abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117944192
Hallo (ex-) Albert Heijn collega's,

ik heb een vraagje aan jullie. Ik heb van mijn 16e tot mn 19e bij ah gewerkt en ben toen gestopt om een wereldreis te maken. Dit heb ik gedaan, en werk nu sinds kort weer opnieuw bij ah (ander filiaal, zelfde stad). In de 3 jaar dat ik bij ah heb gewerkt als caissiere heb ik eigenlijk alleen maar kassa gedraaid terwijl ik ook dolgraag counter wilde draaien. Ik wist hoe alles moest bij de kassa's en werkte altijd goed en snel. Toch heb ik in die 3 jaar nooit de kans gehad om bij de counter te komen, terwijl er tal van nieuwe caissieres binnen een half jaar/jaar doorstroomden. Ik durfde zelf nooit te vragen of ik ook counter mocht draaien, omdat de rest ook gewoon door TL's werd gevraagd. Nu vraag ik me af wat ik verkeerd heb gedaan en waarom ik nooit die kans heb gekregen.

Nu ik weer bij ah werk, in een ander filiaal dus, wil ik het anders aanpakken. Ik heb nu een tussenjaar en wil daarna een economische studie aan een universiteit volgen, dus kan erg veel werken. Wie kan mij advies geven hoe ik dit moet aanpakken? Volle dagen achter de kassa is niet echt een pretje.

Zijn er misschien ook mensen die mij een kleine caissiere B cursus kunnen geven? Zodat ik als het bv druk is kan helpen bij de counter en collega's zien dat ik misschien wel potentie heb.

Thanks!
pi_117944268
Je bent slim genoeg om te studeren aan de universiteit, maar niet slim genoeg om naar je teamleider te stappen en te zeggen dat je meer wil doen dan achter de kassa zitten?
pi_117944375
Was slim genoeg om dat te bedenken, het is meer de vraag of dat de manier is waarop waarop je hoger opkomt.
pi_117944421
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 00:13 schreef tropicanabeach het volgende:
Was slim genoeg om dat te bedenken, het is meer de vraag of dat de manier is waarop waarop je hoger opkomt.
Je kunt of blijven zitten achter de kassa en niets zeggen of initiatief tonen door naar je teamleider te stappen en te zeggen dat je meer wilt doen. Dit soort dingen worden je meestal niet toegeworpen.
pi_117944498
Wat is dit voor gare onzin? Nieuwe regels ofzo? Toen ik jaren geleden op m'n 19e bij de AH werkte was daar niets speciaals voor nodig en stond ik al na enkele werkdagen achter de counter...?
Ja doei.
pi_117944828
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 00:14 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Je kunt of blijven zitten achter de kassa en niets zeggen of initiatief tonen door naar je teamleider te stappen en te zeggen dat je meer wilt doen. Dit soort dingen worden je meestal niet toegeworpen.
Je hebt zelf ook bij ah gewerkt?
pi_117948657
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 00:27 schreef tropicanabeach het volgende:

[..]

Je hebt zelf ook bij ah gewerkt?
Ja, maar dat is niet eens relevant. Dit is een situatie die je op elk bedrijf kan toepassen.
pi_117954125
Aangeven dat je van plan bent er nog lang te blijven werken, ook tijdens je studie. Aangeven dat je bereid bent af te sluiten en te openen. Aangeven dat je graag meer wilt doen en graag counter wilt doen. Een beetje SM luistert daarnaar hoor, anders de ASM of de TL kassa.
pi_117954170
Wat is de counter in godsnaam
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 00:07 schreef tropicanabeach het volgende:
Hallo (ex-) Albert Heijn collega's,

ik heb een vraagje aan jullie. Ik heb van mijn 16e tot mn 19e bij ah gewerkt en ben toen gestopt om een wereldreis te maken. Dit heb ik gedaan, en werk nu sinds kort weer opnieuw bij ah (ander filiaal, zelfde stad). In de 3 jaar dat ik bij ah heb gewerkt als caissiere heb ik eigenlijk alleen maar kassa gedraaid terwijl ik ook dolgraag counter wilde draaien. Ik wist hoe alles moest bij de kassa's en werkte altijd goed en snel. Toch heb ik in die 3 jaar nooit de kans gehad om bij de counter te komen, terwijl er tal van nieuwe caissieres binnen een half jaar/jaar doorstroomden. Ik durfde zelf nooit te vragen of ik ook counter mocht draaien, omdat de rest ook gewoon door TL's werd gevraagd. Nu vraag ik me af wat ik verkeerd heb gedaan en waarom ik nooit die kans heb gekregen.

Nu ik weer bij ah werk, in een ander filiaal dus, wil ik het anders aanpakken. Ik heb nu een tussenjaar en wil daarna een economische studie aan een universiteit volgen, dus kan erg veel werken. Wie kan mij advies geven hoe ik dit moet aanpakken? Volle dagen achter de kassa is niet echt een pretje.

Zijn er misschien ook mensen die mij een kleine caissiere B cursus kunnen geven? Zodat ik als het bv druk is kan helpen bij de counter en collega's zien dat ik misschien wel potentie heb.

Thanks!
pi_117954180
Informatiebalie, heel speciaal allemaal.
Ja doei.
pi_117955338
Haha ik zit liever achter de kassa, Bij zo informatie balie word je zo moe,hele dag staan pff ;)
pi_117955595
Ja, maar status, jeweetsch.

Oeioeioei, wat was Samantha (ja heus) beledigd en boos toen ik achter de informatiebalie stond die donderdagmiddag en zij van de hoofdkassier achter een gewone pauperkassa moest zitten. Wat dacht ik wel niet; dat was háár plek. Manmanman. Bood nog aan te ruilen van plek als zij daar zo nodig haar status aan moest ontlenen, kassa, schmassa, maar de hoofdkassier bleef erbij dat ik daar maar moest blijven staan. Het is nooit meer goedgekomen tussen Saman en ondergetekende ;( *kras*
Ja doei.
pi_117956153
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 00:14 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Je kunt of blijven zitten achter de kassa en niets zeggen of initiatief tonen door naar je teamleider te stappen en te zeggen dat je meer wilt doen. Dit soort dingen worden je meestal niet toegeworpen.
dit dus :Y

Initiatief nemen heet dat ! :Y
I want some NASTY !!!
pi_117956772
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 00:13 schreef tropicanabeach het volgende:
Was slim genoeg om dat te bedenken, het is meer de vraag of dat de manier is waarop waarop je hoger opkomt.
Je komt hogerop (als hier al sprake is van hogerop komen) door even goed werk af te leveren. Dan te slijmen, de chef zijn kont te likken, daardoor hogerop komen en dan kan je doen en laten wat je wilt.
Zo werkt het bij ieder bedrijf.

Ik vind het trouwens wel beschamend voor NL dat iemand, die dit niet kan bedenken, een student is....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 14 oktober 2012 @ 19:20:31 #15
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_117967244
Stap op je TL af en zeg het volgende: Hoi ik zou graag achter op de infobalie willen staan. Zou ik je me dat kunnen leren?

Dat is het echt en je kunt je als het goed is inlezen op plaza via de handboeken ;) (de app handb)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_117968084
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 19:20 schreef monsterd. het volgende:
Stap op je TL af en zeg het volgende: Hoi ik zou graag achter op de infobalie willen staan. Zou ik je me dat kunnen leren?

Dat is het echt en je kunt je als het goed is inlezen op plaza via de handboeken ;) (de app handb)
Dankjewel voor je reactie! Wanneer zal ik dat vragen? Over 3 maanden ongeveer? Ik werk nog maar net in dit filiaal namelijk
pi_117970058
Jezus mens, je werkt niet op een biochemisch lab. Gewoon morgen vragen of wanneer je ook moet werken.
Ja doei.
pi_117974756
Ts, je moet een ding goed begrijpen. Als jij je werk goed en snel doet, dan wilt de tl jou juist op dezelfde positie houden, want je bent goed en snel. Knoop dit goed tussen je oren, want later als je echt werk hebt zal dit zeker nog eens terugkomen.
pi_117977465
Niet zo miepen zeg! Gelijk vragen aan je tl. Steek je ook nog steeds je vinger in de lucht om te vragen of je naar de wc mag??
  zondag 14 oktober 2012 @ 22:21:25 #20
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_117978766
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 19:36 schreef tropicanabeach het volgende:

[..]

Dankjewel voor je reactie! Wanneer zal ik dat vragen? Over 3 maanden ongeveer? Ik werk nog maar net in dit filiaal namelijk
Nu gelijk. Je hebt toch al genoeg kassaervaring opgedaan in het andere filiaal. Dat kun je toch aangeven.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_117978845
Succes trouwens met je universitaire later,..

Je moet gewoon dingen vragen.
pi_117979038
Wat is er zo geweldig aan die "counter"?
pi_117979043
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 19:36 schreef tropicanabeach het volgende:

[..]

Dankjewel voor je reactie! Wanneer zal ik dat vragen? Over 3 maanden ongeveer? Ik werk nog maar net in dit filiaal namelijk
:') Meen je dit nou? Heb je nou totaal geen assertiviteit?
  zondag 14 oktober 2012 @ 22:28:23 #24
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_117979112
Idd assertiever zijn. Anders loop je er alsnog tegenaan in je werkzaamheden op de info ;). Je krijgt straks te maken met lastige klanten die heel wat te zeuren hebben. Dat moet je wel zelfstandig op kunnen lossen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_117979214
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 20:03 schreef motorbloempje het volgende:
Jezus mens, je werkt niet op een biochemisch lab. Gewoon morgen vragen of wanneer je ook moet werken.
:D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_117981758
Bedankt voor jullie reacties!

quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:26 schreef Kansenjongere het volgende:
Wat is er zo geweldig aan die "counter"?
aan de counter zelf is nog niet zo zeer iets leuks, maar je werk is op die manier wat afwisselender.
pi_117982471
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 23:31 schreef tropicanabeach het volgende:
Bedankt voor jullie reacties!

[..]

aan de counter zelf is nog niet zo zeer iets leuks, maar je werk is op die manier wat afwisselender.
Ik denk dat het twee kanten op werkt.

Enerzijds doe jij je huidige werk, als ik jou mag geloven, erg goed. Dan zou de baas zichzelf dus wel in de vingers snijden als hij jou zou overplaatsen naar een andere (hogere?) afdeling als dat zou betekenen dat jij zou worden vervangen door iemand die dat werk wellicht minder goed doet. En op basis van mijn ervaringen als klant is de werkdruk aanzienlijk hoger aan de kassa dan aan de infobalie, dus ik zou wel weten waar ik mijn meest efficiënte mensen zou willen hebben.
Aan de andere kant lijk jij op basis van dit topic niet de meest assertieve persoon. Dat maakt voor je huidige werkzaamheden niet uit, maar zoals eerder al opgemerkt kan dat aan de servicebalie wel degelijk van belang zijn als mondige klanten gaan klagen.
Aangezien het hier slechts om een bijbaantje gaat zou ik me er vooral niet te druk om maken, maar probeer tijdens je studie aan je assertiviteit te werken (vermoedelijk zal dat vanzelf gaan, want je moet tegenwoordig volgens mij bij vrijwel elk vak wel minimaal 1 presentatie verzorgen) zodat dergelijke zaken je in je werkende leven geen storende rol gaan spelen.
pi_118096863
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 00:17 schreef motorbloempje het volgende:
Wat is dit voor gare onzin? Nieuwe regels ofzo? Toen ik jaren geleden op m'n 19e bij de AH werkte was daar niets speciaals voor nodig en stond ik al na enkele werkdagen achter de counter...?
Toen ik het openingsbericht las, dacht ik: een verklaring: de leukste staat meestal achter de counter.
Volgens de CAO vallen medewerkers met een contract tot 12 uur onder schaal A, maar verdient het eigenlijk toch een schaaltje hoger als je achter de balie staat?

‘Hoi caissière B’ *O*
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_118098548
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 20:30 schreef schaal_9 het volgende:

Toen ik het openingsbericht las, dacht ik: een verklaring: de leukste staat meestal achter de counter.
Volgens de CAO vallen medewerkers met een contract tot 12 uur onder schaal A, maar verdient het eigenlijk toch een schaaltje hoger als je achter de balie staat?

‘Hoi caissière B’ *O*
Nou, de AH hier 2 weken geleden.
Er staan twee zuurpruimen achter de servicebalie (minstens 40+, te blond, te bruin, te veel make-up).
Vriendin en ik komen er aan lopen omdat we bloemen willen afrekenen. Ze draaien zich van ons af en gaan uitgebreid staan kletsen (nota bene over een klant die tegen de één had gezegd dat ze sacherijnig was en die ander was het daar heel erg niet mee eens).... seriously.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_118099916
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, de AH hier 2 weken geleden.
Er staan twee zuurpruimen achter de servicebalie (minstens 40+, te blond, te bruin, te veel make-up).
Vriendin en ik komen er aan lopen omdat we bloemen willen afrekenen. Ze draaien zich van ons af en gaan uitgebreid staan kletsen (nota bene over een klant die tegen de één had gezegd dat ze sacherijnig was en die ander was het daar heel erg niet mee eens).... seriously.
Van sommige mensen wil je gewoon niet dat ze tot 67/68 jaar blijven doorwerken 8)7
Na zoveel jaar is er blijkbaar geen prikkel meer om je best te doen.
Slechte service, aangezien we tegenwoordig toch onafhankelijk zijn kun je het rustig zeggen als iemand sacho is (mits het vaker voorkomt).

Op de kantine op mijn werk hebben we automatische kassa’s, en staan ze te controleren of ik juist afreken. Dus ik vragen: krijg ik nou een schaal hoger als ik het goed doe...

Moraal: caissière is een vak en respect moet je verdienen.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_118214162
ik ben nu ongeveer 3 maanden b. Dit omdat dit mij gevraagd werd en ze te weinig sluiters(dus leiding voor 's-avonds) hadden. Wij hebben een klein filiaal met maar 2 teamleiders dus de rest wordt allemaal met caissières b opgevangen zoals ik.

Gewoon vragen of je het mag leren. Ze zullen het sowieso wel proberen, gaat het niet goed dan zal er voor de rest niks gebeuren. Gaat het goed dan zul je voortaan gewoon vaker counter staan. Je wordt echt niet ontslagen als je zoiets vraagt hoor, gewoon doen.

De snelcursus hierbij: verkoop sigaretten en bloemen en geef af en toe wat geld terug. Het stelt echt niks voor qua moeilijkheid.

Een van de reacties hierboven ging over werkdruk, en dat deze lager was bij de infobalie. Hier ben ik het niet mee eens, als je achter de kassa zit dan kan je er allemaal niet zo veel aan doen als er rijen komen, maar als je counter staat ben je hier voor verantwoordelijk en moet jij het maar zien op te lossen. Dat het bij sommige filialen anders werkt kan ik me niet voorstellen.
pi_118270638
Gewoon vragen. Je woont kennelijk in een stad met meerdere AHs. Als ze weigeren dan zeg je dat je bij een andere gaat werken. En dan ga je bij een andere werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')