Ok, nu niet meer vanaf mijn telefoon. Even het verslag:
----
Caribou was ik al bang voor dat het ging tegenvallen, want voorprogramma's hoe goed de band ook is het geluid altijd kut. Maar zo kut als vandaag heb ik het nog nooit gehoord. Ik hoorde alleen maar een beat, de zanger was volstrekt onverstaanbaar en het was een grote walm aan geluid en ik kon geen enkele nuance horen...maar goed...bij Radiohead zou het wel goed zijn, toch?? Daar ging ik wel vanuit...
Toen begon Radiohead...met Bloom...en tsja....matig begin. Geluid nog niet helemaal lekker, maar goed dat wijd ik aan het elektronische...ik was al ernstig bang dat het elektronische repertoire niet goed uit de verf zou komen (ben ook verre van onder de indruk van al die live concerten die ik geyoutube't heb...alleen Basement sessies waren geniaal....) dus ik was op zich al wel voorbereid, vond het nog niet zo erg. Kom maar met het volgende nummer!
Daarna meteen Lucky...ik dacht ok, dat wordt wel leuk. Lekker gitaren rammen en zo...maar ik heb geen gitaar gehoord dat nummer. Wel veel gitaren gezien en een soort roes op de achtergrond dat leek op een gitaar maar ik vond het toen al zwaar tegenvallen. Ik vreesde het ergste voor het concert...
Toen kwam gelukkig 15 Step en dat gelukkig wel vet...maar echt toen het aan het eind los wilde gaan werd het weer een grote moes van geluid zonder enige nuance...echt zo jammer. Ik was toen al keihard aan het afknappen, ook omdat we echt oneindig veel irritante duwende blowende mensen (zoals ik boven al postte) om ons heen hadden staan...die gewoon 1 minuut voordat het begon beukend tussen ons in gingen staan....zo aso...(sowieso vond ik het hele concert qua publiek erg irritant...maar dat kan aan mijn positie liggen.)
Toen werd het allemaal langzaam wat beter. De nummers werden wat rustiger en ze waren een beetje aan het warm worden leek wel. En toen met There There kreeg ik gelukkig mijn eerste (en enige...) kippenvel momentje. Wat fantastisch nummer is dat ook. Daarna meteen Karma Police, lekker met Thom op piano en daar was het geluid eindelijk ook goed afgesteld. Eindelijk een paar goede nummers achter elkaar. Daarna kwam geloof ik meteen Lotus Flower was ook echt bruut vet was

Dus...ik vond het weer wat leuker worden. Maar toen kwam jammergenoeg een enorme verkrachting van Paranoid Android..wat een slechte versie was dat zeg...maar goed, toch wel vet deze live te horen dus dat was een mooie ervaring.
En toen waren we al toe aan de toegift...gelukkig kwam toen eindelijk een nummer waar ik ook echt eens die akoestische gitaar hoorde

en echt hele mooie versie van Give up The Ghost. Ook Supercollider daarna was vet. Toch de beste nummers van KOL samen met Lotus Flower (en Codex die ze niet speelden

)
Dan de tweede toegift met Everything In It's Right Place...ook fantastisch. En toen hoorde ik echt minstens 10 mensen om mij heen zeggen: "eindelijk staat het geluid goed"...fantastische nummer, fantastisch geluid. Heerlijk om die eens te horen. Maar goed, dat was dan ook weer een rustiger nummer en daar kwam Radiohead toch steeds veel en veel beter uit de verf. Idioteque vond ik dan weer een jammer einde, maar goed, dat heb ik nooit een leuk nummer gevonden.
Kortom: Misschien komt dit heel erg negatief over, en dat is ook wel het gevoel dat overheerst, maar het was een mooi concert. De visuals waren fantastisch, maar de Ziggo Dome viel me echt zwaar tegen (podium ook VEEEL te laag, ik heb niks gezien!!! Thank god voor de schermen...wat een slechte podium set up zeg

) En er waren zeker wat vette hoogtepunten maar overall vond ik het concert ongelooflijk wisselvallig en ben ik toch best wel teleurgesteld....
Ik denk dat ik echt niet meer naar zalen groter dan de HMH wil hoor...Dit soort grote concerten vallen me echt altijd tegen (bhelave op festivals om een of andere reden)...Zelfs Bruce, mijn enorme held, vond ik in zo'n stadion echt zo'n ongelooflijk tegenvaller....ik ben geboren voor leuke kleine concerten waar het geluid gewoon goed is afgesteld...niet zoiets als dit. Ziggo Dome is gemaakt voor harde gitaar rock ofzo, niet voor zoiets muzikaals en subtiels als Radiohead.
Voor zover mijn 2 cents....