abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118010633
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 19:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Waarom? In Nederland is geen enkele grond voor vervolging, zij heeft hier immers niets gedaan. Je eigen land moet een safe haven zijn, ongeacht wat je in het buitenland hebt gedaan en dat geldt in principe voor iedereen, dus ook voor Tanja.
beter waren die "Argentijnse", "Paraguayaanse" en "Braziliaanse" nazibeulen niet gestraft, wil je zeggen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_118010677
quote:
14s.gif Op maandag 15 oktober 2012 20:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dit inderdaad.
Ernstig geval van hersenverweking.

Godzijdank zijn die linkse klootzakken nooit aan de macht geweest in Colombia. Dat zie je duidelijk in (de groei en wil van) het land.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 15 oktober 2012 @ 20:20:19 #103
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_118011473
quote:
14s.gif Op maandag 15 oktober 2012 20:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ernstig geval van hersenverweking.

Godzijdank zijn die linkse klootzakken nooit aan de macht geweest in Colombia. Dat zie je duidelijk in (de groei en wil van) het land.
Tja links of rechts. Het maakt niet uit. Stalin of Adolf Hitler. Het resultaat is het zelfde. En wat de FARC aangaat het zijn gewoon narco handelaren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 15 oktober 2012 @ 20:34:45 #104
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118012316
quote:
15s.gif Op maandag 15 oktober 2012 18:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat Santos dat heeft ingezet, vind ik dan ook een slecht plan.

Je onderhandelt niet met terroristen.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens, in Noord Ierland heeft het heel aardig gewerkt. Maar je moet wel heel voorzichtig zijn met de FARC. Het is in elk geval verstandig dat Santos niet tegelijkertijd militaire operaties tegen de FARC opschort. Druk blijven zetten, maar wel een uitweg naar vrede blijven geven.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 15 oktober 2012 @ 20:38:57 #105
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118012552
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 19:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Waarom? In Nederland is geen enkele grond voor vervolging, zij heeft hier immers niets gedaan. Je eigen land moet een safe haven zijn, ongeacht wat je in het buitenland hebt gedaan en dat geldt in principe voor iedereen, dus ook voor Tanja.
Terrorisme is voor zover ik weet strafbaar ook als de terroristische daden buiten Nederland hebben plaatsgevonden. Ik zit niet te wachten op het beschermen van medeburgers die elders terroristische acties hebben gepleegd. Dat mogen ze in apenlanden als Rusland doen, hier niet aub.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_118013156
Hoogste baas FARC bevestigt komst Nijmeijer
BOGOTA - Tanja Nijmeijer maakt deel uit van de delegatie van de FARC in de vredesonderhandelingen en de regering heeft dat geaccepteerd.

Dat zegt de hoogste baas van de FARC, Timochenko, maandag in een interview met de Colombiaanse radiozender La FM.

Tanja ''maakt deel uit van de delegatie en heeft zoals iedereen een concrete taak te vervullen. Iedereen in de delegatie is even belangrijk voor ons”, zo zei Timochenko tegen La FM, zonder uit te leggen wat Nijmeijers taak is.

Sommige delegatieleden van de FARC hebben moeite om het oerwoud te verlaten vanwege de overvloedige regenval, zo verklaarde Timochenko. De rivieren staan hoog, wat het moeilijk maakt ze over te steken. Het is niet duidelijk of dat ook voor Tanja Nijmeijer geldt of dat ze al in Havana is, zoals Colombiaanse media hebben gemeld.

Geheimzinnigheid

De onderhandelingen tussen de FARC en de Colombiaanse regering worden omgeven met geheimzinnigheid.

De partijen spreken elkaar al enige tijd over de randvoorwaarden voor vredesonderhandelingen die officieel in Oslo van start gaan en in Cuba verder gaan. De Noorse gastheren hullen zich ook in geheimzinnigheid. Als er iets van een plechtige start te zien valt, is dat volgens zegslieden woensdag.

De partijen zouden maandag al in Oslo zijn neergestreken, maar daar kwam iets tussen. Noodweer in de Colombiaanse jungle belemmerde het vertrek van een aantal FARC-leden. De vertraging werd ook veroorzaakt door het besluit van de FARC op het laatste moment Nijmeijer aan de delegatie toe te voegen.

De 34-jarige Nijmeijer zwerft al sinds november 2002 met de guerrilleros rond. De Colombiaanse regering wilde eigenlijk geen buitenlanders aan tafel en wil de FARC niet aan 'internationale allure' helpen, maar Nijmeijer mag mee. Het is haar eerste 'uitstapje' uit de jungle in 10 jaar tijd.

Poging

Noorwegen is net als Cuba, Venezuela en Chili betrokken bij de poging de halverwege de jaren 60 ontbrande strijd aan de onderhandelingstafel te beëindigen. Het is echter al de vierde keer; voorgaande pogingen bleken vruchteloos.

De laatste keer was in de jaren 1999 - 2002 toen de FARC een enorm gebied kreeg toegewezen in het oerwoud en er een wapenstilstand was. Het was in dat gebied waar Nijmeijer kennismaakte met de FARC en er zich eind 2002 bij aansloot. Negen maanden eerder was toen de strijd hervat, omdat de FARC het bestand misbruikte om zich militair te versterken.

Wapenstilstand

Daarom wil de regering nu geen wapenstilstand. President Juan Manuel Santos komt zijns inziens de guerrilla al voldoende tegemoet door te praten.

Hij toonde de bereidheid daartoe onmiddellijk toen hij in 2010 president werd. Zijn voorganger Alvaro Uribe wilde daar niets van weten. Santos legde meteen contacten die in februari tot verkennende gesprekken in de Cubaanse hoofdstad Havana leidden. Daardoor staan daar nu, via wat fanfare in Oslo, serieuze onderhandelingen op de agenda.

Serieuzer

Veel waarnemers inclusief Santos denken dat de gesprekken serieuzer zijn dan vroeger omdat de FARC in het nauw is gedreven. De FARC is halverwege de jaren 60 begonnen als een ultralinkse guerrilla van boeren.

Die heeft zich in de loop der jaren ontwikkeld tot een terroristische beweging, die zich staande houdt met behulp van drugscriminaliteit, afpersing en ontvoeringen. De laatste 10 jaar is het aantal FARC-strijders gehalveerd tot circa 8000.

De beweging kan zich goed redden in het oerwoud, maar meer lijkt er niet meer in te zitten voor de ''narcoguerilla''. De van de bevolking vervreemde beweging zou 'zich uit de jungle weg willen onderhandelen' na bijna een halve eeuw bloedvergieten.
Door: ANP

http://www.nu.nl/buitenla(...)komst-nijmeijer.html

====

Jup, het regent als een gek hier.

maandag 15 oktober 2012 @ 20:51:25 #107
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_118013310
Tanja is in Havana, want ze was door de Castro's persoonlijk uitgenodigd om de viering van de sterfdag van Che Guevara bij te wonen. Ze zal nu, mits de randvoorwaarden goed zijn, naar Oslo vliegen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 15 oktober 2012 @ 20:52:32 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118013371
Hopelijk wordt het een dubbel feest, de sterfdag van che en van fidel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 15 oktober 2012 @ 20:54:57 #109
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_118013517
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 20:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Hopelijk wordt het een dubbel feest, de sterfdag van che en van fidel.
Tanja is toch een beetje de Nederlandse Che, goed dat men dat in de bakermat van de revolutie ook ziet.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_118013647
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 20:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Tanja is toch een beetje de Nederlandse Che, goed dat men dat in de bakermat van de revolutie ook ziet.
Vertel dat in het gezicht van de nabestaanden van de onschuldige FARC-doden, vuile hond.

maandag 15 oktober 2012 @ 20:58:51 #111
45206 Pietverdriet
pi_118013774
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 20:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Een moordenaar die zijn strijdmakkers dode omdat ze democratie een goed idee vonden, oprichter van het eerste concentratiekamp op cuba waar homo's, zevende dag adventisten, dissidenten, etc etc werden vermoord.
  maandag 15 oktober 2012 @ 21:00:25 #112
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_118013888
Een criminele, terroristische moordenares een heldin noemen :X

De FARC is niets meer of minder dan een criminele organisatie geworden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 15 oktober 2012 @ 21:02:35 #113
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118014035
quote:

[..]

Je hebt gelijk op een manier die je waarschijnlijk niet bedoelt. Ze is inderdaad net zo radicaal als Che, en ik schat dat ze ook door haar vriendjes uit de weg zal worden geruimd voordat ze te radicale dingen doet of zegt. Che is ook gewoon door Fidel aan de CIA uitgeleverd.
  maandag 15 oktober 2012 @ 21:04:04 #114
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_118014134
Iedere mens heeft een duistere kant, bij mensen die hun nek durven uit te steken wordt die vaak uitvergroot door tegenstanders. Ik heb in al mijn posts ook aangegeven dat er ook op Tanja wel wat op aan te merken is en misschien zelfs op Che. Er is NIEMAND op deze wereld waar niets op aan te merken valt. Feit is wel dat zij haar hoofd boven het grijze muizen maaiveld uitsteekt en zich daardoor kwetsbaar opstelt. Jammer dat door sommige hier alleen haar donkere kantje belicht en enorm uitvergroot wordt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 15 oktober 2012 @ 21:07:14 #115
45206 Pietverdriet
pi_118014366
quote:
13s.gif Op maandag 15 oktober 2012 21:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Iedere mens heeft een duistere kant, bij mensen die hun nek durven uit te steken wordt die vaak uitvergroot door tegenstanders. Ik heb in al mijn posts ook aangegeven dat er ook op Tanja wel wat op aan te merken is en misschien zelfs op Che. Er is NIEMAND op deze wereld waar niets op aan te merken valt. Feit is wel dat zij haar hoofd boven het grijze muizen maaiveld uitsteekt en zich daardoor kwetsbaar opstelt. Jammer dat door sommige hier alleen haar donkere kantje belicht en enorm uitvergroot wordt.
Kijk hem trollen
  Moderator maandag 15 oktober 2012 @ 21:07:57 #116
249559 crew  Lavenderr
pi_118014415
quote:
13s.gif Op maandag 15 oktober 2012 21:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je zit te trollen he?
Toch?
  maandag 15 oktober 2012 @ 21:08:49 #117
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_118014489
quote:
Tja,op die manier kun je ook een Adolf of een Pol Pot e.d. verheerlijken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 15 oktober 2012 @ 21:09:00 #118
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118014503
quote:
Jij bewondert iemand die bewust en met opzet onschuldige kinderen vermoordt. Daar maak je je niet vanaf met "iedereen heeft duistere kanten". Nog los van alle andere misdaden die Tanja en de FARC gepleegd hebben.

Bewonder je Marc Dutroux ook omdat dat geen grijze muis is?
  maandag 15 oktober 2012 @ 21:10:22 #119
45206 Pietverdriet
pi_118014592
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 21:09 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jij bewondert iemand die bewust en met opzet onschuldige kinderen vermoordt. Daar maak je je niet vanaf met "iedereen heeft duistere kanten". Nog los van alle andere misdaden die Tanja en de FARC gepleegd hebben.

Bewonder je Marc Dutroux ook omdat dat geen grijze muis is?
Iedereen heeft zo zijn fouten, niet?
pi_118015257
quote:

[..]

Ze is gewoon een werknemer voor een ordinair drugskartel, de revolutionaire heldin :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_118015367
quote:
13s.gif Op maandag 15 oktober 2012 21:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Tja,op die manier kun je ook een Adolf of een Pol Pot e.d. verheerlijken.
Die beste heren hebben Duitsland dan ook snelwegen en Cambodja een agrarische samenleving gegeven. De helden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_118015489
quote:
14s.gif Op maandag 15 oktober 2012 18:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vertel nog eens iets moois over "het democratisch gehalte" binnen die zo nuttige FARC.
Dat lijkt met het criterium niet. Maar als ze nou vrede bewerkstelligen na weet ik hoeveel jaar oorlog dan lijkt me dat een behoorlijke prestatie van de partijen en dan zie ik ze best in aanmerking komen. Frederik De Klerk was immers ook zijn hele leven hartstikke fout tot hij het moment aangreep.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 15 oktober 2012 @ 21:32:29 #123
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118016088
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 21:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat lijkt met het criterium niet. Maar als ze nou vrede bewerkstelligen na weet ik hoeveel jaar oorlog dan lijkt me dat een behoorlijke prestatie van de partijen en dan zie ik ze best in aanmerking komen. Frederik De Klerk was immers ook zijn hele leven hartstikke fout tot hij het moment aangreep.
Vermeld dan voor de volledigheid ook even dat Mandela ook niet brandschoon was met o.a. de kadaverdiscipline van Umkontho we Sizwe. Maar je hebt gelijk, Sadat/Begin, Rabin/Arafat, er zijn wel meer mensen met heel vuile handen die hem gewonnen hebben inderdaad. Maar ik schat zo dat die dan naar Timoshenko/Santos gaat, niet naar een ondergeschikte als Tanja.
pi_118016253
Ik ben benieuwd hoe Tanja Nijmeijer de geschiedenis in gaat.

Misschien draagt de jeugd over 30 jaar wel T-shirt's met haar afbeelding. ^O^
  maandag 15 oktober 2012 @ 21:37:25 #125
52513 whosvegas
The Trickster
pi_118016398
Hopen dat dat gestoorde mens wordt opgepakt en uitgeleverd wordt naar de VS
Aan wie doe ze me denken? O ja, aan Joran vd Sloot
Lekker is ze wel :9~
Are you nuts??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: