abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117995118
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_117995214
comfortably numb op de radio O+
  maandag 15 oktober 2012 @ 13:31:44 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117995270
Die baby met baby is een grapje :{. Toch?
Niet meer actief op Fok!
pi_117995388
ik kwam hem op facebook tegen...
  Moderator maandag 15 oktober 2012 @ 13:44:35 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117995760
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 13:06 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ieder zn smaak... Maar was het buiten? Dan kunnen sommige plekken nogal echo-en.
Wat in nederland vaak strontirritant is, als er de ganse tijd doorheen geluld wordt. Ga dan lekker in de kroeg staan, maar ik ga naar een concert voor de muziek!
Nope was gewoon binnen, in de Ziggo Dome.

Dat gelul kan echt vervelend zijn inderdaad :X Gelukkig gisteren geen last van gehad. Helemaal vervelend als je er iets van zegt (en dat doe ik) en je dan belachelijk gemaakt wordt alsof je een bejaarde bent ofzo :? :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_117996174
in course-evalution:

quote:
"I loved jagärtrut".
verder krijg ik echt goede evaluaties, beter dan mijn collega die mede verantwoordelijk was voor het vak. Sneu voor haar, maar ik ben er wel een beetje trots op. Het koste veel tijd, maar toch leuk om dit dan zo terug te krijgen.
pi_117996258
Tof!
Ja doei.
pi_117996425
^O^
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_117996444
tof idd! Fijn dat je gewaardeerd wordt :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_117996573
Tof Jägar!
Ik loop veel te veel naar de brievenbus :') er is toch geen post vandaag.
  maandag 15 oktober 2012 @ 14:10:08 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117996836
Ach, goed voor de beweging!

Ik ben aan het inpakken, interne verhuizing deze week en morgen heb ik er geen tijd voor.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_117996881
Omnomnom! Voor zodadelijk als ik terug kom van boodschappen:

Ja doei.
pi_117996963
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 14:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ach, goed voor de beweging!

Ik ben aan het inpakken, interne verhuizing deze week en morgen heb ik er geen tijd voor.
Inpakken? Jij?
  maandag 15 oktober 2012 @ 14:12:48 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117996983
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 14:12 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Inpakken? Jij?
Ja. Inpakken, ik!
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_117997046
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 14:12 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja. Inpakken, ik!
Maarehh XM? Is dat niet te zwaar dan :@ vergeleken met boodschappen doen enzulks?
  maandag 15 oktober 2012 @ 14:24:39 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117997477
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 14:14 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Maarehh XM? Is dat niet te zwaar dan :@ vergeleken met boodschappen doen enzulks?
Ik sjouw voor presentaties wel met meer zooi. Het is de inhoud van twee kastjes en wat losse troepjes. Niks extreem zwaars. En de verhuizers doen donderdag de rest.
  maandag 15 oktober 2012 @ 14:25:33 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117997519
Leuk compliment, jag :Y.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 15 oktober 2012 @ 14:42:07 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117998165
Yay boekenbon en lunch gehad! *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 15 oktober 2012 @ 14:48:37 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117998425
Oh enneh eens met Chico, ^^ zijn blije oogjes! :P Ook eventueel als ^_^ Heb het al enkele keren moeten uitleggen op mn werk _O-

Kan ook een katje zijn. =^.^=
  maandag 15 oktober 2012 @ 14:49:22 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117998455
Kirby dance!

<(^_^<) <(^_^)> (>^_^)>
pi_117998695
(ノ>_<)ノ ┻━┻
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_117999230
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 13:56 schreef Jagärtrut het volgende:
in course-evalution:

[..]

verder krijg ik echt goede evaluaties, beter dan mijn collega die mede verantwoordelijk was voor het vak. Sneu voor haar, maar ik ben er wel een beetje trots op. Het koste veel tijd, maar toch leuk om dit dan zo terug te krijgen.
Fijn! Waardering en erkenning zijn in je werk ook belangrijk.
pi_117999287
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 14:42 schreef MariaEtcetera het volgende:
Yay boekenbon en lunch gehad! *O*
Het is een leuke werkgever die jij hebt ;)
pi_117999331
Lijstje *O* Kiespijn als een malle, al zo vaak eerder voor gebeld, maar de tandarts weigert wat te doen tot ik wakker word van de pijn :') Proberen er het beste van te maken.

O: Yoghurt
T: bth filet americain
L: 2 bth kipfilet
T: mandarijn ( au :X )

En zo nog:

D: aardappels, kip, champignons en nog iets van groente
T: pruim, misschien nog wat yoghurt of zo weg proberen te slobberen
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_117999469
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 15:11 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Het is een leuke werkgever die jij hebt ;)
^^
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')