Stond vlakbij die tafel maar vond t maar matig.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:22 schreef Murvgeslagen het volgende:
Geluid kan inderdaad heel erg verschillen, heeft alles te maken met de akoustiek van de ruimte en de plaatsing van de luidsprekers. Sowieso wordt het altijd ingeregeld vanuit de geluidstafel (duh!) dus je hebt daar de grootste kans op een goed geluid.
Eerder dit jaar bij een concert geweest van Sufjan Stevens in muziektheater Amsterdam, daar was het geluid velen malen beter dan hier. Als Radiohead in diezelfde ruimte had gespeeld weet ik zeker dat ze een stuk beter zouden klinken dan ik gister heb gehoord.
Hij regelt het inderdaad wel in voor de zaal, maar waar hij zich bevind is wel zijn ijkpunt. Hij hoort natuurlijk alleen het geluid van waar hij zelf staat.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:25 schreef Z het volgende:
En dat het geluid bij de mengtafel het beste zou zijn is volgens mij ook niet zo. Die geluidsman staat er toch niet voor zichzelf maar voor de mensen?
Daarom gaan wij meestal ook niet vooraan staan. Achteraan hoor en zie je alles prima (vaak beter dan vooraan) en heb je genoeg ruimte om bier te halen zonder iets te missen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
Meen je dat serieus? Kom op zeg, in een klein pop-podium oke. ben ik ben met je eens. Maar in bv de Dome, behalve dat je mensen irriteert door er doorheen te lopen (terwijl iedereen op elkaar staat en je iedereen dus keihard opzij moet beuken anders kom je er niet langs) mis je zelf gewoon 2 of 3 nummers ofzo. Duurt echt eindeloos om bier te halen en is echt veels te veel moeite. Snap niet dat mensen dat doen...
[..]
Ja he
Jaquote:Op maandag 15 oktober 2012 09:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Was dit je eerste concert van Radiohead dan?
Ja, ik zeg toch ook (misschien niet direct) dat het aan de akoestiek lag?quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:35 schreef BUG80 het volgende:
Ik vond het juist knap hoe ze heel veel subtiliteiten uit de platen wél over wisten te brengen live. Weet je zeker dat je ze gewoon niet gehoord hebt vanwege de akoestiek?
Ah OK, ik vroeg het vanwege deze zin:quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, ik zeg toch ook (misschien niet direct) dat het aan de akoestiek lag?
Maar je bedoelt dus kennelijk dat akoestiek ook een probleem is in andere zalen. Duidelijk!quote:Dus echt aan de Ziggo Dome liggen vind ik het ook weer niet.
Ik bedoel, ik geef de schuld niet aan de Ziggodome maar grote zalen in het algemeen. Ik kan me niet voorstellen dat, voor mijn beleving, Radiohead tot zijn recht was gekomen in welke grote zaal dan ook. En dat wist ik eigenlijk al voordat ik naar het concert ging.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:39 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ah OK, ik vroeg het vanwege deze zin:
[..]
Maar je bedoelt dus kennelijk dat akoestiek ook een probleem is in andere zalen. Duidelijk!
Omdat ik geen aso ben die midden in het concert nog door het publiek gaat zitten beuken. Normaalgesproken zou ik dat zo doen, maar niet in deze setting.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:50 schreef MaJo het volgende:
Wat ik alleen niet snap: als het geluid blijkbaar zo slecht is op de plek waar je staat dat het je concert verpest, waarom ga je dan niet ergens anders staan om te kijken of het daar beter is
En even iets rechtzetten: iemand in dit topic stelt dat Thom achter de piano zat tijdens Karma Police, dat klopt niet. Het was Johnny
Dat je 1x verplaatst tijdens een concert van 2,5 uur moet kunnen toch?quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Omdat het zwaar irritant is voor jezelf én voor medebezoekers als je je de hele tijd door die zaal heen gaat ploegen. Ik had bovendien ook niet verwacht dat het elders beter zou zijn. Had vooral veel goeds gehoord over de Ziggo Dome, maar het viel me vies tegen.
Hij heeft wel piano gespeeld maar in ieder geval niet tijdens karma Policequote:Op maandag 15 oktober 2012 09:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Omdat ik geen aso ben die midden in het concert nog door het publiek gaat zitten beuken. Normaalgesproken zou ik dat zo doen, maar niet in deze setting.
En ik was dat die dat zei over Thom. Weet ook niet meer zeker of het Karma Police was maar ergens ging Thom met zijn paardestaart achter de piano zitten en dachten ze bij ons dat het een meisje was die een speciaal nummer ging doen
Zoals ik al zei, je verwacht niet dat de verschillen ZO groot kunnen zijn in zo'n hagelnieuwe zaal.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:56 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat je 1x verplaatst tijdens een concert van 2,5 uur moet kunnen toch?vooral als je zulke goede verhalen hebt gehoord had je beter kunnen weten.
Dat is ook bizar maar ik zou denk ik wel verplaatst zijn als het zo slecht was als dat jullie zeggenquote:Op maandag 15 oktober 2012 09:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, je verwacht niet dat de verschillen ZO groot kunnen zijn in zo'n hagelnieuwe zaal.
You and Whose Army, zoals op de foto hierboven is te zienquote:Op maandag 15 oktober 2012 09:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hij heeft wel piano gespeeld maar in ieder geval niet tijdens karma Police
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |