
Die Portugeze demonstranten willen dat de regering daar opzout. Ik niet. En dan lijkt het me niet dat er dan een demissionair kabinet komt, maar een coup. Klein detail ...
En ik vraag me af hoe een Summers die dat zo te lezen toejuicht dat ziet.
De gevestigde orde afzetten en dan gaan de idealisten het overnemen? Vanuit welke kennis? Vanuit welke optiek? En is dat dan opeens ieders optiek?
Ik heb niks tegen een overheid die de wil van het volk uitvoert , je doet net alsof er meer kennis en talent in de regering zit dan in 16 miljoen Nederlanders . Ik heb wel iets tegen de EU die de baas wilt spelen en ons geld afpakt en samen met America bezig is met oorlog ipv met de zaken die voor de meerderheid belangrijk zijn zoals onbenullige zaken als onderdak en eten . Ik weet niet welke gevaren en chaos en instorting mensen zien als de macht weer teruggaat naar het volk maar het zal allemaal verbleken bij een derde wereldoorlog en alles wat de EU doet moeten wij voor boeten en ze doen lekker mee met de onzin van America die Iran al jaren op het lijstje heeft staan om oorlog mee te voeren , Alle landen in het midden oosten waar America is binnengevallen waren al bekend de dag na 9/11 , nu is Iran de volgende van het lijstje . En zulke mensen moet ik vertrouwen ? mensen die dood en verderf zaaien in de wereld ? Ik moet ze als beter en slimmer zien dan de meerderheid van de bevolking ? Ik zou gek zijn .quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:47 schreef Copycat het volgende:
Goed antwoord!
Maar kun je nu ook concreet zijn?
Nu hebben we machthebbers die niet met hun macht kunnen omgaan, wat heb je liever?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:58 schreef Chahna het volgende:
[..]
Nee dan zijn er geen regels meer en is iedereen 'vrij'. Dat het dan complete chaos wordt omdat men niet met vrijheid kan omgaan, daar is nog niet over nagedacht.
Dat is dus de voornaamste taak die Occupy op zich zou kunnen nemen, en dat is het inlichten via informatie verstrekking, dit om het draagvlak te vergroten binnen de bevolking. Daar heb je een kloppend verhaal en dito informatie voor nodig. Evenals een professionele aanpak binnen de eigen organisatie.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:19 schreef Copycat het volgende:
Nog steeds niet concreet, maar ik snap dat dat moeilijk is.
Daarnaast vertegenwoordigen die demonstranten/Occupy natuurlijk niet de totale bevolking. Bij lange na niet. Niet eens de meerderheid. Ook bij lange na niet.
Als je gezien hebt hoe het vorig jaar ging tijdens vergaderingen van Occupy dan weet je direct dat alles zonder leiding een grote chaos wordt waarbij mensen door elkaar gaan schreeuwen om aandacht te krijgen. Dan heb ik het nog niet eens over de verschillende onderwerpen die dan door elkaar geschreeuwd worden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:26 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat is dus de voornaamste taak die Occupy op zich zou kunnen nemen, en dat is het inlichten via informatie verstrekking, dit om het draagvlak te vergroten binnen de bevolking. Daar heb je een kloppend verhaal en dito informatie voor nodig. Evenals een professionele aanpak binnen de eigen organisatie.
Lukt dit niet dan zal het een kleine groep blijven, althans binnen Nederland.
Het doel is verandering en niet zozeer afzetting van de huidige machthebbers omdat die net zo goed weer ingenomen worden door mensen, en daar kan precies hetzelfde gaan optreden na een tijdje, het blijven namelijk mensen in beginsel.
Het is al moeilijk genoeg om het met 5 mensen eens te worden, ga maar na wat dat met miljoenen mensen zou betekenen. Dus globaal moet je iedereen kunnen aanspreken met je verhaal en intenties, daar moet de focus dus ook op liggen. Met het aanstippen van alles wat fout gaat wordt niemand wijzer, wel gefrustreerd. Vandaar dat het gezocht moet worden in werkelijk haalbare oplossingen, en wie die gaat uitvoeren is eigenlijk van ondergeschikt belang.
Dat is ook logisch, helaas. En de oplossing is simpel, namelijk een bestuur vormen met inbreng vanuit de groep. Als dit al te moeilijk blijkt dan heeft verder gaan geen enkele zin. Ik snap wel dat iedereen moet kunnen meedenken maar giet dat in een werkbare vorm zodat het overzichtelijk blijft. En zorg vooral dat je transparant blijft naar de groep toe om misverstanden te voorkomen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:54 schreef Chahna het volgende:
[..]
Als je gezien hebt hoe het vorig jaar ging tijdens vergaderingen van Occupy dan weet je direct dat alles zonder leiding een grote chaos wordt waarbij mensen door elkaar gaan schreeuwen om aandacht te krijgen. Dan heb ik het nog niet eens over de verschillende onderwerpen die dan door elkaar geschreeuwd worden.
Dat was inderdaad echt een drama. Ze hadden op z'n minst een moderator kunnen gebruiken die wat sturing gaf aan die vergaderingen. Iets wat misschien niet iedereen daar besefte is dat de meesten niet bekend zijn met het praktiseren van een sociaal-anarchistische beweging, want die kennen we vrijwel niet in Nederland.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:54 schreef Chahna het volgende:
[..]
Als je gezien hebt hoe het vorig jaar ging tijdens vergaderingen van Occupy dan weet je direct dat alles zonder leiding een grote chaos wordt waarbij mensen door elkaar gaan schreeuwen om aandacht te krijgen. Dan heb ik het nog niet eens over de verschillende onderwerpen die dan door elkaar geschreeuwd worden.
Een idee waar ik helemaal achter sta. Dat heb ik hier ook al eens aangereikt, namelijk per doel/actie/taak een groep vrijwilligers laten opstaan en daar vertrouwen aan geven. Met goede rapportage kan de rest meekijken, controleren en wellicht aanvullen indien nodig. Communicatie is de sleutel tot elke goed-functionerende groepering en daar was bij Occupy Nederland veel op aan te merken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:59 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat is ook logisch, helaas. En de oplossing is simpel, namelijk een bestuur vormen met inbreng vanuit de groep. Als dit al te moeilijk blijkt dan heeft verder gaan geen enkele zin. Ik snap wel dat iedereen moet kunnen meedenken maar giet dat in een werkbare vorm zodat het overzichtelijk blijft. En zorg vooral dat je transparant blijft naar de groep toe om misverstanden te voorkomen.
Als je bv met thema's werkt wordt het al een stuk overzichtelijker en kun je de inbreng van ideeën gaan analyseren en uitwerken.
Juist , met een soort van 'projectgroep' met daarin gebundelde kennis over bepaalde onderwerpen, kun je een heel eind komen. Je komt dan uiteindelijk wel met één sterk standpunt, waar een ieder achter staat, naar buiten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:59 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat was inderdaad echt een drama. Ze hadden op z'n minst een moderator kunnen gebruiken die wat sturing gaf aan die vergaderingen. Iets wat misschien niet iedereen daar besefte is dat de meesten niet bekend zijn met het praktiseren van een sociaal-anarchistische beweging, want die kennen we vrijwel niet in Nederland.
[..]
Een idee waar ik helemaal achter sta. Dat heb ik hier ook al eens aangereikt, namelijk per doel/actie/taak een groep vrijwilligers laten opstaan en daar vertrouwen aan geven. Met goede rapportage kan de rest meekijken, controleren en wellicht aanvullen indien nodig. Communicatie is de sleutel tot elke goed-functionerende groepering en daar was bij Occupy Nederland veel op aan te merken.
helemaal mee eens Gray. Dat is een beginsel waarop je kunt uitbreiden.quote:Een idee waar ik helemaal achter sta. Dat heb ik hier ook al eens aangereikt, namelijk per doel/actie/taak een groep vrijwilligers laten opstaan en daar vertrouwen aan geven. Met goede rapportage kan de rest meekijken, controleren en wellicht aanvullen indien nodig. Communicatie is de sleutel tot elke goed-functionerende groepering en daar was bij Occupy Nederland veel op aan te merken.
Hoe zie je dat voor je ? want dat is wat er nu al is, namelijk gebundelde expertise die samen een voor hun logische lijn volgen, hoe ga je jezelf daarin differentiëren. maw, wat is het uitgangspunt en in welke richting denk je dan.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:05 schreef Chahna het volgende:
[..]
Juist , met een soort van 'projectgroep' met daarin gebundelde kennis over bepaalde onderwerpen, kun je een heel eind komen. Je komt dan uiteindelijk wel met één sterk standpunt, waar een ieder achter staat, naar buiten.
In Ijsland hebben ze de regering afgezet en heeft het volk op internet de grondwet aangepast , hoezo stort alles dan in en is er chaos ? Je kan dat als volk toch gewoon regelen en op internet je stem uitbrengen ? Dat brengt toch juist meer inspraak en verantwoordelijkheid voor de wereld waar je in leeft en meer veiligheid ipv chaos en instorten . Waarom kan niet iedereen gelijk zijn en evenveel inspraak hebben ? we leven in 2012 en hebben internet .quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:45 schreef Copycat het volgende:
Die Portugeze demonstranten willen dat de regering daar opzout. Ik niet. En dan lijkt het me niet dat er dan een demissionair kabinet komt, maar een coup. Klein detail ...
En ik vraag me af hoe een Summers die dat zo te lezen toejuicht dat ziet.
De gevestigde orde afzetten en dan gaan de idealisten het overnemen? Vanuit welke kennis? Vanuit welke optiek? En is dat dan opeens ieders optiek?
"Ze" zijn schijnbaar terug, wist het ook niet. Zie http://www.at5.nl/artikel(...)-terug-op-beurspleinquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Heeft iemand hier inzicht in wat er gaande is op het beursplein arm? Ik las dat er weer tentjes staan, het is ook weer ongeveer de eerste verjaardag van occupy toch
http://www.presstv.ir/det(...)an-on-iran-channels/quote:Where is the freedom of speech and press in Europe? Hypocrites! When it is against Islam then it is freedom of the press and speech in Europe. Lift the ban now. Double hypocrites. This is the reason why God is punishing Europe with Economic crisis. It will NOT end soon until they acknowledge the truth, a reader said.
Another viewer said, Shame on the European Commission. They who have just been awarded the Nobel Price for peace are now suppressing freedom of speech and expression which are essential tools to report on breach of peace and the warmongers!
This European's illegal, illogical, uncivilized measure indicates its serious desperation and panic in facing the growing influence of Press TV across the world, another comment read.
Never there was freedom of expression in US or EU, only selective loose talk is branded as Freedom of Expression, wrote a viewer.
European satellite provider Eutelsat SA has stopped the broadcast of several Iranian satellite channels, including Press TV, al-Alam, Jam-e-Jam 1 and 2, Sahar 1 and 2, Islamic Republic of Iran News Network, Quran TV, and the Arabic-language al-Kawthar following an order by the European Commission.
Ja hoor - iedereen gaat meteen aan t rellen,roven en verkrachten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Maar dat hoeft toch niet per se chaos te veroorzaken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |