Betaal je ook een boete... Het is maar wat het je waard is.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:42 schreef kikoooooo het volgende:
Kun je hem nog beter als verloren opgeven. Alleen moet je dan wel een valse aangifte doen.
Dat maakt het nieuwe paspoort wel heel duur....quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:42 schreef kikoooooo het volgende:
Kun je hem nog beter als verloren opgeven. Alleen moet je dan wel een valse aangifte doen.
Hij wil zn paspoort toch 'heel' houden?quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Betaal je ook een boete... Het is maar wat het je waard is.
Door er zelf een stuk af te knippen?quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:43 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Hij wil zn paspoort toch 'heel' houden?
Je oude paspoort wordt door de gemeente ongeldig gemaakt door er 3 grote gaten in te rammen. Hij wil dat niet, en wil dus in de bovenhoek knippen. Dat zal de gemeente nooit accepteren. Die gaten moeten erin, daarna krijg je hem terug.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Door er zelf een stuk af te knippen?
Als ik er een hoekje uit knip, blijft in principe voor mij alles in tact. alle stempels, visums, etc. Alleen de rechterbovenhoek is pleite, nja dat is niet zo erg. Die 3 gaten zijn relatief groot namelijk.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Door er zelf een stuk af te knippen?
Hij blijft eigendom van de staat, en ze doen het zoals ze het doen om misbruik te voorkomen, een NL-paspoort is wereldwijd redelijk begerenswaardig.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:46 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Als ik er een hoekje uit knip, blijft in principe voor mij alles in tact. alle stempels, visums, etc. Alleen de rechterbovenhoek is pleite, nja dat is niet zo erg. Die 3 gaten zijn relatief groot namelijk.
Wat een flauwekul sowieso. Je betaalt om een paspoort te krijgen en dan moet je het nog inleveren ook. Er staat toch niet voor niks een geldigheidsdatum op, lijkt me.
Ja, en leg nou nog eens uit waarom ze er geen drie gaten meer inrammen omdat je er zelf een stuk afgeknipt hebt?quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:46 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Als ik er een hoekje uit knip, blijft in principe voor mij alles in tact. alle stempels, visums, etc. Alleen de rechterbovenhoek is pleite, nja dat is niet zo erg. Die 3 gaten zijn relatief groot namelijk.
Wat een flauwekul sowieso. Je betaalt om een paspoort te krijgen en dan moet je het nog inleveren ook. Er staat toch niet voor niks een geldigheidsdatum op, lijkt me.
Hmm das nog helemaal niet zo'n gek idee. Al vind ik het gewoon tof (ik ben simpel wat dat betreftquote:Op maandag 15 oktober 2012 14:50 schreef Felixa het volgende:
Waarom maak je geen scans van je visumstempels?
Doe ik ook altijd als ik mijn oude paspoort moet inleveren en dan kan ik ze meteen mooi bij mijn foto's van de desbetreffende vakanties bewaren.
Bij mijn oude paspoort heeft de gemeente op mijn verzoek die drie gaten in de hoek gemaakt, zodat de visa/stempels niet beschadigd werden.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:52 schreef kalinhos het volgende:
Hmm das nog helemaal niet zo'n gek idee. Al vind ik het gewoon tof (ik ben simpel wat dat betreft) om te bladeren door een paspoort en stempels te zien.
Dat is raar en illegaal.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:53 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Bij mijn oude paspoort heeft de gemeente op mijn verzoek die drie gaten in de hoek gemaakt, zodat de visa/stempels niet beschadigd werden.
Bronquote:Het onbruikbaar maken geschiedt door het aanbrengen van drie ponsgaten (elk van tenminste 12 mm) door het gehele reisdocument op zodanige wijze dat het in het reisdocument aangebrachte kinegram gedeeltelijk en de aangebrachte chip geheel onbruikbaar worden gemaakt. Voordat het reisdocument wordt teruggegeven aan de houder, wordt gecontroleerd of de chip onbruikbaar is.
De gaten zijn niet zo groot dat er hele stempels door verdwijnen hoor..quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:52 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hmm das nog helemaal niet zo'n gek idee. Al vind ik het gewoon tof (ik ben simpel wat dat betreft) om te bladeren door een paspoort en stempels te zien.
Dat heet gewoon frauderen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:50 schreef kalinhos het volgende:
Maar ik denk dat ik toch voor de verloren-optie moet gaan,
Wat denk je zelf? Het zijn ambtenaren hoor....quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:22 schreef FF het volgende:
Vragen of ze moeite willen doen om het harde kaartje (foto en chip) op de juiste manier ongeldig te maken en de rest op een andere manier ongeldig wilen maken. Bijv. verwijderen van het nummer enz.
Ik ookquote:Op maandag 15 oktober 2012 17:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Het zijn ambtenaren hoor....![]()
![]()
Dit, gewoon vragenquote:Op maandag 15 oktober 2012 17:22 schreef FF het volgende:
Vragen of ze moeite willen doen om het harde kaartje (foto en chip) op de juiste manier ongeldig te maken en de rest op een andere manier ongeldig wilen maken. Bijv. verwijderen van het nummer enz.
Bij mij zijn dus alleen die twee ongeldig gemaakt. Rest van de pagina's is intact (alhoewel er dus niets op staat, misschien maakt dat nog uit)quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:22 schreef FF het volgende:
Bij mij hetzelfde, alleen de pagina met mijn foto (die harde pagina) is ongeldig gemaakt. De rest, met alle stempels en visa, is nog heel erg mooiquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Die 3 gaten zijn in mijn oude paspoort alleen door het voorblad en de geplastificeerde/kunststoffen pagina met de persoonsgegevens gegaan (2 jaar geleden in okt 2010). En ik had er niet eens stempels of visa in de vervolgbladzijden staan..
Dus wellicht is alle zorg voor niets
Ohh dan is er dus niks aan de handquote:Op maandag 15 oktober 2012 20:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Bij mij hetzelfde, alleen de pagina met mijn foto (die harde pagina) is ongeldig gemaakt. De rest, met alle stempels en visa, is nog heel erg mooiWas in januari 2012 geloof ik...
Dit, kun je gewoon vragen, is vrij normaal zelfs. Veel visa's en dergelijke hebben een andere houdbaarheid dan je paspoort.. Het gebeurt heel vaak dat mensen die stukken willen/moeten houden.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Bij mij hetzelfde, alleen de pagina met mijn foto (die harde pagina) is ongeldig gemaakt. De rest, met alle stempels en visa, is nog heel erg mooiWas in januari 2012 geloof ik...
lol, neequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 04:47 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Dit, kun je gewoon vragen, is vrij normaal zelfs. Veel visa's en dergelijke hebben een andere houdbaarheid dan je paspoort.. Het gebeurt heel vaak dat mensen die stukken willen/moeten houden.
quote:Fijn dat u onze spoedige reactie waardeert. M.b.t. het ongeldig maken van het oude paspoort, er worden geen gaten gemaakt in de pagina’s met visa en stempels, alleen door de houderpagina en de buitenkant van het paspoort.
Het doen van een valse aangifte is een strafbaar feit.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:50 schreef kalinhos het volgende:
Ik snap t onbruikbaar maken ook wel, de manier waarop doet wat cru aanIn Engeland (of in ieder geval Isle of Man) is het namelijk wel genoeg om er een hoekje (welisaar rechtsboven en onder) uit te halen. Ik vroeg me af of dat hier ook mogelijk zou zijn. Maar ik denk dat ik toch voor de verloren-optie moet gaan,
Een zaken paspoort (2epaspoort) kun je alleen aanvragen met een verklaring van een instantie bijv je werk, waaruit blijkt dat je dat nodig hebt. Is niet voor jan en alleman dus.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:26 schreef Sessy het volgende:
[..]
Het doen van een valse aangifte is een strafbaar feit.
Trouwens, wist je dat je twee Nederlandse paspoorten kan aanvragen? Dat is met name van belang als je landen die met elkaar in oorlog zijn beide wilt kunnen bezoeken. Ik weet alleen niet of je dan later alsnog je oude paspoort nog in moet leveren.
Bij mij hebben ze wel overal de gaten doorheen geramd, zou maar ff de ambtenaar vragen op je visa te letten.
http://www.rijksoverheid.(...)poort-aanvragen.html
Maar hoe doen mensen dat dan, die naar Israel gaan en daarna naar een moslimland in het midden-oosten? Ik had dus gehoord dat het zo ging.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:39 schreef Jula123 het volgende:
[..]
Een zaken paspoort (2epaspoort) kun je alleen aanvragen met een verklaring van een instantie bijv je werk, waaruit blijkt dat je dat nodig hebt. Is niet voor jan en alleman dus.
Daarnaast moet je altijd alle oude reisdocumenten inleveren/ongeldig laten maken.
Je kan volgens bij de Israelische douane je visum op een los blaadje krijgen dat je dan tijdens je reis bij je moet houden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:03 schreef Sessy het volgende:
[..]
Maar hoe doen mensen dat dan, die naar Israel gaan en daarna naar een moslimland in het midden-oosten?
Een zakenpaspoort hoeft echt niet alleen een tweede paspoort te zijn. Het is gewoon een normaal paspoort met extra pagina's voor visa. En Jan en alleman kunnen er gewoon één aanvragen als ze het extra geld er voor over hebben.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:39 schreef Jula123 het volgende:
[..]
Een zaken paspoort (2epaspoort) kun je alleen aanvragen met een verklaring van een instantie bijv je werk, waaruit blijkt dat je dat nodig hebt. Is niet voor jan en alleman dus.
Daarnaast moet je altijd alle oude reisdocumenten inleveren/ongeldig laten maken.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:11 schreef niels0 het volgende:
Zakenpaspoort en tweede paspoort zyn verschillende dingen. Zakenpaspoort heeft 64 pagina's ipv 32, kan iedereen aanvragen en is niet duurder (Verassend, niet?) dan een normale. Een tweede paspoort heb je werkgeversverklaring voor nodig. Reden kan zijn bijvoorbeeld: werk in buitenland en bij thuiskomst direkt weer uitgezonden worden. Werkgever heeft dan al visa geregeld in het 2e paspoort. Even paspoort wisselen op Schiphol en verder reizen. Een 2e paspoort is 2 jaar geldig ipv de normale 5 en kan tevens zakenpaspoort zijn.
http://www.paspoortinform(...)spoort/Zakenpaspoortquote:Als u veel reist dan kunt u overwegen een zakenpaspoort aan te schaffen. Dit document heeft 66 bladzijden in tegenstelling tot het nationaal paspoort dat 34 bladzijden heeft. De extra bladzijden bieden meer ruimte voor visa en voor in- en uitreisstempels.
Het zakenpaspoort is duurder dan het nationaal paspoort.
Als het bij TS idd gaat om herinneringen vind ik het maar vergooide moeite. maar misschien heeft TS deze nodig voor werk of privé gelegenheden. En moet hij weer naar die landen afreizen. In dat geval zal er vast wel een oplossing voor zijn lijkt me.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:50 schreef Felixa het volgende:
Waarom maak je geen scans van je visumstempels?
Doe ik ook altijd als ik mijn oude paspoort moet inleveren en dan kan ik ze meteen mooi bij mijn foto's van de desbetreffende vakanties bewaren.
Deze uitspraak is niet correct. Ik heb in de VS gestudeerd met een F1 studenten visum. Tijdens deze studie verliep mijn nederlandse paspoort. Ik heb toen een nieuwe aangevraagd en tevens gevraagd het oude paspoort terug te geven met een onbeschadigd visum stempel. Dat bleek geen probleem: ze maken de gaten dan alleen in je fotopagina, zoals hierboven al werd opgemerkt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 07:49 schreef Fe2O3 het volgende:
Paspoort ongeldig = alle visa erin ongeldig. Nieuw paspoort = nieuwe visa's ; een visa is gekoppeld aan een paspoort nummer.
Okquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:41 schreef kalinhos het volgende:
Ik ben eruit, ik kan 'm met een gerust hart laten piercen
Dat is niet geheel waar. Mocht je een reisvisum voor Amerika hebben en die is bijvoorbeeld 10 jaar geldig, dan blijft deze net zo lang in je oude paspoort zitten totdat hij niet meer geldig is. Je kunt datzelfde visum gewoon gebruiken ook als je een nieuw paspoort hebtquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 07:49 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
lol, nee
Paspoort ongeldig = alle visa erin ongeldig. Nieuw paspoort = nieuwe visa's ; een visa is gekoppeld aan een paspoort nummer.
Sterker nog, in nagenoeg elk land kom je niet naar binnen als je paspoort minder lang geldig is dan een standaard inreisvisa + de max verlenging. (meestal wordt 6mnd aangehouden).
Wat je idd wel kan vragen of alleen de harde foto 'pagina' wordt geponsd (is dat een woord?) en de rest heel gelaten.
In mijn gemeente dezelfde prijs.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:27 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Een zakenpaspoort hoeft echt niet alleen een tweede paspoort te zijn. Het is gewoon een normaal paspoort met extra pagina's voor visa. En Jan en alleman kunnen er gewoon één aanvragen als ze het extra geld er voor over hebben.
Als jij je paspoort wil opgeven als verloren/gestolen moet je dat natuurlijk zelf weten als je op de hoogte bent van de risico's (zou ik ook doen als ik waarde aan dat soort dingen zou hechten waarschijnlijk). Alleen ga niet met drogredenen lopen gooien. Als je met valse aangiften het politie apparaat onnodig voert ben je dus wel degelijk tot last.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 01:22 schreef kalinhos het volgende:
Thanks voor de antwoorden. Voor alle mensen met hun vingertje over dat het een strafbaar feit is om een valse aangifte te doen...Dat weet ik ook nog wel, maar ik val er niemand mee lastig als ik het zou doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |