Okee zal wel niks zijn..quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:36 schreef -niemand- het volgende:
nee, aan het been of schouder voel ik niks raars.
morgen nog maar eens kijken...
zelf heb ik er niks aan over gehouden, alleen heb het zand overal zitten, van mijn onderbroek tot in mijn oren![]()
Dat klinkt als een leuke buitenrit.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:24 schreef -niemand- het volgende:
ja hoor, het is weer voorjaar
vanmorgen gingen mijn moeder en ik een bosrit maken.
toen we in galop gingen kwam mijn moeder me plots snel voorbij.
dat liet die mijn paard niet op zich zittenen ging hij er ook tussenuit.
toen had ik hem de struiken ingestuurd en stopte hij, eventjes. hij draaide een kwart slag en rende verder.
ik bleef heel even in de beugel haken en toen heeft hij mij nog enkele meters aan de teugel meegesleept.
toen ik in de gaten had dat hij toch niet meer stopte heb ik hem maar losgelaten...
mijn moeder was er 100 meter verderop ook vanaf gevallen en de paarden waren naar stal gerend.
wij erachteraan lopen, mijn paard was zijn hoofdstel verloren omdat ik de teugel vasthield (en toen kon ik terug om het te gaan zoeken) .
nu loopt hij een beetje kreupel maar dan moet ik morgen maar even kijken of het dan over is.
In de winter staan ze op stal ofzo?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ze mochten gister voor het eerst weer de wei opGing 'helaas' erg rustig ;-) Voor de video had ik gehoopt op wat spektakel (Voor de paarden is dit misschien wat prettiger
).
Nee, in de hit-actief (dus buiten), maar niet op het land. Het land is verbonden met de hit maar in de winter mogen ze daar niet op. 's Zomers staan ze overdag op het land (of althans, mogen ze zelf kiezen).quote:
De paarden die in de winter op stal staan, mochten gister:quote:
oh oke..quote:Op zondag 5 mei 2013 17:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, in de hit-actief (dus buiten), maar niet op het land. Het land is verbonden met de hit maar in de winter mogen ze daar niet op. 's Zomers staan ze overdag op het land (of althans, mogen ze zelf kiezen).
loopt hij op ijzers of op blote hoeven?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:36 schreef Isegrim het volgende:
Finnegan loopt niet helemaal lekker. Het is vreemd, het is alleen in draf. Hij loopt niet echt kreupel, maar ook niet echt regelmatig. Hij 'dribbelt' een beetje. Het is alleen onder het zadel en niet continu. Heb het idee dat het misschien in zijn rug zit. Lastig, want pijn lijkt hij niet te hebben, hij wil gewoon doorlopen (sterker nog, hij wilde steeds vrij snel van de week).
Is hij gevoelig op de rug op plekken, of merk je er niet zoveel aan zo zelf?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:36 schreef Isegrim het volgende:
Finnegan loopt niet helemaal lekker. Het is vreemd, het is alleen in draf. Hij loopt niet echt kreupel, maar ook niet echt regelmatig. Hij 'dribbelt' een beetje. Het is alleen onder het zadel en niet continu. Heb het idee dat het misschien in zijn rug zit. Lastig, want pijn lijkt hij niet te hebben, hij wil gewoon doorlopen (sterker nog, hij wilde steeds vrij snel van de week).
Hij heeft nog nooit van zijn leven op ijzers gestaan en dat gaat ook nooit gebeuren.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:46 schreef -niemand- het volgende:
[..]
loopt hij op ijzers of op blote hoeven?
en wil hij graag de berm/zachte bodem in?
het paard van mijn moeder heeft er ook last van, als de hoeven te lang worden gaat hij dribbelen.
sinds dat hij voor op ijzers staat is het over.
misschien heb je er wat aan.
Hij leek op een bepaalde plek wat te 'trekken' met zijn rug als ik erop duwde. Ik rij morgen eventjes met mijn zadel ipv mijn Christ-lamsvacht, kijken of het dan anders is. Ik denk in elk geval dat het eerder in zijn rug zit dan in zijn voeten of benen, want hij trok bij het longeren op het harde zijn hals helemaal naar links bij rechtsom longeren. Echt alsof hij zich verhield om iets te mijden.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:17 schreef erodome het volgende:
Is hij gevoelig op de rug op plekken, of merk je er niet zoveel aan zo zelf?
Ja, als het niet verbetert is dat ook wat ik ga doen denk ik. Veearts komt binnenkort sowieso voor iets anders (we zijn bezig met een behandeling voor zijn straalkanker, met depocort) dus dan laat ik haar ook even kijken.quote:Misschien een osteopaat erbij halen, dat heeft voor mijn kleine merrie wonderen gedaan. Die liep ook vaak te dribbelen, bleek er een aardige berg vast te zitten in haar lijf. Na de behandeling liep ze echt zo van wow wat is dit, heeft 3 dagen geduurt voordat ze haar balans weer had gevonden, 2 behandelingen gehad en sindsdien loopt ze als een zonnetje.
Waarom zou je 'm niet op ijzers zetten?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hij heeft nog nooit van zijn leven op ijzers gestaan en dat gaat ook nooit gebeuren.Maar hij heeft zelf voorkeur voor het harde, ook nu. Hij loopt liever op het asfalt dan in de berm.
Omdat er vele redenen zijn dat niet te doen en maar bar weinig om dat wel te doen?quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:01 schreef SandraJ het volgende:
[..]
Waarom zou je 'm niet op ijzers zetten?
De hoef kent wat ze noemen een hoefmechanisme, die zorgt ervoor dat bloed word rondgepompt in het onderbeen. Ijzers belemmeren die werking. Het is dus zelden de oplossing, veel vaker is het deel van het probleem.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:05 schreef SandraJ het volgende:
Ik ben niet zo'n paardenkenner. Ik dacht dat alle paarden altijd hoefijzers hadden... weer wat geleerd. Ofja, nog niet echt eigenlijk. maar ik google 't wel
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |