abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135378413
Wat een raar verhaal...en nog geen nieuws.

Ik zit me even af te vragen, dat plekje waar de familie gestopt is met de auto ziet er nou niet uit als een plek om nou perse te stoppen, en dan zou het kan natuurlijk dat ze even zijn gestopt om te plassen ofzo, maar dan zijn ze dus per ongeluk slachtoffer geworden omdat die Mollier het echte doelwit was of gewoon door een gek.

Stel dat de Iraakse man met zijn familie wel het doelwit was, dan snap ik niet hoe de dader van tevoren had kunnen weten dat ze daar op dat moment zouden stoppen. Of is er een afspraak gemaakt van tevoren, dan zou er toch iemand op de hoogte zijn van de afspraak, en waarom op zo een vage plek afspreken, zou er van tevoren dan geen belletje gaan rinkelen van tevoren bij die man dat daar afspreken geen zuivere koffie wa...? en dan zouden de kinderen toch wellicht weten dat papa daar afgesproken had. Heeft de politie niet aan de kinderen gevraagd waarom papa daar is gestopt??

Er zijn ook weer nieuwe berichten dat het misschien toch met die Mollier te maken heeft, zijn ex-vrouw zou heel kort voor de moord gebeld hebben met hem. Dat vinden ze nu weer verdacht...

Kortom...ze weten het gewoon niet...
pi_135378905
van crimesite.nl

Er gaan echter al langer geruchten dat niet de familie Al-Hilli, maar Mollier het hoofddoelwit was. Zo heeft een van de dochters die de schietpartij overleefde, verklaard dat de fietser als eerste werd neergeschoten. Ook lijkt het lichaam van de fietser te zijn verplaatst en zijn zijn kleren mogelijk doorzocht.

Ruzie over erfenis

Mollier had flinke ruzie met zijn schoonfamilie over een erfenis. Zijn vriendin had een apotheek van haar ouders geërfd die flink wat geld waard was. Mollier zou zijn baan hebben opgezegd toen hij hoorde over de erfenis. Dat viel niet in goede aarde bij zijn schoonfamilie.

De politie heeft daarnaast ontdekt dat Mollier een telefoongesprek heeft gehad met zijn ex-vrouw, even voordat hij dood werd geschoten. Hoe de relatie van Mollier met zijn ex-vrouw was, is niet duidelijk. Hoewel de familie van Mollier niets wil zeggen, zijn er verhalen dat er iemand was die Mollier graag dood wilde hebben.
pi_135379547
dit bericht is al weer van wat langer geleden maar geeft wat achtergrond informatie over die Mollier :

http://www.camilleri.nl/2(...)om-miljoenenerfenis/
pi_135379891
Na nog wat gelezen hebben denk ik toch dat het of met die Mollier te maken heeft of een andere gek die zomaar mensen neerschiet.

- Er is als eerste op Mollier beschoten (lijkt me dat je eerst je belangrijkste doelwit gaat neerschieten)
- Er is het meest op Mollier geschoten
- Er zou nog in de spullen/aan het lichaam van Mollier zijn gezocht
- Lijkt me te toevallig dat de dader kon weten dat de familie daar zou stoppen (en de dader was op die plek aan het wachten)
pi_135380118
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 23:58 schreef Rachilda het volgende:
dit bericht is al weer van wat langer geleden maar geeft wat achtergrond informatie over die Mollier :

http://www.camilleri.nl/2(...)om-miljoenenerfenis/
De OP spreekt van 5 kogels voor Mollier, gebaseerd op eerder nieuws, en nu 7?

Dat maakt 13 kogels in totaal, wat was nou het uiteindelijke moordwapen en hoeveel kogels konden daarin?

Dat Mollier het eerst en met meer kogels is omgelegd, is natuurlijk geen bewijs dat het het doelwit was, sterker, ik zou het juist als "voorbeeldafrekening" zien voor de al-Hillies. Logischer lijkt me dat een naar boven komende fietsende Mollier de dader en de Hillies heeft gezien. Eerst de getuige dood, dan nog genoeg voor de anderen die met kogels in het voorhoofd in de auto ge-executeerd zijn (als je ziet dat een fietser koelbloedig gekilld wordt en een dochter is nog buiten, wat doe je dan al in de auto, vraag je je af. En per ongeluk naar achteren rijden lijkt me wat paniekerig, al zou het kunnen. Maar in de tijd dat Mollier op je auto af komt, heb je die fout wel hersteld lijkt me, ook in een shocksituatie...?

Die erfenissen ook, wat een ruzie. Maar toch niet de stijl van de moord op iemand vanwege een erfenis. Dan is het veel makkelijker en veiliger om dat bij iemand thuis te doen, niet op een zonnige vrijdagmiddag om 15:00...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135380124
Wat zijn de kansen? Die Mollier en Al-Hilli beiden betrokken in een erfenisruzie... :{.
Maar goed Mollier lijkt de beste papieren te hebben als primaire slachtoffer iig.
I´m back.
pi_135380273
quote:
11s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat maakt 13 kogels in totaal, wat was nou het uiteindelijke moordwapen en hoeveel kogels konden daarin?

Dat Mollier het eerst en met meer kogels is omgelegd, is natuurlijk geen bewijs dat het het doelwit was, sterker, ik zou het juist als "voorbeeldafrekening" zien voor de al-Hillies. Logischer lijkt me dat een naar boven komende fietsende Mollier de dader en de Hillies heeft gezien. Eerst de getuige dood, dan nog genoeg voor de anderen die met kogels in het voorhoofd in de auto ge-executeerd zijn (als je ziet dat een fietser koelbloedig gekilld wordt en een dochter is nog buiten, wat doe je dan al in de auto, vraag je je af. En per ongeluk naar achteren rijden lijkt me wat paniekerig, al zou het kunnen. Maar in de tijd dat Mollier op je auto af komt, heb je die fout wel hersteld lijkt me, ook in een shocksituatie...?

Die erfenissen ook, wat een ruzie. Maar toch niet de stijl van de moord op iemand vanwege een erfenis. Dan is het veel makkelijker en veiliger om dat bij iemand thuis te doen, niet op een zonnige vrijdagmiddag om 15:00...
Denk dat je nu vooral de achtergrond moet onderzoeken en niet de PD?
Mollier heeft goede papieren, wrs omdat er dus nog sprake is van een andere moord en corruptie.
I´m back.
pi_135380331
quote:
11s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

ja, zou kunnen, getuigen eerst omleggen zou kunnen...
die dochter was aan het plassen in de bosjes volgens mij, ik kan mij voorstellen dat de vader eerst in de auto springt met het idee er achter met de auto die dader omver te rijden....de auto zou hij dan als wapen kunnen gebruiken om de dader omver te rijden
pi_135380438
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Denk dat je nu vooral de achtergrond moet onderzoeken en niet de PD?
Mollier heeft goede papieren, wrs omdat er dus nog sprake is van een andere moord en corruptie.
maar wat vind je van de locatie??stel dat het die dader om de familie te doen was, hoe wist hij dan dat de familie juist op dat tijdstip daar zou stoppen?
Er zijn foto's van de familie die dezelfde dag in de omgeving zijn gemaakt, het schijnen leuke familiekiekjes te zijn, met plekken waar ze op de route hadden gestopt enz.
pi_135380506
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:17 schreef Rachilda het volgende:

[..]

ja, zou kunnen, getuigen eerst omleggen zou kunnen...
die dochter was aan het plassen in de bosjes volgens mij, ik kan mij voorstellen dat de vader eerst in de auto springt met het idee er achter met de auto die dader omver te rijden....de auto zou hij dan als wapen kunnen gebruiken om de dader omver te rijden
Dan zou ie toch op zijn minst een stukje zijn weggereden en mocht de dader al zo dichtbij zijn de vrouwen de auto uitvluchten (te voet)? Lijkt me niet dat je netjes in de auto blijft wachten tot je ge-executeerd wordt.

Dat is anders als je degene kent, wat wel het geval geweest kan zijn.

De getuigenverklaring van het meisje is het enige -maar ook zeer traumatische en daarmee open tot verkeerde conclusies- directe bewijs. Geen vingerafdrukken, DNA-sporen?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_135380595
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:20 schreef Rachilda het volgende:

[..]

maar wat vind je van de locatie??stel dat het die dader om de familie te doen was, hoe wist hij dan dat de familie juist op dat tijdstip daar zou stoppen?
Er zijn foto's van de familie die dezelfde dag in de omgeving zijn gemaakt, het schijnen leuke familiekiekjes te zijn, met plekken waar ze op de route hadden gestopt enz.
Nee, je hebt gelijk, ik was sws wel al overtuigd dat ze in de richting van Mollier moesten zoeken, die man scheen ook nog eens steeds hetzelfde rondje te fietsen, kun je dus opwachten, en wat je zegt wil je Al-Hilli vermoorden neem je een grote gok, ook zou je dan een aanslag alleen op hem doen, niet op de familie ook nog eens...
I´m back.
pi_135380642
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:20 schreef Rachilda het volgende:

[..]

Dat sluit een zakelijke ontmoeting tussen pa al-Hilli en een hem bekende (?) man niet uit. Sterker; het lijkt me logischer, zie het kogelverhaal.

De familie arriveerde 30 minuten voor de moord op de parkeerplek
- uitstappen, jassen aan, etc. met 2 kinderen en oma kost zo 10 minuten
- na 20 minuten wandelen (?) kom je terug op de parkeerplaats, midden in het bos wat geen bekend wandelgebied was

-> waarom zou je zo raar in die hoek parkeren?
-> waarom ga je daar ueberhaupt wandelen en waarom maar zo kort?

pi_135380657
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan zou ie toch op zijn minst een stukje zijn weggereden en mocht de dader al zo dichtbij zijn de vrouwen de auto uitvluchten (te voet)? Lijkt me niet dat je netjes in de auto blijft wachten tot je ge-executeerd wordt.

Dat is anders als je degene kent, wat wel het geval geweest kan zijn.

De getuigenverklaring van het meisje is het enige -maar ook zeer traumatische en daarmee open tot verkeerde conclusies- directe bewijs. Geen vingerafdrukken, DNA-sporen?
volgens mij baseert de politie het idee dat die Mollier het eerst zijn beschoten op basis van hoe ze de situatie aantroffen, sporen enz., en niet zozeer op basis van die verklaring van die dochter

Ik kan me best voorstellen dat je zo in paniek bent dat je de auto in de verkeerde versnelling zet of in de achteruit, ik neem aan dat die vader het niet expres heeft gedaan en heeft gedacht ik ga in de auto zitten doe of ik wil wegrijden maar ik blijf lekker stil staan zodat de dader mijn kan neerschieten
pi_135380670
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, je hebt gelijk, ik was sws wel al overtuigd dat ze in de richting van Mollier moesten zoeken, die man scheen ook nog eens steeds hetzelfde rondje te fietsen, kun je dus opwachten, en wat je zegt wil je Al-Hilli vermoorden neem je een grote gok, ook zou je dan een aanslag alleen op hem doen, niet op de familie ook nog eens...
ja he, vind ik ook
pi_135380740
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat sluit een zakelijke ontmoeting tussen pa al-Hilli en een hem bekende (?) man niet uit. Sterker; het lijkt me logischer, zie het kogelverhaal.

De familie arriveerde 30 minuten voor de moord op de parkeerplek
- uitstappen, jassen aan, etc. met 2 kinderen en oma kost zo 10 minuten
- na 20 minuten wandelen (?) kom je terug op de parkeerplaats, midden in het bos wat geen bekend wandelgebied was

-> waarom zou je zo raar in die hoek parkeren?
-> waarom ga je daar ueberhaupt wandelen en waarom maar zo kort?
volgens de politie - na te zien in uitzending "murder in the alps" van engelse Panorama, geeft de politie aan dat het schietincident vrijwel gelijk is begonnen nadat de familie daar is aangekomen en is uitgestapt uit de auto
pi_135380793
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:25 schreef Rachilda het volgende:

[..]

ja he, vind ik ook
En als de familie Al-Hilli als getuige vermoord zijn, waarom?
Wrs omdat het moordenaar vrij makkelijk te herleiden valt naar de slachtoffer.
Dus de moordenaar staat vrij dicht bij het slachtoffer.
I´m back.
pi_135380860
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:25 schreef Rachilda het volgende:

[..]

volgens mij baseert de politie het idee dat die Mollier het eerst zijn beschoten op basis van hoe ze de situatie aantroffen, sporen enz., en niet zozeer op basis van die verklaring van die dochter

Ik kan me best voorstellen dat je zo in paniek bent dat je de auto in de verkeerde versnelling zet of in de achteruit, ik neem aan dat die vader het niet expres heeft gedaan en heeft gedacht ik ga in de auto zitten doe of ik wil wegrijden maar ik blijf lekker stil staan zodat de dader mijn kan neerschieten
Het kan natuurlijk, maar dan nog is het geen bewijs dat hij het doelwit was. Maar goed, stel dat Mollier een doelwit was, dan denk ik dat ze het allebei waren en een afspraak met elkaar hadden. De kans op toeval van een Brits-Iraakse familie samen met ex-kerncentrale-medewerker Mollier midden op een rare plek in het bos lijkt me verwaarloosbaar.

Dan nog, dan ren je de auto toch uit? Behalve bij meerdere daders, maar de politieverklaringen stellen dat er maar 1 wapen met maar 1 dader was. Het is vrij knap om zo'n moordscene te creeeren, behalve als je de vrouw en oma met de dochter onder de rokken zou kunnen dwingen netjes in de auto te gaan zitten en ze kapotschiet.

pi_135380921
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

ze hebben nu een tekening in de pers gegooid van de mogelijke dader, de man op de motor, als de man dichtbij het slachtoffer zou staan zou de man met de compositietekening te herkennen zijn
pi_135380936
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Huh? Een Brits-Iraakse familie weet toch niets van de (familie)banden van een lokale Fransman? Behalve als Mollier en al-Hilli elkaar kenden.

pi_135380997
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Huh? Een Brits-Iraakse familie weet toch niets van de (familie)banden van een lokale Fransman? Behalve als Mollier en al-Hilli elkaar kenden.
volgens mij bedoelt Ryan dat die Iraakse familie dan als getuige duidelijk kon uitgeven hoe de dader er uit ziet
pi_135381006
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als getuige zouden ze wrs een getuigenis kunnen geven, waardoor de moordenaar snel gepakt zou kunnen worden, zal de redenering van de moordenaar zijn. Zou dus best kunnen dat het niet eens een huurmoordenaar was oid.
I´m back.
pi_135381110
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:33 schreef Rachilda het volgende:

[..]

volgens mij bedoelt Ryan dat die Iraakse familie dan als getuige duidelijk kon uitgeven hoe de dader er uit ziet
Dit idd, dit verklaart waarom zo'n wrede daad werd gesteld.
Als je Al-Hilli wilt vermoorden, waarom zijn hele familie? Op een vakantie. Ver weg van huis, op onbekend terrein.
I´m back.
pi_135381120
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als getuige zouden ze wrs een getuigenis kunnen geven, waardoor de moordenaar snel gepakt zou kunnen worden, zal de redenering van de moordenaar zijn. Zou dus best kunnen dat het niet eens een huurmoordenaar was oid.
Wat ook weer opmerkelijk is.
De fietser, de uiteindelijke getuige, die RAF man dus, die gaf aan dat die motorrijder heel vreemd langzaam voorbij hem reed; het zou nog kunnen zijn dat die motorrijder dacht oeps...alsnog een getuige, en misschien dacht van hmmm misschien moet ik hem ook afmaken....
pi_135381203
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:27 schreef Rachilda het volgende:

[..]

volgens de politie - na te zien in uitzending "murder in the alps" van engelse Panorama, geeft de politie aan dat het schietincident vrijwel gelijk is begonnen nadat de familie daar is aangekomen en is uitgestapt uit de auto
De OP is nu:
• ~14:00 - Saad en familie vertrekt van de camping naar de verlaten plek boven Chevaline in rode BMW 5-serie
• ~14:30-15:00 - metselaar ziet rode BMW langskomen, wordt niet gevolgd
• ~15:00 - 2 fietsers (Mollier -slachtoffer- en exRAFfietser -getuige-) gaan bergop richting plaats delict
• ? - moment dat Mollier RAFfietser inhaalt bergop naar plaats delict
• ~15:30 - moorden vinden plaats, waarschijnlijk binnen 30 seconden

Heb jij een goeie bron voor de exactere tijdstippen dan??

Volgens Google Maps is de weg van de camping in Saint Jorloz naar Chevaline 14 minuten. Het tijdstip van de moord zou toch 15:30 zijn? Als ze werkelijk om ~14:00 vertrokken zijn en rond 14:45 gezien, op weg naar PD, dan lijkt me die verklaring wat kort?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')