abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118024109
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 19:26 schreef APK het volgende:

[..]

Djoko is tegenwoordig -sinds hij in zijn magische ei zit- ook nooit meer ziek, zwak en misselijk tijdens partijen.
Slaat wel af en toe een racket kapot :+

Ferrer zou mij trouwens niet verbazen, die rent nog achter een bal aan als 'ie het stadion uitvliegt.
Ik vind dat blessureverhaal van Nadal ook niets. Denk dat ie gewoon een tijdje geschorst is ofzo.
  maandag 15 oktober 2012 @ 23:54:50 #77
6941 APK
Factual, I think.
pi_118024649
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 23:38 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik vind dat blessureverhaal van Nadal ook niets. Denk dat ie gewoon een tijdje geschorst is ofzo.
Denk ik ook, gebeurt -zoals eerder gepost- nog vaker bij vrouwentennis.
Eén iemand waar ik bijna mijn hand voor in het vuur zou durven steken is dan weer Federer.
Geen idee waarom hij dat pikt en in leuke promofilmpjes met Nadal verschijnt.

Of?
Auw -O-
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_118025126
Interessant om oude stukken terug te lezen. Veel journalisten schreven er nauwelijks over en renners zeiden niks behalve een paar.
Bassons die door Madiot uitgescholden wordt. Winnen die een bak stront over zich heen kreeg. Wat je bij een Winnen ziet, en ook een Rooks en Maasen is dat ze zelf ook wel doping hebben gebruikt, maar bij Epo de grens trokken. Het roept wel de vraag op wat doping is en wat niet. Het is krom dat een burger simpele medicijnen heeft die een wielrenner niet mag nemen.
quote:
Niemand durft stappen te ondernemen. Want als ik onder ede zou gaan praten, zou het allemaal nog veel erger worden
. http://www.coenverbraak.nl/winnen.htm
Misschien wordt het tijd om ook in Nederland een grootschalig onderzoek te doen waarbij ook onder ede gehoord wordt. Zeker als het figuren betreft die nu nog steeds als ploegleiders of op een andere manier betrokken zijn bij het wielrennen. Dan is de geschiedenis heel relevant.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_118025816
quote:
Fränk Schleck heeft 'goed gevoel' na verhoor door Antidopingagentschap

Fränk Schleck is maandag voor het Luxemburgse Antidopingagentschap ALAD verschenen. Het verhoor duurde bijna drie uur en na afloop had de renner naar eigen zeggen 'een goed gevoel'. Dat staat op de website van de Luxemburgse krant Wort. Ploegmaat Maxime Monfort getuigde ter verdediging van de Luxemburger.

De oudste van de broertjes Schleck testte tijdens de Tour positief op xipamide, ook het B-staal bleek positief. Eind augustus verscheen hij al voor de Luxemburgse tuchtcommissie tegen doping. De renner van RadioShack-Nissan-Trek ontkent met klem dat hij bewust doping nam.

'Ik moet het ALAD bedanken dat ze me de kans gaven om te getuigen. We hebben vorige week een uitgebreid dossier afgegeven en geven de bevoegde instanties nu de tijd om een oordeel te vellen. Ik ben heel tevreden en heb een goed gevoel', vertelde de 32-jarige Schleck.

'Het is wel moeilijk te zeggen wanneer er een uitspraak zal komen', aldus nog Schleck.
De Luxemburger had ploegmaat Maxime Monfort als getuige meegebracht. 'Ik ben hier om een vriend te helpen en de waarheid te vertellen', was het enige wat onze landgenoot kwijt wilde.
pi_118027749
quote:
11s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:11 schreef marcodej het volgende:
http://www.abc.net.au/new(...)-key-players/4313246

TV-interviews van een aantal sleutelfiguren en een opgenomen verhoor van Lance zelf.
Mooi materiaal. Lance is toch echt een topleugenaar! Ik zie het niet aan hem af...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_118027851
En h. Verbruggen...daar klopt toch iets niet. Met die donatie voor bloeddopemachines van armstrong. Dat had ie toch gedaan omdat de spanjaarden aan de bloeddope zaten? Daar zat ie zelf nb aan...vermoed dat armstrong positief is getest op de epo en heeft gezegd: ik moet wel, de spanjaarden zitten aan de bloeddope en dat is niet opspoorbaar. Toen is de deal gemaakt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_118029861
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 19:18 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Waarom niet een gunstige?
In ieder geval zal het grote publiek lekker cynisch worden over alle topsport. Maar ik kan me ook voorstellen dat het er op de lange termijn voor zorgt dat er minder aandacht voor topsport komt, minder uitgezonden wordt op publieke netten, etc.
pi_118031002
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 08:14 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Mooi materiaal. Lance is toch echt een topleugenaar! Ik zie het niet aan hem af...
Of hij is zó ontzettend overtuigd van zijn gelijk en heeft zó weinig zelfreflectie dat ie het zelf nog gelooft ook...
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:18:00 #84
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118031113
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:14 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Of hij is zó ontzettend overtuigd van zijn gelijk en heeft zó weinig zelfreflectie dat ie het zelf nog gelooft ook...
Als je het allemaal op een rijtje zet, lijkt hij volgens mij een soort van psychopaat.
pi_118031175
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 10:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

In ieder geval zal het grote publiek lekker cynisch worden over alle topsport. Maar ik kan me ook voorstellen dat het er op de lange termijn voor zorgt dat er minder aandacht voor topsport komt, minder uitgezonden wordt op publieke netten, etc.
We moeten dus een illusie in stand houden om te voorkomen dat het publiek afhaakt wanneer ze een realistisch beeld krijgen van het dopinggebruik in de topsport? Misschien is die topsport dan wel helemaal de moeite van het beschermen niet waard...

Overigens denk ik dat de wielersport wel bewijst dat onophoudelijke dopingschandalen nog niet hoeft te betekenen dat het publiek zich terugtrekt. Maar zelfs als het ontmaskeren van sommige sporters lange termijn schade zou toebrengen aan de aandacht en geld in de topsport, dan nog zou ik het de moeite waard vinden om het aan te doen. Je hebt nou eenmaal bepaalde regels die je moet naleven, en je hebt ook een verplichting aan de atleten die het wel clean proberen.
pi_118031452

Gelukkig blijft Rasmussen wel achter Lance staan :')
pi_118031833
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:19 schreef Ereinion het volgende:

[..]

We moeten dus een illusie in stand houden om te voorkomen dat het publiek afhaakt wanneer ze een realistisch beeld krijgen van het dopinggebruik in de topsport? Misschien is die topsport dan wel helemaal de moeite van het beschermen niet waard...

Overigens denk ik dat de wielersport wel bewijst dat onophoudelijke dopingschandalen nog niet hoeft te betekenen dat het publiek zich terugtrekt. Maar zelfs als het ontmaskeren van sommige sporters lange termijn schade zou toebrengen aan de aandacht en geld in de topsport, dan nog zou ik het de moeite waard vinden om het aan te doen. Je hebt nou eenmaal bepaalde regels die je moet naleven, en je hebt ook een verplichting aan de atleten die het wel clean proberen.
Ik ben groot fan van wielrennen en de tour maar denk toch dat deze zaak de lol er wel af heeft gehaald. Na het lezen van dat rapport ben ik er wel van overtuigd dat de hele top in het wielrennen verziekt is en er zijn teveel renners die ineens goed gaan presteren. De kans is groot dat ik wel ga afhaken als vaste tour volger, wie het beste de dope kan gebruiken vind ik geen wedstrijd.
pi_118031938
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]

Gelukkig blijft Rasmussen wel achter Lance staan :')
Zo raar is zijn visie natuurlijk niet :D
pi_118032074
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:44 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Zo raar is zijn visie natuurlijk niet :D
Niet? Ik vind van wel? Het dopinggebruik vind ik al lang niet meer het meest kwalijke, de verhalen van intimidatie en corruptie zijn veel schokkender en van die aard dat ik niet snap dat iemand nog enige vorm van sympathie voor die man kan opbrengen.
pi_118032095
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Niet? Ik vind van wel? Het dopinggebruik vind ik al lang niet meer het meest kwalijke, de verhalen van intimidatie en corruptie zijn veel schokkender en van die aard dat ik niet snap dat iemand nog enige vorm van sympathie voor die man kan opbrengen.
Ik bedoel meer dat het in retrospect nog een steeds een buitengewoon knappe prestatie is van Lance :D
pi_118032257
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:18 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Als je het allemaal op een rijtje zet, lijkt hij volgens mij een soort van psychopaat.
Op z'n minst een enorme narcist, als de verhalen dus kloppen.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:57:37 #92
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118032261
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:51 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat het in retrospect nog een steeds een buitengewoon knappe prestatie is van Lance :D
Vind ik ook, alhoewel soms denk ik ook in hoeverre gingen zijn intimidaties, zou het andere toprenners hebben beïnvloed?

quote:
Op z'n minst een enorme narcist, als de verhalen dus kloppen.
In het laatste nieuws stond wel dat egoïsten (zonder schuldgevoel) het gelukkigst zijn. :D :'( :o

[ Bericht 16% gewijzigd door kl1172 op 16-10-2012 12:07:20 ]
pi_118032585
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:57 schreef kl1172 het volgende:

[..]

[..]

In het laatste nieuws stond wel dat egoïsten (zonder schuldgevoel) het gelukkigst zijn. :D :'( :o
Misschien moeten we daar dan nog het meest jaloers op zijn. :D
pi_118033432
http://weblog.jonathanoud(...)entieus-wangedrocht/

quote:
Zabriskie werd met andere woorden door Armstrong en Bruyneel mee naar de dopingpot gelokt als een kind dat door een kinderlokker een lolly wordt voorgehouden en er daarna achterkomt dat die lolly van een enigszins ander materiaal gemaakt blijkt dan waar hij op hoopte. [...] Nog die avond werd hij geïnjecteerd met EPO. USADA eindigt de tranentrekker door te zeggen dat “Zabriskie die avond terugging naar zijn kamer en moest huilen”.
quote:
Zo beweren zowel Zabriskie, Vande Velde als Hamilton dat zij ook bij de CSC-ploeg van Riis tot doping werden aangezet en ook gezien de (deelse) bekentenis van CSC-kopman Ivan “de (inmiddels niet meer zo) Verschrikkelijke” Basso van een aantal jaren terug mag toch wel worden aangenomen dat tijdens de door Riis georganiseerde teamavontuurtjes – zoals rotsduiken – die verantwoordelijk zouden zijn voor de uitmuntende prestaties en teamband van CSC wel heel wat meer hormonen dan alleen de adrenaline de hoogte in werden gejaagd.
:D :o
pi_118037530
Wat een kut stuk :'). Tuurlijk is het goed om nuances aan te brengen maar dit is wel geforceerd grappig geschreven.
pi_118037770
Ik vraag me af of je de wielersport ooit schoon krijgt... maar het zou al een begin zijn om iedereen die ook maar de schijn tegen of in het verleden echt is betrapt te royeren voor het leven voor functies in het wielrennen....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_118039410
Zoiets heb ik ook ooit al eens over Nadal gelezen.
pi_118042341
quote:
Het was een Belg met name Geert Duffeleer die ervoor zorgde dat de zakken met bloed tijdig en op de goede plek bezorgd werden aan de renners van de ploeg van Johan Bruyneel. Dat blijkt uit verklaringen van Floyd Landis. Die heeft het over Duffy, de bijnaam van Geert Duffeleer als leverancier, schrijft Het Laatste Nieuws.

Landis noemt Duffeleer (44) ‘Johans assistent voor allerlei dingen.’ Duffeleer is officieel de algemeen manager bij Johan Bruyneel Sports Management, de vennootschap waarin Bruyneel zijn activiteiten als ploegleider onderbrengt. Daar is hij manager sinds 2005. Nu staat bij zijn functie Director of Operations op de website van Team RadioShack.

Volgens Landis is ‘Duffy’ het manusje van alles in de ploeg en regelt hij hotels, zorgt voor logistiek en staat aan het fornuis, zijn bijnaam in de ploeg luidt ‘Chef Duffy’.

In e-mails laat Landis nu weten dat Duffeleer in de Tour van 2004 ook de bloedtransfusies regelde. De eerste gebeurde in het rennershotel, de tweede in de ploegbus die daarvoor langs een afgelegen weg inde bergen stond onder het voorwendsel van motorpech. Die bloedzakken werden volgens Landis geleverd door Geert Duffeleer.

Agressief

Hij zou ook de man geweest zijn die ervoor zorgde dat iedereen zijn mond hield over het dopingprogramma van de ploeg. Nadat Levi Leipheimer in oktober een beëdigde getuigenverklaring had afgelegd bij de federale politie over misbruik van overheidsgeld bij de toenmalige ploeg US Postal was iedereen binnen RadioShack daarvan op de hoogte. ‘Other-3 (de codenaam voor Duffeleer in het dossier) was daarna zeer agressief naar mij toe. Toen ik langs hem liep zei hij zaken als Ik vergeet nooit. Op een goede dag betaal ik je terug’, zei Leipheimer daar achteraf over.
pi_118042583
quote:
Vacansoleil to investigate Bole, Rabobank has no prolem with Sanchez

Both riders named in connection with Dr Ferrari in USADA's Reasoned Decision

The two Dutch WorldTour teams are taking opposite approaches to revelations that their riders or new signings have been mentioned in the USADA Reasoned Decision documents.

Vacansoleil-DCM has said it will start an investigation into new signing Grega Bole, but Rabobank said it saw no need for an investigation into Luis Leon Sanchez's alleged links with Dr Michele Ferrari.

Bole, who rode for Lampre from 2010 to 2012, signed with Vacansoleil for 2013. His name arose in a conversation between Leonardo Bertagnolli and Dr Ferrari, which is part of Bertagnolli's sworn statement to Italian police. According to a transcript, the two talked about Aicar, a product that works on muscular tissue and encourages the burning of fats. Bertagnolli said that it came from a Slovenian supplier, the names of several Slovenians were mentioned, with investigators noting that of Bole.

Team manager Daan Luijkx has already spoken with Bole about the matter. “He said that he had nothing to do with it, but I want it on paper,” Luijkx told De Telegraaf. “Once we have that, we start an investigation.”

In contrast, Rabobank sees no need to investigate Sanchez, who is named by Volodimir Bileka as having trained at St. Moritz, at a time when Dr Ferrari was working with riders in there 2007.

“The assertion by Bileka that Luis Leon Sanchez trained in St. Moritz in 2007 is right,” Rabobank said, according to De Telegraaf. “His former team Caisse d'Epargne trained in 2007 with Ferrari. Sanchez declared that he received no doping or doping advice."
Rabo :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')