quote:
Op maandag 15 oktober 2012 10:39 schreef Lindgren. het volgende:Maandagen.

Zit je weer (te laat) in de trein om een hoorcollege aan te horen van een uitgesproken, met bruine pantalon aangeklede, clown die zijn oploskoffie met twee zoetjes drinkt en op zondagavond verplicht, doch van binnen intens blij, naar boer zoekt vrouw tuurt en daarbij hoopt op een downblouse-scene van Yvon Jaspers. Zo'n type dat belegen kaas eet omdat zijn kenau dat wil. Zo'n type dat zijn vrouw niet slaat met half ontdooide haring als ze niet luistert, maar met het lijdend voorwerp naar een praatgroep gaat, waar iedereen rokken en snorren draagt. Is er eigenlijk iemand die van deze mensen houdt? Maar dan écht houden van? Houden van zoals jij vroeger hield van Yoki en woensdagmiddag? Mij kun je niet wijsmaken dat zo'n knaap als 8-jarige voor ogen had dat hij op maandag in een te groot overhemd met ruitjes en met een kipling-tas zou vertellen over de contradicties in de gedachtengang van Freud. Zo'n jongen wilde ook piloot worden, of voetballer bij FC Barcelona. Desnoods kok of badmeester. Waar ging het fout? Ik denk bij het verlaten van de tere kinderziel. Het geloof in het behalen en overschrijden van je grenzen is net zo afwezig als 75 procent van de studenten in deze grijze collegezaal met overdreven kleine tafels en niet-kontondersteunende zitvlakken.
Het laatste wat zo'n man dan nog kan doen om geloofwaardigheid te behouden, is het behouden van wat zelfrespect. En laat dat nou net zijn wat je in deze tijden voor een bruine pantalon betaalt..
Met andere woorden: goedemorgen iedereen. Kijk straks alsjeblieft even in de spiegel en geef Felix een imaginary boks, want hij heeft wel het lef om zijn dromen te verwezenlijken. Boks, Felix.
Deze heeft wel een erg hoog "kijk mij eens de Nico Dijkshoorn uithangen"-gehalte
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''