abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117930437
Probeer dit zo duidelijk mogen te schrijven, Al zit het enorm lastig in elkaar... Probeer hier gewoon adviezen te vinden.

Net voor mijn dertiende ben ik uit huis geplaatst bij mijn pleegouders dit omdat het niet langer houdbaar meer was. Er gingen steeds hardere geruchten van mishandeling en dat er bij pleegouders thuis dingen goed mis waren.

Mijn toenmalige voogd had hierin een belangrijke rol tenslotte heeft mijn voogd altijd weergegeven persoonlijk bevriend te zijn geweest met mijn pleegouders al ver voordat ik bij hun geplaatst ben. En was partijdig naar de pleegouders ook hingen er een anaal financiële belangen voor de voogd bij als dat toen naar buiten zou komen zou mijn voogd zeer grote problemen komen.

Mijn pleegouders waren ondernemers met een grote naamsbekendheid in de regio mocht naar buiten komen dat hun zo omgingen met een pleegkind dan zou dit weleens grote problemen opleveren voor hun onderneming.

Vergeet dan niet dat er ook is gefraudeerd met toeslagen vanuit jeugdzorg ondanks dat ik dus net voor mijn dertiende daar uit huis was geplaatst hebben zij pleegouders dus tot aan mijn achttiende gewoon deze toeslagen ontvangen. Daarna hebben zij nog steeds toeslagen gehad vanwege dat ik gehandicapt moest zijn. Ook zijn daarin allemaal extra gelden bij aangevraagd.

Over het stukje gehandicapt ga ik nu schrijven,

Ondanks dat mijn pleegouders eigenlijk geen enkel recht meer hadden om ook maar iets te zeggen over mij tenslotte was ik uit huis geplaatst hadden ze dat op nog wel hoe dat in elkaar zit weet ik zelf niet eens.

Op mijn vijftiende moest ik naar een psychiater voor onderzoek dit moest van mijn pleegouders en hebben dit dan weer op de een of andere manier doorgedrukt gekregen. Weer hoe dat zit weet ik ook weer niet exact.

Daar ben ik feitelijk nooit echt in betrokken geweest mijn pleegmoeder is werkzaam binnen de gezondheidszorg en heeft dus ook uitgebreide contacten daarin. Uiteindelijk heb ik een label zwaar gehandicapt gekregen waar ik dus nu nog iedere dag tegen moet vechten welke handicap het is blijft onduidelijk zelfs voor mij.

Ook door die diagnose word het echte probleem de jarenlange mishandelingen de onderdrukking en hele pijnlijke dingen niet ter sprake gebracht. Ik loop letterlijk tegen een hele hoge muur op en ben bijna zover dat ik er niet meer uitkom.

Het is nu ook duidelijk dat mijn pleegouders op mijn vijftiende meerdere rechtszaken tegenover Jeugdzorg zijn begonnen dit heb ik na lang zoeken uit kunnen vinden. Hierin is een onbekend schikkingsvoorstel gedaan op zich nu dat ik er weet van heb klopt het wel want juist in die periode kochten mijn pleegouders ineens een zeer dure nieuwe auto. Feitelijk hebben zij in totaal vanaf mijn dertiende tot aan mijn drieëntwintigste meerdere rechtszaken gevoerd met mij in de hoofdrol zonder er zelf dus weet van te hebben.

Nu zal er gedacht worden wat is het feitelijk probleem?

Enorme belangrijke dossiers zijn kwijt welke toch belangrijk zijn en nodig zijn om überhaupt de diagnose welke dus zelfs bij de huisarts onbekend is aan te vechten en eindelijk na jaren hulp te krijgen.

Allereerst mijn volledige jeugdzorg dossier is al jaren verdwenen. Heel Jeugdzorg doet alsof zij van niets weten, Letterlijk van het kastje naar de muur worden gestuurd zelfs professionele hulpverleners komen er niet doorheen.

Eigenlijk alle medische en psychische dossiers over mij missen of gehele stukken of erger nog zijn gewoon verdwenen. Cruciale rapporten zijn gewoon foetsie...

Mijn toenmalige voogd, mijn pleegmoeder Hebben beide toegang tot deze dossiers gehad vanwege hun functies... Nu komt de grote vraag is er ergens een kans om in ieder geval nog iets terug te krijgen of dat deze ergens elders in kopie werden opgeslagen? Er is namelijk een dossier nog over en men stelt zich grote vraagtekens waar het vandaan komt en wie het geschreven heeft al gaan de vermoedens naar pleegmoeder.

Want zonder al deze stukken ben ik op het moment echt nergens :X En moest het ook echt even van mij afschrijven.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:20:11 #2
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_117930514
Hoe oud ben je nu dan? Als je ouder dan 18 bent is het niet zo moeilijk je dossier boven tafel te krijgen.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_117930604
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:20 schreef HunterSThompson het volgende:
Hoe oud ben je nu dan? Als je ouder dan 18 bent is het niet zo moeilijk je dossier boven tafel te krijgen.
Dat is het dus wel want er is niets meer van die dossiers over. GGZ weg Jeugdzorg weg Huisarts daar van zijn de dossiers grotendeels van kwijt. En anders had ik dit topic niet aangemaakt als het allemaal zo makkelijk was.
pi_117930724
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:23 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Dat is het dus wel want er is niets meer van die dossiers over. GGZ weg Jeugdzorg weg Huisarts daar van zijn de dossiers grotendeels van kwijt. En anders had ik dit topic niet aangemaakt als het allemaal zo makkelijk was.
Nieuwe diagnose eisen.

Ze hebben geen papieren dus geen bewijs.

Rare zaak dit.

Overigens via rechtsbijstand, mocht je dat hebben, eens kijken of dat geld wat je pleegouders onterecht hebben ontvangen mogelijk kan opeisen. (immers dat geld is voor jou bedoeld en niet voor hun)
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:27:57 #5
55011 HunterSThompson
pi_117930750
Daarom vraag ik hoe oud je bent. Vanaf 1 juli 2010 is jeugdzorg overgestapt op het elektronische kinddossier. Van iedere "klant" zijn de dossiers gedigitaliseerd.
pi_117930941
Maar wat is nu het probleem dan TS? Waarmee heb je hulp nodig, en waarom kun je niet gewoon naar je huisarts gaan, deze problemen bespreken en doorverwezen worden naar de juiste instanties?
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:37:11 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_117931018
Dus je bent zwaar gehandicapt verklaard, maar er is nergens een specificatie te vinden van welke zware handicap je dan zou hebben. Geestelijk of lichamelijk is ook gissen geblazen?
Vreemde situatie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:41:46 #8
345457 Retronix
Zeg maar Retro.. ;)
pi_117931139
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:17 schreef FAUSTINO het volgende:
Probeer dit zo duidelijk mogen te schrijven, Al zit het enorm lastig in elkaar... Probeer hier gewoon adviezen te vinden.

Net voor mijn dertiende ben ik uit huis geplaatst bij mijn pleegouders dit omdat het niet langer houdbaar meer was. Er gingen steeds hardere geruchten van mishandeling en dat er bij pleegouders thuis dingen goed mis waren.

Mijn toenmalige voogd had hierin een belangrijke rol tenslotte heeft mijn voogd altijd weergegeven persoonlijk bevriend te zijn geweest met mijn pleegouders al ver voordat ik bij hun geplaatst ben. En was partijdig naar de pleegouders ook hingen er een anaal financiële belangen voor de voogd bij als dat toen naar buiten zou komen zou mijn voogd zeer grote problemen komen.

Mijn pleegouders waren ondernemers met een grote naamsbekendheid in de regio mocht naar buiten komen dat hun zo omgingen met een pleegkind dan zou dit weleens grote problemen opleveren voor hun onderneming.

Vergeet dan niet dat er ook is gefraudeerd met toeslagen vanuit jeugdzorg ondanks dat ik dus net voor mijn dertiende daar uit huis was geplaatst hebben zij pleegouders dus tot aan mijn achttiende gewoon deze toeslagen ontvangen. Daarna hebben zij nog steeds toeslagen gehad vanwege dat ik gehandicapt moest zijn. Ook zijn daarin allemaal extra gelden bij aangevraagd.

Over het stukje gehandicapt ga ik nu schrijven,

Ondanks dat mijn pleegouders eigenlijk geen enkel recht meer hadden om ook maar iets te zeggen over mij tenslotte was ik uit huis geplaatst hadden ze dat op nog wel hoe dat in elkaar zit weet ik zelf niet eens.

Op mijn vijftiende moest ik naar een psychiater voor onderzoek dit moest van mijn pleegouders en hebben dit dan weer op de een of andere manier doorgedrukt gekregen. Weer hoe dat zit weet ik ook weer niet exact.

Daar ben ik feitelijk nooit echt in betrokken geweest mijn pleegmoeder is werkzaam binnen de gezondheidszorg en heeft dus ook uitgebreide contacten daarin. Uiteindelijk heb ik een label zwaar gehandicapt gekregen waar ik dus nu nog iedere dag tegen moet vechten welke handicap het is blijft onduidelijk zelfs voor mij.

Ook door die diagnose word het echte probleem de jarenlange mishandelingen de onderdrukking en hele pijnlijke dingen niet ter sprake gebracht. Ik loop letterlijk tegen een hele hoge muur op en ben bijna zover dat ik er niet meer uitkom.

Het is nu ook duidelijk dat mijn pleegouders op mijn vijftiende meerdere rechtszaken tegenover Jeugdzorg zijn begonnen dit heb ik na lang zoeken uit kunnen vinden. Hierin is een onbekend schikkingsvoorstel gedaan op zich nu dat ik er weet van heb klopt het wel want juist in die periode kochten mijn pleegouders ineens een zeer dure nieuwe auto. Feitelijk hebben zij in totaal vanaf mijn dertiende tot aan mijn drieëntwintigste meerdere rechtszaken gevoerd met mij in de hoofdrol zonder er zelf dus weet van te hebben.

Nu zal er gedacht worden wat is het feitelijk probleem?

Enorme belangrijke dossiers zijn kwijt welke toch belangrijk zijn en nodig zijn om überhaupt de diagnose welke dus zelfs bij de huisarts onbekend is aan te vechten en eindelijk na jaren hulp te krijgen.

Allereerst mijn volledige jeugdzorg dossier is al jaren verdwenen. Heel Jeugdzorg doet alsof zij van niets weten, Letterlijk van het kastje naar de muur worden gestuurd zelfs professionele hulpverleners komen er niet doorheen.

Eigenlijk alle medische en psychische dossiers over mij missen of gehele stukken of erger nog zijn gewoon verdwenen. Cruciale rapporten zijn gewoon foetsie...

Mijn toenmalige voogd, mijn pleegmoeder Hebben beide toegang tot deze dossiers gehad vanwege hun functies... Nu komt de grote vraag is er ergens een kans om in ieder geval nog iets terug te krijgen of dat deze ergens elders in kopie werden opgeslagen? Er is namelijk een dossier nog over en men stelt zich grote vraagtekens waar het vandaan komt en wie het geschreven heeft al gaan de vermoedens naar pleegmoeder.

Want zonder al deze stukken ben ik op het moment echt nergens :X En moest het ook echt even van mij afschrijven.
Ik ga deze opmerking plaatsen zonder dat ik weet hoe oud je bent maar.. Weetje wat mijn beste oplossing altijd is geweest? Zorgen dat je als de sodemieter onafhankelijk word van andere mensen en instanties. Dit klinkt heel hard en kort door de bocht, maar toch is dit voor mij altijd de meest effectieve oplossing geweest. Zodra ik merk dat ik ergens niet verder kom, of negatieve ervaringen heb, ga ik als de sodeju verder met mijn leven. Verder probeer ik ervoor te zorgen dat ik niet emotioneel en financieel afhankelijk ben van anderen.

Ik ben in de loop der jaren erg hard en koud geworden, maar laten we eerlijk zijn, de maatschappij is nou ook niet bepaald warm..

Het is keihard dat je op zo'n jonge leeftijd al zo verwaarloosd en behandeld word, maar geloof me, het leven gaat gewoon door en kies dus voor jezelf. Ga dingen doen, maak keuzes, kies positieve mensen om je heen en je red het uiteindelijk wel. Blijf geen stress en negatieve energie aan instanties en het verleden verspillen, tijd om verder te gaan!!
Retro is a culturally outdated or aged style, trend, mode, or fashion, from the overall postmodern past, that has since that time become functionally or superficially the norm once again.
pi_117931357
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nieuwe diagnose eisen.

Ze hebben geen papieren dus geen bewijs.

Rare zaak dit.

Overigens via rechtsbijstand, mocht je dat hebben, eens kijken of dat geld wat je pleegouders onterecht hebben ontvangen mogelijk kan opeisen. (immers dat geld is voor jou bedoeld en niet voor hun)
Nieuwe diagnose heb ik al geëist, echter toen de behandelde instantie alle papieren ging opvragen liepen ze tegen dus tegen dit probleem aan we zijn inmiddels maanden verder en nog steeds lopen ze tegen deze muur aan.

Snap heel goed dat dit raar overkomt en nu ik de feiten heb ik gehoord sta ik ook te kijken van dat het ze gelukt is. Tenslotte woon ik daar al meer dan 12 jaar niet eens in het huis meer waar hun wonen. En ja daar hebben ze ook gelden voor aangevraagd voor noodzakelijke aanpassingen in hun huis.

Geld is van de belastingbetaler en hoort naar de personen te gaan die er wel gewoon recht op hadden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:27 schreef HunterSThompson het volgende:
Daarom vraag ik hoe oud je bent. Vanaf 1 juli 2010 is jeugdzorg overgestapt op het elektronische kinddossier. Van iedere "klant" zijn de dossiers gedigitaliseerd.
Te oud voor dat in ieder geval ben nu 25 en en ze hebben tot aan mijn 23ste geld ontvangen vanuit jeugdzorg.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:34 schreef Ofresca het volgende:
Maar wat is nu het probleem dan TS? Waarmee heb je hulp nodig, en waarom kun je niet gewoon naar je huisarts gaan, deze problemen bespreken en doorverwezen worden naar de juiste instanties?
Mijn dossiers welke verdwenen zijn die heb ik nodig zodat behandelende instanties iets hebben vanuit het verleden daar staan de dingen in die hun nodig hebben om vast te kunnen stellen en het is niet enkel gegevens van 10 jaar terug nee ook van veel recenter welke dus foetsie zijn.

quote:
5s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:37 schreef Copycat het volgende:
Dus je bent zwaar gehandicapt verklaard, maar er is nergens een specificatie te vinden van welke zware handicap je dan zou hebben. Geestelijk of lichamelijk is ook gissen geblazen?
Vreemde situatie.
Het is zeker een vreemde situatie. En wat je zegt daar komt het op neer, nog vager dat zelfs de psychiater welke mij toen behandeld geen gegevens meer kan vinden over mij. Terwijl hij deze wel zou moeten hebben. Is daarin ook een onderzoek gestart om uit te zoeken wat er gaande is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:41 schreef Retronix het volgende:

[..]

Ik ga deze opmerking plaatsen zonder dat ik weet hoe oud je bent maar.. Weetje wat mijn beste oplossing altijd is geweest? Zorgen dat je als de sodemieter onafhankelijk word van andere mensen en instanties. Dit klinkt heel hard en kort door de bocht, maar toch is dit voor mij altijd de meest effectieve oplossing geweest. Zodra ik merk dat ik ergens niet verder kom, of negatieve ervaringen heb, ga ik als de sodeju verder met mijn leven. Verder probeer ik ervoor te zorgen dat ik niet emotioneel en financieel afhankelijk ben van anderen.

Ik ben in de loop der jaren erg hard en koud geworden, maar laten we eerlijk zijn, de maatschappij is nou ook niet bepaald warm..

Het is keihard dat je op zo'n jonge leeftijd al zo verwaarloosd en behandeld word, maar geloof me, het leven gaat gewoon door en kies dus voor jezelf. Ga dingen doen, maak keuzes, kies positieve mensen om je heen en je red het uiteindelijk wel. Blijf geen stress en negatieve energie aan instanties en het verleden verspillen, tijd om verder te gaan!!
Daar gaat het nu eigenlijk even niet over, Het is gegevens terughalen en zorgen dat er uitgezocht kan worden wat er nu gaande is. Want dit gaat wat verder dan er is een mapje met gegevens kwijt.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:52:15 #10
345457 Retronix
Zeg maar Retro.. ;)
pi_117931431
Ik zou het loslaten en mijn energie aan zinvolle positieve dingen besteden. Wat heeft dit gedoe je tot nu toe opgeleverd? Geloof me, je moet onafhankelijk worden en je eigen geluk maken, anders heb je een groot probleem.. Hoe komt het dat die mensen zoveel macht over je hebben? Je bent niet achterlijk als ik je leesstijl zie, ga dus verder met je leven en laat die enge mensen achter je. Leef!
Retro is a culturally outdated or aged style, trend, mode, or fashion, from the overall postmodern past, that has since that time become functionally or superficially the norm once again.
pi_117931631
yep, ik ga met retro mee, gedane zaken nemen geen keer. Jij word er niet beter van ieg.
pi_117931874
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:52 schreef Retronix het volgende:
Ik zou het loslaten en mijn energie aan zinvolle positieve dingen besteden. Wat heeft dit gedoe je tot nu toe opgeleverd? Geloof me, je moet onafhankelijk worden en je eigen geluk maken, anders heb je een groot probleem.. Hoe komt het dat die mensen zoveel macht over je hebben? Je bent niet achterlijk als ik je leesstijl zie, ga dus verder met je leven en laat die enge mensen achter je. Leef!
Als die enge mensen dan nog doorblijven gaan zal er echt iets moeten veranderen. er is weer een claim in voorbereiding en dat is mij dus kort geleden ten oren gekomen. Dus nee het heeft niets met verleden te maken.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:14:57 #13
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117935214
Maar als er geen diagnose meer is, dan 'heb' je toch ook niks?Als in; geen handicap. Als alles kwijt is zijn de bewijzen er ook niet meer.
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:54:19 #14
345457 Retronix
Zeg maar Retro.. ;)
pi_117940011
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:07 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Als die enge mensen dan nog doorblijven gaan zal er echt iets moeten veranderen. er is weer een claim in voorbereiding en dat is mij dus kort geleden ten oren gekomen. Dus nee het heeft niets met verleden te maken.
Waar een wil is is een weg. Wil je deze ellende langer? Wijzig je koers, neem afstand van negatieve mensen, neem een nieuwe baan of verhuis en zoek goede hulpverlening, leer nieuwe mensen kennen, wordt onafhankelijk. Als die mensen je tegenwerken wordt het tijd om afscheid te nemen, wat wil je nou man.. Je bent niet achterlijk als ik zo lees, dus go for it!
pi_117942237
Ik begrijp dit hele verhaal niet zo goed.

Ik ben zelf ook pleegmoeder geweest. Maar als pleegouder, heb je niets in de melk te brokkelen. Je mag het pleegkind verzorgen in alle opzichten, maar daar houdt het ook mee op. Een pleegouder is geen voogd, en heeft ook geen gezag. Jeugdzorg heeft in dat geval de voogdij over een kind, eventueel gedeeld met een ouder/voogd.

Ook de vergoeding die je als pleegouder krijgt, wordt per dag verrekend dat het kind ook werkelijk bij jou aanwezig is na plaatsing, niet eens per maand. Al met al, word je van die vergoeding beslist niet rijk.
  zondag 14 oktober 2012 @ 11:08:43 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117950435
ik snap je tweede alinea al niet zo goed... uit huis geplaatst bij je pleegouders wegens mishandeling of wat? Waar naartoe?...

Zijn ze nou ondernemers of zitten ze in de gezondheidszorg?

Alles wat voor de rechter is gekomen is traceerbaar dacht ik, dus ook meegenomen stukken. Iemand die werkt in de gezondheidszorg kan niet zomaar patientenfiles inzien.

Wie heeft je gediagnoseerd? En op wat voor een basis werkt die diagnose nu tegen je?

Laat je herkeuren, je bent nu volwassen, breek met je verleden, kijk naar de toekomst
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_117956387
quote:
3s.gif Op zondag 14 oktober 2012 11:08 schreef Re het volgende:
ik snap je tweede alinea al niet zo goed... uit huis geplaatst bij je pleegouders wegens mishandeling of wat? Waar naartoe?...

Zijn ze nou ondernemers of zitten ze in de gezondheidszorg?

Alles wat voor de rechter is gekomen is traceerbaar dacht ik, dus ook meegenomen stukken. Iemand die werkt in de gezondheidszorg kan niet zomaar patientenfiles inzien.

Wie heeft je gediagnoseerd? En op wat voor een basis werkt die diagnose nu tegen je?

Laat je herkeuren, je bent nu volwassen, breek met je verleden, kijk naar de toekomst
Het is bijna niet uit te leggen hoe alles in elkaar zat. Enorm moeilijk hoop dat je dat kunt begrijpen. Ben op een punt op de op andere dag geplaatst in een internaat vanuit mijn pleegouders. Op een punt zeiden mijn pleegouders morgen ben je weg en dat was het.

Ze altijd een gigantische invloed kunnen behouden. Vooral omdat iedere begeleider wel een aanklacht aan de broek heeft gekregen en zoveel meer. Het is zoveel eigenlijk dat het uit leggen ervan bijna geen nut heeft.

Ze hebben een eigen bedrijf en ook werkt een gezinslid in de gezondheidszorg. Toen met die diagnose niemand mocht zich daarmee bemoeien enkel dat gezinslid wat de voogd heeft toegestaan wat feitelijk helemaal niet mocht want het internaat waar ik toen bij verbleef gaf aan dat ik absoluut niet moest gaan alleen weigeren naar pleegouders ging echt niet.

Dus op een dag moest ik mee naar Den Bosch daar heb ik moeten wachten in een kamertje terwijl mijn pleegouders de psychiater bijna 2 uur hebben gesproken heb de psychiater enkel een hand gegeven en hij vroeg hoe het ging een algemene vraag. Dat was het verder is er niets besproken geweest tussen mij of de psychiater.

Weer weggegaan en enkele weken later moest ik weer mee daar naartoe weer moeten wachten enkele minuten met de psychiater gesproken kreeg wat blaadjes te zien en dat mijn pleegouders het verder ouden uit te leggen wat het inhield dat heb ik dus ook nooit gehoord. Het was wel een reden voor feest want er werd gebak gehaald sterker nog toen wel terwijl mijn verjaardagen niet gevierd werden.

Ik snap heel vaag verhaal terwijl het zo is gegaan. Enkele maanden later stond ik op straat het internaat wilden mij niet meer hebben. Ik heb iets maar wat het is weet ik niet eens enkel dat tegen alles en iedereen is verteld dat ik lichamelijke en geestelijke gehandicapt tenminste dat hebben mijn pleegouders overal verteld ik niet.
  zondag 14 oktober 2012 @ 15:33:00 #19
55011 HunterSThompson
pi_117957795
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:14 schreef Ehhe het volgende:
Maar als er geen diagnose meer is, dan 'heb' je toch ook niks?Als in; geen handicap. Als alles kwijt is zijn de bewijzen er ook niet meer.
Dit lijkt me erg relevant. Als er niets is ben je toch ook niet "ziek" voor de autoriteiten?
pi_117957849
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:52 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Het is bijna niet uit te leggen hoe alles in elkaar zat. Enorm moeilijk hoop dat je dat kunt begrijpen. Ben op een punt op de op andere dag geplaatst in een internaat vanuit mijn pleegouders. Op een punt zeiden mijn pleegouders morgen ben je weg en dat was het.

Ze altijd een gigantische invloed kunnen behouden. Vooral omdat iedere begeleider wel een aanklacht aan de broek heeft gekregen en zoveel meer. Het is zoveel eigenlijk dat het uit leggen ervan bijna geen nut heeft.

Ze hebben een eigen bedrijf en ook werkt een gezinslid in de gezondheidszorg. Toen met die diagnose niemand mocht zich daarmee bemoeien enkel dat gezinslid wat de voogd heeft toegestaan wat feitelijk helemaal niet mocht want het internaat waar ik toen bij verbleef gaf aan dat ik absoluut niet moest gaan alleen weigeren naar pleegouders ging echt niet.

Dus op een dag moest ik mee naar Den Bosch daar heb ik moeten wachten in een kamertje terwijl mijn pleegouders de psychiater bijna 2 uur hebben gesproken heb de psychiater enkel een hand gegeven en hij vroeg hoe het ging een algemene vraag. Dat was het verder is er niets besproken geweest tussen mij of de psychiater.

Weer weggegaan en enkele weken later moest ik weer mee daar naartoe weer moeten wachten enkele minuten met de psychiater gesproken kreeg wat blaadjes te zien en dat mijn pleegouders het verder ouden uit te leggen wat het inhield dat heb ik dus ook nooit gehoord. Het was wel een reden voor feest want er werd gebak gehaald sterker nog toen wel terwijl mijn verjaardagen niet gevierd werden.

Ik snap heel vaag verhaal terwijl het zo is gegaan. Enkele maanden later stond ik op straat het internaat wilden mij niet meer hebben. Ik heb iets maar wat het is weet ik niet eens enkel dat tegen alles en iedereen is verteld dat ik lichamelijke en geestelijke gehandicapt tenminste dat hebben mijn pleegouders overal verteld ik niet.
Ik begrijp het nog steeds niet.

Als mijn pleegdochter naar het ziekenhuis moest, of naar de GGZ, dan mocht ik daar als pleegouder niet eens bij aanwezig zijn. Zij ging dan met haar voogd van Jeugdzorg, en met haar tante die tevens de voogdij had. Ik werd als pleegouder slechts geïnformeerd over eventuele diagnoses, vanuit Jeugdzorg.

Als een kind 18 jaar is geworden, dan houdt de voogdij vanuit Jeugdzorg op. Iedere voogdij houdt dan op, ook het ouderlijk gezag van ouders stopt wanneer een kind 18 jaar is geworden. Voor de wet ben je dan namelijk volwassen, en volledig verantwoordelijk voor je eigen handelen. Als je dan toch nog bij je pleegouders woont, ontvangen zij daar geen enkele vergoeding meer voor. Je moet dan zelf geld gaan verdienen of een uitkering aanvragen. Ook wanneer je een lichamelijke of geestelijke handicap zou hebben.

Als het voor jou belangrijk is om de diagnoses van toen (geen idee om wat voor diagnoses dat gaat) ongedaan te maken, dan kun je altijd een psychologische test aanvragen, of een algeheel lichamelijk onderzoek. Je huisarts kan je doorverwijzen.
  zondag 14 oktober 2012 @ 15:37:10 #21
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_117957924
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:33 schreef HunterSThompson het volgende:

[..]

Dit lijkt me erg relevant. Als er niets is ben je toch ook niet "ziek" voor de autoriteiten?
Extra quote omdat ik hier ook wel graag antwoord op wil.
we dan
  zondag 14 oktober 2012 @ 16:03:10 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117958698
Je blijft een beetje verward overkomen hoor, je wil alles tegelijkertijd vertellen en dat gaat niet...

Ga naar je huisarts, vraag of je doorverwezen kan worden en laat je opnieuw bekijken want er is wel degelijk iets met je aan de hand en zoek dat eerst maar eens uit
pi_117966158
Heb je je 'ouders' al om uitleg gevraagd?
Run rabbit, run.
  zondag 14 oktober 2012 @ 19:02:24 #24
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_117966275
Ook iets te maken met je vriend? Bedoel daarmee ook problemen gehad toch? Niet allemaal nu teveel daardoor ook o.a.?
we dan
pi_117979654
quote:
3s.gif Op zondag 14 oktober 2012 16:03 schreef Re het volgende:
Je blijft een beetje verward overkomen hoor, je wil alles tegelijkertijd vertellen en dat gaat niet...

Ga naar je huisarts, vraag of je doorverwezen kan worden en laat je opnieuw bekijken want er is wel degelijk iets met je aan de hand en zoek dat eerst maar eens uit
Dat is dan hartstikke leuk voor je de vraag was overigens na uitleg waar ik mijn papieren en documenten kon vinden welke dus op een bepaalde manier verloren zijn. Dat je nu juist begint dat ik naar de huisarts moet wat denk je waarom ik mijn vraag stel dat ik niet al bij de huisarts ben geweest?

Juist en ook doorverwezen geworden alwaar men mij om toestemming vroeg om het benodigd papierwerk aan te mogen vragen toestemming wederom gegeven. Echter weer blijken de papieren nergens aanwezig te zijn. Dit speelt al jaren namelijk.

De huidige psychiater moet al die papieren gewoon kunnen inzien echter blijken ze verdwenen te zijn. deze week bij de huisarts geweest wederom met de vraag zoek de papieren, echter kan zij die niet vinden erger nog missen hun zelf ook stukken.

Naar de vorige psychiater om papieren heeft geen nut deze geeft niet meer thuis en dat heeft ook zo zijn redenen schijnbaar. Geld even hard voor Jeugdzorg van het kastje naar de muur.

Zoals ik al aangeef in mijn TT.. Enorme foute boel Iedereen weet het maar houden het liever onder het tapijt waar het allemaal is onder geschoven. Niemand wil hier verantwoordelijk voor gehouden worden voor wat er allemaal is gebeurd.
  zondag 14 oktober 2012 @ 22:43:42 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117979762
Niet naar de huisarts voor die dossiergegevens, maar om je te laten helpen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_117979763
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:17 schreef FAUSTINO het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:40 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]
Juist en ook doorverwezen geworden alwaar men mij om toestemming vroeg om het benodigd papierwerk aan te mogen vragen toestemming wederom gegeven. Echter weer blijken de papieren nergens aanwezig te zijn. Dit speelt al jaren namelijk.

De huidige psychiater moet al die papieren gewoon kunnen inzien echter blijken ze verdwenen te zijn. deze week bij de huisarts geweest wederom met de vraag zoek de papieren, echter kan zij die niet vinden erger nog missen hun zelf ook stukken.

Naar de vorige psychiater om papieren heeft geen nut deze geeft niet meer thuis en dat heeft ook zo zijn redenen schijnbaar. Geld even hard voor Jeugdzorg van het kastje naar de muur.

Zoals ik al aangeef in mijn TT.. Enorme foute boel Iedereen weet het maar houden het liever onder het tapijt waar het allemaal is onder geschoven. Niemand wil hier verantwoordelijk voor gehouden worden voor wat er allemaal is gebeurd.
Dus je krijgt hulp. Top. :)

Maar waarom ben je nergens zonder al die papieren? Er staat volgens wat je verteld hebt toch niets zinvols in (om jou te helpen).
  maandag 15 oktober 2012 @ 09:22:29 #28
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_117987520
Niet lullig bedoeld, maar gezien jouw complete posthistorie denk ik dat het beter is je te richten op het verwerken van je nare verleden dan op het boven tafel krijgen van vage documenten waarvan niemand weet of ze uberhaupt (nog) bestaan en wat er wel of niet aan waarheid in staat.
Richt je energie op constructieve zaken.

Succes!
pi_117989417
quote:
7s.gif Op maandag 15 oktober 2012 09:22 schreef Copycat het volgende:
Niet lullig bedoeld, maar gezien jouw complete posthistorie denk ik dat het beter is je te richten op het verwerken van je nare verleden dan op het boven tafel krijgen van vage documenten waarvan niemand weet of ze uberhaupt (nog) bestaan en wat er wel of niet aan waarheid in staat.
Richt je energie op constructieve zaken.

Succes!
dit :) begin met het opbouwen van constructieve ongelogen dossiers waarin de waarheid over jou staat. hulpverleners kunnen je ook helpen zonder je dossiers. dikke kans dat die nooit boven water komen nl. wat je wel zou kunnen doen is aangifte van je vermoeden dat iemand je gegevens heeft verduisterd, en het dan aan de politie laten.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 15 oktober 2012 @ 11:07:06 #30
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117990078
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:40 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Dat is dan hartstikke leuk voor je de vraag was overigens na uitleg waar ik mijn papieren en documenten kon vinden welke dus op een bepaalde manier verloren zijn. Dat je nu juist begint dat ik naar de huisarts moet wat denk je waarom ik mijn vraag stel dat ik niet al bij de huisarts ben geweest?

dat haalde ik niet uit je oorspronkelijke verhaal.

Waarom kun je niet bijvoorbeeld (omdat je je papieren verleden in de zorg mist) een nieuwe diagnose traject ingaan. Je papieren zijn kwijt dus ipv te vragen wie daar verantwoordelijk voor is en wie schuld zou ik me meer gaan richten op het vormen van een nieuw dossier aangezien een psychiater niet kan oordelen op informatie die er niet meer is.
pi_117993852
Tja, als TS met zo'n verhaal bij een nieuwe behandelaar aankomt. Dan wil die ook graag weten wat er allemaal aan de hand is geweest. En voor TS zal het ook fijn zijn om duidelijk te hebben wat er allemaal gebeurd is in het verleden, om het verwerkingsproces daarmee te ondersteunen.

Bij mij zouden dat soort dingen toch blijven knagen. Kan de huidige begeleiding (huisarts, geestelijke gezondheidszorg?) geen verdere ondersteuning bieden? Ik weet dat ze dit vaak gewoon aan de patient overlaten, omdat zij ook vaak overbelast zijn, althans als je het via de gemeentelijke diensten doet. Misschien is het mogelijk een zelfstandige gevestigde psycholoog/psychiater op te zoeken?
pi_117994437
quote:
3s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:07 schreef Re het volgende:

[..]

Waarom kun je niet bijvoorbeeld (omdat je je papieren verleden in de zorg mist) een nieuwe diagnose traject ingaan. Je papieren zijn kwijt dus ipv te vragen wie daar verantwoordelijk voor is en wie schuld zou ik me meer gaan richten op het vormen van een nieuw dossier aangezien een psychiater niet kan oordelen op informatie die er niet meer is.
Hier kan ik het alleen amar mee eens zijn.
Ja doei.
  maandag 15 oktober 2012 @ 13:10:13 #33
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_117994483
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:52 schreef Lizzebeest het volgende:
Tja, als TS met zo'n verhaal bij een nieuwe behandelaar aankomt. Dan wil die ook graag weten wat er allemaal aan de hand is geweest. En voor TS zal het ook fijn zijn om duidelijk te hebben wat er allemaal gebeurd is in het verleden, om het verwerkingsproces daarmee te ondersteunen.

Bij mij zouden dat soort dingen toch blijven knagen. Kan de huidige begeleiding (huisarts, geestelijke gezondheidszorg?) geen verdere ondersteuning bieden? Ik weet dat ze dit vaak gewoon aan de patient overlaten, omdat zij ook vaak overbelast zijn, althans als je het via de gemeentelijke diensten doet. Misschien is het mogelijk een zelfstandige gevestigde psycholoog/psychiater op te zoeken?
Maar als er niks te vinden is, is er niks te vinden. Kun je je daarin wel vastbijten, maar wat schiet je daar concreet mee op? Dan kun je beter constructief naar de toekomst kijken, lijkt mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Copycat op 15-10-2012 13:15:50 ]
pi_117996311
Klopt, maar niks mis met het afgaan van al je opties.
  maandag 15 oktober 2012 @ 14:03:17 #35
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_117996478
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 13:59 schreef Lizzebeest het volgende:
Klopt, maar niks mis met het afgaan van al je opties.
Op een gegeven moment ben je enorm aan een dood paard aan het trekken. Dan moet je inzien dat het nutteloos is en enkel negatieve verspilling van energie.

Ik hoop trouwens dat TS nog terugkomt en niet weer onder een andere naam opnieuw begint.
pi_118003061
quote:
3s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:07 schreef Re het volgende:

[..]

Omdat de psychiater en daar zit ook een heel team om heen gewoon hun vingers niet willen branden en zelf ook alles en daarbij volgende ontwikkelingen op zijn zachts gezegd bizar vinden. Daarnaast zie hun ook dat dit problemen geeft en willen ze boven water hebben wie er verantwoordelijk is geweest om zoals een behandelaar aldaar aangaf, zo'n grote puinhoop er van te maken. Waar is het misgegaan? is hun vraag.

Dat willen hun eerst uitgezocht hebben eer er een nieuw traject word gestart. En ook hun willen gewoon dat hun de gehele papierwinkel krijgen om een goede diagnose te kunnen stellen.

quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:52 schreef Lizzebeest het volgende:

Het is natuurlijk niet alleen het verleden maar ook het heden mijn moeder begint nu recent ook pas haar verhaal te vertellen en daar komen ook nog eens hele pijnlijke dingen boven water drijven. Ook zijn er later en pas nu ook weer best grote fouten gemaakt.

Alles loopt door elkaar heen en niemand weet eigenlijk waar de een mee bezig is dat zie je wel vaker.

quote:
7s.gif Op maandag 15 oktober 2012 14:03 schreef Copycat het volgende:

[..]

Op een gegeven moment ben je enorm aan een dood paard aan het trekken. Dan moet je inzien dat het nutteloos is en enkel negatieve verspilling van energie.

Ik hoop trouwens dat TS nog terugkomt en niet weer onder een andere naam opnieuw begint.
Het is meer een half doodgeslagen paard waar aangetrokken word. Zoals ik al aangaf zijn mijn pleegouders al zijn het natuurlijk ex-pleegouders weer bezig om alle ellende naar boven te halen. Best moeilijk voor een moeder welke op loopafstand van pleegouders woont en ze dus ook nog eens vaker ziet rondlopen.

En dat is echt een bommetje wat wacht tot ontploffing daar moet ik ook rekening mee houden :{
  maandag 15 oktober 2012 @ 17:21:39 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118004387
aankloppen bij het medisch tuchtcollege
pi_118105457
Als er rechtszaken zijn geweest zouden de papieren ook ergens in de gerechtelijke molen moeten zitten.

En ik snap niet dat psychiaters maanden wachten met starten van een traject omdat er papieren onvindbaar zijn. Dring er op aan dat ze beginnen met behandelen.
pi_118107843
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:23 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Als je die diagnose hebt gekregen is daar uiteraard bewijs van. De desbetreffende psychiater moet een dossier van je hebben.
En je pleegouders zijn ondernemers, maar je pleegmoeder werkt in de gezondheidszorg?
Als je net voor je 13 daar uit huis bent geplaatst, en je pleegouders hebben allerlei toeslagen ontvangen, dan moet dat makkelijk boven water te krijgen zijn. Je had immers een ander adres?
pi_118108298
Vanaf het moment dat je uit huis bent geplaatst bij je pleegouders, en in het internaat werd geplaatst, heb je waarschijnlijk ook een andere huisarts gekregen? Als het goed is, moeten al die gegevens dan bij die huisarts zijn beland. Vroegere huisartsen hebben die gegevens dan niet meer, omdat je dossier is doorgestuurd naar de nieuwe huisarts van toen.

In principe, moeten alle medische gegevens 15 jaar worden bewaard. Gezien je huidige leeftijd en de leeftijd waarop je in het internaat werd geplaatst, moeten die gegevens dus nog bestaan. Maar misschien zoek je op de verkeerde plek?
pi_118109356
TS, je zou ook contact op kunnen nemen met Slachtofferhulp. Zij kunnen je wijzen op je rechten en je adviseren en desnoods ook dingen voor je doen, zoals een medisch dossier opvragen of mss. informatie mbt die rechtszaken.
pi_118109914
Ik reageer morgen even :Y
pi_118110316
Trouwens, als je medicatie hebt geslikt, dan weet je dat zelf ook nog wel neem ik aan. Lijkt me ook een aardig aanknopingspunt.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 01:37:59 #44
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_118111957
Wat vreemd en zo onterecht!

Je voogd heb je ook niet meer gesproken of dat wel? Als ik jou was zou ik alle stappen die je ondernomen hebt in deze opslaan en kijken of je er misschien een zaak van kunt maken uiteindelijk? Dit is echt ontzettend onproffessioneel en je voogd zou gewoon ontslagen moeten worden.

Zelf ook in de Jeugdzorg gezeten en gelukkig heb ik het daar goed gehad maar ze maken er ook echt een gigantische puinhoop van.
Bay of Plenty
pi_118121739
quote:
3s.gif Op maandag 15 oktober 2012 17:21 schreef Re het volgende:
aankloppen bij het medisch tuchtcollege
Ben dat aan het uitzoeken dank voor de tip in ieder geval.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 23:00 schreef mootie het volgende:
Als er rechtszaken zijn geweest zouden de papieren ook ergens in de gerechtelijke molen moeten zitten.

En ik snap niet dat psychiaters maanden wachten met starten van een traject omdat er papieren onvindbaar zijn. Dring er op aan dat ze beginnen met behandelen.
Klopt echter sommigen zaken zijn al van 10 jaar terug dus dat is een hoop zoekwerk om het uitvinden. Dat laatste ergens kan ik het begrijpen ergens weer niet nu pas de 26ste heb ik weer een afspraak dat terwijl ik toch echt bepaalde woorden heb uitgesproken op een punt word je het vechten gewoon moe.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 23:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je die diagnose hebt gekregen is daar uiteraard bewijs van. De desbetreffende psychiater moet een dossier van je hebben.
En je pleegouders zijn ondernemers, maar je pleegmoeder werkt in de gezondheidszorg?
Als je net voor je 13 daar uit huis bent geplaatst, en je pleegouders hebben allerlei toeslagen ontvangen, dan moet dat makkelijk boven water te krijgen zijn. Je had immers een ander adres?
Dat ben ik dus allemaal aan het uitzoeken en zoals gezegd loop ik tegen grote muren op. Pleegmoeder werkt in de gezondheidszorg eveneens had ik een ander adres echter heb ik nooit hoeven in te schrijven bij de gemeente of dat automatisch is gegaan weet ik niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 23:58 schreef Tayu het volgende:
Vanaf het moment dat je uit huis bent geplaatst bij je pleegouders, en in het internaat werd geplaatst, heb je waarschijnlijk ook een andere huisarts gekregen? Als het goed is, moeten al die gegevens dan bij die huisarts zijn beland. Vroegere huisartsen hebben die gegevens dan niet meer, omdat je dossier is doorgestuurd naar de nieuwe huisarts van toen.

In principe, moeten alle medische gegevens 15 jaar worden bewaard. Gezien je huidige leeftijd en de leeftijd waarop je in het internaat werd geplaatst, moeten die gegevens dus nog bestaan. Maar misschien zoek je op de verkeerde plek?
Geen andere huisarts tot aan mijn 17de ongeveer probeer voor te stellen dat alles zich afspeelt in een stad waar letterlijk bij het eerste internaat waar ik zat hemelsbreed net geen 4 kilometer van mijn pleegouders zat en mijn moeder nog dichterbij,

De gegevens van Jeugdzorg moeten nog aanwezig zijn echter zijn deze verdwenen en ook al eens aan moeten horen dat ze per ongeluk de verkeerde gegevens die van mij dus gewist hadden vele excuses in de loop der jaren mogen horen.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 00:43 schreef mootie het volgende:
Trouwens, als je medicatie hebt geslikt, dan weet je dat zelf ook nog wel neem ik aan. Lijkt me ook een aardig aanknopingspunt.
Alleen medicatie waar ik zelf de herkomst niet van weet deze kreeg ik vanuit pleegouders al ver voordat ik überhaupt ooit een psychiater zelf gezien gehad. Ik slik nu al lange tijd niet geen medicatie meer maar tot mijn 16de was het normale gang van zaken.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 01:37 schreef oLexie het volgende:
Wat vreemd en zo onterecht!

Je voogd heb je ook niet meer gesproken of dat wel? Als ik jou was zou ik alle stappen die je ondernomen hebt in deze opslaan en kijken of je er misschien een zaak van kunt maken uiteindelijk? Dit is echt ontzettend onproffessioneel en je voogd zou gewoon ontslagen moeten worden.

Zelf ook in de Jeugdzorg gezeten en gelukkig heb ik het daar goed gehad maar ze maken er ook echt een gigantische puinhoop van.
Dat is ook vrij vaag gegaan op een punt zal 15 zijn geweest kwam ineens mijn voogd op mijn tweede internaat waar ik zat en ik moest even een blokje met hem om daar was verder niemand bij. In het kort gaf hij aan dat hij niet langer meer mijn voogd was en dat er iemand anders in de plaats zou komen.

Echter kwam er pas rondom ver in mijn 16de een nieuwe voogd welke net klaar was met haar studie zij heeft enkele maanden bij Jeugdzorg gewerkt alwaar zij vrij snel ook ineens verdwenen was zij heeft overigens ontslag genomen zonder dat ik daar toen van op de hoogte was. Vanaf ongeveer mijn 17de tot aan mijn 18de wanneer Jeugdzorg af zou moeten lopen heb ik geen voogd meer gehad.

Mijn eerste voogd heeft na zijn tijd als voogd een zeer hoge functie binnen de Jeugdzorg en is feitelijk onaantastbaar tenminste dat gevoel heb ik erg sterk er is dan ook nooit meer enige communicatie tussen mij en hem geweest na dat hij zo plotseling vertrok al had ik daarvoor eigenlijk bijna nooit contact met hem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')