abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126038320
nee, aan het been of schouder voel ik niks raars.
morgen nog maar eens kijken...

zelf heb ik er niks aan over gehouden, alleen heb het zand overal zitten, van mijn onderbroek tot in mijn oren :') :+
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:09:07 #202
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_126039987
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:36 schreef -niemand- het volgende:
nee, aan het been of schouder voel ik niks raars.
morgen nog maar eens kijken...

zelf heb ik er niks aan over gehouden, alleen heb het zand overal zitten, van mijn onderbroek tot in mijn oren :') :+
Okee zal wel niks zijn..

Haha dat ken ik, en dat schuurt! :')
nerovetsrethca
pi_126040488
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:24 schreef -niemand- het volgende:
ja hoor, het is weer voorjaar :')
vanmorgen gingen mijn moeder en ik een bosrit maken.
toen we in galop gingen kwam mijn moeder me plots snel voorbij.
dat liet die mijn paard niet op zich zitten :') en ging hij er ook tussenuit.
toen had ik hem de struiken ingestuurd en stopte hij, eventjes. hij draaide een kwart slag en rende verder.
ik bleef heel even in de beugel haken en toen heeft hij mij nog enkele meters aan de teugel meegesleept.
toen ik in de gaten had dat hij toch niet meer stopte heb ik hem maar losgelaten...
mijn moeder was er 100 meter verderop ook vanaf gevallen en de paarden waren naar stal gerend.
wij erachteraan lopen, mijn paard was zijn hoofdstel verloren omdat ik de teugel vasthield (en toen kon ik terug om het te gaan zoeken :+ ) .
nu loopt hij een beetje kreupel maar dan moet ik morgen maar even kijken of het dan over is.
Dat klinkt als een leuke buitenrit. :D
pi_126085459
Ze mochten gister voor het eerst weer de wei op :) Ging 'helaas' erg rustig ;-) Voor de video had ik gehoopt op wat spektakel (Voor de paarden is dit misschien wat prettiger :P ).

La derecha oprime, la izquierda libera
  zondag 5 mei 2013 @ 13:26:43 #205
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_126088435
quote:
3s.gif Op zondag 5 mei 2013 11:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ze mochten gister voor het eerst weer de wei op :) Ging 'helaas' erg rustig ;-) Voor de video had ik gehoopt op wat spektakel (Voor de paarden is dit misschien wat prettiger :P ).

In de winter staan ze op stal ofzo?
nerovetsrethca
pi_126096891
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 13:26 schreef slangpie het volgende:

[..]

Nee, in de hit-actief (dus buiten), maar niet op het land. Het land is verbonden met de hit maar in de winter mogen ze daar niet op. 's Zomers staan ze overdag op het land (of althans, mogen ze zelf kiezen).
pi_126118567
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 13:26 schreef slangpie het volgende:

[..]

De paarden die in de winter op stal staan, mochten gister:
  maandag 6 mei 2013 @ 16:51:12 #208
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_126134590
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:16 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee, in de hit-actief (dus buiten), maar niet op het land. Het land is verbonden met de hit maar in de winter mogen ze daar niet op. 's Zomers staan ze overdag op het land (of althans, mogen ze zelf kiezen).
oh oke..
nerovetsrethca
pi_126136499
Ik zou mijn paard voor geen goud meer op stal willen hebben, ook niet in de winter. :P

Wij hebben een nieuwe verzorgster. *O* De vorige was 12, deze is 47. :D Ze gaat een keer of twee per week Fin doen. Echt nodig is het niet met een paard in een hit-stal, maar een beetje extra aandacht en beweging kan nooit kwaad. :)
  maandag 6 mei 2013 @ 18:04:02 #210
37769 erodome
Zweefteef
pi_126137664
Hier hetzelfde, nooit meer in een stal. Nou ja, op de vakantie na dan, maar dat zijn dan stallen van 8 bij 12 en we zijn dan de hele dag bezig.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:41:35 #211
379903 Landyacht
Guzzling the gas.
pi_126195478
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in een trailer, ik heb net een advertentie geplaatst onder V&A.
pi_126686590

Overzichtje van wat we op Equitana gezien hebben :)
pi_126687731
Finnegan loopt niet helemaal lekker. Het is vreemd, het is alleen in draf. Hij loopt niet echt kreupel, maar ook niet echt regelmatig. Hij 'dribbelt' een beetje. Het is alleen onder het zadel en niet continu. Heb het idee dat het misschien in zijn rug zit. Lastig, want pijn lijkt hij niet te hebben, hij wil gewoon doorlopen (sterker nog, hij wilde steeds vrij snel van de week).
pi_126688233
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 20:36 schreef Isegrim het volgende:
Finnegan loopt niet helemaal lekker. Het is vreemd, het is alleen in draf. Hij loopt niet echt kreupel, maar ook niet echt regelmatig. Hij 'dribbelt' een beetje. Het is alleen onder het zadel en niet continu. Heb het idee dat het misschien in zijn rug zit. Lastig, want pijn lijkt hij niet te hebben, hij wil gewoon doorlopen (sterker nog, hij wilde steeds vrij snel van de week).
loopt hij op ijzers of op blote hoeven?
en wil hij graag de berm/zachte bodem in?
het paard van mijn moeder heeft er ook last van, als de hoeven te lang worden gaat hij dribbelen.
sinds dat hij voor op ijzers staat is het over.
misschien heb je er wat aan.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 21:17:27 #215
37769 erodome
Zweefteef
pi_126690463
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 20:36 schreef Isegrim het volgende:
Is hij gevoelig op de rug op plekken, of merk je er niet zoveel aan zo zelf?
Misschien een osteopaat erbij halen, dat heeft voor mijn kleine merrie wonderen gedaan. Die liep ook vaak te dribbelen, bleek er een aardige berg vast te zitten in haar lijf. Na de behandeling liep ze echt zo van wow wat is dit, heeft 3 dagen geduurt voordat ze haar balans weer had gevonden, 2 behandelingen gehad en sindsdien loopt ze als een zonnetje.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_126692338
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 20:46 schreef -niemand- het volgende:

[..]

loopt hij op ijzers of op blote hoeven?
en wil hij graag de berm/zachte bodem in?
het paard van mijn moeder heeft er ook last van, als de hoeven te lang worden gaat hij dribbelen.
sinds dat hij voor op ijzers staat is het over.
misschien heb je er wat aan.
Hij heeft nog nooit van zijn leven op ijzers gestaan en dat gaat ook nooit gebeuren. :P Maar hij heeft zelf voorkeur voor het harde, ook nu. Hij loopt liever op het asfalt dan in de berm.
pi_126692758
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 21:17 schreef erodome het volgende:
Is hij gevoelig op de rug op plekken, of merk je er niet zoveel aan zo zelf?
Hij leek op een bepaalde plek wat te 'trekken' met zijn rug als ik erop duwde. Ik rij morgen eventjes met mijn zadel ipv mijn Christ-lamsvacht, kijken of het dan anders is. Ik denk in elk geval dat het eerder in zijn rug zit dan in zijn voeten of benen, want hij trok bij het longeren op het harde zijn hals helemaal naar links bij rechtsom longeren. Echt alsof hij zich verhield om iets te mijden.

quote:
Misschien een osteopaat erbij halen, dat heeft voor mijn kleine merrie wonderen gedaan. Die liep ook vaak te dribbelen, bleek er een aardige berg vast te zitten in haar lijf. Na de behandeling liep ze echt zo van wow wat is dit, heeft 3 dagen geduurt voordat ze haar balans weer had gevonden, 2 behandelingen gehad en sindsdien loopt ze als een zonnetje.
Ja, als het niet verbetert is dat ook wat ik ga doen denk ik. Veearts komt binnenkort sowieso voor iets anders (we zijn bezig met een behandeling voor zijn straalkanker, met depocort) dus dan laat ik haar ook even kijken.
  woensdag 29 mei 2013 @ 17:01:53 #218
402748 SandraJ
Omdat het kan
pi_127160343
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 21:38 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hij heeft nog nooit van zijn leven op ijzers gestaan en dat gaat ook nooit gebeuren. :P Maar hij heeft zelf voorkeur voor het harde, ook nu. Hij loopt liever op het asfalt dan in de berm.
Waarom zou je 'm niet op ijzers zetten?
  woensdag 29 mei 2013 @ 17:04:56 #219
37769 erodome
Zweefteef
pi_127160464
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:01 schreef SandraJ het volgende:

[..]

Waarom zou je 'm niet op ijzers zetten?
Omdat er vele redenen zijn dat niet te doen en maar bar weinig om dat wel te doen?
  woensdag 29 mei 2013 @ 17:05:55 #220
402748 SandraJ
Omdat het kan
pi_127160510
Ik ben niet zo'n paardenkenner. Ik dacht dat alle paarden altijd hoefijzers hadden... weer wat geleerd. Ofja, nog niet echt eigenlijk. maar ik google 't wel :P
  woensdag 29 mei 2013 @ 17:07:41 #221
37769 erodome
Zweefteef
pi_127160605
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:05 schreef SandraJ het volgende:
Ik ben niet zo'n paardenkenner. Ik dacht dat alle paarden altijd hoefijzers hadden... weer wat geleerd. Ofja, nog niet echt eigenlijk. maar ik google 't wel :P
De hoef kent wat ze noemen een hoefmechanisme, die zorgt ervoor dat bloed word rondgepompt in het onderbeen. Ijzers belemmeren die werking. Het is dus zelden de oplossing, veel vaker is het deel van het probleem.

Er zijn wel bepaalde gevallen waar een ijzer kan helpen of zelfs nodig is, maar dat zijn de uitzonderingen.
pi_127166631
Geheel mee eens. :Y

Over hoeven gesproken... Finnegan heeft nu al twee jaar straalkanker. Niet in heel ernstige mate, maar wel vervelend. Pijn heeft hij er niet van en het woekert niet echt, maar je moet het wel steeds behandelen / bijhouden en dat is zowel voor ons als voor hem een belasting.

Mijn hoefsmid had Finnegan zijn geval besproken met een veearts die hij leerde kennen. En zij gaf aan dat zij hele goede resultaten boekte met depocort (een langzaam werkende corticosteroïde die je injecteert).

Vijf weken geleden heeft Fin zijn eerste injectie gehad. En het is echt enorm verbeterd, de hoefsmid was er maandag en die was helemaal verbaasd. Aanstaande maandag komt de veearts weer, ben heel benieuwd wat ze vindt.

Het idee is om de injecties met steeds langere tussenpozen te geven en te kijken of het lukt om het volledig weg te krijgen.

Ik had het al opgegeven dat we het ooit nog weg zouden krijgen, maar ik ben nu weer hoopvol!
pi_127167733
Voetjes zien er op dit moment zo uit:

donderdag 30 mei 2013 @ 14:11:44 #224
37769 erodome
Zweefteef
pi_127202803
Dat ziet er helemaal niet verkeerd uit isegrim! Nu duimen dat het zo blijft gaan en ook blijft als de medicijnen veminderen!
pi_127214746
Inderdaad, want levenslang op dat spul ook liever niet natuurlijk!
  zondag 2 juni 2013 @ 23:24:26 #226
37769 erodome
Zweefteef
pi_127341773
Vandaag echt heerlijk gereden, voor het eerst sinds weken eigenlijk, want ik ben me extra aan het verdiepen in liberty(even een stapje erbij doen dus). Maar vandaag gewoon even zin in rijden en mijn bolle dacht er blijkbaar hetzelfde over, want hij liep als een zonnetje en was echt verdacht braaf.

Ik ben altijd al heel gelukkig met hem(zelfs als hij zich gedraagt als een boefje), maar dit zijn van die momenten waarin ik dan even extra denk wat een geluk ik heb dat ik mijn perfecte paard gewoon heb, ik hoef er niet van te dromen, hij is gewoon van mij!
pi_127349275
Ik dacht dat ik het perfecte paard al had. :P

De paardjes staan eindelijk weer dagelijks op het land. Ze worden om 17:00 weer naar de hit teruggehaald. Wat daarna gebeurt is erg grappig; ze zijn doodop en het hele zootje gaat op een kluitje staan / liggen te suffen. Ik zal eens wat foto's maken, ze zien er met zijn allen uit alsof ze de uitputting nabij zijn. :')
  maandag 3 juni 2013 @ 12:03:11 #228
37769 erodome
Zweefteef
pi_127353442
Grazen is dan ook zwaar werk ;)
pi_127366725
Veearts is geweest en was zéér tevreden over zijn voetjes! Volgende injectie hoeft pas over acht weken. Hij mag wel maximaal 2 uur pd op het land ivm risico hoefbevangenheid. Vindt 'ie niet zo tof. :N Na drie weken is het spul uitgewerkt en mag het aantal uren worden opgebouwd.

De onregelmatigheid waar hij met vlagen last van had, is een rijtechnisch probleem. Hij is te scheef geworden en moet beter worden rechtgericht. Het zadel ligt ook niet optimaal meer dus ik ga binnenkort naar Country Mill om een Massimo of Zaldi aan te laten meten.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 16:28:18 #230
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_128242643
heuj, hele zomer niet ingepland voor het werk om weer in de kost te moeten, zegt mijn oom dat hij nog wat te rijden heeft waarschijnlijk dit zomer voor mij :)
nerovetsrethca
pi_128722145
Hey hallo! Ben een paar topics afwezig geweest maar zie dit topic weer voorbij komen en wil me graag her-aansluiten :)

Ik heb samen met mijn zusje twee paarden. Een Anglo-Arabische merrie van Baccarat ox van 23 die we inmiddels al 19 jaar lang hebben, mijn zusje rijdt er momenteel L1 mee en een 14-jarige Fries (Brandus x Jochem) die ik al een aantal jaar bijreed en sinds 3 jaar ook officieel bij de familie hoort. Met hem ben ik M2+5 alleen zijn we al 3 jaar niet gestart door blessureleed. (irritatie van het annulair ligament, eerst rechts- en nu linksvoor -O- )

Goed dat het niet fijn voelen rijtechnisch op te lossen valt Isengrim. En zijn voeten zien er prima uit. Fijn dat de behandeling zo goed aanslaat.
Over ijzers, de merrie staat al jaren op blote voeten, de ruin heeft sinds zijn blessure een Equilibrium ijzertje voor, dat werkt prima voor hem. Ik vind het vermoeiend om van mening te zijn dat het of het een of het ander moet zijn. Beter sta je voor alles open en pik je van alles een beetje mee :)
  maandag 22 juli 2013 @ 15:04:20 #232
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_129221412
Hallo!

Ik heb vorige week een foto gemaakt in Zeeland van een meisje op een paard, in de zee. Het is een mooie foto geworden dus ik wilde een kleine poging ondernemen om haar te vinden, maar ik heb geen flauw idee hoe.

Het was in Zoutelande, zij was misschien ook wel op vakantie daar, ik heb geen idee. Is er een of ander gigantische site waar iedereen die paarden leuk vindt komt?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_129222056
Bokt. :Y
  maandag 22 juli 2013 @ 15:46:32 #234
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_129222651
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:28 schreef Isegrim het volgende:
Bokt. :Y
Thanks.
pi_129223015
Durf er bijna mijn hand voor in het vuur te steken dat je diegene daarlangs vindt; is het niet diegene zelf dan wel iemand die haar kent. :)
  maandag 22 juli 2013 @ 21:50:04 #236
37769 erodome
Zweefteef
pi_129234184
Ik ben een zeer gelukkig mens, inmiddels in het bezit van een 3de paardje, weer een lekkere blondie O+
Wilde graag een team "goldilocks" voor liberty werk en tot mijn plezier zijn de 2 kerels gelijk dikke mik, dus dat gaat goedkomen. Verder is hij erg goed onder het zadel en ook beleerd voor de kar, kan dus alle kanten met hem op.
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:16:35 #237
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_129314198
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:55 schreef Isegrim het volgende:
Durf er bijna mijn hand voor in het vuur te steken dat je diegene daarlangs vindt; is het niet diegene zelf dan wel iemand die haar kent. :)
Dankje. Ik had ze van de week al gemaild omdat ik geen zin had om me te registreren, maar ik kreeg gewoon een standaard e-mail terug. ;(.

Heb me nu dus alsnog maar geregistreerd en een topic geopend. Op hoop van zegen!

Zou wel grappig zijn als het een FOK!ker blijkt te zijn :')
pi_129339024
Ben benieuwd. :D Linkje? :P
pi_129408761
Fin voor het eerst voor de kar vandaag! *O*

zondag 28 juli 2013 @ 11:27:21 #240
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_129428188
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 18:42 schreef Isegrim het volgende:
Ben benieuwd. :D Linkje? :P
Nul reactie ;(

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=137&t=1728589 werkt dat zo?
pi_129431366
Stom. -O- Komt misschien nog. In het weekend is het daar sowieso altijd heel rustig.
pi_130530969
Zo, terug van een weekje paard, paard en nog meer paard!
Was wel even naar, want mijn eerste hafje heeft mok, hij had wat last van zijn voorbenen daardoor, dus heb ik hem thuis gehouden en de andere haf meegenomen.

De andere haf heeft het meer dan goed gedaan, we hebben een mega kickstart gehad zo samen en vooral, wat was het mooi daar. Mooie trails gereden, paardje heeft kennis gemaakt met koeien(vond hij niet spannend), grondwerkniveau bijgeschaaft, voorbereiding voor liberty gedaan(was wat te kort om ook echt liberty te gaan daar), heel erg veel geleerd weer.

Fantastische week gehad, heb nu al zin in volgend jaar ;)
pi_130531111
Waar was je naartoe?

Wij gaan over een paar weekjes een lang weekend naar de Veluwe met de paardjes. :)

Ik heb tegenwoordig een bijrijder met een eigen trailer, dat is wel tof. :D We gaan nu regelmatig naar het bos met Finnegan, heerlijk. O+
pi_130531211
De Ardennen, stuk tegen duitsland aan zeg maar. Echt supermooi!
pi_130531366
Oh dat is wel erg gaaf ja, ik zou ook graag nog eens naar de Ardennen willen met Finnegan.
pi_130531451
Het is een stevige rit met de trailer erheen, maar dat is de moeite wel echt waard.
pi_130531512
Ja, ik zou dan ook wel voor wat langer willen, week of twee ofzo. Mooie is dat ik een plek heb waar ik mijn paard waarschijnlijk gratis of voor heel weinig kwijt kan. :)
pi_130707760
Gister met een aantal stalgenoten een fotoshoot gedaan:

Er zijn in totaal zo'n 1000 foto's gemaakt, maar ik houd het maar even bij eentje. :D
pi_131399103
even een kickje, want we gaan de paarden aan huis neerzetten *O*
we liepen al langer met het idee rond om ze aan huis te halen, maar de eigenaars van de pensionstal gaan verhuizen en we zagen het niet zitten om onze paarden mee te verhuizen.
en toevallig kwam er in de buurt 7000m2 grond te koop.
dat is dus meteen gekocht ;)
de huidige eigenaar heeft er een soort volkstuintje op gehad, en dit moet er dus allemaal uit.
het eerste stuk is gisteren omgefreesd. hier stond een wijngaard op met 200 druivenstruiken, een een kippenhok en aspergebedden.
in het voorjaar willen we de rest inzaaien, maar daarvoor moeten eerst nog ongeveer 80 bomen gerooid worden, heel wat werk voor de boeg dus.
pi_138341945
Kick! :D

Onze paarden mochten vandaag voor het eerst weer het land in (lekker vroeg!):

Die onregelmatigheid van Fin bleek uiteindelijk lichte artrose in beide voorbenen te zijn. -O- Hij is drie weken geleden ingespoten met cortico's en hyaluronzuur. Komende week mogen we het rijden weer gaan opbouwen, hij heeft nu drie weken 'weiderust' achter de rug.

[ Bericht 19% gewijzigd door Isegrim op 30-03-2014 22:09:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')