Betaal je ook een boete... Het is maar wat het je waard is.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:42 schreef kikoooooo het volgende:
Kun je hem nog beter als verloren opgeven. Alleen moet je dan wel een valse aangifte doen.
Dat maakt het nieuwe paspoort wel heel duur....quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:42 schreef kikoooooo het volgende:
Kun je hem nog beter als verloren opgeven. Alleen moet je dan wel een valse aangifte doen.
Hij wil zn paspoort toch 'heel' houden?quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Betaal je ook een boete... Het is maar wat het je waard is.
Door er zelf een stuk af te knippen?quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:43 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Hij wil zn paspoort toch 'heel' houden?
Je oude paspoort wordt door de gemeente ongeldig gemaakt door er 3 grote gaten in te rammen. Hij wil dat niet, en wil dus in de bovenhoek knippen. Dat zal de gemeente nooit accepteren. Die gaten moeten erin, daarna krijg je hem terug.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Door er zelf een stuk af te knippen?
Als ik er een hoekje uit knip, blijft in principe voor mij alles in tact. alle stempels, visums, etc. Alleen de rechterbovenhoek is pleite, nja dat is niet zo erg. Die 3 gaten zijn relatief groot namelijk.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Door er zelf een stuk af te knippen?
Hij blijft eigendom van de staat, en ze doen het zoals ze het doen om misbruik te voorkomen, een NL-paspoort is wereldwijd redelijk begerenswaardig.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:46 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Als ik er een hoekje uit knip, blijft in principe voor mij alles in tact. alle stempels, visums, etc. Alleen de rechterbovenhoek is pleite, nja dat is niet zo erg. Die 3 gaten zijn relatief groot namelijk.
Wat een flauwekul sowieso. Je betaalt om een paspoort te krijgen en dan moet je het nog inleveren ook. Er staat toch niet voor niks een geldigheidsdatum op, lijkt me.
Ja, en leg nou nog eens uit waarom ze er geen drie gaten meer inrammen omdat je er zelf een stuk afgeknipt hebt?quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:46 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Als ik er een hoekje uit knip, blijft in principe voor mij alles in tact. alle stempels, visums, etc. Alleen de rechterbovenhoek is pleite, nja dat is niet zo erg. Die 3 gaten zijn relatief groot namelijk.
Wat een flauwekul sowieso. Je betaalt om een paspoort te krijgen en dan moet je het nog inleveren ook. Er staat toch niet voor niks een geldigheidsdatum op, lijkt me.
Hmm das nog helemaal niet zo'n gek idee. Al vind ik het gewoon tof (ik ben simpel wat dat betreftquote:Op maandag 15 oktober 2012 14:50 schreef Felixa het volgende:
Waarom maak je geen scans van je visumstempels?
Doe ik ook altijd als ik mijn oude paspoort moet inleveren en dan kan ik ze meteen mooi bij mijn foto's van de desbetreffende vakanties bewaren.
Bij mijn oude paspoort heeft de gemeente op mijn verzoek die drie gaten in de hoek gemaakt, zodat de visa/stempels niet beschadigd werden.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:52 schreef kalinhos het volgende:
Hmm das nog helemaal niet zo'n gek idee. Al vind ik het gewoon tof (ik ben simpel wat dat betreft) om te bladeren door een paspoort en stempels te zien.
Dat is raar en illegaal.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:53 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Bij mijn oude paspoort heeft de gemeente op mijn verzoek die drie gaten in de hoek gemaakt, zodat de visa/stempels niet beschadigd werden.
Bronquote:Het onbruikbaar maken geschiedt door het aanbrengen van drie ponsgaten (elk van tenminste 12 mm) door het gehele reisdocument op zodanige wijze dat het in het reisdocument aangebrachte kinegram gedeeltelijk en de aangebrachte chip geheel onbruikbaar worden gemaakt. Voordat het reisdocument wordt teruggegeven aan de houder, wordt gecontroleerd of de chip onbruikbaar is.
De gaten zijn niet zo groot dat er hele stempels door verdwijnen hoor..quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:52 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hmm das nog helemaal niet zo'n gek idee. Al vind ik het gewoon tof (ik ben simpel wat dat betreft) om te bladeren door een paspoort en stempels te zien.
Dat heet gewoon frauderen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:50 schreef kalinhos het volgende:
Maar ik denk dat ik toch voor de verloren-optie moet gaan,
Wat denk je zelf? Het zijn ambtenaren hoor....quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:22 schreef FF het volgende:
Vragen of ze moeite willen doen om het harde kaartje (foto en chip) op de juiste manier ongeldig te maken en de rest op een andere manier ongeldig wilen maken. Bijv. verwijderen van het nummer enz.
Ik ookquote:Op maandag 15 oktober 2012 17:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Het zijn ambtenaren hoor....![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |