abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118035710
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:32 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Jullie zouden juist blij moeten zijn dat die mensen geen geld meer krijgen.
Jullie zouden juist blij moeten zijn dat die mensen geen geld meer krijgen, aangezien ze het niet kunnen terugbetalen en de overheid met belastinggeld weer moet komen bijspringen
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:33:57 #127
322645 Voorschrift
See if I care
pi_118035715
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

welke regels, die 'zelfregulering'?
Je bent niet op de hoogte dat de zelfregulering een kaderwet is?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:34:50 #128
322645 Voorschrift
See if I care
pi_118035754
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:33 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Jullie zouden juist blij moeten zijn dat die mensen geen geld meer krijgen, aangezien ze het niet kunnen terugbetalen en de overheid met belastinggeld weer moet komen bijspringen
Belastingcenten die jij in je zak houdt lijkt me voor jou positief.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:35:13 #129
37295 Luigi
mario pls
pi_118035775
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:32 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat mensen in de problemen geen leningen meer krijgen van de bank (waar de heer in de OP over klaagt) is inderdaad iets waar de AFM, de DNB en de regering mee kwam, n.a.v. de crisis en jullie oplossing voor de toekomst.

Jullie zouden juist blij moeten zijn dat die mensen geen geld meer krijgen.
Ik lees alleen maar wij, wij, wij en jullie, jullie, jullie. Je klinkt echt als een heel fijn persoon.
Is je ziel ook uitgedrukt in plussen en minnen? En, sta je in de plus, denk je?
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:35:22 #130
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118035784
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat boerenverstand is er nu, en daarom krijgen 'jullie' minder snel leningen, en daarom gooien jullie de kroegen voor ons 'op slot'. Je krijgt wat je wilt, nietwaar? :)
Eerst nog even de rekening betalen van het feestjes van vorige week please....

Maar nee... daar zijn we niet meer voor thuis. Uiteraard omdat de banksters bang zijn... bang om nog verder in de drek te zakken want jullie weten dat jullie gefaald hebben en afhankelijk zijn van overheidssteun.

Maar aan de andere kant is jullie narcistische karakter maar wat blij dat jullie de maatschappij een mooi kunstje geflikt hebben en nog steeds niet ingeboet hebben aan macht.

Geef gewoon toe dat jullie kwaadaardig zijn.... je wilt het wel zeggen... ik weet het zeker :Y
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:35:40 #131
322645 Voorschrift
See if I care
pi_118035793
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:35 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik lees alleen maar wij, wij, wij en jullie, jullie, jullie. Je klinkt echt als een heel fijn persoon.
Is je ziel ook uitgedrukt in plussen en minnen? En, sta je in de plus, denk je?
Ik sta zeker in de plus.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:36:11 #132
322645 Voorschrift
See if I care
pi_118035812
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Eerst nog even de rekening betalen van het feestjes van vorige week please....

Maar nee... daar zijn we niet meer voor thuis. Uiteraard omdat de banksters bang zijn... bang om nog verder in de drek te zakken want jullie weten dat jullie gefaald hebben en afhankelijk zijn van overheidssteun.

Maar aan de andere kant is jullie narcistische karakter maar wat blij dat jullie de maatschappij een mooi kunstje geflikt hebben en nog steeds niet ingeboet hebben aan macht.

Geef gewoon toe dat jullie kwaadaardig zijn.... je wilt het wel zeggen... ik weet het zeker :Y
Nee.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:36:16 #133
37295 Luigi
mario pls
pi_118035816
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:35 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik sta zeker in de plus.
Ik snap dat jij alleen maar in termen van geld kunt denken maar ik had het dus niet over je bankrekening. Dat je zorgt dat je zelf niks te kort komt, ben ik van overtuigd.
pi_118035826
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:33 schreef Luigi het volgende:

[..]

Da's 12V spul.
Het is offtopic, maar er bestaan toch al vele decennia omvormers die daar een prachtig bruikbare 230V van maken. En als je toch een 12V installatie hebt omdat je niet van een grote boze energieleverancier afhankelijk wilt zijn kun je ook kiezen voor apparatuur op 12V.

Het is omslachtig, maar wie principieel tegen bankiers is heeft gewoon geen enkel probleem om zijn zaken zonder tussenkomst van banken te regelen. Alleen de bereidwillige werkgever voor het wekelijkse loonzakje zal wat lastig te vinden zijn.

Maar dan begin je toch gewoon je eigen bedrijfje? En laat je al je klanten gewoon lekker contant betalen.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:36:33 #135
322645 Voorschrift
See if I care
pi_118035827
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:36 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik snap dat jij alleen maar in termen van geld kunt denken maar ik had het dus niet over je bankrekening. Dat je zorgt dat je zelf niks te kort komt, ben ik van overtuigd.
Ik had het ook over m'n ziel, daar ging je vraag toch over?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118035842
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:34 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Belastingcenten die jij in je zak houdt lijkt me voor jou positief.
Dat bedoel ik er ook mee te aan te geven ;)
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:37:36 #137
322645 Voorschrift
See if I care
pi_118035863
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:36 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik er ook mee te aan te geven ;)
Ja en ik ook, dus ik snap niet waarom die kroeghouder zo pissig is dat z'n blijkbaar onrendabele maten geen leningen krijgen. Mensen met een gezonde financiėle situatie krijgen gewoon nog steeds geld.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:38:13 #138
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118035884
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het doet er niet toe wat ik doe, het gaat erom dat je keuzes maakt en je daarop de maat genomen mag en kan worden en dat dat sociale consequenties kan hebben.

In mijn vriendenkring was een carriere in het bankwezen iets voor een paar jaar zodat je daarna niet meer voor het geld hoefde te werken en iets waardevols of interessants kon gaan doen. Dus het speelt concreet niet meer. Als je parasiteert moet je het wel goed doen natuurlijk.
Oh dear, en jij bent normaal zo van de nuance, kijk hem gal spuwen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118035942
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:37 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

De bank is een bedrijf dat een lening aanbiedt, onder bepaalde voorwaarden. Het is de consument die de lening afneemt en daarmee ook de voorwaarden accepteert.

[..]

Ik zou ook geen zaken willen doen met immoreel, corrupt volk. Als ik een kroeg had, zag ik dergelijk volk liever ook niet aan de tap. Maar daar gaat het hier niet om. Waar het om gaat, is dat deze kroegbaas doodleuk een hele beroepsgroep als immoreel en corrupt betitelt en vervolgens overgaat tot discriminatie.

Het principe is: generaliserend spreken over een totale groep en vervolgens (verondersteld) gedrag van die groep afwentelen op individuen, die de nadelige gevolgen ondervinden en gediscrimineerd worden. Kortom:

[ afbeelding ]

[..]

Geld lenen kost geld. Het wordt tegenwoordig standaard gemeld in alle reclamespotjes. Niet alleen die van banken, maar bijvoorbeeld ook wanneer je tegen 'supergunstige voorwaarden' een nieuwe auto kunt rijden, die je pas volgend jaar betaalt. We leven in een leencultuur. Mensen willen alles bezitten en steken zich met het grootste gemak in de schulden.

Ik ben ook wel degelijk kritisch ten opzichte van banken, maar de consument mag zichzelf ook wel eens een spiegel voorhouden. Hoe komt het dat bedrijven als DSB (Frisia etc) konden floreren? Alleen door de slinkse trucs van Scheringa, of ook omdat consumenten massaal bereid waren om zichzelf in de schulden te steken?

NB: Als mensen zich niet goed in de voorwaarden van een lening verdiepen, is dat primair hun eigen verantwoordelijkheid en tekortkoming. Zo geldt dat ook voor die kroegbaas, die zich achteraf genaaid voelt, maar wel degelijk zélf heeft ingestemd met die voorwaarden. Eigen schuld, dikke bult.
Ah een Godwin.

Topic kan nu wel dicht.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:40:16 #140
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118035961
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:35 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik sta zeker in de plus.
Moreel gezien ook? Lijkt mij van niet. Je kan niet met droge ogen beweren dat jullie bankiers nou een voorbeeldige rol hebben gespeeld de afgelopen decennia.

Misschien moet je een paar jaartjes wat anders gaan doen om je morele kompas weer beter uit te lijnen :)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:42:11 #141
322645 Voorschrift
See if I care
pi_118036017
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Moreel gezien ook? Lijkt mij van niet. Je kan niet met droge ogen beweren dat jullie bankiers nou een voorbeeldige rol hebben gespeeld de afgelopen decennia.

Misschien moet je een paar jaartjes wat anders gaan doen om je morele kompas weer beter uit te lijnen :)
Dat bepaal ik voor mezelf wel.

En ja er is niks mis met mijn morele kompas, maar als jij denkt alle wijsheid in pacht te hebben omtrent hoe ik mijn werk doe dan prima, waarom zou ik je tegenspreken. Blijkbaar ken je me beter dan ik mezelf ken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:42:18 #142
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118036020
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:39 schreef 16meter het volgende:

[..]

Ah een Godwin.

Topic kan nu wel dicht.
Ik was het die het eerste een Godwin deed :@
pi_118036073
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Misschien is het wel de schuld van de televisie, aangezien deze reclame's aan de kijker toont en dan iets gaan kopen?

Mogen mensen niet zelf ook een beetje nadenken?
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:53:54 #144
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118036479
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:44 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Misschien is het wel de schuld van de televisie, aangezien deze reclame's aan de kijker toont en dan iets gaan kopen?

Mogen mensen niet zelf ook een beetje nadenken?
Waarom kunnen artsen wel zelf verantwoordelijk omgaan met medicijnen, waarom smeren ze niet iedereen onnodige operaties aan? Misschien omdat ze een moreel besef hebben?
In de financiele sector is graaien heel normaal geworden, het welzijn van de mens staat al heel lang niet meer op een hoge plaats.

Als artsen net zo te werk gingen als bankiers dan waren er maar heel weinig mensen gezond.

Als je als junk bij een dokter komt om een receptje voor 'wat lekkers' dan gaat de arts echt niet in op het verzoek. Banksters daarentegen gaan zelfs bewust op zoek naar dit soort zwakke schapen en pompen ze helemaal vol met een giflening.
En als dat dan verkeerd afloopt gaan ze nog hun hand ophouden bij de overheid ook :(
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:54:58 #145
322645 Voorschrift
See if I care
pi_118036520
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:53 schreef ComplexConjugate het volgende:

Als je als junk bij een dokter komt om een receptje voor 'wat lekkers' dan gaat de arts echt niet in op het verzoek. Banksters daarentegen gaan zelfs bewust op zoek naar dit soort zwakke schapen en pompen ze helemaal vol met een giflening.
En als dat dan verkeerd afloopt gaan ze nog hun hand ophouden bij de overheid ook :(
Klopt, vandaar dat die meneer in de OP ook klaagt omdat zijn vrienden geen lening krijgen, omdat we ze volpompen met leningen die ze niet kunnen betalen. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:58:15 #146
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118036651
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:54 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Klopt, vandaar dat die meneer in de OP ook klaagt omdat zijn vrienden geen lening krijgen, omdat we ze volpompen met leningen die ze niet kunnen betalen. :')
Ooh... wat een moreel besef en verantwoordelijkheidsgevoel ineens :')

Eerst het huis in de fik steken en vervolgens zeggen dat je geen financiering meer wilt verstrekken aan de brandweer _O-

Tja... want degene die zijn huis in de fik staat heeft straks geen geld om de brandweer te betalen dus het zou niet verantwoord zijn om de brandweer geld te lenen voor een goede bluswagen :|W
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:58:37 #147
322645 Voorschrift
See if I care
pi_118036673
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:58 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ooh... wat een moreel besef en verantwoordelijkheidsgevoel ineens :')

Eerst het huis in de fik steken en vervolgens zeggen dat je geen financiering meer wilt verstrekken aan de brandweer _O-

Tja... want degene die zijn huis in de fik staat heeft straks geen geld om de brandweer te betalen dus het zou niet verantwoord zijn om de brandweer geld te lenen voor een goede bluswagen :|W
Zucht.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:58:40 #148
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118036674
quote:

[..]

Waarom kunnen artsen wel zelf verantwoordelijk omgaan met medicijnen

:D :D :D :D :D :D
Gelukkig krijgen artsen ook geen goodies van Artsenbezoekers voor hoeveelheden voorgeschreven recepten. Oh Nee,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:59:43 #149
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118036720
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:D :D :D :D :D :D
Gelukkig krijgen artsen ook geen goodies van Artsenbezoekers voor hoeveelheden voorgeschreven recepten. Oh Nee,
Ok.... er zijn wat artsen die niet helemaal correct handelen maar het overgrote deel houd zich behoorlijk aan de eed.
pi_118036728
quote:

[..]

Waarom kunnen artsen wel zelf verantwoordelijk omgaan met medicijnen, waarom smeren ze niet iedereen onnodige operaties aan? Misschien omdat ze een moreel besef hebben?
In de financiele sector is graaien heel normaal geworden, het welzijn van de mens staat al heel lang niet meer op een hoge plaats.

Als artsen net zo te werk gingen als bankiers dan waren er maar heel weinig mensen gezond.

Nou, in ziekenhuizen worden heel wat overbodige operaties verricht om maar te kunnen declareren bij het ziektefonds..

Daarnaast schrijven dokters vaak medicijnen uit die of overbodig zijn, of niet met elkaar kunnen als combinatie. En als je het volle doosje dan terugbrengt, dan gooien ze het weg i.p.v. weer te gebruiken.

Daarnaast wordt de medische sector nogal gesponsord door farmaceutische bedrijven, waardoor artsen dat merk medicijn voorschrijven bij een bepaalde aandoening.

Ohja, dit kost ook heel wat geld.

Trouwens, iemand met BKR registratie komt echt niet zomaar in aanmerking voor een lening. Het zijn het soort reclames zoals voorschotje.nl etc. waardoor mensen in de problemen komen, grote tv kopen op afbetaling etc..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')